LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Voi ei tuota Millin lasten koulu palo yritystäkin. On tämä maailma mennyt mallilleen :(

Mulla on ollut koko päivän petivaatteet ulkona ja nyt just laitettiin puhtaat petivaatteet sänkyyn. Ihana mennä raikkaaseen sänkyyn nukkumaan ja unetkin on varmaan vallan sikeät jos nuo kaksi vaan antaa nukkua.

Tiipii
; vissiin odottaa poikavauvaa kun tuolleen pitsat maistuu :p ;) Mulla tuli niin mieleen omat raskaudet kun neidin odotuksen aikana en voinut sietää ajatustakaan nimenomaan pitzasta ja pojan odotuksen aikaan kyllä nuo rasvaisemmatkin ruoat upposi. Mulla oli oikeasti kaksi niin erilaista raskautta kuin olla ja saattaa. En tiedä sitten oliko oikesti mitään tekemistä sukupuolen kans, mutta niin vaan oli.

Meillä täällä on jo pöly laskeutunut. Minä kun en jaksa kauan olla vihainen ja monesti vaan annan sitten asioitten olla, vaikka ei varmaan pitäisi. Pitäisi varmaan joskus osata olla äkäisempikin, mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa. Luulen kuitenkin että mies tajusi oman tyhmyytensä.

 
milli, hui että...onneks ei käynyt pahemmin! :eek: kaikkea sitä maa päällään kantaa :/

katjanna, mä taas en tän nuorimman pojan ootto aikaan voinut sietää pitsaa :x Mutta isomman pojan aikaan kyllä :whistle: oudosti ne mieliteot ja etomiset vaihtelee eri raskauksissa.

Tuli tossa vaan mieleen, kun pisti lehdessä silmään yks kirja, et jos joku miettii isovanhemmille lahjaa, esim. joululahjaa niin varteenotettava ehdotus vois olla isovanhempien kirja. Eli vähän kuten vauvamuistokirjat mutta isovanhemmat täyttää sitä ja joskus sit lapsenlapset sen saa. Me ostettiin joskus tollaset isovanhemmille. Mietin että pitäiskö ostaa sillai et olis kaikille omat, mutta luulempa että heillä on yhdessäkin täyttämistä...tai en tiedä...täytyykin kysellä onko sitä kukaan ees täyttänyt, mutta idea oli musta ainakin kiva! Se kertoo enemmän niinkuin isovanhempien elämästä...näin lapset oppii tuntemaan paremmin isovanhempiaankin sit...

Joku tais sit mulle sen tsemppipotkun antaa :D sain hommat tehtyyn ja nyt riittäs taas virtaa vaik mihin...houkuttas ompelutkinl(kun sain edelliset valmiiksi, mm.yks enkeli valmistui taas ) ja havujutut, mutta taitaa ilta loppuu kesken nyt :D No onhan se päivä huomennakin ja viikonloppukin tulossa :)

Jaa mutta nyt keskimmäinen huutelee veskistä...pyyyhkimäään :D :wave:
 
Mua väsyttäääää |O taas menny tuhatta ja sataa koko päivän. |O Töissäkin yllättäen kaikki raskaimmat hommat mulle :headwall: no ei siinä, oli mulla taas ihan hauskaakin. huomena viimenen päivä, vähän haikeilla fiiliksillä :( kesätöitä en nyt sit viitti kysyä kumminkaan kun tuo kolmivuoro työ ei nyt oo kovin mahdollista ellen siirtäs noita vuoropäiväkotiin enkä halua sitä tehdä.

Katjanna
mulla on ollu kaks ihan totaalisen erilaista raskautta, sillä luulinkin että Pessi ois ollu tyttö. Mutta ei :whistle:
Mun pitäs huomena hakea 1v kuvat,valmiit sellaset...saa nähdä jaksanko. töissä 15+siihen päälle arviointi sit pitäs Peetu viedä mummilaan illalla niin ei tartte la aamuna mihinkään säntäillä kun niillä lähtee juna 9 aikaan aamulla.

