Lokakuun 2007 Taaperot Toukokuussa

täällä kärvistellään edelleen..eilen aloitin antibiootin,8 tunnin välein tablettia naamaan,kumma kun ei laske kuume ja maha edelleen kipee,yön valvoin kun koski niin perkeleesti..nyt pää kipee..mahaki sekasi,vissiin tuosta lääkekuurista..
elikkäs huomenna verikoe,jos ei oo leukkarit ja tulehdusarvot laskenu nii ainaski antibiootti tippaan sairaalaan ja lisää tutkimuksia,sanon kyllä että saavat tähystää suolen ja mahalaukun,on varmasti niissä se vika,nimittäin kun syön tai juon jotain,alkaa heti se mahakipu kohtaus,oikein kourii..sappi kiviä ei oo kun ultrattiin ja oli ihan normaalit kaikki sisäelimet..
oisko sitten sitä crohnia,laukasko mun painon pudotus sen?
ei oo kovin kivaa ei..mä oon ihan poikki jo..
en muista joko kerroin,mutta appikin joutu onnettomuuteen,veneestä hirtti kaasu ja ajoi puitten väliin,jalka tuusan nuuskana..nyt leikattu se 2 kertaa..eli pojat joutuu tilalla hoitamaan kaikki hommat koko kesän,nyttenki on jouduttu elukat ruokkii,teurastamaan,pelto työt oottas,reilun 100 eläimen kuljettaminen 70km päähän rinteitä syömään,kyytiin mahtuu sellanen 10 kerrallaan,ne on vaikee saada kyytiin,vasikoille korvamerkkien laitto,heinä hommat jne..voi helvetti sentään..
no jospa tää tästä..

kiisumirrille tsempit täältä :hug:
 
MILTÄ SE TUNTUU KU VAUVA LASKEUTUU MASUSSA?
Hitsi mulla on koko päivän ollu tosi outo olo lantiossa...sellanen vähän menkkakipumainen olo ja aika kova paineentunne alavatsalla ja selässä. Aamulla mies alko vähän vikittelemään ja suostuin sitten, ei olis pitäny ku siitä asti olo on ollu tällanen ja tuntuu että vaan pahenee |O Ja synnytystäkään en nyt toivois alkavaks ku eilen vasta anoppi lähti takasin kotiin meiltä niin ei varmasti huvittas lähtä heti takasin tulemaan ku hällä selkärankarappeuman vuoksi nyt kovat särytkin kun innostu täälä meillä niin siivoilemaan :/
Silja ei laskeutunu kunnolla missään vaiheessa vaan aika pysty oli maha kun synnärille sillon lähin. Ja pysty on tämäkin, en tiiä onko tää sitte sitä vauvan laskeutumista? Viimeks ku kävin melkeen 2 viikkoo sitten neuvolassa niin sano se täti että vauva on jo ihan alhaalla, joskaan ei kyllä vielä kiinnittyny tuolloin mut et ihan kuopissaan oli.
 
Tuutis joo mää kans luulen että se tota ukkoa hylkii ja sanoinki jo sille että mua on enää turha yrittää lähennellä ku kerran tällasen olon saa aikaseks ;)
Anopin kanssa soiteltiin ja varuulta sovittiin että tulevat tänne vaikka keskellä yötä jos siihen alkais menemään. Tosin tässä on la:aan aikaa vielä 2 viikkoa ja tultiin siihen tulokseen että luultavasti on vaan vauva menny niin alas ja siks vihloskelee ja on painetta. Mutta on nyt paljon rauhallisempi olo kun sanoivat sieltä että ilman muuta lähtevät heti ajamaan jos supparit oikeesti alkais :)
 
On muutes aika hyvää :p Kylmä lonkero nimittäin. Pitkään aikaan en ole mitään ottanut (viimeksi maaliskuussa kun olin viihteellä ) Nyt toinen menossa ja samperi kun potuttaa ettei voi enempää ottaa kun Jeppe pitä kasiksi kouluun viedä :headwall: Ja ei mun tietty huomenna mieli tee kun voiskin ottaa :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
tuutis ei saa tulla tänne palstalle tollasia puhumaan ku mulla vielä tää maha |O Oon nimittäin sellasen luokan kylmän lonkeron ystävä että alta pois :p :p :p
No voih :hug: :D Miä pistän yhden tuonne jääkaappiin maitotölkkien taakse piiloon ja tarjoon sen sulle sitten ku sulla ei enää ole sitä mahaa... Sopiikos :D

