LOKAKUUN ÄIDIT 27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orvokki02
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aamulla oli neuvola. Kaikki ok, nyt vähän turvotusta, vaikken itse huomannutkaan. Eilen meni sen verran myöhään Haikossa ja tuli syötyä monen ruokalajin illallinen, joten sekin varmasti tänä aamuna turvotteli.

Äitiyspakkaukseni tosiaan on kadonnut. Lähettävät tänään uuden, pitäisi olla ensi viikolla perillä. Täysin käsittämätöntä, että noinkin voi käydä! Ei kuitenkaan ihan mikään pikkupaketti. Ensi viikolla pitäisi Ups:n tietojen mukaan vihdoin tulla uudet Hartanit, joten pääsen sitten myömään niitä (nämä olivat siis ne kovan onnen vaunut, jotka hajosivat heti alkuun). Vielä kun saan hommattua uuden sitterin ja rintarepun, niin alka olla kaikki valmista!

Monet tuntuivat olevan huolissaan vauvan pukemisesta. Niin minäkin olin viimeeksi. Se on kuitenkin niin sisäänrakennettu homma että jokainen teistä tietää, mitä omalle vauvalle laittaa päälle. Päivä- ja yövaatteita meilläkin käytettiin ihan alusta lähtien siksi, että vauvalle alkaisi heti hahmottumaan, että illalla vaihdetaan vaatteita ennen nukkumaanmenoa. Jonkinlainen siirtymäriitti siis. Me myös käytettiin heti alusta lähtien sitä äippäpakkauksen toppista, joka kyllä oli iso, mutta käänsin siitä vaan lahkeet vauvan alle. Pysyi lämpimänä, oli helppo pukea, jne. Eli ei välttämättä tarvitse ostaa pienempää toppapukua.

Unohdan aina muitten kyselyt, joten pitää lukea uudestaan ja vastata myöhemmin lisää. Nyt otan kyllä päiväunet!

Terve taas kaikille, mikä mahdoton vauhti tässä meidän palstassa... :)
Vauvojen pukemisesta pakko kertoa kuulemani tarina" jostain päin Suomea": Äiti oli pukenut näillä keleillä lapselleen ulos vaunuihin nukuttasessa 1: Aluspaita ja -housut 2: Pitkähihainen t-paita ja potkarit 3 : vuorteton ulkoilupuku 4: lopuksi koko käärö makuupusiin, vaunuihin päälle vielä sades uoja, ettei tuule!! Omin silmin tämän nähnyt kaverini kävi sanomassa kyseiselle henkilölle, että olisko nyt jo liikaa, niin äippä koitti niskaa ja totesi ettei vauva hikoa eli kaikki kunnossa. Surullisinta on, ettei kyseinen alle 6 kk vauva nuku sen enempää päiväunia kun yöunia kunnolla ja huutaa kuulema koko ajan. Mikä minä tietty oon näitä juttuja arvostelemaan, kun en itse totuutta asiasta tiedä, mutta jotenkin tuntuu siltä, että onko maalaisjärki kateissä joillain äideillä. Saman tyylisesti jotkut äidit lukevat kaikki ruokinta suositukset alan julkaisuista ja noudattavat niitä sitten kun piru raamattua, eli ravintolisää ei anneta kun imetyksellä pitää pärjätä, vaikka vauvan unet lyhenee kun tulee nälkä. Ennen kun teilaatte mut, totean vain että helppo se on tietty muita arvostella mutta kun on noita omia äidin taitojaan tässä jo etukäteen pelännyt, niin sitä kuuntelee kaikkia ihmisten juttuja. Se siitä sitten...
Mä kävin neuvolassa ja sairaalassa toiseks viimeisellä piikillä. Kaikki on kunnossa, mitä nyt mahan sf mitta lyhentynyt 30 cm:stä 28 cm:iin. Tiistai yön supistelut ilmeisesti siirtäneet vauvaa/ kohtua taas alemmas... ei lienee hälyyttävää, joten uskaltanen vielä mökille viikonlopuks.
Äiskän vauvat on tosi isoja jo... mä en ihan kaikkia kirjotuksia muista mutta onko ne ilmoittanut, että sun synnytys käynnistetään jonakin tiettynä hetkenä, vai miten se on, ellei sitä ennen synny? Eikö ne oota 40 vkoa?
Mä lähden nyt syömään..et saan lisää painoa kun neuvolassa vähän moitittiin...mä syön kyllä koko ajan, niiden vaaassa on varmaan jotain vikaa :(

Heipsis..

