LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Noh mutta ompas tänään hiljaista.....paraskin puhumaan kun en ole kirjoittanut herraties aikoihin, mutta tuutin kanssa ollaan kyllä juoruttu puhelimessa senkin edestä. :snotty: :LOL: :LOL:
Alkaa jo saamaan minusta sen kuvan etten muuta teekkään kuin ompele ja juorua puhelimessa :ashamed: Mut toisaalta tottahan se on :LOL: :LOL: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Noh mutta ompas tänään hiljaista.....paraskin puhumaan kun en ole kirjoittanut herraties aikoihin, mutta tuutin kanssa ollaan kyllä juoruttu puhelimessa senkin edestä. :snotty: :LOL: :LOL:
Alkaa jo saamaan minusta sen kuvan etten muuta teekkään kuin ompele ja juorua puhelimessa :ashamed: Mut toisaalta tottahan se on :LOL: :LOL: :ashamed:
Anteeksi ei ollut tarkoitus kertoa kaikkia meidän salaisuuksia....mutta tiedäthän sinä minut, suuri suu ja niin poispäin.... :LOL: :LOL:
 
Keiju07
Heipparallaa!

Viikonloppu ja isänpäivä vierähti kyläillessä ja viime yö ja tämä päivä onkin sitten oltu räkätaudin kourissa. Nooooh, olihan se tiedossa, että kun noille serkuille (3vee ja 5 vee) mennään yökylään, että jokin tauti saadaan. Kertaakaan ei olla Vienan elinaikana oltu saamatta heiltä jotain tartuntaa :headwall: Eikä tuo muuten mitään, mutta hulinaöitä ei vaan jaksais, mutta ymmärtäähän sen, että vaikeeta se hengittäminen on tukkosella nenällä ja sitten tutti pitäis kuitenkin olla suussa. Hankala yhdistelmä.

Eli siis meille todellakin tulee influenssarokotus, mä alan olla kypsä näihin sairasteluihin. Tänään ja huomenna olisi ollut liukuhihnalla rokottamista neuvolassa, mutta eiväthän ne kuumeilevaa rokota... toivottavasti saadaan silti jokin toinen päivä... täytyypi soitella. Meillä 1 vee neuvolan rokotus meni lähes itkutta, joten ei tunnu, että toista huudattamaankaan menisin.

Mietin teidän juttuja lukiessa, että pitäisköhän ottaa relatkin taas kehiin... jospa niistä olis apuja.

Kommentoitavaa muuta oli, että:

Hipkukka, uteliaana mietin, että mitä ohjeita neukkutädiltä tulee? Ei tartte kertoa, jos et halua.

Söpöjä kuvia taas monesta, ainakin Sannista ja Ilonasta!

Äh, kun lyö tyhjää... *menee selaan taaksepäin*
 
Heips,

juuhus - tälläkin äidillä oli omaa aikaa - aamulla klo 9 hammaslääkärin tuolissa :D :LOL:
Siinäpä kyllä mietin että mieluisampaa olisi lapsen kans temmeltää, oli sen verran karmeeta. Taas. Joku harjoittelija messissä - ja osaa tavaroista ihmeteltiin että 'jaa, onkohan maire vaihtanut sen paikan laatikkoon oikealle/vasemmalle jne ...' ei muuten kovin ylentvää kun itse makaa 1 ja 10 minuuttia suu auki - kaksi takahampaan ishhhooooa paikkaa.
Huh.

Ja valoa tunnelin päässä - minäkin olen täällä seinille hyppinyt hoitopaikan suhteen - josta siis ei ole mitään tietoa ollut . Töihin menohan on tammikuun alussa.
Siis hakemuksenhan olen tehnyt jo toukokuussa ja soitellut perään - vissiin 3-5 kertaa...

Nyt - jälleen kerran - aloin soittelemaan. Kunnallista pphsta vastaavaa en saanut kiinni, mutta ykistyisesta pph:sta vastaavan sain - ja summasummarum - huomenna mennään tutustumaan yhteen paikkaan tuohon Koskelaan - siis ei kovin paha paikka matkailla , kuitenkaan.
Veikkaanpas ettei auta nirsoilla - jos ylipäätään pph paikan Oulussa sattuisi saamaan.
Peukkuja peukkuja pitäkääpäs !!!

