LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Hienoa Tuuti :) ! Ahkera tyttö :LOL:

Ihana kuva Lassista :heart: , kiva kun kävit näyttäytymässä, tulepa taas jäädäksesi :) . Minä en muista sitä aikaa, kun noista pesistä oli täällä säpinää, taisin olla silloin hiljaiselossa palstan suhteen. Piitulin pussit kyllä sitten muistan, olivat tosi ihanat!

Yksäiti, no sait kyllä melkoiset arvostelut :/ . Mutta pää pystyssä päikkyyn :D . Miten mulla on niin hatara pää, mutta missäs nyt äsken olitkaan harjottelussa :ashamed: ?

Mulla ollut ihan tosi kiva päivä. Rauhasaa kotona oloa ja sitten ilta tosi kivaa ja vähän erilaista menoa sukulaisten kanssa tässä kotona kumminkin. Oli vaan jotenkin mukavaa ja muka vaihtelevaakin. Huomaa, että ei paljon ole kodin ulkopuolisista elämää töitten lisäksi, kun tällanen koti-iltakin oli olevinaan jotain ekstraa :LOL:

Nyt sohvalle syömään prinsessakakun jämät :p . Dogtorin uus ohje otettu talteen taas. Ja varmaan olis kiva tuo Susan laittama ruonkirja :) . Meille muuten kakkoselle joku osti joululahjaksi pari vuotta sitten sen sellasen säästöpossun, mihin saa tiputella rahoja ja possu sit laulaa ja laskee jne. Kiva lelu, joku tais siitä joskus täällä puhuakin. Mut on myös lelu, joka on musta käytössä melkosta lyhyen ajan. Se possu oli viime jouluna siskon pojalle joulupaketissa ja tänään kun siitä puhuttiin, niin keksin, että käärinpä saman possun taas tänä jouluna tuolle pienimmälle. Ei kai meidän isommat siihen niin huomioo kiinnitä, possu ollut meiltä kuitenkin pois reilun vuoden. Sit noille isommille aion kääriä pakettiin taas jotain omia vanhoja lelujanikin, niin tehtiin viime vuonnakin. My little poneja (tai lähinnä ne taitaa olla pikkusiskon) ja barbeja olis kans aika kiitettävä setti kaikenlaista mummulan vintillä. Hyvä kierrättää ja ettei sieltä ihan noin vaan kaikkea anna, vaan vähitellen ja just esim jouluna, säästääkin siinä. Minkäikäiset muuten leikkii barbeilla oikein kunnon leikkejä? Meillä noita barbeja ollut jonkun moinen pieni setti muutamia vuosia, muuta ei tuo eskarilaine edelleen niillä musta osaa kunnolla leikkiä. Esim niitten pukeminen on suht vaikeeta. Mut sit taas toisaalta, leikkiikö koululaiset kuinka?

Katjanna muuten, tänään kattelin yhdenlaista Petshop taloa, ihan kivan oloista. Oli 39.90 ja siinä tuli ekstrana 4 hahmoa. Citarissa siis. Voipi olla, että pitää se vielä ostaa esikoiselle synttärilahjaksi. Esikoinen tulee muutamia muitakin lisäosia saamaan sukulaisilta lahjaksi. Mä kannatan, et mieluummin yhtä tai kahta juttua enemmän, kuin että riipasua sieltä ja täältä, eri lelusarjoja tms tarkoitan siis.

Niin ja vielä, meillä vieraat sanoi, että täällä on jo jotenkin niin jouluista :) . No ei kai muuten, mutta kynttilöitä paljon ja johan niistä jo ihana tunnelma tuleekin.

Mutta mun taas piti kirjottaa vaan ihan lyhyesti :ashamed: :LOL:
 
Meidän wannabe lokavauva (ei kun taapero) kiittää ja kumartaa onnitteluista :)

Puuh, synttäreistä selvitty. Ja jotenkin jäi ihan hassu fiilis. Kauheesti touhusin ja tein, mutta yhtään en ehtinyt kenenkään kanssa puhua tms. Tuntui, että sitten kun olisin ehtinyt, niin ihmiset lähti :| Pöh. Viihtyivätköhän edes? Mie totesin jo miehelle, että mitäs, jos ensi vuonna järjestetään jossain muualla ja pitopalvelun kanssa. Pääsis ite helpommalla ja jos kerta vieraatkin vain joiksikin tunneiksi tulevat, niin samahan se on vaikkei kotona oltas. Tyhmää kun ei ehtinyt kenenkään kaa jutteleen ja pii-iitkiin aikoihin ei kuitenkaan noitakaan ihmisiä ollut nähnyt.