 
Heipat täältäkin :wave: :) . Hienot ilmat ja mikä lie kaikki muu pitänyt minut muutaman päivän ihan kokonaan pois netin ääreltä. Toisaalta ihan hyväkin välillä niin. Mut en minäkään haluu, enkä haluu uskookaan, että tämä palsta mihinkään kumminkaan kuolisi :saint: . Hiljempaa tulee varmasti olemaan ja kesällä varsinkin, mutta luvataan, että aina ajoittain tullaan ainakin Hop sanomaan, eikös :) . Tai Srrrrr, kuten herhiläisten kuuluu :LOL: . Minä edelleen elänb siinäkin toivossa, että kesän aikana voisin joitan teistä ihan livenäkin nähdä! Joku mökkireissu olisi hieno, mutta jos se on liian työlästä ja hankalaa, niin joku päivän kestävä kesäkeikka johonkin, missä vois olla nämä meidän mainiot lapset mukana, olisi kyllä yliveto myös.

Ja jos nyt oon ollut hiljaksiin, niin kohta varmaan ryhdistäydyn taas. Tuntuu aikasten luksukselta, että työpäiviä on jäljellä 5 ennen 3,5kk lomaa :D B) :D .

Mutta anteeksi nämä alkuhöpinät, ihan ensinnä haluan tietysti toivottaa Keijulle mitä lämpimimmät Onnittelut pienestä ihanasta prinsessasta :heart: :heart: !!!! Ja isosiskolle sinne kovasti tsemppiä ;) . En osaa kuvitella, mitä tuo meidän apinatyttö olisi mieltä, jos mulla tässä vauva olisi :whistle: . Ja miten on niin vaikea kuvitella sitäkin, että teillä toisilla tosiaan on jo uusiakin vauvoja. Jotenkin se on vaan omassa elämässä jo niin taaksejäänyttä. Mutta niin mielettömän tärkeitä aikoja teille, suloisia :heart: !

Kiisumirrin kanssa jaamme varmasti maanantaita ja mahdollisesti sitten tuleviakin päiviä. Ja peukut meillä jokaisella pystyssä puolestasi :hug:

Tyttelistä oli myös mukava kuulla. Vaikea edes kuvitella täysin tilanntettasi. Miltä ihmeeltä se oikein tuntuisi, kun itse olisi tilassasi. Vaan onneksi Naisissa ja Äideissä on Woimaa ja sinäkin tunnut siellä hienosti jaksavan ja hienosti asioita miettivän. Voimia, voimia! Ja muista pyytää aina apua läheisiltäsi, kun siltä tuntuu, jos vain on mahdollista. Aikamoisen tunnemylläkän olet joutunut kokemaan/koet edelleen ja ehkä sitä olisi ajoittain hyvä saada käydä läpi ihan itsekseenkin. Vaan parhaat auttajat ovat varmasti suloiset lapsesi :heart: :heart: . Minulla osui myös silmiin, että miten Hilma-Inkeri voi olla jo 8kk :eek: :heart: . Niin se aika rientää, apua!

Tuuti :LOL: :LOL: :LOL: sun unias!! Oonkohan joskus aikanaan laittanut liikaa kuvia täältä meiltä, kun vessakin tildoineen hyppää uniin :LOL: . Ja pitäsköhän mun alkaa tätä lookia jotenkin muuttamaan :LOL:

Lookista tuli mieleen Susan juhla-asut. Molemmat asut on mitä hienoimmat eli kumpi vaan on tosi hyvä. Riippuu sitten tyylistä, millaisena haluat olla. Itse varmaan valitsisin tuon jälkimmäisen, olo vaan tuntuis siinä varmaan rennommalta. Taidan myös olla se alipukeutuja-tyyppi. Toisaalta taas juhlavaatteita voi pitää sen verran harvoin, että kun syytä kerran olisi, niin mikset sitten laittaisi juhlavampaa. Minusta on viime kuukausina tullut hitusen "muotitietoisempi" ehkä (se Tuutin uni, onko totta :LOL: ) tai siis jotenkin tuntuu, että on ihana ostaa taas välillä itelle jotain uutta (vaikka ei todellakaan mitään kovin kummoista) ja sitten huomaan, että tykkään ostaa jotain suht nuorekasta :ashamed: . Eli tuo Susan toka asu oli mun mieleeni nyt tosi paljon, sellasta biletysmeininkiä.

