~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

cleopatra, mulle tulee se 1 kg/viikk ovaikka en edes suuremmin napostele mitään kun ei ehdi...
Niin ja eilinen lekurissakäynti ei oikein tuonut asiaan valaistusta muuten kun et lääkäri epäili et sittenkin olis joku ötökkä pistäny. en kyl ole huomannu sellaista mut onhan sekin mahdollsita. Tulehdusarvot oli nousussa ja nyt pitäis olla kotona lepäämässä jalka kohollaan, vaan töissä istutaan kun ei saa tuuraajaa. Se tässä yksin yrittämisessä on paha kun liikettä pitäis pitää auki mut ei ole tuuraajaa vielä tarjolla, työntekijäkin pääsee aloittamaan vasta lokakuun alussa. huoh. yrittäjän arkea, ei auta valittaa kun itse tän tien valitsi mut, manku manku....ees vähän marinaa.

mulla ei ole laitettuna tulokkaalle vaateita vaan ne on vieläkin siskon tuomissa pusseissa ja laatikoissa odottamassa että keksin niille paikan, kahdessakerroksessa kun asutaan, alhaalla olis makuuhuone mut kaikki ns. päivä eläminen tapahtuu toisessa kerroksessa ja siel vielä kovasti maalaus kesken ja rojua joka puolella. Sairaalakassinkin olen ihan unohtanu mut esikonkin kans huomasin et ehtii se ukko tuomaan sen kassin tullessaan ennen kotiinpääsyä;-) kovin on pienet ne kaapit mihin pitää mahduttaa omat vaatteet ja vauvan kamat.
Meillä on kans sovittu niin et kun lähtö tulee, hätyytetään mummu ja vaari poikaa vahtimaan ja aamusella (jos yö lähtö) vievät sit päiväksi hoitoon kun menevät töihin ja sitten hakevat. Mut jos päivälähtö niin on poika jo valmiiksi hoidossa ja ne vaan sit hakevat pojan ja saa olla mummulla yökylässä sitten viikollakin.
tuplarattaat on vieläkin hakusessa, briot tai emmaljungat heittoaisalla on etsinnössä

mut väntäydyn nyt taas jotenkin täs penkillä et saisin jalkani pöydälle ja jois vaikka kupposen kahvia
Tiltalitti ja mymeli 31+1
 
lapsenhoidosta meillä on aikamoinen ongelma..mummot asuu 300km päässä ja lähin ihminen joka vois realistisesti tulla hoitaan poikaa on mun sisko joka asuu lahdessa.ja sieltähän sit kestää tulla myös jonkun aikaa,varsinkin yöllä ja kun julkisilla joutuu liikkumaan.
mun äiti kyllä ehdotti että he ottaisivat esikoisen pidemmäks aikaa heille oleilemaan johon kyllä suostun mutta siinä on sit se ongelma että miten sen synnytyksen muka saa sit sijoittumaan just sille hoitojaksolle :whistle: ja se että koska sit päätän että nyt ois aika laittaa poika mummolleen. en oo kuin yhden yön ollut pojasta erossa näiden 1v8kk aikana joten sekin tietty vähän voi aiheuttaa ikävää :/
vähän suunnittelin semmosta että sit kun neuvolalääkäri on runsaan 3 viikon päästä takana ja saan vähän tietoa ton alakerran tilanteesta niin sit rupeen pohtimaan enemmän. toivottavasti sitä ennen ei sit tuu pikalähtöä

mua on tää aamu oksettanut,ei meinannut aamupala pysyä sisällä ja ärsyttää kun on nälkä mut tekee pahaa samalla... esikoinen oli aamun taas aikamoinen rasavilli joten siinä olikin sit kestämistä... :$ nyt onneks päikkäreillä ja sit sen jälkeen pitäis lähteä kaupoille.taidan kyllä tempaista tänään ja käydä hakemassa kaupasta jotain tosi hyvää syötävää, ihan sama mitä vaaka sanookin ;) jos vaan sisällä saan ruuat pysymään...

