~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Kultasiipi: mä oon kans pähkäillyt omien voiteiden ym. sopivuutta plussauksen jälkeen. Mä käytän pääasiassa luonnon/luomukosmetiikkaa (joilla muuten pillereiden poisjätöstä tulleet ihon ärtyilyt vähenivät huomattavasti). Sun kannattaa katsoa mitä eteerisiä öljyjä siinä sun voiteessa on, sillä kaikki eivät ole kiellettyjen listalla. Ja katso myös missä kohdassa ainesosaluetteloa ko. öljyt ovat --> mitä alempana sen vähemmän ainetta on tuotteessa. Paljoa tietenkään noita öljyjä ei voi olla, mutta määrät saattavat silti olla tosi minimaalisia. Listan tutkimiseen loistava apu on "Totuus kosmetiikasta" -kirja, sen lopussa on lueteltuna tuhansia kosmetiikassa käytettäviä aineita.

Itse siirryin hajustamattomaan vartaloöljyyn, shampooseen jne plussauksen jälkeen aikaisemmin käyttämistäni juuri eteerisillä öljyillä hajustetuista tuotteista...
 
Kultasiipi&Ebba-Ilona, mä olen kanssa miettinyt näitä nyt, kun yleensä käytän apteekin perusvoiteita kun olen atoopikko, mutta nyt kun iholla on taas parempi vaihe meneillään niin käytän ihan marketin halpisperusvoidetta. Se haisee jotenkin kemikaaliselle, niin mietin että pitäisköhän se laittaa pois..? Onko mitään hyvää nettisivua missä olis listaa niistä aineista, mitkä ei raskauden aikana sovi? Shampoot ja muut peseytymisvälineet on vaihdettu jo aikaa sitten Ole Hyvä -tuotteisiin, ja kyllä iho ja hiukset on tykännyt :) Samoin pyykinpesuun käytän nykyään pähkinöitä tai Ole Hyvän hajustamatonta.

Onko muuten kellään kokemuksia pähkinöiden tai muiden vastaavien pesuaineiden käytöstä vauvaperheessä ja kestovaipoille? Onko toiminut vai tarviiko käyttää tujumpaa kamaa?

Ainiin, ja vielä Emilylle: niin oireet on oikeastaan pysynyt aika tasaisina, välillä vähän enemmän ja välillä vähän vähemmän rintojen arkuutta, iltaturvotusta ja pahoinvointi-närästys-aaltoja. Ja onhan niitä pienempiä ja vähäisempiä oireita sitten vaikka kuinka paljon, esim. finnejä, valkovuotoa (siis ihan älyttömästi :D ) ja mielialanvaihteluita (miehelle tulee huudettua vähän liian usein mutta, kun se on vaan niin hölmö.. ) Että semmoisia täällä :)
 
Vauvakuumeilija; niin mullakin vaihtelee kauheesti olot. Tänään on ollut koko ajan hirvee nälkä, suuta kuivaa ja päätä sattuu. Mies kiristyttää hermoja ja itku tulee pelkästä ajatuksesta. Aikaisemmin olin täysin varma että kyllä mä olen raskaana ja se vauva sieltä tulee... Nyt hirmu epävarma olo, että tuntuu ettei kaikki mene niinkuin pitää. Ostin tänään testin ja kohta käyn kurkkaamassa kumpaa näyttää. Jahka mies tulee koiran kanssa iltakävelyltä.

Mulla on se vaan harmi, etten tarkkaan osaa laskea tuota viikkoa missä mennään, kun en laittanut viimeisiä menkkoja ylös eikä muista. Sitten katsoin joulukuun mukaan että milloin oli suurinpiirtein. Eli kun edelliset alkoi 4. päivä niin kai ne tammikuussakin oli samoihin aikoihin. Sitten matikkapää laski siis että viidennellä viikolla mennään ja la. olisi 11.10.2010.

Hui, kaukaiselta ajatus tuosta lokakuusta nyt tuntuu. Vaikka tällä ruokahalulla mulla alkaa jo pötsi pilkottamaan. Irtokarkkeja himoitsen ja leipää voisin syödä koko ajan. Huomenna varaan neuvola-ajan.

