LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Niinukka ootko antanut Venlalle pronaxenia ja panadolia rinnakkain? Ei meillä pelkkä pronaxen kuumetta tiputa tai jos tiputtaa niin siinä kestää kauan että vaikutus alkaa.Venlukalle paranemisia :hug: Ai niin ja kyllä miäkin soittelisin jos lääkkeet ei tuollaista kuumetta tiputa.


Ja tuo työ... Varmaan vaikea päätös. Tosin mulle itelle ois selkeä, päivätyö. Saa olla illat ja v.loput kotona ja lapsi saa yöt nukkua omassa kodissa. Ei se raha aina ratkaise tai ainakaan mulla (mikä raha, kysyy persaukinen) :whistle: :LOL:

Josta tulikin aasin silta mökkireissuun.. Mieli tekisi mukaan mutta mutta... kyllä miä sillä rahalla kumminkin enemmin ostan jotain tänne kotia (esim. niitä leluhyllyjä yhden). Se raha kun ei puussa kasva ja tänä päivänä tuo venyttäminenkin on helkutin hankalaa :( Joten vetäydyn suunnitelmista suosiolla kun en osaa varmaksi lähtöä sanoa :ashamed:
 
Terkut vaan,

täätltä töistä.
En tohdi paljoa raapustaa , jos vaikka selän takaa joku alkaa ihmettelemään :)

Kaikille sairaille paranemisia kovin !!! ja Haleja ...

Jospa illalla ehtisi enemmän kirjoitella.
Nopsaan nuo illat sitten kuitenkin menee... oon minäkin jopa vielä sen lämpimän ruoan värkännyt illaksi , paitsi eilen kyllä oli neiti Viu aika kitkuna kun oli visisin nälkä - mammalla jäi perunamuusi aika rakeiseksi ... piti päästä syömään ...
Meillähän tuo kärsivällisyys ei kuulu kummankaan dooriksen sukukalleuksiin ...

Töissä on aika rauhaisaa - liekö kovin hyvä merkki ?
Ja hoidossa on yhä mennyt vaan tosi hyvin - Viu ei ole kertaakaan itkenyt viedessä, tosin katsoo mamman mielestä hieman syyttävästi ..
Ainoa mutta on yhä se kun tuo ei vaan juo mukista . Melkeinpä ei ollenkaan. Varmaan osaa ja osaakin välillä - ja leikeissä... eli juompuoli ei ole niin runsasta , kuin oli koto-oloissa.

 
Paino -900g.

Tänään pitää hevonen kiikuttaa tuonne klinikalle ja kattoo, onko siitä enää mihinkään vai laitanko sen pötkölle laitumelle entisen tallikaverinsa viereen... Ja meille tuli eilen uusi kissa, Monni Matikainen ;) Essi on oikein innoissaan siitä ja yrittää leikittää koko ajan :D Vanhempi kissa ei niinkään ole ollut innoissaan uudesta kaveristaan, mutta eiköhän se ajan mittaan...
 
Niinukka, mulle on moni päivitellyt et miten ihmeessä olen vieläkin kotona, olen siis ollut ensimmäisen lapsen äippälomasta saakka. Et kuinka tullaan toimeen etc... pienihän kotihoidon tuki on, sitä ei auta kiistää. Mutta kun alkaa ynnäilemään, niin paljonka todellisuudessa mulle jäis käteen palkasta kun vähentää kolmen tenavan hoitomaksut, vaivan palkka ja bensat? Ei hirveen paljon. Ja mä olen ehdottomasti sitä mieltä että kaikkea ei voi mitata/verrata rahassa, niinkuin näitä lapsia :heart: ja perheen keskeistä aikaa. Ja oman alan työtä kyllä ehtii tekemään kun lapset kasvaa, siis näin MÄ ajattelen :)
Koita selvitellä päätä, et mitä teet. tsemppiä päätökseen, oli se mikä oli.
Mä olen tuutin linjalla, mä ja jatkaisin vanhassa :saint:
Pronaxenista, olen kuullut et just panadolin kaa rinnan hyvä tehokas vaikutus. Mutta on ihme kun meille ei koskaan yli kuuden vuoden aikana ole kukaan lekuri sitä määrännyt :eek: Nestemäistä panadolia ja suppoja vaan suositelleet. Supot on inhottavia isommille ainakin ja sit nestem. panadolia pitää antaa isommalle aivan tolkuton määrä, ja ei meillä suostu nää niin isoo annosta ottamaan. :/ Pamol F on meillä nyt käytössä ollut.
 
