Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 40

Niin vielä yksi tärkeä asia jäi kertomatta. |O Mies on tullut tänä aamuna seitsemän jälkeen ja ehdotti mulle aamukahvi pöydässä että saisinko mennä vähäksi aikaa levähtään. :eek: :headwall: |O Kuitenkin tuo on saanut nukkua koko viikon yöt läpeensä, mikäli on malttanut laittaa aikoinaan nukkumaan ja kehtaa ehdottaa mulle tuollaista. |O Oli vähällä saada kyllä turpiinsa. Eipä onneksi sentään mennyt levähtämään. :headwall: huh noita ukkoja että osaavat kyllä välillä olla anuksesta. |O
 
Huomenta ...

kysymys - väsäsin voileipäkakun - MUTTA mitä paan päällykseksi - siis paanko ihan tuorjuusto tms tohnää vai jotain muuta ? Koristelut keksin kurkusta ja kinkusta ym yms ...
Tää on mun neitsytkakku - tiiä minkä makuista tulee - kokojyväpaahtoa, sinihomejuustokoskenlaskijaa ohennettuna kermaviilillä, perunsalaattia mustapippuroituna ja naudanpaahtopaistia välissä ...

KIITOS mammoliinolle kesteistä torstaina !!!
Meille vois tulla sitten ei ens vaan seuraavalla viikolla - oisko keskiviikko passeli aika ?




 
... nukutuksista - meillä vaan yhä nukutetaan iltavelille - viimosena 2dl velliä ja tyttö simahtaa sille ja kannan sänkyyn ... pitääkö vellittely lopettaa joskus , täh ???

Viulla on muuten ihqu keinuheppa 1v lahjaklsi - sieltä kirppikseltä ostin ... 110 korkea tai jotain, puinen, tummanruskea karvapäällys, mustaharja, lasisilmät ja ... satuka on , mutta suitset pitää väsätä...kaunis katsella ... paan kuvan jahka löydän kameran ...
 
milla-maria: meillä asustaa pienet tahtomiehet. :D Syöttiksessä ei todellakaan malttaisi turhia istuskella. Jos ei oo ruokaa heti suuhun lappaamassa, niin jopas alkaa riekkuminen ja karjuminen. :kieh: :LOL: Kärsivällisyyttä ei ole pätkän vertaa. Siinä on kyllä isäänsä tullut. :whistle: :LOL: Kova on meno päällä pojulla koko ajan, äiti on aina kaikessa liian hidas. :headwall: :LOL:
 
Huh, sainpas kaikki luettua :) . Vielä en sentään eksy noille vanhoille sivuille, mutta olis niitä kiva lukea! Teidän kaikkien muittenkin juttuja, nyt kun taas "tunnetaan" paremmin, niin ehkä hiukan eri silmällä vielä lukisi. Mutta aikaahan siihen hommaan menisi :headwall: . Onneksi silloin alun alukujaan jo kopioin sen mun yöllisen jutustelun :LOL: , teidän kommentteja siihen ja sitten teidän kaikki onnittelut :heart: :hug: . Tuolla ne on vauvakirjan välissä kanssa :)

Millilläkös ne on nyt komiat kynnet :D :LOL: , hyvä juttu oli!

V-O jaksuja rokkojen kanssa! Aika hyvin, jos ei toiseen tarttuis...

Topsylla ja Mintulla alkanut hienosti maidottomat yöt. Toivon ja luulen, että kohta ei tule enää kahtakaan herätystä :) .

Rimppulille upeaa Dublinin reissua, nautiskelkaa nyt kunnolla :D !!

Nukahtamisesta ja imetyksen lopetuksesta... Meillähän tuo neiti on nukahtanut elämästään varmaan 11k tissille ja siitä sitten siirretty sänkyyn. Jossain välissä kokeilin muuta ja nythän en enää imetä. Toiset yöt on mennyt paremmin, pyllystä vaan aika voimakkaasti olen töpsötellyt tovin ja on joko nukahtanut siihen tai jäänyt sen jälkeen rauhassa nukahtamaan tai sitten noussut itkemään. Jos on noussut itkemään, olen antanut jonkun aikaa itkeä, koska mitään suurempaa hätää ei kuitenkaan ole. Joskus sitten on nukahtanut itkuihinsa ja joskus taas jos huuto on jatkunut ja jatkunut ja ehkä vielä yltynyt, olen mennyt luokse uudestaan ja silloin on pyllyyn taputteluun nukahtanut nopeasti.