Topsyn aurinkoinen iltaterassi sai täälläkin kateuden piikin. Meilläkin sais paistaa pidempään |O . Pisimpään paistaa parvekkeelle, se on ollut viime vuodet tosi vähäisellä käytöllä. Nyt kun lapset on vähitellen isompia, vois parvekettakin ottaa vähitellen parempaan käyttöön. Minä muuten jotenkin nautin ajatuksesta, että meillä nuo lapset ei tästä enää pienene, vaan paremmin kasvaa :LOL: kas kummaa :LOL: ja tuovat kasvunsa myötä uusia kuvioita arkeen ja oloon.

Dogtorille myös valtavasti voimia sinne kipujen ja kuumeen keskelle :hug: :/ . Kuulostaa taas jotenkin niin hurjalta. Vaan pääasia, että vauvalla on kaikki hyvin :heart: . Ja koitahan saada jotain alas, ettet aivan kuihdu! Miten sille apellekin sellainen onnettomuus sattui :/ ! Aika tavalla tosiaan jäi töitä nyt muiden kontolle...

Keffelillä kuulostaa kesäiseltä meno ;) :heart: . Ai ai, elät ihanissa fiiliksissä varmasti :whistle:

Oli vielä monta, kelle piti jotain sanoa, mutta tämä Rontti vaikenee nyt ja palaa taas pian. Ja kohta varmaan joka päivä ja usempaan kertaan :whistle: .

Tuuti muuten, ompelen just Tilda neitoja työkavereille lahjaksi, tukat |O vielä tekemättä, ei ole oikein mun juttu nuo hiukset. Ja vähän jotain muuta.
 
Terveppä terve pitkästä aikaa.

Käyn mie aina välillä lukasemassa teijän juttuja =)
Onnea vauvautuneille ja pienokaisen jo saaneille.

Meillä olis ensi viikolla alkion siirto.toivottavasti tärppää...muuten mä hirtän itteni meidän pihan pensaaseen.

Meillä neiti voi ja kasvaa hyvin.Elokuussa menee tarhaan,saatiin paikka ihan tuosta 400m päästä.Ihania uhmakohtauksia tulee.
Hirveesti tykkää vilkutella ihmisille ja sanoo "moiiiii"..silleen ihanasti venytettynä.
 
Eeli nukkuu omassa huoneessa. Outoa...

Kiitos ihanat immeiset kun olette jaksaneet auttaa mua tämän vaateongelman kanssa. Mä en osaa päättää! Huomenna pitää palauttaa tuo arkisempi luomus, jos en ota sitä. Apua! En lähde ollenkaan, kun ei löydy mitään päälle pantavaa *murjotus* Tuo vaihtoehto numero 2. on siis myös mekko. Vaihdoin alaosaksi farkkuleggarit, mutta, mutta... Tässä vielä kolttu päällä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4237792.jpg
 
kiisumirrille tosiaan piti jo aiemmin laittaa kovasti onnea matkaan näin loppusuoralle! :hug: minä kyllä olisin tyytyväinen tuohon käynnistyspäätökseen, eikös siinä aika tarkkaan seurata vauvan vointia? tosin ikävää kyllä on sitten jos pitkittyis kovasti tuo ja joutus väliin kotiinkin käymään. mutta turhia riskejä on turha ottaa ja vauva on varmasti valmis jo tulemaan pois massusta :)

shenda kovasti onnea alkionsiirtoon! toivottavasti sua nyt ei löydä sieltä pihapuskasta sentään :) mutta kyllä nuo stressaavia asioita on, meilläkin oli lapsettomuusaikaa 2,5 vuotta kun Siljaa aikanaan yritettiin, ja voihan tsiisus että olikin väliin raskasta :headwall:
 
Huomenta. Kylläpäs oli kiva aloittaa maanantai kun täällä on ollut elämää. Ihan kuin vanhaan hyvään malliin :heart: Tai ei nyt ihan mutta sinne päin :D

Shendalle paljon paljon onnea matkaan. Toivottavasti onnistuu :hug:

Mikäs on dogtorin kunto tänään?