Eipä silti mun puhelu oli kyllä säälisääli-tyylinen, että jos edes joku asia järjestyisi asiallisesti tässä meilläkin. Onhan tuo yks sun toinen asia vastustanutkin...

Onkohan pompulalla kakka housussa - taaas - pari tekee per päiv.
Ja normimaidon ja normiruoan myötä löystynyt meilläkin on tulokset - vaikka sitä hylamaitoa juodaakin, molemmat...

 
... jaa niin ja kaikille harjoitteluissa oleville : ei se harjoittelija ollut syypää tavaroiden hakusessa oloon , vaan joku vakimaire (nimi muutettu) . Ylipäätään ei tainnut paljoa herjoittelija tehdä/saada tehdä kuin katsoa vierestä...
Mutta siis oli jotenkin .. ja se kun mun yli puhuttiin ihan kaikkea muuta ja ihmisiä ravas ja ... tuntui että muistaakohan ne kohta mitä olivat tekemässä...
'
 
Päivää täältä pakkaamisen keskeltä :headwall: joku halukas vois tulla miun puolesta pakkaamaan..miten tuota roinaa kertyykin...

tuutis iho on nyt pysyny hyvänä :) taitaa vaan jalkoihin jäädä arvet kun siinä näkyy ne kohdat missä sitä on ollu pahimmillaan..mut onnex ei naamassa mitään jälkiä näy :)
 
HYVÄÄ PÄIVÄÄ B)

Täällä ollaan, ja hengissäkin vielä! Minä tuossa tunti sitten heräsin siihen todellisuuteen, etten ole viikkoon käynyt edes koneen edessä :eek: Onhan tässä toki muuta ollunna ihan kiireeksi asti, ja sairastinpa vielä elämäni ensimmäisen oksennustaudinkin viime viikolla :x Ja tosiaan, mehän loisitaan täällä mun isän nurkissa, että välillä on tilnteet olleet vähintäänkin mielenkiintoisia... Mutta on tässä sekin hyvä puoli, että kun me on "reiskan" kanssa siellä remppatyömaalla laukattu edelleen päivittäin, niin Sikke on tottunut muihin hoitajiin!!! Eli ehkäpä meilläkin vielä tässä talven aikana hoidetaan parisuhdetta jonnii kerran :whistle: a.k.a vedetään liiskat ja maataan krapulassa kotona.......

Ja työmaalla alkaa näyttää jo suhteellisen kivalta. Kööki on vetimiä vaille valmis ja muutenkin tavarat ainakin oikeissa huoneissa, mutta kun lämminvesivaraaja puuttuu ja vessan pytyt niin eipä siellä kauheesti asuta ja elellä :/ Noh, mutta kaikki on kiinni saunan paneloinnista että kun se saahaan, niin sitten saahaan lämminvesivaraaja paikoilleen ja vedet juoksemaan! Että kyl se tästä. Ei ehkä vielä tällä viikolla kun on ne hautajaisetkin, mutta ehkä ens tahi seuraavlla viikolla olis hopes up...

Täällä ootte jutelleet vaikka mistä ja vaikka ne äsken luin, ainakin pääpiirteittäin, niin eipähän jääny mitään mieleen... No niistä mitoista kun kerran mekin tänään käytiin nlassa (1½ viikkoa myöhässä kun äippä unohti ekan yrityskerran :ashamed: ), eli 1v. mitat oli meillä 9800g, 75,5cm ja pipo 46. Gefilus tms tuotteita ei käytetä säännöllisesti, avikkain aihetta olisi. Sen sijaan Duphalac menee joka aamu :/ Muuten tulloo kakka kerran viikossa huudon saattelemana.

