LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Minä oon hävinny Puolangalle :)

Mä hoksasin ruveta kauppaamaan tutuille niitä havutöitä ja nyt on jo muutamia varattu. Pitäisi käydä hakemassa niitä havuja tuolta metästä, nyt kun oon täällä. Tai ehin mä vielä ens viikollakin, kun tullaan kuitenkin loppuviikoksi tänne miehen ollessa taas reissussa.

Ja kovasti suunnittelen viikoloppureissua kaveriporukassa Rukalle joulukuussa, tää tarttis vähän mies- ja taaperovapaata...
 
Eksyn väärään pinoon. Ihmettelin vähän kun joku uppo-outo äiti immeinen harmitteli kun joutui lapselleen rinnan sijaan korviketta tarjoomaan. Hetki meni ennen kuin hoksasin olevani lokamammat 2008 pinossa!

Katjanna Mäkin olen huono mököttämään, ja ukko on mestari siinä :kieh: |O :x
Ja illalla muuten minä korkkaan viinipullon!
 
joo , väliin minäkin sentään väärälle palstalle oon eksynyt , mutta kipinkapin sitten taaperoihin.

Ohessa meidän tän päivän kirpparilöytö - 4 euroa - keinutuoli (myönnetään, on jo toinen laatuaan) ... alkuperäinen hinta oli 8 mutta 50% alessa ko. pöytä , ja tuoli oli kasattuna , muutoin joku muu olisi kai jo vienyt.



Shoppailaan sitten nykyään kirppareilla koko rahan edestä, tosin tänään Zeppeliinissäkin ja jotain Lindexiltäkin tarttui mukaan...
 
Nopeesti tulin käymään...

Viusta ihana kiikku kuva :D

keiju onnea hyvistä ultrakuulumisista. :hug: :heart:

mitoista 7kk 7310 ja 68,5, 10kk -, 1 vee 8365 ja 71,5

tinakenkätytöstä joku kyseli.Hyö tekee nyt remppaa uuteen asuntoon jonne kohta pääsee muuttaa.Veikkaan et sen takia ei ole ehtiny palstalle kirjottelee.
 
Mä käyn taas vaan pikaseen.. pahalla päällä täälä ollaan,meni harjottelun arviointi mun mielestä ihan vituilleen :kieh: (anteeks ruma kielenkäyttö). Nyt on lähinnä sellanen olo että en mä ilmeisesti mitään osannu ja ihan turhaan täysillä vedin koko harjottelun :'( :'( PRKL!!!!!!!!
nappiin meni siis näköjään kaikki :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh:

Ja nyt nukkumaan,ollaan Pessin kanssa kaksin koko viikonloppu kotona, Peetu onnellisena lähti mummille yöks ja huomena reissuun isin luo :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Niin sivuja on toki paljon, mutta meidän Oululaisistakaan ei ole kuulunut moneen päivään. Tiipii taisi muutaman rivin kirjoittaa, mutta Topsy, Yodottaja, Mammoliino ja Leya on hävinneet johonkin. Topsykin vaan jotain ruokaohjetta kyseli muttei kertonut ollenkaan kuulumisiaan ;) No illalla se kuitenkin korkkaa punaviiniin ja sen jälkeen sillä alkaa sitten juttu luistaa :D ;) :whistle:
Kauheeta :eek: :LOL: :LOL: Ihan alkkikseksi tässä on jo leimaantunut :ashamed: :whistle: Eipä tuo, harjoittelua sekin vaatii ;)

Ja en mä mitään punkkua korkannut, vaan lonkeron :D Mut nytkin vaan juodaan täs miehen kans yks puolen litran lonkero puoleksi ja that's it, ei myö enempää. Ens viikonloppuna on pikkujoulut, sitä odotellessa...

Mut ei jouda ei kovin enää palstaileen, luen kyllä aika usein vaan meidän Minttu on tosiaan antibioottikuurilla ja olemuskin on sen mukainen, kiukkuinen kuin ampiainen!! Auta armias jos pysähdyn koneelle, huh mikä huuto. 24/7 saa toista viihdyttää. Vaan tiedän onneksi että tuo loppuu kun nuhakin loppuu.

