Lokakuun 2007 Taaperot Toukokuussa

Onnea Keijun perheeseen trinsessasta :heart: :flower: :hug:

Juu-uh, laivalta selvitty kotia, koko reissulla tuli unta 2 tuntia ja kotiin tulin tänä aamuna kolmen aikaan. Sain siinä sitten pari tuntia nukuttua ja taas jaksaa :LOL:

Aivan mahtavasuperhyperekstraihana reissu oli.
Saatiinkin yllärinä sviitti, kun deluxe-hytit oli loppuneet kesken, no se passasi meille. Ja ruokailut oli laivan hienoimmassa ravintolassa, toki täytyy sanoa, että ruoat oli vähän liian hienoja mun makuun, suurin osa jäi maistelun asteelle...kotimatkalla pitikin pyörähtää hesen kautta että sai taas hyvää ruokaa :LOL:
Muutenkin oli mukavaa ohjelmaa, yksityistilaisuuksia ja kaikenmaailman kokkareita.
Tanssittiin aamuviiteen ja seiskalta nousin jo virkeenä ylös ja aamupalalle ku ei nukuttanu, ei ilmeisesti malttanu kun kerrankin pääsi...

Reissusta puolet, eli 24h kului linja-autossa, huhhuh ja minä en autossa saa nukuttua edes, joten oli piiiiiitkä matka! oli ihanaa käpertyä omaan sänkyyn nukkumaan ja ihana vastaanotto oli aamulla kun pikkumies vaan halusi halia ja pusia äitiä =) sanoi vaan että: oli äitillä ikävä!no oli kyllä, mutta hyvin olivat pärjänneet, tietenkin.

Nyt pitää kyllä käyttää aika hyödyksi ja alkaa päikkäreille kun toinenkin nukkuu :wave:
 
keijulle iha hirveesti onnea :heart: :heart:
en muista oonko onnitellu jo hipkukkaa mutta onnea :heart: :D

mulla on illalla lääkäri,2 päivää koskenu jo munasarjoihin,ja viime yön valvoin kun kipu oli niin kovaa,luulin että ois ollu jotain kohdun kasvukipuja,mutta taitaapi olla jotain muuta..
 
dogtor toivotaan että kaikki olis hyvin eikä mistään vakavemmasta kyse :hug: kyllähän se jonkin verran koskee kun ne kohdun ligamentit alkaa venymään mutta ei se kyllä noin kipeetä pitäis ottaa että ei pysty edes nukkumaan. Tuuhan kertoon kun kotia pääset että mitä lääkärissä selvis!

Topsy kysyinkin pelkopolikäynnillä tuota että mitä jos joutuu lapsen ottaan mukaan mikäli vahti ei ole vielä saapunut. Kätilö sanoi että siihen vastaanottoon/alkutarkastukseen voi hyvin ottaa lapsen vielä mukaan mutta ei ilmeisesti mielellään saliin enää. Ja meidän Silja on sen verta hankaa sorttia että sitä ei sais kyllä kirveelläkään jäämään kenenkään vieraan hoitajan helmoihin ainakaan sairaalaolosuhteissa. Se raukka kun alkaa samantien huutamaan kun edes näkee lääkärin tms. Mutta eiköhän sitä jotenkin aina selvitä, ja voinhan minä mennä sinne laitokselle eeltä taksilla ja mies tulee sitten heti perässä kun äitinsä tänne saapuu.. varmasti vaan turhaan murehin tän asian kanssa ja sitten kun aika koittaa niin synnytän sellaset rapia 20h :D
 
tiipii no sitäpä just ku ei ihan normaalia oo,neuvolaan soitin eka ja kysyin et onko tää ihan ok,sieltä yhdisti sit tk:lle,kun ei voi liikkua ollenkaan,kävellessä sattuu ihan hirveesti,välillä tulee sellanen kipuaalto koko mahaan :( mutta raskaus on ainaki kohdussa,se on varmistettu..et ei ainakaa kohdun ulkopuolinen oo,kystaa vois olla,tai sit joku tulehdus..en jaksa hirveesti stressata,eipähän pelota niin paljoo sit mennä lääkäriin..
 
