LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Gefilus Kidiuksesta tuli mieleen että meillä ravitsemuksen opettaja sano että ne eivät oo ollenkaan lapsille sopivaa syötävää... Ja näytti sitten vielä Kalevassa olleen jugurttivertailun missä asiantuntijat olivat haukkuneet sen tuotteen ihan lyttyyn. Kamalasti sisältää sokeria, eli energiamäärä on aika huima pienelle lapselle, siinä ilmeisesti syy. Ja sanoi vielä että jotkut jugurtit, piimät ym. mainostaa juuri noita bifidus yms bakteereita, vaikka käytännössä niillä ei ole mitään sen positiivisempaa vaikutusta kuin normi jugureillakaan eli olis ihan vaan mainoskikka...

Mutta siis tarkotus ei oo ketään neuvoa että mitä kannattaa lapsilleen syöttää ja mitä ei, tuli vaan tämä mieleen tuolta opinahjosta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Syötättekö maitohappobakteeria taaperoillenne? Entäpä jos annatte niitä 'jukuja' - eli Gefilus Kidius tuotteita - niin vieläkös sen lisäksi ?
Voisikohan jo jotain edukkaampaa maitohapatusta antaa kuin gefiluksen omia ?

Oottekos ottaneet sen influenssa rokotuksen näille lokataaperoille ?
Mä meinailin sitä vesirokkorokotetta , mutten tiedä tuosta ?
Itse en oo koskaan ottanut ...
Ei syödä maitohappobakteereita ja ei olla otettu influenssarokotetta edes Kiialle.

 
YOdottaja me ei otettu Siljalle sitä influenssarokotetta. Oltiin vähän kahen vaiheilla mutta jätettiin sitten ottamatta kun kerran on kotihoidossa nyt ja melko vähän loppujenlopuks liikutaan lasten parissa. Asia olis ollu varmaan eri jos olis tarhassa, sileä kun kuitenkin pöpöjä liikkeellä. Mutta hankala sanoa mitä kannattais tehä.. onko noissa hyvä se teho?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Enpä tullut kysyneeksi. Anopin pakkaseen ne mahdolliset saaliit menee. Isäntä kysyi vaan että onko hän tulossa vai menossa. Näkyi vissin ovelle, että mamma on pahana :LOL:
Tekikö miel sanoa että menossa :whistle:
Arvaa vaan :saint: Eikä pelkästään tuon metsästyksen takia. Täällä on nyt muutenkin enempi tai vähempi kiristelty hampaita. Muka sovitaan kunnes taas nousee jotain eripuraa esiin. Eilen illalla jo tuli ukolta sellasta tekstiä, että loukkaannuin oikeesti. Tänään pyysi kyllä niin nöyrästi anteeksi, joten se siitä. Kai nämä kahnaukset aina kasaantuu. Välillä on sitten pitkiäkin aikoja, ettei tarvii riidellä mistään.

Kiitos Tiipii tuosta jugurttitietoudesta. Olenkin miettinyt, että mitä jugurttia vois antaa kun luonnonjugurtti ei oikeen tee kauppaansa. Eli ei siis ainakaan kidiusta.

Mulla on jäänyt tuo rokotusasia ihan unholaan *huonoäitihuonoäiti* :headwall:
 
kyllä on tuuti tehnyt hienoja kittyjä,aivan mahtavia!! =)

isänpäivä menny nopsaan,aamulla keitin kahveet ja vietiin pojan kanssa isännälle kahvit sänkyyn(sai elämänsä kertaa kahvit juua sängyssä...sekun tuppaa herään nii aikasten)
lahjaksi sai kahvimukin jossa kuva komeasta pikku pojasta:heart:
kortin tein itse ja sen annoin pojan ojentaa..tokihan kortti "vähän" rutistui matkalla kun pikkunen sitä kantoi,mutta mitäs tuosta :D
sitten käytiin miehen isopapalla kahvilla ja kakulla,siitä suunnistettiin mun vanhemmille kahville ja kakulle(kakkukiintiö täynnä)
siskon kanssa ostettiin isälle haisulipyyhe ja marmorikuulia lahjaksi.
kortin tein isälle itse ja löysin hauskan runonki siihen.

