~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Muutosta, minulla todettiin esikoisesta gdm lasketun ajan jälkeen.. Kävin sokerirasituksessa viikolla 26 ja siinä minun paastoarvo oli 0.1 koholla, 4.8 oli silloin vielä raja-arvo. Neuvolassa kätilö ja lääkäri olivat molemmat sitä mieltä, ettei tässä mitään, että tarkkailet vain. Pari kertaa viikossa kirjailin niitä arvoja, kaikki ok. Kävin sitten äpolilla kokoarviossa la:n jälkeen, missä mulle pyöriteltiin silmiä, että tietenkin sulla on gdm ja diagnosoivat sen silloin (tämä tapahtui 2.10.08 kun paastoarvon raja-arvot muuttuivat 1.10, onko se nyt sen tasan 5 vai 5.2). :headwall: Mutta siis, olin raskausdiabeetikko, hoitona ruokavalio. Tässä raskaudessa tulen kanssa menemän sokerirasiutkseen myöskin korkean BMI:n kuten myös sukurasitteen takia. Mutta uskon, että arvot eivät siitään mihinkään suuremmin ole muuttuneet, ja toivon, ettei minun pidä enää sokereita mittailla. En oikein tykännyt siitä.. :/

Ja vaikka näin uusi itsekin olen, niin innolla toivotan kaikki tervetulleiksi mukaan pulisemaan! Mikään ei voita vertaistukea.
 
Juon kahvini miten sattuu :hug: toivotaan että on vain niitä alkuraskauteen joillakin kuuluvia vuotoja.
ja heippa manna! :wave:

meillä käytetään kestovaippoja, ihan ensimmäisinä kuukausina tosin mentiin kertiksillä kun oltiin mukamas niin sekaisin ja paniikissa kaikesta, eli muutama newbie-vaippa pitäisi sitten hankkia syksyllä (jos kaikki menee ok jnejne..oon lievästi pessimistinen ja paniikissa näissä jutuissa)

manduca mekin taidetaan hankkia noiden vanhojen gessleinien ohelle.sain kokeilla sitä syksyllä tuon reippaat 12kiloisen kanssa ja oli ihan loistava kantaa sillä! haaveilen vähän phil&tedeistä tosin myös...

eilen kävin vanhojen työkavereiden juhlissa ja oli TOSI vaikea salailla ja peitellä sitä miksei lasi boolia kelpaa ja yks viinilasi riittää, huoh. ja kun tuli niitä kysymyksiä toisen lapsen tekemisestä jnejne. aikamoista kiertelyä ja kaartelua. lähdinkin sit jo aikaiseen pois.

ja tänään huonovointisuus jatkuu, onneks ihan lievänä tosin.
 
Onnea kaikille uusille ja tervetuloa!! :heart:

Kiitos Sutinaa vinkistä täytyy tuo reppu sitten muistaa! Ja kätsylle ja kultasiivelle ja muille linkeistä! Menin heti tutkimaan :)

Mulla ei ole enää niin paljon oireita. Väsyttää tosin ja mieliala on aika kettuuntuut ja maassa, välillä pahoinvointia. Jännittää vaan niin pirusti ja pitäisi kai vanhemmille kertoa, pelottaa heidän reaktionsa. huh huh.


t. limee viikolla 6
 
Tervetuloa uusille ja jarrusukkia mukaan!! :heart: Päivittelin teidän tiedot, tsekkailkaa etusivua ja laittakaa viestiä jos haluutte lisätä/muuttaa jotain.