Keijulle ja perheelle paljon onnea rinsessasta :hug: Kuulostaa kyllä ihanan helpolta.

tiipiille tsemppiä että mummo ehtii hoitamaan kun lähtö koittaa.Mie toivon et miula ei mene niin pitkään ku Ellasta. Su meni lapsivedet ja tiistaina Ella vasta syntyi klo 21.22. Toivottavasti nyt tämä kaveri tulisi edes yhden päivän aikana. Tiedättekö muuten tulevan vauvan sukupuolen?Kumpaa veikkaat teille?

Hipkukka ymmärrän tunteen. Miula tekee pahaa varpaiden kynsien leikkaus..siis kun itse leikkaan itseltäni. Rupee oksettamaan ja pyörryttämään. En tiiä mistä moinen kammotus johtuu. On ollu jo monta monta vuotta.

dogtor ihana kuulla että vauva voi hyvin. Toivotaan että siunkin olo paranee pian.Tulehan huomenna ilmottelee mikä tilanne munasarjoissa. Eihän kasvain ole paha?
 
Dogtor hyvä että pienellä on kaikki hyvin :hug: Mitä ne sanoi siitä kasvaimesta? Voiko sille mitään tehdä nyt odotusaika? Tai siis onko turvallista tehdä?


silloin kun ootin Jeppeä niin kyllä ultrasivat monen monta kertaa ja pähkäilivät ennen kuin päättivät sen umpparin leikata. Toivotaan että sulla kivut helpottaisivat :hug:
 
huomenta rakkaat mammat :D

kasvain on hyvälaatuinen,ja vielä pieni 2cm,mutta,oli kasvanut kuitenkin 2 viikossa,joten mun mielestä melko nopea kasvu..
ihan kohta lähden sairaalaan,hyvä ystäväni lähtee käyttämään,isäntä joutuu menemään kotitilalleen,eilen appi joutui onnettomuuteen ja oli yön isossa leikkauksessa,täytyy kohta anopille soitella miten on mennyt..
mulla on järkky päänsärky ja kuume,ei mikään hyvä olo,pitää heti pyytää jotain lääkettä..
jos siis gyne puolella ei eiliseen oo muutosta tapahtunu,kirurgille gyne soittaa että tutkitaanko crohnin tautia,jota ennen simppaa tutkittiin ja koepaloissa oli,raskaus ajan oli sillon oireeton mutta nyt -10kg laihdutuksen jälkeen on alkanu oireilemaan,joten nää vaivat voi johtua siitäkin,ainakin tuo kuume,ja mullahan on kosketus arka masu..

mutta nyt on lähdettävä irroittamaan turvaistuin autosta isukille ja lähen kaverin hakemaan jotta pääsen liikenteeseen..
 
Keijulle ihan tuhannesti onnea prinsessasta!! :heart: :heart: :flower: :flower:
Mites teillä menee? Miten Viena? ja kuva olis kiva ;) jos tästä pikkasesta ei tarviis ootella kuvaa vuotta :whistle: vaikka sitten tuolla suletulla edes :D

Dogtor, melko ikävää :( ja hämmästyttävää :|
Tsemppiä tommosen kasvaimen häätämiseen ja toivottavasti ei mitään kummempia!!
Ja hyvä että pikkasella kaikki ok!

Hipkukka, koitahan jaksella rauhakseen ootella! Kaikki on varmasti niin kun toivottekin :heart: Mites raskauden alku noin muuten? Tuntuuko että siellä kaksi kasvaa ja mikä olo, pahoinvointia? väsymystä?

Onko kellään vinkata mistä löytää HALVAT mutta uudet verkkarit kokoa 86cm. Kun ostin yhdet, mutta mun mielestä ne on liian kalliit (40e) laittaa hoitoon rymyämis verkkareiksi, kun joinain päivinä vk vaatteet on ihan liikaa, mutta takkia ja housua pitäs kuitenkin olla.
Mä en tuosta mistään ole löytänyt edullisia verkkareita (semmosta 20 luokkaa saa olla) kun kaikki halpis mallit alkaa vasta sadasta sentistä :/ |O

Mä puhuin eilen neuvolassa että mua jännittää, ei niinkään pelota, että en osaa mennä sairaalaan ajoissa. En usko että nyt mitään syöksysynnytystä tulee, (edellisen kesto 6.5h josta sairaalassa reilu 3 tuntia). Mutta eipä tuo meidän neuvolan täti sitä kauheen tosissaan kuunnellu :eek: vaikka muuten aina huomioi hyvin kaikki ja on tosi mukava, no täytyy ens kerralla puhua tuosta uudelleen. Jos se edes lohduttais, että kyllä mä tajuan ajoissa mennä.
Tai voihan se olla niinkin että tätä synnytetään 4 vuorokautta :eek: Ehkä tuo oli sitten niin vähäpätönen asia että kun ei sille mun jännityksellekkään mitään voi tehdä ettei hän sen takia reagoinut, tiedä sitä sitten.

