Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 40

vip toi heppa on kiva,meidän poika ratsastaa kans tollasella ;)
voileipäkakkuunlaitan aina pelkästään kevyt majoneesia,en voi sietää voileipäkakkua millään muulla kuin majoneesilla..

tinis :hug: ihanaa että peppi on jo parempana :heart:

perskuti,oli mulla jotain muutakin jollekkin mut en muista..
aamusta lähettiin poitsun kanssa kuopioon ajelemaan synttäreille,hienosti meni,ei taaskaan vierastanu,meillä on vissiin kokonaan se vaihde mennyt ohi..
iltapäivästä tultiin vasta kotiin ja samoin tein minä läksin kaverin uutta kämppää kattoo,pitkän matkan päähän :'( ja vähä aikaa sit tulin kotiin takas..

hassua oli se eilinen kuume kohtaus :eek: ei tänään oo mitään ollu,ainut että alamasu kipee vielä mut se voi olla sitäki että huomenna tai viimeistään maanantaina menkat alkaa..
joo-o,taidanpa lähteä mehukeittoa juomaan :p
 
Tinakenkätytölle onnea kun vihdoin näyttää paremmalta :hug: Mä tiedän miltä tuntuu äidin huoli kun lapsi on sairas eikä tiedä mikä auttas.Meidän 6v tytöllä todettiin lastenreuma hänen ollessa 2.5vuotias.Ennen ku saatii diagnoosi ni tuntu et tuun hulluks huolesta.Ei oo pahempaa kun nähdä oman lapsen kärsivän etkä itse voi auttaa.

Noista ihmisten kommenteista:Välillä tulee todella tylyjä sammakoita ihmisten suista joihin myös itse vastaan samalla mitalla.Eihän nämä onneks sun hoidettavana ole tehoaa aina ja vie rutisijat tiehensä.Yleensä ihmiset tulee ihastelemaan pesuetta ja useimmin kysytty kysymys on:Oletko perhepäivähoitaja?Onko nää kaikki sun omia.Nämä ihmiset toivottaa onnea,saattaa jopa halata ja sanoa kuinka hienoa on nähdä nuori(?)äiti ja suuri perhe.Myös erilaiset uskontoon liittyvät kysymykset on arkipäivää.Mehän emme kuulu mihinkään sen kummempaan yhteisöön vaan lapset on haluttu ihan omasta tahdosta.Niin ja tutut vitsailee emmekö tunne sanaa ehkäisy.Sama se mitä muut ajattelee.Mä olen ylpeä joka ikisestä persoonasta rääväsuineen enkä yhtäkään antaisi pois vaikka välillä meinaakin keittää.
Sen takia onkin niin ihanaa odottaa taas uutta ihmisen alkua kun ei koskaan tiedä millainen viliskantti tulee.Yhtä rakas hän on jo nyt kun muutkin,vaikka tuskin on vielä pikkurillinkään kokoinen.Ajatelkaa miten pienestä lähtee ihmiselämä!
Ah,mä oon niiiiiiin raskaana.Mietin elämää syvempiä ja leijun jossain pilvilinnassa sadepilvien yllä.Lämpimästi suosittelen kaikille syksyn pimeyteen vajoaville.Raskaus saa jotkut tajuttomat hormoonit hyrräämään,suorastaan laukkaamaan.

Glögimuki odottaa... :wave:
 
Ihana lukea noita tehotuhon ajatuksia :) Mä ymmärrän täysin miten joku voi hankkia useampia lapsia, luulen että ittelläkin vois käydä niin, eka ja toka tuottaa tuskaa, kolmas on jo helpompi hoitaa siinä sivussa ja loput nyt ei tunnu tässä porukassa enää missään :D Siis noin voisin ajatella, mutta en aio toteuttaa :D

Yks mitä en voi käsittää, miten ihmeessä saatte lapset nukkumaan, syömään, pesemään hampaat, pukemaan, jne. Meillä on aika kova kuri Annille joka on kiltti tyttö kaiken lisäksi, mitä nyt sitä perinteistä 4 v uhmaa välillä, mut silti oon illalla niiin onnellinen kun saan sen koisimaan. JOtenkin niin hankalaa on usein, tai aikaavievää. Leivän syöntikin voi kestää puoli tuntia...