yksäidin puolesta harmittaa tuo loppuarvionti!! :hug:

niin ja yöt menee hulabalootyyliin vieläki...viime yönä hulinat alkoi 2lta(ihan kunnon huudolla)ja kesti visisin puoli5:n..huoh
olihan tuota kiehnäystä ja möngintää jo 23.30 lähtien..
en ymmärrä..ilmeisesti tahtoo víereen,sitten en minä saa nukuttua kun toinen mönkii ja saa pelätä että tippuu sängystä.
sitä sellasessa koiranunessa lepäilee..
kokeilin monta kertaa laittaa omaan sängyyn vaan ei.se ei anna periksi..ja kaiken lisäksi en vihti kovin kauaa yöllä huudattaa kun kerrostalossa asutaa.

ai että ku sais oman asunnon..haaveissa ois ja ehkä tuossa ensvuoden alkupuolella vois selvitä asioita!!

noh,mutta tää nyt lähtee käyttämään koirulin lenkillä ja otampa pojanki kärryilemään!

:wave:
muos.satoja kirjotusvirheitä
 
tin
Hei pitkästä aikaa!
Meikä on lomalla!!! :D :D ei vaan siltä tunnu ku on niin kiire koko ajan! Mutta en nyt millää muista kommata kaikkia niin en kommaa sit mitää!:D
Me oltiin viime vkonloppuna päiväseltään käymäs mun tädin luona(42v. odottaa ylläriesikoistaan:)) niin vietiin sille muuttokuorma helsinkiin. Ja Tatska oli mukana. Yhteensä 700km päivän aikana josta Tatu nukku yhteensä 2h. Mutta hyvin meni. Mun isä, äiti ja paappa oli mukana niin ne viihdytti sitä koko matkan.

Sit viime viikko oli kiireinen ku oli vipa harjotteluviikkoja mulla oli itellä magneettikuvaus sen migreenin takia. Perjantaina tehtiin yllätyshyökkäys paikalliseen ukon siskon porukan kans ja meni hiukan myöhälle :whistle: Sit eilen mentiin isänpäivää viettämään ikaalisten kylpylään. Oltiin yö sielä perheen kans. Illasta vielä käytiin vaareja jne moikkaamas ja ihana olla kotona vailla tekemistä:) Ma-ti yöksi meen töihin tonne mun kesätyöpaikkaan, kiva saada välillä rahaaki!

Laittakaa muutki raskauskuulumisia!:)

YOdottaja ja yksäiti
:hug:

Niin mitä sen tampere-miitin kans?? Olisko rontilla, yksäitillä, henkalla mahkuja päästä esim. ke tai to? Muita halukkaita?:)
 
Ihania kuvia kaikilla! Ja onnea jos en vielä jotakin oo muistanu onnitella.

Tää päivä on sitten ollu aikastalailla raskas ja pyllystä :headwall: Pessi huutanu oikeestaan melkein koko päivän,koko ajan ois pitäny sylissä olla.Ja oikein sellasta maailman surkeinta itkua |O No, Peetulla oli ollu ihana reissu ja sen kyllä sitten äiti sai tuntea nahoissaan :headwall: äiti oli koko päivän tyhmä,tyhmä,tyhmä ja koko ajan muksimassa,tuuppimassa jne jne jne... No,mä tyytyväisenä vedin vaan mp3 soittimen korville ja annoin poikien kitistä ja kiukutella. Loppujen lopuks Peetu meni kiltisti sänkyyn ja halas oikein kunnolla että mulla on isiä ikävä :'( tiesihän sen että siitä se kuikku johtuu :'(
Niin ja Pessi nukahti seisovilteen pinnasänkyynsä :LOL: ei sitten suostunu millään meneen nukkumaan kunnes ei pystyny enään laittaan hanttiin.