Viimeistä työpäivää viedään eli pari tuntia enää "töitä" jäljellä. Kyllä on outo olo, ettei tänne tule varmaankaan pariin vuoteen takaisin. Ja ettei yhtäkkiä olekaan paljon ihmisiä ympärillä. Mutta kaipa siihenkin tottuu..

Kyllä mä Zuza olen sun kanssa samaa mieltä, että maalaisjärki unohtuu joillakin äideillä, on sitten kyse odotuksesta tai vauvan hoidosta. Pitää luottaa enemmän omiin vaistoihin, kyllä vanhempi parhaiten oman lapsensa tuntee eikä joku kirja ole välttämättä oikeassa. Ja suosituksethan muuttuu koko ajan..

Huomenna lähden sitten Suomen rundille eli ensin Tampereelle, sitten Poriin ja sitten Turkuun. Mutta tänne ehdin kyllä käymään kirjoittelemaan, kyllä jostain aina kone löytyy =)

Annette 34+3

Hei vaan kaikille. Ajattelin vielä vähän esittäytyä kun viimeksi tein niin pikaisen meilin. Eli Espoosta toista vauvaa odottelen ja laskettuaika on 5.10. Jorviin ajattelin mennä synnyttämään kuten viimeksikin. Esikoinen on nyt 2 vuotta ja reipas pikkumies. Hymyilytti Zuzan kommentit järjen katoamisesta vaatteiden kanssa. Itse liityn kyseiseen porukkaan. Esikoisen kanssa elokuun lämmöillä lähdettiin ekaa kertaa ulos rattailla. Onneksi naapurin tädit olivat lasten kanssa ulkona ja ihan pokkana kävelin heidän luo ja kysyin, että onko kaverilla liikaa päällä... poistettiin yhteistuumin makuupussi ja avattiin pehmeän kantokopan kansi, silti pojalla oli riittävästi päällä... Ja vielä tohon pukemishommaan, huomasin ainakin itse, että oli hyvä, etten ollut paljoo ostellu vaatteita etukäteen, kun vasta käytössä huomasin minkälaisista vaatteista pidin. Esim mies halusi nepparibodyjä ei niitä naruja ja tykkäsi muutenkin puolipotkareista jne. Mites te olette ajatelleet laitoksella, haluaisitteko perhehuoneeseen vai normaaliin? Me oltiin viimeksi perhehuoneessa ja se oli aivan ihanaa.. nyt kun on tuo esikoinen, pitänee varmaan unohtaa perhehuone tällä kertaa.

Täällä yksi väsynyt työntekijä. Tällä viikolla ollut turhan paljon (joka ilta) iltamenoja ja lepääminen jäänyt aika vähälle. Tänääkin pitäisi vielä jaksaa lähteä yksiin juhlin. Pitää yrittää välillä kotiin edes hetkeksi ottamaan torkut. Ihanaa, että on perjantai ja viikonloppu pitää ottaa ihan levon kannalta. Onnea Annettelle viimeisen työpäivän kunniaksi! Tuntuu varmaan itsestäkin oudolta parin viikon kuluttua kantaa tavarat pois ja painaa ovi kiinni... Tänne tuskin tulen enää palaamaan. Ah, ihanaa jäädä kotiin!

Mäkin olen hieman "ahdistunut" vauvavalmisteluiden keskeneräisyydestä. Tällä hetkellä löytyy makuuhuoneen nurkasta kasa puuta (=pinnasänky), vaatteet kahdessa muovipussissa ja vaunut! Että näin on kaikki viimeisen päälle laitettuna... Tosiaan yhtään tuttipulloa, vaippaa tms. ei vielä meiltä löydy. Toivotavasti ehdin saada kaiken kuntoon ennen vauvan syntymää, kun jään kotiin. Miehen mielestä aikaa on vaikka kuinka ja mitä ihmettä minä nyt hötkyilen, kun olen ottanut puheeksi uudelleen järjestelyt.

Hankinnoista kokeneille: Kannattaako rintapumppu hankkia jo etukäteen? Entä millainen, olen kuullut Avent isis-merkkistä kehuttavan. Onko kokemuksia?

