~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Täällä taas... :ashamed:

Juon Kahvini Miten Sattuu: Paljon voimia! :hug:

Kätsy: Se on musta aika hyvä kaava ja tosi hyvät ohjeet joilla aloittelijakin pääsee hyvin liikkeelle. Itse olen käyttänyt siinä sisäkankaana bambujoustofroteeta. Sitä saa "kätsysti" mm. täältä: http://www.myllymuksut.com/ Mulla oli aikaisemmin eri kaava, joka oli oikeastaan oma sovellus. Tuo on kyllä parempi! :xmas: Ja pesutarrat on tosi hyvät olla olemassa, niin saa vaipan pestyä avonaisena.

Minä täällä jännäilen kun äiti on tulossa kylään töiden jälkeen ja sille pitäisi kertoa että on kohta jo kolmen mummo! :D Meidän piti alunperin odottaa pidempään, mutta tultiin sitten miehen kanssa siihen tulokseen että on parempi kertoa ainakin johonkin suuntaan, jos tässä nyt vaikka tulisi jotain komplikaatioita tms. ja tarvittaisiin lastenvahtiapua. Ja onhan se tietysti muutenkin mukavaa kun voi sitten jonkun kanssa asiasta höpötellä...

Jahans... Pitänee kohta mennä halaamaan pönttöä... Pahoinvointi on virallisesti alkanut... :x
 
Cleopatra, niin eihän se mitään halpaa lystiä ole tosiaan... Ja aika paljon vaihtelua täällä päin on noissa hinnoissa, toisille jää Kelan jälkeen yli satanen maksettavaksi! Mäkin olen nyt varautunut siihen n. 80 euroon, mutta ei haittaa jos osoittautuukin halvemmaksi :) Tiedän myös tapauksia missä on vähän liioiteltu kipuja ja vuodon määrää ja näin päästy ylimääräiseen julkisenpuolen ultraan. Tietysti vähän kyseenalainen metodi, mutta toisaalta jos olisi vahva tunne siitä että kaikki ei ole hyvin, niin kaipa sitä kaikkia keinoja käyttäisi? Mutta eipä meillä taida vielä olla hätäpäivää, ruskea vuoto ilman kovia kipuja on normaalia. Jotenkin tämä tieto ei vain lohduta. Raskaudessa kun periaatteessa mikä tahansa oire voi tarkoittaa mitä tahansa. Tai siis vuoto voi olla normaalia tai ei, kipu voi olla normaalia tai ei, kaikki voi olla normaalia tai sitten ei. Kunpa tähän olisi jokin patenttivastaus, ettei tarvitsisi jännittää ja arvailla että miten sillä masuasukilla menee!

Ainiin, ja piti vielä BJ:lta kysyä, että osaatko arvioida mitä tulisi hinnaksi taskuvaipalle noin suunnilleen kun itse tekee. Uusina maksavat parinkympin molemmin puolin ja käytettynä saa pikkusen halvemmalla kai? Mulla ei ole pienintäkään aavistusta siitä mitä nuo kosteussulkukangas maksaa :)

Edit// no tuosta linkistähän se selvisi jo :) KIITOS!
 
Ai niin! Sitä mun piti vielä kysäistä, että missä vaiheessa meinasitte kertoa vanhemmille lapsille? Siis te joilla jo lapsia on? Kuopus nyt on vasta 13kk, eikä varmasti ymmärrä asiaa vielä pitkään aikaan, mutta esikoinen 2v.7kk jo ymmärtää ihan eri tavalla. Ajateltiin kyllä ettei varmaan ennen kesää kannata asiasta puhua, koska tyttö ei kuitenkaan ymmärrä sitä odottamisen aikaa samalla tavalla. Ehkä asia olisi neidille selkeämpi jos äidillä olisi jo vähän sitä masuakin... =)

muoks. Kätsy: jos tilaat esim.metrin kosteussulkukangasta saat siitä (koosta riippuen) noin 6kpl vaippoja. Halvempiakin sisäkankaita on kuin tuo joustofrotee, mutta se on kyllä tosi pehmeä ihoa vasten. Jos on molempia metrin verran niin hintaa tulee n.40e (plus tarrat ja kuminauhat jotka eivät paljoa maksa) niin eikös se sitten ole abouttiarallaa 7e/vaippa.

