~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Hei,

Täällä olisi uusi tulokas ketjuun. Plussasin viime viikolla ja nyt olisi raskauslaskurin mukaan rv:t 5+2 ja LA olisi kk:sta laskien 10.10.10 :) Minulla oli viime kesänä keskenmeno ja heti sen perään varhainen km syyskuussa. Nyt sitten toivon, että tämä vihdoin ja viimein olisi se oikea ja kestävä raskaus.
Perheeseen kuuluu myös mies ja ihana keväällä 2 vuotta täyttävä poika.

Olin ennen plussaa täysin varma, etten ole raskaana ja ehdin tehdä myös muutaman negatestin ennen plussaa. Plussan saatuani piti sitten tehdä vastaavasti aika monta plussatestiä, ennen kuin uskoin :) .
Minulla ei ole edelleenkään oikeastaan mitään oireita, iltaisin aivan aavistuksen verran etovaa oloa / närästystä, mutta ei suurimmaksi osaksi olo aivan tavallinen. Sen takia raskaus tuntuu edelleen tosi epätodelliselta, enkä varmaan uskalla asiaan uskoa ennen kuin näen ultrassa kaverin ja sykkeen. Esikoista odottaessa minulla oli tosi kova pahoinvointi, joka alkoi tosin muistaakseni vasta viikko-pari plussan jälkeen.
Nyt minulla ei arista rinnatkaan yhtään, joka tuntuu olevan tavallisin raskausoire.
Soitin eilen neuvolaan, ja sielläkin täti kysyi ensimmäisenä mitä oireita on. Kun sanoin ettei ole oikeastaan mitään ja km-mahdollisuus huolettaa, niin suhtautui asiaan aika proosallisesti, tosiaan se mahdollisuushan näin alussa on. Eli harmi kyllä en saanut sieltäkään yhtään tukea.

Onko täällä muita oireettomia odottajia? Olisi tosi kiva saada vertaistukea ;)
Itse kun en millään meinaa uskoa, että kaikki menisi hyvin ja raskaus jatkuisi. Vaikka huolehtiminen on aivan turhaa :headwall: .

Hyviä vointeja kaikille :flower:

Rebecca + neiti x (toivon tyttöä ;) rv 5+2
 
Emmabellan innoittamana mä laitoin kanssa oman mahakuvan (eilen otettu, viikon vaihtumisen kunniaksi ) profiiliin ( kun sinne sentään osaan kuvan laittaa ja tuskin siitä ketään mitään kicksejä saa ). Ihana tommonen pömppis! :D Älkää välittäkö mun vaatteista, ne on tommoset vapaamuotoisen illan mahankasvatus vaatteet... tosi kotoset :whistle:
 
Aisla

Pahoittelut Juon Kahvini Miten Sattuu :hug: !

Kerho on hyvä idea, itse oon niin varovainen etten uskalla sinnekään laittaa mitään sen kummempia kuvia, feikkejä tosiaan liikkuu varsinkin tällä palstalla!! Better be safe than sorry...Hyvä että juttu jatkuu kuitenkin tällä puolella!

Joku kyseli sektiosta, on tehty kiireellinen sektio ja vähän mietityttää onko kohtu palautunut, leikkaava lääkäri kuitenkin sanoi että vuoden kun odotan ennen seuraavaa raskautta niin ok. No, tuli sitten tasan se vuos kun heti tärppäs.

Pahoinvointi on tosiaankin inhottavaa, heti jos en syö pariin tuntiin niin huh...Jääkaapista ei tee mieli ottaa oikeastaan mitään! Esikoisen kohdalla tämä meni ohi jo 8. viikolla joten olin aika onnekas, saa nähdä miten kauan nyt kestää!



 
Sutinaa: Tossa Vau.fi:n raskauslaskurissa on sellanen taulukko,mikä ns.ennustais vähän millon pahoinvointi helpottaisi todennäköisimmin.Eli syötät vaan vikat menkat ja lasket lasketun ajan niin sitte se taulukko tulee näkyviin. Mulla sen mukaan pitäs krapulan helpottaa 28.3.. :D ..että matkaa on vielä..Toinen mikä ei taida helpottaa on selkä ja sitte kun nousen istumasta niin ottaa mahanperukoille niin vietävästi,ihan kun koko kohtu jännittyis tai jotain.Mutta kasvukipuja ne vaan on,eli en oo huolissani. :)

Ai vitsit,huomasin Juon Kahvini Miten Sattuu:n jutun..syvin osanottoni..pistää nöyräksi tällainen.. :| ja vielä :hug: sinulle.
 
