LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
äidin crocsit on kans tosi nannaa,samoin koiran limainen vesi kuppi,koira kuolaa paljon,joka juonti kerran jälkeen vesi vaihdettava ja kiva sit kun tuo jätkä kerkee kupille ennen veden vaihtoa niin kädet ihan limassa,tänään vaihdoin kolmet housut ja paidat tuolta kun oli märät..
kuulostaa tutulta!!meillä myös suosikki terrori kohde koirulin kupit!ja saa sitten vaihtaa nuiitä vaatteita tiuhaan.. =)
ja nuo äitin crocsit myös meilläki suosittuja :LOL:
 
Huomenta!

Aika hiljaista on taas ollut :eek: Missäs kaikki luuraa?

Meil on täällä kolme äkäistä ja räkäistä ihmistä :kieh: Daniel, Kiia ja miä ite. Koko pirun pää on täynnä räkää ja vuorotellen köhitään/meinataan oksentaa limaa :x |O

Viulle onnea hoitopaikasta :flower:

Kivoja kuvia pienistä Tildalla, Henkalla ja Shendalla. Kyllä nuo hiukset kummasti lapsista tekee isomman näköisen/oloisen :)

Kaikille sairastajille paranemisia :hug: Toivotaan ettei Ronjalla keuhkokuumetta ole tai jos on niin kotona voisi hoitaa eikä osastolle joudu. Meillähän Danielilla oli vuosi takaperin ja kotona saatiin hoitaa.

L-S hyvä että paketti löysi perille :D

Mitähän muuta mun pitikään kirjoittaa.... Ei muista ei :ashamed:
 
huomenia kaikille!
kyllä on palstalla hiljasta nykyää,niisk!

viime yö meni ihan ookoo,vaan tunnin tai kaks möyrys.
huuto aina loppuu seinään ku nostan syliin!
yks tuttu nainen sano mulle että entäs jo sillä on jalat kipeet,tosiaan...se heiluttelee niitä aika paljon!
päivisin ei mitää..mut yöllä!kai se vois liittyä tuohon ku herra nyt kävelee ihan kunnolla.
kyllä se on muuten sulosta menoa :heart:

viulle onnittelut hoitopaikasta =)

shenda: ei meillä muru oikeen ulkona kävele,eikä ne toppavaatteet päällä pysy raasu ees pystyssä :(
pari mustelmaa koristaa otsaa ku lensi otsalleen just toppavaatteet päällä..
kurjaa!
ja tutista ei meilläkää meinaa luopua..pidän yhtä tuttia puvussa aina kiinni,kun ollaa kyläilemässä ja puku jää lattialle nii poika käy välillä oikee nauttimassa tuttia ,menee maate ja maistelee tovin:LOL: se on aika hassun näköstä :D

tin: sama täällä.en keksi kellekkää mitää lahjaa!
mut itselle keksisin heti :whistle:

meillä se hotellireissu lähenee..apua miten toi poika pärjää!!??
oon kyllä ollu yhden yön pois,mut sillon mies hoiti.
nyt anoppi on tulossa tähän hoitamaan siksi yöksi
.pitää tutustutaa noi sitä ennen,ei kauheesti oo kerenneet näkemään.
mietin jo sitä ja ahistaa...voi mun pientä :'(

kylläpä tosissaa oli hieno se kukkakuva pessistä!!Wau!

nyt kahville ja sit siskon synttäreille:wave:
 