Ja nyt mä lähden ihan oikeasti välillä muualle.... :xmas:

muoks.muoks. :xmas:
Kätsy! Unohdin sanoa, että sieltä Myllymuksujen sivuilta saa tilattua myös sellaisen paketin jossa on kaikki kankaat ja tarvikkeet kahden taskuvaipan tekoon. Sekä selkeät ohjeet. En ole itse sitä tilannut, mutta vaikuttaa tosi kivalta paketilta ja siitähän ne ohjeetkin sitten saisi. Hieman enemmän maksaa kuin kangas pelkästään, mutta ohjeethan voi säästää vaikka kangasta tilaisi lisää.
 
Voi vitsi, itse tekemällä pääsee kyllä tooosi halvalla! Ja ihania kuoseja tuolla Myllymuksuilla :) Rupesin jo heti suunnittelemaan että mitä värejä ja kuoseja yhdistän mihinkin :D Jos nyt kaikki menee hyvin (mantra jota hoen aina, jos on puhetta vauvaan liittyvistä asoista) niin kesällä voisi ruveta vaippatehtaaksi kun silloin on tuo rahatilanne himppusen parempi :)

Voi kunpa vaan kaikki menisi hyvin...
 
Mun piti kanssa nyt tulla ihmettelemään, et oikeesti jotain jaksaa kiinnostaa jotkut odotuspuolen pinot ja feikata raskaus vai :eek: Ei ymmärrä :headwall:

Mä en mistään kerhoista tiedä, en ole osallistunut koskaan. Oikeastaan en muutenkaan ole näiden koneiden kanssa kauhean hyvä, että se kyllä aiheuttaa mulle lisä stressiä :D

Juon kahvia miten sattuu :hug:


Lilein + piipiäinen
Mun täytyy häpeäkseni myöntää, etten ole noihin kestoihin oikeen tutustunut (ja aatella kahden lapsen äitinä), järkky vaippavuori jossain... :ashamed: Ehkä mun pitäis käydä tutustumassa noihin linkkeihin, onhan mullakin ompelukone jossain tuolla pölyyntymässä.

Meillä siis kerrotaan esikolle ennen kuin muille, jossain siinä 12 viikon ajoissa. Tai näin ollaan suunniteltu. Kuopukselle ei tarvi erikseen kertoa, kun ei vielä ymmärrä...

Mä tajusin, et kohta tosiaan vois sen neuvola ajan tilata. Täällä on kyllä yleensä saanut aika pian ajan, mutta eikö siinä ollut joku aika mihin mennessä ois hyvä ilmottaa vai muistanko väärin?

Kaikille hauskaa iltaa toivotan :)
 
.. on nyt pystyssä ja löytyy siis täältä: http://kaksplus.fi/kerhot/ nimellä Lokamasut-2010.

Listan ensimmäisenä ainakin toistaiseksi. :) Lisäksi jos/kun tulet jäseneksi niin löydät kerhon "Omat kerhot"-sarakkeen alta suoraan eikä tarvii plarata koko listaa läpi.

Kerho on salasanan takana ja salasanaa voi kysellä multa yv:llä. Tunnistusta teen parhaani mukaan ettei kerhoon päätyisi tyyppejä joita tässä yritetään karttaa...

Mites moni täältä löytyy Facebookista, sieltä olis ainakin kaveripyyntöjen kautta mun helppo tunnistaa että tosiaan on oikea henkilö kyseessä? =)

Suoralta kädeltä voin hyväksyä ainakin niitä joiden kanssa ollaan vauvakuumeiltu/jotka on pyörineet täällä palstalla kauan (VOITTE LAITTAA SUORAAN HAKEMUKSEN, ENSIN KLIKATKAA TOTA "LOKAMASUT-2010" JA SIELTÄ PALKISTA "HAE JÄSENYYTTÄ" ).