Niin ja joku puhu shampoista..mulla on tollanen ku Herbal Line..en muista mistä ostettu..mut vissiin joku yrtti-juttu,eiks herb oo yrtti enkuks.?Mutta siis mitkä on kiellettyjen listalla..niinkuin mama-L:kin niin mäkään en oo ikänä kuullu että shampoissakin piilee joku vaara. :eek:
 
Rebecca78 Minäkin olen uusi täällä, laskettu aika olis 12.10. Oireita myös mulla melko vähän tällä hetkellä: pahoinvointia ei juuri lainkaan, rinnat yhä kipeät ja alavatsalla painontunnetta mutta ei kipuja juurikaan.... Mietin samaa, toivottavasti vähäiset oireet eivät ole huono asia!

Onnea odotukseen kaikille!

emily ja tiitiäinen 5+0(tai pakkaspoika, koska luulen, että poika on tällä kertaa...) :heart:
 
Emily ja Rebecca, täällä myös yksi melko oireeton odottaja.
Alussa plussan jälkeen oli vähän edes oireita, mutta nyt pari päivää on mennyt ihmetellessä että ollaankos tässä edes raskaana. Positiivisin mielin kuitenkin varasin ekan neuvolan. Esikosta mulla oli sama juttu, ettei ollut juurikaan oireita ja kaikki meni silti hienosti loppuun asti.
Nautitaan nyt, sitten jos yrjöily alkaa niin tulee ikävä tätä ihanan oireetonta olotilaa! ;)

Leli ja vielä nimetön pikkuinen 5+2
 
Emily ja Rebecca, täällä myös yksi melko oireeton odottaja.
Alussa plussan jälkeen oli vähän edes oireita, mutta nyt pari päivää on mennyt ihmetellessä että ollaankos tässä edes raskaana. Positiivisin mielin kuitenkin varasin ekan neuvolan. Esikosta mulla oli sama juttu, ettei ollut juurikaan oireita ja kaikki meni silti hienosti loppuun asti.
Nautitaan nyt, sitten jos yrjöily alkaa niin tulee ikävä tätä ihanan oireetonta olotilaa! ;)

Leli ja vielä nimetön pikkuinen 5+2
 
:attn: Oon ihan solmussa tän kerhon ja pinon kanssa et jos tulee jotain mokia listaan / jää johonkin yv:iin vastaamatta niin laittakaa ihmeessä vaikka tänne otsikon kanssa jotain merkkiä :LOL: T. pientä raskausdementiaa... hih.

Nyt on kuitenkin muutama masukuva kerhossa lisää ja jäseniä jo 7! Ohjeita yritin laittaa kaikille niitä kyseleville!

Tervetuloa Rebecca78! Haluatko ikää/synnäriä listalle? :)

Pakko myöntää et värjäsin just eilen tän pään Loreal Preferencen kotivärillä... Ei oo mikään kirkuvanvaalee/musta vaan aika neutraali sävy et ei ihan tujuimmasta päästä. Yritin lukee ne ohjeet hirmu tarkkaan mut ei siinä sanottu mitään ettei saa jos on raskaana, tai edes että konsultoi lääkäriä tms. Nyt sit hirvee morkkis mut kun ei vaan raksuta niin ei :ashamed: ... perhana.

 
Miten muuten saatte kuvan näkymään silleen, että se näkyy suoraan ruudulla, eikä niin että painetaan eka linkkiä missä se kuva sijaitsee.?

T.Tosi tumpelo.


Muoks* Niin kun esim.noi lilypien tikkerit,niin ne sain näkyy profiilissani ok eli suoraan ruudulla, mut sit en jotenki osaa imageshackin kautta nyt laittaa sitä oikeeta linkkiä eli mikä mahtas olla..?
 
heikku, ai tähän foorumille?

Kirjota [ i m g ] KUVAN LINKKI [ / i m g ] <-- ilman noita välejä. mun piti vaan laittaa ne ku jostain syystä ei näkyny täs muuten.



.. testasin itekki :D

ja Lilypie-tickereista pitää valita siitä listasta se mis lukee PseudoHTML, UBBCode and BBCode.

Se antaa sit suoraan linkin joka alkaa silleen [ url ] ... siihen ei tarvii käyttää tota img-koodia.

^ listaa tulee siinä vaiheessa siis siihen sivun alas ku oot luonu ton tickerin.
 