noonie 33+4
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!
Täällä ollaan kesäloman jälkeen jatkettu sairaslomalla. Pari viikkoa nyt myöskin väsyttäny aivan sairaasti, aamulla ei saa silmiä auki ja päivällä aivan naatti. Syykin taisi selvitä eilen neuvolassa, hemppa tippunu 131->112. Ei jaksa kauaa olla ees jalkeilla vaan pakko huilata vähän väliä. Onneks nyt mustikkaa ja herukkaa haalittu ja tehty mehuksi, hilloksi ja muuten vaan pakkaseen.

tuosta fb-ryhmästä oli ollu jotain närää, en mä ainakaan koe että se olis joku eliittiporukka, samoja juttuja siellä veivataan ku täälläkin, on vaan omasta mielestäni helpompi käydä siellä samalla kun muutenkin tulee käytyä, samalla kirjautumisella... Ja saa kommentoitua sata kertaa helpommin toisten juttuja, kun ei tarvii muistella mitä joku kirjotti viis sivua sitten :)
Että ei kun mukahan vaan, eiköhän feikit oo ropissu matkasta jo ajat sitten??

tämmöstä tällä kertaa... Höplömmöö 30+3
 
Laatta lensi heti aamutuimaan :x Taisin tehä liian "tujun" rautalääke-pore-sekoituksen. Hyi olkoon.Nyt kyllä haen apteekista ihan perus pillereitä rautaa.

Lapsen hoidon järjestelystä Mä olen kysynyt mun veljee kattomaan sit typyä kun lähtö tulee..Meillä tosin on se reilu 30km välimatkaa. Sil on kyllä normisti töitä mut sanos että pystyy kyllä olee tarvittaes pois :heart:

Vaatteista Muutamat 50cm bodyt löytyy kun ystävät ja sukulaiset on ostanut/antanut.Niitä kun ei pahemmin tarvittu kun typy oli sen 52cm syntyessään. Siitä ylöspäin rupeekin sit olee vaatetta..Jonkun verran olen pessyt ja laitellut jo kaappiin.

Ilolintu ihana tuo keinusitteri. Paljoks se maksaa euroissa kun en mä ymmärrä tosta punnasta mitään? :ashamed:

Neuvolasta parin viikon välein on nyt neukkua..Ja oisko sit rv36--> niin viikon välein..

Mä koitan nyt syödä jotain,painua suihkuun ja hakea typyn päikkäristä! Voidaan hyvin! Ootte mun vertaistukeni :heart: Kaikille siis tasapuolisesti :hug:

MUKSU 33+3
 
Lara, minulla oli viime raskaudessa koko ajan paineet tuota luokkaa. Normaalisti alapaine on alle 70 ja yläpaine alle 120. Ihan viimeisellä viikolla ennen käynnistystä paineet nousivat siten, että alapaine oli yli 110. Noilla sinun paineillasi vielä ollaan ihan turvallisilla vesillä, jos ei vain protskua tulee pissaan. Etkö saisi neuvolasta mittaria kotiin? Itse ostin ekassa raskaudessa mittarin, koska aloin stressata niin hirveästi noita neuvolamittauksia. Raskauden jälkeenkin halusin seurata tilannetta, koska on olemassa se riski, että raskauden myötä puhkeaa verenpainetauti. Nyt toisessa raskaudessa olen luottavaisin mielin, kun kotimittauksissa paineet ovat olleet tosi hyviä. Neuvolassa ne huitelevat ihan missä lystäävät, koska saan lähestulkoon paniikkikohtauksen, kun joku toinen mittaa.

Kävin lukemassa syyskuisten juttuja: näyttää siltä, että siellä alkaa monella olla synnytys ovella. Sitten onkin jo pian lokakuisten vuoro. Kivaa ja jännää!