Nyt mänen kaffen juontiin että kerkiän taas sinne työmaalle :wave:

No se piti vielä sanoa, että herrajee miten oli hienoja pyyhkeitä Tuutilla :eek: Miten te jaksatte |O *potee huono-äiti oloa*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Hipkukka, uteliaana mietin, että mitä ohjeita neukkutädiltä tulee?
Ei mitään ihmeellisiä. Vain näitä suositusten mukaisia. Kysyi esim viimeksi mitä maitoa juotetaan pojalle (tavallista kevyt maitoa) ja tietenkin alkoi paasata, että nykyään suositellaan kyllä rasvatonta tai ykkösmaitoa. Ja kun pojalla on kuiva iho niin suositti rypsiöljy lisää puuroon, kun kerta rasvatonta maitoakin aletaan antamaan :D Rasva ja öljy hyväksi siis kuiva ihoiselle.
No, tuota rasvalisää poika on jo saanut. Muttei rypsi- tai rapsiöljyä, kun se joidenkin lähteiden mukaan saattaa pahentaa atoopikon iho-oireita. Ja kyllä musta tuntuu, että nyt kun ei olla pariin viikkoon annettu valmissoseita (sisältävät rypsiöljyä monesti) ja muutenkin välttänyt ruuanlaitossa rypsiöljyä, niin kyllä tuo iho on nätimpi.
Mutta viime käynnilla neukkutäti kirjasi neuvolakortiin, että "juo rasvatonta maitoa ja saa puurossa rypsiöljy-lisän". Juu, vähän sinne päinhän me toimitaankin :D
 
hiljaiseloa täällä..mie oon pessy kylpyhuoneen,ja pari koneellista pyykkii.ihanaa kun niitä ei tartte levitellä mihkään kuivumaan.

venla nukkuu,ja likatki painu omiin kammarloihinsa töllöö kattomaa,voishan tuota pötköllee heittäytyy,ukkokin on iltavuorossa.outoo oli hakee venlukka hoidosta,kun isäntä sen yleensä on hakenu,ja mie vieny.

eka joululahjakin ostettu :D ostin siskon tytölle hamahelmiä,kun niitä niin toivo.katelin venlalle nukkee..ja ihastuin prismassa sellaseen ihanan vaaleanpunaseen housu huppari yhistelmään jossa oli tipun tai jonkun tirpusen kuva rinnuksissa..mutta saakutti soikoon kun ei ollu enää 86cm kokoo..kyllä pojille olis ollu vaaleensinisenä 86cm.iä.

no pitää lähtee huutikseen surfailemaan.
 
hipkukka siis jotain rypsiöljy lisääkö pitäs antaa?siis sehän on ihan kauheen makusta :eek: ainakin minusta..mie oon kyllä pienen nokareen voita(siis ihan oikeeta voita) laittanu silloin tällöin puuron joukkoon.
mutta eikös se olis ihan sama et antaa sinistä maitoo kun siinä on rasvaa,ettei tarttes sitten antaa öljyjä tai voi lisiä erikseen?vai onko niissä rasvoissa sitten joku ero?
meillähän tarjos miehen vanhemmat ihan ehtaa punasta maitoo lauantaina venlalle..en kyllä antanu :ashamed:
 
tän päivän iltalehdissä,molemmissa,oli juttua siitä keskos pojasta jonka äiti kuoli raskausmyrkytykseen,en löydä netistä sitä uutista tähän hätään,on siis tän paikkakunnan mies ja poika..kerroin tästä joskus kerhossa,me lahjoitettiin sillon niille simpan vaatteita..

ja simppa kävelee :heart: tässä illan mittaan ihan huomaamattaan lähteny vaan ilman tukee viipottaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
hipkukka siis jotain rypsiöljy lisääkö pitäs antaa?siis sehän on ihan kauheen makusta :eek: ainakin minusta..mie oon kyllä pienen nokareen voita(siis ihan oikeeta voita) laittanu silloin tällöin puuron joukkoon.
mutta eikös se olis ihan sama et antaa sinistä maitoo kun siinä on rasvaa,ettei tarttes sitten antaa öljyjä tai voi lisiä erikseen?vai onko niissä rasvoissa sitten joku ero?
meillähän tarjos miehen vanhemmat ihan ehtaa punasta maitoo lauantaina venlalle..en kyllä antanu :ashamed:
Juuh ja peruste oli vielä tuo, että kun rasvattomassa maidossa ei ole rasvaa :D Mie oon pikkasen tavallisen ruuan sekaan laittanut esim auringonkukka öljyä. Mutta puuron joukkoon tosiaan vois laittaakin voi nokareen. En ollukaan ajatellu, niin tottunu jo tuohon maidottomaan, ettei meinaa vieläkään sisäistää, että nyt voi tavallisia maitotuotteita antaa.

