~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Kaikille uusille kovasti tervetuloa, ja Lara-:lle tervetuloa takaisin :flower: :)

Mua on nyt taas ruvennut pelottamaan kamalasti keskenmeno... Ajoittain on tullut valkovuotoa, jossa on muutama ruskea viiru seassa, ja sen nyt vielä kestää, mutta nyt on ruvennut tulemaan ihan reippaasti valkovuotoa joka on kokonaan ruskeaa! Ja sen verran että ihan pikkareihin asti, ei pelkästään pyyhkiessä. Ärh! Ärsyttää, kun tietää että se voi olla tavallista ja normaalia. Mutta pelko perseessä sitä saa silti olla :/ Onneksi ultra jo perjantaina. Näin myös viime yönä unta, että kesken meni, ja tänään sitten reippaammin tuota vuotoa... Rupeaa taas kummittelemaan mielessä se KU, kun on noita alavatsa ja -selkäkipuja aika toispuoleisesti ollut. Ja satunnaisesti myös, mutta kuitenkin. OLIS JO PERJANTAI!

Ja jos kaikki nyt kuitenkin menee hyvin, niin minua kyllä kiinnostaisi kanssa oppia ompelemaan taskuja itse, elikä vinkkejä otetaan vastaan enemmän kuin mielellään :)

Kätsy ja pikku-Seppo 6+1

Nyt on tullu mun tietoon että tässä pinossa mahdollisesti sellaisia henkilöitä jotka eivät todellakaan tänne kuulu. Feikkejä siis suomeksi. Eihän tää mikään yllätys oo että alkaa näitä tyyppejä tännekin pesiytyä.

Jos nyt tunnistat itsesi tästä niin voit vähin äänin poistua ja keksiä elämääsi jotain muuta sisältöä kuin toisten närästyksestä, ummetuksesta ja vuotojen tyypistä lukemisen. Listoilta en poista tässä vaiheessa vielä ketään, annan mahdollisuuden lopettaa kirjoittelun ja häipyä ihan muihin sfääreihin.

Kaikkihan me tiedetään että kun niitä omia nassuja ja massuja tänne foorumille kuvaillaan niin näkymät on kaikille avoimena. Varovaisuutta siis!! Vaikka ei kai täällä toistaiseksi ookkaan mitään naamaesittelyjä näkynyt, parempi ehkä niin.

Oonkin aatellut että sit kun vauvat on maailmassa niin laitetaan salasanallista kerhoa pystyyn ja sinne ei oo sitten ihan joka Maija Meikäläisellä pääsyä. Voi sitten jakaa lapsista kuvia + kuulumisia ja näin turvallisemmin. Tunnistusta kerhoa varten vois sit pyörittää vaikka Facebookin tms. kautta.

Sanon vielä senkin että feikkien ip-osoitteita saadaan kyllä selvitettyä mieheni avulla joka tekee tätä ammatikseen jos on tarve ja niitä ilmotellaan sit ylläpidolle etiäpäin.

Poistuos siis hyvällä, KIITOS.

Ja jos joku huolestuttaa pinolaisia niin voi laittaa yv:tä!! :)

Terveisin, mama-L
ärsyyntynyt.

Sutinaa: http://www.spreadshirt.fi/lapset-vauvat-C4418 :D

mama-L: Tosi ikävää tuollainen! Vaikka onhan se netissä aina vaarana, että toinen ei ole mitä väittää, johan se on tullut täälläkin monesti todistettua... :ashamed:

Minä nyt näytän roikkuvan täällä vähän turhankin tiheästi... Äsken tilasin H&M:ltä pari äitiyspaitaa. Pelottaa että tuo maha tosta pullahtaa kun edellisestä raskaudesta sen verran vähän aikaa ja nyt jo sellainen "kiristävä" tunne (vai johtuisiko syömisestä!?).

Ruuan laittoon ja muksuja herättelemään! :wave:

heipsan! Täällä ollaan podettu koko perheen voimin norovirusta, hyi kauhea mikä tauti!
tänään alkaa olla vasta suht terveitä kaikki ja tämä alko jo torstaina :|
onneksi tuo pikkuinen on pysyny sisällä vaikka on kovasti pelottanu että kuivun kokoon ku kummastakin päästä lentää.

onnittelut uusille plussanneille ja kaikille tukea tarvitseville iso halaus
Lemission ja Hemi 5+2

Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
Nyt on tullu mun tietoon että tässä pinossa mahdollisesti sellaisia henkilöitä jotka eivät todellakaan tänne kuulu. Feikkejä siis suomeksi. Eihän tää mikään yllätys oo että alkaa näitä tyyppejä tännekin pesiytyä.