-2kg viime perjantaista,ja ai ihanata,mun bmi on nyt normaali..ja onhan tuota kommenttiakin tullu tuttavilta että olisin laihtunu..eilen aamulla poljin kuntopyörällä 30 min ja illalla kävin raskaan lenkin koiran kanssa ja tein "muutamat"vatsalihakset..
tässä odottelen kampaajalle menoa,väri päähän ja huomenna vissiin ne jatkot :p koirankin trimmailin eilen ja on sen näköinen :LOL: hännän-tassu-mahan alus karvat ajelin pois..pitää tänään vielä tuolta kikulin luota lyhentää,kun tuo menee ihan hurjaks jos sieltä nykii vähänki,vaikkei tuolla ees palleja oo..
jaahas,meikkosetki näköjään heräs joten :wave:

hippikselle ja lillikselle lykkyä tykö laps hommiin :heart:
 
mamma3 kyllä itekkin tota raha-asiaa joskus miettinyt,et miks pitäs niin kauheesti tienata et olis hyvä?kun vähemmälläkin tulee toimeen,ja kun tiiän ton hoitoalan,niin saat tukkaputkella mennä aret pyhät,niin onko se muutama satanen sitten sen väärtti?ja kun mies vielä kolmee vuoroo tekee niin mitä tästä talouden hoidosta sitten tulis.jos se yhtä vuoroo tekis niin sitten voisi olla ihan toinen asia jos mie kolmee vuoroo kävisin tekemää.

tuutilulla mittasin tossa tytyltä kuumeen kun nous 8.45 nukkumasta,oli 38.6 annoin panadolia,ja nyt touhuaa tossa,ku ei olis kuumetta ollukkaa.
 
Niinukka Jos nyt oikein muistan (jos en niin korjatkaa) että sen tähden rinnakkain pronaxen ja panadol, panadol vaikuttaa nopeammin ja on lyhytvaikutteinen kun pronaxen alkaa hitaammin vaikuttamaan mutta vaikutusaika on pidempi. Rinnakkain saa vissiin suurimman hyödyn... Lekuri joskus käski rinnakkain antamaan ja miähän tottelin :D :D Mutta buranaa ja pronaxenia EI saa antaa rinnakkain.

Muoks. olikohan siinä pointtina sekin että kun rinnakkain antaa niin ei tulis niitä kuumehuippuja niin kovina... en ole varma muistanko oikein. Mutta Taaville oon sen ohjeistuksen muistaakseni saanut.. Tuolla kun nousee kuume niin se on yleensä aina siel 40 asteessa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
mamma3 kyllä itekkin tota raha-asiaa joskus miettinyt,et miks pitäs niin kauheesti tienata et olis hyvä?kun vähemmälläkin tulee toimeen,ja kun tiiän ton hoitoalan,niin saat tukkaputkella mennä aret pyhät,niin onko se muutama satanen sitten sen väärtti?ja kun mies vielä kolmee vuoroo tekee niin mitä tästä talouden hoidosta sitten tulis.jos se yhtä vuoroo tekis niin sitten voisi olla ihan toinen asia jos mie kolmee vuoroo kävisin tekemää.
Näin on. Siis jos vaan pienemmällä tulee toimeen, niin sen minä kokisin järkevämmäksi vaihtoehdoksi itse, että toinen ottaisi sellaisen työn jossa ok työaika, eikä niinkään se palkka. Mutta jos ei olisi näitä lapsia, niin toki sitä koettais mahdollisimman hyvä palkkaisen työn ja oman alan työn itselleen löytää, mutta lapset kasvaa ja töitä ehtii tekemään toisella tapaa ja toisin kriteerein sittenkin :)
 
tuutilulla meillä lekuri määräs tota pronaxenia ja panadolia rinnakkain käytettäväksi,pronaxenia ei vaan saa antaa ku 2x pvä.ja panadolia 3xpvä.
ja sano senkii et buranaa ja pronaxenia ei saa käyttää rinnakkain..

tarjoilin tytylle pottumuusia ja jauhelihakastiketta,ei kelvannu eiku pupelsi kaiken pois,ei kai nälkä,vaikka en edes aamulla puuroa keittänyt kun niin myöhään heräs..kyllä kerkes jo käydä tyhjentämässä isojen likkojen roskiksen,ja ihmettelin kun suu täynnä jotakin tuli olkkariin..oli sitten löytäny pureskellun purkan sieltä :eek: ja sitä mätysti...
 
Toimeentulosta. Miulta, kun joku kysyy, että millon palaan töihin (miks muuten usein kysytään just nöin päin, eikä kuinka kauan aion olla kotona :eek: ) vastaan aina, että niin kauan kuin hyvin tullaan toimeen rahallisesti ja psyykkisesti, on tarkoitus poika hoitaa kotona.
Minulla ei ole edes vakipaikkaa odottamassa. Mun alalla kun suurin osa työstä on kausiluontoista ja kyllä ensi kesäksikin pääsisin töihin. Mutta mitä järkeä on lähteä töihin 9 kuukaudeksi kesäkautena, jolloin pojallakin pahimmillaan saattaa olla useampi hoitopaikka (hoitajien kesälomien takia). Toki mies kesällä loman pitää ja silloin hoitaisi poikaa, mutta sitten ei olisi yhteistä lomaa. Joten nyt tuntuu meillä järkevimmältä tämä järjestely. Katsotaan myöhemmin sitten mitä tulevaisuus tuo.

