Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 40

Noniin kotona taas ilman tytyä, sinne jäi :'( Mitään hengenvaaraa ei ole. Mitään ei sen kummempaa selvinny tänään..ottivat nyt asiakseen ja kiirehtivät tuloksia..jospa huomenna viisaampia olisvat. kortisoonilla nyt pelkästään rasvataan, mitään lääkitystä ei aloteta ennen tuloksia.. ei oo lääkäreillä mitään tietoa et mitä on allergiaa vai muuta!! kun tulis se koepalan tulos, siitä selviäis paljon...
 
Tinakenkätyttö :hug: toivottavasti saatte pian selkeitä vastauksia, jotta syy ja parannus löytyisi


Piti jo aiemmin kysellä galluppia sellaisesta asiasta, kun tuo meitin poika päristelee kamalasti leikiessään, samalla tietysti ajelutetaan lattiaa pitkin leikkiautoja tai nukkeja. Kaikki vanhemmat mammat ovat minulle vakuuttaneet, että se on poikien ominaisuus, matkia autoja. Mie vain itse luulen, että tuo leluilla päristely liittyy ihan kielenkehitykseen. Mutta kertokaapa nyt tyttö- ja poikalapsistanne: päristelevätkö leluilla?
Ja sellaistakiin nuo mammat yöskin väittivät, että tyttölapset tykkää enemmän tanssahdella pieninä musiikin tahdissa. Mites teillä? Meillä tuo poika ei musiikista välitä, ei ole vielä ainakaan innostunut jytäilemään musiikin tahdissa.
 
Pojat on päristelleet autoja ajaessaan. Kiia ei päristele kuin ruokaa pitkin pöytää :/ :D Musiikista on kyllä kaikki 4 pitäneet ja jalat alkaneet hytkymään samantien. Osaiskohan tuo Kipsutin sitten paremmin pyllyä pyöritellä kuin pojat :whistle: :LOL:

Meillä tuo pitää sitä omaa kalkatustaan leikkiessään ja hihkuu ja kiljuu mennen tullen muttei päristele. Mutta jos musiikkia kuuluu esim. telkkarista jos tulee sinisen talon nalle tai titi-nalle, meijen pimu pysähtyy kesken leikkien ja yleensä kampeaa ittensä seisomaan ja hytkymään nenä kiinni töllössä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Tinakenkätyttö :hug: toivottavasti saatte pian selkeitä vastauksia, jotta syy ja parannus löytyisi


Piti jo aiemmin kysellä galluppia sellaisesta asiasta, kun tuo meitin poika päristelee kamalasti leikiessään, samalla tietysti ajelutetaan lattiaa pitkin leikkiautoja tai nukkeja. Kaikki vanhemmat mammat ovat minulle vakuuttaneet, että se on poikien ominaisuus, matkia autoja. Mie vain itse luulen, että tuo leluilla päristely liittyy ihan kielenkehitykseen. Mutta kertokaapa nyt tyttö- ja poikalapsistanne: päristelevätkö leluilla?
Ja sellaistakiin nuo mammat yöskin väittivät, että tyttölapset tykkää enemmän tanssahdella pieninä musiikin tahdissa. Mites teillä? Meillä tuo poika ei musiikista välitä, ei ole vielä ainakaan innostunut jytäilemään musiikin tahdissa.
Meidän tyttö on tosi kova tanssimaan,sillä on jopa omat lemppi biisitkin :D
Esikoinen poika ei tansinut ollenkaan.Ja myös jos leikkii autolla(lemppilelu) niin matkii ja tekee sellastä ääntä kun brum tai sinnepäin :LOL:

Tinakenkätyttö :hug:
 
Meillä päristellään ja jonkun verran tanssitaankin. Pessi enemmän kun Peetu aikoinaan,tosin nykyään Peetu vaan päivät pitkät laulaa ja tanssii :LOL: tai soittaa jotain vehjettä tai kattilaa. Pikku muusikko, tuliskohan isäänsä tossa asiassa.. Hää kun on ollu aikoinaan oikein mestari pianisti, ei ihan äkkiä uskois :whistle: pianokin on Peetulle "jemmassa"...

