~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Kätsy :hug:

Lapsien koosta:

Siis meidän 4-vuotias on nyt 12 kg ja 92 cm. Että pieni on. Käyrät menee niin miinuksilla etten muista edes missä. ja jatkuvasti käydään jossain punnituksilla. Nyt on alkanu paino vähän nousemaan mutta pitkään mentiin niin ettei meinannut tulla lisää. Muuten tyttö on reipas ja jaksaa ja ei siinä oo mitään vikaa...Syöminen on vaikeaa, mutta siihen on syynä krooninen sairaus.
Ne neuvolan käyrät on vaan niin syvältä ja niiden on pakko tuijottaa niitä...Mutta voihan sitä jossain välissä itsekin laittaa pelin poikki. Meillä tyttö ainakin sai kovat traumat jatkuvasta punnitsemisesta ja sitten sanoin, ettei me käydä niin usein, koska ei siitä oo mitään hyötyä...

Paljon energiaa vaan ruokiin ja sitä sokeriakin. Hampaita saa aina uusia, mutta paino pitää nousta nyt :kieh:
 
Kätsyn perheelle voimia :hug:

Täällä ihan surkea päivä. Viime yö meni pojan kitinää kuunnellessa, toisella oli maha kipeä ja tuli vaan torkuttua. Aamulla oli maha niin kipeä (mulla närästää aina jos nukun liian vähän) että oksensin sappea vaan mutta urhokkaasti kouluun menin ja huonoin tuloksin, parin tunnin päästä pois. Muutenki ihan hullua tuon koulun kans nyt ku pitäs tehä sitä tätä ja tuota, eikä jaksas millään! Saa siellä muutenkin väijyä ettei näy mahollisia entisiä tupakkakavereita, nehän arvaa heti jos siellä alan sönkkäämään et möm möm öö ei haluta nyt polttaa :LOL:

mie oon kans sitä mieltä ettei nuihin neuvolan käyriin kannata liiaksi jumittaa, varsinkin jotkut vanhemmat neuvolatädit ovat jumahtaneet vaan kattomaan käyriä ja hyvin äkkiä siitä saa itelleen pahan mielen jos ei lapsi kasvakkaan just oikealla kohtaa käyrässä :(

meillä poitsu on kohta kolme, painaa 15 kiloa ja pituutta veikkaisin olevan se 92-94 senttiä, sen verta liukas kaveri ettei sitä niin vaan mitatakkaan!

mulla on huomenna iso tentti, johon en vaan yksinkertasesti ole jaksanu lukea juurikaan ja tänään sitte pitäs yrittää näillä samoilla silmillä, ärsyttää kovasti, varsinki ku aihe on semmonen ettei kiinnostas sitte ei yhtään!
|O
yökötys jatkuu täälläkin päin...

Lemission ja hemi 5+6
 
Huoh,ihan oikeesti..mä olen yrittäny tota tyttöö nukkumaan jo klo 12.30 asti..yöt on mitä on niin miksi on vaikeeta nukkua edes päikkärit kun kummiskaan öitä ei nuku.Joka päivä sama taistelu ja huuto ja kirkuminen ja potkiminen..eikä mikään,siis mikään ei kelpaa.

Aikasemmin olen alottanu keskusteluja asian tiimoilta joskus,mutta noh..eipä niistä kukaan oo paljon palautetta antanut,ois ihan v***n kova juttu saada just nyt vertaistukee.. ja mä alan oleen jo aika väskä,kun tosiaan meidän aamut alkaa kello 2 yöllä ja huutoo tulee 3 tuntii putkeen siit kahdesta eteenpäin,näin viime aikoina.Potkimista,päänhakkaamista pinnikseen tai jos on lattialla hakkaa päätä lattiaan ja sit ollaan mustelmilla ja kyllä taas hävettää mennä neuvolaan kun ne kuitenkin kattoo sillä silmällä varmaan mua et mitäs toi lapsi oikeen mustelmilla tolleen on..tai jotain..huoh.