Talvivaatteista iise ajattelin, että pärjätään aluksi ohuella 56 cm:n puvulla, jonka sain lainaan ja makuupussilla. Sitten keskitalveksi voisi ostaa vauvan synnyttyä 62 cm toppapuvun. Ehkä keväällä sitten vauva on kasvanut sen verran, että pärjätään äitiyspakkauksen ohuella puvulla. Minäkin sain vihdoin tällä viikolla päätökset Kelalta ja nyt odotetaan pakkausta. Toivottavasti löytää paremmin perille kuin Orvokilla. Tosi kummaa, että sen kokoinen paketti vaan häviää...

Takaisin töihin, että pääsee kotiin nukkumaan.

Kaneli 31+2

hyvää viikon loppua kaikille..
ja tosiaan tervetuloa tirppana.

pikkuveli täyttää huomenna 11 joten mennään vanhempien luokse viikon lopuksi. harmittaa vaan kun en hänelle saanut hankittua, keltaista niiskuneiti muumiukia, jota hän on pitkään halunnut, mutta onneksi nyt on sitten jotain vietävää kuitenkin.

tosiaan hyvää viikonloppua...
_hilti_ ja mönkijäinen 31+2

Kyllä, maalaisjärkeä tarvitaan näissä hommissa. Liian usein äidit pukevat liikaa vauvoille päälle, joka on ihan luonnollista, kun pelottaa, että se käärö palentuu! Mutta tosiasia ainakin meidän vauvan kohdalla oli, että mitä vilakampi vauvalla nukkuessa oli, sen paremmin nukkui ulkona (ja sisällä). Päteehän tuo aikuisiinkin!

Rintapumpusta olen sitä mieltä, ettei kannata hankkia etukäteen. Ei voi varmasti tietää, miten maitoa alkaa tulla jne. Mies voi tarvittaessa sitten sellaisen käydä ostamassa. Meille kävi vaan niin, että mies luuli, että meikä ihan meijeriksi ryhtyy, joten kävi vuokraamassa sellaisen hervottoman kokoisen sähköisen hirvityksen!! Meinasin pyörtyä, kun kantoi sen härvelin sisään. Siinä sitten istuin tissi koneen sisällä lypsettävänä. Ammuu. Sitten lähetin ostamaan Ainun käsikäyttöistä pumppua, joka periaatteessa toimi ihan ok, mutta oli vähän raskas vedellä sitä. Sitten satsasin ja ostin tuon Aventin pumpun, joka on todella hyvä. Sitä suosittelen. Maksaa kuitenkin sen verran paljon, ettei tosiaan etukäteen kannata ostaa.

Töistä täälläkin kaivataan jo pois, joten onnea Annette! Nukuin äsken päiväunet (opiskelupäivä kotona), ja tuntui niin hyvältä. Niin ja Tirppana, täälläkin tarkoitus mennä Jorviin. Tavalliseen huoneeseen ja jos kaikki menee ok, mahd. nopsaan kotiin. Esikoinen muuten, ja minäkin varmasti ikävöin.

Aventin pumppu minunkin piti aikoinaan suositusten vuoksi hankkia, mutten sitten tarvitessani sitä apteekista saanut, että ostin tuon paljon parjatun Ainun pumpun. Hyvin pärjäsin silläkin, ei mitään valittamista. Sen voi kyllä ostaa etukäteenkin, ei ollut niin kallis. Itse totuin lypsämiseen jo sairaalassa, kun vauva oli teholla, että kyllä se piti heti hankkia kotiuduttuani. En tiedä tuosta aventista, mutta tuohon Ainun Medela pumppuun sopi meidän cittarista ostetut tuttipullot ja myöskin se äippäpakkauksen pullo, mikä silloin -03 tuli.

Tirppanalle, tervetuloa joukkoon!
Mun tarttee nyt vähän vetää henkeä, kun niin meinasin kiivastua tuolla kaupassa. Ostin mökki safkat valmiiks, että päästään sitten heti lähteen, kun ukon retale tulee töistä. Noh, minä kilttinä vaimona tietenkin ostin oluet (12 kpl, ettei tartte mies paran heti ruveta niitten loppumista suremaan) niin eikö siinä jo parkkipaikalla tavaroita tunkiessa autoon, yks elämäänsä kyllästynyt vanhapiika kovalla äänellä toiselle saman laiselle vatvomaan, että "on se vaan kumma, kun nykyään raskaana olevat naiset ei ajattele kun itseään, eikä mieti mitä haittaa noista kaljoista on sille vauvalle" No, perkele! Enhän minä niitä juo! mutta en sanonut mitään, kun ajattelin etten oo tilivelvollinen yhtään kenellekään ohikulkijalle. Onhan se totta, että 12 kaljaa vaikka ukon juomana saattaa olla sikiölle haitallista, kun jos se vaikka tulee juovuksiin, kaatuu ja minä joudun sen nostamaan, tulee ennen aikanen synnytys ja lapsi saa vaurioita: että siinä mielessä, kyllä. Vaarallista on....
Jotenkin tuli kuitenkin tylsä olo tosta joutavasta kommentista, vaikkei pitäisi.
Annettelle mukavaa Suomi rundia, ootteko kierroksella ihan vaan lomailu mielessä, vai pitääkö siinä sivussa tehdä töitäkin?
Hauskaa viikonloppua kaikille minunkin puolestani.