Ei kai se raha saa/tarvi olla ainoa ja tärken kriteeri asioita miettiessä ja tulevaisuutta suunnitellessa.
 
Laihislistaa ei tarvi päivittää mun osalta tällä viikolla, kun ei o mitään tullu eikä lähteny.

Kävin lääkärissä kuitenkin varulta kun tuo selkämys ja perskannikat on kipeenä siitä tippumisesta, ja jalka kipee. Lääkärin huoneessa olin ehkä yhteensä viis minuuttia, selkää se ei halunnu ees nähä, jalkaa vähän kopasi ja sano että pohjelihas revennyt, aika parantaa, hei heiiiii....että silleen. Onhan se uskottava, että mitään ei oo, kun on lääkärillä niin hyvä röntgenkatse :LOL:

Poikanen yski koko yön, ja nuhainen on, ei kuumetta kuitenkaan, mut silmätulehdus näyttää olevan, siihen sain reseptin ihan puhelimella...

Susa Ei ollu ainakaan viimeks kummasia aleja vielä, eihän täällä oo kun nuo kaks paikkaakaan. Ite koitan kytätä vielä vähän aikaa, viime vuonna sain tämän talven reimatec-haalarin 50 eurolla...jos samanlainen tuuri kävis niin ois hyvä hyvä.
Tänään oli tarkoitus tulla sinne soppailee, mut en jalkapuolena sairaan lapsen kanssa sit kuitenkaan viittiny :LOL:

Syömäääääään....
 
Minä oon taas hengissä :D , onpa ihanaa!! Matot on ulkona ja koko talo siivottu! Ihmeellinen ero eiliseen! Oli ihan mukava lukea, kun muutamat tiesi, että johonkin vatsatautiin voi kuulua noi kauheat kivutkin. Ihanaa kun on ohi ja ihanaa kumminkin, kun saa olla vielä tän päivän kotona :saint: .

Olipa kiva jo lukea, että Venlukan kuume laskenut ja tyttö suht pirteänä. Oli jo huoli täälläkin :whistle: kun noita yön kuumeita luin.

Piituli mitä se mökki nyt maksaakaan? Älä vielä peru :whistle: , mun puolesta mennään alle 10 henkilön porukalla, jos se summa ei ihan hirmuiseksi tullut. Koska se peruminen piti tehdä?

Minä en kanssa nyt menis töihin vuoroon, koska meillä isukkin vuorossa. Sit joskus myöhemmin ehkä, kun lapset olis isompia. Vaan onhan sitä monet molemmat vanhemmatkin vuorossa, mutta jos ei pakko olisi, en minäkään sitä valitsisi. Ja tuo tienaamisen määrä ym |O |O , jokaisen oma asia ja ihmistä ei todellakaan pidä mitata tienatun rahasumman mukaan |O .

Mulla on esikoiselle iiiiiso iiiiiso ylläri kun tuleepi hoidosta, vanha naapurin tyttö tulee illalla yökylään. Ovat sitä kovasti odottaneet, naapurit kun muuttivat kauas pois. Ja muutenkin tää on meille eka kerta, kun kaveri tulee ihan yksin yökylään. Pitäs toisaalta kertoa muksuille vasta myöhemmin illalla, etteivät koko päivää hermoile, mutta en kyllä taida malttaa olla heti sanomatta. Ihanaa tytöille :)
 
Äitivaan, pohjelihas revennyt.... eipä kuulosta ihan herkulliselta. Ja herää kyllä sitten heti tosiaan mieleen, että voiko olla jotain muutakin. Olipa :headwall: :headwall: lääkäri, kun ei kummemmin tutkinut |O .

Tosi hienosti kaikilla kuuri alkanut :D :flower:
 
Rontti, se mökki maksaa 350,- siis sillä tynnyrillä....

Meitä olis nyt lähdössä vissiin 5 joten se olis 70,-/nenä.

Mökki pitää perua viimeistään tämän kuun loppuun mennessä ja silloin siitä ei mene maksua.

Minulla ei ole varaa laittaa 70,- mökkiin, sillä rahat on suht tiukoilla nykyään. Tuolla kotihoidontuella kun ei hurrata ja varsinkaan kun on kaksi alle 3v. Saan ruhtinaallisen 283,- käteen.
 