Kutsuja olen pitänyt ihan älyttömän paljon. Juurikin tulin kutsuja pitämästä Kempeleestä. Ens viikolla taisi olla viidet kutsut. Mutta raha se on tässäkin mikä ratkaisee, ja kun kerran tykkään tästä hommasta ihan älyttömästi, niin miksipäs sitä toppuuttelemaan.

Tyhyjää hakkaa, en osaa nyt oikein mitään kirjoittaakaan joten jatkan lukemista :)
 
Mitähän miä lukemastani muistaisin viel...

Viulla kiva kiikku . Näyttää tukevammalta kuin ne vanhat perinteiset lastenkiikut. Meillä on pojilla ne olleet ja jokainen on onnistunut nurin menemään.. Tosin nuo osaa kaatua tasasella lattiallakin :whistle: Ja ihan sama vaatemuotikin kuin Kiialla. Toinen sukka jäänyt matkan varrelle :LOL: Tuolta neidiltä puuttuu miltein aina se toinen sukista ja arvatkaapas löytyykö niitä puuttuvia :kieh:

Yksäiti

:hug: Taatusti v..tuttaa! Miä sain aikoinani ihme palautteen yhdessä opiskelupaikassa. Teki mieli itkeä mutta meillä opettaja lohdutti ja sanoi ettei kemiat ole selvästi osuneet kohdakkain. Meillä alkoi silloin putkeen toinen harjoittelu ja palaute sieltä oli taas ihan päin vastainen. :)

Äitivaan
mulla jää ne muut hommat tekemättä kun ompelen :ashamed: Tai toki ne ihan ihan pakolliset mut pyyykit oottaa taas tuol pinossa laittajaa jne.. Kipsutin ja Daniel jopa nykyään "leikkivät" yhdessä niin äiti saa silloin touhuta omiaan.

Mulla on kädet kipeet |O Miä oon eilen ommelllut, ommellut ja ommellut. Koko helkatin päivän! 11 pyyhettä sain tehtyä ja osittain noihin loppuihin 9:n reunat. KOhta kun nää silmät aukeaa niin jatkan. Puuttuuhan noista viel ne vyötärölle solmimisnauhat ja napinlenkit mutta ne on kasassa! Arvaas L-S oisinko tähän alkanut jos järki ois ollut mukana ajoissa |O :LOL:
 
Huomenta,

Minä olen täyttänyt tälle aamua jo isänpäiväkakun. =) Huomenna sitten koristelen loppuun. :p

Meillä yöt on menneet ihan persilleen. Apinanpoika huutaa suoraa kurkkkua "äitäää" ja seistä tönöttää sängyssään. Ja tätä tapahtuu useita kertoja yössä |O Kun reissu ollaan saatu tehtyä niin sitten meillä koittaa ihan lopullinen vieroitus rinnalta. :'( Pakko, ei muu auta enää kun sitten parin viikon päästä on töihin lähtö eikä tätä hulabaloota kestä jos pitää vielä töihin jaksaa nousta. Tosin tuo huuto ei kyllä ole mitään tissin haluamistsa kun viime yönäkin yökki kun yritin imettää. Enemmän epäilen kulmureiden puhkeamista ja sitten ehkä jotain tuohon kävelyyn oppimisseen liittyen kun toinen kerta nousee seisomaan. Mutta aikaisemmin lähes joka yö oikotie onneen on käynyt imetyksen kautta. Viime yö oli kyllä ihme kun ihan yökkäili rinnalla.