Susa en miä kyllä palauttaisi tuota musta- valkoistakaan vaikka et sitä päälle laittais vaan säästäisin :D Ja tuo kuva.. ihana! :heart: Tuotahan se äitien vaatteidensovitus usein on :LOL:

Tiipii ei pelkoa että ukko jois sun lonkeron. Se ei siihen koske pitkällä kepilläkään :whistle:

Rontti :LOL: ai että "pantterikuosia" löytyykin :whistle: :LOL: Millasia tytteleitä siellä ompelet?

miä kokeilin tossa pika pikaa tehdä yhtenä päivänä pari lintua. Nyt pitäis ajatuksella ja siistimmin tehdä muutama lisää... Kuistin ikkunaan ajattelin laittaa roikkumaan ja toisaalta himottais tuonne (kuistin) kattoon ripustaa iso oksa minne niitä köyttäis lisää... Ja Jeppe haluaa kuulemma avustajalle viedä jotain. Kysyin mitä se jotain on? Kuulemma jotain äidin tekemää... Nyt poika pohtii kissan ja linnun välillä... Kertois ajoissa että ei me yöhommiksi :D Kuulemma vissiin opettajallekin pitää jotain viedä... Huomaa ettei poika niin paljon siitä opesta välitä :whistle:
 
Voi kakka mun tekstit ja kuvat hävis... :headwall:

Uusiksi sitten.... Uudistin eilen pika pikaa kuistia. Raahasin ukon kanssa sinne Kiian huoneesta sen puusohvan. Laitoin uuden kankaan ja tyynyt. Ensin siinä oli kyllä sinivalkoruudullinen kangas mutta ukko nurisi... :kieh: Se ei ruudusta tykkää ja miä taas tykkään. No muuta kuin tuota kukkaa ei sinisävyisenä tarpeeksi kotoa löytynyt (piti saada heti kun idean päähänsä sai). Tuo seinä sitten maalataan TÄNÄ KESÄNÄ! Niin päätin! Alkaa kypsyttämään kun kaikki roikkuu kesken eräisinä :kieh: :headwall:




Tuossa näkyy ne pari lintua mitkä pika pikaa tein. Seuraavat pitää tehdä ajan kanssa siistimmin.



Ja vielä puuttuu paljon paljon kukkia ja tildaa :D Ja tohon toiseen päätyyn pitäis keksiä jotain kivaa. Nyt siihen on vaan kaikkea työnnetty. Hyllyssä on piilossa liinan alla ukon työkaluja jne.




Tuo kuisti sai vaan olla paljon isompi että se olis kiva :/
 
Tuuti on taas ollut ahkerana :D milloinkahan minä olisin :ashamed: Aivan ihana kuisti, meillä tuo olisi alta aikayksikön täynnä kenkiä ja vaatteita noiden "mannekiinikaksosten" toimesta |O Meillä kun nyt jo kaikki paikat tursuaa neitien vaatteista kun heille ei enää riitä että niitä on oma huone tulvillaan :kieh: Eikä auta vaikka olen jo pari säkillistä vaatetta heivannut kierrätykseen... Kun täällä meillä näyttää asuvan myös joku joka hamstraa vaatteita kaupoista, kun kohdalle vaan sopivia sattuu :whistle:

Shoppailusta puheenollen pitäisi varmaan käydä tuossa lähikaupungissa katselemassa millaisia löytöjä voi kirppikseltä tehdä :D Mutta lupaan ja vannon etten osta yhtään vaatetta lapsille :ashamed:

Millaisia lomasuunnitelmia teillä on kesäksi?
Me varmaankin vietämme ison osan lomasta ihan näissä kotinurkissa ja anoppilassa. Sisko perheineen ja äitini uuden miehensä kanssa tulevat käymään jossain vaiheessa lomaa. Niin ja eiköhän me tehdä etelä-suomen reissu kun olisi kavereita ja sukulaisia joita ei ole pahemmin tullut nähtyä tänne savoon muuton jälkeen... Eli eipä meillä kovin kummoisia suunnitelmia ole kun tuntuu ettei niin hirveästi edes houkuttele mikään isompi reissaaminen näiden kahden pienen kanssa.

 
MaMa meillä ei tuohon kenkiä pahemmin kerry kun on kylmä tila ja siellähän varsinkin kesällä vilisee hämppyjä :x Kaikkea muuta kylläkin. Varmaan miljoona pikkuautoa ja muovisotilasta kippasin pihalle eilen... puhumattakaan ötökkäpurkeista ym. |O


Kesälomasuunnitelmia ei pahemmin ole. Jos vihdoinkin pystyttäisi mennä käymään korkeasaaressa ja siellä merimaailmassa.. Poikien autopahoinvointi kun on estänyt aiempina kesinä :/ Ja ihan tieten tahtoen ei viiti lähteä toisille huonoa oloa hakemaan kun ei ole pakko.