Kestovaipat kiinnostaa muakin mutta tiedän niistä liian vähän vielä päätöstä tehdäkseni. Voi olla että ostaisin niitä ja lisäksi sitten tavallisia. Ja se kuivausrumpu piää ostaa ennen kuin alkaa niitä pyykkäämään. :D Lisään ostoslistalle.
 
Heippa kaikille :wave: !!

Täällä kans ilmottautuis yks plussannu menoon mukaan =) . Itse asiassa plussasin jo pari viikkoo sitte ja oon alusta asti lueskellu teijjän kirjotuksia mutta, Nyt vasta uskaltauduin mukaan:)

Vähän mun taustaa: Elikkä oon 22-vuotias parturi-kampaaja, kihloissa ja miehen ja minun silmäteränä nyt tulevana torstaina 1-vuotta täyttävä poika :heart: !

Syy siihen miksi oon vaan käynyt lukemassa juttuja on viime syksyn km.. :ashamed: .. todella rauhassa otetaan tämä alku eikä suuria odotuksia, koska sillon pettymys oli valtava ja se kaivertaa vieläkin mieltä :'( !
Noh nyt kuitenkin toivotaan että se mikä joskus tuolta ulos tulee on terve vauvva :heart:

Elikkä viimeset menkat alko 25.12, mut kierrosta ei mitää hajua ni laskettua en oikeen vielä tiedä ennen ensimmäistä ultraa.. :/

Täällä kans oireita on ollu :D ...ensinnäkin tositosi runsas valkovuoto..(epäilin jo jossai vaiheessa et oisko hiivatulehus mut si ei oikee siihe muita oireita), kaamee mahan turvotus iltasin..(esikoisesta tällanen maha oli aikasintaan 16-viikolla), väsy joka ei lopu, huimaus, pahaolo(vielä ei oo laatta onneks lentäny) :$ ..jaja mitähä tässä muuta..nii ja si alaselkä o iha rikki :( ja menkkamaiset jomotukset välillä.
tuossaha tuota ny oli =)

Ihana päästä tänne vihdoin purkaan ku kellekkään ei olla kerrottu eikä kenenkään kans voi asiasta jutella..mieskää ei oo oikee porina ihmisiä :kieh:
viime raskauvvesta siis joka meni kesken kerrottiin heti kaikille ni oli se sit mahtavaa kertookki muutaman viikon päästä ne surulliset uutiset..siks ny ootetaan kyl np-ultraan.

Ja esikko syntyi kiireellisellä sektiolla :( onko tääl muuten muita jolle on tehty sektio? Niin ja synnäri on OYS.

j-22 ja pikku2 :heart: 6+?
 
neuvokaa sitten jos kerho järjestetään, että miten se toimii. itselleni asia on ihan vieras ja siksi ei osaa sitä käyttää...kuvien lisääminenkin on vierasta.eilen yritin eka kuvani laittaa, mutta ei onnistunut....se olisi hyvä että jutut olisi tällää kuvat siellä kerhossa...harmittaa kun tuli viesti että varhaisultraani on siirretty päivällä eteenpäin..nyt se on 19.2..päiväkin tuntuu liialle.....saan sen melko halvalla kun se tulee siletä lapsettomuushoitojen kautta...
 
Tervetuloa Haikara, emily67 ja j-22!! :heart: :flower: Lisäilin teidän tietoja listalle, huikatkaa jos haluutte jotain muutoksia!

Täällä heti aamusta on niin huono olo... Karpalomehua tässä vaan hörpitään :D Äkkiä verensokerit ylös ja sit vasta pystyn syömään jotain. Perhekahvilakin on tänään ja sinne pitäis neidin kanssa lähteä heti yhdeksäksi laittaa korvapuusteja uuniin. Mut eipä tuo haittaa, kiva kun on ohjelmaa päivissä! =) Käyttekö muuten muut joilla on aikaisempia lapsia perhekahviloissa?

j-22 mulla on vähän samanlaista taustaa ku sulla, kemiallinen raskaus 4/09, siitä ehdittiin kertoa kaikille ja kivat oli tunnelmat sit parin päivän päästä... :ashamed: Siitä nyt sit "oppineena" ollaan ihan hissunkissun mahdollisimman pitkään. Mut oli se vaan kova paikka.