Siis minä en oo ikinä kestoillu ton esikoisen kanssa, no nyt sain kaverilta ilmeisesti tollasen 'harkkavaipan' ja sitä pitäis testata, ainakin siellä uimahallireissuilla. Meillä on pyykkiä muutenkin niin järkyttävästi et jotenkin pelottaa sit se työn määrä mut osakestoilu kiinnostais ehdottomasti tän seuraavan kohdalla. Monet saa sen näyttämään niin helpolta, ja vaikka me käydään monissa perhekahviloissa sun muissa niin se vaan on niin et ei näy kertiksiä enää juuri minkään vertaa. Hyvä juttu ilmanmuuta!! :)

Jäi se uimahallireissu tältä päivältä kun käytiin kattoo yhtä aika ihanaa asuntoa ja sen jälkeen olinkin niin naatti et menin suoraan reiluksi tunniksi päiväunille. Mies oli sillä aikaa tehnyt ruoan ja nyt pääseekin syömään :heart:

 
mun kans tekee mieli kertoa vanhemmille ja kavereille, mutta vielä en uskalla, en jaksa sitten sitä voivottelua ja surkuttelua jos meneekin kesken. siskolleni kerroin heti testin tehtyäni, viime raskaudessa kun en uskaltanut kertoa kuin vasta tosi myöhään ja sisko siitä vähän loukkaantui miksen hänelle ollut voinut kertoa (en ymmärrä nyt itekään miksen silloin vaan kertonut, jotenkin olin vaan niin paniikissa), joten nyt sit "korjasin" asian ja kerroin heti :)

äh nyt oksettaa oikeen kunnolla... :x
 
Heippa kaikille ja onnea uusille :flower:

Lupasin itselleni että en tule tänne ennenkuin ensiviikolla selviää mikä on tilanne. Olo on kun ootellessa, ei jaksaisi uskoa että kaikki ei ole hyvin. Kun tuntuu että sielä voiskin olla elämää, kai sitä niin paljon vain toivoo :ashamed: että kaikki olisi hyvin. Mies koittaa hiljaa tsemppailla vie meitä lenkille ja ulos syömään, yms. kilttiä. Mutta paistaa niin läpi huoli, niin varmaan molemmista kun teko pirteillään kun nähdään tuttuja ja sukulaisia. Mutta ei silti tee mieli kertoa että missä mennään, kun sitten rupee tulee kysymyksiä ja palaa. Kun ei jaksa selittää sitten kaikkea. Eli siksi kävin tänne taas avautumassa.

Tarrasukkia käsiin ja jalkoihin masukeille, ja äitit vetäkää happea sekä nauttikaa :flower: ;)
 
Moi!

Kätsy: kiva toi linkkin missä niitä kuvia, tosiaan osan mahat aika hurjan isoja ottaen huomioon viikot mutta mistäs sitä tietää :LOL:

Että osaakin väsyttää... piti oikeen laittaa herätyskello kun otin päikkärit!!! Nukuin pari tuntia ja edelleen väsyttää... onneksi kohta pääsee nukkumaan!! =) Mä en ole oksentanut (toivotaan ettei edes tarvii!!) mut sellainen etova olo on alkanut tulla ja se tulee heti kun vähänkin on nälkä ja yltyy ellen ota ruokaa.. ja sit jos syön paljon (koska mulle tulee sudennälkä) niin sit rupee ällöttää se mitä söin... kuulostaa ihan joltain syömishäiriöltä!

Mukavaa sunnuntai iltaa!!!

Ai niin.. Kaveri antoi sellaisen teepussirunon koska stressailen nyt kaikenlaisista asioista.. se voisi myös hyvin sopia tänne jos on murheita eli:

"Kuinka paljon kärsimystä ovatkaan aiheuttaneet huolet, jotka eivät koskaan toteutuneet."
 
Tervehdys ja tervetuloa kaikille uusille :wave: Onnea plussasta :flower:

Minullahan oli sitä veristä vuotoa ja olen ollut todella epäileväisellä kannalla raskauden suhteen. Vuoden sisällä olen siis kokenut Km ja sen jälkeen KU kahdesti. Hermostuksissani kävin ultrassa viime viikolla, jotta sijainti varmistuisi - sielä se "donitsi" köllötteli OIKEASSA paikassa! Jes!

Torstaina olisi sit se varsinainen ultra jossa pitäisi :heart: löytyä myöskin.