ai niin, mikä se perhe huone on? Ei kai sairaalassa sentään koko perhe voi yöpyä vai mitä? En muista onko sellaisia huoneita ollut 15 v sitten kun viimeksi sairaalassa olin... joka tapauksessa jos sieltä vaan pääse normaalisti kotiin, niin ei kait sen väliä missä sen pari yötä nukkuu :)
Jotenkin jännää ajatella, ettei meillä kenelläkään enää ole montaa viikkoa, kun se vauva iohan oikeesti syntyy! Mä tajusin sen vasta oikeesti tänään, kun noita vanhoja vietejä luin ja siinä olleita juttuja. Ennen jännitti kestääkö raskaus ja nyt me jo sisustetaan vauvan huoneita!! Hui! Miten sitä oikein pärjää :))

Tervetuloa Tirppana!

Pikaiset viikonlopputoivotukset, taidan jo sännätä kotiin!
Odotan kans Annette sitä viimeistä työpäivää kuin kuuta nousevaa, vielä ois 9 päivää jäljellä... Ihanaa kun saat jo jäädä!

Zuza: se perhehuone on tosiaan sellainen, missä voi koko perhe (tai ainakin isä ja äiti) yöpyä. Meillä Pietarsaaressa ovat kuulemma kivoja huoneita ja ensisynnyttäjät ohjataan niihin, mikäli ovat vapaina. Niissä on ihan kunnon parisänky ja sellainen vähän kodikkaampi meininki.

Mutta nyt sinne kotiin! Huomenna perhevalmennusta synnärillä, jännää! Tehdään jotain rentoutusharjoituksia...

Pinni+ pikkuinen

Välillä ihmiset kyllä osaa olla todella typeriä kommentteineen. Ymmärrän Zuza hyvin, että tuollaiseten asiattomuuksien kuuleminen ottaa päähän. Välillä tuntuu, että raskaana olevat naiset ovat täysin vapaata riistaa mitä erillaisimmille kommenteille. Emme varmaankaan itse syyllistyy moiseen käyttäytymiseen.

Kiitos rintapumppuun liittyvistä kommenteista. Luulenpa, että näytän kaupasta miehelle rintapumpun, jonka saa sitten tarvittaessa käydä hankkimassa. Voihan se olla, ettei sitä heti tarvitse. Tai pahempaa... jos imettäminen ei muutenkaan onnistu. Mistäs senkään tietää.

Minäkin olen miettinyt tuota pukemisasiaa. Olen nimittäin itse aivan mieletön palelemaan. Kesällä mulle nauretaankin, että nyt on kyllä tosi lämmintä, kun ystävät näkevät minut vaikka hameessa. Pian pitää kaivaa jo villasukat, huivit ja hanskat esiin! Siis olenkin vähän huolestunut, että puen vauvaa kuten itseänikin ja sitten, jos reppana onkin ihan hiestä märkä. Mutta pitää luottaa siihen, että kyllä minä opin tuntemaan vähitellen lapseni ja pukemaan sopivasti. Muutkin ovat, kai sitten minäkin.

Minä olen menossa Naistenklinikalle, siellä kai ei noita perhehuoneita ole. Jostain olen saanut sellaisen mielikuvan. Mahdanko olla oikeassa, tietääkö kukaan? Selviää ainakin sitten kun mennään tutustumaan. Pitäisi varmaan sitä aikaa jossain vaiheessa varata.

Nyt lähden kotiin lepäämään ennen juhlia, väsyttää. Rentouttavat viikonloput kaikille äideile ja masuille!

Kaneli

Onpa täällä oltu ahkeria :)

Äiskä: toivottavasti saatte auton mahtumaan parkkikselle, meidän takapihalle kun ei mahdu kuin polkuauto ;)

Zuza: Jyväskylässä kaksoset synnytetään viim. viikolla 38, eivät anna mennä pitemmälle. Ja kolmoset vk 35.