Nyt kun en imetä enää, on jäänyt tavaksi, että alhaalla kun laitan unipussiin, otan tiukkaan makuuasentoon sylissä (vähän kuin imettäis). Siinä kannan ihan hetken ja hyräilen, kävellään ylös ja laitan sänkyyn, peittelen, hyräilen ja ihan hetken taputtelen, kuorin meidän sängyltä tyynyt ja päiväpeiton ja hyräilen siinä vielä. Sitten lähden pois ja nyt tuo typy on jo useamman illan jäänyt sitten nätisti nukahtamaan :D . Ja nyt meillä taitaa olla jo 4 kokonaista yötä takana :D !! On se vaan niin upeeta saada nukkua koko yö.

Katjannalle kovasti tsemppiä!!! :hug: Ehkä teilläkin tilannetta nyt auttaa pidemmän päälle se, että lopetat imetyksen. Minulla tilanne taisi olla siinä mielessä helpompi, että jotenkin tuo typykin oli jo kasvanut imetyksestä pois, eli ei kaivannut sitä enää erityisemmin. Kyllä vieläkin jos aamuyöstä on herännyt (esim nyt kipeenä) ja nostin viereen, niin selvästi luuli ensin saavansa tissiä ja raivostui, kun huomasi, ettei mitään herukaan. Raivo kesti kuitenkin vain hyvä jos minuutin, että siinä mielessä olen päässyt helpolla. Voimia!!

Ja tuota ei varmaan kannata tehdä, että kun kerran päättää laittaa nukkumaan, että sitten vielä nostaisikin pois. Siitähän nuo oppii, että kun huutaa, pääsee pois... Mutta on nää jutut rankkoja ...

Ja miehet joskus niin syvältä :kieh: :headwall:

Ei maar, kai meidän pitää alkaa tehdä ulos lähtöä. Mun niin piti aamulla ehtiä ompeleenkin, mutta tässäpä tämä aika hurahtanut :whistle: . Ajattelin vaihtaa hiukan kuoseja tuohon kuistille, samalla kun ulkoillaan.

Ai niin ja meillä neiti nukkui tänään kasiin :D :D ja 7.30 asti omassa sängyssä. Nyt tuntuu, että alkaako tuo uni vielä piteneenkin :D !! Välillä kun herättiin tosi aikaisin ja nykyään viimeistään 7
 
Hyvältä kuulostaa YOdottajan voikkukakku. Päälle vois majoneesiakin laittaa, tai jotain ohkasta sulatejuustoo, kai noita tuorejuusotjakin. Mä tykkää noista kakuista, mutta en oo montaa kans ite tehnyt. Mut jotenkin muistelen muidenkin kakuista, että majoneesi on helppo :)
 
katjanna: meillä on myös kiukuttelua/raivoamista jos ei saa tissiä tarpeeksi usein. Tämä siis päivällä. Enää en ole varmaan pariin kuukauteen öisin imettänyt. Laita miehesi hoitamaan nyt pari yötä ja sitten kokeilet itse. Meillä oli kanssa viikko sitten ongelmana ettei poju kunnolla rauhoittunut yöllä mun silittelyihin, vaan heräili vartin välein kitisemään. Mies kun kävi, niin nukahti samantien.
Palaan myöhemmin jatkamaan, kun pieni tahtomies kitisee äitin seuraa. :D
:wave:
 
YOdottaja: itse olen kakun päälle laittanut seuraavia seoksia: sulatejuusto/kermaviili, tuorejuusto/kermaviili, majoneesi/kermaviili+persilja. Kermaviiliä siksi, jotta maku hieman laimenee ja seoksesta tulee hieman löysempää ja siten helposti levittyvää. :)
 
Imetyksestä: sen olen huomannut, että jos päivän mittaan antaa enemmän vettä ja maitoa nokkiksesta ja imetys jää siten vähemmälle, niin eipä tuo poju mulle niin kauheasti kiukuttelekaan. Mutta jos aamu alkaa sillä, että tississä roikutaan vähän väliä, niin silloin menee koko päivä kitisemiseksi. Pitäisi vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja tarjota aina ensin nokkista eikä vaan heti luovuttaa ja tarjota tissiä. :ashamed:
 
Katjanna jaksamisia sulle noihin öihin :hug: kuulostaa niiiiin tutulta...