Vois kait vissiin koittaa taas töitä tehdä
 
dogtorin kuulumisia tulin kurkkimaan. Muttei ookkaan vielä mitään.

Pupu ootkos kattonut robin hoodista/tarjoustalosta tms. Kyllä meillä oli nimittäin pojilla niitä pieniä silloin joskus muinoin.

Ja etköhän hoksaa kun tosi on kyseessä =) Vai mitens sulla Juhon synnytys meni? Alkoikos kuinka nopsaan säännölliset supparit?

Toisaalta ite oon neljä maailmaan pyöräyttänyt ja Danielin kohdalla ajattelin että josko turhaan silti meen. Ja Kiiankin kohdalla meinasin ootella vielä. Ja toisesta olin vaan sen 45min sairaalassa kun poika oli ulkona :whistle: Että paraskin sanoja :ashamed: Jännästi kyllä tuo aina mietitytti että osaako sitä oikeaan aikaan lähteä jne. Mutta eiköhän matkan pituuskin vaikuta. Mellä kun se sairaala on 10min ajomatkan päässä.
 
Tytteli mutta ajattele,siulla kaksi ihanaa lasta ja hyvä tukiverkko takana.kyllähän sitä jossittelee jälkeenpäin,ja eessäpäin,ja pähkäilee että olisko voinu/pitäny tehdä toisin.mutta elät päivä kerrallaan.ja usko pois että sekin päivä vielä tulee kun ei ahista ja ei kurkkua kurista.(nimimerkillä kokemusta on)

kyllähän täälläkin on taas ollut aika matalapainetta,ja taas kerran uhkasin että jos ei muutosta tule,niin minähän otan kimpsuni ja kamsuni ja häivyn..mutta kuitenkin sitten seuraavana päivänä mieli ihan toinen..en tiiä,välillä sitä oon niin väsynyt tähän kaikkeen..et oikein ärsyttää...

jepulis,paistoin tossa pikkusen,pullaa,taidan lähtee saunaan ja sitten jos maistelis tuoretta pullaa :p
 
Tytteli Siun tekstit kuulostaa siltä, että olet tosiaan saanut elämäsi taas järjestykseen. Vaikka kyllä sitä varmasti tietty haikeus on niitä hyviä hetkiä ja muistoja muistellessa.

Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Hipkukka, koitahan jaksella rauhakseen ootella! Kaikki on varmasti niin kun toivottekin :heart: Mites raskauden alku noin muuten? Tuntuuko että siellä kaksi kasvaa ja mikä olo, pahoinvointia? väsymystä?
Kuvotus ja pahoinvointi alkoi ja loppui ja alkoi taas. Samaten väsymys on vaihdellu, välillä ollut hyvinkin pirteä olo. Lauantaina oli menkkamaista kipua ja vuotoa, joka onneksi illalla tyrehtyi. Joten en klinikalle soitellut. Nyt vain toivotaan, ettei mitään ylimääräisiä jännityksiä tule ennen ultraa. Eipä tästä olosta osaa sanoa, onko raskaana vai ei...
 
Tytteli jaksoin lukea ja ihana oli lukea :hug: Kirjoita ihmeessä meille, mahtava että siitä on apua, varmasti on! Lapset ovat kasvaneet hienosti, kuulostat ihanalta äidiltä vaikeankin ajan keskellä :heart:
 
Tytteli :hug: varmaan aikaa vie kun suru helpottaa mutta onneksi sulla on ne pienet päivänpaisteet siellä :heart: Kirjoita tänne vain niin paljon kuin haluat ja jaksat =) Kyllä aina lukea jaksetaan vaikkei mitään osattaisi takaisin päin sanoa.