Tässä on siis kolmonen odotuksessa. Raskaus eroaa edellisistä siinä mielessä että minulla on pahoinvointia! :x Ei mitään hillitöntä, mutta yhdistettynä tähän tuttuun raskausväsymykseen, olo on toooosi vetämätön. Ehkäpä siitä syystä en ihan kauheasti jaksa stressata torstain ultraa.

Pikaisesti kuumiin puheenaiheisiin;

Vaippoina olen molemmilla käyttänyt kestoja. Vanhat kestot on tallessa, joten kestoilemme myös tämän kanssa.

Vanhastaan on tallessa myös kantoreppuina ergo sekä pikkuisemmalle baby björnin joku rimpula. Ja onhan minulla myös joku liina, en muista mikä.

Vaunut saan käytettynä siskolta ja muutkin isoimmat hankinnat kulkee perintönä suvussa. meiltä ei oikeastaan taida puuttua mitään - kaikki lasten vaatteetkin on tallessa :eek: :D

Äitiyspakkauksenotan ihan siksi että säästän ne lapsille ja annan sitten kun saavat omia lapsia. (Missähän säilöisi ne?)

Lemmikeistä Meillä on 5 kk vanha chihu :heart: Jos se kerran pärjää edellistenkin kanssa, en usko että uusikaan mitään järisyttävää tuo tullessaan. Toissaalta olen kuullut että chihut saattavat olla mustiksia vauvasta :LOL:

Terkuin P123 5+5

:hug: Tsemppiä myös kaikille sitä tarvitseville :hug:
 
Vieläkö mahtuu mukaan?

Meille tuleekin sitten pieni yllärikolmonen ehkäisystä huolimatta... Viime viikonloppuna testasin kun oli kummallisia oireita ja menkat pari päivää myöhässä ja niinhän tuo sitten plussaa näytti. Alkujärkytyksen jälkeen asia oli kuitenkin päivänselvä. Ollaanhan me kolmannesta puhuttu muutenkin, se nyt vain päätti tulla hieman aikaisemmin kuin suunniteltiin! :D

Viimeisen viikon on tunteet olleet aikamoista vuoristorataa, mutta päällimmäisenä on kuitenkin onni! Me nyt vaan tehdään koko katras nuorena! ;) Minä olen siis 25v. ja mies on 26v. Lisäksi meinaan haljeta kun sovittiin miehen kanssa ettei vielä kerrota kenellekään... :ashamed: Meidän lapset ovat sitten pikku-kolmosen syntyessä 3v.3kk ja 1v.9kk... Ei tule tylsää sitten muutamaan vuoteen! :xmas: Esikoinen on tyttö ja kuopus poika, joten sinänsä on herttaisen yhdentekevää kumpi sieltä nyt päättää tulla maailmaan. Tyttö-olo mulla jotenkin on (enkä ole vielä kertaakaan erehtynyt ;))

Hankinnoista: me joudutaan kyllä ostamaan vaikka mitä! Olin niin varma, että se kolmonen tulee sitten joskus melko kaukaisessa tulevaisuudessa, että lahjoitin kaikki kuopuksen vaatteet, sitterit, liinat, kestovaipat yms. jo eteenpäin. Tuplarattaatkin myytin juuri pari kuukautta sitten... :kieh: Ja kaukalo! Argh! |O No, pinnasänky sentään löytyy... Ja onhan tässä aikaa.

Katselin muuten jo tätä:
http://www.vaunula.fi/kehto_banas.htm :whistle: (en mä yhtään hätänen ole...)

Mutta tarrasukkakasoja kaikille! Lähden selailemaan lastentarvike-sivuja! :D

BJ & Öttimönkiäinen 5+2 (niin ja laskettu on siis 8.10.)
 