No joo.. Pessi on muuten nyt viikon ajan opetellu työntään kieltä ulos suusta. Hällähän kun on tuo kielen jänne semmonen kiree ja lyhyt niin ei kielellään oo aiemmin leikkiny. Nyt on sen jostain keksiny. Tosi hassun näköstä kun ei se kieli sieltä kovin pitkälle tuu kun jänne ottaa vastaan. Mutta ehkäpä se tuolla harjottelulla vähän venyis eikä sitten niin paljon haittais puheessa...
 
Kiitti Tuuti :D ja Mamma3 myös :D , täytyy mennä kurkkimaan sun viesti :) . Mun on kyllä pakko yrittää viimeistään viikonloppuna tuota Kittyä :p Mihkähän sen sit vaan laittas :LOL: tai siis mietin, et minkähän kokosena ton tekis, hmmm.

Onhan se Hemulikin paikalla :) ! Sua mietinkin, kun noita pistelyitä kyselin. Pitäskin jostain helposta värityskirjasta kattoa, meillä yks helppo oli jo ehditty heittää mäelle.

Hauska oli muuten tuo LS laittama linkki :LOL: Ja kiva oli kuulla taas YOdottajastakin. Ja äitivaan ja Minsu :) Ja olikos muitakin :)

Ai niin, Mamma3 meillä on Remu talveksi ja sit yks toinen vaihdokiksi, ehkä vähän reilu alkutalvesta. Kengiksi on Vikingin Goretexit, ite tykkään, että ne on varsinkin pieneen jalkaan (ehkä myös isompaan jalkaan) tukevammat kuin Kuomat, mutta jokaisella oma makunsa. Oli meilläkin esikoisella ekat talvikengät kuomat, mutta nyt oon siirtynyt noihin goretexeihin.

Hipkukka, meillä taitaakin olla nyt poikatyttö :kieh: . Ihan hirmuisesti ei musan perään jammaile, muuten kyllä laittaa kättä viistoon ja pyörii :heart: . Yhdellä aika isolla Dublon autolla ajaa ja silloin pärisee aika usein, muulloin ei koskaan leikkiessä pärise :eek: , mistä sellasen voi osata :eek:

Toivotaan, että Tinakenkätyttö saisitte jo huomenna jotain tietoa!!

Jaahans, jos menis suihkuun ja milläs saisin tuon miehen tuolta telkkarin ääreltä.. Meillä on nykyään ihan eri maku ohjelmien suhteen :/ . Minä haluun kattomaan jotain :attn:
 
Kiikukalle onnittelut täältäkin! :heart: Kyllä on vaan äiti väsänny hienon kakun! :p

Tinakenkätyttö kyllä on teidän perhettä koeteltu :hug: Toivottavasti asian laita nyt selviäis kerralla jotta saatais oikee diagnoosi ja tyttö lopullisesti kuntoon... kamalan stressaavaa koko perheelle tuommonen tilanne..

Mulla tämä iho edelleen ihan täynnä näppyjä ja pahkuroita :ashamed: Eli torstaina ilmestyivät ja eniten niitä on kyljissä, mutta koko mahakin on niiden peitossa sekä osa selästä ja takapuolesta... Huomiseks sain ajan kouluterveydenhuoltoon, jospa sielä selviäis mistä on kyse. Ite mietin että jos ois pyykinpesuaineesta johtuvaa kun meillä tuossa merkki vaihtui, tosin en tiiä voiko siitä tulla näin vahva reaktio (oon siis aivan niitten näppyjen peitossa, kasvoissa eikä raajoissa ei kuitenkaan oo oikeen mitään) vai onko kyseessä joku vahva hormoonimylläkkä tai sitten joku rokko.... Tuota rokkoa pelkään tän raskauden takia, vaikka eihän niistä suurin osa aiheuta mitään haittaa alkiolle tai sikiölle. Siltikin vähän pelottaa se huominen että mitä selviää vai selviääkö mitään... toivon vaan kovasti et ois vaikka siitä pesuaineesta johtuvaa :ashamed:
 
Kiialle oikein paljon onnea 1 vuotispäivänä! :heart: :heart: :heart:

Tuli tosi paha mieli Tinakenkätytön ja pikkuisen puolesta! :'( :hug: Laitoinkin jo yv:n tulemaan..

laitanpa nyt kumminkin Makkarakoivestamme eli Sarkku Markku Marakatista muutaman kuvan pitkästä aikaa :)

Tais mennä sormi suuhun...?
:D


Kävelyä :)


Äiti kielsi ettei takkaa saa syödä!