Rasvoista, mä en käytä ku ihan sitä keltasta Apoa mitä apteekista saa, ja sit Vaselinia huulirasvana. Siinä mun kauneusrasvaukset! :D Pitääkö shampoo vaihtaa raskausaikana vai? Tää on nyt kyllä mulle ihan uutta tietoa... Nyt on ollu TreSemmea ku on värjätty pää. Kauhisteleeko kaikki? :D hih.

Kerhoon on nyt sit hyväksytty 5 jäsentä toistaiseksi. Voitte laittaa viestiä ja kuvia sinne!! :heart: Mut eiköhän me pääosin jatketa tätä löpinää täällä. Kerhokyselyt voi laittaa edelleen yv:nä mulle!

Puuroa, puuroa... >>

mama-L & Salme-Ötö 6+2 :heart:
 
Heippa vaan!! Sivukaupalla tekstiä sitten viime kerran :D Oli taas mukavan tiivis viikonloppu poikien harrastusten parissa.
Silmäilin nyt ihan nopeeta läpi, täytyy tossa ajan kanssa sitten lukaista enemmän. :whistle:

Juon kahvini miten sattuu :hug: :hug: isot pahoittelut, voimia sinne

Lara tervetuloa takaisin, sait ihania uutisia :heart: :heart:

Noista friikeistä, meitä on oikeesti niin moneks. Jotkut saa kauheet kicksit just limoista ja ummetuksista ja toisten turvotuksista.
Olin nuorimmaisen ollessa vauva yhes vauvachatis juttelee hypospadiasta ja aloin sit ihmettelee ku joku alko niin yksityiskohtasesti kyselee mun pojan oireista, sit alko raksuttaa et ei ollukaan ihan normi tyyppi. Eipä oo sit kauheesti tullu keskusteltuu missään.. Paitsi tos kun alko toi vauvakuume "ahistaa" tosissaan :saint:
Iteasias, oon kyl täs lukiessa vähä jo miettiny joitain, ettei oo ihan ookoon kuulosia.. En tiiä sitten:/

Hei muuten, tervetuloa uusille! Ja onnea plussasta :flower:

Kyllähän samalla sampoolla voi pestä jos se yhä sopii. Raskausaikana voi hiuspoja muuttua, niin tietty ehkä tarkistaa sen mukaan. Mulla on ainakin alkanu rasvottuu ihan hulluna, oon laiska pesijä, niin lätsä päässä sit vaan töihin ;)
Oon ite hiusalalla ja uusimmassa Pinnissä oli aika tiukkaa tekstiä hiusten värjäämisestä. Ihan itekkin pelästyin, vaikka tietää kyllä haitat ennestään. Mutta siinä oli raporttii värjäämisen vaikutuksesta ja siitä, miten aineet imeytyy verenkiertoon. Alkuraskaudessa ei muuten suositella ollenkaan hiusten värjäämistä. :eek: Ja muutenkin korkeintaan viiden viikon välein.. Huh!

Onko täällä muuten ketään jolla olisi Astma? Allekirjoittanut on valvonut pian viikon oireiden takia. Sain kylmää keuhkoihin toissa sunnuntaina ja siitä sitten on pahentunut pikkuhiljaa. Ajattelin soittaa tänään keuhkopolille ja kysyä tosta lääkityksen nostosta, alan jo pelätä pienen puolesta, kun tulee järkyttäviä yskänkohtauksia eikä henki kulje..Sitten vielä tuntuu, et sisuskalut tulee ulos yskiessä ja vauva siinä mukana.. Juu, eikä toi mun työ oikeen helpota asiaa :(

Pitänee ottaa selvää tosta kerhohommasta, facebookistakin mut löytää.. =)

Just mietin aamulla, et ei oo enää kauheesti pahaa oloa, mut sitten alko vähän etomaan. Menee ton yskän kanssa, niin muut unohtuu.. Uudet isommat rintsikat on hankittu, mies eilen oikeen pysähty ihmettelee mun Tosi isoja b- kupin tissejä :LOL: :LOL:

Kerroin eilen esikoiselle pelireissulla vauvasta, tuli tosi iloiseksi. Sitten se sanoi, että arvasi jo sillon, kun olin katellu raskauskiekkoa (taisinkin kertoo siitä) Muille vois kertoo täs pikkuhiljaa:hug:

Puskajussi ja Onni 5+6 :heart: :wave:
 
Haikara, Emily-67 ja j-22 tervetuloa! Ja onnea raskauteen =)

Mua vaivaa kanssa toi kerho asia. Luuleeko joku mua nyt feikiksi, kun en liity sinne. Mut mä kyllä tarvitsin opetusta kanssa, kaikkien noitten kuvien liittämisien kanssa sun muitten ni jotenkin tuntuu vaikealta. Ei se varmaan niin vaikeeta olisi, ehkä mun pitäis lähteä johonkin tietokone kurssille. :D


Hei, eikös täällä ollut joku Tampereelta? Osaisikohan sanoa hän, tai joku muu mitä hyviä lastentarvikeliikkeitä siellä on? Kun ollaan menossa sinne päin luultavasti pian. Täältä meiltä päin ei oikeen kannata ostaa mitään, kun siinä voi heittää hyvällä tuurilla pari-kolmesataa kankkulan kaivoon. On niin kauhee ero hinnoissa... :/ Noissa kuopuksen rattaissakin säästettiin 300 e, ihan vaan kun haettiin ne turusta.

Sitten alko eilen oikeen mietityttää kuinkakohan paljon tää työmäärä kasvaa tän kolmannen lapsen myötä... meillä menee tuo esikko, joka täyttää kesällä kuusi, eskariin syksyllä ja kerkesin hänet jo ilmottamaan kokopäiväseksi sinne. Nyt mietin, kun alustavasti olen tarhassa puhunut että tää kuopuskin ois mennyt syksyllä tarhaan, mutta nyt se tuntuu vähän turhalta kun itse kuitenkin kotona. Mutta pitäiskö siltin laittaa tarhaan vaikka muutamaksi päiväksi kuukaudessa? Vai oonko sit ihan paska mutsi, kun ite kotona... Mitä muut on meinannut, jos muita lapsia?

Palaillaan! :wave:

Lilein + piipiäinen
 
mama-L: mulla on kans TreSemmea, enkä suunnitellut vaihtavani. Hiusvärinä käytän hennaa, kun mulla on luonnostaan aika punaiset hiukset. Voiteina on ihan apteekin perusvoiteet muutenkin. Hieman harkitsin jos ostaisi sitä kookosvoita Body Shopista nyt tähän odotukseen. Mulla on kuitenkin kaksi raskautta ollut tässä lähivuosina ja hirvittää kuinka pahasti tuo masu nyt venähtää... :xmas: Hyvin olen kyllä aikaisemmista palautunut, mutta silti. Eikös ne sitä kokoosvoita suosittele raskausarpien ennaltaehkäisyyn? Masun rasvaaminen pitää varmaan joka tapauksessa aloitella taas mahdollisimman pian.

Eilen sitten kerroin äidille! Äippä ei uskonut millään että ollaan tosissamme vaan luuli että vitsaillaan! :headwall: No joo, mun piti mennä töihin syksyllä, että nythän se taas siirtyy... Hieman pelottaa soittaa työnantajalle, mutta odotan kyllä ainakin ekaan ultraan asti! Äiti oli kyllä lopulta vain iloinen kolmannesta lapsen lapsesta.

Ai niin mama-L! Voinko mä lisätä vaippakuvan sinne kerhoon vai meneekö se sitten samaan syssyyn niiden masukuvien kanssa? Masut tässä täytyy laittaa etusijalle, mutta ajattelin jos jotakuta ne vaipat kiinnostaa! ;)

Oireista: Pientä pahoinvointia, tai oikeastaan sekin on vain kuvotusta, lukuunottamatta on aika oireetonta. Odotan koska migreenit alkaa, ne on olleet kiusana aikaisemmissa raskauksissa... Selkäkään ei vielä vihoittele. Pitää kysyä neuvolasta jumppaohjeita selälle, kun se oli viimeksi niin jumalattoman kipeä! Niin ja neuvolaankin soitin eilen, mutta meidän tädillä ei ole puhelintuntia koko viikkoon ja piti jättää soittopyyntö. Saas nähdä koska ottaa yhteyttä.

