LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Oi, oi... ihania vauvauutisia :heart: Paaaaaaaaaljon onnnea MaMan perheelle, perheenlisäyksestä =) :hug: :flower: :heart:

Todellakin se on jännää,mitä rontti sanoi, miten ihmiset viettää samaa hetkee niiiiin erilailla :)

Wau, oliivian hilma-neiti jo melkis kuiva :eek: Onnea! Hieno juttu!!
Kyllä nyt tulee tällänen olo :ashamed: vaikka ei mulla asiasta mitään paineita ole. Joskus oppiivat, kunhan äitikin jaksaa aktiivisempi olla tuon asian suhteen. Laiska äiti.... :whistle:

Iltaherkutteluista sen verran, että hedelmiä, ja just sitä porkkanaa paloina. Hapankorppua (ilman päällysteitä, tai sit hiukan vaik kevyttä tuore- tai sulatejuustoo, juustoviipale, kurkkua ym) tai maustettuja riisikakkuja- ovat kuin sipsejä- esim. kermaviili-sipuli maustettu :p
Tai sitten pari palaa tummaa leipää johon sit höysteeksi kaikkee mahdollista...esim. salaattia, kurkkua, tomaattia, juustoviipale, kinkkuviipale, keitettyä kananmunaa, tai tonnikalaa tomaattiliemessä tms. Tulee tukevat eväät, mutta kevyet =)

Onnea Mamalle :flower: Oikein kylmät väreet tuli kun mietin heitä siellä sairaalassa. Voi että minä aina nautin siitä sairaalassa olosta :heart: Uusi vauva ja ihan kaksin siellä. Mutta onneksi ei sen enempää ole vauvakuumetta, meidän perheeseen ei kyllä kolmas sopisi ilman että jotain tapahtuisi, huh huh :whistle:

Minttu nukkui yön ihan kivasti. Heräsi usein, mutta tutilla selvisi. Ei siis huutokohtauksia. Mies vei nukkumaan ja piiiitkästä aikaa tyttö nukahti ilman itkemistä. Olisikohan tuolla merkitystä. Raukka ressukka. Pitää yrittää tänä iltana samaa. Mies osaa ottaa kainaloon toisen niin että nukahtaa jo ennenkuin laittaa sänkyyn. Äiskä on vissiin vähän malttamaton... pitää opetella itsekin.

Nyt puuroa nassuun ja menoksi, perhekerho kutsuu koko porukkaa. Ja illalla pitää hakea kirppiskamat pois, saas nähdä kattaako ikean reissun kuten miehelle lupasin :whistle:

Wautsi tosiaan tuota hilmaa :) kun melkeen kuiva jo on,hienoa! :flower:

milla-maria tosiaan vaan toisesta korvasta heti ulos nuo sun kaverin jutut tuosta puhumisesta. Mun käsittääkseen useemmin tän ikäset ei vielä sano mitään? ja ei varsinkaan mitään selviä sanoja..korjatkaa jos olen väärässä :ashamed:
Tosin mäkin oon aina "huolissani" kun tuo melina ei oikeen mitään sano :/ mutta eiköhän se sitten kun sen aika on :) ja tuokin kun keskittyy kaikkeen muuhun,ku puhumiseen eli nuppipalapeleihin,kirjoihin jne...

Jaahans,ny se neiti sit heräski..aamutoimille :wave:
Siitä tulikin viel mieleen,että teettekös aamupesut näille naperoille ennen vai jälkeen aamupalan ? :D kuhan tuli vaan mieleen..meillä tehään ennen.

täälläkin yksi yöhuutaja :wave: |O |O |O !!!että ollaan poikki koko sakki näihin öihin :'( ! entäs sit kun kohta on lähettävä työelämään,kuin hitossa sitä jaksaa :eek: ?.....

jotain hyvääki tälle aamua: Onnea MaMalle :flower: :flower: :flower: !