Mummin mökillä saaressa mennään varmaan käymään enempi tai vähempi. Kotona TOIVOTTAVASTI tehdään loppuun noita rästihommia ja leikkimökkiä kovasti suunnitellaan. Josko tuo isäntä alaksi sitä tekemään.. Linnaa ei tosin taida tulla pihalle :kieh: :D :LOL:

Minuu ei tän poppoon kanssa kiehdo reissata ja nuo elukatkin sitoo (koira, kissa, kilppari ja akvaario). Murkkuja ei mukaan enää tahdo saada ja kotia en jätä (yön yli keskenään).

Ai niin mun pitääki alkaa jo lapsenvahtia varailemaan jos vaikka pääsis taas viihteelle meripäiville. :D Mummi taas tykkää :whistle: Mut myö ei oikein missään käydä nykyään, ei yksin eikä yhdessä. Kotona kökitään
 
Keiju07
Tässä luvattuja kuvia:

Käärö pesun jälkeen:



Olisikohan kolmas vuorokausi menossa:



Tästä näkee hyvin, että ovat tytöt kovin samannäköisiä (eli isänsä näköisiä kovasti kumpainenkin):

 
Keiju07
Ja hep, nyt sain jututkin luettua, kun ensin latailin nuo kuvat.

Rontti taas pitkästi jaksoi meitä kaikkia muistaa! Ja hyvähän se on tosiaan itse kunkin välillä pitää pientä taukoa tästä koneen ääreltä! Koetetaan kuitenkin kesällä silloin tällöin ilmotella itestämme, niin ei ihan palsta kuihdu. Meillä ei ole mitään lomasuunnitelmia, joten täällä ollaan. Mökeillä varmaankin käydään, etenkin kun Vienalle on nyt laitettu omaa leikkimökkiä mun vanhempien mökille.

Tuuti siellä vaan "pika pikaa" väsäilee kaikenlaista. Miten teistä naiset löytyy tarmoa? Ja osaamista... minä oon niin onneton käsitöissä ja askarteluissa. Visioita olisi, mutta toteutus jää aina vähän puolitiehen tai kokonaan... Tildakangasta ostin muuten Vienan leikkimökkiin verhoiksi yms. Varmaan aika kiva tulee! Täytyy sitten valmiista joskus kuvaa laittaa. Nyt pitäisi vielä maalatakin ulkoa päin, mutta värin valinta on niin vaikea... pitäisi kuulemma istua mökinkin väreihin: ruskeanharmahtavat hirret ja valkoiset vuorilaudat & ikkunat, tummansininen ovi. Ja kuitenkin leikkimökkiin haluttaisiin jotain raikkautta, mutta ei kuiteskaan ihan vaaleanpunaista...

Mikäs Hipkukan vointi? Menikö vuoto sillä ohi?

Shendalle kovasti onnea matkaan ja jaksamista. Kyllä se varmasti jossain vaiheessa onnistaa, vaikka ei välttämättä tällä yrittämällä. Todennäköisyydet kuitenkin ovat alkionsiirroissa varsin hyvät!! Monesko yritys nyt olikaan menossa?

Maanantaita ootellaan ja eletään Kiisumirrin odotuksessa mukana! Mielestäni tosi hyvä päätös; nyt vauvan sydänääniä voidaan sitten seurata sairaalassa koko ajan ja vaikka käynnistys tuottaisikin vähän tuskaisemman tai pidemmän synnytyksen, niin kyllä se on sen arvoista, kun vihdoin saat nyytin käsivarsille!! :heart:

Keffelin romanssia ihana seurata! Ai niitä aikoja... kovasti kaipaan! Meillä tänään 5-vuotis hääpäivä. Pienimuotoisesti juhlistetaan syömällä samaa kakkua kuin hääpäivänä aikanaan. http://www.krullas.com/tuotteet.php?category=9&product=38&lang=1
Ylempi kakku on nimenomaan meidän hääkakku. Mulla oli puvussa tuollaista lehtikuviota kirjottuna, joten siitä ottivat koristuksen aiheen. Sisällöltään on Miro-kakku. Huippuhyvää!

Äh, tämä yksikätinen kirjoittaminen on hidasta... :D
 

Yhteistyössä