Heipparallaa taas täältäkin :) :wave: ! Kiirettä on pitänyt viikonlopusta lähtien, ihan pikana olen vain pari kertaa käynyt lukemassa. Nyt kiireet rauhoittui yhtäkkiä, kun aamulla olin viemässä lapsia hoitoon ja huomasin, että tuo pienin olikin kuumeessa. 38.1 oli aamulla, nyt vähemmän. Nukkui silti pitkään aamupäivällä jne eli aion kyllä olla kotona huomisenkin, jos sillä vaikka säästyis, ettei tulis isompia tauteja. Jotenkin tajuttoman ihanaa olla kotona!!! Vaikka siis loistavasti viihdyn töissäkin, mutta kumminkin. Ihanaa, kun ehtii tehdä kotona kaikkea mitä mielessä pyörii. Kyllä eilenkin sapetti, kun tulin kotiin klo 16 jälkeen ja isäntä ei ollut tehnyt YHTÄÄN mitään muuta, kuin hoitanut lapset, nekin just ja just ;) . Aamupuuronkin oli antanut valmiin. Hohhoijaa... Ja sithän mä raadoin taas illan. No, onneks raadoin, nii ei oo tänään ollut vastassa ne hommat. Nyt oon alotellut yläkerran joululaittoa!! Oonko vähän aikasessa :ashamed: . No ei, en mä läheskään kaikkea vielä laita, mutta vähitellen, verhot vaihdoin, tyynynpäällisiä ym punaista esiin. Varsinaisia joulukoristeita laitan vasta aika paljon myöhemmin. Kyntteliköt jos laittais kuun lopussa.

Hmm, pitäskös jotain yrittää kommentoidakin :)

Ihania kuvia kaikilla :heart: :) , erityisesti täytyy kyllä esiin nostaa tuo Pessin kukkakuva. Oli kyllä loistava kuva!!! Ja niin makeet ne lököfarkut!

Sairastelijoille pikaista paranemista, ei keuhkokuumeita jne!

Viulle ja Apinanpojalle onnea hoitopaikoista! Millos Viu hoidon aloittikaan, tammikuussa? Ja Katjanna kera perheen siellä jossain ihanassa auringossa!!! Ai että, olis kyllä ihanaa! Ja ihana sitten edes saada myöhemmin lukea reissukuulumisia :)

Tuutilla oli kyllä melkoinen pyyhekatras :D !! Kyllä oot ollut ahkera!

Topsyko ahkeroi vaatteitten kanssa? Saan tänään vihdoin paketin postiin :).

Meillä on kävelty ulkona jo pitkään, välillä tietty tössähtelee ja nenä kans ollut nyt tovin ruvella.

Musta ainakin yhdet lämpimimmät talvikengät on noi goretexit ja rukkasista Reiomatecin kalliita hanskat. Niitä täytyy pukilta pyytää noille isommillekin.

Eipä siellä päikyssä erityisiä tarvi osata. Nokkamukia tietty olis hyvä harjoitella, mutta harjoitellaan sitä ja syömistä sitten päiväkodissakin. Minusta meidänkin tenava on edelleen ihan syötetty, saas nähdä, koska laittavat itse opetteleen. Itse aion kotona vielä jonkun aikaa syöttää, en jaksa sitä siivoo :snotty: . Päikyssä ehkä tärkeintä olis se yksille unille/päiväkodin rytmiin oppiminen, monessa paikassa kun sitä ei olla kovin halukkaita alkaa muuttelemaan, siis halutaan että kaikki lapset elää samassa rytmissä. Paitsi tietty jos ihan pienestä on kyse.

Meillä on neidille tullut nyt sellanen pieni hauska tapa, että aina kun otan imurin kaapista, kävelee pistorasian luo ja näyttää, että tuonne kuuluu ensin töpseli tökätä :D . Ihan viime päivinä oon huomannut, että on oppinut ymmärtään yläkerta sanan, kun sen sanoo, menee neiti heti ovelle odottamaan, että yläkertaan pääsisi kiipeämään. Imuri on meillä muuten nyt tosi suosikki. Illallakin jos on jo väsynyt ja rutunen, niin imurin kun kaivaa ja alkaa imuroida, niin jo jaksaa neiti taas.

Jaaha, meen laittaan vaipan ennen kuin täällä paikat kastuu... Kertaakaan ei muuten olla potalla vielä istuttu :ashamed:
 
nonnii...meillä on ny sitten kurkunpääntulehdus :/ :/ prkle,et mä vihaan tätä syksyä |O v.ttu......just loppu kuuri ja prkle...ei keksi sanoja :whistle:
isäntäki lähtee huomenna pikkujouluristeilylle...ompahienoo jäädä yksin kipeen lapsen kans :ashamed:
mut joo...pakko taas mennä
 
kovasti jaksuja sairastelevien äityleille :flower: !

ompas täällä todellakin hiljaista :eek: !!!
me lähdetään aamusella ajelemaan tuuriin pikaostosreissulle,tullaan la-iltana takaisin. jep mutta nyt vääntään makarooniloota uuniin ja sitten kipinkapin kampaajalle =) !
:wave: :wave: :wave:
 
Dogtoooorrr..... Mitä siihen sun makkaratsydeemiin tulikaan, n 4 tomaattia, lenkki, ruokakermaa ja mitä sit, perunasipulisekotus vai mikä? Tekisin sitä huomenna :p .

