LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Huomenta :)
Tässä tätä lipitetään aamukahvia, että kunnolla heräiltäs. Eipä ole kauheesti viimeyönä nukuttu, oli niin kauhee myrsky et huh! Vähän väliä havahduin kun kattopellit paukkoi ja tuuli vinkui jne...lapsetkin nukkui aikas levottomasti!
Vieläkin tässä valot luppasee, et kohta tietty sähköt menee :/
Kauhea oli tuo dogtorin ja milekon mainitsema juttu... :'( oikein taas piti vollata eilen :'( Luojalle kiitos todellakin, että näin onnekkaasti asiat meillä on......vaikka aina tuleekin jostain (lapsista tai miehestä) maristuunkin :/
Nuista jugurteista ym. että meillä on myös noita kidiuksiakin syöneet, ja vaikka mitä muuta...paitsi ei mielellään osteta niitä jacky ja naminami ym vanukkaita, niissä vasta sokrua on! :eek: Sillai kun on perus terveellinen ruokavalio, ja monipuolinen!..niin mun mielestä se on sillä jees. Mä en jaksa alkaa niuhottamaan hirveesti, kun ei itsekään olla mitään huippu terveellisten elämäntapojen ihmisiä :ashamed: Aika niukasti suolaa ja rasvaa käytetään, mutta kuitenkin rasvaa mielestäni sen verran tulee, ettei tarvitse erikseen vartavasten annella. Leivälle margariinia laitetaan(paisti ei pienimmälle, kun ei syö sillon :D ) ja isommat kevytmaitoa juo, ja silti uskallan reilusti joskus sen voisilmän puuroon laittaa =) Tapoja on kuin tekijöitä. Suosituksia ja ohjeitahan riittää, mutta mä olen tän "maalaisjärjen" kannalla enemmän..en jaksa lukee aina uusimpii tutkimuksii ja mennä niiden mukaan :D Tällai sopii meille :)
Ja juuri tota mäkin olen miettinyt, mitä niinukka sanoi, että ennen on syöty todellakin pelkkää voita, maitoa juotu juuri lypsettynä jne ei ole ollut rasvattomia ja kevyt ym vaihtoehtoja. Ja miten sitä ollaan terveinä oltu ja pitkäikäisiä nämä ihmiset ovat..Sopii vain ihmetellä :whistle: Monet vanhat sanookin että siksihän te sairastatte kun syötte sitä 'looroo' ja kaikkee muuta 'laittii' :D No ei sekään ehkä noin mustavalkoista ole...?!
Jepjep, mutta piti jotain muutakin eikä jumahtaa tohon
:ashamed:
Kiva kuulla mammosta =) Voi, ei osaa kuvitella ees tilannetta siellä...rempat ja toisten nurkissa asuminen jnejne..hattua täytyy nostaa ja toivotaan että pian pääsisitte muuttamaan ja sitä parisuhdetta hoitamaan :heart: ;)
Tohtorin simpalle onnea kävelytaidosta :heart:
Missäs milla-maria muuten luuraa? :eek:
Onnea viulle tutustumispäivään ja toivotaan että onnistais :)
tiipiille onnea kummiudesta :heart:
Vieläköhän oli jotain mitä piti kommenteerata :whistle: ei muista nyt...mutta hei te raskaana olijat ja tytteli...sanokaas jos tahdotte et lisätään teidän "raskaustietoja" ja "vauvatietoja" etusivulle. Esim ne lasketut ajat ja tyttelin vaavin nimi?? Huhuilkaa jos tahdotte.
Nyt aamutohinoihin :wave:
 
Huomenta!