Ää,nukkuis ees noi päikkärit ni vois nukkuu itekki vähän aikaa,mut kun ei.. |O

Sori väsynyt valitukseni :/
 
Heikku!minkä ikänen sun tyttös onkaan? Meillä oli tollanen vaihe syksyllä n. 1.5 v. iässä. 3h kesti aina nukutus ja huuto oli kuin olis sikaa tapettu ja potkittiin ja heittäydyttiin lattialle. Yöllä herättiin n. 3.00 pirteenä leikkimään :( ..en tiiä menikö vaan ohi vai auttoiko kun muutaman kerran jätin päikkärit pois ja ulkoiltii ja riehuttiin tosissaan ja illalla kun se huuto alkoi,laitoin vaan kylmästi nukkumaan,peittelin ja menin pois. Kilju kyllä samaan malliin ja välillä kävin vaan, sanomatta mitään,laittamas takas makuulle ja peittelin ja menin taas pois. Viikon päästä likka kai jo tajus ettei auta ku nukkua sit vaan :) Voimia ja kärsivällisyyttä!varmasti on nyt joku vaihe vaan!osaiskos neuvolassa neuvoa :/ ?
 
Iso lohdutu :hug: Kätsylle! Hirmusesti voimia ja jaksamisia sinne surun keskelle. On se niin surullista, kun toivois että kaikkien meidän raskaudet menis hyvin ja loppuun saakka.

lemission mulla on kans sama juttu, et opiskeluja ja kouluhommia ois iha älyttömästi, mut tuntuu ettei mitään jaksa. Pahimpia on nuo 8 aamut, ku tällekki aamua oli olo niinku ois jyrän alle jääny, väsytti ja oksetti ja päätäki särki. Yritäppä siinä sitte syyä noppeesti jotain ja lähtiä reippaana kouluun. Luokkakaveritki jo ihmettelee ku oon aina nii väsyneen olonen nyt ja huono vointinen. Nyt on voinu onneksi vedota tähän flunssaan, joka verottaa tässä samalla.

Tervetuloa myös kaikille uusille ja onnea! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Huoh,ihan oikeesti..mä olen yrittäny tota tyttöö nukkumaan jo klo 12.30 asti..yöt on mitä on niin miksi on vaikeeta nukkua edes päikkärit kun kummiskaan öitä ei nuku.Joka päivä sama taistelu ja huuto ja kirkuminen ja potkiminen..eikä mikään,siis mikään ei kelpaa.

Aikasemmin olen alottanu keskusteluja asian tiimoilta joskus,mutta noh..eipä niistä kukaan oo paljon palautetta antanut,ois ihan v***n kova juttu saada just nyt vertaistukee.. ja mä alan oleen jo aika väskä,kun tosiaan meidän aamut alkaa kello 2 yöllä ja huutoo tulee 3 tuntii putkeen siit kahdesta eteenpäin,näin viime aikoina.Potkimista,päänhakkaamista pinnikseen tai jos on lattialla hakkaa päätä lattiaan ja sit ollaan mustelmilla ja kyllä taas hävettää mennä neuvolaan kun ne kuitenkin kattoo sillä silmällä varmaan mua et mitäs toi lapsi oikeen mustelmilla tolleen on..tai jotain..huoh.

Ää,nukkuis ees noi päikkärit ni vois nukkuu itekki vähän aikaa,mut kun ei.. |O

Sori väsynyt valitukseni :/

tuttu tunne, meillä pojalla oli samanlainen vaihe joskus puoltoistavuotiaana kans, heräs yöllä aina samaan aikaan kirkumaan eikä auttanu mikään. Lopulta huomasin että oli unessa vaikka silmät oli auki ja näytti että ois hereillä, laitoin valot päälle, ensin koitin aina sylissä herättää ja sitte käveltiin pitkin olohuonetta ja jos ei muu auttanu niin kävin "pesemässä" pyllyn lämpimällä vedellä niin poitsu heräs ja rauhottu. Samaan aikaan jätin päikkäreitä lyhyemmiksi ja jos piti taistelun kautta mennä unille niin en sitte ollenkaan laittanu. näillä meillä selvis. kantsii kokeilla vastaako tyttö ku puhelee sille niin huomaa josko teilläki päin ois samaa vaivaa että unissaan kirkuu ja saa nuita kauhukohtauksia??
 
