LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

ja vielä rela-tipoista: meilläkin ne ois tuolla jääkaapissa,ei vaan tuu annettua! siis tosi tehokkaita:vaikuttaa jääkaapista käsin :LOL: ! meilläkään siis ei juuri olla sairasteltu =) ! että siis en usko noiden tippojen tehoon :/ . jos joutus nassikka antibioottikuurille niin silloin kyllä antaisin jotain maitohappobakteereita. mun mielipide on että toiset lapset nyt vaan sairastavat enemmän kuin toiset, that`s it.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
ja vielä rela-tipoista: meilläkin ne ois tuolla jääkaapissa,ei vaan tuu annettua! siis tosi tehokkaita:vaikuttaa jääkaapista käsin :LOL: ! meilläkään siis ei juuri olla sairasteltu =) ! että siis en usko noiden tippojen tehoon :/ . jos joutus nassikka antibioottikuurille niin silloin kyllä antaisin jotain maitohappobakteereita. mun mielipide on että toiset lapset nyt vaan sairastavat enemmän kuin toiset, that`s it.
Juu varmaankin,tosin meillä Nea ei tullut kipeäksi ollenkaan kun esim.esikko,minä tai mies ollaan oltu kipeänä :) ei ne varmaan ihan turhat kuitenkaa oo :saint: :D
 
kuka haluu kaks murrosikästä pentuu jotka joka asiasta tappelee,nytkin yhestä piirakasta saivat aikaan kamalan riidan..minä ratkasin riidan ja annoin koiralle sen piirakan(karjalan)
eipähä tartte tapella..siis osaavat olla oikein ärsyttäviä :headwall:

venlakin kiukkuu,tossa jaloksissa,pitää varmaa mennä sitä viihyttämään tonne olkkariin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
kuka haluu kaks murrosikästä pentuu jotka joka asiasta tappelee,nytkin yhestä piirakasta saivat aikaan kamalan riidan..minä ratkasin riidan ja annoin koiralle sen piirakan(karjalan)
eipähä tartte tapella..siis osaavat olla oikein ärsyttäviä :headwall:
Meitin kaksostytöt on ihan samanlaisia :kieh: hermot menee kun se tappeleminen alkaa heti aamusta ja jatkuu koulusta tultua aina nukkumaanmenoon asti |O Minä olisin tehnyt ihan saman ratkaisun :D

Niin ja me ei otettu Ilonalle sitä influenssarokotetta, kun se ei tehoa kuin influenssaan ja siihenkin vaan jos se influenssa nyt sattuu olemaan "oikeaa" kantaa. Ja kun tyttö on kotihoidossa eikä muille perheenjäsenille sitä rokotusta oteta niin meidän mielestä se olisi ollut turha..

 
Onnea askelista SImpalle, Vienalle ja Nealle :flower:

katjannalla
toivottavasti reissu ja lento menee hyvin :)

Paranemisia sairastajille :hug: Meillä sairastetaan myös. Daniel aloitti ja Kiialla nenä vuosi päikkäreiltä herätessään. Ja onollut äkäinen kuin ampiainen siitä asti|O Taas on neitiä kanneltu urakalla. Just alkoi töllöttää staraokea niin tulin nopeesti piipahtamaan koska tauko ei kauaa kestä. Tietäähän sen itekin kun nenu oikein vuotaa niin huono olohan sitä on :/

Käytiin aamusella kerhossa valokuvissa ja kipsuttimestakin otettiin omat. Aika totiset kuvat tuli.Vierasti kuvaajaa ja nähtävästi kunto alkoi laskea kuin lehmän häntä. Onneksi kuvaus oli tänään koska jos ois huomenna niin väliin olis jäänyt.

soitin opettajalle ja toinen oli ehtinyt lukemaan reissarin ;) Aikaa ei oikein pysty kuulemma vaihtamaan jos suinkin onnistuu. Paikalle tulee terkkari, erityisopettaja (antaa puheopetusta koulussa)... Mutta varovasti kyseli muiden sisarusten ikiä ja sanoi että Danielille voisi keksiä jotain jos suostun. Tyrmäsin heti! Ja Kiiahan tietenkin on paikalla kun on niin pieni... Juupa joo, ihan kun ei tietäis minkä ikäisiä nää on.