Neiti meni toisille unille ja mä lähden hakeen isompia hoidosta. Onpas ollut puuhakas päivä, yläkerta melkein laitettu. Nyt vaan haluisin lasten huoneeseen ison punaisen maton, siellä on nyt ihan liian kirjavaa, kun on vaaleanpunaiset lievästi kirjavat räsymatot nyt lattiassa. Hmm, mistähän kannattais metsästää, edullisesti tottakai :D . Pari punaista pätkääkin taitaisin tarvita.

Mites Tuuti muuten sun kirppis? Mä varasin sittenkin vielä ennen joulua kans pöydän. Saas nyt nähdä, voihan sen vielä peruakin, mutta tällähetkellä aattelin, et jos rykäsis, jos sais noita jouluisia pieniä vaatteita myytyä ja esim nukkekodin myisin, vanhan Lundbyn ja iskemättömiä huonekaluja olis muutamia paketteja. Jos joku vaikka joulun alla ostais. En alkaan meidän tytöille sellasia laittaan, ja joskus menin tuon talon huutamaan :whistle:
 
Tämmönen kysymys liikkuu nyt mielen päällä, että olenko ihan pikkumainen jos minusta tuntuu jotenkin oudolta että isän uusi naisystävä kulkee äitivainajani vaatteissa ??? :/

Asiaa on puitu isän ja sisarusteni kanssa aiemminkin, ja myös minun pikkuveljen ja -siskon mielestä vaatteet voisivat mennä ennemminkin kierrätykseen tai kirpputorille, mutta uuden naisystävän päällä ne jotenkin olisivat "väärässä paikassa"... Isä ei yhtään ymmärrä miksi meistä asia olisi niin outo, ja naisystäväkin ottaa asian itseensä ja itkee kuinka me ei hänestä tykätä :eek: Heidän mielestään vaatteiden "pois heittäminen" olisi haaskausta, ja vaatteet tulisivat hyvään käyttöön jos tämä nainen saisi ne käyttöönsä. Hän jopa sanoi, että "onko siinä sitten mitään järkeä, että te myytte vaatteet kirpparipöydästä ja minä tulen ne ostamaan" :eek:

Noh, ei siinä mitään. Asiassa päästiin siihen ymmärrykseen, että koska meistä lapsista tilanne olisi outo jos isän uusi naikkonen liihottelisi äitivainajan kamppeet päällä ovella vastaan, niin vaatteet kierrätetään muulla tavalla. Mutta eipä se vaan näin mennytkään. Tänä aamuna olin vähän kops, kun muori (muutti m uuten tänne lapsuuden kotiini 3 viikkoa sitten, ja asiasta kerrottiin mulle vasta myöhemmin...) tänä aamuna kampeaa kammarista ulos äitini Nanso-hurtuuki päällä :eek: Ja eikä siinä kaikki. Päivän kauppareissun jälkeen hän päätti laittaa rennompaa ylle, niin eiköhän asusteena ollut toinen äitini vanhoista trikoomekoista :eek: MINÄ EN VAAN VOI ASIALLE MITÄÄN, MUTTA TULI IHAN SAATANAN PAHA MIELI |O :ashamed: :'(

Sanokaa nyt siis armaat palstasisaret, että onko mun päässä vikaa kun en moista asiaa hyväksy? Ja sanokaa oikeasti rehellinen mielipide, koska minusta on välillä alkanut tuntua, että vika on tosiaan mun korvien välissä :/

Anteeksi kun en kommentoi nyt teidän juttuja, mutta kiehuu vähän liiaksi nyt muut asiat :ashamed: Sen vaan sanon, että ihan sairaan hienoja kuvia 1 vuotiaista!!!
 