Jutunaihetta riittää :D ONNITTELUT UUSILLE!!! En o kauheesti miettiny kantoreppuja ja muita..heti plussan jälkeen sanoin miehelle että täytyy sit tuplarattaat hankkia,ja totesin heti perään,että ei o tän ajan murhe :/ Vuodon kanssa kamppaillaan täälläkin :( viikolla tuli sitä rusehtavaa valkkaria ja eilen aamulla pyyhkies verisempää..järki sanoo NOU HÄTÄ ja sydän itkee! Esikoisesta vuosin 3x ihan kunnolla verta,kirkasta,ja oikein hulahti housuihin,silti kaikki oli ok. Niin eihän tää pieni tuhruttelu voi km:ää tarkottaa,eihän,EIHÄN!:( kohdun ulkopuolista pelkään eniten nyt ja tekis mieli soittaa ja aikaistaa tuota perjantaista ultraa silläkin uhalla et sykettä ei viel löytyis,kun vaan tietäis et on oikeas paikas ja kaikki näyttäs hyvältä muuten. Pahaa oloa ei kauheesti enää ole, menkkajomotusta selässä ja issiasvaivaa "vain" .argh! Kannattaisko mun soittaa että saisko sen ultran huomiseksi?? Emmabella 6+jotai..
 
Tulin vaan pikasesti toivottamaan jaksuja ja voimahalauksia ja rukouksia kaikille joilla on epätoivoa tai mutkia matkassa.



Toivotaan et kaikki menee parhain päin!

Ja BridgetJones, tervetuloa! :flower: Laitetaanko sun synnäriä listalle?

P123, sama kysymys, laitetaanko ikää tai synnäriä etusivulle? :)


 
Iltaa!
En ole hirveästi kerinnyt lukemaan viikonlopun aikana, mutta UUSILLE TERVETULOA :flower:

Täällä ei vieläkään ole raskausoireita. Ekassakaan ei ollut, mut jotenkin sillon ei osannu pelätä asioita samalla tavalla. Viikko vielä neuvolaan. Pitää varmaan joku päivä käydä ostamassa vielä raskaustesti, niin tietää tilanteen :D

Vaipoista Meillä ekalla oli käytössä kertikset. Kestoja ostin myös, mut meidän tyttö oli sen verran siro syntyessään, ettei ne oikein olleet sopivia. Koitin sit myöhemmin niitä, niin ei suostunut pitämään. Tuolla olisi pussillinen kokoa M-XL, jos joku on kiinnostunut. Osa ihan uusiakin, kun menin ostamaan :kieh:

Meillä on hankintalistalla turvakaukalo, jonka meinasin ostaa uutena, kun nyt ei ole kenelläkään sen ikäisiä, että saisi tutuilta. Ja kaukaloa en uskalla ostaa vieraalta käytettynä.
Pinnasänky myös, mut niitä saattaa löytyä tutuiltakin, kun joskus vihjaa =)
Yhdistelmät meillä onkin. Esikolla oli vaan ratasosa ja siinä kantokoppa. Ostin 1,5 vuotta sitten Emmaljungan yhdistelmät, niin nyt on koppaosa erikseen :)
BabyBjörnin kantoreppu löytyy ja sit isommalle on rinkka.
Vaatetta on tytölle kaapit pullollaan. Sit tulee säilytysongelmia, jos nyt tuleekin poika :LOL: Ei mahdu minnekään :D

Nyt pakko mennä nukkumaan :wave:

Pirkkis ja Urho-Kyllikki
 
Kiitos mama-L =) Synnäri tulee todennäköisesti olemaan NKL. Sen siihen voisi vaikka alustavasti laittaa. Kättäriä ei ole kyllä vielä kokeiltu... :xmas:

Kaikille paljon voimia vuotojen kanssa! :hug: Toivottavasti kaikki hyvin!
 
Tervetuloa kaikille uusille

Manduca on tosi tosi helppo käyttää ihan pienelläkin vauvalla. Silloin sitä itse lähinnä käytinkin aamusta iltaa, kun esikoiselle oli "vähän" maha kipeä.... Mutta siinä nukkui ja rauhoittui hyvin. Kun sit 8kg jälkeen vois laittaa lapsen selkään, niin se pukeminen oli mielestäni hankalaa ja siinä tulikin käyttötaukoa. Sit noin 1-vuotiaasta taas on lenkkeillyt ja vaeltanut kymmeniä kilometrejä lapsi selässä - kyllä kulkee helposti. Suosittelen siis manducaa. Miun mieskin käytti sitä ihan mielellään.

