LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, tammikuu

Aikookohan tuo meidän lapsi tänään nukkua ollenkaan, no sängystä en ota pois ennen kun ottaa edes pienet torkut. Normisti on unessa viimeistään 12.30-13.00 (ja siis tähän aikaan jo herännytkin), sänkyyn vein normi aikaan, vaan ei tuo nuku ei, en enään jaksanut nukuttaa vaan painelin ite pois. Mä en luovuta, huono äiti ehkä, mutta pakko tuon ikäsen on vähän nukkua päivälläkin... hmmm.. aika hiljasta tuli heti kun manasin :whistle:
Meijän piti lähtee kauppaan kun juho herää päiksyiltä, mutta taidankin oottaa että mies tulee töistä ja meenkin sitte yksin. jos tuo isäntä nyt saapu kotiin kohtuu ajoissa töistä, tuo onkin taas vuodenvaihteen jälkeen tehny hulluna töitä, illasta ehtii nähä parituntia, koko viikonlopunkin oli töissä kun tuli saksasta joku vieras :/

Juu kyllä siinä niin tais käydä että nyt Juho nukahti, käynpä viel heittämässä peiton päälle.

huh huh mikä keli,vettä sataa taivaan täydeltä..ja tiet ihan peilijäällä :eek:

mamma3 miekii olen tuonne kiloklubille merkkaillu syömisiäni,oikeastaan ihan hyvä juttu :D miullakin vaikeuksia keksiä ruokaa..nyttenkin syöny hernekeittoo eilen ja tänään töissä :eek: huomenna en varmaan kehtaa ottaa enää hernesoppaa evääksi.

tyty tuolla pyörii lattialla,huomenna sillä olis vapaapäivä ja sit torstaina ja perjantaina hoitoon..ja sitten olis viikonloppu..ja meikäläinen joutuu taas lauantaina lähtemään liirumille :D ..mitenhän taas ajatusten käy :whistle: :saint:

no joo..mutta nyt puoleksi tunnisksi polkemaan tolla härykkeellä...

Dogtorille :hug: Typerältä tuntuu sanoa että kyllä se ikävä helpottaa mutta aikaa se ottaa. Suru pitää surra :hug:

Vai että MaMa meinaa nyt sitten sanoa vuokrasopimuksen irti :D Toivotaan että hän pääsee tänään tapaamaan uutta perheen jäsentä. Kerro Mileko tsemppejä jos oot MaMaan yhteydessä *yhtyy puhallukseen*

tohtorille lämpimät halit :hug:

ja mammo onnea tosi paljon hyvistä tuloksista!!
anteeksi ku aikasemmin en muistanut :ashamed:

tänää muuten sattui niin että yksi ihminen kysyi "eikö se teidän lapsi puhu mitään?"
sanoin että sanoo kyllä äittää ja itiäkin muutaman kerran sanonut..
siihen sanoi että "ei siis oikeen sano niitäkään"
tulihan tuostaki tokaisusta pahamieli..jokainen kehittyy omaa tahtiaan ja kuitenkin poikasella ikää 1v ja kohta 3kk:tta,eikai ne kaikki puhua pälpätä jo tuossa iässä |O

voi että siellä on mamalla jännät paikat,ihanaa ihanaa :heart:
ja puhallukseen yhdyn minäkin...viuuuuhh =)

jaahas,meidän viipeltäjä tuolla kaipaa huomiota,tuun paremmalla ajalla :wave:

Heips,

Milla-Maria; oliko tuolla ihmisellä itsellä lapsia joka kysyi pojan puheesta? Aika ihmeellistä jos ihmetellään jo vuoden ikäisen puhumattomuutta. :eek: Ihan suotta pahoitit mielen.

Niinukkahan on alkanut ihan kunnolla liiruttamaan ;) Meno jalka vissiin vipattaa :whistle:

Rontti; meillä oli eilettäin Annin viisikko testi päiväkodilla. Ylihuomenna mennään kuulemaan lastentarhan opettajan yhteenveto siitä. Ensi keskiviikkona sitten viisivuotis neuvola lääkäriin niiden viisikko papereiden kans. Saapa nähdä mitä siellä kuullaan neidin kehityksestä. Innolla odotan torstaita. Mieskin todennäköisesti pääsee mukaan ja haluaakin tulla. Niin ja ei kantsi olla yhtään kade tästä mun terveys ruokavaliosta. Tämä on pakon sanelemaa, vaikka rakastankin salaatteja, tms. mutta olen kamalan laiska tekemään niitä. Nyt mun on pakko. Minä olen taas kateellinen siitä kuinka paljon sun kestää herkutella ja silti pysyt hoikkana. Tasan ei käy onnenlahjat. Mulla kertyy kaikki ja vähän enemmänkin heti jos ote lipsahtaa pidemmäksi aikaa suklaan puputtamiseen. Ja sitten tykkään vähän liikaa kaikesta roska ruoasta. Nekin on nyt onneksi jäänyt