Ei hitto,nyt taas pää pätkii ja rankasti..saisinkohan suostuteltua ton Peetun nukkumaan...en jaksa enään valvoa enkä taistella tuon kanssa YHTÄÄN |O
 
Niin Dogtoria piti kiittää sulatejuusto infosta. Hyvä tietää ettei ole liikaa vaikka reseptissä sitä on määrällisesti on paljon. =)

Ja kaikille tietenkin isot kiitokset haleista. Mulla jäi teksti äsken kesken kun huomasin että salatut oli alkanut :D

Mamma; joo en uskokaan että voisi olla ihan oikeesti sukupuoleen liittyvä juttu nuo mieliteot. ;) varsin vaan Tiipiille kerroin oman kokemuksen. Oispa jännä jos vielä tulis raskaaksi että kummin sitten kävisi. Pitäsköhön kokeilla? :whistle: ;) No ei vaitiskaan. Mulle raskaus tällä hetkellä on jotenkin hyvin, hyvin vieras käsite. :D En ollenkaan osaa kuvitella että meille ihan heti vauvoja tulisi. Tuntuu ihan ihmeelliseltä kun jotkut täällä kirjoittelee jo uusista odotuksistaan. Meillle tässä lokavauvassa-2007, on ihan tarpeeksi vauvaa seuraavat viisi vuotta ainaskin. :D

Onko tämä palsta hiljentynyt nyt kun siirryttiin tänne taapero puolelle? Vai kaikkiko ne ompelee Kittyjä, enkeleitä, pupuja, hiiriä ja mitä kaikkea... ;)
 
dogtor miusta siun kuvailuideas oli tosi hyvä.Muista vaan valojen kanssa olla tarkkana, ne tosiaan saattaa tehä kepposia kuvassa.Testaat vaikka ensin.

katjanna ja mamma miula oli ihan plussauksen tienoilla hirvee himo pizzaan.Söin sitä aivan liikaa ja nyt ei kyllä tule mieleenkään pizza tai oksennus lentää :x Tosin mäkkärin hampuraiset maistuis nyt. (viimeeks syöny n. 3vuotta sitten :whistle: )

Jahka ehdin niin laitan tästä ihraturvotuksesta kuvan ;) Perketti kun miula on kynsivalli tulehtunu. Joskus muinoin tulehtunu 2 kertaa ja aina lääkäri viiltäny veitsellä haavan ja puristanu sormesta mädät :x Nyt tykyttäny toi sormi kolmatta päivää.Eilen vedin linkkuveitsellä haavan kynnen "alle".Ihan täynnähän tuo sormi taas mätää on :x Kai se pitää mennä lääkäriin jos ei ala parantuu.

Ellalla taas silmätulehus.Hoitopaikassa kaikilla ollut jo...
 
Vip; me käytiin tänään mäkkärissä. Meidän neitillä tulee aina kamala "nälkä" kun ajetaan hampurilais paikan ohitse, niin ku tänäänkin. Itse en kuitenkaan syönyt kuin tytön jämät. Tuo meidän nirppanokka neiti on oikea persokerttu :p hyvin, hyvin valikoiva makuaisti. :headwall: :headwall: |O
 
katjanna ai hiljentyny?meillehän on tul sivuja tänne jo 12 ja vasta torstaissa mennään,joskus tähän vaiheeseen päästy vasta sunnuntaina jos silloinkaan :D

mamma3 olitko se sinä joka sano et 4dl sitä kermaa oli liikaa siihen lenkki härdelliin?mä tein sitä tänään ja tuntu et ois saanu olla vielä 2dl lisää :LOL: varmaan riippuu vuoan koosta ja kerman paksuudesta,hassua :D

huomenna ois kaverin luona partylite kutsut,kiva lähtee tuol autol sinne ku laakeri on menossa takarenkaasta ja sit kesäkumit viel alla ja täällä on ollu aamusta iltaan pakkasta nyt :/ ja on pirskatin mutkanen ja huono tie koko 60km mitä sinne on matkaa,ja yhdellä välillä ei varmaan 20km oo ainuttakaan taloo,ja siel on paaaaaljon susia :eek: apuva,en miä uskalla sinne yssin ajaa :LOL: just tuolta samaiselta kaverilta puhkes renkuli tien varteen pimeenä iltana,huij..

mulla on taas univaikeuksia,ei oikein jaksais enää tätä,kattoo jos huomenna sais soitettua lääkäriin ja sais niitä unilääkeitä taas,oli tuos pätkä jolloin sain nukuttua mut nyt taas vaivaa,on niin maan vi**umaista pyöriä vaan ettei usko kukaa..

pojalla ollu nyt 2 huonoo yötä,ihan koko ajan pyörii ja hyörii,aamulla selvis syykin kun haukotteli niin isosti,yks iso hammas tullu alas taakse,ihan pieni piikki sieltä paistaa nyt,onneks alkaa puhkeemaan,paitsi että toiselle puolelle on kans tulossa,nyt siis meilläkin 9 hammasta..
toivotaan voi miten ihana kuva,isolta näytti teidän napero :heart:
 