Kätsy, olen todella pahoillani. :'( Ikävää menettää sinut lokakuun porukasta. Olet ollut aktiivinen kirjoittelija ja niin mukavan tuntuinen ihminen. Teillä taisi olla yritystäkin takana jo paljon? Paljon voimia surusta toipumiseen. :hug:
 
Kätsy :hug: ja voimia! :hug:

Joku kyseli aiemmin sektiosta. Minulle on tehty sektio perätilan takia, ja olen myös kokenut alatiesynnytyksen. Olisihan se ihana kokea "tavallinen " alatiesynnytyskin, mutta nyt minulle tulee automaattisesti sektio :( Sinänsä sektio kokemus oli ihan ok ja mutta synnyttäisin mielummin alakautta. Siitäkin huolimatta että edellinen oli, voisiko sanoa, aika extreme tapahtuma.

Tänään oli ultra ja sielä todellakin näkyi :heart: syke :) Eli siis vilkkuva piste :D Hematoomasta oli jäljellä enään pieni varjo, joten kaikki oli niin hyvin kuin olla voi. Hb tosin oli jo 106 (mulle normaali 115) joten suositteli rautalääkettä. En ole ihan varma aloitanko vielä.

Voisitko mama- L päivittää tietoni vastaamaan neuvolakorttia. Eli LA 6.10 33v ja Kättäri.

Nyt siis 6+1 (?)
 
Onko täällä ketään sellaista odottajaa, jolla EI ole pahoinvointia? Itselläni ei ole, ei niin yhtään. Voin syödä mitä vain (ja sitä plussauksen jälkeen kyllä on tullut tehtyä :)). Muiden oireista lukiessa ekakertalaisen mieltä on alkanut vaivata se, että oma olo on suht hyvä...

Viime viikolla väsytti varsin paljon, ja vihloi/nipisteli välillä mahaa, mutta varsinkin väsymys on vähentynyt. Rinnat ovat vähän herkät, eivät mahdottomasti nekään.

Eilen olin suorastaan pirteä, massussa ei tuntunut mitään ennen iltaa, ja sekös sai epäilemään vaikka mitä. Piti ihan tehdä testi, plussaa näytti onneksi.

Ensin ajattelin, että menen vasta siihen ensimmäiseen terveyskeskuksen ultraan, mutta nyt on alkanut tuntua, että vois oman mielen rauhoittamiseksi varata ajan yksityiselle varhaisultraan...

Ebba & masuasukki 5 + 5
 
VOI HURJA kun ootte aktiivisia kirjoittajia! :LOL: Eihän täällä meinaa pysyä millään perässä.

Kerhoon mä en varmaan liity, kun tekee tosiaan tiukkaa keretä täälläkään käydä :snotty:

Pikku prinssi meillä näyttäs olevan sama synnäri :)

Kätsylle :hug: ja voimia.

Kaikille uusille tervetuloa ja onnea :flower:

Valitettavasti en nytkään kerkee paremmin kommentoimaan kun poika kitisee lahkeessa kiinni, mutta ilmottelinpahan vaan että mukana roikutaan vieläkin vaikken tosiaan kovin usein kerkiä kirjottelemaan =)

Nipsuliina ja Sintti 6+3
 
Kiitoksia vinkeistä mama-L ja lemission! :heart: Joo,tyttö on 10kk.Ja meillä oli aika ennen tätä kun nukuttiin kuin enkeli..mutta nää 2 viimestä kuukautta on ollu yhtä hoo elvettiä etten sanois..Mä rupesin suunnittelee nyt oikeen kunnolla tota unikoulujuttuu ja huomenna kysäsen siltä lääkäriltä josko sellasta voisi alottaa.Mulla on siihen jo vapaaehtoinenkin,eli suunnitelmissa se unikoulu missä ei olla kotona harjottelemassa,koska mitä todennäkösemmin-tää mun silmääni vaatii nyt radikaalimpia ratkasuja.Eli tytön kummitustäti on suostunu hoitamaan yöheräilyt toisin sanoen :D En kai kuulosta ihan hirveeltä,jos sanon että JES!Me saadaan kohtapuoliin nukkua koko yö miehen kanssa!!

Vitsit muuten et röstiperunat maistuu hyville!! *loppukevennys* :D
 
Voi että Kätsy :hug: Olen tosi pahoillani puolestanne :hug: :hug: Jaksamisia!!