Ihan kiva myrsky oli viime yönä. Ikkunat helis ja katto paukkui. Ja miä en osannut nukkua kun kuuntelin sitä pauketta. Mielikuvitus teki tepposet ja aloin kuvittelemaan et jos joku puu vaikka kaatuu talon päälle. No sen jälkeen nukuin vielä vähemmän |O :headwall: :headwall:

tin
toivottavasti saat nukuttua ja hyvä jos kitty kelpas :)

mileko tuosta kuorsauksesta tuli mieleen että myö mennään Danielin kanssa nyt 18.11 neuvolalääkärille ja mahd. saadaan lähete eteenpäin. Tuo poikahan kuorsaa ihan mielettömästi! Liekö risojen poisto edessä


Miä olin illalla tosi hyvällä tuulella. Reissarissa (Jepen) oli toissapäivänä viesti että olis palaveri 25.11 klo 8.30 minne pitää huoltajan tulla (koskee puheterapia juttuja ja liikeharjoituksia tms.) No miä laitoin ettei se sovi oikein. Ensinnäkin meillä on toisen kerho klo 9-> ja Kiiallekaan en saa ketään tuohon aikaan koska kyseessä on miehen aamuviikko. Laitoin että klo 9 jälkeen sopis..

Eilen tuli vastaus.. plääp, plääp kaikkea ja koska ei ole mitään TÄRKEÄÄ menoa niin pidetään aika sovittuna (siis se klo 8.30). Pikkusisaruksille HYÖ järjestävät muuta ohjelmaa siksi aikaa! Mulla kiehahti yli ja vastaus olikin aika kiva mitä sinne raapustin. Pääpiirteittäin kumminkin niin että ilmoitin etten pidä tälläisestä (ei etukäteen kerrota että tämmönen on tulossa ja annetaan yksi aika joka on sovittava). Ja aika kärkevästi ilmoitin myös sen etteivät hyö järjestä mitään ohjelmaa näille pienemmille siksi aikaa. Hitto Kiiaa ei aleta huudattamaan yhden palaverin takia kun on muutenkin minussa kiinni kuin takiainen ja vierastaa vieraita! Ja eikä muuten Danieliakaan minnekään siitä pois laiteta siksi aikaa! Täytyy kattoa saanko ketään tänne siksi aikaa... mutta aion kyllä palaverissakin sanoa oman mielipiteeni asioiden järjestämisestä. mur :kieh:

Koulussa varmaan tykätään minusta :whistle: Ja mikähän on opettajan vastaus mun viestiin :whistle: Repisin varmaan eilen kiukuspäissäni kirjoittaman pois mutta ei pysty kun lähtee openkin teksti... Ois tuon voinut varmaan kauniimminkin esittää mutta keitti yli. Mutta kun asia esitetään niin että myö sanotaan ja siä hyppäät... |O



Muoks. Viulle hyvää tutustumisreissua pph:lle
 
Tuuti
Ompas aika jännä, että opettaja määrää, millon pitää tulla. Meillä aina kysytään, millon sopis tai kysytään vaikka 3 sopivinta aikaa ja opettaja tekee niitten mukaan listat.
Tuosta kuorsaamisesta sen verran, että kaikki meillä kuorsaa. Kolmoselle aikoinaan sanottiin että 4-vuotiaana poistetaan risat, mut paikoillaan nuo vielä on. Sanni on kyllä oikee megaluokan kuorsaaja... |O
Sitte kun mies vielä kuorsaa samaan aikaan ja joskus vielä yksi pahan unen näkijä keskellä, niin alkaa sohva houkutella meikäläistä :D
 
mileko yritin soittaa äsken koululle (kiehahti uudelleen kun asiaa mietin ja mun kirjallinen ulosanti ei ole mitä parhain) mut se samperin possu tulee töihin vasta klo 9. |O |O Ja siinä vaiheessa mun pitäis olla autossa menossa muksujen kanssa. Ei niiden kuullen viittis soittaa ja puhelimessa pärpättää :ashamed:
 
No hoh :eek: olipas aika outoa tuo tuutin ja open välinen episodi, siis open puolelta nimenomaan :whistle: Kyllä meillä kun kasvatuskeskustelua sovittiin eskarilaisen tiimoilta, eskariope antoi vapaat päivät ja kellonajat listan ja itse valittiin sopivin, ja niissäkin ois ollut viel neuvottelunvaraa jos ei ois mikä passannut.
 