Tämän enempää nyt varotoimia en jaksa ajatella, jos jotakuta sit vielä mietityttää niin on ehkä parempi et ei esimerkiks kuvia laita kerhoonkaan koska varmahan mäkään en voi olla keitä siellä ruudun toisella puolella luuraa :D.

Omasta navastani löytyy nyt sit yks kuva tuolta kerhon puolelta, sitä kyllä rohkeempikin feikki jo säikähtäis! :LOL:

YV:TÄ TULEMAAN kerhoon halajavat! Se on siis suunnattu enimmäkseen nyt niille KUVILLE ja perusturinat jatkuu täällä. Eikö näillä mentäis?
 
Minäkin oon edelleen täällä messissä, tekisi vain mieli koko ajan komppailla kaikkea mitä kaikki sanoo niin ei sitten tule kirjoitettua mitään :D
Eli siis turvotusta täälläkin ja muuten kaikki ennallaan. Hirveä nä-lä-kä on koko ajan! Ihme jos sitten vähän turvottaakin :whistle:

Kahvikselle kovasti voimia ja onnea seuraavaan yritykseen!
ja Laralle isot onnittelut! :flower: Hienoa että kaikki on hyvin!

Minä aloitin tänään uudessa työssä. Vähän jännitti, kun kuitenkin vammaistyöstä on kyse, mutta onneksi ei tarvitse tehdä nostoja tai raskaampia siirtoja. Olis kurja heti uudessa työssä ruveta "valikoimaan" tehtäviä.

Minullakin on neuvola vasta maaliskuun eka viikolla, jotain kyselykaavakkeita sain sieltä jo kotiin täytettäväksi. Täytyy ruveta niihin perehtymään.

Mukavia mahapäiviä kaikille!
-Smurfi ja maha 6+0
 
Juon kahvia miten sattuu tsemppiä ja oikein paljon voimia...tuo on niin kauheaa....voin kokemuksella sano, että syvältä se ottaa....

itselläni tunteet vaihtelee tosi paljon. välillä on kuvotusta melko lailla...mikään ei maistu ja sitten kun syö niin on vielä huonompi olo. toisene päivänä taas on kaamee nälkä koko ajan ja mikään ei kuvota..oudosti olotila seilaa....
kertokaas miten paljon aiotte liikkua raskausaikana....varsinkin ne jotka ovat paljon liikkuneet ennen raskautta. itse en ole paljoa osannut vielä vähentää...päivittäin tulee jotain harrastettua....lepopäiviä pitäis varmaan alkaa pitää viikoittain, mutta ei vaan oikeen ole oppinut vielä....liikkuessa tuntuu, että mikäs tässä on kun ei tunnu mitenkään erilaiselle.....kokoajan mietin että onkohan siellä enää edes ketään....tunteet ovat siis aika sekaisin vielä....millonkahan sitä alkaa uskomaan ja uskaltaa iloita...

onko muilla vastaavia tunteita
 
Hei!
Uskaltaisinkohan liittyä seuraanne. Meille olis tulossa pikkukakkonen, jos kaikki nyt menee hyvin. Huolta kannan, koska minulla on yksi km takana ennen esikoista ja nyt ennen plussaa on tullut ruskeaa valkovuotoa, joka on kyllä koko ajan muuttunut keltaisemmaksi.
Oireita ei hirveesti ole, mutta alussa mennään. Löytyy kummiskin röyhtäilyä, vihlaisuja, huonoa oloa joskus, selkäkipua, väsymystä. Esikoisesta oli samanlaisia. Kenellekkään ei ole vielä kerrottu.

Esikoinen, poika, on 1v 10 kk. Synnäri OYS ja 4+5 meneillään. Toivotaan, että saan pysyä täällä ja kaikki menis hyvin. Varhaisultraan aion mennä, mutta ajankohta on vielä epäselvä. Millä viikoilla te muut olette menneet?
 