Kas...Pentu Pentunen
:D Oikeen kuolat ja kaikki kuvassa..



Ja pottailua harrastetaan silloin tällöin...Isoveli aina laulaa välillä..."Jos oot liian laiha, sit sua paleltaa aina, jos et sä mitään paina, vie tuuli sut mukanaan aina..pitää olla pikkusen matskuu, matskuu..
mun beibe saa olla pikkusen tuhti,tuhti, tuhti, saa olla pikkusen tukeva, tukeva, tukeva..."

:LOL: :LOL:

 
Meillä tanssitaan heti kun jostain kuuluu musiikkia tai joku laulaa, hyvännäkönen kun hytkyy ja taputtaa vielä käsiä yhteen. Parhaat biisit on ehottomasti salkkareitten ja bb.n tunnusmusa, olipa missä tahansa ja tekemässä mitä tahansa kun kuulee noista jomman kumman niin syöksyy välittömästi olkkariin kattomaan ja tanssimaan. Ja sit kattelee vielä meitä, että huomataanhan varmasti :LOL: :LOL:
Niin ja ei ite ohjelma kyllä kiinnosta (ei sillä että pitäis), vaan alku ja loppumusan käy vaan kuuntelemassa!

Autojen ajaminen ja päristely on myös kova sana, minäkin oon miettiny, että mistä tuo on moisen oppinu, kun ei kukaan ole opettanu...kai se tulee siis pojille luonnostaan!

Ai että oli ihana käydä ratsastamassa, issikoilla paineltiin pitkin metsiä hirveetä kyytiä. Välillä tuntu, että siinä rytäkässä kävi sisuskalutkin aika sekasin, kun semmosta haipakkaa mentiin...mutta on se ihanata,on on.

Juu nyt bb ja iltapalaa :wave:

Bb:n katsojat, onko suosikit/inhokit pysyneet samoina kun alussa?
 
Kiialle hirmusesti onnea 1-vuotis syntymäpäivän johdosta!!

Ihana pikku pallero millillä siellä :D

Tinakenkätyttö :hug: toivottavasti kaikki selviää pian. Voimia ihan hirveesti teidän perheelle!

Päristelystä, Juho pärisee kun ajaa autoilla, tai yleensäkkin millä nyt vaan voi ajaa. On pärissy jo useita kuukausia, varmaan siitä asti kun auto rupes kädessä pysymään.
Muille/muilla leluilla ei pärise, eli jos ei voi ajaa, ei voi päristä periaatteella.
Tanssimisesta, jonkin verran tanssahtelee, se on lähinnä semmosta yläkropan omaa jytäämistä, jalat ei vispaa.

Toppavaatteista, Juholle on lassie suprafill haalari (siinä se alaosa semmonen vedenpitävä vai mikälie), sitten tommonen didriksons toppapuku (veden ja tuulen pitävä) ja sitten yks tavis lassien haalari, joka lienee pitää kosteutta muttei vettä kuitenkaan. Tuo tavis puku vaan taitaa olla niin iso, että jää meillä tänä talvena käyttämättä ja seuraavana ei sitten enään mahu. Vähän vielä himottas ostaa yks toppahaalari, jossa kunnon suojat, kattos sitten talvella olisko jonathanilla vaikka jotain kivaa.
Nyt Juholla on myös jonathanin vk haalari ja pois en vaihda, ihan paras, vie sata nolla voiton reimalta. Eli jos äipältä kysytään, niin kaikki haalarit tulee tästä lähin olemaan jonathanin.