Perhehuoneista: kannattaa ottaa sellanen jos vaan saa. Siellä on ihana oma rauha ja oma vessa (ainakin täällä) ja telkkari. Nyt en sellasta ota kun on tuo esikoinen. En kyllä tiiäkkään mikä on perhehuoneitten tilanne nyt kun täällä on yhdistetty 2 synnytysosastoa, kun koko sairaala on remontissa.

Mulla alko sitten tänään sairasloma, joka kestää äitiysloman alkuun saakka! JIPPII! Ihana ajatella että ei tartte mennä töihin ennenku aikasintaan loppuvuodesta 2007! Sen kunniaks otin äsken 2,5 h päiväunet ja kyllä piristi.

Voihan vitalis! Kirjoitin pitkät tovit ja nettiyhteys pätkii, joten kirjoitan uudelleen...

Terveiset neuvolasta!
Oppikirjaraskauteni jatkuu hyvin edelleen ja kätilö ihasteli miten voimakkaasti vauvan tuntee mahan läpi kun on vain ohut mahanahka päällä!

Ärsytti vaan se kun hän kyseli turvotuksista ja kun sitä ei ollut niin aloitin puhumaan reisien selluliitista ja...mun piti jatkaa aiheesta jatkokysymyksellä, mutta täti sanoi heti, että eihän mulla voi olla kakskymppisen vartaloa, että niin se muuttuu raskauden aikana ja jälkeen. No eihän mulla ole yli kymmeneen vuoteen ollut parikymppisen vartaloa, I know! Tuli sellainen olo, että tää täti pitää mua ulkonäköfriikkinä!

Mun siis piti kysyä siitä kun mulle on tullut mustelmia sinne selluliitin sekaan lantioille kummallekkin puolelle, että mitähän se on? MIeskin alkoi jauhamaan siitä selluliitistä ettei mulla nyt niin kauheat jalat ole...
Kysyppä siinä sitten kun molemmilla on vähättelevä asenne.

Kysyn sitten täällä, että onko teille tullut punaisenmustia läikkiä? En puhu nyt pigmenttiläiskistä vaan selvästi ihon alemmissa kerroksissa olevista jäljistä? Eivät ole raskausarpiakaan kun ovat läikkiä.

Meillä pesänrakennuspuuhat täysin tekemättä! (joku niitä tekemättömiä valmisteluita murehti) Meillä nukutaan edelleen alakerran olohuoneessa, tulevassa makkarissamme on vain rakennustarvikkeita ja puoli kilometriä paneelia lattialla. Toinen huone on ahdettu kattoon asti täyteen muitten huoneitten tavaroita ja huonekaluja, vain tietsikalle on pöytätilaa. Alakerrassa heti portaitten EDESSÄ on lasinen saunanovi lappeellaan lattialla sekä sen vieressä nelimetrinen rimataapeli, joka ulottuu eteisestä olohuoneeseen. Ja ovat siis keskellä kulkuväylää kun eivät mahdu muualle. Vessaan pitää kiertää keittiön kautta. Että tälläistä meillä!

Kylppäristä puuttuu katto, saunan laitto ja kalusteet. Makkariin laitetaan uudet tapetit tai seinät. ruuvit on tulleet ulos seinästä makkarin puolelle, joten ne pitää katkaista ja laittaa uusi tapetti seiniin. Eteisen käytävä pitäisi maalata, vaihtaa yläkerran lattiat (muovimatot, menneet pilalle remontissa ja joutavatkin vaihtoon) ja sitten pääsee sisustamaan vauvan soppea. Ei ole enää kuin syyskuu aikaa. en kyllä synnytä ennenkuin kylppäriremontti on valmis! :D

Toivottavsti ei nettiyhteys pätki.
Viikonloppuja kaikille!

T:Manna ja maharisteilijä 33+1

Tervetuloa uudet minunkin puolestani! Loistavan ketjun löysitte / valitsitte :) Heh, nyt kyllä oma kehu haisee, kun roikkuu täällä 10 kertaa päivässä!

Onko teillä muilla tällaista arvaamatonta lirahtelu-herkkyyttä? Ehdin kyllä vessaan, mutta sitten housun nyörien kanssa taistellessa tuntuu aina että on sadasosasekunneista kiinni, että ehtiikö istahtaa vai pääseekö housuun. Eikä hädän tarvitse olla edes kummoinen.. Luulin että pidätyskyky reistaa synnytyksen jälkeen, ei ennen!