Ihanaa, heti kun heräsin ponkaisin tänne katsomaan, että joko olisi uutisia ja olihan niitä :) Suuret onnittelut MaMalle ja koko perheelle :flower: :hug:

Hilma nukkuu vielä - herää yleensä yheksältä. Mä oon nyt yrittänyt heräillä aamuisin jo kahdeksan maissa, mies lähtee silloin töihin. Nautin tästä hiljaisuudesta, ihana lukea lehteä ja surffailla. Nytkin istun sohvalla yöpuku päällä, läppäri sylissä, kaakaomuki kädessä - tää on sitä mun laatuaikaa :D

Mun pitäisi lähteä harjoitteluun ensi kuussa eikä Hilmalla ole vieläkään hoitopaikkaa. Meille piti tulla kotiin hoitaja, mutta se meni puihin. Kaupunki tarjosi paikkaa päiväkodista, jonne on meiltä pitkä matka eikä meillä ole autoa. Ja muutenkin haluaisin perhepäivähoitopaikan. Nyt sitten etsitään ja mietitään... mulla olisi unelmien harjoittelupaikka, mutta jos päivähoito ei järjesty niin sitten saa jäädä ja siirrän koko harjoittelun syksylle....

tin
MaMalle onnea :heart: :flower:

Tääläkin asuu yksi neurologisista ongelmista kärsivä :kieh: :headwall: |O
Mä en käsitä mikä tota valvottaa. Kans huutaa välillä kurkku suorana ja välillä vain kitisee. Missää ei oo hyvin eikä mikää. Nyt ku meen iltavuoroon niin ihan jees, sai nukkua vähä myöhempään mutta esim huomennaki pitäs olla jo kuudelta menos :kieh: ottaa niin aivoon ku tietää jo valmiiksi että on ihan väsy.

Höh, viesti lähti vahingossa.

Yöheräilijöille tsemppiä ja :hug:

Krisu - meillä tehdään aamupesut aamupalan jälkeen. Yöpuvun otan neidiltä kyllä pois ja pistän yleensä edellisen päivän likaisen bodyn aamupalan ajaksi päälle. Puhtaita vaatteita ei varsinkaan puurolle viiti laittaa, kun tuo itse syöminen on hieman sotkuista..aamupalan jälkeen mennään sitten yhdessä suihkuun, ihan joka päivä. Neiti nauttii vesileikeistä :) Suihkun jälkeen puetaan ja pestään vielä hampaat yhdessä. Meillä on siis hyvinkin rutinoidut aamut...

No niin nyt on koululainen viety ja jopa kaupassa pikaisesti käyty. Oli nimittäin kahvi lopussa ja miä tuun hulluksi (tai siis hullummaksi) jos sitä ei aamulla saa.

Meillä on esikoinen ainoastaan puhunut selvästi ja useita sanoja vuoden vanhana, muilla ne sanat on pikku hiljaa alkaneet tulemaan PALJON myöhemmin.

Miä oon itse ollut alle 2v täysin kuiva mutta ei meillä vaan yksikään tenava. Paljon se on äidin viitselijäisyydestäkin kiinni :ashamed: Meillä neiti ei potalla malta istua hetkeäkään. Ollaan kokeiltu ja luovutettu :ashamed: Pikku hiljaa uudelleen.

Paranemisia kaikille vatsataudin kourissa olijoille :hug:

Meilläkin heräillään edelleen öisin ja niitä ihmeellisiä huutokohtauksia on ollut myös Kiialla. Pojillakin oli aikoinaan. Pistin paljon sen piikkiin että mielikuvitus alkaa laukkaamaan ja uudet taidot sotkee niitä ajatuksia yölläkin. Ja niitä kauhukohtauksia on ollut myöhemmälläkin iällä.

Kukas tulis meille raivaamaan paikkoja? :wave: Kahvit sais palkaksi ja mun loistavan seuran :saint:

Onnea Mamalle :flower: ja koko muullekin perheelle.