Tiipiin näppylölle hus hus toivotukset. toivottavasti olis vaan pesuaineesta johtuvaa.

Kaikille sairastelijoille pikasia paranemisia!! :hug:
 
Nyt ei enää jaksa vastailla eikä kommentoida juur mihkään |O jää huomiseen :/ Mulla oli tossa kivaa omaa aikaa :kieh: astianpesukonetta aloin tyhjätä, niin kappas-ei ollut kone kunnolla pessyt :headwall: eikun koneellinen astioita käsin pesuun |O Voi jee... Nyt alan kipittää pian jo pehkuihin ja huomenna (toivottavasti!!!) ajan kanssa kommentoimaan :)
Jokos rontti sai linkin auki?
Ja nuista vikingin goretexeista, meillä ne ei muinoin istuneet esikon jalkaan, samoin kuin ei eccotkaan :eek: Nyt keskimmäisellä ja pienimmällä kyl eccot syyskenkinä ja heille ainakin hyvin istuvat... et melkis pitäs mennä kauppaan sovitteleen(ei hotsittas yhtään :kieh: ) kun vähän vaan epäilen tota kuomien tukevuutta tolle mein pienokaiselle. Tuntuu et kävelee niin sillai jänskästi, et hyvät tuet pitäs olla!

Jaa, mut nyt menen... hyvää yötä mammat ja tenavat :wave:
 
milli: ihania kuvia neidistä :heart:

tuutiksen tekemä hello-kitty on hieno!

päristelystä: aina ku autoilla leikkii!=)
nyt muutaman viiikon nuo autot kiinnostaneet!
ei meillä ollutkaa valmiina autoleikkuja,mutta kun toinen löysi isin koulussa tekemän puisen auton ja sillä alkoi leikkimään,niin mentiin ostamaan muovinen auto!
sillä puuautolla hajottaa vaatteensa.
tanssahtelee joskus,tai se taitaa enemmänki olla hytkymistä ;)

toivottavasti tiipiin näppylät häviää pian!
täytyy vielä kerran onnitella plussauutisista,aivan mahtava juttu :D

äitivaan: tuosta bb-jutusta kyseli,mulla ekana inhokkina oli marianna.
no sitä ei enää talossa oo...samoten manta ja mia putos!en tykänny kummastakaa!
/(tai tykkäsin mariasta aluksi)
ade ois varmaa sellanen ykkösinhokki nyt!(ade oli suosikkeja aluksi)
suosikkeja nyt ollut Harri ja Tero.harmi vaan ku harri ei taida takas tulla:(
saa nähä miten muuttuu vielä tässä matkan varrella :LOL:
tulihan pitkä selostus!! :ashamed:
kertokaas muutkin suosikit ja inhokit =)

hyviä öitä kaikille :wave:
 
Meillä tyttö päristelee leikkiessään autolla, työntäessään autoa, tai pahvilaatikkoa, tai isoa palloa.. Matkimalla on meidän neiti tuon taidon oppinut. :D Ja kun kysyy, että mitä auto sanoo, niin silloinkin päristää.

Tanssii myös jonkin verran, nyt on tullut uusi juttu, että keinuu musiikin mukana, aiemmin pelkästään polvet hytkyi. "Tanssin" jälkeen hymyilyttää ja vilkaisee että katsoiko kukaan. :heart:

Kiitos kenkävastauksista! :flower:

Ihania kuvia olitte muuten laittaneet viime viikolla ja tänäänkin. Ja aika hauska tuo Millin pojan laulu... B)
 
Voi että Tinakenkätyttö, :hug: kovasti jaksamista ja tervehtymistä teille. Meillä tänään suuntana Haukipudas ja ex-työkaveri joka jäänyt tänään äippälomalle. Mennään mahaa silittelemään :) Ja samalla pitää käydä Jesper-juniorissa shoppailemassa :)
 
voi ei tinakenkätyttö mikä tilanne, toivottavasti sait edes hetken nukuttua :flower: ! :hug:

meillä sälli vieä koisaa :eek: :D ! seiskalta otti maitoo ja näky vielä vähän nukuttavan :D ! ei kyllä koskaan viikonloppuna näin käy........miehet onkin nyt nukkuneet kaksistaan ja minä yksin eri huoneessa jo kaksi yötä! taputapu hyvä minä että maltoin antaa miehenkin hoitaa välillä öitä; eka yö meni vähän pyöriessä ja kuunnellessa että koskahan se herää mutta viimeyönä taisin vähän nukkuakkin Kunnolla! on vaan nuo yöherätykset niin selkärangassa että automaattisesti herää tiettyihin aikoihin yöstä..........

