Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 36

yksäiti mä kyllä veisin isäänsä tapaamaan,nyt kun se olis selvinpäin,niin näkis että ei se olekkaan aina sekaisin..ja saattais se isukkiakin tsempata kun pojan näkis,en tosin tiedä tapausta mutta näin minä tekisin :hug: kuuklaas vesirokko,mä just vähä aikaa sit löysin hirveesti tietoo siitä!



 
tänään selvis miehestä semmonen asia jota en voi unohtaa/antaa anteeks,voihan paska. itkenyt olen koko päivän enkä tiedä mitä tekisin :'( :'( :'( , helvetin helvetti! poikarukka kahtoo äitiä silmät pyöreenä että mikäs sillä on kun niin ulisee :ashamed: ........
haluan pois täältä,paskempi nakki vaan etten pääse minnekkään :headwall: :headwall: :headwall: !!!
sorry tää vuodatus :ashamed: .......
 
Tilda kuulostaapa hirveältä tilanteelta! :hug: Normaalisti sanoisin että muutaman päivän päästä kun omat tunteet on hieman tasottuneet ja tilanne rauhottunut voi asia näyttää jo hieman vähämmän ikävältä, mutta sun kirjotuksesta sai kyllä sellasen käsityksen että taitaa olla tosi kyseessä...
Jos tilanne on se että oikeasti haluat lopettaa yhteiselon miehen kanssa niin kyllä se varmasti jollain konstilla onnistuu ja saisit elämän taas uudestaan raiteilleen ilman miestäkin! Ihan kyllä kamalan kuulonen tuo sun tilanne nyt :hug:
 
Yksäiti mulla kans normaalisti hemoglobiini 146, aina on ollut noin korkea ja joskus vielä korkeampikin. Verta en oo koskaan käyny luovuttaan mutta tekis kyllä mieli joku kerta käydä!
Minä varmaan veisin pojan katsomaan isäänsä joka on nyt selvin päin. Rauhottas ehkä Peetua nähdä isänsä kunnossa ja vois sitten vähän puhua samalla siitä edellisviikostakin. Ikävässä tilanteessa kyllä olet kun Peetun isä noin käyttäytyy :hug:
 
Joo itellekkin hiukkasen epäselvää mistä se märkärupi tulee..ilmeisesti jokaisella on elimistössään se bakteeri ja sit joillain se vaan puhkee..kai?! antibiootti kun on päällä niin ei pitäs enää toisiin tarttua mut ihan kosketuksella jos on esim. haava kädessä ja sitä joutuu verenkiertoon niin tarttuu...

ja varmaan kirvelee kun pitää joka päivä suihkutella vedellä..huutaa ihan sikana suihkussa!

mutta tältä se näyttää... ja sitä on just naamassa, käsissä, jaloissa, vaippa-alueella...





 
Kaippa mä sen Peetun sinne vien.. ei kyllä isää oo tsempannu ennenkään pojan näkeminen,sama touhu jatkunu koko Peetun elämän vaikka kaikkeni oon yrittäny. Mutta kaippa se tekee hyvää nähdä,kauhulla taas niitä Peetun raivareita odottaen mitä näkemisestä seuraa :( Peetulla taas noita rakkuloita, neljä kertaa tänään ilmestyny kauhee rykelmä aina jonnekkin ja kutiaa kun mikäkin. Sit taas häviää...outoa!

Hui, Tinakenkätyttö näyttääpä ilkeeltä.

Ja Tildalle super mega :hug: ja jaksamisia.
 
Tinakenkätyttö onpa pahan näkösiä :'( ja varmaan ikäviä kun vaippa-alueellakin.. On tuo kyllä sen näköstä että pitäis saada hoidettua kuntoon, toivottavasti ne lääkkeet alkais kunnolla tehoomaan ja iho kokonaan paranemaan! Kävittekö muuten yksityisellä vai julkisella lääkärillä?
 
Voi harmien harmi - ainakin Tildalle ja
Tinakenkätytön pikkuiselle ... :hug: :hug:

Ikävää tuo iho-ongelma - itse niistä väliin kovinkin kärsineenä hyvin tiedän ... voi kun paranisi !

