~LOKAKUUN lapset **2010** elokuussa <3~ 2 vauvaa syntynyt !

Uus yritys.. Aamuhöpinät vaan katos jonnekin:confused: Taisi olla liian pitkä sepustus, vinks vaan otettu vastaan......

Täällä Partylite fani. Somisteita löytyy aika repertuaari ja kynttilöitäkin ostelen säännöllisesti.
Niitä vois aatella hintavina, mutta ovat kestäviä ja tukevia käytössä. Ei tarvi pelätä kaatumisia tai et menis pikkukolhuista rikki. Ja jos jotain vikaa löytyy, ni aina on takuu. Kynttilöilläkin.. Oon saanu aina uuden tilalle, jos joku maanantaikappale on alkanu savuttaa tai valuttaa epämääräsesti, vaikka ois ehtiny polttaa jo pitkäänkin. Tuoksut ovat sopivan mietoja loppuun asti, eikä tarvi tukehtua, kuten ikeaversioihin alussa aina meinaa
Laatu, mikä näissä näkyy, maksaa ja maksan mielellään tälläsistä pikkuyleellisyyksistä =)

Mää luotan ultran antamaan laskettuun aikaan. Toi hedelmöittymisen ajankohta on kuitenkin epävarma, ovistestit näyttää plussaa ajoissa ja siittiöt voi elää viikonkin.. Jos pariin otteeseen mittaillaan ja siitä saadan ka, niin eiköhän se aika lähelle päde.
Mulla ois reisi ja päänhalkaisijamitan mukaan aikaistunut viikolla la, mutta joku "ympyrä", minkä ne teki tosta päänympäryksestä, oli vaan 2 pv, niin menkkojen mukaan laskettu sai jäädä.
Neuvolat tosin tuijottaa sinnikkäästi tohon 28 pvän mukaan laskettuun, vaikka kierto oiskin eripituinen.

Kävin neuvolassa, kaikki hyvin. Tää uusi vanha terkka on vaan jotenkin liian nopea, vartissa kaikki ohi ja seuraavaa mammaa sisään. Tää sen sijainen oli joteskin kivempi, kun jaksoi kuunnella ja kommentoida kaikkia vaivoja ja iloja ja suruja..
Painoo oli tullu 400g viime viikosta, paineet 109/69, pissat ok (vaati toisenkin lirun, kun eka oli niin vahva, et antoi +1 prot), sf oli tippunut ihan käyrälle 31.5 cm, sydän laukkas iloista 130 ja liikeitä oli ++. Ens viikon käynti jää väliin, koska on se synnytystapa-arvio. Kahden viikon päästä sitten uudestaan=)

Lapsivedet On mulla mennyt kahdesta ekasta aamuyöstä sänkyyn. Nuorimmaisen kanssa kans vannotettiin lanssikyytiä, jos ois kotona menneet. Poju oli niin ylhäällä, et oli napanuoran esiinluiskahduksen vaara.
Sairaalassa kun puhkaisivat kalvot, niin jouduin makoilemaan tosi pitkään sen jälkeen, koska hän ei edelleenkään laskeutunut:|
En kyl tunne ketään, jolla ois "dramaattisesti" julkisella paikalla menneet...

Hei täälkin alkoi mammis! Hyvää mammista muillekin, lähtölaskenta on kai sit alkanut

:wave:puskajussi ja Onni 35+0:heart:

Joka myös tykkää et ovat ihan hyvät raikkaat sivut... vaiks kadottikin mun edellisen tekstin
 
Hei tuli vaan mieleen, että täällä oli kai muitakin astmaatikkoja, miten ootte jaksellu? Onko oireet pahentuneet loppua kohden?
Täällä ei oikeen mitään muutosta, sain taas tehtäväks pef-arvojen mittausta lääkäriä varten. Alottelin jo omatoimisesti, niin räkätaudista huolimatta arvot on tosi hyvät..

Puskis vielä.....
 