Tää viikko on kyllä muutenkin ollut aikasmoista menemistä ja tulemista. On ollu päivisin ohjelmaa ja iltaisin on rakenneltu ja laitettu pojan huonetta kuntoon. Viel'ä on hiukan kesken, mutta leikkimään sinne jo pääsee. Muutenkin tuntuu ettei nykyään vuorokaudessa riitä tunnit. Niin touhukas tuo poika :heart: Näin iltasin on aikaa tännekin kirjoitella, mutta miehellekin pitäisi antaa huomiota. Yritän kyllä päästä kuulumisia lukemaan. Mutta en yhtään ihmettele, vaikka hiukan ketju hiljentynytkin. Arkikiireitä varmasti muillakin. Mutta mukavalta se aina silti tuntuu, kun palstalle tulee ja oma tuttu loka-ketju löytyy ja pääsee "tuttujen" kuulumisia lukemaan :D

Ah, mutta pitihän miun neuvolamitoistakin laittaa. Syntymä mitat oli 56cm ja 4360g
8kk 72,8cm ja 8785g
10kk 75,3cm ja 9630g
12kk 79cm ja 10440g
Otettiin influenssa-rokotekin, vielä kun kuukauden kuluttua muistais hakea sen tehosteen... Hupaisa vain tuo meitin neuvolantäti. Kaikkiin hänen suosituksiinsa vaan nyökyttelen ja juu-juu. Ja teen sitten ihan ominpäin :ashamed: Hupaisaa vain lukea tuosta neuvolakortista, kuinka sinne on kirjattu, niin kuin myö muka tehtäs suositusten mukaan. Mie oon kamala äiti :snotty:

Nyt miehen vuoro saada huomiota B) Hää kuitenkin koko päivän reippaana keitelly kahvia vieraille. Palaillaan :wave:
 
Käytiin tänään jo isänpäivän päivällisellä appivanhemmilla, huomenna nuo olis ollu kotona vasta illalla, niin mentiin mielummin tänään. Käydään huomenna sitten pikaseen mun isän luona juomassa kaffea.
Mutta ah kun oli mukavaa saada ruoka valmiina pöytään, ite ei ollu tarvinu yhtään nähä vaivaa :D

Muuten ollaan nautittu, tai ainahan mä ainakin olen nauttinut Juhon kanssa olemisesta, mutta nyt on oltu silleen enemmän rauhakseen. Ihan kolmisin vaan. Sellanen oman perheen viikonloppu, vaikkakin tänään käytiin syömässä ja huomenna mennään kahville. Ai juu, ja onhan meillä nytkin miehen yks kaveri saunomassa. Mutta koitan siis selittää, että kerrankin meillä on aikaa olla kolmisin, mies ei oo joutunut töihin eikä meijän oo muutenkaan silleen tarvinu häsätä mihinkään. :D

Mä tilasin Juholle joululahjaks semmosen satukirjan jossa tuo sitten itse seikkailee. Kun kovasti kirjoista tykkää. Mutta miksikäs noita kirjoja nyt sitten kutsuttiin, hmmm... en mä tiiä, liene tiedätte mitä tarkoitan?
 
