~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

nordenskjold Kiitoksia avuista.Täytyy soitella tossa 11 aikaan neuvolaan,että mitä sieltä sanovat. Sitten jos laittavat näytteisiin niin täytyy kyllä miettiä miten sitten sinne pääsen,kun en pissatestiäkään oikeen pääse kerta viemään. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja uni-hki:
Nappula -10, me kävimme eilen naistenklinikalla testeissä. Ilmoittivat että riski on 1:20 ja nyt odotellaan ahdistuneina tuloksia joissa menee n. viikko.

rv 15+1

Voih!! Lähetän kaiken voiman ja tuen mitä pystyn! Ymmärrän täydellisesti ahdistuksesi ja kun riskilukukin on tuollainen. :/ Voimia ja tsemppiä! Ja toivotaan hyviä uutisia meille molemmille. Sinä onnellinen saat tulokset jo viikon päästä, minulla on odottelua edessä vielä ainakin viisi viikkoa!! Se tuntuu ihan totaalisen tappavan pitkältä ajalta ja varsinkin, kun huomenna alkaa jo rv 14.

Nappula-10
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinklady81:
Mä tutkin lastenvaunuja. Millaisia kokemuksia teillä eri merkeistä, joilla on jo ennestään lapsia =) ?
No meillä on kokemusta noista Gracon Quattro Tour Delux-mallista. Hyvin mahtuu autoon rattaat ja ostettiin siis pakettihintaan niin että siihen tulee turvakaukalo,kaukaloon telakka,rattaat ja sitten siihen kuuluu vielä pohjasta kovaksi tehty kantokoppa.Selkäistuin menee 3 eri asentoon,turvaistuimessa ne vastasyntyneen supistajat,sitten on musta hyvät mahdollisuudet joko löysätä tai kiristää vöitä ja rattaissa kun istuu niin istumaosalla on omat turvavyöt.Mukiteline,jos sillä merkitystä,sadesuoja tulee mukaan,alhaalla säilytyskori.
Näppärä meijän mielestä siksi koska telakka on valmiiksi kiinnitetty autoon kokoaikasesti joten turvavöillä ei tartte pelleillä joka kerta kun autoon mennään,tarttee vaan laittaa turvaistuin telakkaan ja se napsahtaa ite kiinni siihen.Toki pystyy kiinnittämään autoon myös ilman telakkaa.Kaukalossa mun mielestä turvallinen "pieni pesä",eli uppoaa sinne kivasti.Sitte siinä on toi Side Impact-suoja.Eli sivutörmäyksien suoja.Painosuositus on 0-13kg.
Rattaat on sellaset nelipyöräset,jossa etummaiset kaks ovat pienemmät kun taaimmaiset.Renkaat on täyskumia,ei ilmalla siis.Etupyörät saa joko kääntyviksi tai ne saa lukkoon millon kulkee siis vaan suoraan.Mulla ei ainakaan ollu talvella noitten kanssa mitään ongelmaa. Kevyet,ja jaksaa naispuolinenkin nostaa autoon(paitti mun anoppini!)
Kaikenkaikkiaan näppärät ja kivointa on just se kun ei paina paljoa.
Lisäksi vielä muuten! Sen turvakaukalon saa kiinnitettyä rattaisiinkin.Esim.nostat kaukalon autosta pois ja laitat suoraan vaunuihin niin se naksahtaa niihinkin kiinni joten ei tartte pelätä että olis siinä niinkun irrallaan.
Suosittelen minä ainakin! Voihan noita olla joitain muitakin variaatioita,mutta kokemusta ei ole kun yksistä :)
 
Huomenta kaikille... Oon niin rikki, jalat kipeenä ja flunssa meinaa puskee.. Mut pakko se on täkskin illaks mennä töihin... Ei vaan jaksais... Mäkin oon katellu lasten rattaita.. Viimeks oli sellaset tosi halpikset... Ny haluisin vähän paremmin toimivat, mut ihan kauheesti ei varaa oo rattaisiin laittaa...
 
Kylläpä täällä on kirjoiteltu =) Olin 10 päivää reissussa Espanjassa ja kaksi päivää meni että sain teidän juttunne luettua läpi.