Ööh..sori vielä mama-L ...mitkä kaikki kirjotan.. :ashamed:

Eiku nyt nään ne mitä kirjotit!Ok..ajattelin sitä kerhoa varten sitten kun laitan kuvaa..niin muutes mä hain jäsenyyttä siellä puolella!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
heikku, ai tähän foorumille?

Kirjota [ i m g ] KUVAN LINKKI [ / i m g ] <-- ilman noita välejä. mun piti vaan laittaa ne ku jostain syystä ei näkyny täs muuten.



.. testasin itekki :D

ja Lilypie-tickereista pitää valita siitä listasta se mis lukee PseudoHTML, UBBCode and BBCode.

Se antaa sit suoraan linkin joka alkaa silleen [ url ] ... siihen ei tarvii käyttää tota img-koodia.

^ listaa tulee siinä vaiheessa siis siihen sivun alas ku oot luonu ton tickerin.


Joo,niissä mul ei ollu vaikeuksii olleskaan kun eilen ne jo lisäsin profiiliin. :)
 
Aisla: joo mää se kyselin nuista sektioista. Sullekki tais ny olla tuloillaan toinen lapsi? Millä mielellä oot vielä tuosta leikkauksesta? Iha siks kyselen kohtalo tuverilta ku mulla jäi aika kamalat traumat :( ... Toivon hartaasti et en enää jouvvu kokemaan sitä ja saan synnyttää ihan alateitse =)

Täällä kans yks joka ei oo koskaan kokeillu kestovaippoja..(nolo myöntää).. :ashamed: ! Jotenki esikoisen kans kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä ettei miehen kans etes ajateltukkaa ku kertis vaippoja. Pitää kyl alkaa miettii kokeilisko kakkosen kans kestoja..

Shampoista sen verran et ite kans kampaaja oon ja mun korviin ei oo ainakaan kantautunu et niis missää ois jotai haittoja.. ite käytän Tigin tuotteita iha laijjasta laitaan =)

Jotenki kauhee ku ei voi/uskalla viel kellekkää kertoo tästä raskauvvesta, ni tuntuu et joka eleestä ne huomaa :D .. paljo ny raskaana olevia kavereita ni jos itekki vahingos silittää mahaa ni heti pitää tarkkailla ettei kukaa vaa huomannu :whistle:
Nii ja si pitää tosi tarkkaa miettii mitä laittaa päälle ku kaikki housut painaa tosi ikävästi ja puserot pitä olla mahan kohalta toooosiii löysiä :) ...menis jo aika ja tulis eka ultra ni näkee missä mennään :heart:
ja sais alkaa käyttää ihania tiukkoja puseroita :D

pakko mennä syömää ku tuli tosi huono olo :x
 
Hei!

Saanko tulla tänne taustailemaan? En uskalla vielä listoille tulla, koska pelko keskenmenosta/kohdunulkoisesta on tässä päällä. Odotan siis esikoista, saanut alkunsa lapsettomuushoidoista ja la olisi 15.10. Testasin kunnon plussan jo 3+5, mutta viime perjantaista on tullut ruskeaa tuhrua. Eilen tuli verta ja tänään sitten ruskeaa vuotoa. Kävin klinikalla tänään veritestissä, tuloksen saan huomenna. Oon lukenu teidän juttuja ja ois niin kiva jos minäki pääsisin porukkaan mukaan, jos kaikki siis ok.

Pari kysymystä kyllä olis, jos joku jaksaa vastata :D (en viitti enää tehä alotuksia tohon etusivulle)
Jostain luin, että valkovuoto lisääntyy raskauden alkaessa, ei mulla ainakaan oo lisääntyny, onkohan se normaalia? Tulee vaan tuota ruskeaa, tosin se on sellasta limasta, että oisko siinä sitten sitä valkkista seassa.

Entäpä onko normaalia, että raskausoireet tulee ja menee? Mulla oli vielä vknloppuna tosi huono olo, varsinki jos nälkä ehti tulla, niin olo meni tosi nopeasti ihan sietämättömäksi. Nyt taas tuntuu että sitä nälkääki sietää.

 
Kestovaipoista. Joo,meilläkin niitä on...tuolla varastossa.. :ashamed:
Se jotenkin tyssäsi siihen kun tyttö alko liikkumaan ja ei tykkää yhtään vaipanvaihdosta nykyjään..rimpuilee ja huutaa ja potkii jaloillaan niin et toi normivaippakin on tuskan ja työn takana..ja sitte me ollaan aika liikkuvaista porukkaa niin sitte kestot jos ois niin niitä varsinkin kakkavaippoja olis kyllä vaikee mukanaan jossain kulettaa(VITSIT MITÄ TEKOSYITÄ!) Okei..olen laiskistunut..myönnetään..