Topsy; Mintulle paranemista. :hug: Kyllä sitä silloin huomaa sen arjen todellisen rankkuuden kun lapsi on sairas. Se on aina raskasta, mutta onneksi ohimenevää. Me käytiin ottamassa viime viikolla molemmilla influenssa rokotteet. Saapa nähdä onko vaikutusta, meillähän on kohta sinne hoitoon lähtö ja vähän olen siinä uskossa, että pahimmat flunssat jäisi väliin. Anni ainakin oli sairastamatta koko vuoden tähän kuukauteen asti ja nyt olikin sitten tehosteen aika joten katsotaa jääkö korvatulehdukset näihin kahteen mitkä tuli nyt sen jälkeen kun viime vuoden teho oli lopuillaan.

Tuutilulla; meikäläinen ei voi muuta kuin ihmetellä miten pystyt tuohon ompelu savottaan lasten hoidon lomassa. Ei meikäläisestä vaan olisi. Olisin ihan stressissä kaikkien muiden tekemättömien kotitöiden puolesta jotka kasaantuisi sitten kun aika menisi ompeluun. Ei voi kyllä muuta kuin nostaa hattua kuinka jaksat ja ehdit kaikkeen.

Yksäitille :hug:

Pitäisi tänään siivota, silittää ja pakata. Illalla olisi tarkoitus käydä miehen vanhempien luona isänpäivä kahvilla.

 
Maman Ilonalle synttärionnea :heart: !! Ja kaikille muillekin, jotka olen viime päivinä jättänyt onnittelematta :heart: :heart: :heart: !!

Kiva kuva keinuvasta Viusta :heart: !

Tuutin pyyhettä piti vielä joskus aiemmin jo kehua, hienon oot kehitellyt ja tuo lyhyemmillä käsillä on kyllä parempi. Joskus vois itekin kokeilla. Meidän vessaan en vaan taida kelpuuttaa :ashamed: . Hitto mä oon tarkka jossain jutuissa. Vaikka siis kityistä tykkään ja pyyhkeet on hienot ja lapset varmasti tykkäis, mut silti meidän vessoissa taitaa olla ihan tavalliset ja sävyihin sopivat pyyhkeet :ashamed: . Koskas Tuuti tyynyä? Mä teen jonkun sorttisen, kun vaan joskus ehdin. Mulla on se, että mä haluun eka tehdä kaikki kotihommat ja siks taas viime päivinä ei olekaan ollut aikaa ommella. Mikä sitten välillä harmittaakin. Kovasti oot kyllä urakoinut!

Yksäitille tsemppiä!! On kyllä niin turhauttavaa saada epäreilu palaute... Mitäs sellasessa tilanteessa sitten tehdä :headwall: |O . Tuleeko siitä joku numero johonkin näkyviin? Onpa kettumaista. Mukavaa viikonloppua teille Pessin kanssa kaksin :)

Keijun ultrakuulumisia oli mukava lukea :heart: , ihanasti asiat siellä :) .

Topsylla töitä piisaa, hieno homma! Ja Mintulle pikaista paranemista!!

Katjanna sai äskön multa röhönaurun :LOL: . Anteeks vaan, ei pahalla, olit vaan niin hyvin kirjoittanut ja voin nähdä tilanteen sieluni silmin... Toinen karjumassa siellä sängyn reunalla, toinen tarjoo epätoivoissaan tissiä ja toinen ei kun yökkii :whistle: . Voisin siis niin kuvitella itteni siihen tilalle :hug: , ei naurattais itse tilanteessa. Kannattaa varmaan reissun jälkeen tosiaan lopetella imetys, en enää muistanutkaan, että yhä imettelet :)

Viuh, viuh, viuh.... Aloin heittelemään teitä kaikki tuoreilla korvapuusteilla :p . Nyt mä olin reipas ja kunnon äiti :LOL: , kun sain kerrankin pullantuoksun kotiin, ihan omatekemän. Silmät ristissä seitsemältä vaivasin taikinan, oikein litran. Olikin oikein yllättävän leppoisa aamu, lapsetkin leipoi. Tämä pienin ihan kädet ja naama löysässä taikinassa :D . Esikoinen teki ihan komean pitkonkin. Mun vanhemmat ja sisko yllättyy, kun on piiiiitkästä aikaa pullaa tarjolla.