Katjanna miten se aina onkin että lapsilla tulee aina "nälkä" kun menee mäkkärin ohi.Kummipoika aivan samanlainen.Hiiirrrveeen kurniva nälkä iski ihan yhtäkkiä ja siihen ei auttais ku mäkin hampurilainen :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
mamma3 olitko se sinä joka sano et 4dl sitä kermaa oli liikaa siihen lenkki härdelliin?mä tein sitä tänään ja tuntu et ois saanu olla vielä 2dl lisää :LOL: varmaan riippuu vuoan koosta ja kerman paksuudesta,hassua :D
:D joo, minähän se!
Aattelin samaa että kerma varmaan vaikuttanee yms. Mä tein 7%ruokakermalla ja sehän on sellasta toooosi luirua, sitä tosiaan jäi pohjalle ihan reippaasti kun kauhas ruokaa. Ja perunat meinas mennä muussiksi :D
 
Gwendolyne: Poju tekee hampaita, 15 hammasta jo. Ei vielä kävele, seisoo kyllä
tukevasti ilman tukea. Kaikenlaista pikku-termiitin touhua pitää ja seuraa
kovasti äidin touhua ja "osallistuu" :) Kotona vielä ja tekee töitä.... Lupasi tulla katsomaan meitä tänne jossain vaiheessa!

Meillä Eemeli alkoi tänään juosta ympäri olohuonetta :LOL: ja nauroi räkäisesti koko ajan.... Aika hauska katella :D
Väsyttää, mutta kaipa sitä pitäisi yrittää näitä hommia taas tehdä, ihan pikkaisen ainankin... Ensi viikolla on ne Turun myyjäiset, joten sinne tarviis vähän katella näitä juttuja. Huomenna me mennään Elmaan käymään... Jos kävis samalla kummitätille vähän myymässä tavaraa....

Jaaha... Criminal alkoi sitten....
 
Kävin vaan lukasemassa ja tulin ilmottaan, että mua väääääsyyyyyyttttttääääääääääääää |O |O |O !! Ai jessus, mites sitä jaksais vielä huomenna lähtee töihin. Sit olis ihanaa, kun olis kolme päivää vapaata, nuo kaks menee niin nopsaan. Ja nyt on kaikki isänpv ohjelmat ja muut, että ei varsinaisesti ehdi olla varmaan juuri mitään.

Mustakaan palsta ei ole hiljentynyt, just sivumääriäkin kun kattoo, mitä Dogtorkin tuossa jo totes.

Veikeä sankari Toivotaan kotona :D

Mä tein nyt sit sitä kanavuokaa, ihan hyvin upposi. Kanan marinadeissa tietysti eroja, tässä maistui ehkä jopa liikaakin. Oli kyllä hassua, että mitään muuta ei tarvinnut laittaa kuin kanasuikaleet ja ne perunat. Laitoin 2 pussia perunoita ja 630g kanasuikaleita. Mä haluun kans pian tota makkaravuokaa kokeilla, mut pitäs kyl jotain kevyempää tavallista keittookin tässä tehdä välillä. Mies saa huomenna tehdä jonkun lihapadan, ne on sen heiniä.

Meillä iskee kans "nälkä" milloin missäkin kohdalla |O

Nyt on rokotuksestkin otettu. Huh huh, pahin rimpuilija oli tuo isokokoinen kohta 6v. Ihan tuli äitillä hiki, kun kolmen rokotukset pitelin. No tuo pienin oli tietysti helppo. Toivon, että tuo vanhin nyt tajus, että sellasta mekkalaa ei kannata jo etukäteen alottaa ihan vain pelon vuoksi, kun ei kumminkaan tainnut juuri sattua, hiljeni oikeestaan jo siinä vaiheessa, kun sit vihdoin pystyttiin alkaa pistään.

Voishan tässä taas vaikka mitä turista, mutta pistänpä pisteen tälle juttua, meen hetkeks sohvalle ja viimeistään kympiltä nukkumaan, ah ihanaa. Ja oliskin muuten ollut loistokeli pitää petivaatteet ulkona.
 
Keiju07
Nonni, täällä ollaan. Sori, vierähti aikaa, kun anoppi kävi iltakyläilemässä, enkä kehdannut heti koneelle hänen aikanaan. Ja aiemmin tosiaan oltiin vauvauinnissa tai taaperouintiahan se on, vaikkei kyllä sisällöllisesti ole paljoakaan eroa.