Jos nyt tunnistat itsesi tästä niin voit vähin äänin poistua ja keksiä elämääsi jotain muuta sisältöä kuin toisten närästyksestä, ummetuksesta ja vuotojen tyypistä lukemisen. Listoilta en poista tässä vaiheessa vielä ketään, annan mahdollisuuden lopettaa kirjoittelun ja häipyä ihan muihin sfääreihin.

Kaikkihan me tiedetään että kun niitä omia nassuja ja massuja tänne foorumille kuvaillaan niin näkymät on kaikille avoimena. Varovaisuutta siis!! Vaikka ei kai täällä toistaiseksi ookkaan mitään naamaesittelyjä näkynyt, parempi ehkä niin.

Oonkin aatellut että sit kun vauvat on maailmassa niin laitetaan salasanallista kerhoa pystyyn ja sinne ei oo sitten ihan joka Maija Meikäläisellä pääsyä. Voi sitten jakaa lapsista kuvia + kuulumisia ja näin turvallisemmin. Tunnistusta kerhoa varten vois sit pyörittää vaikka Facebookin tms. kautta.

Sanon vielä senkin että feikkien ip-osoitteita saadaan kyllä selvitettyä mieheni avulla joka tekee tätä ammatikseen jos on tarve ja niitä ilmotellaan sit ylläpidolle etiäpäin.

Poistuos siis hyvällä, KIITOS.

Ja jos joku huolestuttaa pinolaisia niin voi laittaa yv:tä!! :)

Terveisin, mama-L
ärsyyntynyt.
Siis uskomatonta..onko tällaisia ihmisä oikeasti olemassa...en voi uskoa....en ole edes tajunnut että jouku feikisti viitsii täällä lukea toisten tekstejä. itse olen niin helpottunut kun luen ja hieman harvakseltaa nyt kommentoin muiden tekstejä ja huomaan että omat oireet onkin ihan normaaleja....kiitos kun varoitit

Vaikka koitan palstailuani hillitä kunnes tilanteet selviää niin on pakko tulla onnittelemaan:

Onnea Lara-! :flower:

Sun hyvinpäin sevinnyt tilanne antoi tännekkin hiukkasen toivoa, että jos sittekin se 50% on meidän puolella. Että pikku "donitsin" sydän olisikin alkanut sykkiä, ja kystan arvoitus ratkeaa. Nyt pitää lähteä taas keksimään jotain tekemistä että huominen päivä kuluisi nopeasti ja tulisi keskiviikko. Ehkä iloinen uutinen on että pahoinvointi on palannut, muodossa kun olisi kankkunen, ja vielä ei ole ainakaan merkkejä km:stä.

Ja friikeistä, kyllähän ne tännekkin löytää kun muuallekkin internetin ihme maahan. Ehkä näillä tulevilla lapsilla on koulussa oppiaine, varo friikkejä netissä. Pöllöpäät siis voitte poistua,kiitos! Ja kiitos varoituksesta mama-L!

Minua kuvottaa. :|

Tuntuu kanssa aika hassulle, että joku tietentahtoen haluaa lukea raskaana olevien naisten oksennuksia, kolotuksia, limojen koostumuksia ym. ihania asioita. Ehkä siitä(kin) voi jotaki kiksejä tietty saada.. No, meitä on moneen junaan ja jotkut taitaa jäädä asemalle..

miinuliini 6+0

Lara-, ihanaa! Olen jännityksellä seurannut tarinaasi ja hienoa, että sait hyviä uutisia!

Taikamyrsky, pidän kovasti peukkuja, että sinäkin saat hyviä uutisia!

Kätsy, toivottavasti ultra tuo helpotusta! Minullakin on rusehtavaa valkovuotoa ja ajoittaisia selkä- ja alavatsakipuiluja. Välillä olen vakuuttunut, että kyseessä on tuulimuna. Mietinkin tässä, pitäisikö laittaa rahaa tuohon alkuraskauden ultraan vai ei. Olisi aika ikävää saada asiaan selvyys vasta np-ultran aikaan, mutta eihän se ultra kovin halpaa lystiä ole.

Mä en myöskään ymmärrä :eek: Näitä viestejähän pääsee lukemaan kuka tahansa, mut minkä takia pitää sit vielä kirjotella olevansa raskaana :|
Itse kirjottelen vuoden -07 huhtimasujen kerhossa. Sinne olen kuvia laittanut, mutta tänne julkiselle puolelle en.