Olen noista terveysasioistani niin paljon stressannut, etten ole huomannut laittaa vauvalle tavaroita valmiiksi. No ne kait ennättää tässä vähitellen. Lähinnä pitäisi haalia tavarat tuttavilta takaisin, pestä vaatteet ja tyhjentää kaapeista tilaa. Tilasta meillä on todellista pulaa. Kaksiossa nelihenkiselle perheelle tulee aika haastavat paikat. Onneksi meidän omakotitalo valmistuu kevättalvella, niin päästään sitten väljempiin olosuhteisiin. Babyjoggereihin pitäisi ostaa sellainen koppa, että vaunuja voi käyttää jo ihan pienelle vauvallekin.

 
Lääkäri-neuvola terkkusia:
Paino +1137 (ihme ei jaksanut valittaa åsa tänään), RR 112/68, pissa ok, mut taas valkuiaista. Sf 30. Vauva oli raivotarjonnassa. Saikkua tuli äippäloman alkuun asti eli ens tiistaille asti. Oikein ihana lääkäri. Kohdunkaulaa oli 2cm ja sisäsuu kiinni. Vaikkakin supistellut paljon ja kipeitä....

Fammu hakee esikoisen hoidosta tänää joten saampi levätä. Yksin en tahdo pojan kans jaksaa enää.

Nyt vähä jotain hyväskää ja sohvalle lepäilemään.

Auroora ja viivi 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Thyme:
Lara, minulla oli viime raskaudessa koko ajan paineet tuota luokkaa. Normaalisti alapaine on alle 70 ja yläpaine alle 120. Ihan viimeisellä viikolla ennen käynnistystä paineet nousivat siten, että alapaine oli yli 110. Noilla sinun paineillasi vielä ollaan ihan turvallisilla vesillä, jos ei vain protskua tulee pissaan. Etkö saisi neuvolasta mittaria kotiin? Itse ostin ekassa raskaudessa mittarin, koska aloin stressata niin hirveästi noita neuvolamittauksia. Raskauden jälkeenkin halusin seurata tilannetta, koska on olemassa se riski, että raskauden myötä puhkeaa verenpainetauti. Nyt toisessa raskaudessa olen luottavaisin mielin, kun kotimittauksissa paineet ovat olleet tosi hyviä. Neuvolassa ne huitelevat ihan missä lystäävät, koska saan lähestulkoon paniikkikohtauksen, kun joku toinen mittaa.
Mulla paineet ollu samaa luokkaa aluksi eli +-120-70... Ihan alkuraskaudesta vielä matalemmat... Tässä on se vaan jännä juttu, että mähän söin verenpainetta alentavaa lääkettä supistuksenestoon ja se lääkitys loppu viikko sitten... Ei jotenki luulis olevan paineet noin korkeet? Toivottavasti tää ois vaan jotain loppuraskauden "ongelmaa" ? :) Todennäkösesti saan mittarin kotiin jos huominen arvo yhtä korkea... (en pääse terkkariin oikeen millään ja matkaa vähän liikaa kävellä näillä viikoilla... )

Minkähänlaisia ne näköhäiriöt on mitä ois oireena rmyrkytyksessä? Mä nään välillä sellasia sinisiä palloja, alko jo pari viikkoa sitten mut lekuri sanoi että roska silmässä o_O Tänään aattelin, kun yöllä taas alkoi näkyä, että on väsymystä.. Mutta nukuin 3h päikkärit ja taas näkyy välillä... :/ Toivotaan nyt kuitenkin että olis roska silmässä :D

Joku kysy maidon tulosta... Mulla rv22 lähtien tullu maitoa... Ternimaitoahan se "esimaito" oli? Sekin tuntuu riippuvan päivästä, eli välillä tulee oikein urakalla ja välillä muutama tippa... Liivisuojia on kyllä pakko käyttää... Olen käyttänyt pääasiassa kestosuojia, ne sopii just tällaseen pienempään vuotoon... Käytin ihan niitä mitkä oli äitiypakkauksessa ja sitten ostin yhdet Ainun suojat... Ne on ollu muuten hyviä, mutta reunoista jää välillä painaumia tisseihin, kun ne on sellaset kovat ja kaikki nukka varsinkin värillistä liiveistä jämähtää kiinni niihin reunoihin... Kertiksestä olen käyttäny Pirkkaa ja ollu ihan kelvollisia, joskin paksuja? Tuntuu, että kaikki kertikset on paksuja?? Ne sellaset tarralliset on ihan turhia, ei ne silti pysy paikallaan...