Gwendolynen Lassi näyttää (ainakin kuvassa) tosi vilpertiltä ja iloiselta pojulta :D


Ai tuo possu on rontista kiva!?! :eek: " Mä olen säästöpossu, mulla kolikoita on. Värin oppinen helppoa on..." Se järkky ääni tuossa rallatuksessa jne. :headwall: :headwall: Juu meillä pyörii Kiialla Danielin vanha possu :kieh:

hipkukka sehän noissa synttäreissä tms. juhlissa on ettei oikein ehdi jutella varsinkin jos vieraat paukkaa samaan aikaan.

yksäidille
toivotaan parempaa seuraavaa harjoittelua :hug:

pupun tarkoittaman kirjan taijan tietää :) Miä meinasin joskus pojille tilata mutta se jäi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
tuuti totta kai olisit ryhtynyt... :D ajattele sitä rahaa :saint:
No enkai muuten ois tohon ryhtynytkään ollenkaan. Kyllä miä jossain vaiheessa ajattelin että laittaiskos pari euroa roikkumaan narun päähän silmien eteen taikka lapun jossa lukee ajattele rahaa, porkkanaksi niinkuin aaseillekin :LOL:



Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Tuuti ei niillä oikeasti olisi ollut niin kiire :D No onpahan lisää myytävää Turkuun :whistle: :LOL:
Mun on pakko saada tehtyä pyydetyt pois kun muuten ne vaivaa :) Nyt pari huilipäivää ja ompelut jatkuu :D Onneks pienemmästä määrästä kyse :LOL:


Tässä tää rykmentti ois...




Mulla on muutes ihana rauha kun muksut on isin kimpussa. Isi sai suklaata aamusella :whistle: :LOL:
 
Huomenta,

Laitoinpa oven kiinni ja tulin työhuoneeseen kirjoittamaan, nyt tuo yksi huutaa tuolla ja etsii meikäläistä- |O :headwall:

Meillä tuli sitten viime yönä Apinanpoikaselle ihan selvät kurkunpään tulehduksen oireet. :headwall: Nenä alkoi vuotamaan jo toissapäivänä ja nyt vielä tämä ennen reissuun lähtöä. Just niin meikäläisten tuuria. :headwall: Tätä kai se tiesi tuo on mesuaminen useampana yönä.

Isänpäivä lahjat vietiin aamulla sänkyyn ja Apinanpoikanen päätti sitten paukauttaa meikäläistä sillä muumikupilla keskelle nenää |O Nyt on nenän keskellä, silmien välissä komia veri viiru. Toivottavasti ei mene silmät mustaksi ettei nyt ihmiset luule että ukko on mukiloinut :D On tämä niin mun tuuria lähteä reissuun naama veri viiruilla ja poika kipeänä |O

Eilen käytiin miehen vanhempien luona ja meilläkin oli oikein mukava ilta. Ihanasti oli minunkin anoppi laittanut herkkuja tarjolle. :p On molemmat muutenkin niin ihana aina noille meidän lapsille. :heart: se kai se tärkeintä kuitenkin on että on hyvä mummu ja pappa lapsille. Nyt meilläkin on kyllä keskenään ihan hyvät välit, ja se on kyllä tosi hieno asia reissua ajatellen kun kerran ollaan yhdessä sinne lähdössä. Tuntuu jo kivalta lähteä lomalle eikä se lentomatkakaan just nyt hirvitä.

Meillä Annilla on barbin talo, kamala kasa vaatteita ja noin neljä nukkea. Anoppi on noita vaatteita tehnyt neidin barbeille osaksi ja ne ainakin on tosi helppo pukea kun on neppareilla avattavia. Jotkut tehdas tekoiset vaatteet on kyllä tosi ahtaita ja monesti joutuu pyytämään apua niiden pukemiseen.

Meillä joulupukin toivelista vaan jatkuu. Nyt kamala kuume tuohon Helinä keijun uuteen dvd:hen. Aion sen kyllä ostaakin. Me nimittäin kutsuttiin neitiä Helinäksi silloin kun se syntyi. Katselin mainoslehtisestä tuollaista tarjousta että saa viisi elokuvaa yhden hinnalla ja ajattelin tuollaisen satsin ostaa. Kaikkia en varmasti yhtä aikaa anna, jos nyt annan ollenkaan meidän neidille noita muita. Voihan noita ostaa valmiiksi jo muillekin lapsille lahjaksi.