Voihan hitto, laitoin tänään typylle eka kertaa synttärilahjaksi saadun Lindexin 86cm retroplyysimekon päälle, oon luullut, että se on melko reilu. Mutta mitä vielä :eek: :eek: :eek: , tuohan on melkein pieni :( .

Tytöt leikkii tuolla kaikki kolme kivasti petshopeilla/dubloilla, voisinkohan saada edes vartin ommeltua, meenpä ainakin kokeileen :wave:
 
Rontti, Ei saa siellä yhtään nauraa toisille. ;) tätä reissua ajatellen olen pitkittänytkin imetyksen vieroitusta. :whistle: Ajattelin että se on takuuvarma keino saada Apina rauhoittumaan jos menee ihan pyllylleen se koneessa oleminen kuusi tuntia. ;) :eek: miten musta muutenkin tuntuu että tämä meidän Apina on paljon vauvempi kuin Anni tämän ikäisenä, voisiko johtua just tästä imetyksen pitkästä kestosta. :ashamed: Mua oikeasti on alkanut hirvittää miten raskin tuon pienen jättää päiväkotiin. :'( tuo on muutenkin niin herkkä kaveri toisaalta vaikka sitten on se Apina puolikin olemassa. Mun piti muuten sanoa sulle aikoja sitten että se petshop talo on meidän neidin joulupukin listoilla ensimmäisenä toiveena. Mutta se toive menee mummulaan :whistle: on sen verta kallis kapistus että niillä on enemmän rahaa laittaa siihen ja toiseksi kun mummu sanoi ettei osta kuin yhden lahjan niin kai se saa sitten olla vähän tyyriimpi. Olettaisin..

Mun pitää varmaan mennä katsomaan Hovimäkea dvd:ltä. Lainasin sen kirjastosta ja palautus olisi maanantaina. Tuo ukko ei anna katsoa sitä sarjaa illalla makarissa.
:whistle: Mistäköhän johtuu ettei jaksa kuunnella noita mun sarjoja :whistle:
 
gwendolyne tottahan sut muistetaan :wave: komee on poika :heart:

isännän ja pojan lykkäsen kohta pihalle niin saan siivota ja tehdä kakkupohjan,tai noh kääretorttupohjan teen ja siitä sydämen mallisen kakun yritän väsätä,pitää vaan kaks pohjaa ainaki tehä,sit kauppaan,ruuan laittoon,mummolaan kahville plaaplaaplaa..
huomiseks ostin oikeen pihvin isukille,sit valkosipuli kermaperunat ja kantarellikastike isukille,ite voin syödä vain noita pottuja,niin ja patonkia vielä..

kakun väliin kokeilen ekaa kertaa mango sosetta,oiskohan nannaa?eilen oli partylite kutsuilla,ihan kivaa oli mutta niitä tuoksuja oli niin paljon että päähän alko koskea,ja tiesättekö mitä? :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: noin 40km matkasta erittäin mutkaisella ja huonolla tiellä oli 2cm lunta JÄÄÄÄN päällä,arvatkaa oliko liukas ajaa kesäkumeilla ja takavedolla?voi helvetti soikoon että kirosin,pidin ratista rystyset valkoisena kiinni..ja pohjois-savon rajalle kun tultiin niin lumet hävis,hassua,että ihan rajalta alkoi lunta..
en muutes tilannu kutsuilta mitään :ashamed: on niin kallista kaikki siellä,en viitsi kynttilöistä maksaa niin paljoa..mutta ajattelin itse kutsut pitää ens vuoden puolella..

poitsulla vaivaa hirveesti hampaat,nyt se yks iso hampi puhkes ja toinen tulee,kuolaa ihan älyttömästi ja sit kitisee ja hankaa hammasta,yöllä pyörii ihan hirveesti,yöllä oli iskä tippunu sängystä kun oltiin niin leveesti nukuttu pojan kanssa,kuitenki 180cm sänky :LOL: no ei voi mitään,toi pieni mies vie tilaa paljon..mut ei haittaa,äskän viekus on kiva olla..arvelin että puretaan pinnis pois kun siinä ei nukuta,ja heti ku poika hoksaa kuinka sängystä tullaan alas,ostan sängyn sille ja laitan seinän ja meidän sängyn väliin,huij,en mä osaa koskaan nukkuu ilman tuota :eek:
joo nyt leipomis puuhiiin :wave:
 
