Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 40

topsypitempään rakossa ollut pissa haisee kyllä voimakkaammalle,mutta meille aikoinaan sano urologi (kun tolta miun keskimmäiseltä tytöltä on leikattu monirakkulainen munuainen pois) että yleensä lapsella ei ole virtsiittiä,jos ei ole jotain ongelmaa virtsateissä tai munuaisissa..

mutta mitä ootte syöny?juonu? onko ollut lääkekuureja?liian vähän juomista?
kaikki kyllä vaikuttaa pissan hajuun..ite huomaan jos juon aamulla pari kuppia kahvia,niin töissä kun käyn pissalla niin haiseepa pisu ihan kahville :eek: samoin jos olen syöny punajuuria niinpissa on aivan punasta...

huh,haravoin tänään 3.5h :eek: :whistle: olo on kyllä ku tiejyrän alle jääneellä..mahtaa olla huomenna kroppa kipiä..

mutta nyt tota tytyä laittamaan koisimaan,roikkuu tossa johdoissa ku takiainen..

tin
Topsy: Hajun takia veisin lääkäriin, siitä monesti tunnistaa pissatulehdukset! Pikkusilla usein oireettomia ja ne voi helposti levitä munuaisiin... Kustulehdushan on yleinen pikkuvauvojen ja mummojen tauti! Mummuillaki yleensä hajun/sekavuuden perusteella otetaan näyte! Ja just semmoselle vahvalle haisee.. ei kyllä kokemusta pienten lasten tulehduksesta mutta luulisin että noin kans..

Hyvä kuulla että Tinakenkätytön alkaa nyt ehkä jo helpottaan :hug:

milla-marialla mukavan kuulonen ilta tulossa! =)

Minä oon täälä tytön kanssa kaksin. Mies lähti tuossa päivällä kotipaikkakunnalleen vitettään vähän poikien iltaa ja tulee sitten huomenissa takasin. Tein äsken jauhelihakiusausta ja Silja veti sitä menemään niin että oli pakko vihdoin lopettaa antaminen kun olis muuten varmaan oksentanu. Ihanaa kun tuo meidänkin lapsi alkaa vihdoin syömään!
Illaks varasin vähän herkkuja itelleni, saapi sitten nähä meneekö tyttö ajoissa nukkuun, voi nimittäin olla että äitillä meinais tulla uni ennen sitä :whistle:

tohon virtsiittiin meillä ei kyllä edes ton likan pissi haissu,kuume vaan kesti oksentelun kanssa lähes pari viikkoa..ja sitten otettiin pissanäyte..ja siellä olikin tulehdus..
ja passitus sairaalaan ja siellä lääkekuuri ja lähete virtsateiden ultraan..

tin
ihanaa että peppi parempi eikä mitää vakavaa löytyny! :hug: :heart:

tehotuhoille onnea täältäki:) Hui kamala, kahdeksas...
:whistle:

Neuvoja kaipaisin... Ku tuon pojan kakka on edelleen löysähköä ja nyt siitä on tullu ehkä vähä limasempaa ja vihertävää. Voiko maito/vilja-allerigia tulla näin yhtäkkiä? Kakka siis muuttu löysäksi ku ruvettiin syömään maitotuotteita. Hetken syötiin niitä ja sitte palasin takas pelkkään korvikkeeseen ku ei helpannu ja vieläki löysää. Ei siis mitää apua.

kuinka monella on Kalevalan lapsikoru? Ajattelin että pyytäsin miestä ostaan sen hopeisen mulle joskus lahjaks. Ei ehkä aivan mun tyylinen mutta jotenkin se vaan olis kiva ja pitäisin sitä kyllä varmasti!

vitsi missä kaikki on!?! :wave:

Eikö joku nyt vois tulla tänne ja avata vaikka pari lokeroo tai sidukkaa!!!! Eikö kukaan...Tuutis käy kattoon jos sun mies on ostanu itelleen jotain juomaa illaks, kähvellä ne ja tuu koneelle juomaan ja pitään yövuoroo pystyssä!