Vai olisikohan selitys siinä, että kasvis- ja eläinrasva on erilaista? Fiksummat voi valaista :D Onko sillä väliä mistä ravinnon rasva on peäisin?

 

mutta eikös se olis ihan sama et antaa sinistä maitoo kun siinä on rasvaa,ettei tarttes sitten antaa öljyjä tai voi lisiä erikseen?vai onko niissä rasvoissa sitten joku ero?
meillähän tarjos miehen vanhemmat ihan ehtaa punasta maitoo lauantaina
Vai olisikohan selitys siinä, että kasvis- ja eläinrasva on erilaista? Fiksummat voi valaista :D Onko sillä väliä mistä ravinnon rasva on peäisin?

[/quote]

Kasvirasvat on parempia kuin eläinrasvat. Tästä syystä just noita öljyjä suositellaan ja rasvasia maitoja ja voita pitäs välttää tai siis käyttää "hillitysti".
 
Hei,

aikamoista neulansilmän halkomista tuo neuvolahommeli - mikähän on loppuviimein erot kevyt ja rasvattoman maidon välillä ?
Ajattelin antaa ja anna vielä hetken aikaa Viulle sitä kevyt-hylamaitoa (vaihtuu myöhemmin rasvattomaan) - ja muusta rasvankäytöstä - ihan yksinkertaisesti leivänpäälle hitunen floran 3-öljyn margariinia - jota siis yksinkertaisuuden vuoksi Viun kans kutsumme voiksi (osaa sanoa että voita...)
Paremmin menee leipä kaupaksi ja/tai on hupia että äippä saa muun ruoan syötettyä..

Niistä maitohappo ja jogurttikeskusteluista vielä - mikä nyt oli sitten se suositeltava tapa tai tuote ? Suositeltavin jogurtti (tiedetään ei saisi syödä ollenkaan, joopajoo ...) tai suositeltavin maitohappo/gefilus yms tuote ?
Vaikka aionkin toimia omalla tavalla - omista syistäni.... minusta on mukava myös jotenkin seurata lapsen iloa kun sen jukun kohdalla oikeatsi maiskutellaan ja sitä kun hän ihan itse tunnistaa tuon ko jukurtin vaikka mistä... Mainosten orja , joopa joo ... :)
Tarjottu on viiliä , eikä mene - samoin korvikejogurtit (muut) ei aiheuta samoa kicksejä...

Mutta - linjauksia on monia - ja se sallittakoon. Joku äiti ei varmaan anna pullanmurua lapselle kahvipöydässä - minä annan senkin , on sosiaalista enemmän kuin mitään muuta. Ja kohtuus kaikessa ja osallstuminen näyttää ainakin Viulle olevan hienoa ...

 
Tänään oli eka raskausajan neuvolakäynti ja tosi mukavaa oli! Vähän eeltä mietitytti että minkäs lainen täti sielä on tätä nykyä töissä kun edellinen siity toiseen paikkaan ja hänestä tykkäsin kovasti. No todella mukava ihminen oli tämä uusikin ja mielellään käyn kyllä aina neuvolatarkastuksissa. Kaikki oli hyvin ja sykekin kuului :heart: hassua, ite kun olin niin epäilevä että onkohan sielä ketään...no kai se on pakko uskoa kun itekin sen jo kuuli =)

Eilen meistä tuli ekaa kertaa kummeja oli todella kivat ristiäiset ja poika kyllä itki välillä kovastikin kun vieraassa sylissä oli kasteen ajan mutta hyvin meni kaikki kuitenkin ja nätin nimen lapsi sai :heart:

Mulla nyt hetkeksi koulustressi helpottanu kun uus jakso alko tänään. Alotettiin nyt työskentelemään pareittain toistemme suissa koulun hammashoitolassa ja muutaman viikon päästä tulee jo ekat oikeet asiakkaat, hui vähän jännittää mutta silleen hyvällä tavalla ;)

jep, taidanpa hilpasta hakeen suklaatuutin jääkaapista näin maanantai- illan kunniaks :p
 
