Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 40

Huomenta!

Tinnis :hug: :hug: Toivottavasti homma alkaa selviämään pian ja saatte neidin kotia.

Lorupussi on erittäin helppo tehdä itse. Ompelee vain pussukan ja sinne sujauttelee kortteja. Mä olen ottanut noita kivoja loruja kirjoista ja muista vastaavista. Kuvassa on aina jotain, joka kertoo siitä lorusta.
 
Toi biisi jota mun poika laulaa on Jukka poika - Pläski.
Laittoi sen kerran Saralle you tubesta ja Sara vallan tykkää siitä rytmistä :LOL:

http://www.youtube.com/watch?v=IkHbON2jF70&feature=related

Onpahan meillä taas hyvä musamaku pojalla... :p
 
Me tehtiin koulussa ite noita kortteja. Oli oikein yks kurssi missä niitä väkästettiin! :D Sitten miun äippä ompeli korteille kivan pussin. On ollut ahkerassa käytössä päiväkodilla ja nyt pussin on ollut jo tovin kotona ja isommat lapset tykkäsivät lorutella sillä tuossa vähän aikaa sitten. Nyt se odottaa tuota pienintä neitiä... =)
 
Keiju07
Hoh hoijaa ja haukotus! |O Onpas väsy olo. Nyt tulee varmaan vaan lyhyesti omaa napaa, mutta halit Tinikselle ja Pepille sekä myöhäiset onnittelut Kiialle ja Siirille!

Meillä on kahta etuylähammasta nyt itketty 4 yötä, eivätkä vieläkään ole tulleet läpi. Eilen illalla iski vielä pienelle nuha, ja yö senkin takia aika rauhaton. Nyt onneksi kävi ukki hakemassa tuon neidin päiväksi hoitoon, niin pääsen itse nukkumaan/siivoamaan ja tekemään vähän hommia. Nukkuminen on kyllä ihan ykkösjuttu tärkeysjärjestyksessä. Vähän riitaiseksi vetänyt tämä normaalisti aika harmoninen yhteiselokin miehen kanssa - ihan silkasta väsymyksen aiheuttamasta ärhentelystä. Etenkin öisin mun on hyvin vaikea niellä kiukkuni, jos toinen ei ole oma-alotteinen, vaan joudun käskyttämään... päivisin nuo mun purkaukset taas tuntuu hieman hölmöiltä. Mitenköhän sitä oppisi ihminen sujuvasti pyytämään anteeksi :headwall: .

Ai joo, enhän mä vielä voi mennä nukkumaan, kun pitää ootella, että pääsen läpi neuvolaan, kun pitää varata 1-vuotis neuvolaa ja itselle tosiaan ensimmäistä aikaa. Josko ne tosiaan saisi samalle kerralle.

Mitä mitä, te kirjoittelitte työntökärryjen aisan asennosta? Siis, ensinnäkin, miten sä Tuuti olet saanut sen aisan väärään päähän? :D Ja Topsy, kummassa asennossa sen nyt pitäisi olla, kun vaihtoehtoja on kaksi: joko työntäjään päin kallellaan (taaempi reikä ) tai kärryyn päin kallellaan (etummaisempi reikä ). Ja siis miksi näin?

Niinukkako kyseli lorupussista, minä löysin sellasen kummitytölle lahjaksi nettikaupasta. Nyt en muista mistä, mutta eiköhän googlaamalla löydy.

Hipkukka, meillä tanssitaan kovasti, mutta ei päristellä, tosin ei ole tytöllä autojakaan... meillä on kuitenkin sellainen poikamainen kiinnostus elektroniikkaan, kaikkia nappuloita ja valoja pitäisi jatkuvasti painella ja säätää. Eilen vauvauinnissakin huomion uimiselta meinas viedä altaan reunalla oleva mankka, jossa välkkyi sininen valo, kun musa soi...
 
Keiju07
Niinukka, kävin kuitenkin etsimässä: tämä se oli, minkä ostin:
http://www.leikkien.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/leikkien/Products/EM800

Pussi ei käteen ollut mielestäni kovin mukavan tuntuinen, mutta lorut ihan ok. Ihan varma en ole, onko kummityttö päässyt yhtään loruttelemaan, kun hänen äitinsä ei ole yhtään tuon tyyppinen persoona... no aina saa yrittää.
 
hei vaan!!

Meillä Eero päristelee leikkiessään ja kyllä tuo rytmikin on veressä, eli tanssii myös.

Tiättekös, mä pääsen huomenna TÖIHIN!! Meen iltavuoroon vuorohoitoon ja oon ihan intona!! Ajatella, saan RAHAAAAAAA ja aikuisten seuraa!! Ai vitsi!!