Voi että nuo on kyllä hienoja nuo Tuutilulla tekemät pyyhkeet. :heart:

Susa; joo ei se kannata enää mököttää jos kerran vaatii liikaa kärsivällisyyttäkin :LOL: Minä tykkään kans että kotona on rauha maassa, eikä mitään tyhjän päivästä riitelyä. Monesti sitä joutuu itse taipumaan ja toiseksi ne samat asiat toistuu kerta toisensa jälkeen vaikka mököttäisi kuinka kauan. Joskus niitä kestää itse paremmin, joskus huonommin, mutta ei nuo varmasti mihinkään muutu tuosta. |O

 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Meillä joulupukin toivelista vaan jatkuu. Nyt kamala kuume tuohon Helinä keijun uuteen dvd:hen. Aion sen kyllä ostaakin. Me nimittäin kutsuttiin neitiä Helinäksi silloin kun se syntyi. Katselin mainoslehtisestä tuollaista tarjousta että saa viisi elokuvaa yhden hinnalla ja ajattelin tuollaisen satsin ostaa. Kaikkia en varmasti yhtä aikaa anna, jos nyt annan ollenkaan meidän neidille noita muita. Voihan noita ostaa valmiiksi jo muillekin lapsille lahjaksi.
Meillä Anni ei vielä yhdistä joulua lahjoihin, mutta tuota Helinä-keiju dvd:tä ihan muuten vain toivoo. Missä mainoslehtisessä tuollainen tarjous on?? Joutuuko siinä liittymään johonkin kerhoon? On kyllä edullinen tarjous!
 
Topsy; meilläkin on nyt ensimmäinen joulu että neiti yhdistää joulun lahjoihin. Varmaan ensi jouluna teilläkin on pitkä lista siansaksaa kirjoitettuna. Pitää aina pyytää että; luepa äitille se kirje minkä kirjoitit joulupukille. :D tuo tarjous tuli tänä aamuna Oulu lehden välissä pikkuinen lehtinen, easy shopping nimeltään. Joutuu liittymään kerhoon ja ostamaan yhden normaali hintaisen lasten ohjelman tämän tilauksen lisäksi, mutta mua se ei haittaa kun uutuuksia ei saa koskaan mistään alesta, niin ostan sitten tuolta jonkun toisenkin myöhemmin kun sopiva tulee vastaan. Edut liittymiseen oli kuitenkin yli sata euroa. =)
 
Rontti, olin invalidiliiton asumispalvelussa harjottelussa. Enään ei numero niin paljon sapeta,vaikka kyllä vielä vähän kuitenkin. No,suurimmaks osaks oli kyllä tosi kiva harjottelu ja sainpa sieltä yhden uuden ihanan ystävän jonka kanssa olis tarkotus olla tekemisissä jatkossa :)
Pessin sain vihdoin nukkumaan,hirvee känkkäränkkä ollut koko aamun.Itellä mieli jotenkin maassa,kai nää tällaset "perhejuhla" päivät saa mielen apeeks...tulee niin kovin yksinäinen olo :( ja vielä kun Peetu ei oo kotona niin on liikaa aikaa miettiä asioita :( no,eiköhän tää taas tästä. Jouluna tulee muuten 3vuotta täyteen kun oon asunu yksin,tai no siis mini-ihmisten kanssa vaan ilman toista aikuista..

Taidanpa mennä keittelemään kahvit itelleni. Mites Yodottaja,millasia fiiliksiä sulla näin isänpäivänä sielä?
 
Helou,

eritotenkin toinen samanmoinen eli yksäiti ....
muille mukavaa isänpäivää, vaikka aihe nyt on vähän haikee- monelta eri kannalta.
Ei tarvitse iskähehkuttajien silti mitään potea, erilaiset on elämät ja olosuhteet vaan...

Niin, meillähän ei ole edes ukin ukkia elossa - mun isä kuollut ja samoin nyt kesällä se kannettuvesikaivossa-ukki... muuta nyt mainitsemattakaan...
Meillä on ihan normaalipäivä - paitsi tein paremman aamiaisen , Viukin sai munakasta maistella.
Ja tosiaan muuta sitä m-sukuista ei ole täälläkään näkynyt , edes kertapakkauksena, taitaapa olla elämäni pisimpiä selibaatteja meneillään...
Onkos tämä nyt sopivaa sunnuntai-talkia ja isäinpäivähöpinää?