Pikku piru minussa laittoi kysymään että joutuuko Jeppe sitten kökkiä koulun pihalla odottamassa koulun alkua puoli tuntia ;) Ei kuulemma joudu.... Teki vieläkin kaivella enempi kaikkea mut ei ollut aikaa kun piti kerhoon kiitää :kieh: :LOL: Sitä kyllä korostin etten voi sietää sitä et on vain olevinaan yksi aika jonka on pakko sopia. Ja piti todeta samaan henkäykseen että kerho on tärkeä toiselle pojalle. Eikä kaikkien tarvitse aina mennä Jepen juttujen mukaan. Kyllä Daniel ja Kiia on jo joutuneet lentämään toisen terapioissa jne. Miks aina pienempi joutuu luopuu omastaa... Kuulemma tarkoitti tärkeällä sovittuja lääkäriaikoja jne. seliseli :kieh :kieh: Juu oon äkäinen edelleenkin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Tuutis
Mitenkä minulla on jotenni sellanen tunne, että sinun kirjallinen ulosanti saattas olla ihan samalla tasolla sanallisen kanssa... :whistle:
En kyllä ymmärrä, että mistä olisin sellasen mielikuvan saanu... :LOL:
:eek: en ymmärrä miäkään mistä siä semmosen kuvan oot saanut :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
missee kaikki tuas on???????
syömälakosta kysymys: ei siis ole syönyt moneen päivään juuri maitoa paksumpaa;hampaita tehnyt jo ainakin kuukauden; miten kauaa tätä uskaltaa kahtoa kun toinen ei syö mittään :'( ??!!?? maito kyllä kelpaa,tuttipullosta parhaiten tietty,äitin vauveli....
Meillä ollut usein myös syömälakkoilua,niin kuin täällä siitä kertonutkin..nyt taas vaihteeks menee ruoka paremmin *koputtaa puuta*
Pääasia,että' jotain menee alas..oli se sitten maitoa,hedelmäsosetta tms...
Ootko kokeillu sileitä soseita? meillä kun menee ne alas,jos ei muu kelpaa...
Auttaa en oikeen osaa,muuta ku voin sanoa,että kyllä tuo meidänki neiti kovin elossa on ja liiankin energinen :kieh: vaikka vähäruokainen
:hug:
 
tilda kyllä se poju varmasti maidollakin jaksaa vielä muutaman päivän vallan hyvin,vaikkakin se inhottavalle tuntuu kun toinen ei syö,simppa teki joskus kans niitä lakkoja,ja nyt meinas kans lakkoilla kun pukkaa noita isompia hampeja..varmaankin oot aamuin illoin panadolia tmv. antanu?meillä tuntuu se jo paljon auttavan siihen syöntiinkin.
ja meidän pitäääääää reffata pian,poju tarvii pojun seuraa jo :LOL:
rela yms. tippoja en oo antanu koskaan enkä annakkaan,kun en taho oikeen uskoo että yksillä tipoilla terveenä pysyy..ja eipään tuohon oo muut taudit ku flunssa tarttunu ja sekin vaan jos sylki kontaktia vastapuoleen on ollu..en jaksa uskoo että korvatulehdukset jne pysyis noilla tipoilla poissa,ja kun maksavat

poitsukka ei meinaa muistaa että hää osaapi jo käppäillä :LOL: ihan muutaman askeleen on tänään ottanu..eipä haitanne,mut se haittaa et toi on tainnu siirtyä jo yksiin uniin :headwall:
meillä ei myöskään syödä mitään kefilus juttuja,ainut että välillä niitä danonino lasten rahkoja,yleensä kuitenkin rainbown rahkoja,kun ovat isommassa koossa,puuro ei aina uppoo aamuisin,joten tahtoopi mielummin raikkaampaa rahkaa vedellä..

:LOL: tänä aamuna sattui hauska juttu :LOL:
ollaan pojan kans heti herättyä menty yhdessä vessaan tässä parin viikon ajan,poika potalle,äiti pöntölle :whistle:
tänä aamuna,poikkesin tavasta sen verran että heitin pojan ilkosilleen sänkyyn ja laittelin jo siinä vaipan ja päivä vaatteet,kävellen yhdessä lähdettiin makkarista pois,poju suuntas vessan ovelle,heitti käden irti mun kädestä,avas vessan oven ja suuntas potalle,siellä sen piti saada istua housut jalassa se pieni hetki :LOL: kuten joka aamu ollaan ilman housuja ja vaippaa istuttu,hiukan nauratti :LOL: mutta hienoa että poika pitää rutiineistaan kiinni :heart: juups,jos menis iltapalalle ite ja sit veis ton naperon maate,itekki jos perässä menis.
 