juon kahvini miten sattuu :hug: :hug: :hug:

mä en ymmärrä noita stalkkereita. marraskuisissakin (-08) ihan vapaamielisesti oon lätkinyt kuvia milloin mistäkin. tokihan se ajatus silloin tällöin kävi mielessä että joku sairas voi niistä jotain kicksejä saada, mut silti :eek: :eek: pitänee ehkä pidättäytyä nyt kuvien laitosta julkiselle puolelle. ja oon sitäki välillä miettinyt kun tän raskauden kanssa vähän hissun kissun ollaan et jos joku lievästi sicko tuttu käy lukemassa näitä juttuja, mun nimimerkki kun ei mikään kauhee vaikee oo omasta nimestä vääntää ;)
mut joo,sepä on sit heidän huolensa ja murheensa...

tänään teki aamulla niin jumalattoman pahaa, en meinannut pystyyn kyetä.pakotin itseni syömään yhen jugurtin (sekin meinas ylös tulla). sit joskus päikkäreiden jälkeen vasta (nukuin pojan kanssa melki 2,5 tuntia) alkoi olo paranemaan.

sain vihdoin soitettua neuvolaan ja sain ajan ens viikon perjantaille.harmittaa kun vanha neuvolatäti olikin jäänyt eläkkeelle ja sielä on nyt sit joku uus nuori tätönen. harmi, se vanha täti oli just semmonen sopivan ronski ja reipas "ämmä" ;) ei turhia kainostellut eikä hötkyillyt. toivotaan että tuo uuskin sit osoittautuu mukavaksi.
 
Hirveä kun teillä on kova tahti :D koko päivänä en ole koneelle kerinnyt ja nyt on jo pari uutta sivua tullut!

Ensinnäkin Laralle onnittelut iloisista uutisista1 Kiva kuulla!! :heart:

Juon kahvini miten sattuu paljon voimahaleja ja osaanottoja sinulle :( :heart: :hug:


Käsittämätöntä mitä hiippareita täältä löytyy.. Kuka jaksaa feikata raskauttaan ja osalistua keskusteluihin. huh huh. Ihmisillä on outoja mielenliikkeitä.

Sinä joka olit ostanut sen BORN IN 2010 - bodyn: onko sitä liikettä turussa tai onko nettikauppaa? Tuo vois kyllä olla kiva :)

Ja mama-L:lle laitettu yksäriä kerhosta!
 
Juon kahvini miten sattuu :hug: kanssa täältäpäin! Ja Laralle isot onnittelut,meni juuri niinkuin pitikin,pikkuinen löytyi :heart:

Minulle voi muuten siirtää la:n 9.10,en jostain syystä osaa laskea päiviä oikein. Toki,nämähän varmaan muuttuu sitten neuvoloissa :) Pitäis ensviikon lopulle varata varhaisultraa,jännittää niin kerpeleesti ja enkä vielä tiedä minne menen. Mulla alkaa tää jaksaminen olla finito,otin juuri ennen plussaa toisen työn,joten nyt sit paahdan viikossa vähintään 60h töissä,ja siihen päälle vielä mies ja kolme koiraa. En usko,että kauan tätä jaksan :/ Toisaalta,se vie ajatukset pois,en ihan 24/7 mieti mitä tolle masukille kuuluu :)

Km pelkokin on jostain syystä laantunut,ajattelen sen niin,että asiat menee niinkuin ne on tarkoitettu,ja raskaana olen niin kauan kunnes toisin todistetaan :p

Jaksamisia mammoille!

Ja tosiaan, mama-L, laitoin yksäriä kanssa :)
 
Moi!

Pahoittelut sulle JuonKahviniMitenSattuu :hug: Koeta jaksaa!!

Emmabella ja Kätsy
, toivotaan että on ihan normaalia!

Mulla eka ultra 1.3... silloin olisi jo 8+3 eli pitäisi todellakin näkyä jos on jotain nähtävää, voi että mä odotan jo maaliskuuta!!!!
Mulle tuli pillereiden lopetuksen jälkeen akne ja olen käynyt monta kertaa kasvojenpuhdistuksessa kosmetologilla. Tänään olin viimeksi. Tuli vain mieleen kun ostin sieltä finneihin jo aikaa sitten sellaisen tosi kalliin Darphinin tuotteen joka kyllä on oikeasti auttanut, niin tänään vasta kuulin ettei aromaterapeuttisia öljyjä sisältäviä tuotteita saisi käyttää raskaana ollessa, pitääkö tämä paikkaansa??? Sit mä en kyllä uskalla sitä Darphinia käyttää kun se on sellainen aromaterapeuttinen sarja... harmi kun meni rahaa siihen rasvaan! Onkohan siitä ollut nyt jotain haittaa kun olen sitä käyttänyt ja vasta nyt tajusin ettei saisi käyttää...? Jos joku tietää niin olisin tosi kiitollinen!!