Ebba-Ilona Täällä toinen, jolla ei pahoinvointi juuri ollenkaan....olenkin tätä kovasti ihmetellyt ja miettinyt onko kaikki ok....mutta eihän kaikki edes voi pahoin ja toisaalta viikotkin on vielä vähäiset joten pahoinvointi ehtii vielä kurvata kuvioihin...

Täällä taas tosi paljon tekstiä....kaikkea en oo ehtinyt lukea ja töissä ollut tosi kiire viikko...nytkin on vielä luettavia papereita vino pino edessäni, blääh.

Mukavia oloja kaikille! =)

emily ja pakkaspoika 5+2 :heart:
 
Pahoinvoinnin puuttumisesta!!
Mäkin ihmettelin, että ei pahoinvointia?? Ja sieltä se kurvas 5+ jotain ja tuntuu pahentuvan vain...! Että voi se sieltä tulla vielä! Mutta jos ei tule, niin onneksi olkoon, säästytte joltain aika kamalalta! :D

Kätsy: :hug:

Lara- ja kikkare rv6+6
 
Heikku, mulla on myös 10-kuinen tyttö joka piti aivan hurjaa hulinaa yöt läpeensä n. 3-kuisesta asti. välillä huudettiin viiden minuutin välein, välillä puolen tunnin. joskus oli vähän rauhallisempaa muutaman yön, mutta sitten taas möykättiin.
8-kuisena todettiin maitoallergia, mutta ruokavalion muutos ei tuonut rauhaa meille.
9-kuisena pidettiin tassu-unikoulu kotona kun miehellä oli joululoma. Pari viikkoa meni ja avot: yöt rauhottui. Vieläki herätään kerran yössä, mutta itku loppuu aika nopeaan ja uni tulee uudestaan. nyt on ollut vähän levottomampaa pari yötä, mutta syykin löytyi hampaiden puhkeamisesta.
mietin että miten h*lvetissä mä oon jaksanut sitä meininkiä niinkin kauan...

Suosittelen lämpimästi unikoulua, jos sairauksien ja allergioiden mahdollisuudet on suljettu pois! Jaksamista, yöriekkujan kanssa eläminen on todella voimia vievää! Ihanaa jos saatte apuja kummilta.
 
Heikku,juu,varmaan unikoulu on ton ikäselle ihan oikea ratkaisu. Meijän paikallislehessä oli just juttua tuosta;ensin neuvotaan puhelimessa ja jos se ei auta, "päästään unikouluun",eli muualle yöksi ja maksoi 120. Musta TOSI pieni hinta siihe verrattuna mitä onnistunu tulos tekee psyykkeelle! Nii meijän likalle riitti tough love-metodi,mut olikin senverta vanhempi että ymmärsi homman jujun. Toivottavast saat kohta nukuttua :)
 
hei taas.. täällä luettu ketjua läpi ja ompas täällä aktiivista poppoota :D oikein mukavata. Täällä testattu vielä tänäänkin ja viiva näyttää selvästi tummuneen eilisestä, pakko myöntää että kai oonn koukussa noihin testeihin, ei vaan meinaa uskoa että näinkin nopeasti taas tärppäsi :) Ja ohan tota hieman mietityttäny ku viimoset 2 raskautta on ihan alkumetreillä menny kesken, ettei taas antas itsensä liikaa innostua, vaan kuinkas tässä oot innostumattakaan, kun NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIn sitä vauvaa toivottas, niinkuin kai meistä jokainen :heart: LA:sta ei ole hajuakaan, se kai selviää aikanaan jos selvitään ensin 3-4 seuraavasta viikosta ilman vuotoja...neuvolaa ei ole kiirus varata, lasten neuvola on viikolla 11, josko sitten jos kaikki menis sinne saakka hyvin, siinä samalla sitten...

Peini esittely: 28 vuotias, maalla asustava sairaanhoitaja ja synnytyssairaala KYS ja meidän perheeseen ois neljäs lapsi, kolmas synnytys, meillä siis uusioperhe ettette ihmettele kun lapsiluku ja synnytysten määrä on eri...

mulla tuo ketjun lukeminen vielä kesken, joten jatkan hetken... :D
 
Kätsylle suuri :hug: pelko samasta se jyskyttää tuolla takaraivossa välillä.