Uinti Niin kauan kun on paikat kiinni, niin voi uida ihan huoletta... Sinne vaan!

Se olis tasan 6 sitten huomenna... Toivottavasti ei vielä aamupahoinvointi iske, kun pitäis olla luistinradalla oppilaiden kanssa jo kasilta aamulla...
 
Vaipoista vielä unohtui... Kestoillaa koko ajan (ei yöllä) ja kestoilen kakkosenkin kanssa. Alkuun, kun vauva on pieni eli alle 5 kg, niin parhaiten pitäviä on imse vimsen kuoret ja sisävaipat -- niitä, mitä pakkauksessa. Sit siirryttiin Fuzzin S-koon taskuihin. Ja nyt muutama nunnukan housuvaippa sekä fuzzia koossa M. Kaikki vaipat olen ostanut käytettynä, joten säästö on melkoinen, kun jälleenmyynti arvo ei paljoa tipu. Eniten teen sitä kuitenkin YMPÄRISTÖSYISTÄ. Kuminauhoja olen joutunut uusimaan, mutta kun löytää jonkun ompelun harrastajan tms. niin se on maksanut vaan pari euroa per vaippa. Mukavana lisänä on, että 1,5 v tyttöni tekee 95% jo kakat pottaan ja 50% myös pissat. Kertseillä osaisi tuskin näin hyvin, kun vaihtoväli on pidempi.
 
Huomenta!Täällä taas yksi yö takana joka meni päin mäntyjä..Huoh..Meillä on aamut alkaneet tässä viikon ajan kello 2 yöllä.Aijuu,olihan se yks silllon 4 aikaan,juu! |O Soittelin neuvolaan tytöstä että mikä nyt mättää..On tätä jatkunut jo 2 kuukautta tai sinnepäin mutta tää kello 2 yöllä on jo ihan pohjat!Nyt varattu sitten lastenlääkäri joka alkaa selvittää yölliset kirkumiskohtaukset ja sen kun tyttö ei rauhoitu vaikka mitä teen..Tai noh..velliä jos annan niin ehkä säkällä menee takas nukkuu,mut sekin kestää puolesta tunnista tuntiin..Huoh uudestaan..Voitte kuvitella mikä olo mulla on kun väsyttäs ihan saakelisti mutta ei saa nukkua..Mies lähtee töihin fyysistä voimaa vaativaan työhön silmät ristissä ja on viel tunnin ajomatka työpaikalle,niin pelottaa sen puolesta kun liian väsyneenä ajaa tuolla liukkaassa kelissä,niin..huh en haluu ees ajatella enempää..Epäilen et se on ton NAN-korvikkeen syytä,aina kun tyttö sitä juo,niin toinen poski muuttuu punaseksi ja on kuuma siltä punaselta alueelta ja se läntti pysyy siinä koko päivän..Maitotesteissä oltiin,mutta lääkäri totesi että ei allergiaa,niin ei sitten!..höh..mitä muuta toi sit muka ois!Kyllä se vaan sitä on näin äidin näkökulmasta,ei se lääkäri oo täällä näkemässä.

No mutta joo..muihin juttuihin! Tervetuloa Pirkko23, manna, Ebba-Ilona ja BridgetJones! :flower: Ja oliko vielä muita..nyt ei raksuta.. :)
Virtaselle onnittelut tytön hyvästä pottamenestyksestä!

Täälläkin posahti viikko 7 sitten, että poks poks vaan..niin joo ja pari viikkoa sitten vinguin kun raskausoireita ei ollut niin mitään..noh nyt on sitten jokapäivä , siis aamu!- krapula ja mitään ei saa aikaseks ennenku ilta koittaa..pitäs siivota kun villakoirat alkaa hyppii silmille,mut ei innosta..Huh,tulipa "hoono äiti"-fiilis.. :LOL: Niin joo ja alaselkä on siinä pisteessä et tyttöä nostaessa vihlasee niin pirusti että paljon ei tällä selällä nostella.