Joo,mä alan katteleen huomiseks työsopimuksia sun muita valmiiks...palaan taas!
Ja kiitos kaikille :hug: :sta :)

ainiin,piti kysyä että tykkääkö täälä joku James Bluntista?!?...
 
niin joo,ei meillä mitään maitohappobakteereja syödä, eikä gefilus juttujakaan kun piimän muodossa joskus. Vanilja jogurtti on poikien herkkua,ihan toi litran tölkki on usein meillä tai sitten niitä olikos Pirkan vanilja jogurtteja. On muuten tooosi hyviä :p
Ja influenssa rokotus pitäs juu ottaa ens viikolla..jos kerkeää
 
yo kyseli maitohappobakteerien syönnistä,meillä on venla syöny noita rela tippoja 5 päivän ikäsestä alkaen.ja meillä ei ole tähän mennessä ollu vielä yhtään korvatulehdusta(nyt ku kehun niin heti tietysti tulee,ku kröhä on) ja oliskoha tuo nyt 3. nuha mikä menossa nyt.
influenssa rokotetta ei otettu,en tiiä jotenkin se ei vaan hyvältä ajatukselta tuntunu.

mie oon tän päivän pyhittäny metsoloille :D katoin 7 ja 8 dvd.t eli yhteensä olikohan 10 jaksoa.jotenkin tuli vaan kauheen haikee olo kaikesta..
etätytöt viskasin linja-autolle vaan tossa iltapäivällä,kun mies töihin meni iltaan.eikä päässy viemään.

yksäiti elä välitä arvioinneista,eikös siullakin ole sitten sen suuntautumis jakson lopussa viimonen lopullinen näyttö..?kun meillä vika vuonna oli 3 harjoittelua,mutta viimosena se lopullinen näyttö.eli ainoastaan 1 näyttö.
voihan se siunkin kohdalla olla että ette vaan ohjaajan kanssa tullu juttuun..jos siun kerra olis pitäny olla aktiivisempi kysellä ym..jos sit olisit kyselly niin olishan se voinu taas olla sillee et sit olisit liikaa kyselly ja ollu äänessä.
kyllähän meikäläiselläkin aika mielenkiintosia paikkoja oli,ja ihmisiä siellä..sairaalassakin ohjaaja oli sellanen joka teki vaan iltaa ja viikonloppuja :eek: joten ilmotimpa heti että mie en täällä aijo kyllä joka ilta olla,saati joka viikonloppu..
mutta tsemppiä päiväkotiharjotteluun :D

milekon sannista kivoja kuvia..

mie tilasin ifolorilta meikäläisille joululahjaksi vuosikalenterin venlan kuvilla..hitto kun ei niillekkää mitään keksi..saati sitten muille..varmaan venlukan kummeille pitää samanmoiset tilata..

minnuu väsyttää,ja huomenna taas maanantai..mihin nää viikonloput oikein hurahtaa :eek: ?
 
ihana päivä ollut,aamulla simppa nakuna kera isänsä (vaatteet päällä :LOL: ) köllivät sängyssä,vein heille suklaata ja sain sillä välin tehtyä aamiaisen kera kunnon voileipien ja kakun.
sit touhuttiin aamu yhdessä ja päivä kierreltiin ukit läpi..ukin haudalle vein kynttilän haikein mielin,ukin kuolemasta jo 7 vuotta ja yks ilta tuli niin kova ikävä ukkia että itkukin tuli :ashamed:
sitten tehtiin ruoka,valkosipuli kermaperunoita,sisäfile pihvejä,kantarelli kastiketta..