Nyt tarvitaan pikaseen joku hemppisvärssy isin korttiin :attn: :attn:

Gwendolynelle :wave: pitkästä aikaa

Meillä isukki lähti noitten neljän kanssa vesileppikseen ja jätti Sannin tänne kotiin auttamaan siivouksessa ja 2 kakkuakin pitäs väsätä.. :kieh:
Voipi olla, että mökötän tänään :D
 
|O mä oon ihan järkyttävän väsyny. ja päätä särkee..noinkohan tässä sitten kipeeks tulossa,kurkkuakin vähän koskee. Pessin sain vihdoin nukkumaan päikkäreitä |O jos vaikka itekkin...

Söpöjä kuvia oli kaikille ja mä oon hinkunu kans tollasta kiikkustuolia mikä Viulla on, en vaan uutena viitti ostaa.

Nyt jää kommentoimiset väliin kyllä, en muista yhtään mitä oon eilen lukenu teiän juttuja :ashamed:
Harjottelusta tuli tosiaan 3:nen, ihan ok numero ei siinä mitään mutta ite oisin mielestäni ansainnu paremman. Ja kun kuudesta arviointi kohdasta kolmeen tuli 2 ja kolmeen 3, ei menny ihan niin kun omasta mielestäni :kieh: mä en oo kuulema ollu tarpeeks aktiivinen (töitä tein niinkun muutkin) ja liian ujo, koska en ohjaajan mielestä kysele asioita :eek: Kyllähän mä piru vie kysyn jos jotain en tiedä!! Ja toisekseen minkän helvetin mä sille voin että en heti ensimmäisenä päivänä tai ees viikkona välttämättä oo suuna päänä puhumassa kaikille kaikkea!! enkä osaa kuulema yhdistää teoriaa ja käytäntöä jne jne jne :headwall: mutta kuitenkin kaikki käytännön hommat multa kuulema sujuu tosi näppärästi ja opin tosi nopeesti
jepjep... ja väärä valinta mulle toi päihde-ja mielenterveystyö hänen mielestään :kieh: :headwall: että hyvä maku jäi suuhun...
No,maanantaina päiväkotiharjottelu alkaa,saa nähdä mitä sieltä tulee... :whistle:

Nyt on pakko mennä vähän oikaseen,pää räjähtääääää!!!
 
Ilona kiittää onnitteluista :D
Synttäreitä vietettiin mummolassa eli äiti välttyi siivousurakalta :whistle: Jos nyt heittäytyisi sohvalle huilaamaan, huomaa ettei tänään ehtinyt lepäilemään meinaa tuo selkä kiukutella |O
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille :wave:

Niin ja Keiju onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :D Tästä ne viikot alkaa sitten "juosta" eteenpäin..
 
Pepin voimavuoka testattu ja hyväksi havaittu. Kiitokset reseptistä.
Mukavaa kuulla Gwendolynestäkin pitkästäaikaa! Kovin on veikeä kaveri tuo teidän Lassi.
Eikös ne ollut sinun idea ne vauvan pesät? Täällä röyhistellään rintaa, että ihan meidän palstalaisen innovaatio päätynyt myyntiin asti :D Hieno juttu.
Mitäs vielä... Isäntä tuli tekemään sovintoa. Tympii kun yritin eilen monta kertaa sovintoa -huonolla menestyksellä. No nyt pitäis sitten olla heti valmis sopimaan, kun olen jo ehtinyt piiskata itseni ennen näkemättömään raivoon. Ärsyttää vieläkin, mutta ei musta taida olla mököttämään (vaatii liikaa kärsivällisyyttä).