Mammoliino Jos yrittäisit sanoa, että teillä lapsilla nousee liikaa muistoja mieleen kun näette jonkun muun äitinne vaatteissa. Et ole pikkumainen. Minusta tilanne tuntuisi myös todella oudolta :eek: :hug:

*muoks. luin uudelleen. Olitte näin jo ilmeisesti sanoneetkin, mutta tuloksetta. Hmm... en voi muuta sanoa kuin, että kuulostaa mielenkiintoiselta tapaukselta. Empatiakyvyn puutetta? Itse kyllä voisi vastaavassa tilanteessa edes kuvitella pukeutuvani mieheni edesmenneen exän vaatteisiin. Kai hänenkin etunsa olisi esittäytyä teille omana itsenään -ei äitinne seuraajana.
 
Kirjottelin tuossa männäviikolla palautetta nature babycare vaipoista. Paketista löytyi reikäinen vaippa. Otettuani valokuvan viallisesta vaipasta nakkasin sen roskiin. No nyt sieltä tuli vastaus, että jos lähetän heille viallisen vaipan, paketin koodin, ostopaikan ja päivän, niin saan hyvityksen. Hakkaan täällä päätä seinään kun en säästänyt sitä vaippaa!!! Muuten kyllä minusta tosi hyviä vaippoja. Sattui kai joku maanantaipäivän kappale joukkoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Tämmönen kysymys liikkuu nyt mielen päällä, että olenko ihan pikkumainen jos minusta tuntuu jotenkin oudolta että isän uusi naisystävä kulkee äitivainajani vaatteissa ??? :/

Asiaa on puitu isän ja sisarusteni kanssa aiemminkin, ja myös minun pikkuveljen ja -siskon mielestä vaatteet voisivat mennä ennemminkin kierrätykseen tai kirpputorille, mutta uuden naisystävän päällä ne jotenkin olisivat "väärässä paikassa"... Isä ei yhtään ymmärrä miksi meistä asia olisi niin outo, ja naisystäväkin ottaa asian itseensä ja itkee kuinka me ei hänestä tykätä :eek: Heidän mielestään vaatteiden "pois heittäminen" olisi haaskausta, ja vaatteet tulisivat hyvään käyttöön jos tämä nainen saisi ne käyttöönsä. Hän jopa sanoi, että "onko siinä sitten mitään järkeä, että te myytte vaatteet kirpparipöydästä ja minä tulen ne ostamaan" :eek:

Noh, ei siinä mitään. Asiassa päästiin siihen ymmärrykseen, että koska meistä lapsista tilanne olisi outo jos isän uusi naikkonen liihottelisi äitivainajan kamppeet päällä ovella vastaan, niin vaatteet kierrätetään muulla tavalla. Mutta eipä se vaan näin mennytkään. Tänä aamuna olin vähän kops, kun muori (muutti m uuten tänne lapsuuden kotiini 3 viikkoa sitten, ja asiasta kerrottiin mulle vasta myöhemmin...) tänä aamuna kampeaa kammarista ulos äitini Nanso-hurtuuki päällä :eek: Ja eikä siinä kaikki. Päivän kauppareissun jälkeen hän päätti laittaa rennompaa ylle, niin eiköhän asusteena ollut toinen äitini vanhoista trikoomekoista :eek: MINÄ EN VAAN VOI ASIALLE MITÄÄN, MUTTA TULI IHAN SAATANAN PAHA MIELI |O :ashamed: :'(

Sanokaa nyt siis armaat palstasisaret, että onko mun päässä vikaa kun en moista asiaa hyväksy? Ja sanokaa oikeasti rehellinen mielipide, koska minusta on välillä alkanut tuntua, että vika on tosiaan mun korvien välissä :/

Anteeksi kun en kommentoi nyt teidän juttuja, mutta kiehuu vähän liiaksi nyt muut asiat :ashamed: Sen vaan sanon, että ihan sairaan hienoja kuvia 1 vuotiaista!!!


ihan ku ite olisin ton tekstin kirjottanu :eek: elikkäs samaa juttua täälläki sisarusten kesken mietitään...onneks uus naisystävä on kuitenki pikkuhiljaa ruvennu ymmärtämään tän tilanteen,mut alussase kyl kans loukkaantu ja itki ym ym...tyhmäähän se meistä oli...
 