JuonKahviniMitenSattuu: Ällös huoli,ihan varmasti kaikki on kuitenkin hyvin.Mitä lukenut olen täältäkin niin ei vältsyyn merkkaa mitään :hug: .

Jee,muitakin jotka menossa Naistenklinikalle!Nähkäämme siis siellä reilun kolmenkymmenen viikon kuluttua, eiks je? :D

Heidi ja Muxu-kax rv.6+1.
 
hei taas!

vaipoista: Me ollaan käytetty kestovaippoja esikoisella ja tosi hyvin on mennyt. Jos kellään on kysyttävää kestovaipoista niin vastaan mielelläni ja suosittelen lämpimästi kestovaippojen käyttöä!

kantorepuista:
meillä oli baby björn alussa, mutta sitten luin siitä miten epäergonominen se oikeasti on ja siitä tuli itelle selkä kipeeksi. PIIITKÄN tutkimustyön jälkeen päädyin ostamaan käytetyn BECO repun, siksi että olen itse pienikokoinen ja beco on ainoa joka istuu hyvin kapeaselkäiselle. Se sopii vastasyntyneestä taaperoksi. Esikoinen vietti just 3viikkoa BECOssa kun oltiin matkoilla, ikää siis nyt 1,3v

raskausoireista: Esikoisen aikaan jouduin tällä viikolla tiputukseen pahoinvoinnin takia. Ei siis pysynyt nesteetkään sisällä. Nyt ei ole oireita ollenkaan!! Ihan vähäsen pahoinvointia mutta ei oikeastaan paljon mitään. Olenkin ollut aika epäileväinen koko raskaudesta kun esikoiselta testasin komean plussan jo ennen menkkojen myöhästymisetä ja tästä en ole vielä edes saannut tummaa viivaa tuloksena (en kyllä ole viikkoon kokeillutkaan) tästä syystä ollaan menossa varhaisultraan. Ihan siksi vain että pelkään että kaikki ei oo ok, tai että on tuulimuna tms kun oireita ei oo ja hormonitasot niin matalat... tosin oon kans miettinyt että ehkä tällä kertaa vois olla poika tulossa?

pitää lähteä tästä kaupungille. esikoisen lapaset hävis ja pitää mennä ostaa uusia...

hyviä oloja kaikille!
Manna rv6+0
 
Huomentapäivää! B)
Täällä alkaa kuopuksen yskä helpottamaan ja viime yönä saatiin jopa nukuttua. Ehkä tämä tästä! :D

Vaipoista sen verran, että itse aloin tekemään kestoja itse kun esikoinen oli vauva. Ei se loppujen lopuksi tähtitiedettä ole, vaikkei itsellänikään ollut hajua koko ompelukoneen käytöstä kun aloitin. Mutta kuten Virtanen tuossa mainitsi, niin kuorivaipat on pienellä vauvalla melkein parhaita (pitää parhaiten sitä löysää vauvakakkaa). Itse olen kuitenkin tehnyt paljon taskuvaippoja ja säästänyt niillä pitkän pennin! Nythän olen kuitenkin mennyt ne kaikki lahjoittamaan eteenpäin, joten pitää ehkä laittaa taas ompelukone surraamaan ja alkaa tekemään pikkuisia taskuvaippoja... :heart:

Hieman olen nyt huolissani tästä meidän asunnosta... Muutettiin juuri marraskuussa pienempään! |O Ihan siitä syystä että voisin olla pidempään kotona kuopuksen kanssa. Tämä on ihan passeli nyt meille neljälle kun lapset on vielä niin pieniä että suostuvat olemaan samassa huoneessa. Mutta sitten kun meitä on viisi 70neliön kerrostalokolmiossa niin saattaa kyllä tulla tippa linssiin... :kieh: Ei tästä kyllä toisaalta haluaisi vielä lähteäkään kun on tosi kivalla paikalla ja esikolla on osapäivätarhapaikka tuossa ihan vieressä. Mun äitikin asuu lähellä eikä häneltä saatu apu ole ollenkaan pahitteeksi.