Aamupesu meillä tehdään aamupalan jälkeen. Mie riisun aamupalalle yöpuvun pois eli aamupala syödään vaippasillaan. Vältytään vaatteiden sotkemiselta ja pukemis-inhotukselta. Vaihdellen käytetään suihkussa tai ammeessa ja rasvaus perään.

mamalle aivan hirveän paljon onnea prinsessasta :heart:

kohta lähdetään hakemaan emppu kotiin :'( voi ei,tai siis ihanaa kun saadaan se takas kotia mut sit tää kaikki alkaa taas alusta,kun sitä ei enää oo :'( ahistaa ihan hirveesti..jotenki jännittää hakea se sieltä,perhosia mahassa,ei kykene olemaan sekuntiakaan yhdessä asennossa jne.

meilläkin yöllä hulinoitiin 02-03 ja 09 jo heräs,wtf??? :eek:

Meillä siis tehään juuri toisin päin noitten pesujen kanssa ku muilla :D
alusta saakka noi pesut vaan tehty aina heti heräämisen jälkeen niin jotenki jääny sellanen tapa. Ja kun meillä kakskerroksinen rivarikämppä ja päivät vietetään alakerrassa,ni jotenki sitä ei jaksa raahautuu ylös puuron jälkee :LOL: laiska äiti!
Eikä meillä kyllä aamusin mitään kylpyjä tai suihkuja oteta :ashamed: ihan vaan pylly ja naama pestään sekä hampaat tietysti.
Tästä päästiinkin sitten siihen :LOL: että kuinka usein kylvette tai käytte suihkussa? siis näitten taaperoitten kanssa...meillä käydään edelleen vaan 2kertaa viikossa(joskus enempi)kun tuota nummelan vettä kloorataan edelleen,niin tupaa iho kuivuu ja rasvaa en viittis alkaa melinalla käyttää,kun siitä tulee sitten jatkuva kierre :/

Nyt lounaalle,kun neiti nukahti..

MaMalle ja perheelle hurjan paljon onnea pienestä tytöstä!! :flower:

Pesuista sun muista, aamupesu meillä tehdään yleensä vasta aamupalan jälkeen. Tai se on oikeestaan semmonen tyhmä juttu, aamulla kyllä kun herätään, niin vaihdetaan kaikki puhtaat kuteet ja vaipat jne, ilman mitään pesuja, sitten aamupalalle, mutta kun Juho on syntymästään asti vääntänyt päivän ensinmäisen tortun melkeestä heti aamupalan jälkeen, niin sitten suoritetaan tämä meidän "aamupesu" eli pyllypyykki, naaman pesu ja käsien pesu kun mennään sinne kakkapyykille. Hampaat pestään aina heti syönnin päälle. siinä on meidän "aamupesu", ei meillä aamusin kukaan käy suihkussa tai mitään sen kummallisempaa joten ei poikakaan.
Miehen kans muutamia poikkeuksia lukuunottamatta saunotaan joka ilta ja Juhoa käytetään saunassa jokatoinen ilta, nauttii saunasta kovin ja sitten vielä kunnon kylpy päälle. Juho yleensä itse pyytää saunaan ja meniskin sinne joka päivä jos Juholta kysyttäis. Iltasin käy nykimässä tuota alakerran rappusten edessä olevaa turvaporttia ja heittää löylyä ja sihisee päälle, sitten toteaa päälle sausau (eli sauna) :heart:

Meillä Juho puhuu palttiarallaa noin 20 sanaa, muuten pälpättää täysin omiaan. Uusimpana yrityksenä on traktori jonka poika "sanoo" tällähetkellä vaan tra, jossa t tulee hyvin terävästi.
Mun muistaakseni edellisessä tai sitä edellisessa vauvassa tai kaksplussassa oli kirjotus lapsien puheen kehityksestä ja siinä jutussa oli nimenomaan mainittu siitä, että jokainen tietenkin oppii puhumaan omaa tahtiaan ja se oma pölpötys on tärkeää, siinä lapsi harjoittelee kielen käyttöä ja tavuja, sitä kautta rupee sitten muodostumaan niitä oikeita sanoja. Tai jotenkin näin se meni.