Haylina ja lemission, täällä kans väsymystä pukkaa. Arvatkaapa oonko raato ku meillä alkaa aamuvuorot klo05! :D Onneksi niitä ei oo peräkkäin yleensä ku kaks.

Täällä taas sydän lyöny tyhjää pari kertaa vessakäynnin yhteydessä, verta tullu pari kertaa. Loppus jo tuo vuoto niin sais vähän rentoutua ja kunnolla nauttia tästä raskaanaolosta |O
 
En ole ehtinyt ollenkaan lukemaan teidän juttuja kun tytölle iski tiistaina oksennustauti :( On oikeastaan vaan istunut mun sylissä pari päivää ja vaikka tänään ei ole oksentanut ei ole suostunut syömään yhtään mitään. Yö oli kans aika kamala....

Kätsy :hug: olen tosi, tosi pahoillani puolestasi. Voimia surusi keskelle.

Heikku: kuulostaa tutulta. Meidän tyttö on koko elämänsä ollut tosi huono nukkumaan. Mua auttoi jossain vaiheessa aika paljon kun luin juttuja näiltä yksiltä sivuilta, englanniksi tosin, jos ymmärrät englantia ja kiinostaa niin kannattaa kattoa. Siellä puhutaan mm noista Night Terror ilmiöistä mitä Lemission mainitsi, eli että herää sellaiseen kauhukohtaukseen keskellä yötä (http://www.askdrsears.com/html/7/T070100.asp)

Mulla oli edellisessä raskaudessa tosi paha lantion löystymä, en voinut viimeiseen kahteen kuukauteen kävellä ollenkaan ja jouduin käymään kaksi kertaa viikossa fysioterapeutin hieronnassa. Se alkoi sitten syksyllä vaivaamaan uudestaan ja tänään pääsin fysioterapiaan, tarkoituksena olisi oppia ehkäiseviä liikkumismuotoja ettei tulis niin pahaks tällä kertaa. Pelottaa kyllä, ne kivut oli ihan rehellisesti lopussa pahemmat kuin synnytyskivut, kun luut vaan heilu ja tuntu että irtoaa...

Manna ja baba 6+4

 
Voi kätsy :hug: :hug:

Miten voi väsyttää näin paljon |O 12 tunnin yöunetkaan ei meinaa riittää.

Neila Täältä löytyy kans yks himotestailija, en edes halua tietää kuinka monta testiä oon tehny sen ensimmäisen plussan jälkeen :LOL:

No enpäs kauaa kerenny tässä istumaan, tyttö kutsuu vaipan vaihtoon.. :x
 
Täällä ei myöskään ole pahaa oloa,ainostaan heikotusta,jos ei syö tasaisin väliajoin. Esikosta odottaessa oksensin 3 ekaa kuukautta. Mahaa vihloo,tänään eka kertaa oikeestaan väsytti ja janottaa sekä rinnat on arat.Siinä mun oireet,jotka tuntuu tosi vähäisiltä edelliseen verrattuna. Ihanahan se on,jos tästä selviää ilman oksentelua.
 
Kätsy Voimia teille :hug:
Joteskin ärsyttää, kun jo tässä vaiheessa alkaa saunominen tehdä huonoa. On jo monena iltana pitäny lähtee kesken parhaimpien löylyjen, kun tulee yks kaks tosi huono olo.. :(
Rakastan saunomista, se on paras keino rentoutua. Joskus menee jopa reilusti yli tunti nautiskellessa..
Meiän esikko kärsi pienenä noista kauhukohtauksista. Oli aika raakaa katottavaa, kun ipana seisoo ja huutaa sängyllä naama sinipunaisena. Nykysin onkin sitten ahkera unissakävelijä ja puhuja, en tiiä oisko kytköksissä siihen. Monet naurut on naurettu, kun seuraa toisen puuhia :LOL:
Ihanaa, huomasin et sain kaverin lasketulle päivälle P123. Aattelin jo, et oonko oikeesti ainoo.. Vaikka päivähän voi vielä muuttua
 

Yhteistyössä