Meidän neidin lumen syönti loppui siihen viikon takaiseen mahakipuun. =) Nyt on suun ympäryskin jo ihan normaali kunnossa. Ei tarvinnut matoja ostaa:x

Joo-o, tuli pieni tauko tähän kirjoitukseen äsken. Poika tippui Annin sängyltä ja kauhea kopsaus ja huuto alkoi. Mulla sydän pomppasi kurkkuun ja riensin äkkiä hätiin. Nyt onneksi tilanne rauhoittui kun mies tuli kotiin. Kyllä tuota saisi vahtia koko ajan, eikä todellakaan kestä takapuolta läsäyttää hetkeksikään penkkiin :eek: Hui kun säikähin:headwall: vieläkin kädet tärisee...

Minä taidan hipsiä pesulle

:wave:

milla-maria: ei meilläkään pälpätetä vielä-----ainakaan meidän aikuisten kieltä---kun ne muutamat sanaset =) ! ei kai tämänikäisen vielä tarttekaan?

tohtorille edelleen jaksuja. muistan kyllä miten lohduton olin itse vajaa vuosi takaperin kun olin samassa tilanteessa :'( . mutta niin klisee kuin onkin niin aika parantaa pahimman surun.

karmee närästys päällä :x ! mistähän tämäkin johtuu :x :x :x

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Terkut MaMalle kerrottu. Supituksia 5min välein, osastolla odottelee tositoimia B)
Oi... toivotaan että ne jatkuvat ja vieläkin tiuhempaan tulevina ja niin samperin kipeinä :D Nelisen tuntia vielä tätä vuorokautta jäljellä :) MaMa vaan kyykkyyn yyyylös, kyykkyyn yyyyylös :whistle: :LOL: On se niin ihanaa kun vauvoja syntyy:heart: ... muille :D

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Terkut MaMalle kerrottu. Supituksia 5min välein, osastolla odottelee tositoimia B)
Oi... toivotaan että ne jatkuvat ja vieläkin tiuhempaan tulevina ja niin samperin kipeinä :D Nelisen tuntia vielä tätä vuorokautta jäljellä :) MaMa vaan kyykkyyn yyyylös, kyykkyyn yyyyylös :whistle: :LOL: On se niin ihanaa kun vauvoja syntyy:heart: ... muille :D

Täytyy kyllä myöntää, että oon kade :ashamed:

katjanna juu ei sillä oo omia lapsia...ei tunneta ees kunnolla ja hän sitten heittää nuita tosi "kivoja" kommentteja...
ikävää tuommonen,kai haluaa mun mielen pahottaa?
kiva että teillä ei tavinnut niitä matoja lähtä ostamaan=)

tilda ei minunkaa mielestä näin pienten tarvii vielä ihan aikusten tasolla puhua.
hienoahan se on jos osaa jo paljon höpöttää,mutta ei minulla tulis mieleenkään sanoa toiselle noin ja kun se sattuu...

pöh,nyt heitän nuo taka-alalle...olkoot!! :D

nyt sitten maman puolesta täällä jännäillään!
nyt täytyyki käydä tiuhaan kurkkimassa jos mileko tois väliaika tietoja=)

täytyy lähtä laittamaan pikku-kulta unille :wave:

tilda: onkos sulla sellasta närästyslääkettä kun gavisgone(onkohan oikein kirjotettu)
mulla ei taho renniet auttaa ja tuon litkun oon hyväksi todennut=)
raskausaikana lääkäri tuota suositteli ja on ottanut aina ku närästynyt,lähtee vaiva nopeeta!

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:

Täytyy kyllä myöntää, että oon kade :ashamed:
:LOL: :LOL: ei muuta kuin hommiin :whistle:

Wautsi wau.Oikein tuli kylmä väre kun ajattelin että MaMa on nyt tosi toimissa.Oikein paljon tsemppiä ja jaksamista pusertaa pikkuinen maailmaan :hug: :heart:

Hipkukka hyi hitto, koiran oksennusta :x :LOL: Kaikkee ne lapset suuhunsa pistääkin. :LOL:

Tänään käytiin kahtomassa sitä miun haaveilemaa asuntoa ja aivan ihanahan se oli.Pihakin kuulemma jossain puutarha lehdessä ollu ku on niin komea.Mieskään ei ollut täysin negatiivinen.Silti jatketaan katselua ja toivon kyllä et kämppä ei mene kellekkään kaupaksi ja myö ostettaisiin se vielä joku päivä tässä lähi kuukausina :D