Ai niin niistä perhekahviloista. Me käytiin esikon vauvavuotena muskarissa ja sellaisessa perhekerhossa. Kuopuksen syntyessä se jäi vähemmälle, mutta kesäisin ollaan kyllä ahkeria lähipuiston käyttäjiä ja siellä tapaa kivasti muitakin äitejä. Näin talvisaikaan harrastetaan lähinnä kahvittelua tuossa naapurissa kaverin luona ja pulkkamäkeä. Tässä ei kyllä taida hirveän lähellä varsinaisia perhekahviloita ollakaan.

Tervetuloa uusille ja voimia ja zemppiä vuodoista kärsiville! :flower:

Lähden laittamaan kämppää kondikseen! :wave:

BJ, muksut ja Öttimönkiäinen 5+3
 
BJ kiitti..
Lilein, Mun pitäs kans miettii syksyn hoitopaikat uusiks. Pojan nykyses tarhas ei oo eskaria ja siksi pitää hakea uuteen päiväkotiin ja eskaripaikkaan. Toisaalta, ei tarveis ollenkaan päiväkotia JOS kaikki menee hyvin.
Siksi varmuuden vuoksi haen sen hoitopaikan, sitähän ei oo pakko ottaa vastaan. Mutta sitten se, että minne hakee.. Noi pojan kavereitten äidit on ehdottanu, et ne menis samaan päiväkotiin ja eskariin. Muuten hyvä, mutta toi koulun eskari ois lähempänä ja se kävis hyvin jossei tarvi päiväkotipaikkaa... Mutta jos tarviis hoitopaikan niin toi päiväkoti on kauheen kehuttu..AAARRGH! Pitäs pian päättää..
 
Lilein: (pakko vastata vielä ennen hommiin lähtöä ) Mulla on esikoinen 2v.7kk ollut nyt tarhassa marraskuusta asti aina kolmena päivänä viikossa, vaikka olen vielä tuon 1-vuotiaan kanssa kotona. Esikoinen on todella vilkas tapaus ja tuntui että tarvitsee jo vähän ikäistään seuraa ja enemmän ohjelmaa päiviin. Välillä olen potenut aiheesta huonoa omaatuntoa, mutta meidän tyttö saa kyllä siitä tarhasta niin paljon irti että uskon sen olevan hänelle parhaaksi! =) Tyttö ei kuitenkaan ole hoidossa kuin max.6tuntia sinä kolmena päivänä viikossa. Poika on sitten pikku kolmosen syntyessä n.1v.9kk. Olen ainakin toistaiseksi suunnitellut että pidän pojan kotona, vaikka tarhapaikkaa on kyllä haettu kun mun oli tosiaan tarkoitus mennä töihin syksyllä. Poika on kuitenkin esikoista rauhallisempi tapaus ja muutenkin vielä mielestäni vähän turhan pieni tarvitakseen sen kummempaa virikehoitoa.
 
Niin, meillä on myös esikko ollut kaksi päivää viikossa/6h tuntia, hän on myös erittäin vilkas tapaus. Ennenhän kuopuksen syntymää hän oli kokopäiväisenä kun itse opiskelin päivisin, et hän on tottunut tarhaan. Kuopuksella taas ei ole mitään kokemusta tarhasta ja on todella kiintynyt minuun, itkee oikeesti ilosta kun näkee minut, kun on ollut hoidossa mammalla ja papalla... et en tiedä kuinka vaikea ois hänen tottua tarhaan. Ja hän on kyllä tosiaan aika pieni vielä syksyllä. Täällä haetaan syksyn hoitopaikkoja vk 10, et on onneksi tässä aikaa miettiä. Meillä vaan anoppi vähän painostaa, että pitäis laittaa että tottuu muihin ja tulee sosiaalisemmaksi. :kieh: Mut en mä tosiaan tiedä tarvitseeko toi nyt muuta kuin äitiään tällä hetkellä, ja itsekin kyllä oon nauttinut kun saa olla ihan vaan kotona lapsen kanssa... Kiitos vastauksista Puskajussi ja BJ! :)
 