Lara- ja Väkkärä rv34+6 (hahah meinasin alottaa luvun kakkosella :D )
 
neuvola ollut täälläkin

hb 106
sf 30
liikkeet ++
syke olikohan 132
oma painoo 78 :LOL:
tarjonta RT ja olikin tuolla aikas alhaalla

mulle ei enää mitään painoarvio tai synnytystapa aikaa lupailtu,neuvolassa normi käynnit ja lääkärille vko 36 joka katsoo sitten tarviiko sairaalas viä pyrähtää ennen synnytystä....
juteltiin pitkään ja kyllähän tultiin taas siihen tulokseen et taitaa tääkin yli mennä että pärähtää.....

muuten kaikki ok,lepoo tietysti.....

ja muuta,meillä lapsoset menee tohon mummolaan sitten,se kun asuu parin kilsan päässä...Mies tulee ehdottomasti mukaan tai tulis tupenrapinat jos ei näkyisi paikanpäällä... :LOL:

sutulii ja poksuu 31+0 :heart:
 
Täälläkin neuvolassa käyty.. olikin vaihteeksi oikein pitkä käynti (1h), kun käytiin viime kerralla saadut "parisuhde-kyselyt" läpi ja juteltiin pitkät pätkät parisuhteesta ja synnytyksestä :) oli kyllä mukava juttutuokio!
Muutenkin kaikki mulla ja vauvalla hyvin.. RR 125/74, turvotus -, paino lähtöpainosta -2kg(JEE!), ...pissa puhdas, syke+ 140, sf-mitta 27,5 cm, perätila.. Hb:kin oli noussut 125! Eli rauta-annosta saan viimein vähentää. :)
Seuraava neuvola onkin kahden viikon päästä, ja ensi viikolla on lääkärille aika, jossa voin kinuta saikun äippälomaan asti.
Jaksoinpa vielä neuvolan jälkeen käydä kiertelemässä muutamalla kirppiksellä, tosin huonolla menestyksellä. H&M:ltä löysin vauvalle kaksi ihanaa unihaalaria. ?

Minkuli ja pikkuheppu 31+3
 
Mä luulin jo alkuu et mä joudun mennä synnyttämää yksin ku meillä poikaa on ylipäätäsä hoitanukaa mummi ja ukki, jotka asuu 120km päässä ja käy molemmat töissä. Aattelin et se on sit tuurista kii et jos sattuu synnytys vkolopulle mummi pääsee hoitaa ja ukki on veturinkuljettaja et jos sillä sattuu olee viikolla just sillee vapaata ni se pääsis mut vähä aika sit mummi (joka on siis mun äiti) ilmotti et hän tulee kyllä vaikka keske työpäivän, sillä on jotai pitämättömiä lomia ja pystyy lähtee sit heti ku pyyetää, aivan ihanaa <3 Miehelleki on luvattu et saa heti ku synnytyksee tulee lähtö ni töistä jäähä sille 3vko isyyslomalle, ku pitäähän sen olla pojan kaa kotona ku mä oon sairaalassa. Ja mä oon niin onnessani ettei tartte yksin lähtee vaan saa miehen mukaa :) Pitää vaan toivoo ettei tuu väärää hälytystä et mummi lähtee ajelee keske työpäivän tänne iha turhaa :D