Onnilla kuumetta edelleen, lääkkeellä onneks laski.

Semmosta tänne..
 
Hellou! Meille on ilmeisesti rantautunut jonkun sortin mahatauti :x Taavi alkoi aamulla ripuloimaan ja Kiian kakat tulivat äsken selän kautta ulos :x *yökkää* Ukko tuossa puhelimessa sanoi että esikoinenkin on rampannut yöllä vessassa. Miksköhän tuo kouluun sitten meni :/ :headwall:

Keiju ensinnäkin MIÄ en ole noita väärin kasannut (pakko kertoa heti kättelyssä :whistle: ) vaan eräs ystäväni joka aikoinaan lainasi meijen omia... ne meni rikki ja toinen oli käynyt ostamassa uudet tilalle (ihan turhaan, jos hajoaa niin hajoaa. Eihän niitä ole ikuisesti kestämään tarkoitettu). Ja noissahan on laatikon molemmissa päissä samanlaiset reijät että ihmekös se on jos huti menee :D Onnistuis se multakin :LOL:

Kyllä oli iloinen yllätys kun postia hain. Mun vieruskaveri laitokselta oli laittanut Kiialle paketin postissa :eek: =) Tai samanikäisen pojan nimissähän tuo tuli :heart: Ja miä laitoin vain s.postitse onnittelut :ashamed:

Tinakenkätytölle :hug:

Ja Keijulle niitä unia toivotellaan. Yöllä ne murheet yleensäkin saavat isommat mittakaavat :hug: *joku joka öisin suunnittelee kuinka aamulla räjähtää* :ashamed:
 
Pakko tulla väliin tuohon kärry keskusteluun :whistle:
Keiju (ja tuuti:kin), nuo puhuivat siitä plaston muovisesta kärrystä, siinä saa sen työntöaisan pers aatteessa kumpaan päähän vaan ja sitten se työntöaisa on vielä sellanen joka on yläpäästä kallistettu toiseen suuntaan ja se ohjeen mukaan kuuluu asettaa niin, että se on ns. väärinpäin.
Brion puukärryssä taas sen työntöaisan saa joko suoraan tai kallelleen ja sitä ei saa kun toiselle puolelle laitettua. Eli sulla siis teillä taitaa olla brion kärri.
Meillä on molemmat, sisällä tuo brio ja ulkona plasto. me on plastoon laitettu se työntöaisa niin päin, että se on oikeenpäin, eli ohjeen mukaan väärinpäin, mutta ei meillä ainakaan Juho kunnolla sitä pystynyt työntämään kun se oli ohjeen mukaan. Muutenkin tykkään enemmän tosta briosta (ihan kun mä niitä päivät pitkät työntelisin) :whistle:
Tulikohan sujuva ulosanti :whistle:
 
Keiju07
No nyt selkis, kiitos PuPu, minä puhun Briosta ja te Plastosta!
:D

Tohon Briioon jos saa kahvan toiseen tai siis väärään päähän, niin tarvii olla varsinainen sanonko mikä... sen takia vain ihmettelin :whistle: , kun tuo tuuti on normaalisti aika osaavan sorttinen... :D

Hei, missäs muuten tohtori on? Ja moni muukin toki on viettänyt hiljaiseloa... huhuuu

Ai juu, kurja nuo mahataudit!
 
:attn: Kengistä vielä... :attn: Onko teidän kävelemään opettelevilla vauvoilla käytössä sisäkengät? Jostain olen kuullut, että (ulko)kengät tarvii vasta sitten kun osaa kävellä. Olen tähän asti ajatellut sen tarkoittavan kenkiä yleensäkin. Ja että paljain jaloin olisi paras opetella kävelemään, siis sisätiloissa. Mutta tarviiko vauva kenkiä sisällä, kun kävelee tukea vasten, ja myöhemmin sitten kun kävelee itse? Minulla ja sisaruksillani on kaikilla ollut kengät kun on alettu nousemaan tukea vasten, ja nyt neuvolastakin kysäisin, niin sanottiin että kyllähän ne kannattaa olla jo senkin takia että tottuu kenkiin.