Meillähän tuo tyttö alko nukkumaan saman tien kun imetyksen sillon lopetin. Nykysin herää kerran yössä syömään vellin, muuten nukkuu yleensä hyvin.
Nyt meillä on ongelmana vaan nuo nukutukset. Välillä nukahtaa tosi hyvin mutta sitten on paljon niitä iltoja että noin 1h saapi nukutella |O eilen oli just sellanen ilta ja vähän oli sitten levoton yökin. Mutta pakko kyllä sanoa että oon helpottunu kun se imetys on tältä erää ohi :whistle:
 
Käytiin eilen kattomassa sitä meidän kavereitten pientä poikaa ja kyllä oli sulonen pikkumies :heart: Ihmettelin että oliko Silja muka joskus niin pieni ja miten isolta tuo meidän tyttö siinä vierellä näyttikään :LOL: Ja oli kyllä iso ja ihana yllätys kun pyysivät meitä kummeiksi! Ihanaa, meillä ei oo ainuttakaan kummilasta ennestään niin nyt sitten saadaan kummipoika :heart: Ei ollu mulla käyny pienessä mielessäkään että voisivat meitä pyytää ja he kuulemma eivät olleet miettineet ketään muita kuin meitä, joten olipahan ihana yllätys =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
milla-maria: meillä asustaa pienet tahtomiehet. :D Syöttiksessä ei todellakaan malttaisi turhia istuskella. Jos ei oo ruokaa heti suuhun lappaamassa, niin jopas alkaa riekkuminen ja karjuminen. :kieh: :LOL: Kärsivällisyyttä ei ole pätkän vertaa. Siinä on kyllä isäänsä tullut. :whistle: :LOL: Kova on meno päällä pojulla koko ajan, äiti on aina kaikessa liian hidas. :headwall: :LOL:
kuulostaa tutulta!
vaikka kuinka nopeeta yrittää toimia niin se on aina liian hidasta herran makuun :LOL:
voi näitä poikia :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Milla-Maria; Meillä huudetaan myös kun lasken sänkyyn. Joskus harvoin kun on ihan tiltti niin jää sinne suosiolla, mutta aika usein huutaa. Koitan silittää sänkyyn, otan pois, lohdutan, laitan lattialle huutamaan jos on selkä kaarella sylissä ja kaikki mahdolliset olen kokeillut. Nyt vaan olen antanut sitten itkeä aikansa, toki yritän lohduttaa, mutta kun ei mikään auta niin huutaa sen minkä huutaa ja sitten rauhoittuu, alkaa kurluttamaan ja jää sänkyynsä. Meillä ainakin se on ihan puhdasta kikukuttelua mulle.
niin se taitaa olla meilläki ihan kiukuttelua vaan.
ja se on totta mikään ei auta,ei silittelyt,lohduttelut jne.
tuntuu että hermostuu enemmän ku menee koskemaan :eek:
 
voileipäkakkuun oon aina laittanu tuorejuustoa päälle, joko majonnesilla jatkettuna tai sitten tilkalla sitruunamehua notkistettuna. Notkistaminen käy varmaan myös maidolla.

me ollaan miehen kanssa pistetty toinen makkari hyrskyn myrskyn ja meinataan viimein siirtää tuon tytön sänky sinne. Mun pitäs vaan päästä käymään Ikeassa, että sais yhden seinän peittävän kiinteän hyllyhirvityksen vielä hävitettyä sieltä. Mies käyttää tuota huonetta kuitenkin vielä työhuoneena ja pitäs kaikki mapit ja paperit sekä mun ammattikirjallisuus saada sinne säilöttyä.
 