Syömälakkoilusta ei meillä ole kokemusta *koputtaa puuta*. Mutta tuttava kertoi mielenkiintoisen jutun, heillä saman ikäinen lapsi, joka on aina ollut huono syömään. Samaten heillä on ollut useampi korvatulehdus tai muu tulehdus. Nyt viimeisen korvatulehdukseen saivat jämäkämpiä antibiootteja ja sen jälkeen on lapselle ruoka maistunut huomattavasti paremmin. Jopa kökköisemmät ja karkeammatkin ruuat. Ilmeisesti nielu on ollut aikaisemmin arka "tulehduspesäke".


Meillä kannetaan nykyään kotiin kaupasta kevyt maitoa (minulle), rasvatonta maitoa(pojalle) ja rasvatonta laktoositonta maitojuomaa (miehelle). Mies oli neuvolassa mukana ja sen jälkeen alkoi pohtimaan, että mitäs jos vaihdettas maito rasvattomaan. Heillä suvussa rasitteena korkeat kolesteroli-arvot ja tämän perusteella halusi pojalle juotettavan rasvatonta. Minä en kevyestä suostu luopumaan ja miehen kanssa poika voisi muuten juodakin samaa maitoa, mutta se litrahinta :/
Meillä ei mitään terveysintoilijoita henkeen ja vereen olla, mutta jos edes muutama asia olisi niin kuin suositukset sanoo :D Tietenkin vanhempien ajatusmaailmaan mukautettuna.
 
Tuosta Dogtorin aamu rutiini-jutusta tuli mieleen, että onko teidän muidenkin lapsosilla omituisia/hauskoja tapoja tai rutiineja?
Meillä on pojalle mies antanut aamuisin pari rusinaa. Ne on aina laitettu pirttikaluston penkille, josta poika on sitten saanut yksitellen itse poimia omaan suuhunsa rusinat. Nykyään, kun pojalta kysyy haluaako rusinaa/leipää tms syötävää, niin naputtaa sormella tuolia. Samaten jos haluaa saada jotain syötävää pöydästä. Naputtaa sormella penkkiä ja katsoo silmiin, että tohon noin jotain hyvää. Ja jos erehdyn antamaan herkun pojan käteen, niin laittaa ensin itse herkun penkille, osoittamalleen paikalle ja poimii sitten uudestaan käteensä ja laittaa suuhun. Ne rutiinit, ne rutiinit :LOL:
 
syömälakkoiluista sen verran..minun tuo 16v tyttö aikoinaan oli ihan kaaaaameen huono syömään,varmaan syynä 6kk-1v2kk välillä olleet ainaiset korvatulehdukset,jotka sitten loppuvat seinään tuollo 1v2kk ikäsenä.
sille ei kelvannu mikään muu ku maito,ei syöny puuroo,ei muroja ei siis yksinkertasesti oikein mtään..mutta tuossa parin vuoden hujakoila rupes sitten kunnolla syömään..ja syö edelleen :LOL:

meillä terkkari sano että kyllä se lapsi ite säätelee sen syömisen,millo syö ja millo ei.jos ei tänään syö kunnolla niin kyllä se sit muutaman päivän päästä syö..no luulis ainakin.

mutta mie oon miettiny tuolla hoidossa sitä että miten vähällä ruualla nuo mukulat tulee juttuun,luulis että pienestä perunasta ja pienestä kikkareesta kastiketta ja jostain salatin palasesta tulee vaan vihaseksi..siis kauheeta et ne syö vähän.vaikka meilläkin on et kaikkee ruokaa pitää maistaa..

mutta nyt rikostutkijoita kattomaan.

saas nähdä et nukuttaako ens yönä vetäsin 2.5h unet tossa päivällä :eek:
 
Terve!
En jaksanu kauheen tarkkaan lukea nyt teiän juttuja :ashamed: kiire kattomaan Pakoa ;)
Harjottelu alkanu nyt päikyssä ja mähän pääsen sielä kuulkaa pätemään ihan turhankin paljon :whistle: on meinaan sellanen paikka johon en omaa lastani veisi,ei oo paljon ohjattua toimintaa näkyny ja hoitajat on kauheen äkkipikasia ja hätäsiä.. Kyse kuitenkin 2-5v lapsista joista kaikki ei puhu äidinkielenään suomea.
No mutta siis hauskaa on ollu ainakin nää kaks päivää ja ohjaaja vaikuttaa mukavalta.