Kyllä sitä osaa ensikertalainen olla pihalla... :ashamed:
 
minsu ei meillä ainakaan mitään sisäkenkiä ole käytössä..sukatkin kun riipii aina jaloista pois..ja sukkikset on tyyliin peppipitkätossu..eli niitäkin yrittää riipii pois,mut kun kehvelit ei lähde..ei meillä aikoinaan noilla isoilla likoillakaan mitään sisäkenkiä ollu kun opetteivat kävelemään..ja oppineet ovat tallailemaan..

kiitos kaikille lorupussi kyselyyn vastanneille..joo tekishän sitä jos osais piirtää..ei oikein innosta käydä väsäämään kun ei osaa..tietysti vanhin tyttöni vois piirtää kuvat ja mie ettii tekstit :D

venla nous kovin lämpösen tuntusena ylös..38.2 oli lämpöä kun laitoin maate..huomenna saakin vanhempi tyttöni tytyä iltapäivällä kattoo kun minä klo 16 töissä ja ukko menee jo 12 iltaan..huomenna sit selviikin et onko ½v jälkeen ukolla enää töitä..tehtaan kohtalo selvii huomenissa...
 
Keiju07
Aika hassua mielestäni olisi, että kengillä tarttis sisällä opetella kävelemään... Kyllä se jalka eniten vahvistuu ja kehittyy paljaana. Niinhän aikuisellkin paljain jaloin kävely on parasta. Jalan kaarikin tulee vauvalla ihan eri tapaa esiin.

Korjatkaa jos olen väärässä.
 
keiju meille lääkäri aikoinaan sanoi kun minun tolla 14v on tosiaankin aivan kamala lättäjalka,niin että sisällä ja ulkonakin mahdollisemman paljon paljain jaloin..ja kyllähän tuo silloin viipotti paljain jaloin lähestulkoon koko kesän..
 
Nyt sais halvalla tosi kiukkusen typyn |O |O :headwall: :headwall: . Yö meni täysin ketuiks ja nytkin tuo vaan huutaa ja huutaa :/ , ei hitto jaksais! Eikö sen korvalääkkeen pitäis jo purra vai mikä tolla on?!?!

Hemuli, mulla on iso pussi lorukortteja :ashamed: ja kassissa se perinteinen ohut kirjanen nimeltään Lorupussi, josta sitten muutaman kuvan otinkin. Eli kirjastosta voi mennä kyseleen tuota pientä läpyskä kirjaa, siinä on kuva valmiiksi ja loru sitten kuvan taakse, eli ei kun askartelemaan! Pistelykuviin ei kyllä läheskään kaikki kuvat musta sovi, kun niitten pitäs olla niin selviä ääriviivoiltaan, muita viivoja kun ei kuvan sisään voi piirtää, ettei niitäkin sitten pistellä... Johan oli selvä sepustus.

Tiipiille ei pelotukseksi :attn: mutta juuri huomasin tuolta päiväkodin seinältä, että täällä on parvorokkoa liikkeellä ja siinä huutomerkkejä, että raskaana olevalle voipi olla vaarallinen, tai siis aiheuttaa km :/ . Mutta toivotaan, että sinun läiskäsi ei ainakaan tuota olisi!! :) . Saattoi tämä meidän neidin kuume olla tuota rokkoa, kun on posket ollut aika punaset ja vatsan alue laikullinen...

Minä mitään täällä ole ommellut, kun yks vaan kiukkuaa ja kiukkuaa :headwall: Onhan se tietysti kipeää ymmärrettävä :ashamed: , mutta...
 
Kävipäs Enjalla köpelösti kenkien kans :headwall: .

Pidetään Niinukan miehelle peukkuja!!

Mulla muuten kun on joka mukulalle noi päiväkirjat ja 1. syntymäpäivänä alkaa kirja, niin jokaisella on vuotanut nenä synttäripäivänä... Taitaa siis kuulua asiaan :/
 
Hei!
meijän muksulla nuha ja yskä sen kun pahenee vaan!
aika kärttysenä taas on...
aamusella puklaili.
hyvähän se että limaa tulee ulos!

ulkona on tosi nätti syksyinen ilma.
käytiin pieni kävelylenkki.oishan tuota kaemminkin viittiny olla,mutta mites se kun nuhaa ja yskää?+eilen oli lämpöäki...
ei vissii kauaa ainakaa passaa olla?
neuvokaa viisaammat =)

v-o: kiva että pääset töihin =)

tinakenkätyttö: varmasti kurja jättää toinen sairaalaan :'(
mutta toivottavasti syy pian löytyy ja peppi pääsee kotiin.
:hug:

no mutta lähen tästä kurkkaa bb-uutiset :wave:
 