Synnytys pyörii muuten joka päivä mielessä. Kait se on jonkinlaista henkistä valmistautumista. Olen lukenut netistä synnytystarinan jos toisenkin ja kaikista paistaa sama viesti (onneksi!): ei se herkkua ole, mutta kyllä siitä selviää. Luotan siis siihen :D

Tänään olisi taas ilotulituksen sm-kilpailut, mutta alkoi juuri sataa.. Saa nähdä jaksaako minnekkään vääntäytyä. Ai niin, onnea saikulle jääneille, itselläni enää 14 työvuoroa jäljellä! Jippiiiii!

Tänään ilmoittelin työpaikalla, että tuskin tulen enää loman jälkeen töihin. Tuntui vähän haikealta tajuta yht'äkkiä ettei tänne tullakaan ehkä pariin vuoteen, ainakaan töihin. Tuntuu että niin paljon vielä jäi tekemättä. Siivosin työpöydän ja tarjosin kaikille läsnäolijoille kunnon kahvit makeine herkkuineen. Oli vähän vaisu tunnelma kahvipöydässä, outoa näin perjantai-iltapäiväksi. Tosi oudolta tuntuu nyt, ettei OIKEASTI enää tarvitse mennä.

Saitsua napsahtaa varmasti viimeisiksi pariksi viikoksi ennen äitiyslomaa, kun nyt jo on iltapäivä ja ilta jatkuvaa supistelua ja hurjaa väsymystä.

Nyt ei jaksa kirjoitella enempää, vointeja vaan kaikille äideille

ariel 30+3

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!!!!

Minulta on jutut nyt aika vähissä..ei ole mitään uutta tapahtunut sitten hetkeen...Huomenna palaan takaisin kotikonnuille oman kullan kainaloon.

Ammeista kun puhuitte niin minä kävin tänään ostamassa sen perusammeen.
Mielestäni monikäyttöisin vaihtoehto ja menee toisinsanoen aina. Meinasin sortua siihen kohtu ammeeseen taannoin mutta rahaa siinä olisi hukkaan laittanut. Minun mielipiteeni.

Kohta taiteiden yöhön ihmettelemään kavereiden kanssa...
Ihana nähdä niitäkin pitkästä aikaan..ei vain meinaa aika riittää millään kun jokaista pitää nähdä jossain vaiheessa...Mutta piristääpä taas pitkästä aikaan.

Ensi tiistaina on taas neuvola ja torstaina viimeinen perhevalmennus- aiheena parisuhde, eli luento siitä kuinka kaikki menee vituilleen vauvan tultua, niinkuin niissä äippäpakkausten kirjoissakin...No sinne jos vielä raahautuisi ja vikalla vkolla sinne Taysiin niin eiköhän pää ole jo täynnä tietoa...luulisin.

PS....MITÄ ME TEHDÄÄN SEN MAHDOLLISEN TAPAAMISEN KANSSA..*VINK*

Craviz ja pikkuinen 33+4

Tiedän tunteen Manna!! Täälläkin remontti kesken, tosin pelkästään makuuhuoneen remontti, mutta joka paikka on tavaraa täynnä ja väärässä paikassa..
Meille tulee muuten yhdellä kertaa valmennukseen MLL:stä täti esittelemään kantoliinoja :) PItää vielä neuvolasta kysyä, että onko sillä myynnissä..täytyy kuunnella tuo valistus ennen kuin menee tekemään ostopäätöksiä..
Rahaa kyllä kuluu tajuttoman paljon!!!! Ja vielä on ostettavaa, tuntuu että aina tulee mieleen, että sitä ja tätä vielä puuttuu.. Oletteko hankkineet lelukaarta..haaveilen siitä sellaisesta mattosysteemistä, jos menee kaksi kaarta..mutta maksaa tietty paljon..

Joku kyseli pissaamisesta..mulla ainakin niin, että jos puoli tuntia kävellyt, niin pakko mennä pusikkoon ;) Ja yöllä saa istua kauan pöntöllä, että saa rakon tyhjäksi ja lisäksi mua supistelee pissalla lähes aina..