Äske just soitti et meiän vaunut tuodaan kohta kotia, sit on kaikki valmiina vauvaa varte :)

MissHappy rv 32+2
 
MUKSU1: mäkään en tajuu noista paljoa, mutta käytin netissä sellasta valuuttamuunninta joka ilmoitti hinnaksi 72.79 euroa. Sitten kattelin vähän mitä suomessa tollasesta pyydetään uutena ja oisko ollu jopa 120 euroa. Ni aattelin koittaa tilata ulkomailta.
 
neuvola käynnin kuulumiset
paino +245g
RR 103/63
pissa puhdas
kohdun pohj. kor. 29
syke 145
liikkeet ++


Todella tyhmä kysymys mutta miten ne neuvolassa noita turvotuksia katsovat kun ei ole minulla niistä mitään merkintää eikä ole oikestaan edes kysynyt mitään ? :ashamed:

Ai niin äippä pakkaus haettu tänään kotiin, kivoja olivat nuo vaatteet :)

R ja pyöriäinen 29+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja ryöminkäinen:
Todella tyhmä kysymys mutta miten ne neuvolassa noita turvotuksia katsovat kun ei ole minulla niistä mitään merkintää eikä ole oikestaan edes kysynyt mitään ? :ashamed:
Turvotus on raskausmyrkytyksen oire ja oire myös siitä että ei ehkä juo tarpeeksi.. .Ei yksinänsä ole siis vaarallista ja mulla ei oo kertaakaan katottu kun vasta tänään, verenpaineet kun oli koholla... Ei mulla ainakaa merkattu mihkään.. Korjatkaa jon oon väärässä?

 
turvotus joo munkin mielestä liittyy raskausmyrkytykseen mutta melkeinpä kaikilla raskaana olevilla sitä jossain vaiheessa on. multa aina vaan kysytään että onko turvotuksia ja sit ei muuta, kirjottavat plussa-merkin sit siihen kohtaan äitiyskorttia. painoonhan se tietty vaikuttaa jos kovasti turvottaa. eipä siinä kai muuta. kova turvotus sit yhdistettynä näköhäiriöihin tms voi olla sit kai jo merkki myrkytyksestä.mut joo ihan mutu-tuntumalla nää sanon kun ei oo raskausmyrkytystä onneks ollut,turvotusta kyllä (ja varsinkin synnärillä herranjumala, ihan mieletöntä!)

mulla on särkenyt koko alamahaa tän päivän ja ihan raato olo. silti lähdin miehen ja pojan kanssa kaupoille...ei ois pitänyt. siis oikeesti, yks pysäkinväli metrolla, vähän kävelyä että pääsi kaisaniemessä sen loivan tunnelin ylös ja se aiheutti jo sen että meinasin itkut päästää kun sattuu selkään ja mahaan varsinkin. aikamoista mummoankkakävelyä tuli sit vedettyä henkkamaukalle, akateemiseen ja pikasesti metrolla takas kauppaan... ei helkutti toivottavasti tää ei nyt sit jokapäiväistä jo oo.enhän mä mihinkään leikkipuistoihin sit enää kykene tuon karkailijan kanssa menemään!! |O :'(
nytkin särkee ja juilii paikkoja pahasti, en oikeen tiedä että pitäiskö tosta mahan kipeytymisestä sit soitella neuvolaan vai oottelenko vaan ens viikon perjantaihin kun on seuraava käynti. no katotaan nyt jos huomenna ois parempi...
ai niin, henkkamaukalta löydettiin vähän coolit syysasusteet pojalle, mustavalkoraitainen pipo, samanlainen kaulahuivi ja musta "nahkatakki" :) kelpais mullekin ;)
noonie 33+4
 
Kotiutumisvaatteista ja vaatteista ylipäätään. Oletteko hankkineet äitiyspakkauksen haalarin lisäksi mitään paksua vaatetta? Kun ei ole mitään käsitystä mitä pitää vauvalle päälle laittaa mutta tuo kyseinen haalari on valtava.