Täällä vihdoin saatu jotain aikaseks eli Tiiulle saatiin jatkettava sänky hommattua ja vauvan tulevaan pinnasänkyyn on nyt kerätty vaippapaketteja ja muuta käytännöllistä mitä aattelin laitella jossain vaiheessa valmiiks sinne minne kuuluu. Vaunujen kankaan otin pesuun ja niitä aattelin tossa huomenna pestä. Tutteja ja rasvoja mennään ens viikolla kattomaan jos jotain kivaa tarttuis mukaan.

tiukuliina ja tinttaralla 32+4
 
Kohdun napsumista en ole huomannut yhdessäkään raskaudessa ja nyt siis viides.

Lapsivedet ovat menneet vasta kalvojen puhkaisulla, niin että kestävää laatua ovat. Yhdellä on tullut limatulppa siten, että aamusta kävelin yöpaitasillaan ilman pöksyjä kotona ja klöntti läjähti lattiaan. Poika syntyi samana päivänä n. puoli neljältä päivällä. Nyt tuli yhtenä päivänä ruskehtavaa verensekaista vuotoa, muttei ollut limaista. Olo on hankaloitunut viimeisen viikon aikana huomattavsti. Painetta alhaalla ja menkkamaista jomotusta sekä napakampia supistuksia.

Minulla on keskivaikea astma, joka voi aina huomattavsti paremmin raskausaikana. Nyt ei vauva edes paina palleaa, niin kuin joskus aiemmin. Ventoline on aina ollut tyynyn alla synnytykseen mentäessä. Ilokaasu ei minulle sopinut, mutten teidä oliko tällä astman kanssa mitään tekemistä. Suhtautuvat kyllä sairaalassa aika vakavasti astmaani, kun on ollut muutama todella paha kohtaus.

Voi kunpa käynnistäisivät rv 37, niin kuin vähän lupailivat. Olisi enää 2,5 viikkoa. Täytyy olla kovana sen suhteen. Viikon päästä taas kontrolli.

Ihan raato. Käytiin miehen kanssa tänään hoitamassa pojan muutto Hesassa. Ei minusta kyllä paljon ollut avuksi. Supisteli heti, jos jotain yritti. Pikkunyssäköitä kantelin.

Discovery 34+2
 
Mua ei kyllä enää häiritse nää uudet sivut, ihan näppäräthän nää on? :)
Tarttisko sun mama-L kysyä apua esim syyskuisten pinon pitäjältä, hän on tehny uuden pinon ja ei oo ollu ongelmia? Ärsyttää varmaan tollanen ylimääränen vaiva sulla!!
 
Tulin jättämään merkkiä.
Meíllä hajos tietokone enkä tiedä koska saadaan uus tms. Nyt sain vähäks aikaa miehen työkoneen kotiin.
Mutta siis hengissä ollaan ja palaan kun saan koneen käyttöön. Pikkusen meinaa tulla aika pitkäks kun ei oo nettiä. On aikaa tehdä kotihommiakin :D

Mulla on ens viikolla aika synnytyksen suunnitteluun ja aion kyllä pyytää käynnistystä jos näyttää sille, että vauva olis yli 4 kg syntyessään. Siinä kulkee kyllä mun raja ja pakko saada se ulos aiemmin jos koko alkaa olla yli 4 kg. Mutta katotaan mitä siellä sanotaan.

Voikaa hyvin!

Zeena 35+2
 
Vielä ehtii tähän pinoon!

mama-L eikö tuolla ollu joku linkki jossain että palautetta tänne? Pitäiskö sinne laittaa kysymys noista ongelmista?

Neuvolassa olin viime viikolla. Sain lähetteen maksatesteihin kun maha on alkanut kutistakkin siitä missä se kipu on mutta mitään ei ollut pielessä niissäkään. Ja sf-mitta oli vaan 28 viikon 31 lopulla mutta ei siitä mitään kommentoitu sen enempää.

Nukkumisasentoa alkaa olla hankala löytää. Toisinaan on jo tosi hankalia öitä.

Hankinnat taitaa olla meillä kaikki tehty. Ei nyt ainakaan tule enää mieleen mitään mitä tarvittaisi. Jopa se nenähommeli löytyy. Niitä muuten löytyy ihan perus supermarketeistakin kun joku tätä kyseli. Pyykitkin alkaa olla pesty. Nyt siis vaan odotellaan..