Niin - ja voi olla, että tämä hyvän_ja_kelpo_isän-puute on tyttöperheesä himpun helpompi, uumoilen että pojille olisi aikanaan vaikeampaa. Vaan tiedä häntä.
Vaan hirvittää kyllä uusperhekuvioita lukiessa - siis Elleissä oli kirjoitusta - avo/avioliitossa kun on lapseton mies , joka ei huolehdi kuin itsestään - mulla vaan yhä herää kysymys, että minkä hemmetin takia semmoinen tässä pitäisi olla. Paitsi tietty seksin- mutta muuten ... Kyllä mä haaveilen OIKEASTA perheestä, jossa vedetään yhtä köyttä ja ollaan toistensa rinnalla ja autetaan ja passataan -puolin ja toisin.

Soitin sentään suht seesteisen puhelun mun äidille ja Viun huonetta oon trimmaillu, pitää vissiin vielä 1-2 hyllyä ostaa - ja niitä Ikean koreja. Eilen huutaa rämäytin mikki ja minni-pehmolelut doorikselle, ja pesin yhden kirpparilöydön, pikkuminnin (75cent) - aattellin että ellei lähde puhtaaksi, niin ei tuu iso vahinko. Vaan lähtipä tuo - cheerleader minni....

Viime yö oli levoton , meen tästä torkkumaan - kun prinsipessa koisailee, raapustan sitten lisää...

Haleja Yksäidille erityiseen - ja muille mukavaa päivää.

Se Helinäkeiju kiinnostaa Viutakin (minua siis) , taidanpa ostaa - on siinä mainospätkässä meikäläisen vartalotyyppiin sopiva pätkä :) :) :LOL:
Jospa siitä tulisi hyviä kicksejä todennäköisesti äitinsä geenit saanelle typylle myöhemmin ...
 
Yksäiti ja YO :hug:

Ei meillä isäinpäivää pahemmin "vietetä" Pojat antoivat ite tekemät kortit ja ostettiin ihan pieni lahja isille (pörrösukat kylmäkoivelle, uusi oma kahvitörppö ja sydänsuklaarasia). Ensimmäistä kertaa tehtiin "kakku" (kaks kääretorttua vierekkäin kermat päälle ja suklaasydämiä ). Jeppe sitä kakkua halusi (koulussa puhuttu). Ja se sitten siitä isäinpäivästä!

Miä käväsin Kiian kanssa oman isäni haudalla ja mun isoisällä kahvilla. Olipa muutes reissu :kieh: Neiti ei suostunut olemaan kenenkään muun sylissä kuin mun. Ei kelvannut mummi eikä muut tutut ihmiset... vain äiti! Muuten huudettiin täyttä kurkkua ja typyähän ei itketetty. Oli aika lyhyt kyläreissu kun mun kädet väsyi keikkuvan muksun pitelyyn :whistle:

Nyt pitäis sapuskaa vääntää. Plääh! Taijan ensin keittää kahvit :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
tuuti totta kai olisit ryhtynyt... :D ajattele sitä rahaa :saint:
No enkai muuten ois tohon ryhtynytkään ollenkaan. Kyllä miä jossain vaiheessa ajattelin että laittaiskos pari euroa roikkumaan narun päähän silmien eteen taikka lapun jossa lukee ajattele rahaa, porkkanaksi niinkuin aaseillekin :LOL:



Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Tuuti ei niillä oikeasti olisi ollut niin kiire :D No onpahan lisää myytävää Turkuun :whistle: :LOL:
Mun on pakko saada tehtyä pyydetyt pois kun muuten ne vaivaa :) Nyt pari huilipäivää ja ompelut jatkuu :D Onneks pienemmästä määrästä kyse :LOL:


Tässä tää rykmentti ois...




Mulla on muutes ihana rauha kun muksut on isin kimpussa. Isi sai suklaata aamusella :whistle: :LOL:
Tuutin tehdas :)
 
... täällä ollaan ... Ulkoiltiin vesisadetihnussa rinsessan kanssa .
Jaahas Susa - eikus sitten paat korvan taakse ja äitienpäivänä lähdet metsälle tai vastaavalle puuhalle - ymmärrystä varmasti löytyy mieheltä tähän ?
Joo, voipa niitä olla erilaisia päiviä - eri huusholleissa ja eri tapakulttuureilla , täytyy myöntää etten ihan kaikista hehkuttavinta hekuttamista osaa omalle kohdalle kuvitella vaikka jonkinmoinen isäntekele tässä olisikin...