Iso :hug: juon kahvini miten sattuu! Ompa surullista! :'(

Tervetuloa ja onnittelut taas kaikille uusille! :)

Eihän teijän perässä pysy millään, ku ootte niin aktiivisia kirjottamaan. =)

Täällä sairastellaan flunssaa. Jäin nyt suosiolla kotiin levähtämään, ku olo on aika kehno. Yskä kova, kurkku kipee ja vähä lämpöäki. Mut jospa se tästä! =) Minä kyllä voisin olla innokkaampi kirjottelemaanki tuolla kerhopuolella, kun täällä tosiaan kaikki näkee kirjotukset, nii oon aiemminki tykänny enempi kirjotella tuolla kerhossa. =)

Liikunnasta joku kyseli. Itse oon ollu aika himoliikkuja, et varmaan jatkan ihan samaan malliin ja kuuntelen kroppaani vaan et jos joku tuntuu pahalta, nii sitte sitä vältetään. Nyt tosin kipeenä, jätän kyllä suosiolla liikunnan vähäksi aikaa ja yritän levähtää vaan.

Hankintoja en oo vielä oikeen osannu aatella. Oma ystäväni on viimesillään raskaana ja oon kyllä käyny ihastelemassa hänen kanssaan kaikkia vauvan tarvikkeita, mutta vielä oon malttanu mieleni enkä mitään oo ostanu. =)

Raskaudestani oon kertonu tälle ystävälle ja sitte omalle äidille ja hänen miehelleen. =) Mieli kyllä tekis kertoa kaikille, mut keskenmenon pelko vähä jarruttelee intoa kuitenkin.

Mut eipä nyt tälle kertaa tämän ihmeempiä. Mukavaa päivää kaikille!

HayLina & Hippu 5+5 :heart:
 
Juon kahvini miten saattuu :hug:

Tervetuloa uusille!

Ebba-Ilona: =) Meillä onkin sitten muutakin yhteistä, mullakin on kaksi spanielia, joiden opettaminen kulkemaan vaunujen vieressä voi olla jokseenkin haastavaa :p

Uuh, oon aika loppu tän kuvotuksen kanssa! Ei sentään tarvi pönttöä halailla mutta jatkuvasti on vuosisadan krapula.... Onneksi ilman morkkista kuitenkin

:LOL:
Itse asiassa oon onnellinen raskausoireista, se sentään tekee tästä odotuksesta edes jotenkin konkreettista. Haluaisin jo ultraan! Ensimmäinen neuvola on 18.2. jolloin olen viikolla 8. Joko sillon ne ultraa??

Vaipoista.. Oon ajatellut kanssa kestoilla, vaikka mies sitä vähän vastustaakin. Tietoa vaan tarvis saada kauhiasti lisää. Montako ja minkäkokoista vaippaa kannattaa hankkia alkuun?
Niitä all-in-one- vaippoja vai? Riittääkö 20 vaippaa?

En oo mitenkään jaksanut liikkua entiseen malliin, tallille meno on ilmojenkin puolesta vähän jäänyt, enemmän kuitenkin tän väsymyksen takia. Hyvä kun työpäivän jaksaa ja sitten hoitaa koirat..Lisäksi arastelen jo nyt ratsastamista, siis joku henkinen lukko. Vaikka heppani on kyllä sellainen "tätiratsu", varma ja tuttu.
Kämppä on melko sotkuinen, että sitä siivousvimmaa odotellessa, eiköhän se sieltä tule ;)

Oon kyllä siitä ylpeä, että tupakointi jäi. Tiesin, että niin tulee tapahtumaan mutta se olikin aika paljon vaikeampaa kun ajattelin. Fyysisesti kaipaan sitä vielä paljon, mutta siitäkin tuli sellainen olo, että ei vaan voi. Alussa repsahdin pari krt ja pyytelin sen jälkeen vatsalta anteeksi :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille! :heart:

Yrjöä pidätellen,

Tuike81 + pikku-Paavo 6+5
 
Eilen ei toiminut koko palsta, oli tooosi hidas joten nyt vasta pääsin lueskelemaan juttuja ja katsomaan kerhoa :(

Täällä on yksi todella väsynyt odottaja. mitään ei jaksaisi, pää särkee ja heikottaa. voi olla että on vähän flunssaakin mutta todella inhottavaa. Tää viikko on vielä huippukiireinen, 3 yötä putkeen töissä ja 3 työhaastattelua ja jotakin koko ajan menossa.