Onko kukaan lukenut tätä lasten lorukirjaa? Ihana. Ehdottomasti Eelin joulupukin listalla.
http://bookplus.fi/itkirjat/product.php?isbn=9789511214922
Jos joltain löytyy joutilaana saman kirjailijan loppuunmyyty kirja Allakka Pullakka, niin olisin kiinnostunut ostamaan
:wave:
 
nyt ois huomiselle kakku väsätty,laitoin siihen ihan tuoreita mansikoita,kun kaupassa oli..

täs olis uus ruokaohje jos joku kaipaa

fusilli pastaa 1pss
400g jauhelihaa
1 purkki tom.murskaa
2 munaa
0,5l maitoa
pakaste sipuli pussi
grillausmauste
oregano


keitä pasta,paista jauheliha ja sipuli,laita joukkoon grillausmaustetta.sekoita pasta ja jauheliha ja kaada vuokaan.laita päälle tomaattimurska.sekoita munat ja maito,laita joukkoon oregano ja suolaa. uunissa 225c noin tunti.

ihan mielettömän hyvää,tein just.bongasin ton jostain eilen,on niinku lasagnen ja makaronilaatikon välimuoto :p

hitto vie,mun menkat ois pitäny alkaa vasta ens viikon loppu puolella,niin tänään alko vuotaa ja koskee ihan perskeleesti :( huoh..

ja ai että ärsytti kun olin just saanu imuroitua niin jo isäntä ovella kinus,joko voidaan tulla sisälle,kilahdin sit siinä et siivoo herra ite jos ei kärsi pihalla 30min enempää.olivat lähös takas sit pihalle niin minä sanoin et poika ei inahda enää mihinkää,saa herra itte huushollinsa siivota huomista varten.
ja siinäpä sitten valittelin kaikkee et onko sille pentuna riittäny 30min pihalla,ja melkein koko ajan rattaissa,kun ei kuulema voi maahan laittaa kun se on kuurassa,no helvetti,entäs talvella?sehän on lumessa :headwall: aaaaaargh,että otti hermoon,mut nyt oon jo leppyny :D
 
Missäs kaikki on? Mä olen kerrankin täällä päivystämässä lauantai-iltaa...ukko läksi pokerin pelluuseen (ryypylle) ja kerrankin minua ei edes ärsyttäny että lähti, suorastaan potkin persuksille, ihana olla kotona ja tehä mitä huvittaa, päivystän siis koneella ja välillä teen ompeluksia ja avasimpa siiderinkin =) Kivaa, mukavaa, rauhallista, ihanaa! Poitsu nukahti syliin puoli ysiltä ja vein sänkyyn niin johan on kolmesti noussu parkumaan, mahtaisko hampaita tehhä, meillä kun on ne kaikki kaks :LOL:

Aamulla käytiin vauvauinnissa ja oli valokuvaaja, olipa kiva kun saadaan sukelluskuvia =) Otettiin semmonenkin missä oltiin molemmat veden alla, varmaan kivat ilmeet, ainakin äitillä :LOL:
Ja uinnin jälkeen pukuhuoneessa kun nostin poikaa niin selkä naksahti jumekseen ja ei oo paljon kipeä, huhhuh, tässä lääkettä sais ottookki, ihan änskälläni oon nyt nostellu tuota ukkelia, kävelykin käypi kipeetä. No onneksi oli tuo mies kaverina puoli kasiin asti, ja toivottavasti loppuyö sujuu ilman suurempia hulinoita. Van on se kippee, on tullu joskus aiemminnii, se vaan viepi aikansa ja sitte paranee pikkuhiljaa, piikkiä en oo koskaan saanu vingunnoista huolimatta! Saas nähä, ja maanantaina ois töihin meno, lupauduin tuuraamaan päiväkotiin ens viikoksi, kun ukko on pakkolomalla niin joutaa olla poijjaan kans kotona.

Jep jep, jatkan nauttimista B)
 

Yhteistyössä