Meillä vaan nuhitaan molemmat - räkä valuu - tosin Viulla jo vähemmän.
Jätettiin kumminkin se kyläreissu jkylään tuonnemmaksi, ei kiva ajella ja muutakin kun kitinä-iita on mukana ja muutenkin ehkä haastetta...
Viime yön tosin rinsessa jo nukkui 21-08 putkee oikein , edellisenä oltiin pipinä ja yhteen otteeseen kiljuttiin vähän . Ei tosin pahastikaan varmaan 10 minuuttia ja tassuttelemalla meni ohi , ja sylittelemällä...
Se toinen tautikin vielä vaivaa - eli a-kuume , asuntosellainen - ei saatu (ainakaan vielä) sitä mitä haviteltiin... kiinteistövälittäjiä oon kiusannut .. ja lukenut kaikki asuntoilmot ihan puhkipuhki...
Huomenna toivon vieraita ja ...

Niin - mites muut - ootteko muskareissa ? Oululaiset ? Mie olin epätietoinen päästiinkö vaiko eikö, vaan niinpä tuolta lasku paukahti ... 100 ecee , aika tyyristä, sanoisin, alkaa nyt syyskuun puolvälis ja päästiin tähän lähelle... aika myöhään ilalla kyllä , saas nähdä miten vaikuttaa unosiin - loppuikohan n 19:20 tai jotain ...

Kaijonharjussa alkoi sitten jo MLL:n perhekahvila - keskiviikko aamupäivisin nuokkarin tiloissa ...
Tosin ei olla käyty vielä .. mutta puffaanpa nyt...
Ja seurakunnalla kai olis torsati-aamuna jotain puuhaa ... siinäpä se alkaa viikko-ohjelma olla pulkassa...

Heidistä ihana kuulla ... niin - pakko se on vaan touhuta - meillä jotenkin autta kun ottaa Viun kaiken keskelle , samoja härveleitä mahiksien mukaan härveltämään ...

Ja voi nuoria - Dogtor , puuteria ja vielä tukkaan , eikus siis hiuksiin :) :)

 
Onko ketään Oululaisia menossa sinne lastenvaatekirppikselle Oulunsuun Pirtille huomenna? ajattelin että mikäli yö menee kohtalaisesti niin menen käymään heti klo10, mutta noista nukkumisista kun ei koskaan tiedä...
 
Me muuten ilmottauduttiin MLL:n muskariin, mutta sieltä ei oo kuulunu mitään. Muutenki ajattelin kyllä perua koko homman, kun mä en pääsis sitten takuulla tallille viikolla ollenkaan, jos sekin ilta (keskiviikko) menis siinä.

tiipii, kiinnostas mennä, mutta taidan lähteä heti aamusta tallille.. Sen jälkeen siellä ei varmaan ole enää mitään ostettavaa. Olis vissiin tossa aika lähelläki se Pirtti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Paljonko muut lapset juo maitoa? Vieläkö pitää yrittää väkisellä juottaa 5-6dl päivässä, vai riittääkö vähempi, jos syö jo hapanmaitotuotteita? Kun meillei mene välillä kuin vajaa 3dl ja välillä menee vajaa 5dl. Ja mies ei saa ollenkaan juotettua tuolle maitoa pullosta :headwall:
Vasta keskustelin nla.lääkärin kanssa aiheesta. 5 dl maitoa pitäis mennä edelleen, mutta osan tuosta määrästä voi korvata, jogurteilla, lisäämällä maitoa puuroon jne.

Voi Tilda...
:hug:

Ai niin ja kiitos vielä Tuutille ja Pupulle
. Mukava huomata, että aina on tervetullut takaisin vaikka välillä hiljaiseloa vietänkin
:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Mitäs muuten Dogtori se puuteri sinne tukkaan oikein olikaan? Kuulostaa mielenkiintoselta....

Mä nyt sit diagnosoin että Peetulla on nokkosrokkoa.. en vaan tiä mistä tulee.. Luin siis sairaslapsi.comia :LOL:
Mulla on ollut pari kertaa nokkosrokko flunssan jälkitautina. Viimeksi kun odotin Eeliä. Menee itsekseen ohi. Antihistamiini helpottaa, mutta raskaanahan sitä ei suositella.

muoks. En tiedä miten varma tuo munkaan diagnoosi on. Iho-oireet ehti laskea ennen kuin ehdin lääkärin. Lääkäri taas sanoi, että vaikea tutkia "näkymätöntä" ihottumaa
:) Nokkosrokoksi kuitenkin ne tulkitsi.
 