Heips,

Meillä ollut koko illan siskon porukka kylässä ja nyt vasta alan järjestämään paikat aamua varten. Poikakin vielä valvoo ja Annille iltapesut tekemättä, mutta enpä jaksa stressata kun viikonloppu edessä =) Mua ärsyttää jos huomenna joudun alkaa ensimmäisenä paikkoja laittamaan, siksi pitää vielä yrittää pinnistellä viimeisillä voimilla talo suht koht kuntoon. Ois kiva kun saisi huomenna nauttia vaan, eikä tarvitsisi mitään muuta pakollista kuin ruoka laittaa. Voisin mennä lasten kans aamulla vaikka puistoon jos tuo ilma vähän lauhtuisi.

Yodottaja; kyllä meilläkin on melkosta matalalentoa arki illat. Mutta eipä silti vaikka kiireistä onkin niin minusta tämä on kivaa käydä töissä ja lapsetkin nauttii päiväkodissa olosta. Meilläkään ei Apina itke koskaan kun jättää hoitoon, mutta esikko nyyhkyttää. Joku ikävaihe vissiin ja aina itkun syynä; ikävä iskää....

Niinukka; minäkin sinuna valitsisin nykyisen päivä työn. Kaikin puolin iisimpää pikku lapsi perheessä ja varmasti itsekin jaksaa ihan eri tavalla arkea silloin kun käy säännöllisessä päivätyössä. Ihan yksi ja sama niille muutamalle ylimäräiselle huntille, kun vertaa kaikkeen muuhun vaikeuteen-raskauteen mitä arkeen tulee vuoro työn myötä.

Jeps, mutta nyt mun on pakko lähteä siivoamaan paikkoja


:wave:
 
Leyan kissalla hieno nimi :D .

Piituli, en mäkään noin paljoa maksaisi. Mut älä vielä peru, jos väki vielä innostuisi :whistle: . Pliiiiiisss, innostukaa :LOL: ! Eli oliko nyt tulijoina Piituli, Rontti, Dogtor, Tilda, V-O, entäs Yksäiti (missä muuten luuraat?), Topsy, Mammo, YOdottaja (eikö Viukin mukaan mahtuis?), mitäs Niinukka, Milla-Maria, Susa, Tin Leya, Milli ja KAIKKI, miettikää nyt vielä jotka vähänkin emmitte! Apua nyt varmasti unohdan mainita montakin. Katjannan ja Tuutin muistan ainakin nyt peruneen ja Oliivianko? Entäs Hipkukka? Äitivaan, Hemuli :attn: :attn:
 
Tuosta mökistä vielä. Oliko tarkoitus olla yksi vai kaksi yötä? Ja Oululaiset oletteko lähdössä?? Mulla on työreissu alustavasti sovittu kevääksi, mutta en ole lyönyt lukkoon lopullisesti vielä. Ja luulen että pystyn kieltäytymään jos on ihan pakko :saint: :D Missä tuo mökki on? niin ku Oulusta päin mitattuna?
 
Minä syön karkkia ja juon lonkeroa. :D Kolmas "retkahdus" tässä kuussa, aika hyvin vai mitä? En ole syönyt koko kuuna mitään karkkia, suklaata, pullaa, limsaa, jätskiä, sipsiä, ei mitään mikä luokitellaan herkuiksi. Nyt syön annin lauantaipussia viime lauantailta, raukka osti sen ja on unohtanut koko jutun :LOL: :eek: Ja tää äiti ei karkkia tyrkytä vaan syö ite :ashamed:

Vitsi tuo mökki reissu mietityttää. Haluaisin lähteä jo siitä syystä että se lujituttais tähän palstaan ja porukkaan, en haluaisi että meillä ikinä tämä loppuisi vaan kirjoiteltas vielä siitä miten meidän lokamussukat muuttaa pois kotoa :) Mutta toisaalta, mulla on tulossa aika paljon kaikkea kivaa keväälle. On saunailtoja kylpytynnyreineen, tampereen reissua, rukan reissua, keikkalippuja ostettu ja toukokuulle mietitään jopa istanbulin reissua... en tiedä raskinko edes olla tytöistä erossa enää, noissakin on jo niin paljon. Joten olen pahoillani, mietin sivussa loppuun asti lähdenkö.
 
Joo, kyllä aika tyyriiks tulee, jos mökki on yli 50? ja matkat tuplasti enempi ja ruuat ja juomat...
Eli mökin pitäs olla halpa, jotta ois varaa sinne matkustaa. Etenkin jos joutuu yksin tuleen matkan. HARMI :'(

Eero ottaa jo muutamia askelia, jee. Kiipeilee sujuvasti yhä ylemmäs ja ylemmäs, eli koko aika saa olla sydän syrjällä, mistä ukon löytää.

Viikonloppu, pakkasta hurjasti ja pojat terveinä, jee!!
 

Yhteistyössä