Huomenta ,

nyt muidenkin napoja ...
Onnea Tiipiille kummiudesta
ja paljon onnea Simpalle kävely elikkäs töpöttely taidosta - siinä riittää jännitystä kun sitä seuraa :) äipälle nimittäin...
Ja Tuutille jaksua 'yhteistyökykyisen' open kanssa .... taitaa olla aika viranomais-sukua , siellä ei asiakaspalveluhenkisyyttä tunneta...

Mammolle kans jaksua alivuokralaisuuteen - voin uskoa että pinna kiristyy - enpä enää aikuisiällä kestä omien sukulaisten huomissa 3pv enempää ... toivottavasti on pian pöntöt paikoillaan ja vesi juoksee ...

Mamma3:nen on aika samoilla linjoilla ruokahommeleiden kanssa ... oon minäkin ajatellut rajan vetää just noin - ettei karkkeja eikä naminameja... eikä mehujakaan ole vielä annettu...

Ja Viu kiittää tsempeistä, katsotaan mitkä taidot sille pph:lle esitellään ensikättelyssä.. äiti oisi aivan yliylionnellinen jos tämä näin ratkeaisi... Kerron vitten lisää kun on vielä varmemmalla pohjalla...


Meillähän jännästi menee tuo kehitys/mieltymykset - vasta nyt on alkanut Viu tykkäämään istumisesta , eli itse menee istumaa ja värkkää jotain lattialla. Toki on jo puoli vuotta istunut vaunuissa, syöttötuolissa , sylissä jne - mutta hällähän oli se hyvä jalkatekniikkaa selällään ollessa. Ja tuota kävelyä on pitänyt kuukauden verran harrastaa lähes koko valveillaoloaika...

Mietin vielä sitä influenssarokoa- kysynpä vielä vaikak siltä hoitajalta onko huomannut apua olevan...


 
onnea simpalle kävelytaidosta! pian hän jo juoksee,ainakin näin meillä,ja johan rupes kuhmuja tulemaan kun ei jalat aina tahdo lähtee niin lujaa kuin pitäisi :D ! ja sille savonsanomien jutulle tuli vieritettyä kyyneleitä,todella surullista :'( ........

influenssarokotetta pohdin ottaisko vai ei :/ ? kun on niiiiin perusterve tuo äijä niin kehtaisko rueta luontaista vastustuskykyä sotkemaan rokotteilla :/ ,hmmmm....... toisaalta hoitoonmeno alkuvuodesta edessä :| ........ varmaan jään tätäkin niin paljon miettimään että tulee ja menee ne rokotusajat ja minä vaan mietin :D !

terveisiä yöhulinoijille; meillä hetkeksi yöt rauhoittuneet; ei herätä kuin kerran; ja näin kun kehun niin varmaan ensiyönä herää kymmenisen kertaa :LOL:
 
heippa taas!

Viulle mukavaa tutustumista hoitopaikkaan!!
Mä vein sateessa Onnin kerhoon, ollaan autottomia nykyään päivät :headwall: :headwall:
No, mitäs me alati sairaat sillä tehtäiskään.. mutta nyt oltais terveitä taas hetken.

Mä annan Eerolle ihan tavallista jugurttia, siis rasvatonta (mitä siis itsekin syödään) ja Viilistä saa myös. Mehuja ei oo saanu, Onnilta maistanut kerran vanukasta. Onni yhteen väliin sai vanukkaan, JOS söi ruokansa. Oli pakko keksiä joku keino, jolla söis edes kerran päivässä. Nyt on vanukkaat jääny, joskus ostan viikonlopuks.

Olihan juu myräkkä viime yönä, mutta ihmeesti sain nukuttua. Aamuyöstä sit ukko kuorsas ja sain potkia monet kerrat, ennenku hiljeni.
Nyt kyl tarttis hyödyntää sadepäivä ja koittaa laittaa pirttiä ojennukseen, mut vasta iltapäivästä...
Illalla pääsen YKSIN Me&I-kutsuille!!
 
kiitoksia kaikille onnitteluista..tässä odotellaan kahvi seuraa,kaverin kera vauvan pitäs kohta tulla..simppa heräs yöllä 22-01ja itki ja vääns kakan,sit nukahti,massuun vissiin koski..vaikkei mitään erikoista oo nyt saanu.eilen sai ehken maitoo enempi ku normaalisti,ku oli sellanen itkupotkuraivari päivä :kieh: pidemmittä puheitta,palaan myöhemmin..tuo kiipes näköjään ekaa kertaa sohvalle :headwall:
 