Mutta siis tosiaan kestot on tosi hyvä juttu sellaiselle,joka tosiaan sitä vaippapyykkiä jaksaa pestä ja ajattelee samalla äiti-luontoa!Täytyis vissiin ihan oikeesti hakee ne tuolta varastosta.Siel ainaki on muutama taskuvaippa ja siten noita kuorivaippoja ja vissiin pari ihan sisäänommeltua kokovaippaakin.Ja noi vaipat,siis kertikset olis just nyt aika finaalisssa meillä,joten nyt ois hyvä hetki ottaa ne esiinkin..!
 
Duffy: Valkkari ei ole mullakaan lisääntynyt,mutta esikoisesta lisääntyi,joten voin siis sanoa että kun vertailukohde siis on niin ei todellakaan ole mikään raskauden pakollinen "oire" tuo valkovuoto.Se on vähän smam kun noi muutkin r-oireet että toisilla on ja toisilla ei mitää..Mäkin tosiaan pari viikkoo sitte ruinasin kun mulla ei mitään masunipistyksiä ei tissikipua ei mitään niin pelkäsin(kaikki muistaa varmaan) ja meinasin jo alottaa oman ketjunkin siitä niille jota pelottaa kovin,mut tajusin sitten että ehkä se ois ollu liikaa pelon kylvämistä sitten..JA kaiken kukkuraks ne oireet on nyt ilmaantunu mitä kaipailin,että uskon että sullekin niitä tulee kuhan viikkoja tulee enempi..voihan olla et ei tuu mitään ja sekin on aivan täysin normaalia ja asia josta kannattaa olla tyytyväinenkin! :D Ymmärrän kuitenkin,jos huolettaa,mutta nyt vaan paniikkinappula pois päältä ja mieli iloiseksi!!

Niin ja tervetuloa ja onnea tosi paljon!! :flower:


Ps.Huomaa et tyttö on päikkäreillä kun mä koodailen täällä koko ajan.. :ashamed:
 
Käykää kurkkaa pinni.fi ja sieltä juttu Mustaa Valkoisella.. Jos haluutte huonon omantunnon hiusten värjäämisestä :ashamed: Muuten unohtakaa koko juttu!!
Nois sampoojutuiskin kannattaa kyllä kattoo mitä iholleen ja viemäriin laittaa. Ainakin tigissä on aika annokset hajusteita, aiheuttaa varmaan eniten ihoreaktioita mitä tiiän. Meilläkin niitä myydään, mutta en koskaan suosittele ja oon asiakkaalle rehellinen jos ne kysyy ärsytyksistä tai jotain...Onhan ne herkullisen näkösii ja hajusii.. Mut mikä on yhelle hyvä, niin voi olla toiselle myrkkyä.
Mä muuten siirsin oman seuraavan väriajan parilla viikolla etenpäin. Btw sie sivulla on noista henna-väreistäkin juttua, on tullut joskun asiakkaan kanssa väännettyä asiasta :whistle:

Kävin muuten hakemassa sairaslomaa, pakko saada keuhkot kuntoon. Ja tietty heti kun kotiin pääsi, niin tännehän sitä piti tulla notkumaan B) :D

Sektiosta Mulla oli kaksi ensimmäistä alatiesynnytyksiä ja juniori tulikin sitten kiiresektiolla. Aika kauheaksi meni tilanne, kun vauva ei laskeutunutkaan ja kivut olivat valtavat. Tekivät sitten aika nopean päätöksen leikkauksesta. Poika oli liki 4,5 kg ja virhetarjonnassa.. Ja kukaan ei sitä oikeen huomannut, lääkäri väitti kivenkovaan kun alettiin käynnistää, että lapsi on nippa nappa 4 kg.. ja hyvin mahtuu tulemaan.
Nyt vähän mietityttää synnytys ton astman takia, alateitse ihan ehdottomasti haluisin synnyttää. Sektiosta toipuminen kesti niin kauan, eikä saanu heti vauvaa rinnalle eikä muutenkaa hoitaa heti...

Mä kestoilin esikon kanssa, mutta sitten helppouden/laiskuuden takia toiset käytti kertiksiä. Tästen vielä tiiä, nytkin on pestävä ainakin yks koneellinen pyykkiä päivässä kaaoksen välttämiseksi.. Katotaan, ties vaikka tarttuis tuo innostus teiltä ;)
 

Yhteistyössä