Sain tänään keittiön ikkunan pestyä, jippii!!! Tavoitteena tässä, että vkolla 36 olis remontit ym. valmistelut ja ostokset tehtynä..katotaan vaan, niin sitten täällä könnätään 42 vkolle asti :)

Ps. Ilmeisesti miehelle oli hyötyä valmennuksesta, kun se tuntuu muistavan kaikki mitä siellä puhuttiin ja "kiusaa" mua kotona..että tämä on nyt sitä oireilua jne. ;) Itelleen kaikki nuo raskaus "oireet" on niin tuttua,niinkus tiedätte..Miehen mielestä valmennus olis pitänyt olla heti alussa..
Viikonloppuja!!

maruska 33+4

kirjoitin viestiä yli puolituntia ja sit se katos..en kyllä jaksa kirjoittaa kaikkea uusiksi.. mutta kirjoitan lyhyesti

Meillä kutakuinkin kaikki tehty valmiiksi ja oikeastaan olen ihan tyytyväinen koska liikkuminen alkaa oleen jo aikamoista ähinää

turvotus on noussut nilkkoihin ja jalat muistuttaa hobitti- jalkoja..karvat vain puuttuu

meillä on orthexin tulpallinen amme hankittuna

imetysliivejä en ole vieläostanut kun en tiedä kuinka noi tisut kasvaa. lähtökohta oli B80 ja nyt D 80. tisut kyllä näyttää aika pieniltä kun masu on jo niin iso.

tapaamisesta. mulle käy sekä helsinki että tampere. otettaisko äänestys: Kuinka moni olis osallistumassa? kuinka moni haluais tavata helsingissä ja kuinka moni tampereella ja kuinka monellekäy kumpikin?

Otetaas uusiksi, kirjoitatte niin ahkerasti täällä että huomaamattani olin laittanut allaolevan viestini vanhaan ketjuun.

Heippa kaikille! Haluaisin liittyä ketjuun vaikkakin näin kalkkiviivoilla mennään (la 1.10). Olen aiemmin käynyt lukemassa juttujanne silloin tällöin, mutta viime viikkoina olen huomannut roikkuvani täällä melkein joka päivä. Ehkä tämä lähestyvä h-hetki pistää hakemaan vertaistukea. Esikoista (1,5 v. ) odottaessa olin täysin nettiriippuvainen ja luin muutenkin kaikki mahdolliset kirjat jne. mutta tämän toisen kanssa ei suurinta aikaa edes muistanut olevansa raskaana. Alkuraskaus olikin tosin kovin helppo ja toisella kerralla jo tietää suurin piirtein mitä on odotettavissa. No tässä viime aikoina sitä ei tosiaan ole enää voinut unohtaa, sen verran kankeaksi on olo käynyt (häpyluu paukkuu ja sokeriarvot taivaissa). Auroran muistan vielä Maalis-05 äideistä.

Imetysliivikeskustelusta: Ostin viimeksi Anitan kaarituelliset imetysliivit (koko tais olla jotain niin järkyttävää kuin 75G, ihme että aakkosissa riittää tämmöisille) ja olivat tosi hyvät. Liivikaupan täti korosti että on tärkeää että ympärysmitta on oikea, koska se osa liivistä antaa suurimman tuen (itse olisin ensin ottanut 80, mutta oikeassa oli kun asiaa jälkeen päin mietti). Yöliiveiksi tilasin netistä saumattomat imetysliivit, en muista nyt merkkiä.

Hankinnoista: Esikoisen jäljiltä onneksi kaikkea löytyy, vaatteita täytyy ehkä ostaa kun vuodenajat menivät nyt ihan päinvastoin. Kantoliinaa en tullut koskaan ostaneeksi, voisi olla hyvä idea nyt kun kahden kanssa liikkuu. Monet tutut joilla on kaksi lasta ovat kyselleet että joko teillä on kaksosrattaat hankittu...ensin pidin ajatusta ihan hölmönä, mutta pakko myöntää että eihän tuo isompi vielä niin iso ole kuitenkaan että jaksaisi/malttaisi yhtään pitempään seistä sellaisella telineellä joka voisi liittää vaunuihin. Pitäis ehkä mennä ebayihin tutkimaan tilannetta, moni teistä on tuntunut löytävän hyviä saaliita huuto.netistä (en asu suomessa joten se ei auttane meitä).

Vauvan vaatetuksesta tuli mieleen, kuulin eilen yhdeltä täällä asuvalta äidiltä että heille olivat tulleet poliisit käymään (naapuri siis soittanut) kun oli nukuttanut vauvaansa ulkona talvella. Eivät ymmärrä moista täällä, vaikka eihän nuo talvet nyt niin kylmiä edes ole. Saas nähdä tulevatko sitten meillekin, aion kyllä laittaa vauvan vaunuihin parvekkeelle nukkumaan.