Heipskukkuu...

pikaseen tulin piipahtamaan :D
Mies kun laittaa tuota pikku riiviötä unille. Sitten telkun ääreen kera irttispussin :p :ashamed:

Voileipäkakun yleensä päällystän hieman vatkatulla smetanalla :p

Tin kyllähän tuo vilja/maito-allergia voi puhjeta "yht´äkkiä´"....oireet ovat voineet olla aiemmin vaikka huomaamattomia ja nyt sitten puhjenneet kunnolla.
Löysä ja viel limainen kakka on usein allergian oire...toki voi jotain muutakin olla..mahatautia tms..

Topsy meilläkin tuo neidin pissa välillä haissu aika voimakkaalle :x mut oon aatellu,et jos johtuis et juonu hiukka liian vähän tms.

tehotuholle onnittelut :heart:

Ihanaa,että pepinkin tilanne menossa parempaan suuntaan :hug: :heart:

Juu,mut nyt naatiskelemaan noista nameista :p

Ai,mutta mites eemelin synttärit meni? tuliko hyviä lahjoja? :D

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
vitsi missä kaikki on!?! :wave:

Eikö joku nyt vois tulla tänne ja avata vaikka pari lokeroo tai sidukkaa!!!! Eikö kukaan...Tuutis käy kattoon jos sun mies on ostanu itelleen jotain juomaa illaks, kähvellä ne ja tuu koneelle juomaan ja pitään yövuoroo pystyssä!
mä avasin just oluen :whistle:

Mikä on virtsiitti? Siis pissatulehdus? Sitä minäkin mietin, vien tuon tytön lääkäriin. Katotaan se patti, pissa ja tuo monta viikkoa kestänyt nuha. Mutta mutta... veisinkö yksityiselle? Hitto mulla on mennyt ihan luotto noihin terveyskeskuksiin, tuntuu että yhä on epävarma olo kun sieltä pois lähtee.

Mutta kiitos niinukka ja tin kommenteista :flower:

Pupu juu join ja hyvää oli. Pitää varmaan tänään avata tuo viinipullo :whistle:

Silja se vaan leikkii hyvillä mielin tuossa lattialla ja käy väliin räpsyttään valoja..varmaan naapurit luulee että täälä on joku hätä ja s.o.s merkkejä väläytellään :LOL:

väsähtäis jo tuo lapsi ja pääsis viettään vähän omaa aikaa :headwall: ois ihana kattoo joku hyvä leffa mutta oon nähny jo kaikki mitä meillä tässä koneella on ja telkkarista ei taida mitään ihmeellistä taaskaan tulla..

katjanna meillä tissitellään vielä...oon kylläkin huomannut,et päivällä se ei silleen vaadi sitä tissiä,mut kun annan,niin nauttii kyl täysillä..........mutta yö onki sit ihan eri juttu...sillon vaaditaan. joskus pääsen sillä,et tungen tutin suuhun,mut jskus ei tutti kelpaa vaan sylkäsee sen pois ja huutaa vaan....tissille rauhoittuu siis aina!välillä mua ärsyttää se ihan sikana,ku ei toinen voi ite nukahtaa...se on aina joko tissille tai muuten vaan viekkuun(kainaloon) haluisin siit eroon,mut en tie,et miten........isännältä turha pyytää ees apua,ku ei se suostu sitä"nukuttaan"...näin siis meillä!! joten tsemppiä sinnekki

Iltaa!Ihana kuulla että peppi on paranemaan päin :heart:

Voileipäkakun päällystän millon milläkin,tänään tein smetana katkaraputuorejuusto sekotuksen.

Meillä pidettiin tänään Ellan synttärit,tässä muutama kuva päivänsankarista...

Tein tarjolle lohivoileipäkakun,täytekakun,daimvalkosuklaakakun,pekonikanttarelli piirakan ja kinkkurullia

Kakku maistui sankarille

:p

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
kuinka monella on Kalevalan lapsikoru? Ajattelin että pyytäsin miestä ostaan sen hopeisen mulle joskus lahjaks. Ei ehkä aivan mun tyylinen mutta jotenkin se vaan olis kiva ja pitäisin sitä kyllä varmasti!

mulla ei oo kalevala koruna tuota mutta sellanen lapsi koru jossa on äiti ja hällä on lapsi sylissä..ja timangi siinä :p sain äidiltä sen kun poika syntyi

Yhteistyössä