Tilda :hug: Mitäs se mies on tehnyt? Eihän sun sitä tarvi kertoa vaikka uteliaisuuttani kysynkin :ashamed: Sun viestin sävy oli vaan niin vakava, ei tämmöstä normaalia miehen manausta:hug:

Tinakenkätyttö hui ui jui :/ Näyttää pahalta :'(

Maitoa tuota tyttö jois varmaan niin paljon kun antais. Eli menee paljon :)

Yksäiti Jepellä on sitä urtikariaa eli nokkosrokkoa. Menee ja tulee ajoittain, aiheuttajaa ei tiedetä :/

YO:lle ja Viulle paranemisia :hug:

Mitäs Tiipiin Silja ja korvatulehdus? Ja entäs muiden sairastajien kunto?
 
tiipii käytiin tuolla yleisellä puolella.

Herranen aika kun kävin lukemassa ton märkäruven hoidosta... sivulla

http://www.tartuntatautiliitto.fi/markarup.html

siellä sanotaan...

Antibioottikuuri yleensä poistaa märkäruvet iholta neljässä tai viidessä päivässä. Siitä huolimatta kuuri on kuitenkin syötävä loppuun.
Märkärupi voi todennäköisesti parantua myös itsekseen ilman lääkehoitoakin. Riskinä on kuitenkin taudin kroonistuminen. Märkäruvet voivat kukkia useita viikkoja - pahimmillaan kuukausia. Hoitamaton märkärupi voi myös joskus aiheuttaa äkillisen munuaistulehduksen. Oireena on tällöin verivirtsaisuus, kasvojen ja raajojen turvotus sekä kohonnut verenpaine. Vakavammat munuaisongelmat ovat kuitenkin erittäin harvinaisia.
 
ei meille lääkärissä ees neuvottu et joka käyttökerran jälkee pitää vaihtaa pyyhkeet, petivaatteet...

oon vaan iltasin vaihtanu pyyhkeet ja lakanat... ja pessy niin helvetisti pyykkiä kun neidiltä loppuu vaatteet kun 2 kertaa päivässä vaihtanu...
 
Minuu ihan kauhistuttaa kun ajattelen tuota märkärupea siellä vaippa-alueella :'( Meijen pojilla kun löysä kakka poltti aina koko alueen ihon ihan rikki, peukaloon pään kokoisia verta tihkuvia alueita. Kauhea pestä kakkoja pois kun toinen itki ja kirkui kipuaan :'(

Pahaa tekee kun ajattelen mitä on kun iho on useammasta paikasta tuossa kunnossa :/ :(
 
tuutis ei kuulosta hyvältä tuo teijän poikienkaan ihon rikki meneminen :(
ja tosiaan se vaippa-alueen ihottuma on vielä kaikista pahin :'( ja just etupuolella.. pyllyn puolella ei oo... tekee oikeesti tosi pahaa pestä ja suihkutella kun kuvittelee sitä kirvelyä :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
tuutis ei kuulosta hyvältä tuo teijän poikienkaan ihon rikki meneminen :(
ja tosiaan se vaippa-alueen ihottuma on vielä kaikista pahin :'( ja just etupuolella.. pyllyn puolella ei oo... tekee oikeesti tosi pahaa pestä ja suihkutella kun kuvittelee sitä kirvelyä :'(
Meillä se onneks helpotti kun vaipat jäi pois ja Kiia ei luojan kiitos ainakaan vielä samoilla lailla kakkaa "oireile". Pojilla (molemmilla) se poltti heti! Ei tarvinnut kakan vaipassa hautua. Liekö sitten Danielillakin jotain maitoallergiaa ois niin kuin Jepelläkin :/ Jepellehän tehtin aikoinaan altistus mutta oireet eivät olleet tarpeeksi rajuja lääkärien mielestä :headwall: :headwall:

Meillä pesulla itki sekä lapsi että äiti. :'( Että isot halit teille molemmille :hug: Ja toivotaan tosi nopeaa paranemista
 
kiitti kaikille haleista,tiesin että teihin voi luottaa :heart: ! täältä kotoo ei saa kuin haukut ja syytökset niskaan :ashamed: .........
ei tästä ero vielä tule,ainakaan tällä erää,mutta ei ihan helppoakaan tule olemaan :/ .......

lie hyvä vai paha mutta minä en ainakaan semmosta äkkilähtöö voi tehdä suutuspäissäni, meinaan kun pitäis noi kopukatki pakata samaan kyytiin :/ ,vois tulla pieniä ongelmia :LOL: ......

tinakenkätytölle :hug: , on varmasti kamala tilanne! itse iho-ongelmaisena voin kuvitella miltä pienestä tuntuu!

ja vielä,rakas mieheni,kun kuitenkin käyt tämän lukemassa: haista paska.you´re worth it!
 

Yhteistyössä