Te keillä on eläimiä, niin antaako teillä taapero olla eläimen/eläimien rauhassa??
Meillä kun on nuo kaksi kissaa, niin Juho ihan hirveesti repii hännästä, vanuttaa muuten vaan tai juoksee perässä, hermot menee, aina kiellän ja haen pois jne.. mutta ei tehoo, nuo liikkuvat otukset on vaan vissiin niin paljon kiinnostavampia kun joku kaapille meno jossa tuo kielto ja pois hakeminen auttaa. Toinen kissa älyää sentäs mennä pois, mutta toinen ei, Juho saa miten paljon vaan repiä ja riuhtoa niin toinen vaan nyhjöttää, joskus Lunaltakin on sentänsä hermo palanut ja läppässyt, mutta eipä auta sekään. Kun ei nuo läpsi kynsineen (toisaalta, onneks). Tuota mustaa kissaa Juho kyllä sitten säikähtää kun on aikansa jahdannut ja pörröltä on menny hermo niin sähisee, mutta sekin auttaa ehkä 5 minsaa. Joten hyviä vinkkejä otetaan vastaan, miten mä saan ton pojan ymmärtämään että eläimiin ei kosketa. Kun siis tavalliset kieltotoimenpiteet ei auta tähän vaikka auttaa muihin kiellettyihin... äh, olipas jotenkin hankalasti selitetty. :/

MaMalle ja koko perheelle onnea pienestä tytöstä :heart:

vip mitä hittoo??!! ompas teillä kunnon ope!! Kiva että se talo oli hyvä :)

Meillä meni 1 v kuvaus ihan kivasti, hyviä kuvia tuli ja perjantaina saan jo koevedokset hakea!!

Tän päivän oonkii siivoillu ja kohta tuleepi vieraita...

ja vielä piti lisätä et alotetaan nyt tää olkkarin remppa viikonloppuna B) ihanaa kun saa sit just semmosen ku ite haluaa...

Mamalle lämpimät lämpimät onnittelut uudesta prinsessasta :heart: :heart: !!!!! Kuten Topsy, minäkin kyllä haikaan sitä sairaalassa oloa, siellä saa nyt Mama vauvan kanssa makoilla :heart: ! Olikos Mamalla tiedossa, että tulee tyttö, vai miks mulla oli ihan varma olo, että tyttö sieltä tulee? Ja kumpikos tämä Maman edellin lapsi olikaan eli meidän lokakuinen? Ja muut lapset?

Hilmalla tosiaan hyvin pisut potassa! Olispa meilläkin, vaan ei näin laiskan äidin lapsella :ashamed: :LOL: . Josko ens keväänä yritettäs alkaa pottailut ja kesällä antaa olla sit vaikka ilman vaippaa reilummin. Katsotaan :saint: , tässä suhteessa oon laiska, kuten oon ennen jo sanonutkin.

Aamupesut meillä tehdään päikkypäivinä hetimiten, kotipäivinä vaihdetaan heti vaatteet, mutta vaippa ja pyllyn/naaman/käsien pesu sitten vasta aamupalan jälkeen. Hampaitakaan en ole jaksanut aamuisin pestä :ashamed: :ashamed: . Isommilla tietysti pestään, ja jotenkin siinä on jo hommansa. Ja eihän tuolla pienellä vielä ole kuin edessä hampaat, mutta pitäisi ryhdistäytyä tässäkin asiassa.