krisu niimpä tietenkin,eläinrasvathan on "pahempia" kun kasvirasvat..mutta tietenkin kohtuus kaikessa..välillä tuntuu että kohta ei uskaltas syöttää yhtikäs mitään,jos ihan tarkkoja oltas,ja kävis oikein kirjojen ohjeita noudattamaan..mutta kertokaapas se että miten nää "karpaasit" tuolla vanainkodeissa elää 100 vuotiaiks kun ollaan syöty oikeeta voita ja lähestulkoon lehmän tissistä maitoo..mutta varmaan se työnteko on siihen aikaan ollu ihan toista kun nykysin..tiiä häntä sitten..
mitähän pullamössö kansaa nykyajan lapset tulee olemaan??? :eek:

no kuitenkin,rypsi ja rapsi ja auringonkukka öljy varmaan ihan asiansa ajaa.
kyllähän sitä, voi silmän voi huttuun laittaa silloin tällöin..kokonaisuushan se on tärkeetä,mitä lapsi syö.vai onko?että suhteessa kaikkia tasapuolisesti,kasviksia,viljoja,lihoja,kaloja...eikä jonninjoutavia välipaloja ym...

ja mielipiteitähän ruokatottumuksista on..
en mie kuitenkaan taida tota öljyy tytylle ruveta antamaan :eek: koiralle oon joku kerta ruuan joukkoon lorauttanu,pysyy turkki kiiltävänä :D
 
yodottaja meillä saa ihan normaalia rasvatonta ja rasvallista (perinteistä) jugurttia,sillä hintaa saa monta normaalia jugurttia kuin ostas jotain erikois jugurtteja,,kerra ostin jonkun gidius vai mikä se nyt oli..ja parempiin suihin meni,enneku kerkesin venlalle antaa :eek:
 
YOdottaja en osaa sanoa että mikä olis hyvä jogurtti lapsille, mutta se energiamäärähän sen aika paljon ratkasee. Rasvattomissa on tietty vähemmän rasvaa, mutta niissä saattaa sitten olla sitä vastoin lisätty ekstra määrä sokeria jotta maku säilyis. Eli jos haluaa ja jaksaa vähän tuoteselostevertailua suorittaa maitokaapin luona niin energiamäärää ja hiilaripitoisuuksia kattomalla saa aika hyvän kuvan että mikä on parempi vaihtoehto kuin toinen. Ja tuo rasvamäärä ei ole oikeastaan niin "paha" kuin sokeri, varsinkin jos ovat vielä ns. hyviä rasvoja eli niitä tyydyttymättömiä.... Täytyy nyt vielä erikseen mainita että minä en oo mikään terveyspoliisi itsekkään ja tytölle tulee annettua vähän sitä sun tätä väliin, mutta tässä nyt vähän täsmätietoa jos joku kaipailee. Mulle nämä tulee tuon opiskelun kautta selville kun tuo ravitsemusneuvonta varsinkin lapsiperheille on sitten osa sitä tulevaa työnkuvaa.

Ite oon antanu rela-tippoja toisinaan, niitä neuvolassa suosittelivat ihan aikuisillekin, ehkäsee kuulemma tehokkaasti flunssaa ainakin terkan mielestä. Ja helppo on antaa puurolusikan sekaan, eivät maistu milekkään. Ainut paha että pikku purkki maksaa noin huimat 20? ja jääkaapissa pitää säilyttää...kokemuksesta voin sanoo että ottaa vähän kupoliin kun aamulla tukka kohti kattoo kampeet keittiöön ja huomaat sen juuri ostetun putelin nököttävän söpösti siinä tiskipöydällä edellis illan jäljiltä :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
krisu niimpä tietenkin,eläinrasvathan on "pahempia" kun kasvirasvat..mutta tietenkin kohtuus kaikessa..välillä tuntuu että kohta ei uskaltas syöttää yhtikäs mitään,jos ihan tarkkoja oltas,ja kävis oikein kirjojen ohjeita noudattamaan..mutta kertokaapas se että miten nää "karpaasit" tuolla vanainkodeissa elää 100 vuotiaiks kun ollaan syöty oikeeta voita ja lähestulkoon lehmän tissistä maitoo..mutta varmaan se työnteko on siihen aikaan ollu ihan toista kun nykysin..tiiä häntä sitten..
mitähän pullamössö kansaa nykyajan lapset tulee olemaan??? :eek:

no kuitenkin,rypsi ja rapsi ja auringonkukka öljy varmaan ihan asiansa ajaa.
kyllähän sitä, voi silmän voi huttuun laittaa silloin tällöin..kokonaisuushan se on tärkeetä,mitä lapsi syö.vai onko?että suhteessa kaikkia tasapuolisesti,kasviksia,viljoja,lihoja,kaloja...eikä jonninjoutavia välipaloja ym...