koko päivä muutenki menny ihanin tunnelmin,jotenki kaikki niin rakastuneita ollaan oltu :D :heart:

tässä pari kuvaa



 
Niinukka, on joo juurikin tuollain että vikana vuonna 3harjottelua joista sitten vissiin yhdessä näyttö vaan.
huomena pitäskin muuten sille opettajalle soittaa.varmaan huomaskin musta että en ollu yhtään tyytyväinen arviohin :ashamed: :whistle:

jaiks,huomena taas uuteen paikkaan...ja kamalan pitkä tehtävä näytti olevan tuonne jaksolle :/
No joo..jos menis kerään romut kasaan aamua varten :wave:
 
yksäidille :hug: ja Pessiä naureskelinki jo tuo naamakirjan puolela :D

meillä ssyödään gefilus tuotteita vaan piimän muodossa...no muutaman kerran oon ostanu jotain (arlan)? maustamatonta gefilus jugurttia..........lemppari jugurtti on bulgarianjugurtti ja piimää menee paljon :D

influenssarokotus otettiin ja toinen satsi tulee ny 2.12....isäntäki sai sellasen työpaikan kautta....vaan mä ja Emma sit varmaan saadaan se flunssa :LOL:

...mitäs vielä..hmmm...niin ihania kuvia Sannista :)

tin ei taida ainakaan multa onnistua se ke/to.....mut joku toinen kerta sit

=)

meikä on muuten ihan ressaantunu :( oon ny ollu ilman minkäännäköistä tuloa jo 2,5kk ja rankkaa on...ainaki mulle......isännällä kyl olis rahaa,ku lainaa otettiin remppaan,mut eihän se niitä mulle jakele :/ ärsyttääääääääää :kieh: :kieh: :kieh: laskuja on pinokaupalla ja ne muistuu sit mieleen ku pitäis mennä nukkuun..prkle...hyvä uni siit tuleeki....mut joo...se siitä....vituttaa vaan tää tilanne ny
 
Maitohappobakteereista Meillä poika on saanut 3. päivän ikäisestä, säännöllisen epäsäännöllisesti. Ensin RELA-tippoja ja kun kiinteitä aloitettiin, niin siirryttiin jauhemuotoon (ruokaan sekoitettuna). Itse syön myös ja olen huomannut niiden helpottavan omia vatsavaivojani, joten siksi syötän pojallekin.
Mie muutama vuosi sitten kuulin sellaisen jutun, että vaikka on osoitettu tutkimuksin noiden teho, niin se tutkimus on tehty nimenomaan jauhe yms valmisteille. Siitä, että onko ne toimivia jugurtti yms tuotteisiin lisättynä ei ole tutkimustuloksia. Eli Gefilus-tuotteissa kun mainostetaan miten bakteerit auttavat, niin silloin vedotaan noihin tutkimuksiin, jotka on tehty "puhtaille" valmisteille. Hitsi, mie en nyt osaa ilmaista itseäni selvästi :headwall: Mutta kuka miulle tuota kertoi, sanoi että ei pidä luottaa että "terveysvaikutteisista"-tuotteista saisi bakteereja tarpeeksi. Ne kun ovat herkkiä tuhoutumaan mahanesteissä. Siksi kapselimuoto olisi kaikista paras (sulaa vasta suolistossa, jossa maitohappobakteerit toimivat). Mut kai nyt jotain päätyy näinkin suolistoon, miekin aukaisen nuo kapselit ja ripottelen ruokaan :whistle: Ja kannattaa aina valita valmiste, jossa on suurin määrä ja mielellään useampaa bakteerikantaa. En sit tietenkään muista mitkä oli ne suositeltavimmat kannat.
Mut varmaan, kun oikein aiheesta kiinnostuis, niin googlella löytäs kaikenlaista tietoa.