Hei,


Niin, se meidän hoitopaikka joka saatiin on päiväkodilla oleva ryhmäperhepäiväkoti jossa lapsia on 12 ja vakituiset hoitajat ihan kuin päiväkodissakin. Aatu ja Anni pääsee siis samaan ryhmään, mutta myöhemmin kun paikkoja tulee niin sitten katsotaan meneekö poika pienten ryhmään ja neiti isojen . Voihan se olla että en sitten haluakaan eri ryhmiin noita, mutta nyt ensimmäinen reaktio oli, että jääkö poika jalkoihin kun ikä haarukka on kuitenkin 1-6.v, Päiväkodinjohtaja kyllä vakuutti ettei varmasti jää isojen jalkoihin ja toiseksi onhan tuo sen verran pieni ryhmä. Toisaalta kiva kun pääsevät samaan ryhmään niin on tuolle pienelle tuttu ja turvallinen sisko lähellä. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta ryhmäperhepäiväkodista. Sen kuitenkin olen kuullut perhekerhossa että tuohon pieneen päiväkotiin on ollut muitakin halukkaita sekä pelkästää positiivista kommenttia. Olen siis aika postiivisella mielellä tuon hoitopaikan suhteen :)

Mulle tuli töistä just s-postia että 29.11 lähdetään Rukalle työporukan tyttöjen kans. Mies tuossa taas on vähän rasittavana kun kuuli asiasta, mutta antaapa olla. |O Ei jaksa välittää tuosta herne-maissi-paprika nokasta. :headwall:

Minä poistuin nyt pakkaamaan viimeiset tavarat ja kolmen aikaan lähdetään sitten lentokentälle. =) Älkääkä kirjoitelko kovin kamalasti etten tipahda ihan kyydistä ;) Ei muuta kuin mukavaa viikkoa ja :hug: kaikille :wave: B)
 
Keiju07
Dogtorin viestiä kun luin, niin tajusin, että multa unohtui eilen kaiken sairaus-parpatuksen keskeltä se tärkein uutinen: Viena otti ensiaskeleet isänpäivän aattona. Juuri siellä serkkujen luona yhtäkkiä nousi lattialta ilman tukea ylös ja sitten menikin kolme askelta eteenpäin. Saatiin ihan videollekin. :heart: Oisko sitten serkkujen esimerkillä ollut vaikutusta. Nyt ei kyllä ole askelia enää pahemmin tullut, että ihan kävelyyn voi vielä mennä aikaa...

Meillä oli nyt ihan siedettävä yö, alkaisko pahin nuha hellittämään *toivoa sopii*

Tuosta rasvapuolesta vielä, että en itse ole omassa ruokavaliossani kovin pieteetti: menee siis rinnan omega-3:sia ja rypsiöljyä, mutta ihan sujuvasti sitten puoli pakettia kermajäätelöä :D . Lapsosen tietty yritän opettaa vähän paremmilla tavoille, kun kerta siihen on mahdollisuus ja nykytietämystä hyvästä ravitsemuksesta. Eli mahdollisimman paljon pehmeää kasvirasvaa ja öljyjä kovien eläinrasvojen sijaan. Käytäntö sitten näyttää, miten onnistun, mutta ainakaan en halua, että tulee sitten mulle kahdenkymmenen vuoden päästä sanomaan, että kun meillä kotona syötiin niin epäterveellisesti... kohtuus kuitenkin kaikessa ja voisilmä puuroon on meilläkin ok, vielä en tosin ole antanut, kun ei ole mitään ekstroja kaivannut. Itse syön aina voi (tai oikeammin margis) silmällä.