Kävin sit tänään ostamassa töistä tullessa raskaustestin :D Tein heti ja tulos raskaana-gravid =) Jotenkin tää oireettomuus alkoi vaivata. Vielä on viikkonäytöllinen tekemättä (sai digitaalisen kaupan päälle). Sen teen joskus myöhemmin.

Lara Ihania uutisia. Tervetuloa takaisin :)

Mä päätin, että ekan vauvan vaatteen osstan vasta ultran jälkeen. Sit tietää varmaksi, että jotain on tulossa :whistle: Vaikka voihan senkin jälkeen tapahtua vaikka mitä.

Pirkkis ja Urho-Kyllikki

Mikä ihmeen friikki tulee tänne palstalle feikkaamaan raskautta? Häivy! Hus hyi!

Onneksi en ole julkaissut mitään muuta tällä palstalla, kuin raskaustesti kuvia. Niitä ihailkoon kuka vaan minun puolestani.

Onko muilla ollut oireena ruokahaluttomuutta? Mulla ei ole varsinaista pahoinvointia, mutta mikään ruoka ei tahdo maistua. Ainoo mikä maistuis olis nallekarkit! nam! :) mutta eihän niillä elä... Oon joutunut oikeen tuputtamaan jotain alas kurkusta kun imetänkin vielä esikkoa, niin pakko olis saada energiaa. Keksis edes yhden kunnon ruokalajin mikä kelpais!

Leli & pikkuinen 5+1

heikku laitoin sulle yv:tä. :wave:

Jatketaan vaan samaan malliin naiset, ja laittakaa oikeesti mulle yv:tä jos jotain epäilyttävää tulee ilmi! Vaikka onkin julkinen foorumi niin rajansa kaikella.

Luulis oikeesti että riittäis se et pääsee kyttäämään ja lukemaan jos kiinnostaa! Mutta kun ei... Aina ei oo kaikki inkkarit kanootissa...

Leli82, mulla on siinä mielessä ruokahaluttomuutta et monien ruokien hajut kuvottaa ensin, mut sit kun vaan yritän syödä väkisin niin tulee aina parempi olo. Mä himoitsen edelleenkin kaikkea raikasta, vichya ja hedelmiä (varsinkin viinirypäleitä jääkaappikylminä, nam!). Mies lupas tehdä vohveleita ja smoothieta tänään, noita oon himoinnu tässä nyt viikon päivät =)

mama-L & Ötö-Salme 6+1 :heart:

Kukas uskaltaa laittaa eka turvotusmasusta kuvaa? :D

Ohho feikkejä siis täälläkin liikenteessä :eek: :eek: Pelottavaa.

Tänne ei mitään kummallista kuulu, pahoinvointi pysyy suht poissa syömällä vähän väliä jotain suolaista. Hirveesti kyl se varhaisultra kiinnostas. Onko jollain kokemuksia siitä? Saako siellä raskausviikot selville ja paljonko on olu niillä hintaa missäkin? Onko saanu kuvia mukaan?

Kantoliinoja meiltä löytyy kaksi, esikoisen vauva aikana käytettiin sekä minä ja mies niitä aika paljon, kummatkin oli trikooliinoja.

Kestovaippoja meiltä löytyy aika kasa, jotenkin tuo kestoilu jäi viime kesänä kokonaan esikoisen kanssa, mutta jos sitä sitten taas alottas. Meillä on ollut käytössä vaan yhdenkoon taskuvaippoja, jotka huomattii tosi hyviksi. Etenkin yks malli sopi ihan vastasyntyneestä asti, ja sopis varmasti vieläkin. Pitäs varmaan testata :D

Kerho jutusta Miusta ois kiva jos sen kerhon tekis jo odotus ajalla niin uskaltais sitten mahakuviakin laittaa näytille, ilman et tarviis pelätä jonkun niitä ryöstävän :eek:

Menhit ja lörttö n. 4+3

Onks muita kerhon kannattajia? Ite vaan huomasin sillon aikoinaan et energiaa ei riittäny kirjottaa ku jompaan kumpaan, kerhoon tai pinoon... Ja kerhot on kuiteski niiden salasanojen kanssa monimutkaisempia... Ja hitaampia toimimaan.

Ite oon kyllä masukuvia tänne julkiselle puolellekin laittanu.

Nyt alko ärsyttää ihan älyttömästi ku pitää tulla tänne kuokkimaan. :$

kamalaa että aina nuita feikkejä jostain tupsahtaa! toivottavasti katoavat yhtä nopeasti ko tulivatkin!