Topsy, pakko miunkii pistää korteni kekoon tuohon patti-asiaan. =) Miun esikkolla 8v bongasin reilu pari vuotta sitten tuollaisen patin korvan alapuolella. Se ei hävinnyt ja oli tosi kipee, ei saanut koskea ollenkaan. En nyt ehtinyt lukea että onko teillä Mintulla se kipiä ollut. Mutta juu käytin lapsen lekurissa ja hää passitti sitten sairaalaan kun ei ollut varma että mikä se on. No se ultrattiin ja todettiin että se on tulehtunut sylkirauhanen ja siellä on kiviä! Just miä jo ajattelin että leikkaus on sitten tiedossa. Mutta saatiin vuoden päähän kontrolliaika ja se oli nyt keväällä. Kivet on edelleen siellä, liukenee ajanmyötä, ei onneksi tarvi leikata. Tällä välin se on aika ajoin ollut arka enemmän ja vähemmän. Tulehduskipulääkettä käskettiin antaa ja ihan varuiksi jos kunnolla äityisi, saatiin resepti antibioottiin (jota ei sitten tarvittu). Nyt en ole pitkään aikaan koittanut pattia onko edes enää siellä, ei ainakaan ole aikoihin neiti sitä valitellut. Mutta näin todettiin meillä. :) Jos asia sinua kovasti vaivaa, käy näyttään lääkärille, ei jää vaivaamaan ja saat asialle rauhan. Mun oli pakko viedä heti kun pelästyin pattia aika paljon ja tietty ajattelin kaikkea kamalaa...
 
Nyt alkais olla kaikki sinänsä valmiina vieraita varten. Sankari päikkäreillä ja siivottu on. Kupit ja sellaiset olisi jo valmiina. Äippä ei kyllä yhtään tiedä mitä laittaa päälleen, mutta eiköhän tuota jotain rytkyjä löytyne :LOL: :LOL:
Kaverille uhkasin kyllä, että myyn vieraille koko varaston pois :saint: Hälle lähtikin jo tuossa paketillinen tavaraa :LOL: :LOL:

Eemeli sai jo sellaisen säästöpossu-lelun, johon voi pistää kolikoita ja kuuluu ääntä. Tykkäs aika paljon. Isin ostamaa tietokonetta ei olla vielä kaivettu esille ja laitettu kuntoon.... (eikä mun puolesta tarvii heti laittaakaan) Se on sellainen noin 3 vuotiaille tarkoitettu, mutta pitäähän pojalla olla heti oma kone... :headwall: :headwall:
Toivottavasti Eemeli saa ne kerhotossut, jotka pyydettiin kummilta. Muuten ei mitään väliä mulle, mitä sieltä tulee. Hän on ihan tyytyväinen jo siihen, että tulee vieraita häntä katsomaan... Kummitäti jää miehensä (ja koiriensa) kanssa yöksikin. Uhkasin jo, että annan pojan heidän kanssaan nukkumaan ensi yöksi, niin äippä saa nukkua aamulla. Mutta taitaa olla kummitätin mies jotain muuta mieltä :LOL: :LOL:

Tarjottavia olen leiponut ainoastaan muffineja. Mummi teki sarvia. Nimppareilta jäi hirvittävästi keksejä, joten ne saa kelvata. Ja täti tuo kohta äipän tilaaman muumi-kakun. Tilasin ihan leipomosta suoraan, kun onhan se kiva näin ensimmäisenä synttärinä olla jotain muuta kuin se normi pyöreä kermakakku. Otan sitten kuvan siitä teillekin :D

Mutta nyt isukin pitää lähteä pelaamaan (toiseksi viimeinen jalkapallopeli) ja äippä lähtee mukaan... Tiistaina on viimeinen peli ja torstaina onkin sitten kauden päättäjäiset. Voitte sitten lukea seiskasta, kun tämä mamma pitää vähän hauskaa :LOL: :LOL: Se oli joku seiskan bileristeily, joten voihan olla mielenkiintoista. Pääesiintyjänä Frederik, Hausmylly laulaa jotain myös ;). Karaokeisäntinä oli muistaakseni BB-Saulin lisäksi myös Niko. Eli eiköhän siitä jotain kivaa keksitä... :saint: :saint:
 