Tuo pitkän eliniän ja ravitsemuksen suhde usein pohdituttaa. Mutta kyllä se on ihan kiistatonta, että perinteiset itäsuomalaiset ravintotottumukset, (voita, voita ja vielä kerran voita) eli pelkkää kovaa eläinrasvaa, ovat haitalliset. Viittaan tällä siis tuohon etenkin itäsuomalaisten miesten kansantautiin eli sydän ja verenkiertoelimistön sairauksiin ja keskimääräistä alhaisempaan elinikään, etenkin 70-luvulla. Sittemminhän alueella tehtiin ahkeraa kampanjointia ja riskiä on saatu laskettua. Mutta tässähän on geneettistäkin taustalla.

Mut vielä henkilökohtaisin mielipide: mä haluan nauttia elämästä, ja mulla siihen nautintoon kuuluu suuressa määrin hyvä ruoka. Pitkä elinikäkin olis kiva bonus, mutta kyllä sitä nyt herkutella saada pitää!

Jottei viesti venyisi taas ihan marathon mittauseksi:

Tiipiillä kivoja neuvolakuulumisia! Samoin kiva kuulla, että Mammon ja myös Tinakenkätytön rempat ja muutot alkaa olla loppusuoralla! Vaativaa on parisuhteelle, niinhän kaikki sanoo ja itekin kokemuksesta tiedän. Nimim. ei meille talonrakennusprokkista hartiavoimin - koskaan!

Tuuti - pidäpä meidän ajantasalla opettajan puheista, oudolta kuulosti tuo minunkin korvaani, vaikkei koulumaailman kokemusta olekaan sitten omien aikojeni...

Katjanna poppoineen taisi jo häipyä maasta - vai millonkas teillä lähtö olikaan? Hauskaa matkaa ja siedettävää lentomatkaa toivotan nyt kuitenkin!
 
Katjannalle hyvää matkaa !!
Ja mukavalta kuulosti tuo ryhmä - samaa itsekin miettinyt tuontyyppisten hoitomuotojen kans joissa yks ryhmä . Teillä eri´juttu kun on sisarus samassa , tuttuna ja tavallaan pitämässä puolia.

Ja Tinakenkätytölle myös onnea muuttopuuhiin jotka toivon mukaan häämöttelee !!! Ja mukava jos iho-ongelmat ohi - ja jos joku arpi jää, niin se on nykynaisellekin vaan komistus - nimimerkillä juurikin iho-arpia ihottumajutuista omaava immeinen...

Keijun Vienalle ensiaskelista onnea - alat vaan eläväksi kävelytelineeksi niin siitä se meno yltyy, siis käveleminen. tai siis näin meillä - joillain kai ei oo niin turvallisuushakuisia lapsia että äippä on avaimena uusiin taitoihin. Himppusenhan se vaihe oli sitovaa, mutta nyt jo taas haikeeta - kun toinen oli sormessa kiinni koko ajan...
 
Katjannalle oikein hyvää matkaa :D
Kävelemään lähteneille onnittelut uudesta taidosta, siitä se vauhti kiihtyy pikkuhiljaa..

Ilonalla oli tänään 1v. neuvola ja tällaiset mitat täti sai mitattua 82cm, 10,8kg ja py46cm pitkä typykkä
:D (2kk:ssa oli tullut pituutta 5,5cm lisää :eek: ) saa nähdä alkaako kasvu tasaantumaan... Sanoja ei neidiltä juurikaan tule mutta kävelyä on harrastanut jo kohta 3kk ehkä ne sanatkin sieltä kohta tulee. Tai osaahan neiti sanoa kissa ja kaikkea kissaksi sanotaankin :whistle: Niin ja tulihan siellä puhetta siitä maidon laadusta ja minä tunnustin rehellisesti että meillä juodaan kevytmaitoa koska en jaksa ostaa montaa eri laatua. Kysyihän terkka että tiedänkö miksi suositellaan rasvatonta koska moni vanhempi luulee että lapsi tarvitsee rasvaista maitoa.. No eipä tuo kovasti ruoskinut vaikka en auliisti lupaillut muuttaa maitoa rasvattomaan :whistle:
 
Heipsan!

Katjannalle ihanaa matkaa!!