Kestovaipoista kysäisen Meillä on noita missä on irralliset sisäosat ja kuoret ja minähän en ole niitä aikoihin saanut pojalle kunnolla päälle :kieh: Nyt kiinnostais ostaa AIO-vaippoja ja vielä neppareilla. Kun kerta mainospuheissa luvataan, että voi käyttää housuvaippojen tapaan. Onko teillä kellään noista kokemuksia? Meillä on hoikka ja pitkä poika, joten mietin mikä merkki ja koko mahtais olla istuvin. Aattelin, jos nyt hommais semmoista kokoa, joka menis loppu vaippa-ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Kestovaipoista kysäisen Meillä on noita missä on irralliset sisäosat ja kuoret ja minähän en ole niitä aikoihin saanut pojalle kunnolla päälle :kieh: Nyt kiinnostais ostaa AIO-vaippoja ja vielä neppareilla. Kun kerta mainospuheissa luvataan, että voi käyttää housuvaippojen tapaan. Onko teillä kellään noista kokemuksia? Meillä on hoikka ja pitkä poika, joten mietin mikä merkki ja koko mahtais olla istuvin. Aattelin, jos nyt hommais semmoista kokoa, joka menis loppu vaippa-ajan.
Käys katsomassa noita... http://www.vekkuli.org/product_info.php/cPath/63/products_id/905
meillä on käytössä koko ajan ja itse tykkään tosi paljon. Enkä sano vain sen takia, että myyn niitä itse.... Meillä ollut keväästä lähtien käytössä ja lisää meinaan ostaa omaksi nyt pika puoliin... Paketti on nimittäin tulossa postissa juuri noita. Niihin saa lisää imuja vaikka harsoista, jos haluu laittaa. Mutta pelkkä jo noissa oleva imu riittää meillä päiväsaikaan ihan hyvin.
Ne on kyllä tarralla, mutta kun tarrat on "selässä", niin ei tarvii miettiä eemelin saavan niitä itse auki. Toimii kuten noi kertsi housuvaipat, voi käyttää "alushousuina"...
 
Heips :wave:
Kauheesti ois mielessä juttua mitä kirjoittaa, ja kommentoimista myös, mutta nyt jo väsyttää niin että ihan pikaisesti...
Meillä ollut hulina viikonloppu. Oli sukua koolla ihan reilummalti, eli siinäpä tää on mennyt...kestittäessä vieraita ja kyläillessä...ja isänpäivää vieteltäessä. Toisaalta mukavaa tälläinen menokin välistä, mutta toisaalta kuluttavaakin. huomasi lapsistakin, että "ylikierroksilla" kävivät kaikesta touhusta kun eivät ois malttaneet ajoissa nukkumaan ees mennä. No nyt jo kuitenkin nukkuneet jo hetken ja itekin tästä pääsee pian nukkumaan :)
Kerkesin kuitenkin kransseja väkertää taas, ja ne lähtivätkin jo sukulaisten matkaan. Itselle sentään saatiin köynnös tehtyä ja siinä jo valotkin komeilee :)
Olis ollut tilda töillekin tilauksia, mutta kellenkään en luvannut mitään. En jaksa nyt ottaa stressiä niistä, teen jos siltä tuntuu. Joulupakettiin kyllä meinaan joillekin jotain tildaa tehdä.
Nyt on muuten kangastakin :whistle: Kävin vähän shoppailemassa...kaikenlaista tarttu matkaan, etenkin kankaissa nyt valinnanvaraa :whistle: :p
Meillä isänpäivää vieteltiin aamusta sillai et vietiin isille aamupala ja lahja+kortit sänkyyn. Kaikilta lapsilta oli omat ja itsetekemät kortit. Oli niin hellyttävää kun pieninkin tuhersi ja ohjenti oman hieman rypistyneen kortin :heart: :)
Sitten mentiinkin mun vanhemmille syömään ja käytiin haudoilla, ja sit viel loput ukit käytiin kiertämässä ja jokapaikassa piti tietty kahvitella ja kakutella :x Vieläkin aika karsee olo...
Jeps mutta jos johonkin muistas kommentoida siis....(loput huomenna toivonmukaan)
Keijulla oli ihania ultrakuulumisia :hug: :heart: Ihanaaa :)
Ikävä oli toi yksäidin arviointi :/ :hug: Mutta se oli vaan yks arviointi...pää pystyyn :)
Ihania kuvia oli kaikilla taas :heart:
Ja maitohapoista, et meillä vauvana poju sai niitä jonkinaikaa, ei enää ellei ole masu sekaisin tms. Eikä ole kyllä mitään erikoisempia tautejakaan ollut. Mietin jossainvaiheessa että alkaisko kokeileen tavallista maitoa kera maitohappojen, mutta kun tuo maitojuoma sopii, niin mennään nyt sillä. Vaikka on kalliimpaa, mutta ei ne ilmasia ole maitohapotkaan.
Influenssarokotetta olen tässä pohtinut että otettasko...mutta en tiedä. Ei olla kyllä koskaan aiemminkaan otettu. Ja todella terveinä meidän lapset ovat olleet.
Barbie leikeistä sen verran, että meillä ovat oikeestaan ykkösleluja noi eskarilaisella. Ja todella hyvin leikkii niillä(on leikkinyt jo kauan) ja pukeakin osaa ihan hyvin. jotkut puvut tosiaan ovat sellaisa että aikuisen apua tarvitsee, mutta mä olen ommellut aika paljon noita vaatteita, sellaisia helposti puettavia.
Meillä on joululahjat viel omille ostamatta, ja tässä kun niitä mietin, niin en keksi mitään :eek: Mitään krääsää ei viitsis ostaa! Mutta jotain lelujuttua kummiskin, kun ollaan toivottu pehmeitä paketteja aika paljon kummeilta/mummuilta etc....pitäähän sitä lelupuoltakin olla jotain, kun muuten niin harvoin mitään lelua saa.
Gwendolynen kuulumisia oli kiva kuulla pitkäst aikaa, kirjoittelehan useemmin jahka vaan ehdit :) Ihana vesseli teillä =) Ja onnea sulle pesien kanssa, niistä tais tulla oikea hitti =)
Niin ja tuutis se on ahertanut :eek: Voi herttinen sentään :) Mutta aivan ihania!!!!!! Kyllä saat olla ylpeä itestäs =) *taputta olalle*
Ei, nyt alkoi sit pätkimään...täytyy nyt mennä vielä pesuille ja sit toivottavasti nukkumaan :)
 