ja mielipiteitähän ruokatottumuksista on..
en mie kuitenkaan taida tota öljyy tytylle ruveta antamaan :eek: koiralle oon joku kerta ruuan joukkoon lorauttanu,pysyy turkki kiiltävänä :D
Näin juuri...ja siis itsehän en ole mikään terveys intoilija todellakaan.. vastasin vain kysymykseen :D
Meillähän melinalla se maitoallergia niin sen takia ei tavis maitoja ja juguja syödä eikä leivälle voita laiteta..mutta jos allergiaa ei olis niin varmasti ois nää kaikki käytössä.
Maidotonta flooraa olen minäkin joskus leivälle sipassu,mutta öljy lisää en ole laittanut ihan jo maunkin vuoksi.
 
Jeps , ja kyse ei ole siitä, ettenkö minäkin teoriassa tietäisi mikä olisim kaikkein terveellisintä noin niinkus ravintomielessä. Oon myöskin ollut töissä ravintopäiväkirjoja yms kuntopäiväkirjoja nettiin väsäävässä yrityksessä - lähinnä niinkuin diabeteksen ja muiden vastaavien sairauksien ennaltahkäisy ynnä ruokavaliohoito mielessä... ja olipa siinä henkilökunnallekin kaikenmoista projektia sian tiimoilta.
Vaan juurikin noin - itse en osaa elää umpiterveellisesti - ja osana terveyttä on myös tietty rentous , nautinnollisuus ja mukavuus.
Siis se herkkuperseys :)
Suomeksi sanottuna...

Jahas - tämä materialisti-herkuttelija äippä taisi ostaa legon scalan nukkiksen Viulle joululahjaksi ... nyt tuli sika säkissä, saa nähdä mitä posti tuo, jos tuopi ...

Jännittää tuo huominen hoitoon tutustuminen, voi että kun osuis nyt heti kohdilleen ...
 
tin
yövuoro päivää!
oon ihanan rauhallises yövuoros(oikee palkkatöis eikä harjottelus:)) Kiva välillä saada kahisevaaki. Mulla olis tos tenttiin luettavana n.800sivua mutta jännästi nyt tää netti koukuttaa enemmän;) Mulla on huiput eväät: hain kotipizzasta pizzan, sit suklaalevyn puolikas, kolme pikkupussia karkkia(sai halvalla :saint: ) jaaa limsaa :p no ainaki luulis pysyvän hereillä:D
Ärsyttää vaan jos en huomiseks saa ketää Tatun kans niin et saisin vähä nukkua..

Tuuti: Kaikki synttärivieraat ihasteli Kittyä ja ihmetteli et miten joku osaa tehdä noin hienoja juttuja ite =) Kiitos siis vielä!

jepjep, ei kai mulla sen kummempia, taidan painua kahaveelle...
 
tin
tinakenkätytölle tsemppiä muuttoon ja kiva ku peppi on parempi!
kiva kuulla mammoliinostaki! etteköhän teki pian pääse hoitamaan parisuhdetta;)
simpalle onnea kävelytaidosta!

meki otetaan todellaki infulenssarokotus, tai eka osa otettiin jo. tänne kans rantautuu kaikki pöpöt mitä on olemas..

kuinkas millan pikku-ukko on nukkunu? ja muittenki valvoskelijoitten pienet? meillä yöhulinat jatkuu toistaiseksi paitsi viime yönä räkkys yhen mais(ite vielä sillon hereellä) ja sit seuraavan kerran vasta puoli kasi!! ihanaa!
 
Dogtor se juttu oli myös sunnuntain Savon Sanomissa. Tulipahan taas mieleen, miten onnekas itse on... :'(

Jouduin sitte viideltä nousemaan ylös, kun mies lähti töihin ja Sanni kuorsas ku aikamies |O
Miestä oisin potkassu, jos ois tuollee metelöiny mut ei kai sitä nuin pientä viiti. Eikä mun kinttu mahtus pinnojen välistäkää :whistle:
 

Yhteistyössä