Onneksi mun ystävä tulee käymään, kun kuskaa tyttöään cheerleader harkkoihin . Mukavaa .

Jahas , mitähän kaikkea pitäisi kommentoida ?
Tuutilla ihania pyyhkeitä - huh ja huh, että sä oot ehtivä. Mistä ihmeestä kaikki tuo virta ??? Mullakin on ompelukone - mutta siinäpä se sitten onkin. On.
Harmit yksäidin harjoittelu arvioinnista - kyllähän ne tosissan otta , kun tosissaan tekee . Hali.
Kiva kuulla Gwendolynestäkin - pikkuisen ees , ja nauravainen poikahan se siellä oli.

Ja oululaisten kans olisi kiva nähdä , jos vielä ennen Katjannan töihin paluuta ehtis ? Ootkos se sinä seuraavana menossa, vai onko Leya napannut sen hakemansa duunin ?

Ja Hipkukan wannabe-lokataaperolle onnea vielä vaan !!! Ihana tuo wannabe ... nauratti ...


Minä taidan yhä vaan aikas maltillisesti joululahjoa tuota tyttöä - nooooh, eipä silti noita meidän kirppis yms lelulöytöjä taitaa olla kohta nurkat täynnä... Ja huutis-huutoja. Ekologista ja ekonomista - enempi jälkimmäistä, mutta vahingossa sitä toistakin. Ja jännempäähän tuo on - kotiäidin lauantai-illan kohokohta jännätä saako huudettua mikin ja minnin , vai paneeko joku paremmaksi (4 minuuttia ennen sulkua kytistelin ...).


 
Syötättekö maitohappobakteeria taaperoillenne? Entäpä jos annatte niitä 'jukuja' - eli Gefilus Kidius tuotteita - niin vieläkös sen lisäksi ?
Voisikohan jo jotain edukkaampaa maitohapatusta antaa kuin gefiluksen omia ?

Oottekos ottaneet sen influenssa rokotuksen näille lokataaperoille ?
Mä meinailin sitä vesirokkorokotetta , mutten tiedä tuosta ?
Itse en oo koskaan ottanut ...
 
Yksäiti olipas kyllä ikävä kun tuli tuommonen loppuarviointi ohjaajalta! Mulla kans oli viimevuonna yks hoitajaohjaaja melko kuivakka mua kohtaan ja ainuttakaan kehua, kiitosta tai myönteistä palautetta ei hänen suustaan kuulunut. Onneksi lääkäri jota avustin oli tosi mukava ja hän sitten kehuikin kovasti. Eli ei kannata yhen ihmisen takia heittää kirvestä kaivoon... Minä yritin aatella että ite kyllä tiesin pärjääväni hyvin, ja jos ei tämä ohjaaja jostain syystä musta pitäny niin sille ei sitten voi mitään. Tuleeko sulle nyt todistukseen sen ohjaajan antama numero? Oisikko voinu varata sun harjottelua ohjaavalta opettajalta kahenkeskistä keskusteluaikaa niin saisit vähän jutella tuosta tilanteesta niin ei jäis sitten painamaan mieltä, tai ainakin kannattaa laittaa opettajalle sähköpostia ja kertoa että jäi itseä vaivaamaan nuo arviointikommentit. Harjottelussahan ollaan juuri sitä varten että sielä opitaan uusia asioita ja totutellaan siihen työympäristöön, ei sitä voi olettaakkaan että opiskelija heti osais toimia muiden työntekijöiden lailla! Se ujous ja hiljasuus taitaapi olla aikas yleistä meidän harjottelijoiden parissa, joten en ottais tuosta kommentista kovinkaan paljon itteeni. Mutta oli kyllä jotenkin ikävä tilanne, varsinkin kun oot ite ajatellu että pärjäsit hyvin ja olit ahkera... Ota yhteyttä siihen sun opeen niin saat vähän mieltä kevennettyä! :hug:
 

Yhteistyössä