Isommat hankinnat on tehty ja vaatteita on enemmän kun tarpeeksi. Myös 50 ja 56 senttisiä. Pientä vauvaa veikkasi lääkäri ainakin viimeeksi. sf-mitta oli ihan alakäyrällä ellei sen alapuolella. Viikko sitten se oli tosin jo noussut keskikäyrälle.

Onko täällä tietoa missä vaiheessa perhehuonetta voi pyytää ja keneltä? Sairaalassa vasta? Aina unohdan kysyä tätä neuvolassa.

Maidosta. Jotain keltasta mähmää tulee aina välillä, joskus enemmänkin. Lieneekö jo jotain maidon alkua?

Sairaslomaa sain kesäloman päätteeksi eli lomalla olen nyt laskettuun aikaan asti :heart: Syynä kivuttomat supistukset. Itseäni tosin enemmän vaivaa ylimpiin vatsalihaksiin aina iltapäivällä iskevä kipu joka kataa sänkyyn tai sohvalle kun selällään makaaminen on ainoa mahdollinen asento. Lääkäri määräsi 4 panadolia päivässä mutta taidanpa yrittää levolla hoitaa.

Sofiia 30+1 poks !!
 
perhehuonetta esikoisen aikaan Kätilöopistolla (2008 marraskuu) sai toivoa sit kun sairaalaan saapuu, ja me ainakin saatiin tietää saatavuus vasta sit kun poika oli jo pihalla, itse asiassa odoteltiin sitä pari tuntia kun edelliset poistui.
olis niiiiiin ihanaa jos sais taas perhehuoneen mutta eipä taideta uudelleensynnyttäjälle antaa, ellei sit oltais haikaranpesään menossa (mitä ei olla)

en tiedä sit miten muissa sairaaloissa menee noi perhehuoneet?
 
Mahtavaa, joku ilmeisesti kävi yöllä hajottamassa yhden parvekkeen lasin tai ainakin se on tuolla parvekkeella murskana! Sentään vuokra-asunto niin ei mee omaan piikkiin jos menis muutenkaan, mut silti!!

Ompa ollu kiire viikko, kaks päivää oon ollut äitellä kunnostamassa pinnasänkyä, tänään muuten menossa aamusta iltaan, huomenna ja ehkä ylihuomenna taas kunnostaan pinnasänkyä ja sit se olis valmis:)

Neuvolassa tänään:
paino +650/vk yhteensä +18,6kg
turvotus +
RR 112/70
pissa puhdas
Hb 122
Sf 29
tarjonta poikittain
syke +
liikkeet ++

Olipas ihana neuvola täti, nyt siis ekaa kertaa Tampereen puolella oikea täti eikä sijainen.
Heti sain psykologille ajan maanantaiksi, monet lappuset missä tietoa saatavilla olevista avuista, neuvolan omista avuista ja paljon kaikkea muuta:) Tänään oli ensimmäinen valmennuskin, joskin se oli parisuhteeseen liittyvä joten oli aika ulkopuolinen olo, tässä kuussa olisi vielä kolme valmennusta.
Seuraava neuvola/lääkäri olis 3 viikon päästä ja kuulemma sen jälkeen kerran viikossa.

Multatassu 33+2
 
Heippa!

Kolostrumia on tuo keltainen mönjä mitä tisseistä pukkaa. Mulla se on aivan öljyä :) Se on tosi rasvapitoista, että vauva saa muutamasta tipasta ensimmäisinä päivinä tarvitsemansa ravinnon. Mulla jatkuu pitkään maidon nousun jälkeenkin, että lypsetyn maidon pinnalle nousee lähes oranssia rasvaa :) Meidän lapset onkin puolivuotiaina semmoisia Michelin-miehiä, että makkaroita piisaa!