Ihanalta kuulosti Pupun perheen saunottelut! Me taidetaan olla näissä pesuissakin kumman laiskoja :ashamed: . Neiti pääsee kunnon kylpyyn max 2 kertaa viikossa, joskus ehkä vain kerrankin :ashamed: . Kuiva iho ja äidin laiskuus, kai se laiskuus se syy on |O . Mutta en tuota silti likaisena pidä, pyllyä, käsiä, kasvoja ja varpaita kumminkin pestään. Meidän tulee nykyään jostain kumman syystä saunottua harvakseltaan, pitäis ottaa taas uutta tapaa, kaikki siitä kumminkin tykätään...

Meillä neiti alkaa oleen kunnossa, söikin jo, mutta kakka tuli kyllä vielä ihan vetenä... Vaippaa olin ottamassa, niin valui kakat lattialle :x . Neuvolasta kyllä sanoivat, että kakka voi olla viikonkin aikasten löysää moisen taudin jälkeen. Mutta ei nyt ihan noin lattialle tarvis valua :kieh:

Ja meilläkin muuten sanat on hyvin vähissä, äiti, ei, kenkä, kiitti. Siinä ne taitaa olla. Ja palapeleistä tuolla ei ole myöskään hajua... Sama kuin Tuutilla, että eka puhui 1v jo tosi paljon ja selvästi, nämä kaksi paljon hitaampia näissä asioissa... Mutta hitauttahan tuolta neidiltä ei muuten puutu :snotty: :LOL:

aamupesuista meillä rutiini,että ekana pesut ja sitten vasta puuro.ja illalla samoin ekana pesut ja sitten vasta puuro.
ja käydään vaan 2x kylvyssä viikkoon,kun kuitenkin naamaa,käsiä ja persuksia tulee useampaan otteeseen pestyy päivään,nyt on pakko ollu ihan perusrasvalla pyyhkii syönnin jälkeen naama,kun ihan mahottoman kuivaksi on posket ja otsa menny.

ja meillä nuo elukat saapi suht rauhassa olla,kissoja joskus vanuttaa,siis menee silleen päällään tyrkkimään,jos makaavat vaikka sohvalla,joskus on naarmua naamassa ja useasti myös käsissä,mutta meillä kyllä kissat älyy nousta sen verran korkiille ettei tuo yllä.koiran antaa lähestulkoon olla rauhassa,joskus könyy ylite kun toinen makkaa lattialla.

kiva meillä parvorokkoa tuolla hoito mukuloissa,tänään kaks laitettiin kesken päivän kotiin..

mutta jepulis,nyt taidan joka iltasen liikuntatuokion pitää :D

Kiialla jäi monet sanat mitä sanoi selkeämmin pois kun lähti tallailemaan. Sitä ennen oli paljon enempi yritystä.

Suihku/kylpy riippuen äidin laiskuudesta 2x viikossa suurinpiirtein, joskus useammin. Saunaan tuo rassu ei ole päässyt kuin pari kertaa mummin kanssa (mummilla ollessaan). Meillä kun on tuo ulkosauna niin en ala sieltä sisään pesulle kiikuttamaan ja padan vesi (kuuma) ei riitä kyllä koko porukalle. Joten ollaan luovuttu siitä toistaiseksi.

Sitte tietty lisänä pyllyä päivittäin. Ja käsiä sitäkin useammin.

Ja koiraa tuo jahtais jos vois, samoin kissaa. Kissa vaan on ärhäkkä ja salakavala otus niin pidän poissa neitin ulottuvilta. Ja Netta taas on rajoitetusti samassa tilassa Kiian kanssa. Höhlä kun on hurttakin joka ei tarvi paljoa riehaannuttamista kun onkin jo pöydät nurin. Ihan varaudun siihen ettei mitään pääsis sattumaan. Kiia kun ei ole kaikkein helläkätisin
:whistle:

MaMan perheelle oikein paljon onnea pikku prinsessasta :flower: :hug: Tulethan kertomaan sitten kaiken kun kykenet :D Niin ja toki kuvia laittamaan :D