No oikeasti spämmi on viesti joka lähetetään usealle ihmiselle sähköpostilla. Mainos, ketjukirje tms. Mut tulee käytettyä silloinkin jos tulee kirjoitettua monta viestiä peräkkäin, kuten minä tein. Eli että viestit alkaa olla jo vähän riesaksi asti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Tässä meille kaikille vähän fiilistelyä vuoden takaisiin aikoihin :heart:

http://www.youtube.com/watch?v=ObZ3thBVlpU
Ihana video..itkuhan siinä tuli kun tälläisiä katselee =)
Meillä oli tänään Millan 1.vuotis kuvaus ja se meni tosi hyvin.
Kaveri leikkasi millan hiukset niin näytti taas vähän enemmän tytölle.
 
Ai että ois pitänyt miehen juomat kähveltää eilen :LOL: :LOL: No onneks en sitä ole tehnyt meillä nimittäin Jeppe herätti minut tuossa tunti takaperin. Päätä särkee jne. Totes että miä äiti taijan olla kuumeessa :/ Ja kuumeessa tuo onkin. Hitusen yli 38 näytti mittari... Viime v.loppunahan oli Taavi kuumeessa ja nyt toinen. Ens viikonloppuna tietty kolmas jne |O :headwall:

Ellakin on jo niin ison tytön näköinen että :heart:

Voileipäkakun päälle miä oon laittanut maustamatonta tuorejuustoa, joko sellaisenaan tai majoneesilla höystettynä

Tinakenkätyttö Todella hyvä jos Peppi vihdoinkin alkaa parantua ja ihottuma saadaan kuriin :hug:

milla-marialle kiitos linkistä :flower: Pitää vissiin tilata poke-kuva poikien synttäri/nimpparikakkuun.
Jeppe tuossa jo kuolas niitä :D Tuolla oli muutes enempi vaihtoehtoja kuin täällä toisessa http://www.bakeandparty.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ViewAction=View&ObjectID=9178990

*menee hakemaan lisää kahvia että tää päivä pääsee kunnolla käyntiin*
 
Ompas meillä hiljaista :eek: Kaikki muut nukkuu, Jeppekin sammahti lääkkeen jälkeen tuohon sohvalle uninallet kainalossa :heart: MInuukin nukuttais mut ei ole järkeä mennä enää maate kun ihan kohta heräilee ainakin Kipsutin ja sitte se oma pää onkin sekaisin jos ehtii torkahtaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Oletteko saaneet ilkeitä/vitsikkäitä/tms. kommentteja lapsiluvusta tai uusien tekemisestä?
Onhan noita kuulunut jos jonkin näköisiä :whistle: Kiian odotuksen alussa eräs tuumas: oottekohan ymmärtäneet väärin raamatun lauseen että lisääntykää ja täyttäkää maa... Ei teijän tarvi sitä yksinään tehdä :headwall: :headwall: jne.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Ompas meillä hiljaista :eek: Kaikki muut nukkuu, Jeppekin sammahti lääkkeen jälkeen tuohon sohvalle uninallet kainalossa :heart: MInuukin nukuttais mut ei ole järkeä mennä enää maate kun ihan kohta heräilee ainakin Kipsutin ja sitte se oma pää onkin sekaisin jos ehtii torkahtaa
Eipä muutes ole enää :D Kaikki kolme nuorinta hereillä.. No saapa äitikin tekemistä eikä tarvi tylsistyä :LOL:
 
Onnea Eeli ja Eemeli, päivän synttärisankarit!! :flower: :flower:

Vip ja muutkin, syödäänkö teillä jo itse?? Apua, Eero kyl laittaa lusikkaa suuhun, mutta ei sentään ruokaa saa sillä. Missähän vaiheessa Onni moisen taidon oppi...? Vois siis sen kauheen sotkun uhallakin alkaa reenaan!!
Eero on niiin pilkullinen, että kuinkahan käy? Kauhulla odotan, kuinka rajuna sit Onniin iskee?? Eikös seuraava saa sen rajumpana? No, onneks yö meni nukkuessa, eli ei unta moinen pilkkutauti vaivaa.
Ihanaa, vesisade lakkas, tänään kyl mennää Eeron kans kärryillä ulos!
 
Tehotuhot ihana oli lukea sun kirjotus :heart: Minäkin haluisin useamman lapsen mutta aika näyttää miten käy ja misä vaiheessa tuntuu että nyt on lapsiluku täynnä. Mutta kyllä kait sitä ainaki sen 4 haluais.