Hauskaa viikonloppua kaikille,
Peppi 33+5

Taas kirjoitin viestin eikä se mennytkään perille...

Eli kotona ollaan, vaikka olisi ollut kaverini polttarit nyt päivällä. Jatkan heidän seuraan ravintolaan syömään sitten illalla. Olen selvästi alkanut jumittamaan kotiin, vaikka tänne remontinkin keskelle. Jotenkin sitä haluaa rauhoittua jo nyt tulevaan, mutta kyllä se tosiaankin koettelee hermoja tämä remontti!

Taidan lähteä siivoamaan niin saa paremman fiiliksen ja jonkin järjestyksen tämän kaaoksen keskelle!

Niin ja munkin puolesta tervetuloa kaikki uudet odotuskirjailijat! Mistä asti Peppi kirjoittelet?

T:Manna ja mahamöyrijä 33+2

Tervetuloa Peppi!! Täällä on näköjään aina näin viikonloppuisin hiljaisempaa. Haluaisin osallistua toki tapaamiseen, mutta vähän pitkä matka täältä pohjanmaalta..Tampereelle 170 ja Hesaan about 380, että epäreilua :(
On se merkillistä, että miten jokaisen kroppa reagoi niin eri tavalla raskauteen..mulla kun ei ole rinnoille tapahtunut juuri mitään. Ähisin juuri lenkiltä kiukkuisena kotiin..kun lähin koirien kanssa, nii aurinko tietysti juuri alkoi paistamaan ja oltiin tukehtua ja mua pissatti ja supisti ja piti mennä pusikkoon = tien varteen, onneksi täällä maaseudulla on näitä hiljaisia teitä..

Mukavaa viikonloppua kaikille ja kerro Peppi jotain itsestäs :)

maruska

Hohhoijaa, minä olen tooodella väsynyt. En tiedä mikä uniloisio ihmiseen on iskenyt, mutta voisin nukkua koko ajan. Lisäksi olen nyt sitten turvoksissa. Sormet sellaiset kevyet "hookooblööt", jestas. Mutta väsymys on kiitettävää. Heräsin juuri päiväunilta, esikoinen jatkaa vielä, mutta olen silti ihan tokkurassa.

Eilen tapahtui kummia. Lähdin hakemaan miehen pakettia postissa ja siinä samassa kyselin, ettei sattuisi olemaan yhtä äippäpakkausta ylimääräistä. Oli! Tämä oli tosin se uusi, joka oli lähetetty pikana (!!sedät varmasti ajattelivat, siellä jollain on ladattu kohtu ja kohta räjähtää;). Vanha pakkaus on kadonnut, ei löydy mistään, mutta olipa ihanaa päästä niitä vaatteita eilen hypistelemään. Miten musta kuitenkin tuntui, että vaatteita oli vähemmän kuin -03? Sitten ostin sitterin (3e kirpputorilta), oikein hyvässä kunnossa.

Illalla tuli veli tyttärineen ja oli hauska salaa kunnella kun meidän vajaa 3 vuotias esitteli, että "tulkaapa kattomaan meidän vauvan tavaroita. Meillä on uusi tuttipullokin!" Sekin oikeesti odottaa jo, vaikkei varmasti ihan ymmärrä, mistä on kyse (niin, kun oottaa, että synnytän sen muumipeikon). Pitäisi mennä vielä Lintsille ja tekee tiukkaa nähdä maratoonareita... Itse olen juossut monta sellaista ja aina alkaa henkisesti koskemaan, kun haluaisi olla mukana!

Ihan oikeassa Orvokki olet, pakkauksesta on vähennetty vaatteita jotta saatiin kestovaippoja tilalle. Ne kun on niin kalliita. Luin Kelan sanomista, muistaakseni 6 vaatetta. Vähän harmitti itseä kun en varmaan kestoilemaan ryhdy.

Käväisin Itiksessä ja nyt on olo kuin puupökkelöllä, sielläkin istahtelin välillä penkeillä. H6M:n aletangosta nappasin pari 50 senttistä pikku potkaria (a' 2,50e) vauvan ekoiksi päiviksi, äitiyspakkauksen vaatteet näytti kaikki niin suurilta.

Ja Hairstoressa vedin mahallani Tigin kalliit hiuslakat alas hyllystä. Niiiin noloa!! Vaikka oma vikansa, mitäs lataavat hyllyt niin äärilleen täyteen ettei tarvitse kuin hipaista.. :)

Nyt kintut kohti kattoa!

Yhteistyössä