Nyt töllölle :wave:
 
tin
yksäiti ja rontti :attn: :attn: mitä teillä on ohjelmas nyt loppuviikoksi? ollaan sielä perjantaihin asti ja jos löytyy sopiva aika et nähtäis niin ilmotelkaa!

meilä sohvi-koira lentää huomenna taivaan kotiin :'( :'( oon täälä koko illan vain rääkyny vaikka mua ei kovin helposti mikää hetkautakkaa...
 
tässä tulee Pessin 1v kuvia, osa niistä..



yhtä en nyt saa jostain syystä ladattua aijaalla... enkä tätä, tässä linkki poikien yhteiseen kuvaan
:heart: http://irc-galleria.net/view.php?nick=keffeli_&image_id=93109779
 
Mamma3 voi sinne etusivulle Hilma-Inkerin nimen lisätä :heart: =) ei ole mitään sitä vastaan, onhan siellä jo isoveljenkin nimi =)

Meillä ollaan oltu flunssan kourissa täällä. Tänään sitten Eemilille tuli se :/ Noh jo lauantaina ollut jotenkin kiukkuinen ja itkuinen ja käytiin lääkärissäkin, ettei olis taas korvatulehdus. Silloin ei ollutkaan, oikeassa hieman punoitusta, mutta ei lääkekuuria.

Viime yönä sitten itki suoraa huutoa aika ajoin ja ajattelin, että nyt se korva... aamulla nokka vuosi. Ajattelin että kurkku kipee ollut tms. Kunnes päikkäreiden jälkeen ihan mieltöntä suorastaan kirkumista. Ei muuta kuin päivystykseen ja nyt oli oikee korva täysin terve ja vasemmassa tulehdus :eek: kuukausi sitten loppui edellinen, että toivotaan että nyt menis..

Influenssa rokotteesta en vielä tiedä... eikö ne jotain puhunut, että pitäisi ehkäistä jollain lailla korvatulehduksiakin? NOh ei voi nyt edes pistää, kun kipee, mietitään vielä. Vesirokko rokotus resepti on jo valmiina ja Hilma-Inkerille se rota resepti tilauksessa.

Toivottavasti vaan nyt vauva meillä säästyisi tältä flunssalta, toivotaan että rintamaidosta saa vasta-aineita tarpeeksi.
 
Keiju, lähinnä noita puisia juttuja ostelin, autoja pääasiassa, jos jonkin näkösiä, ja omat työkalutkin, vaikka suositus olikin vasta vissiin 2+, mutta eiköhän niillä jo siivosti osata leikkiä. Kaikkea ihanaa siellä kyllä oli, mutta jätin vielä muutaman kalliimman oottelemaan josko joku kysyy lahjaideaa, niin saatan vinkata sieltä sitten.
Ja himpun nopee toimitus :eek: tunti siitä kun olin tilannut, niin tuli tekstari, että paketti on postitettu :eek:

Maitohappobakteereista, mä olen laittanut gefilus kapselista sen jauhon pojun ruokaan, aluks syötin niitä rela tippoja, mutta kiinteitten myötä vaihettiin tohon kapseliin, tai sen jauheeseen. Tiiä sitä sitten mikä niitten teho on, mutta monelta semmoselta flunssalta poju on säästyny joka on ollu mulla taikka miehellä, tai molemmilla, kerranko tuo on ollu viikon verran räkänen, lämpöä on ollu pari kertaa, ja nekin menny ohi toisi nopeeta. mutta kop kop puuta, nyt kun sanon, niin saleen on aamulla kipeenä.