Kaikki on siis erinomaisesti - kuten nyt arvata saattaa - mähän olen sellainen aivan turhasta hätäilijä, minkä ehkä olettekin jo tässä reilun vuoden aikana havainneet...
:ashamed: Jos lukee noita mun juttuja viimisistä odotuspinoista ja ekoista, niin kyllä huomaa, että oon stressannut vähän kaikesta.

Eli pieni liikkui siis tosi aktiivisesti, syke hyvä, niskaturvotus ihan rajoissa, veriseerumin tuloksia joudun tosin odottelemaan (sehän nykyään ainakin Helsingissä ilmainen seulonta halukkaille, siinä etsitään kohonneita tod.näk. 21-trisomiaan, äidin verestä katsellaan). Hyvä mieli jäi, vaikka kätilö olikin aika lässyttävää sorttia: "ai jai jai - katso hellanlettas, nyt se vei peukun suuhun". Ja minä siinä nyökkäilen, että jep jep. :D

Ja viikot arvioituna mitoista: 12+2.

Vip, vähän sama homma täällä, olen boikotoinnut mäkkäriä ainakin viimiset 6 vuotta ja nyt yhtäkkiä oli yksi päivä ihan pakko ostaa kalaburgeri ja ranskikset... :D Meni onneks pahimmat himot sillä ohi... en niin tuosta lihasta piittaa, että muita burgereita tekis kovin mieli.

Mut nyt unten maille. Hyviä unia toivottelen kaikille huonosti nukkuville - sekä isommille että pienemmille :hug: .
 
Kysymyksen tynkää tässä äkkiä heitän:

Kuinka usein teitin taaperoiset kakkaa nykyään? Musta tuntuu että joka vaipassa on kakkoo kun vaihtaa, liekkö neljä-viis kertaa päivässä normaalia...

Ja sitten jos viititte niin laitatteko viimeisimpiä neuvolamittoja? Esim 8kk,10kk ja 1v, tai miten teillä nyt on mittailtu. Ei pitäis verrata tietenkään, mutta kiinnostaa, että miten paljon muilla ollaan kasvettu esim. viimeisen neljän kuukauden aikana. Meillä jouduttiin nimittäin painoseurantaan kun neljään kuukauteen ei ole tullu painoa kun vajaa 700g lisää. Ja tuo poika syö ja syö ja syö, mutta kyllähän se kuluttaakin kun on aamusta iltaan liikkeellä. Mutta silti jäi nyt vähän hämäämään, että miksei tuota painoa siltikään oo tullu, aina on valitettu kun paino huitelee jossain plus 20 käyrällä ja nyt mennään jo pakkasen puolella, ei koskaan siis hyvä. En sit saanu vastausta oikein siihen, että mikä se on semmonen sopiva paino mitä olis pitäny lisää tulla...

Sillä mä tuotakin kakkaamista kyselen, kun tuntuu että tuo kakkaa ihan koko ajan ja älyttömän isoja satseja, että varmaan ei yhtään imeydy ne ruoat mitä syöpi vaan kaikki paskoo sitä myöten pois, suora putki siis...

Tässä meijän omat neuvolamitat viimesen neljän kuukauden ajalta
8kk 10065g 74cm
10kk 10490g 75.5cm
1v 10750g 79cm

Ja tavallinen maito ei passaa meillä vielä, maha menee ruikulille ja kakkasi sillon kun sitä joi niin jopa 7 kertaa päivässä ja poltti pyllyn. Ja myö tyhmät kun ei ees heti älytty että se siitä johtuu, kun toinen ei valittanu millään lailla, päivät oli oikein tyytyväinen poika, kakkasi vaan minkä kerkesi, yöllä oli sitten hulinoita, mahakipeä tietysti van nekin laitettiin iän piikkiin että levottomammin nukku, ja noh ne päiväunethan oli niitä puolen tunnin pätkiä. Vaihettin takas nanniin ja on niin eri poika, nukkuu yöt ja päivälläkin useemman tunnin ja kakkaa enää siis neljästi :LOL: :LOL: :LOL: Meillä juuvaan vissiin nannia sitten kouluun asti :LOL:

Olipa nyt ihan kakkajuttuja :LOL:

Synttärisankarille onneva :flower:

Tää lähtöö iltapalalle ja kahtomaan eilistä greytä ja jos pupua kursisi kassaan samalla...
 
Keiju07
Ja vielä: katjannan kanssa tavallaan samaa mieltä pinon hiljentymisestä: sivumäärällisesti ollaan kirjoiteltu paljon - mutta moni vakikirjoittaja on ollut hiljakseen. Missäs luuraavat tin, tinakenkätyttö, näkymätönninni, santti, susa - ihan vain joitakuita aiemmin säännöllisesti kirjoittaneita mainitakseni - ja toki muitakin kaivataan. Hauskaahan meillä on näinkin, mutta kirjoittakaapa muutkin!
 