Keiju07
Mammo ja henkka, erittäin outoa... en kyllä sulattaisi, eikä mun mielestä ole teidän ja sisarustenne päässä, vaan jotain häikkää on kyllä naisella, joka haluaa pukea edeltäjänsä vaatteita päälle... Jos nyt ei muuta, niin puhdasta ajattelemattomuutta! Tai pahemman sortin piheyttä. Pitäishän nyt sitä aikuisen ihmisen ymmärtää, mitä tunteita se herättää, jos kulkee toisille tärkeän ihmisen vaatteissa. Kannattaisiko ottaa vaan asia uudelleen puheeksi, edes isäsi kanssa ja sitten yhdessä tuumin siivota äidin vaatteet pois huushollista, ihan vaikka uudelta puolisolta mitään kyselemättä, jos asia on isälle ok. Kumma ettei isässä sitten herää mitään ikäviä tunteita, jos uusi puoliso käyttää edesmenneen puolison vaatteita... mutta kai tässä on jotain sukupolvien ja -puolien välisiä eroja... tuo ikäpolvi saattaa vaan ajatella käytännön puolta.
 
Keiju07
Yksäiti, Vienan 3-vee serkku oli viime viikonloppuna tosi kiinnostunut Vienan "pimpsasta" ja sanoi monta kertaa, että haluaa katsoa Vienan peppua :D . Huomautti myös aina, kun isosiskonsa pikkuhousut vilkkuivat mekon alta. Esitteli pippeliäänkin Vienalle. Kuulemma juuri nyt tosi kiinnostunut omasta ja toisten anatomiasta... käsittääkseni hyvin tyypillistä. Ja pimpsa sanaa heillä käytettiin... miksihän ei ole vakiintunutta nimitystä tytön alapäälle kuten pojalle pippeli? On mulla sitten kaveri, joka omien sanojensa mukaan puhuu "asioista lapsillekin niiden oikealla nimellä" eli "pojilla on penis ja tytöillä vagina". No se on hänen ratkaisunsa, ei mun suuhun kuitenkaan istuis.
 
Kiitos Piituli ja Keiju vastauksista :) ei kyllä ihan penis ja vagina tännekkään istuis sanavarastoon :LOL: on tää kumma että vaikka itse edustaa toista sukupuolta on jotenkin noi poikien jutut nyt paljon helpomman olosia :whistle: tai siis joo, en tiä ymmärsikö kukaan mitä tarkotin :LOL:
Mä oon niiiin väsynyt nyt! Pakko painua nukkumaan...mä haluisin jotain muuta välillä näihin päiviin kun lapsia!!Aamusta iltaan lapsia... ensin omia,sitten muiden ja sitten vielä omia.. |O huh huijaa... kyllä mä silti ihan aattelin että voisipa mua kuitenkin kiinnostaa tuo päiväkoti työ jossain muodossa jos ei oman suuntautumisen hommia löytys.. tuntuu tosi helpolta nyt kun vertaa edelliseen harjotteluun.

Joo,mut mä meen nyt taas!
Jaksamisia kaikille!! Ja mammo kyllä mustakin tuntuis tooooosi oudolta toi tilanne mikä sulla sielä on... hui olkoo.
 
YOdottaja, otan kuvaa täs joku päivä, kun kaivan sen nukkekodin tuosta pussista kellarin rapusta. Jotain siinä pitäs ite laittaa, hiukan uutta tapettia tms muistaakseni. On siis se ihan perinteinen Lundby nukkekoti. Mutta että Ouluunhan tulee postareita mitenkähän? Ehkä 15e voisin siitä pyytää, kun nyt katon miltä näyttääpi. Sä oot selvästi innostunut osteleen Viulle leluja :D . Mulle on nyt vissiin iskenyt joku petshop villitys, kun taas suostuin ostaan sellasen 39.90e setin, mis oli 15 eri elukkaa. Esikoinen ottaa ne päikkyyn omaan boksiinsa. Esikoinen vähän yksinäinen päikyssä, huonosti lähtee mukaan leikkeihin tai mitä lie siellä. En sitten tiedä yritänkö tyhmää konstia, mut aattelin, et jos tytöllä olis kivat omat lelut päikyssä, jos niitten avulla lähtis paremmin mukaan leikkeihin ja ystävystyynkin. Voipi olla väärä tapa, mutta yritetään.