Minä oon miettiny että onkohan tuola mun vatsassa ketään :ashamed: Kyllä minä raskaana oon, oireet on ihan selvät ja testi plussaa eikä mitään vuotoja oo ollu mutta minkäänlaista "henkistä yhteyttä" ei tunnu ja oonkin miettiny että onkohan se vain tuulimuna vai mikä... Siljaa kun ootin niin mulla oli henkisestikin sellanen olo kuin mitä Tehotuhot tuossa viestissään kirjotti, nyt sitten välillä unohan koko asian ja ajatukset on ihan muualla :/ Toivotaan nyt että kaikki olis kuitenkin hyvin ja viimestään sitten neuvolassa sydänääniä kuunnellessa asia mullekin valkenis :heart: En ole vielä aikaa neuvolaan varannu, kuitenkin tämä alkuaika on vähän sellasta oottelua että meneekö kaikki hyvin ja Siljan sydänäänet tais kuulua vasta viikolla 12 kun mun kohtu on niin taaksepäin kallellaan, joten en halua että yritetäänkään kuunnella ennen tuota etten sitten turhaan huolestu... Siljalta kun sillon lääkäri yritti kuunnella niin sano jo meille että ei täältä kuulu mitään ja valmisteli meitä siihen että pikkunen ei taida olla enää elossa...nyt siis en halua liian aikasin kuunnellaan, huolta vaan aiheuttaa.

Meillä nukuttiin viimeyönä ekaa kertaa läpi yön! :D Tais olla mahan niin täynnä tytöllä kun illalla veteli sitä jauhelihakiusausta menemään, painokin niin paljon kun sänkyyn illalla kannoin :LOL: Aamullakin vielä kun annoin sen normi 2dl velliä niin ei menny kaikki vaan puklina lensi ulos, aika kauan pysyy näköjään nälkä pois kun syö kunnon ruokaa..

Dogtor aivan ihanalta kuulostaa tuo sun koru! Jos viittit niin olis kiva jos laittasin tänne siitä kuvaa!
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti :wave: b
Lueskelin illalla puoli kuolleena teidän juttuja, mut saas nyt nähdä mitä muistan enään :whistle:
Meillä juhlittiin eilen 1v syndejä. Kaikinpuolin onnistuneet juhlat :heart: Poikakin oli niin päivänsankaria että...käyttäytyikin niiiiiin ihanasti =)
Tänään tulee viel yhdet vieraat illemmasta.
Lahjoja tuli laidasta laitaan, vaatetta, rahaa, pari lelua, astioita...mitähän viel??

Noist kakkukuvista, et yllätyin kuinka ne onkaan edullisia
:eek: Luulin et ne maksaa hunajaa.....
En vissiin uskalla noille isommille ees näyttää tai sellaset pitää olla ens synttäreil sit =)

Itse syömisestä: meillä alkoi ihan yllättäen innostus siihen. Ei saa enää häntä syöttää. Joskus saattaa hieman antaa auttaa, mut yleensä tahtoo ITSE. Sotkuistahan se homma on, mutta täytyy antaa toisen opetella tai muuten ei opi....

Nukkumaan laitosta
yritin jo kommentoida joku päivä, mutta yhteys tökki. Eli meil poju laitetaan omaan sänkyyn sitten kun uniaika on. Joskus kyllä yrittää vastaan hakkiloida, eli alkaa iniseen sillai et "ette jätä mua tänne"...mutta kertaakaan ei olla pois otettu, muuten oppii siihen pompottamiseen... Itsellä vaan kun on varma ja rauhallinen olo ja toivottaa ininöistä huolimatta hyvää yötä, ja lähtee huoneesta pois niin sinne aina kuitenkin tyytyväisenä jää ja hetkessä nukahtaa :) Ovea en koskaan sulje kokonaan.

Viimeyönä poju heräsi joskus puol kolme. Itki ja nousi sängyssään. Silittelyt tms ei auttaneet, vaan oli otettava syliin. Tiukassa otteessa piti pidellä-kuin vauvaa-ja samalla silitellä. Poikakin silitteli mua ja siihen sitten rauhottui ja kun laitoin sänkyyn, taas nukkui... Olisiko jotenkin juhlista ollut ylikierroksilla tms kun ei normaalisti tällasta :/

Tehotuhoille kauheesti onnea plussauutisista =) :heart: Wau..... Ja asenne on hyvä =)