meilläkin päristellään paljon,ei tartte mitään ajopelejä siihen touhuun! ja tuo kun "ajaa" kaikilla mahollisilla vehkeillä;kattila on yks hyvä,mutta ajelipa tuo juustohöylälläkin pitkin tuvan lattioita!
ja nyt on alettu pikkuhiljaa myös tanssimaan, vähän mutta kuitenkin hoksaa musiikin ja sit pitää nytkytellä. ihan on isänsä rytmitaju; siis ei mitään tolkkua :heart: :heart: :heart: !

 
Voi Tinakenkätyttö :hug: jaksamista kamalasti.

Minä en ehtinyt eilen palstailemaan enkä varmaan nytkään kovin paljoa pysty kirjoittamaan. Joten aloitan tärkeimmistä.

Myöhästyneet 1-synttäri onnittelut Kiialle. :heart:

Meillä poika tanssii lähes aina kun rytmikästä musiikkia kuulee. Sekä päristelee autoilla, ja kaikilla esineillä mitkä on vähänkään auton mallisia tai sellaisia joita voi työntää maata pitkin kuten autoa.

Ollaan lähdössä minun mummulaan maalle. Toinen mummu haetaan kyytiin kaveriksi. Mummu soitteli eilen että on tehnyt kaalikääryleitä :p mun herkkua jota saan todella harvoin kun en osaa/jaksa niitä tehdä.

Pitää lopetella kun yksi huutaa jaloissa ja lähteä pesemään hiukset jotta kehtaan ulostautua täältä mökistä :D
 
millillä sarasta ihania kuvia..sielläkin "pötkylä" lähti kävelemään..milloinhan meijän?

nytten kuumeessa..varmaan eilisestä rokotuksesta tullut,kun ei ole nuhaa,eikä muutakaan kröhää..mutta ei kyllä uskos et 38.3 on kuumetta,tuolla tyhjentää dvd hyllyä...ehkä pikkusen kiukkusempi on vaan..

miulla uuninlämmitys,ja jotain ruokaakin pitäs kehitellä,pyykkiä pitäs laittaa kaappiin..ja ei kyllä huvittas..
kaipa se nyt pitää tormistautua..
 
Ihania kuvia makkarakoivesta :) ja toi laulu oli kans hyvä, sopis meidänkin neitille!! Venlukka olikin tosiaan neuvolan mittojen mukaan hoikistunut, tai siis että meidän neiti painaa varmaan jo 12kg :whistle:

Mamma3, tattis nyt sain näkymään, eilen illalla en onnistunut. Pitäs se kopioida ihan itelle. En kyl taida osata niit kauluksia, mut muuten tää yksinkertanen malli sopii mulla paljon paremmin :D

Nyt aattelin hiukan tota Kittyä alotella, tai katotaan nyt, mut jos edes kaavat piirtäis :p
 
Rontti, tuli tuossa yöllä ( :LOL: ) mieleen, että jos löytyypi lorukortteja niin voishan niistäkin niitä ompelu-/pistelykuvia kopsata! :D
Yksäiti, juu ei oo hätiä! =) Paan sulle myöhemmin s-postia!
Ja KAIKILLE 1-V TAAPEROILLE ONNITTELUT :heart: :heart: :heart:
 
mietin itekkin tossa noita lorukortteja kun päiväkodilla oli sellanen kiva pussukka jossa oli kiva kuva ja loru siinä..saakohan noita ostettuu mistään???..yksillä myyjäisillä noita oli,mutta olipahan aikas tyyris hinta...
 

Yhteistyössä