Paljon voimia menetyksen kokeneille :hug: Kovin paha mieli on teidän puolestanne!

vauvakuumeilijako se oli joka kyseli matkustamisesta. Itsellä ainakin meni tosi helposti tuo reissu. Eipä kai euroopan sisällä ollessa mitään ongelmaa pitäisi ollakaan. Söin oikeastaan ihan kaikkea mitä nyt normaalistikin suomenmaassakin syön. Viinakset ja omituisuudet jätin tietysti välistä.

Hitsi kun kaikilla tuntuu olevan jo niin isoja viikkoja ja liikkeitäkin jo tuntuu =) ei itse malttaisi enää odottaa ja tuntuu ettei ole mitään kirjoitettavaa kun on muka niin "jäljessä" toisista. Nt-ultrakin on vasta 21.4 eli pari viikkoa joutuu vielä odottamaan. Mulla ei ole tuota doppleriakaan eivätkä ole neuvolassa tähänmennessä suostuneet sydänääniä kuuntelemaan. Seuraava neuvola onkin vasta ton ultran jälkeen joten jännitystä sitten siihen saakka että onkohan kaikki hyvin. Mahan kohdalla tosin alkaa näkyä pieni kumpu joka vähän rauhoittaa mieltä.

Muuten oireettomana mennään edelleen.

Ulla ja pikkunappula 11+1
 
Noniin eli ultrassa oltiin ja lääkärin sanat meni näin:vähän huonolta nyt näyttää.

siellä oli kaksi pikkusta jotka oli nukkunu noin 2viikkoa sitten pois, ensi reoktio oli ikävä ja itkuinen.
nyt sitten ajattelen että ovat yhdessä olleet koko ajan ja oli kunnia heitä kanntaa hetken.

taksi matka oli pitkä ja nyt sitten ei tarvi onneksi ottaa mitään tyhjennyslääkettä vaan luonto hoitaa loput, on rauhallinen olo mutta hieman huijattu fiilis kieltämättä.

mulla on koko ajan ollu niin erillainen olo henkisesti tän raskauden kanssa (pelot ja epäilykset) että tavallaan yllätyksenä ei tullut.

Toivottavasti muiden ei tarvi enään ilmottaa samoja uutisia.

tuun moikkaamaan varmasti jossain vaiheessa kun mieli virkistyy.

miimii10 ja tiuhti ja viuhti.
Poista viestiMuokkaaLainaaIlmoita asiaton viesti
 
miimii10Pahoitteluni sinulle. Siis uskomatonta,että vieläkin piti näin ikävästi käydä! :'( ,tässä pinossa. Alkaa tuntua todella pahalta jo nämä suru-uutiset.Missähän se Taivaan Isä luuraa kun tuntuu että on meidän pinon tyystin unohtanut!! :'(
 
miimii10 :hug: :hug:

Meillä on esikoisella vauvarokko ja koko viime yö valvottiin ja itkettiin jonkun ihmeen takia :/ Paranisi rakas jo :heart: :heart:

Itse vähän väsynyt kun on koko viikko sairasteltu mutta mulla ei oo yhtään olo että olisin raskaana.. Siis ihanaa sen takia että ei enään tule huonoa oloa kun ei muista tarpeeksi usein syödä tai ei tule huonoa oloa kun syö liikaa :)

Jos yrittäis viikonloppuna saada ne sydän äänet vihdoin kuulumaan :)

Pikku prinssi rv 12 **POKS**
 
miimii10 :hug: :hug: Otan osaa...

Päivitin listan jälleen, itse oon tuntenut jo muutaman päivän ajan liikkeitä, sellasta nykimistä ja välillä hentoa "tönimistä". Tunsin esikoisestakin suht aikaisin joten osasin jo odotella :)

Valvoin viime yön jostain syystä melkein kokonaan, vikan kerran katoin kelloa 5.23... Pyörin ja pyörin vaan. Nyt on aika flunssanen olo. Aamulla nukuin sitten vielä 9-12 kun mies on onneksi kotona. Näin ihan järkkyjä unia missä mulla supisteli ja otettiin verinäytteitä sellasilla jumboneuloilla eikä saatu verenpainetta mitattua ja ylipäänsä tosi ahdistava tunnelma oli koko unessa. En oo tuntenut vauvaa nyt aamulla ja jotenkin pelottaa mutta yritän nyt syödä jotain sokeripitoista ja tökkiä hiukan masua... Jospa se kohta siellä taas pyörähtelis :heart:

mama-L ja Bebe 14+4
 
Voi ei miimii10! Olen niin pahoillani! :'( Tuntuu niin ikävälle, kun vatsa-asukkeja oli kaksi ja kumpikaan ei jaksanut. Toisaalta on tosiaan lohduttavaa ajatella, että he saivat kokea pienen elämänsä yhdessä... :'( :hug:

Mulle soitettiin aamulla seiskalta yhdeltä koululta ja pyydettiin täksi päiväksi opettamaan. Ja minähän tyttö menin. :) Olipa mukava päivä olla pitkästä aikaa taas töissä! ...Opiskelut ei kyllä edenny pätkääkään, mutta rahaa sentään tulee. :D

Meillä ois maanantaina toinen neuvola, ja innolla odotetaan sydänäänten kuulemista! Me kun ei oo niitä vielä päästy kuulemaan. Miehellä onkin maanantaina vapaata, joten sekin pääsee mukaan. Kyllä vähän jännittää, että onhan mahassa kaikki hyvin, mut toisaalta mä oon kyllä jo ehkä tuntenut just tollasia nykimisen ja tönimisen tuntusia liikkeitä jonkun kerran mahasta, joten olettaisin vauvan olevan hyvissä voimissa. :) Toivotaan etten oo väärässä! :|


Tatara 14+6 .... ha haa, huomenna jo täydet 15! :)
 
Kiitos kaikille lohdutuksen sanoista. Tossa muistelin aikaisemmin niitä jotka oli urheita ja porskuttaa eteenpäin, mietin ja ihailin täällä heidän asennettaan.

Nyt on päiväunien jälkeen samat fiilikset, toivoa ei ole menetetty ja hyvä vertaustuki on jo nyt alkanu tehdä tehtäväänsä.

Suosittelen nyt kaikille (vaikka kuulostaa pahalta) menette asenteella jos keskenmeno on tullakseen se tulee.
Maailmani ja perheeni maailma porsutkaa eteenpäin ja pidämme häät ja ehkä sitten syksyllä jatkamme taas siitä mistä sillon helmikuun vaihteessa oli, plussa testistä.

Tämä asia varmasti vahvistaa minua paljon ja in memorian listalla loppupeleissä ei niin pahalta tunnukkaan, ajattelen että pienet ei selvästikkään olisi jaksanu loppuun saakka ja mitä myöhemmin tämä keskenmeno olisi tapahtunu sen rankempaa se varmasti olisi ollut.

Tänään Vietnamilainen ystäväni sanoi: et ole menettänyt laspsiasi he tulevat uudestaan ja vahvempina kun aika on oikea.
 
miimii10 :hug: voimia teille jatkoon!

Omaa napaa nyt sen verran että tänään oli ensimmäinen ultra!! ja kaikki oli oikein hyvin :) Viikkoja oli vähän vähemmän kun mitä oli luultu mutta hyvin näkyi sisäelimet, aivot ja sydän. liikkuikin oikein ketterästi :D uskomatonta miten nuo jotka ne ultrat tekevät saavat selvää jokaisesta pienestä mustasta pisteestä! Täällä siis ihmisen alulla mittaa huimat 3,6cm

mama-L laskettu aika muuttui nyt 1.11.2010 jos voisit jossain vaiheessa päivitellä, saanhan mie kuitenkin jäädä tänne teidän kanssa ? :)

Ihanaa viikonloppua!
R ja öttiäinen 10+3
 
Voimia suruunne miimii10 :hug: :hug: ! Voi että, pistää mielen matalaksi nämä...

Mä odotan kauhun sekaisella innolla ens torstain np-ultraa... Viikko sitten kaikki oli ultran mukaan hyvin, eli toisaalta luottavaisin mielin, mutta toisaalta odotan kuulevani kuitenkin ne pahimmat sanat... Voi itku, että pitää olla tällainen stressipeikko!

Jaja 10+6 (huomenna poksuu, jee!)
 
Tervehdys pitkästä aikaa! :)

Ultrassa ollaan käyty ja jippiaijee, kaikki hyvin pikkuisella :heart: Lisäpäiviäkin saatiin joten la on nyt 22.10, muuttaisiko mama-L sen tuonne listaan? Tosi onnellinen olo, että kaikki on nyt hyvin!