No, ehtiihän näitä vielä vatvoa...

Me lähdetään nyt muksujen kanssa kauppaan (niin ja tietysti eläinkauppaan katsomaan lintuja). Vointeja kaikille! :wave:

BJ, muksut ja Öttimönkiäinen rv 5+3
 
Ilmottaisin vain, että jos mama-L viitsii minut sitten lisätä listalle kuitenkin :heart:

Ultrassa kuului sydänäänet! Kysta on vielä ja kasvaa, toivottavasti kontrollissa kahden viikon pääst kuulisin siitäkin jo hyviä uutisia...
Olen niiiin helpottunut!

LA 1.10.2010 ja tiedot Lara- -22v.-esimmäinen - KHKS

Lara- ja vieläniinpieni rv6+3

Luen kauhean pitkät kuulumiset, kun kerkiän, ootte ollu tooosi aktiivisia. :)
 
Huhhuijakkaa.. Ompa tänne tullu tekstiä paljon viikonlopun aikana. Kahlasin tuossa kaikki läpi, mut en muista kyllä enää mitä piti kommentoida. :D

Tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille! :wave:

Lara Ompa mahtava kuulla et pienellä siellä kaikki kuitenkin hyvin. :heart: Toivotaan että kystakin alkaa pienentyä!

Täällä tuo huono olo on ehkä vähän lisääntyny. Vaihtelee hirmusesti, et toisena päivänä ei oo oireita juuri ollenkaan ja seuraavana on sitte senki eestä. Eilen oli kauhia oksetus olo koko päivän, ku menin äitin luona käymään ja hän oli kokannu lohta. En voi jotenki yhtään nyt sietää tuota kalan hajua, enkä kyllä sitä pysty syömäänkään. No tänään jo taas vähä parempi olo ja hyvä niin ku pitää taas kouluun lähteä. Rinnat on kyllä aristanu melkolailla, ku tuntuu välissä tosi vaikealta nukkua ku ei löydä hyvää asentoa ja toiseksi ne tursuaa ulos koko ajan liiveistä. Pitäs kait lähteä liivi ostoksille. :) Että semmosta tänne...

Mukavaa päivän jatkoa!

Toivottelee HayLina & Hippu 5+4 :heart:
 
Lara- Mahtavaa! Toivottavasti kysta ei hirveästi kasvaisi. Ehkä se rupeaa kutistumaankin vielä... mutta pääasia että sieltä mahasta löytyi eloa. =)

Täällä ollaan todella väsyneissä tunnelmissa. Esikoinen kiukuttelee KOKO ajan. Viime yökin meni ihan pipariksi. huooooh!!! |O
 
Onnea uusille tulokkaille ja tervetuloa :flower: Ja Laralle- myös paljon onnea, hieno homma :)

Onkin kiva kun näin paljon lokakuisia jo kasassa :heart:

Mie oon nyt kanssa ihan vässä. Koko yön tuo pikkunen köhisi ja kitisi, kun niin kova yskä ja ihan käheeksi mennyt koko mimmi :'( Mutta on kuulemma paljon liikkeellä nyt tällästä tautia... itse en ole vielä sairastunut, mutta luulen että se johtuu tästä raskaudesta (muuten varmasti olisin jo taudin saanut). Yleensäkin raskaus aikana en ole ollut kipeänä kertaakaan... Mutta rytmihäiriöitä poden yleensä lisäntyvässä määrin mitä isommaksi masu tulee, se ei ole ollenkaan niin kivaa.

Kai tästä täytyy lähteä ruokaa laittamaan :wave:

Lilein ja piipiäinen tasan 5
 

Yhteistyössä