Juu.. siis en ois uskonut että kukaan tekeytyy raskaanaolevaksi ja saa siitä kiksejä että feikkaa... ihan hullua!!

Ai niin, ONNEA Lara!!

Mukavaa alkavaa viikkoa!!
 
Heippa kaikille :wave:

Pääsiskö vielä listalle mukaan lokakuun odottajiin? Laitoin eilen sunnuntaina jo yhden viestin mutta se taisi hukkua viestien paljouteen... Olen kuumeillut tuolla 40+ puolella, ja nyt sitten tärppäsi! Laskettu aika olisi 12.10 ja neuvolan sain tänään varattua hiihtoloman ajalle, 25.2. Jännäilen täällä miten raskaus etenee, oireet tällä hetkellä melko vähäiset... Niin, toi sairaala olis varmaankin Jorvi eli JS.

Pahoitteluni Juon kahvia miten sattuu :hug: Katse tulevaisuuteen päin....

emily ja tiitiäinen 4+6
 
hmmm... siirtyyköhän kaikki jutut nyt tuonne kerhon puolelle? Ite käyn aina niin pikaisesti koneella että en tiedä ehdinkö/haluanko liittyä kerhoon, tänne olis helpompi kirjoitella ja oon ennestään tottunut edellisestä raskaudesta ja marraskuun lasten pinosta...
 
Nyt oon vastaillu sit kerhohakemuksiin ja muutamalle vielä lisäkysymys, kurkatkaa bokseihinne. :)

Tosiaan jos ei pelkällä salasanalla pysty lisää kuvia/kirjottaa juttuja niin sit pitää painaa siitä "hae jäsenyyttä". Palaan asiaan huomenissa!! :wave:
 
BJ: Ooo, kivakiva. Mä oon nyt koko tän illan suunnitellut väri- ja kuosiyhdistelmiä :D Tykkään kyllä kovasti ompelemisesta, ja hoidan koko meidän suvun verhot ja vaatteidenkorjaukset, mutta jotenkin olin kuvitellut että noi vaipat ois huomattavasti monimutkaisempia :D Ja näin osottautui taas kuvitelmat vääriksi.

Emily, tervetuloa :flower: :)

 
mullakin on odottanut kohta puol vuotta läjä kestovaippakankaita tuolla askarteluhyllyssä...koskahan saisin kans sen verran itsestäni irti että laittaisin ompelukoneen surraamaan. ainakin muutamia newborn-koon sisävaippoja vois ommella ja imuja.jos jollain on itellä tosi hyviä ohjeita, otan mielelläni vastaan! oon tuolta kestovaippayhdistyksen sivuilta joskus jotain ylös ottanut.
 
Kiitos Leli82 ja Kätsy =) =) :flower: Hauskaa päästä porukkaan mukaan! Mulla on jo muutamia vuosia aikaa viime odotuksesta ja nyt tosiaan olisi ensimmäinen yhteinen tulossa rakkaan mieheni kanssa. Hirveästi mietityttää meneekö kaikki hyvin, kun en ihan nuorikaan enää ole - eli tämä on yhtä aikaa sekä ihanaa että jännittävää!! Millaisia oireita teillä on näillä viikoilla? Pahoinvointi on ainakin vielä tosi lievää....ei minulla aikaisempien lastenkaan kanssa mitään ihan kauheeta yökkäilyä ollut, en muistaakseni kertaakaan oksentanut....

Taidanpa tästä suoriutua kohta yöpuulle hyvää kirjaa lukemaan & toi 8v tyttökin pitäisi saada pehkuihin - aamuherätykset ovat aina ankeita.....

Hyviä öitä kaikille!

emily ja tiitiäinen 4+6 :heart:
 

Yhteistyössä