Sofiia 32+0
 
huomenia kaikille. Yöt alkaa mennä vaihtelevasti, välillä paremmin, välillä huonommin...
Tänään se taitaa alkaa jänismetsuukin? saapahan koirat taas erilailla aktiiviteettia mutta se tietää myös enempi yksinäisiä aamuja (illat meneekin kun sorsien iltalennolle on mentävä..hah) mutta mukava et mies menee nyt, josko sitten malttas keskittyä vauvaan ja remppaan kun on isyysloma =)

esikoinen läksi kouluun ja nuorimmainen jatkoi hoidossa 2pv viikko nyt 1,5kk kesäloman jälkeen...tämä pääsee siivoamaan rauhassa ja putsaamaan tallia jotta saadaan hevosetkin kohta sisälle, alkaa kelit viilenemään. La sitten on ne partylitekutsut, ja voin sanoa että oikeasti odotankin noita...mukava poppoo tulossa ja tosiaan koskaan en ole käynyt. Joku kehuikin tuotteita, tosin kokemuksia taisi olla molempiin suuntiin =)

Huomenna neuvola ja painon nousu kammoksuttaa vaan minkäs teet...Ensiviikolla alkaa myös meidän sakemannin kanssa koirakentällä touhuilut kun koulutukset taas pyörähtää käyntiin...voinhan olla mahan kanssa näky, vaan kaipa tuokin menee =)

jaksuja ja hyviä vointeja, ei mene kauan kun alkaa vauvoja tulemaan meidänkin pinoon viikoittain...kovasti odotuttaa...

neila rv 33+2
 
Mielestäni nämä uudistetut sivut ovat olleet ihan ok alusta saakka.

Tänään on sitten neuvola. Eipä siellä mitään erikoista tapahdu, kun verenpaineet ja sokerit mittaan kotona. Ainut uutisarvo mitä siellä tarjotaan, on ne protskut. Ja ehkäpä hemoglobiini jonka kanssa minulla ei ole ollutkaan ongelmia. Kävin omassa puntarissakin aamulla. Olen niin onnellinen, kun paino on pysynyt nyt n. kaksi kuukautta samoissa lukemissa! Karppaus toimii hyvin: sokerit ovat tasapainossa, paino ei nouse ja turvotus pysyy poissa. Melkein tanssin riemusta tänään. Näyttää siltä, ettei painon todellakaan tarvitse enää loppua kohden nousta. Selviäisin tällöin alle 8 kg kokonaispainonnousulla. Viime raskaudessakin painonnousu oli kovinta alussa ja pienintä lopussa.

Nyt voidaan sitten sanoa, että ensi kuussa on laskettuaika. Panee hymyilyttämään!=)
 
Kuka on laittanut kiven mun mahaan painaa ihan sikana kaippa on semmoisessa asennossa taas
vaavi möykkäsi yöllä aikasta paljoa nyt uni maittaa
Valvoin taas reilu 3 tuntia viime yönä nyt kuitan suht inhimillinen olo kaippa tuo hemppa ehkä noussut
Ollaan kaksistaan nuorimman kans viikonloppu puolet perheestä lähtee maalimalle
Saa nähä kuinka tuo koululainen pärjää pari päivää ilman että jompi kumpi vanhemmista ei ole yöllä
paikalla ei tuo ole ollut meistä erossa kun yhen yön 1 vuotiaana meidän ollessa häämatkalla
 
ihanaa nyt on jo syyskuu, enään ei ole pitkä aika kun pikkaset tulee. Mikä parasta sitten loppuu ne kyselyt että milloin mä "räjähdän", rupeaa jo hieman ärsyttämään, mistä minä tiedän mitään tarkaa päivää ja lasketun ajankin ole suurimmalle osalle jo kertonut useaan otteeseen.

Täällä ollan oltu äippälomalla jo viikon verran ja jo ihan veto veks, kauheasti ollut kaikkea hommaa mitkä mun mielestä pitää saada alta pois ennen vauvan tuloa. Maalaillu olen jo pari päivää ovia ja kattoja, sit on tullut kyläiltyä, vieraita käyny, kaupoissa pyöriny... No mut jos nyt tekee niin sitten voi loppu ajan vaan puhista tuolla sohvalla.