Täältä lahjoitetaan erittäin kiltti raivoava 4v joka ei mee nukkumaan. Pikkusen herneitä vetäisi nenuun (ja syvälle)kun äiti otti kylvystä pois ja viimeinen niitti oli kun maksamakkara leipä tippui syliin |O . Ihanahan tuo on (nukkuessaan) :heart: :saint: Tuolla on nyt puoltoista tuntia kertonut kuinka tyhmä kakkakökkäre äiti on ja kuinka haluaa leipää (jota ei söis kumminkaan kun se on kakkaa). Hyppinyt sängystään hivenen normaalia kovemmalla äänellä tehostaen jne. Että kukas haluais myöhäisiltaa sulostuttamaan meijen enkelikasvoisen räkänokan :saint: (Jolle tuli TAAS nuha kun kasteli itteään eilen) |O Pontiac liikkuu tarvittaessa tosi nopeesti ja pitkälle :whistle:


Onneks Jeppe menee vasta kympiksi huomenna... kun ei täällä mökässä saa edes kipsutin nukahdettua... Tuo laittaa tuol petiään uuteen uskoon :LOL: :headwall:
 
Tuutilulla otatko vaihdossa kaksi pian 9v tyttöä jotka tappelee kaiken aikaa ja kaikesta |O Hienoja käsitöitä olet jaksanut tehdä :D
Mileko mistähän olisi Sanni perinyt tuon suklaahimon :whistle: Aivan ihana neiti =)

Laitanpa meidän neidin kuvan eiliseltä..

(Nenäkin alkaa olla parantunut..)
 
Mama kiitos ei :D Se ei taitais olla kumminkaan hyvä vaihtokauppa :LOL:

Suloinen kuva Ilonasta ja tuolla takana näkyi yks nukke... Ihan kun mulla ois ollut joku tuommoinen.... Lähikuvaa saiskos? :D Nuo sääret ja vartalo näyttää niin tutuilta :LOL: MIssähän mun nukke muutes on :eek: Oiskohan veikan vintillä? Ihan ei taija enää tänään passaa soittaa et onkos mun nukke siellä :LOL:
 

Yhteistyössä