Yritän etsiä toista työtä ansaitakseni rahaa nytkun vielä ei masu näy :D eivät taida sitten huolia enää kun huomataan että odotan vauvaa. pitäkää peukkuja että johonkin duuniin tärppää!

Hyviä vointeja!

Väsynein terkuin limeee & masu 6 + 2
 
Tuike81: joku tais jo mainitakin mutta kestovaippainfo.fi sivuilta löytyy tosi paljon hyvää tietoa kestovaippailusta. Oman kokemuksen perusteella AIO (all in one) vaipat on ylensä vastasyntyneelle vähän paksuja ja epäsopivia, ja on aika kalliitakin ja kuitenkaan niin pieniä ei vois kauan käyttää. Isommalle lapselle joka liikkuu vaippaa vaihtaessa ne on tosi helppoja kun ei kestä kauan laittaa. 20 vaippaa voi kans vastasyntyneelle olla aika vähän kun ainakin meidän tytöllä oli kakat vaipassa joka kerta ja vaippoja vaihdettiin ainakin 10 päivässä! Kyllä se varmaan voi riittää, riippu vauvasta ja siitä kans kuinka paljon haluua ite olla pesemässä. Meillä mies hoiti alkuun vaipanpesut joka auttoi tosi paljon kun ite oli synnytyksestä uupunut.
Ei myöskään kannata hankkia paljon yhdenlaisia vaippoja etukäteen koska eri vaipat sopii tosi erilaisille vauvoille ja sit voi käydä niin että ne joita on ostanut ei sovi yhtään. Meillä esim imse vimset vuoti joka kerta (ne joita on Äitiyspakkauksessa) toisen kaverin lapselle ne sopi.

yritän kirjoittaa lisää vielä myöhemmin...
 
Laitoin profiiliin tänään otetun masukuvan kun en sitä salasanaa kerhoon viäl o saanu. Oikeesti. Mikä mun mahaan on yön aikana menny???? Rv siis 6+4,luulen kyl et muutaman päivän vähemmän oikeesti...aaaapua,mulle tulee kyl jättimaha..tollanen oli esikosta n. 16 vk:lla..mut nyt pitää kiiruhtaa!
 
Emmabella: Maha näyttää melko samanlaiselta kuin mulla, vähän isommalta. Mä elättelen toivoa että se on vaan turvotusta kun juon hirmuisesti nyt appelsiinimehua ja syön kaikkea makeaa :D Eihän siitä nyt niin jättivatsaa voi tulla, eihän?!
 
Huomenta, mama-L:lle laitettu yksäriä kans :wave: Yritin lukee noi ohjeet, mutta mun aivosoluilla ei mennyt nuppiin..eli siis klikkaan lokakuiset mutta missä kohtaa pitäs lukee joku ilmoittautuminen tai tyyliin sellasta?En saanu mitään näkyviin muuta kun meijän tekstejä..hmm..
 
Emmabella: Mulla on kans aika saman kokonen masu jo nyt, ei ehkä ihan, mut melkeen ja kuitenki esikoista vasta ootan. :D Eikös se muuten toisen kohalla alakin näkyä jo aiemmin ja pyöristyä tuo masu? Ite en oo vielä viittiny kuvaa ottaa, ku tuntuu et se on vaan pelkkää turvotusta ja löllöä, mitä vyötäröllä oli jo aiemminki vähäsen. :)
 
HayLina no mä ootan tokaa ja vois sanoo mun kohalla,että edellisestä raskaudesta jäi sitä löysää nahkaa tai mitä lie niin sen takii mulla pullistuu ehkä jo nyt...ja jos hiukka satun kato syömäänki,niin johan pöllähtää maha eteenpäin :LOL: ..Ei vais,en tiiä kyllä,saattaa pitää kyllä ihan paikkansa..
 

Yhteistyössä