Voimia vie täällä myös flussa joka päätti hyökätä maanantaina kimppuun... räkä valuu, kurkku kipee ja eilen illalla oli sitten vähän lämpöäkin. Nukkuminen on vielä aika hankalaa kun normaalistikkin herää aina kun kylkeä pitäisi kääntää ja nyt vielä kipeenä ei sit meinaa saada enään unta kyljen käännön/ vessa reissun jälkeen. Mies raukka herkkä unisena on varmaan ihan puhki kun ei saa nukuttua mun ähinältä ja puhinalta :D

Nyt pitää käydä maalamassa autotallilla meidän ovet ja sit onkin aika viedä auto Tuusulaan taas ilmastointi huoltoon (kumma homma että eivät saa sitä kuntoon, tää on jo kolmas kerta), ei kun rottalaaksoon pyörimään.

Uni ja Poju 35+6

yks hyvä puoli tässä räkätaudissa kyllä on, mä en haista tätä maalin käryä :)
 
Kirjoitin sitten pitkät pätkät mutta tänne on ilmeisesti tullut muutoksen mukana kirjautumisen aikakatkaisu, joten koko teksti hävis sitten sen siliän tien :mad:

Palailen illemmalla uudestaan, nyt meni hermot :kieh:

Sähikäinen & Nöttis 32+1
 
Terveisiä neuvolalääkäriltä! Perätilassa meidän pikkunen tuntus edelleen olevan. : / Laitto lähetteen KYS:iin ja sano, et kutsu sinne tulee varmaan aika pian tarkempaan synnytystapa-arvioon, kun viikkoja on jo näinkin paljon. Kyseli jo, et miltä minusta tuntuu ajatus suunnitellusta sektiosta. Mieluitenhan mä alakautta synnyttäisin, mut en tosiaan haluais perätilavauvaa ekakertalaisena lähtee alakautta yrittämään. Suunniteltu sektio kuulostaa siinä mielessä ihan ok:lle. No, aika näyttää kuinka käy. Voihan se masukki vielä itsekin käännähtää. :)

Tässä sit muita kuulumisia
Paino +700g/viikko, yhteensä 12,5kg raskauden aikana (siirtynyt jo toista kertaa uusille kymmenille. :D )
Turvotus +
Paineet 129/77
Pississä proteiinit +/-
Hb 130
Sf 34, ihan yläkäyrällä, mut johtuu pitkälti masukin perätilasta ja ettei oo laskeutunut vielä yhtään
Perätila
Syke +, n.150
Liikkeet ++
Paikat oli kiinteät ja kiinni. Kohdunsuun pituuskin oli kasvanut edellisestä kerrasta sen puoli senttiä. :) Ei siis ainakaan sen puolesta oo pikkunen ihan heti syntymässä.

Mun korvat on ollu lukossa jo ainakin puoli toista kuukautta ja oon käyny kolme kertaa näyttämässäkin niitä tk:ssa. Niitä on putsattu ja tippojakin oon saanut, mut mikään ei oo auttanut. Kaikki paikat kuulema näyttääkin terveeltä. Silti mun kuulo on edelleen ihan surkea. Tämä lääkäri arveli, et syynä on loppuraskauden turvotus, joka turvottaa paikkoja pään ja nielun ym. alueella ja siks mun korvat tuntuu tukkosille koko ajan. Sanoi, ettei auta muu kun rauhassa ootella, jos synnytyksen jälkeen helpottas. :) Enpä ollu tollasestakaan ennen kuullut.


Tatara ja tirriäinen 35+4
 
Viimeksi muokattu:
Viimeisten labrojen tulokset tulivat: sappihapot ovat nyt nousseet rajan ylitse eli tarkoittaa hepatogestoosia. Kutinatkin ovat pahentuneet. Tätäkään raskautta ei todennäköisesti päästetä yliaikaiseksi. Perjantaina on aika äitipolille, sitten selviää aloitetaanko lääkitykset.
 

Yhteistyössä