Pahoinvointikin alkaa hellittämään, ei ole enää kovin pahoja päiviä, huh. Lisäkiloja ei ole tainnut vielä tulla. Tai siis laihduin 1-2kg tuossa mutta ne on tainnut pikkuhiljaa tulla takaisin.

Pahoitteluni menetyksen kohdanneille :hug: Kunpa niitä ei enää tulisi!

Liikkeitä en ole vielä tuntenut enkä niitä odotakaan muutamaan viikkoon ainakaan. Esikoisesta taisin tuntea 19 vkosta lähtien, oli istukka edessä, ja tokasta varmaan 17 viikosta lähtien. Kyllähän niitä odottaa, on ne ihania sipaisuja ja tulee varmuus, että kaikki on hyvin. Ensi viikolla saan kuulla ekan kerran sydänäänetkin, kun on neuvolalääkäri.

Mintukas 12+0 *POKS*
 
miimii10: Todella ihailtava asenne sulla! Ja ihanasti ystävä sua lohduttanut!
:hug: :hug: :hug:

(.): Kävin neuvolassa pissitestissä eilen, kun oli vähän semmonen olo, että olis pissatulehdusta.
Ei kuitenkaan ollut. Samalla sain nähdä seulan tulokset ja arvot oli normaalit!
Joku sanois aikasemmin, että silti on kaikki mahdollista ja se on ihan totta, testi ei ole kun 80-90% varma... Ja vain näistä tietyistä 21 kromosomi poikkeavuuksista.
Mutta uskon, että nyt kaikki kumminkin ihan ok.

Liikkeitä tunnen joka päivä enemmän! Ja aina kovemmin, jos on nauttinut kofeiinia! :D

Olen ihan poikki nykyään jo pienestä. Mies ei tullutkaan tänään kotiin, ja ei välttämättä pääse ennen muuttoa ollenkaan.. Joten pakkaaminen on kokonaan minun harteilla!
Kyllä se tästä, mutta huomaa kyllä miten raskaus jo itessään väsyttää.
Nostan siis hattua kaikille, jotka tekee töitä tai hoitaa lapsia samalla, itse en tiedä miten selvitytyisin!

Ja tosiaan ei se FB ryhmä näy missään, että hyvin voi osallistua vaikka ei haluais kertoo vielä kaikille!

Lara- ja Nuna rv16+1
 
miimii :hug:

ihanaa kun on viikonloppu,mä aion nukkua....joo olis tietty nytkin hyvää aikaa ku kello huitelee puoltayötä :D On kyllä menossa megaväsymys.....huoh,no tiistaina ois lääkäri,neuvola joten eiköhän taas katota noi mun hempat......ja ke on sitten ultra :heart:
tää päivä meni ruokaostoksilla ja sohvalla lojuessa :D

viikonloppuja,tää yrittää nukkuun.....

sutulii 11+4 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa :) Taas olen vaan laiskasti seuraillut teidän keskustelua taustalta.

Mimii10 :hug: Hienosti olet asennoitunut tuohon valtavaan suruun, tuo asenne auttaa sinua varmasti pääsemään menetyksen yli. :hug:

Lara sullahan on jo ihanan pitkällä viikot =) Ja varmaan ihanaa tuntea nuo liikkeet!

Mulla olis tässä kaksi yövuoroa kärsittävänä. :/ Pomo pyysi kertomaan, jos en jaksa öitä tehdä, pitäisköhän näiden öiden jälkeen sanoa, etten kykene :whistle: Toisaalta, yövuorot on meillä yleensä helppoja, mutta silti, motivaatio kun on nollassa, niin mieluummin viettäisin yöni kotona kullan kainalossa. Tänä yönä olen vielä kahden osaston vastaava sairaanhoitaja. Täytyy toivoa, ettei mitään erityistä tule yön aikana!

En ole edelleenkään onnistunut löytämään sydänääniä dopplerilla. Tosin, en kovin kauan jaksa etsiäkään, enkä kovin usein ole kokeillut. Tiistaina mulla on onneksi neuvolalääkäri, joten toivottavasti siellä sitten saadaan sykkeet kuulumaan!

FB-ryhmään en vielä ainakaan liity, minulle riittää keskustelu täällä. En jaksa joka paikasta seurata keskustelua, kun tässä yhdessäkin on välillä liikaa luettavaa :D

Voikaahan paksusti :heart:

Heilo 14+6 (5 min päästä, kun vuorokausi vaihtuu)
 

Yhteistyössä