Kerho on minun mielestä hyvä ratkasu! siellä nuita kuviakin yms voi vapaammin jaella, tosin mistäs sitte tietää varmuudella ettei siellä ole epäaitoja :headwall:

soitin neuvolaan ja sain ajan 11.3, tuntuu jotenki ihan hullun kaukaselta sillon viikkoja ois 9+6 :eek:
nykysin kuulemma ultrausajan ja veriseulonnan takaraja on 13+6 viikkoa ja sillon ku tuota poikaa tein niin takaraja oli 12+4 , miten voi nuin heitellä! Nään ihan punaista nuista jutuista kun esikoisen odotus oli hirveää (kerron sitten lisää ku ei ole niitä ylimääräsiä korvia)

Lemission ja Hemi 5+3 (neuvolan mukaan)

Mä en oo koskaan ollut mukana kerhossa, joten en osaa oikein sanoa... Ehkä olis kuitenkin turvallisempi olo laittaa niitä masukuvia ja jne, kun ne ei olis kaikkien poimittavissa sieltä. Mitä jos kerho olis enimmäkseen kuvien jakamista varten ja suurimmat turinat pysyisi täällä? Jos enemmistö puoltaa kerhoa, niin messissä ollaan. :wave:

Tulinpas vain ilmoittamaan että mut voi sitten poistaa listalta.
Vuoto jatkui koko eilisen päivän ja tänään mentiin tk:n kautta naisten polille. Ultrassa tyhjä kohtu ja raskaushormoni tasolla 49 eli tosi alhainen. Lääkäri meinas et km: on tapahtunut tosi varhaisessa vaiheessa ja kohtu nyt tyhjenee. Eipä tullut meille sitten vauvaa ja selvis sekin miksi ei paljoo raskausoireita näkynyt :( Siirryn takas tonne kuumeilijoihin ja oikein paljon onnea kaikille pinoon jääville mammoille ja masuvauvoille :heart: :heart:

Hyihyihyi, menkää urkkijat pois! Mitä ihmeen kiksejä voi saada tälläisesta keskustelusta? Makunsa kullakin tietysti, mutta eiköhän tästäkin aiheesta löytyisi ihan alan sivustojakin jos kovasti tykkää, ettei tarvitsisi tänne tulla kyttäämään!
Minulla ei ole mitään suljettua kerhoa vastaan, jos joku reipas sellaisen pystyyn laittaa :) Ja sitten voisi laittaa niitä massukuvia jakoon, vertailla että milloin pullahtaa kenelläkin esiin!

Cleopatra: Tavallaan ihanaa, että jollain toisella on täysin samoja oireita! Tietenkään se ei ole siis hyvä jos se viittaa johonkin ikävään, mutta siis.. Äh, varmaan ymmärrät :) Jos olet pk-seudulta, niin ilmeisesti juurikin Helsingin Femedan Fredrika Forsskåhl on aika "edullinen" ultraaja, nettikeskustelujen mukaan Kelakorvauksen jälkeen maksettavaa 61,50. Sinällään siis "halpa". Toiset ovat haukkuneet kovakouraiseksi, mutta melkein kaikki keskustelut mitä hänestä luin olivat kuitenkin kehuvia :)

BJ: kiitos linkistä :) oletko itse tehnyt ko. ohjeisiin jotain muutoksia tai kokenut jonkun kikkakolmosen toimivaksi? Kaikki info otetaan vastaan :D

Edit// Voi Juon Kahvini Miten Sattuu :heart: :hug: Paljon jaksuja ja onnea uuteen yritykseen kovasti! :(

Oon tosi onnellinen sun puolesta! Pääsin ite kans tänää ultraan,kaikki hyvin rintamalla!!sydänäänet heikohkot,mutta ei kuulema merkka mitään näillä viikoilla. perjantain aikaa siirrettiin viikolla,katotaan sit uudestaan sykkeet <3 Emmabella 6+jotai

Juon kahvini miten sattuu, olen tosi pahoillani puolestasi! Voimia :hug:

Kätsy, en ole pääkaupunkiseudulta vaan Tampereelta. Viime raskaudessa Tampere ei tarjonnut kuin yhden ultran, joko np tai rakenne, joten kävin rakenneultran yksityisellä ja mun muistin mukaan maksettavaa jäi silloin noin 80 euroa. Ja sain siis kelakorvauksen päälle vielä jotain sairauskassastakin.

Yhteistyössä