Meillä oli muutaman päivän netti poikki, jonkin aikaa sai dna:lle jonotella muutamaan otteeseen jotta saivat sen toimimaan. meinas jo paniikki iskeä, no pahimmat vierotusoireet hoidin miehen kommarilla.
Kävin äsken tilaamassa ihania puuleluja pukinkonttiin http://www.lelutalo.fi/ mä tykkäsin, harmi vaan, että moni oli loppunu mitä olisin tahtonut.

Jaa just kun pääsin kirjottamisen makuun ja meinasin ruveta noin niinkun kommentoimaan, niin kuulupa poju heräävän päiksyiltä. :wave:
 
meillä venla kipeenä,kuumetta oli aamulla joten vähän jälkeen 6 soittelin töihin ja säikytin aamuvuorolaisen..no huomenna kai pitää töihin mennä,isäntä menee vasta yöks niin saapi tytyä kattoo.

nyt se on koisannu tossa 3,5h pitää varmaan kohta herätellä.nukkuu sitten yöllä,eikä kuku aamulla 5.30 ylhäällä niinku tänä aamuna.

mutta jep,nyt herättelen ton mukulan.
 
Keiju07
Ai Venlakin siellä kipeenä. Kurjaa ja voi raukkaa. Taitaa olla nyt liikkeellä ihan perus flunssia... meillä kuume onneksi jo laskenut, enää nenä vuotaa.

Pupu, mitä ostit tuolta lelutalosta? Kivan näköisiä härveleitä.

Mä kovasti yritän kehitellä jotain kiinnostavia, uusia ja aikaa kuluttavia leluja lentomatkaa varten. Kovin tilaavieviä ne ei saisi olla, eikä mahottoman äänekkäitäkään muiden hermoja säästääkseni. Kuitenkin niissä pitäisi olla väkerrettävää ja katseltavaa yms. Kovin montaa vanhaa lelua en viitsi ottaa mukaan, kun tiedän, että eivät sitten kiinnosta kuin muutaman minuutin, uudet aina kiinnostaa enemmän. No pari kuvakirjaa lähtee mukaan, saatiin synttärilahjaksi aivan mainiot kirjat:
http://www.kirjasana.fi/search.php?Series=Kuka%20kurkistelee?&hide=1

Meillä puutarhassa ja meressä -versiot. Viena tykkää kovasti, kun eläimet yhtäkkiä kurkistavat ja sitten saa osoittaa, että missä on mikin eläin. Sanat eivät vielä taivu noihin, kaikki on vähän niinkuin äää tai ööö.

Jos teillä on leluvinkkejä tai ideoita, niin kertokaapa. Olen avoin kaikille ideoille.
 
Hei vaan :)
meidän tyttö nyt sitten kävelee kans :heart: kävelytuolikin just haettiin pois :snotty: ei ole enää vauva meillä ei :'(
Vauvojen ruokakaan ei maistu enää kunnolla vaan pitää saadaa samaa mitä mekin syödään :D
Rela tipoista oli puhetta,meidän tyttö on saanut niitä nyt jo vuoden joka ikinen aamu ja terveenä on pysynyt,kerran oli pieni kuume ja pieni nuha siinä ne (kop,kop),eli suosittelen niitä :) kalliita kyllä ovat mutta myös tehokkaat.
influenssa rokote me ei oteta sitä,kun on terve lapsi niin ei nähdä tarpelliseksi,eikä me kyllä käydä missään lapsipaikoissa,puistossa nyt joskus...
jogurttia Nea syö joskus ihan sitä gefiluksen kidiusta mut pääsäntöisesti DONINO on se suosikki :D eli sitä syödään kun molemmat lapsukaiset tykkää.

Mä oon kyl vähän etuajassa jo :D joulua odotellessa olen hommanut jo melkein kaikki lahjat :whistle: =) loput haetaan nyt viikonloppuna toys`r´us:stä ,niin ei tarvi stressata sitten ;)
 
missee kaikki tuas on???????
syömälakosta kysymys: ei siis ole syönyt moneen päivään juuri maitoa paksumpaa;hampaita tehnyt jo ainakin kuukauden; miten kauaa tätä uskaltaa kahtoa kun toinen ei syö mittään :'( ??!!?? maito kyllä kelpaa,tuttipullosta parhaiten tietty,äitin vauveli....
 

Yhteistyössä