Keiju07
Äitivaan, en tiedä onko näistä apua, kun mennään vähän alemmilla painoilla:
8kk 70 cm ja 7500 g
10 kk ei neuvolaa
12 kk 74 cm ja 8455 g

Ja kakkaa keskimäärin noin joka toinen päivä ja kerran päivässä... jos noinkaan usein, välillä panttailee pidempään. Ilman mitään muuta kokemusta tai asiantuntemusta täytyy sanoa, että hurjilta kuulostaa nuo teidän kakkamäärät... voisko olla vielä jotain muuta allergiaa maidon rinnalla?
 
äitivaan meillä kakataan 2-3 kertaa päivässä,tässä sulle mittoja :heart:
6kk 10,295kg, 72,8cm,pipo45,3cm
8kk 10,730kg, 75,7cm,pipo 46,8cm
10kk 12,00kg, 78,5cm,pipo 47,6cm
12kk 13,500kg, 83cm,pipo 48,7cm
 
dogtor, se kevyt ja paksu flora onkin :p Muttakun oli toi 7% luiru tarjouksessa tässä ja sitä oli kaapissa niin :headwall: :D

tosiaan, moni ennen niin aktiivinen ompi aika hiljaa :eek: sivuja on saatu aikaan, mutta me yhdet ja samat tääl äänessä :D :ashamed: Kiva tietty kaikkien juttuja lukee, mutta taustailijat sieltä marsmars tänne vaan :attn:

äitivaan, meillä on kans "läpipasko" :LOL: oon ite kans miettinyt että lieneekö normaalia kun näin taajasti tarpeitaan tekee. Tuntuu että paino ei ole kummasti ainakaan noussut, 1v neukussa ei olla käyty viel, kun aina jotain estettä puolin ja toisin...vesirokot ja terkan omat esteet ym...mutta meilläkin poika kovasti kyllä syö, mutta kovasti toisaalta myös touhuaa ja sitten vielä tuo suolen vauhdikas toiminta :whistle: Täytyy nyt neukussa ottaakin puheeksi kaikki nämä, jahka sinne joskus päästään :/ :headwall: Niin ja meillähän myöskään ei tavan maidolla vielä selvitä...
Nyt en jaksa lähtee koluamaan enää neukkukorttia, jos muistan laitan aiempia mittoja huomenna!

Huhheijaa, kun tänään tota pojua katteli niin sai nauraa masu kippurassa...kyllä osaa hauskuuttaa oikein :D Oikein alkoi esittämään kun muut katteli ja nauroi :)
Ja minkäverran asioita toinen jo osaa ja oivaltaa ja ymmärtää :eek: Ihmeellistä aivan :whistle: Meidän pieni vauva :'( :D :heart:
Ja toi halailu, kun monet siitä maininneet, taitaa olla näillä lokakuisilla oikein verissä...meillä kans hoetaan aiai ja halitaan millon mitäkin, tänään viimeks dvd elokuva koteloa :LOL:
Kyllä ne on veikeitä ja sulosii :heart:
Juu, mutta nyt mä meen nukkumaan, huomiseksi luvattu pakkasta taas, joten tarkoitus oli siivota ja jos sit ne petivaattetkin käyttäs tuultumassa :)
Niin ja vähän ostoksilla olisi tarkoitus käväistä, jos nyt ehtii...viimestään la:na.
Sisko kyllä perheineen tulee maisemiin, nyt kun isänpäiväkin...
Plaah, mutta nyt siis huilimaan, selkäkin hieman vihoittelee :/ Öitä :wave:
 
mamma3 meillä halattiin tänään jopa postikorttia :LOL: :heart: mut on se ihana kun se tulee ja painaa pään syliin ja hiljaa hitaasti suloisesti sanoo aaaiiii :heart: voih,taidankin jo mennä pojan viereen,ihania hikivarpaita nuuskimaan,ei ne kyl nyt tuoksu ku kylvys kävi :whistle:
 
Pepisan pojalle paljon onnea 1-vuotis päivänä! :flower:

Ja Keijulla ihania ultrakuulumisia :D :flower:

muuta en nyt jaksa alkaa kirjottelemaan, huomenna voisin minäkin laittaa kommenttia kakkajutuista ja neuvolamitoista, ja tietty muustakin :D
 

Yhteistyössä