Hertan syntymän aikoihin naapuriin syntyi Martti, jonka äidillä ei tule maitoa vaikka päällään seisois. Hän pyysi mua, että jos voisin ruokkia Martin siinä sivussa :) Imettäjäksi en siis ruvennut, mutta niitten isäntä kävi aina hakemassa tinkimaidot ovelta. Pian Martti joutui tutkimuksiin suuren kokonsa vuoksi :LOL: Martin äiti tuumasi, että melkoista puuroa laitoit sitten tulemaan!

Taysissa perhehuoneita ei ole saanut enää vuosiin. Niistä tehtiin tavallisia huoneita, kun synnyttäjämäärät nousivat. Me saatiin kaksosten kanssa vielä nauttia tuosta edusta! Oli ihanaa, kun jouduttiin vielä olemaan aika pitkään sairaalassa.

Kaikkea Hyvää!

Noora ja Vilja 30+1
 
Discovery, mä olen käsittänyt että se Ipana on se tietojärjestelmä mihin ne kirjaa kaikki käyntitiedot. Ja mä olin siinä käsityksessä että se on niiden oma tietojärjestelmä mihin ei pääse ite ronkkiin.. saatan olla tietty väärässä.
 
Keu Keu,

minunkin piti kirjautua sinne neuvolasta saamillani salasanoilla ja täyttää esitietolomake sähköisesti. Esim. ne hätäkasteeseen tarvittavat nimet, edelliset raskaudet ja synnytykset jne. Tuossakin kyllä voi olla kuntakohtaisia eroja!

N
 
:wave:

Noihin painonnousuihin ja pissatesteihin, joista Thyme olikin kirjoitellut aiemmin.
Mitään tieteellistä tietoa minulla ei ole, mutta.. Kyllä tuossa on perää oltava. Minulla ei ole tässä eikä edellisessä raskaudessa ollut kertaakaan pissatestissä sokeria. Esikoinen oli selkeä sokerivauva (yli 5kg syntyessään) ja insuliinit käytössä. Tässä raskaudessa sama homma - insuliinit käytössä jo alusta saakka.

Nyt ei jaksa muuta kommentoida, kun pää lyö tyhjää kuten muutamilla muilla :)
Bubbeli 30+5
 
nordenskjold , voi tosiaan olla että eroja löytyy. Mulle ei edes puhuttu salasanoista, tiedän tuon Ipanan siitä kun käytiin läpi sanelun vääriä tietoja ja lääkäri sanoi että väärin olleet tiedot on Ipanassa oikein ja sitä he työssään eniten seuraavat.
 
Sainkin googlettamalla selville, että tuo iPana on yhteisnimitys koko tuolle sähköiselle tietojärjestelmälle Menhit, johon tallentuu kaikki tieto raskaudesta ja synnytyksestä. Ei lääkäri ilmeisesti jaksanut mittausarvoja luetella ja totesi, että löytyvät halutessa sieltä.

Meillä mummot ja papat asuvat satojen kilometrien päässä. Olemme ajatelleet, että jos perhepäivähoitajista jompi kumpi (siis yksityinen paikka, jossa kaksi hoitajaa) voisi tulla apuun synnytyksen yhteydessä. Eivät vain vielä ole edes huomanneet, että olen raskaana, että olis voinut kysyä :LOL: . Toinen vaihtoehto on eräs lähinaapuri, joka nyt jo elääkkellä. On entinen perhepäivähoitaja. Ihan topakka täti. Hoitanut aikanaan yhtiä nelosiakin. Tuo sektio kyllä houkuttelisi suunnitelmallisuudellaan, muttei muuten.

Edullinen on tuo keinusitteri netistä. Itse maksoin Suomesta ostetusta 189 euroa ! Siinä oli kyllä hurjan paljon eri toimintoja.

Ja käsi herätti taas. Jalatkin olivat illalla kuin norsulla, kun kipaisin Hesassa tallustamassa. Nyt on ollut sitten "nesteenpoistoa" n. tunnin välein.

Discovery 32+4
 

Yhteistyössä