Mammo :hug: . Tuo olis kyllä kamalaa, eli et ajattele yhtään hassusti. Musta olis hirveetä nähdä, jos joku muu kulkis jossain mun äitini vaatteessa, varsinkin, jos vaate olisi joku oloasu tms jota olisi käytetty paljon. En voi ymmärtää koko juttua, siis että ei osaa naikkonen ajatella teidän kantaa ja muutenkin ylipäätään että haluaa toisen vaatteissa noin kulkea. Itse en kyllä voisi moisessa tilanteissa käyttää äitisi vaatteita ihan itsenikään takia (siis jotenkin tuntuis vaan ihan väärältä ja pelottavaltakin ja miltä lie), paljon mielummin möisin ne vaikka kirpparilla tai veisin johonkin naisten turvakotiin tms.

Ai niin, Yksäiti me puhutaan kans pimpsasta tai pimpsaloorasta :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
äidin crocsit on kans tosi nannaa,samoin koiran limainen vesi kuppi,koira kuolaa paljon,joka juonti kerran jälkeen vesi vaihdettava ja kiva sit kun tuo jätkä kerkee kupille ennen veden vaihtoa niin kädet ihan limassa,tänään vaihdoin kolmet housut ja paidat tuolta kun oli märät..
kuulostaa tutulta!!meillä myös suosikki terrori kohde koirulin kupit!ja saa sitten vaihtaa nuiitä vaatteita tiuhaan.. =)
ja nuo äitin crocsit myös meilläki suosittuja :LOL:
Mites tosiaan kuulostaa tutulle

:whistle: ;) :LOL: Koiran vesikuppi, mikä ihana leikkipaikka pestä leluja ja jos ei muuta itseään ja loiskuttaa sitä vettä ylt ympäriinsä :LOL:
 
mammoliini: et ollenkaa ajattele pikkumaisesti!!haleja sinulle:hug:
kamalaahan se on varmasti nähdä äidin vaatteet toisen päällä..
rontti tuossa kirjotti osuvasti,mulla on samat ajatukset.

meillä pikkumies taistelee tuolla unta vastaan...
saas nähä minkälainen yö ois tulossa
:whistle:

myöhemmin takas :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
äidin crocsit on kans tosi nannaa,samoin koiran limainen vesi kuppi,koira kuolaa paljon,joka juonti kerran jälkeen vesi vaihdettava ja kiva sit kun tuo jätkä kerkee kupille ennen veden vaihtoa niin kädet ihan limassa,tänään vaihdoin kolmet housut ja paidat tuolta kun oli märät..
kuulostaa tutulta!!meillä myös suosikki terrori kohde koirulin kupit!ja saa sitten vaihtaa nuiitä vaatteita tiuhaan.. =)
ja nuo äitin crocsit myös meilläki suosittuja :LOL:
Mites tosiaan kuulostaa tutulle

:whistle: ;) :LOL: Koiran vesikuppi, mikä ihana leikkipaikka pestä leluja ja jos ei muuta itseään ja loiskuttaa sitä vettä ylt ympäriinsä :LOL:
niimpä :LOL: meillä tänään uintivuorossa oli legot... :D
 
Meille tuli tänään lunta :D ja nyt oikeen mukava pakkaskeli, -8 näyttää! Heti jotenkin niin piristi valoisuus kaiken mustan ja märän jälkeen. Saa nähdä vaan, kun taitaa vielä sulaa pois yleensä tuo eka lumi...





Eemil tykkäs kovasti pulkkailusta
:D ekaa kertaa pulkan kyydissä!
 

Yhteistyössä