Lapsiluku kommenteista...meillä on "vaan" kolme, mut silti on ihmettelyäkin saanut aikaan :) Eräs entinen koulukaverini kesällä hämmästeli kun pitkäst aikaa nähtiin, et kuin ihmeessä mulla jo kolme voi olla ja et huihui sentään :whistle: Mutta hällä ei vielä yhtään niin ehkä se siinä...
Ja aikamonihan oli kolmannesta vauva uutisesta sillon reilu vuos sitten aika yllättynyt =)
Mutta sitten on näitä, etenkin vanhempia ihmisiä...jotka ihanoivat oikein ja tullaan kertomaan miten ilo nähdä kun joku nykypäivänäkin jaksaa tehdä useemman kuin yhden lapsen =)

Lelupyssyistä tuli mieleeni, että mä olin vakaasti joskus sitä mieltä ettei mun lapsille pyssyjä tule... Mutta mies sanoi että kyllä pojilla pyssyt pitää olla jos mieliivät sellasta kerta. Ja tuli huomattuun että jos ei pyssyä ole kaupasta tulleena, niin joku keppi tai muu karahka on sit se pyssy... Et kyl tolla isommalla pojalla pyssy ja itseasiasiassa toinekin löytyy, mut ei viel pienimmällä :D

Rontti oli ommellut hienon kittyn :) Pisti silmään et kaupoissa on kitty lehtiä, niin tällä kertaa oli lahjuksena siel kitty strassikoru :) Et fanittajat, lehtikauppaan =)

Mhh, nytkös se alkoi muisti pätkiin... :kieh: Täytyy alkaa lunttaamaan ja jatkaa sitten taas :) :kieh:
 
Huomenta, =) =) =)

Mulla on niin hyvä mieli että =) sain nukkua yhdeksän tuntia eikä tarvinnut kertaakaan imettää. =) =) On se vaan kumma kuinka tuo lapsi on erilainen silloin kun isänsä hoitelee yöunille menon, sekä sitten yöllä käy pojan luona jos sattuu heräämään. Olin haavi auki kun illalla tulin tyttöä nukuttamasta, mies makasi yksin sängyllä eikä poikaa näkynyt missään. Mies oli vaan käynyt laittamassa pojan sänkyynsä enkä minä kuullut kuin pientä itkun tapaista kun pojan oli sänkyyn laskenut. :eek: Yöllä poika heräsi itkemään, mutta rauhoittui lähes samantien uudestaan kun isänsä meni hoitamaan. Seitsemän aikaan imetin ja jatkoin unia yhdeksään, poika nukkui kymmeneen. :whistle: :whistle: =) Tälläinen imetys ei minuakaan haittaa ollenkaan, vaan oikeastaan nauttisin jos voisin tällä tyylillä vielä jatkaa. Mutta viime viikko oli jotain niin kamalaa imetystä joka yö että huh, huh ja jos sitä jatkuu vielä, niin olen valmis lopettamaan samantien koko imetyksen. Vähän yhtä vaihtelevat ajatukset minullakin on tuon imetyksen suhteen kuin Henkalla. Tämä viime yö oli sellainen mitä yöt ovat aikaisemminkin olleet, mutta en tiedä mikä tuossa viime viikossa oli sitten niin erilaista että poika heräili vähän väliä tissille. Ainut ero on se vaan ettei isä ollut kotona, mutta ei kai tuon ikäinen vielä osaa kaivata isää vai osaakohan? Mietin että jos poika haki ikävän lohtua rinnalta kun niin tiheään imutteli tai sitten se on vaan yksinkertiasesti kysymys henkilöstä jota poika on oppinut pompottamaan :/ Mua on helppo pompottaa. :ashamed: Taidan olla sitten ihan toinen ääripää Topsyn kans jos kerran sinä pidät kuria, niin minä sitten olen tälläinen länget löysällä kulkeva äiti.

Ihanat ajatukset tehotuholla raskaudesta. :heart: kyllä se yhteys Tiipiilläkin varmasti vauvaan kehittyy ajan kanssa. :heart:

Mulla on lapsikoru myös, mutta kultaisena. Tykkään korusta ja tästä onkin tullut mulle yhtä tärkeä kuin vihkisormuksesta. En osaa mihinkään lähteä ilman lapsikorua ja vihkisormusta. Vihkisormuksessa kulkee mies mukana ja lapsikorussa lapset, mihin tahansa menenkin. =)

Kiva oli lukea että Tinakenkätytön vauva on parempana. =) =) =)
 
Katjanna jos minä yritän meidän tyttöä nukuttaa niin siihen menee aina ainakin puolet pidempi aika kun jos mies sen tekisi |O Muutenkin tuo tyttö monesti mulle kiukkuaa ja venkuloi enemmän :whistle: Taidetaan siis olla samosessa venhosessa :LOL:
 

Yhteistyössä