Heipähei :wave:
Nyt vasta ehtii konetta ees aukoilla, mihin tää aika katoaa :eek: No on tässä saatu kivasti aikaankin tänään kaikenlaista, kun on pitänyt koneen kiinni =)
Mm. askarteluja varten käytiin päiväkävelyllä keräilemässä käpyjä :D Joulu tulee joskus ;)
Mutta nyt kommentoimaan johonkin ees...
Huippu oli LS:n huutis linkki :LOL: Kohta tietysti kohde suljetaan...niinhän kaikille hauskoille yleensä käy :whistle: niinkuin taannoin se kinder muna....
Lorupussi, mulla on oma tekemä versio. Niinukka, helpolla pääset jos ostat vaik kiiltokuvia tai tarroja tai tulostat netistä kuvii tms ja sit vaan kirjotat tai tulostat sen lorun...
Kivoja nuo on ja tykättyjä!
Meillä kans tanssitaan ja päristellään. Päristely tulee useinmiten autoleikeissä tms. mutta myös ihan muutenvaan... ja telkun eessä käy jonkin kipaleen soidessa useesti tanssahtelemassa ja taputtelemassa ja vilkuttelemassa :D
Pallopelit on saaneet nyt suosion ton meidän pojan keskuudessa.
Sisäkenkiä ei meillä ole. Jossainvaiheessa vain pariin otteeseen hieman totuteltiin kenkiin sisällä, kun ei ois antanut kenkiä millään jalkaansa laittaa. Nyt sujuu jo hyvin kävelykin niillä ulkona.
Hmm ja nyt sit iski totaalinen oikosulku....täytynee jatkaa taas myöhemmällä....ja verestää muistiaan =)
 
VOI VITTU MULLA HIRTTÄÄ KOHTA OIKEESTI HIHNA KIINNI. HELEVETTI!!! Voi vittu tuo ukko voittais heti dramaqueen-pystin, mikäli semmonen olis jaossa :headwall: :headwall: :headwall: Hitto minä vielä tänään irtisanoin tämän kämpän... voiskohan sen huomenna perua :snotty: Joo, ei muuta tällä kertaa....


Ja Kiiukalle piti vielä myöhästyneet onnittelut toivottaa
:wave:
 
Keiju07
Mammo, eikös se ole niin, että remontit ja talonrakentamiset repii parisuhteen aika hyvin vereslihalle... mistä lie johtuu molemminpuoleisesta pinnojen kiristymisestä...

:hug:
 
pitihän se tulla kirjuuttelemaan jotain kun keiju oli jo kaipaillu,kiitos :flower:
kiia prinsessalle kovasti onnea :heart: :heart: :heart: :heart:

meillä on kans toi plaston kärri ja siitä se renkaat kiristettyä ihan ruuvarilla pyörittämällä sitä renkaan ruuvia :D ja meillä se aisa on siinä niin että se uloke kohta on työntäjään päin,aika hurjan näköinen on niin jos tuon kääntää silleen et se uloke on työntösuuntaan päin :eek: eihän sitä voi edes työntää sillon..
päristellään ja tanssitaan joka hetki..autot sun muut päristelee,ja heti kun vaan joku rytmitys kuuluu niin toi tanssii :LOL:

mä oon täällä tänään leiponu 8kpl patonkeja,4valkosipuli ja 4aurinkokuivattutomaatti versioo,sit vattu-mustikka piirakkaa..
pitäs vielä jotain muffinseja ja kinkku hyrriä tehdä pakkaseen,jos vaikka sämpylöitäkin tekis..
poikaselta on tainnut vierastus lähteä kokonaan pois..oltiin kummitytsin synttäreillä viikonloppuna ja siellä oli ihan kivasti sitä tuntematonta porukkaa meidän pojalle,mut silti vaan rohkeesti leikkimään meni :heart: kyllä se onkin jo ihan tarpeeks meikäläisen lahkeessa roikkunut :headwall: :saint:
ja meillä oli siellä mun sisko mukana,ja käytiin sit mäkkärillä lähtiessä syömässä kun selmuska niin halus,oli ihan onnessaan kun sai pienet ranskalaiset ja valkosipulidipin kera maidon :LOL: oli kuulema ihana retki meillä ollut kun pääs "näkkälillä" syömään ja näki isoja ja hassuja kaloja kavereiden luona ..

mun pitäs päästä tiimarissa käymään,ostella niitä cars synttäri juttusia..
parin viikon päästä nekin olis..
äiskä tekee sinne voileipäkakun ja jonku suklaakakun,ite teen sit täytekakun,varmaan niitä kinkkuhyrriä,jotain pullaa ja keksejä..lapsille vois tietty nameja ja poppareitakin tehdä..
meillä tulee sukulaiset lauantaina ja kummit+kaverit lapsineen sit sunnuntaina..

täällä oli markkinat niin käytiin pojalle ostaa tollanen iso ihaa pallo :D ja ostinpa ensimmäisen pyssynkin,rynnäkkökiväärin :whistle:

juups,nyt kahvin keittoon ja mussuttamaan piirakkaa :p
 

Yhteistyössä