:heart: :heart: :flower: :flower: pepisa kiitos ja rutistus :flower: :flower: :heart: :heart: !!! en taida osata mitä ehdotit mutta ajatus tärkein :hug: !

minä "saan" kohta sen viikon ikäisen vauvelin kylää ja syliin :heart: :heart: :heart: :heart: ,ihunaa!

ja onnea uusille plussanneille :flower: ! tehotuhot:siis seitsemän lasta sulla??? :eek: ???panempa mölyt mahaani miten rankkaa on välillä yhdenkin kanssa :$ :$ :$ :LOL: :LOL: :LOL: !
 
Mun tekee mieli täytekakkua ja korvapuusteja ja vaikka samalla muitakin leivoksia. :p Ei kyllä tarttis mitään ylimääräistä syödä, mutta minkäs mieliteoilleen voi. :whistle: Taitaa olla vaan puutetta kun makeaa tekee mieli, en ole varmaan pariin viikkoon saanut suklaata. :D ;) :LOL: :LOL:
 
Tulin vaan nopsaan kertomaan että kotona ollaan ja hoito rupeaa EHKÄ tehoamaan :) nyt vaan odotellaan mut viikon sisällä tietää lähteekö oikeesti auttamaan tämä..mut iho näyttää kyllä jo nyt paremmalta!

sen verran koepalan tuloksista selvisi että kyse ei oo mistään vakavasta ihosairaudesta, ne on nyt pois suljettu!
kerron sitten tosiaan lisää kun varmistuu lopulta tämä asia!
 
Keiju07
Muuten, tuli tehotuhon lapsikatraasta mieleen juttu, joka oli Vauva-lehdessä. Siinä kerrottiin lyhyitä tarinoita siitä, millaisia kommentteja nykyajan suurperheet saavat tai jo ihan kaksilapsisetkin, kun kolmas ilmoittaa tulostaan.

Mites te täällä, useallahan on monia lapsia. Oletteko saaneet ilkeitä/vitsikkäitä/tms. kommentteja lapsiluvusta tai uusien tekemisestä?
 
kiva kuulla että pikku-pepillä alkaa hoito tehoamaan!

käytiin mun vanhemmilla tänään pojan kanssa,ja pyörällä tietenki :D
kysyivät että ostavatko synttärilahjaksi kengät vai mitä??
no sit päätettii että maksavat 1-vee kuvauksen ja pappa lupas vielä jotain muutaki kivaa =)
mukava kyläreissu oli,savukalaa söin :p
poika viihtyi taas mainiosti kiikussa.

ihana lepponen ilta tiedossa!
käydää saunassa koko poppoo,tehdää sapuskaa ja katellaa vuokraleffaa.
tosin elokuva vasta ku pikku-mies on yöunilla.

mutta taidampa hörpätä vielä iltakahvit :wave:
 
Kiitos Hemuli! :flower: Mintulla ei mun mielestä ole tuo kipeä kun ollaan sitä ronkittu ja ei tuo ole moksiskaan. Mutta vien maanantaina lääkäriin, tuossa miehen kans listattiin muutama juttu mitä vois kysyä...

Ja hetipä tulikin uusi kysymys, jopa tuo meidän likka on vaivainen... eli Mintulla on muutamia päiviä nyt pissa haissut tosi pahalle. Haisee ihan sille kuin pissa ois ollut vaipassa monta tuntia, vaikka saattaa olla että vaihdan vaipan heti kun pissa on tullut. Eikä ennen ole haissut niin pahalle. Joskun Anni käy yöllä ylhäällä potalla pissalla ja kun aamulla tyhjään potan haisee pissa tosi pahalle (kuin festareiden vessat) niin Mintulla haisee pylly/pissa/vaipat nyt juuri sille ihan tuoreeltaan. Olisikohan teillä jakaa kokemusta tähän? Voisko tuutis taas googlettaa ehkä? :whistle: :D
 

Yhteistyössä