Hipkukalle pidetään peukut pystyssä :hug:

Eikös dogtorista ole mitään kuulunut vieläkään? :eek: Toivottavasti kaikki on kunnossa
 
Tyttelille iso :hug: :hug:

Treffien jatko-osa nro.1... eilen oltiin puistoilemassa koko ihanan pitkä iltapäivä aina iltaan asti B)

Tänään oli Pessin kevätjuhlat ja tuosta pikkuriiviöstähän taitaa tulla oikein esiintyjä :LOL: ihan innoissaan meni istumaan kaikkien eteen ja leikki lauluja mukana niin hienosti :heart: oikein muru :heart: ja voi että oli niin ihanat 4 pellavapäätä kun Peetu sydän ystävänsä kanssa ja Pessi ystävänsä kanssa istuivat vierekkäin tai nelistään rivissä koko juhlan ajan :) nää poikien ystävät on siis siskoksia, mun ala-aste kaverin tyttöjä :D

Nyt unille :whistle: ööööiiiitä ;)

Niin joo ja Keijulle toki onnea tytystä :heart: :flower:
 
Tytteli :hug:
Ikävää että tilanteet on menneet miten on menneet :( mutta sulla tuntuu olevan hyvin katse huomiseen , ja tosiaan kaksi upeaa ja ihanaa lasta :heart: Jaksuja!!
Ja Hilma-Inkerikin jo 8 kk :eek: hui, meneepä aika nopeaan, kohtahan hän on jo yhtä vanha kun nää taaperot ;) :whistle:

Verkkareista, vaan kun ei ollut ainakaan meidän paikallisessa upouudessa robin hoodissa, lähimmässä tarjoustalalossa, ei edes kärkkäisellä :eek: no cittareissa ja prismoissa on, muttei halpis malleja tarpeek pienessä koossa, ja tosiaan siis noissa edelläkin mainituissa verkkareta oli muttei tarpeeksi pientä kokoa |O No kait mä jostain löydän kun oikein etsin.

Keffelillähän on ollu oikeen mukavata :D

Onhan dogtorilla kaikki ok?
 
Mul on tylsää |O Tai hommia kyllä olis muttei huvita niitä tehdä :ashamed:

Keffeli kerro lisää :whistle: :D

Pupu ai... pitää pitää silmiä auki kaupoissa jos jostain kauppaketjusta bongaa.

Dogtor kaikki kunnossa?

Missäs muuten kaikki mammelit on? Monen monta norm. kirjoittelevaa ompi hukka teillä :(
 
heippa,eilen oli sen verta rankka päivä etten jaksanu koneelle tulla..
muttah,ei löydy syytä mun kuumeelle..kasvain ok,sitä vaan seurataan,jos kasvaa niin sit sille jotain tehään..nyt aamulla kävin verikokeissa,aloitan antibiootin,ja perjantaina verikokeisiin uudelleen ja katsotaan onko nousseet arvot laskussa,jos ei niin sitten takas sairaalaan,ilmeisesti tähystykset molemmista päistä jne..

mullehan sisätutkimus on aina kipeetä tehny,oon jotenki niin herkkä siltä alueelta,no sairaalassa ei sitten mitkään hellät lääkärit ollu,2 kertaa molempi läääri teki täydellisen tutkimuksen ja voi hyvä helkatti kuin paljo koski..
tänään oli lääkäri neuvola,siellä ei sit enää tehneet ku ultran,luojan kiitos!!oli se lääkäri sen verta ymmärtäväinen ku sanoin että mulla on jumalattoman kipeet paikat eilisestä ronkkimisesta!
ultrassa vaavi vastasi viikkoja 9+1 niinku pitiki eli la muuttuu 22.12 joten vaihan sen kuhan jaksan :D
vilkutteli siellä äitille,lääkärikin rupes monitorille lepertelemään että tiellä näkyy pikku lalat ja tolmet :LOL: :heart: ihana!!
ens keskiviikkona uudelleen neuvolaan,painoo tarkkaillaan ku tippunu 3,5kg 2viikossa..sit taas parin viikon päästä ois se nt-ultra jajajaja paljon pääsee kurkkii pikkusta..nyt jo 4 kertaa päässy :D
 
Pupu, netanttilassa oli ainakin 90 senttisiä, joten voisi löytyä ihan kaupastakin
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=455781&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10068&categoryId=10404
 
Keiju07
Heippa, kiva kun on taas vähän palstalla vilkastunut! Mutta moni kyllä on ollut hiljakseen... katjanna, Rontti, V-O, mileko, mammo ja moni moni muu! Missä te olette?