Myö ollaan kans miehen kanssa ihan poikki.Tänään on ollu olo ku ois kännissä. Silmät on ihan verenpurkauksilla valvomisesta. Viime yönä Ella huusi 00-3.30 ja 06 olikin jo herätys :'( Annettiin pitkästä aikaa illalla panadolia ja laitettiin yövalo.Ei minkäänlaista vaikutusta. Eli ei ilmeisesti satu ainakaan mihinkään? Luojan kiitos että anoppi suostui ottamaan perjantaina yöksi.Oon huomannut kun alan olla yliväsynyt niin en saa enää untakaan.

topsy joo tuossa edellä mainitsinkin miten huutaa..eli monta tuntia putkeen,nakkelee tutin pois, sylissä kiemurtelee, viime yönä osotteli sormella joka paikkaan, meidän välissä rauhottuu aika nopeasti ja virkistyy juttelemaan ja nauramaan,omaan sänkyyn laitettaessa alkaa hysteerinen huuto.Kaiveleeko Minttu korvia?Mites hää on päivällä,itkeskeleekö ja miten päivällä nukkuu?Ootteko iltasin antanu lääkettä? Mie en oo Ellaa lääkärissä käyttäny mut pitää varmaan silti varmuudeks käyttää korvat näyttämässä. Ella ei kyl kaivele korviaan ja päivällä pirtee oma itsensä ja lääkkeistä ei tosiaan vaikutusta jos illalla annan.

Yövalvojille muillekkin paljon voimia jaksaa. Toivotaan et tää on tosiaan vaan vaihe. :hug:

Samperi soikoon |O miä en kyllä perjantaina vaakaan nouse :kieh: Mulla on ollut viime perjantaista asti koko ajan nälkä :eek: Ihmeellistä kun ei ole norm. muutoin tälläistä. Taitaa pää tehdä tepposet kun tietää ettei sais mässätä... Ja kun tuota itsekuria ei ole mulle suotu :ashamed:

jopas on raskas päivä takana..
nyt on emppu kotona :heart: matkan aikana sopivasti radiosta soi celine dionin my heart will go on vai mites se nyt kirjoitetaankaan..aika hyvin kuvasi sanat tätä kaikkea..

yllätyin melkoisesti siitä,kuinka monta pakettia siellä oli odottamassa hakijaa,varmasti oli likelle 20,ja kun veimme empun,ei siellä ollut ainuttakaan uurnaa tai laatikkoa..emppuhan tuli pahvilaatikossa,kun ei oo niin isoo uurnaa siellä,jonne tuhkat ois mahtunu,kuitenki 60kg eli aika lailla keskiverto ihmisen painoinen kuollessaan..
tilasin ite sen uurnan ja nyt ootellaan koska se tulee meille ja siirrän noi tuhkat sinne..pelottaa siirtää,en haluais avata tuota laatikkoa :'( toisaalta,haluan varmistaa että siellä on ne tuhkat,mulla on aina ollu hassu tunne tuhkauksen suhteen,sellanen et sieltä tulee jotain muuta kun ne oman lemmikin tuhkat..
nyt on taas aloitettava alusta tämä sureminen..alkaa jo näkyä omassa kehossa,laitoin lenkille tänään housut,jotka oli ennen tosi tiukat ja nyt ne on ihan löysät :eek: ja kävinkin pitkän lenkin tuon toisen koiran kanssa..sekin on muuttunu paljon siinä puolessa vuodessa mitä se oli mun äidin luona,ei enää vedä kun ennen veti vetopannankin kanssa,ei vouhota läheskään niin paljoo ku ennen vieraiden aikaan..voisin kuvitella edin olevan samanlainen ku tuutin netta (?)..tai siis edi oli sellainen vielä puoli vuotta sitten..

Yhteistyössä