Pessistä ihania kuvia :D

Hassu tapa tai huvittavaa lähinnä, tuolla on ollu nyt parina viime kertana semmonen, kun ollaan oltu tekemässä lähtöä saunaan, riisun tässä ylhäällä pojalta vaatteet, niin samontein kiitää kamalaa vauhtia tohon alakerran rappusten eteen rynkyttämään turvaporttia, että äkkiä nyt sinne saunaan.. Juho rakastaa saunomista ihan kamalasti, joka toinen päivä käytän poikaa saunassa ja tuntuu vaan, että kerta kerralta nauttii vaan enemmän. Onhan noita hassuja tapoja ja rutiineja.

Tin :hug: ja koissulle kans iso :hug:

Infuenssa rokote jätettiin kuitenkin ottamatta, ensin olin ottamassa, mutta päätettiin isännän kanssa kuitenkin jättää se ottamatta, tosiaan kun ei tehoa sitten kun tasan ja just siihen yhteen infuenssaan jota ei välttämättä edes nyt ole liikkeellä.

Juho syö tavallista luonnon jogurttia, mikään muu ei uppoa, ja viileistäkin menee kyllä tavallinen rasvaton, mutta mieluuten syö luomu viiliä. Mitään "maustettuja" juttuja en oo vielä antanut. Eikä tuo varmaan söiskään, on niin nirso. Mies viikonloppuna oli antanu vaaleeta leipää, niin Juho heitti ne kunnon kaaressa lattialle, äitiinsä tullu, ruisleipä on parasta :p
Enkä kyllä koekkaan, että on mitään tarvetta vielä antaa mitään makeeta, kyllä tuo niitä ehtii syödä tai juoda, saa nyt luvan juoda vettä ja maitoa ja syödä kunnon pöperöitä.

Hampaita pukkaa, nätisti niitä tekee, eilen tuli ihan vallan verta suusta kun yks hammas puhkes läpi. Tänään en edes päivittänyt tilannetta, että montako hammasta siellä kaikenkaikkiaan jo on. Mutta onneks on ainakin toistaiseksi väkränny niitä hampuja ilman mitään kummempia kitinöitä (ja mä hakkaan taas lujaa puuhun).

Hittolainen kun on ajatukset sekasin, oon tässä pohtinyt että joskos perustais oman yrityksen normaalin päivätoimen oheeksi, vähän niinkun harrastukseks, mutta kun en tiiä, meneekö sitten kaikki aika siihen, vaiko mitä.. juu ihan kun mulla nytkään sitä aikaa olis... :ashamed: mutta hinku olis kova, taitaa tulla järki vastaan ja jäädä tekemättä.
Todennäkösesti siitä sais muutenkin +- 0 tilanteen, eli tulee ja menee yhtä paljon. Voe rähmä. Ja kummasti kaikki koulussa opittu tietous on kadonnu päästä kun tuhka tulleen, mutta ah ystäväni google sentään auttaa pohdiskelussa.
 
pikaseen tulin käymään,olitte kaipailleet =)
tuossa lueskelin eilisen juttuja,nyt vasta sivulla19 menossa,taidan jatkaa aamulla,meinaa vätystää.

tosiaan,vime yönä taas ukkopieni alkoi huutamaan kun kömmin sänkyyn,no laiskana ja väsyneenä otin vaan viereen ja arvatkaas mitä... :D se nukkui aamu kahdeksaan!!!ihanaaihanaa!!
en nyt kovin uskalla toivoa että joka yö alkas taas hyvin nukkua,mutta kyllä se tekee terää nukkua yksikin yö hyvin!

meikäläisellä tuli sitten joku oksennustauti eilen! :x sekin syynä että ei oo tullu kirjoteltua
oksensin ja kamala väsymys iski,onneksi poika oli melkeen valmis päikyille niin pääsin ittekki makaan.(mies oli työmatkalla)
kyllä se olo vähän helpotti...mut olin niin väsy illallaki että en jaksanu ees konetta avata!
löhösin sohvalla ja katoin P.S Rakastan sinua elokuvan,ihana rakkaus leffa! =)
kyllä tuo poikaki tuntunu olevan nyt väsyneempi ku yleensä,taitaa lämpöä olla..

mutta nyt nukkumaan niin jaksaa aamulla nousta :wave:

ps:ja oli ihania kuvia lapsosista,söpöjä :D
 

Yhteistyössä