Dogtor, mukava kuulla, että pienellä kaikki hyvin, mutta muutoin kuulostaa omituiselta. Toivottavasti löytyy nyt jokin selitys piakkoin. Jaksamista!

Hipkukalla toivottavasti kaikki mahassa myös hyvin!

Tytteliltä jotenkin harkitun ja kypsän tuntuista tekstiä. Olet kyllä vahva nainen! Ja ihanat lapset sinulla!!

Tiipii, kysyit Vienan synnytyksestä... se oli kestoltaan säännöllisten supistusten alusta 21 tuntia. Pitkä avautumisvaihe 1cm-4cm ja sitten kalvojen puhkaisu, jonka jälkeen neiti maailmassa 1 h 40 min, josta siis 15 min ponnistusta. Nyt kokonaiskesto tällä kertaa 4-5 h ja ponnistusvaihe 3 min. Neuvolalääkäri sanoi mulle, että keskimäärin tokat tulevat noin puolessa ajassa edellisestä synnytyksestä. Mulla meni nyt selvästikin tota nopeammin! Varmasti sullakin menee paljon nopeampaan kuin viimeksi! Miten sulla menikään Siljan kanssa?

Pupu, sanoisin, että lähde sairaalaan, kun säännöllisiä supistuksia tullut tunnin ajan! Etenkin, jos teillä on yhtään matkaa sairaalaan. Juho tullut sen verta nopeaan, joten seuraavakin voi olla nopea, vaikkei syöksy oliskaan. Laitan tosiaan nyytistä kuvaa, kunhan saan ensin miehen siirtämään kuvat kamerasta omalle koneelleen (mulla tässä työläppärissä kun on esto latailla yhtikäs mitään...) Joten ei tartte vuotta ootella ;) . Hyvä muisti sulla :) .

Viena selvästikin oirehtinut pikkusiskon tuloa. Vähän tavallista kränäisempi ja äitin perään. Voisi olla pahemminkin, jos olisin ollut monta yötä pois kotoa, mutta nythän olin vain yhtenä aamuna pois, joten ei tyttö sitä oikein onneksi kerennyt tajuamaan. Ja toisaalta on niin tottunut yökyläilijä ettei sinänsä pitäisi olla moksiskaan mun poissaoloista. Se taitaa rasittaa, että vauva on niin paljon äitin sylissä... eilen Vienan nukutus oli hmmm... haastava, kun mies oli poissa ja vauva päätti haluta samalla hetkellä maitoa. Syötän toista, laulan toiselle ja Viena hokee "pa pois". Tarkoittaa siis, että vie tuo tuossa pois... Rauhoittui unille tosiaan vasta, kun sain nyytin pois sylistäni ja pois Vienan huoneesta - ja sittenkin piti lorutella Vienan kanssa pitkään näitä meidän rimpsuja, että "kenen muru Viena on - onko Viena äidin kulta, onko Vienan mummin muru" jne jne. Leikki, johon Viena ei kyllästy. Pyytää "lisssshää" ja sitten hoetaan, kenen kaikkien muru ja kulta Viena on :heart: . Rankka on esikoisen osa. Jos nyt toisenkin, kun on aika erilaiset eväät annettu elämään. Ääntä ja melua ympärillä ja kolhuja taitaa tulla väistämättä, vaikka kuinka suojelisi. :heart:
 
Paljon onnea Keijun perheelle pienestä tytön tylleröstä :flower:
Tytteli :hug:
Tohtorille pidän peukkuja tutkimuksiin. Toivottavasti kivut helpottaa pian.

Mulla on tietysti taas vaateasiaa. Kolmekymppis mekko hakusessa, ja sitä täydellistä ei tunnu löytyvän millään. Tämä on isännän suosikki, mutta onko liian juhlava...? Mä olen tyypillinen suomalainen, ja mieluumin ali- kuin ylipukeudun. Voishan sitä tietty joskus repäistä, vai voisko? Rehellisiä mielipiteitä kaivataan :wave:

http://www.aijaa.com/v.php?i=4230134.jpg
 

Yhteistyössä