Juttelin tänään opettajani kanssa joka on entiseltä ammatilta lääkäri ja perehtynyt mielenterveyteen. Kerroin hänelle Ellan yöhuudoista. Niin hänen mielestään syy on neurologinen tai kyseessä saattaa jopa olla epileptinen kohtaus. Anteeks nyt vaan mutta :LOL: Miuta vähän naurattaa...kyllä huomaa että hän on ollut mielenterveysalalla. Ihmettelempä vain miten voi vedota neurologisiin syihin kun ei edes tunne tarkemmin koko tapausta.Mie luulen että kyseessä on joku vaihe vain (toivon ainakin niin).Jos yli 2kk jatkuu niin sitten mennään lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Juttelin tänään opettajani kanssa joka on entiseltä ammatilta lääkäri ja perehtynyt mielenterveyteen. Kerroin hänelle Ellan yöhuudoista. Niin hänen mielestään syy on neurologinen tai kyseessä saattaa jopa olla epileptinen kohtaus. Anteeks nyt vaan mutta :LOL: Miuta vähän naurattaa...kyllä huomaa että hän on ollut mielenterveysalalla. Ihmettelempä vain miten voi vedota neurologisiin syihin kun ei edes tunne tarkemmin koko tapausta.Mie luulen että kyseessä on joku vaihe vain (toivon ainakin niin).Jos yli 2kk jatkuu niin sitten mennään lääkäriin.
Meillä on sama neurologinen ongelma... Miten teillä siis Vip huudetaan? En muista aiemmista kirjoituksistasi, vaikka olet varmaan kirjoittanut :ashamed: Meillä Minttu heräsi viime yönä huutamaan kolmesti, meni siis nukkumaan 20.00, huusi 23-24 välin, sitten alkoi taas huutamaan 05 mutta lopetti jo vartin päästä ja sitten taas 06-06.45. Sitten heräsi kahdeksalta. Ja nuo huutamiset... kiljuu suoraa kurkkua! Ojetelee käsiä ja nakkaa tutit pois jos yritän antaa. Onhan tuo karmeaa, mutta toivottavasti menee pian ohi. Luulen että meillä on syynä nuo korvatulehdukset, joihin on nyt syöty putkeen kaksi kuuria, toinen loppui eilen ja kokoajan rappaa korvaa, tai sitten hampaiden tulo, niitä on nyt tulossa kun on vasta 6 tullut. Varmaan torstaina kiikutamme tuon yksityiselle korvalääkärille jos ei helpota siihen mennessä.

Ja tarttuukos Noro näin netin välityksellä :whistle: :attn: |O ?! Eilen kun koneelta lähdin ja ylös menin, niin jo haisi oksu :x :/ !! Neidin sänky oli AIVAN täynnä oksennusta :eek: . Meillä ei nuo vanhemmat ole näin pienenä oksennustautia sairastanut, tää oli aika uutta siis mulle. Se haju, kun sitä on joka puolella ja se kaiken peseminen :x . Yö meni siis valvoessa ja kytätessä ja aamuksi töihin |O . Miehen lomautuksen "hyviä" puolia :headwall: , ei saa edes itse jäädä sairasta hoitamaan :'( . Tänään illalla meni hiukan alas maissinaksuja, pienen pieni puuro annos ja yhden mukillisen joi jotain Osmosalia vastaavaa, mutta vadelman makuista. Kakka tuli vetenä jne. Toivotaan, että yö olis jo parempi ja huominen normaali :saint: . Ja että kukaan muu ei sairastuis :attn: :attn: . Olis se kai aika ihme, jos muut säästyttäis?

Mutta sitten mukavampiin :) . Mamalle hurjasti voimia ponnistuksiin!!!! Kyllä nyt on jännää :D :heart: ! Vai jokohan on vauva maailmassa... Ajatella, niin sitä elää ihmiset erilailla tätäkin hetkeä!!! Vai on Mileko kade... Täytyy kyllä sanoa, että tuntuu tosi ihmeelliseltä, että minä en ole kade pätkääkään. Ihanaa, kun muille tulee vauvoja, mutta jotenkin vain, minulle taisi tästä kolmannesta tulla todellakin tarpeeksi. Kakkosen jälkeen kuume oli heti ja luulin, että näin voisi käydä kolmannekin jälkeen mutta ei, nyt tuntuu todella, että jos jostain kumman syystä yhtäkkiä toteaisin olevani raskaana, niin se olis kamalaa. Tai ei raskaus olisi, se olisi ihanaa, ja synnyttääkin voisin ja viettää sen ajan sairaalassa, mutta siitä eteenpäin, varsinkin jos vauva olisi vähänkin itkuinen niin ei, minä en enää jaksaisi :ashamed: . No, hyvä että on nämä mielialat minulla, kun ei se vauva enää olisi mahdollinenkaan :LOL:

Dogtorille lämmin :hug: :hug: . Mites ihmeessä sinua pystyis hiukan piristämään :hug: . Ihanaa, kun siellä on Simppa pusuttelemassa ja varmasti se on sitten vain aika, mikä vähitellen oloa hiukan parantaa.

On näissä lokakuisissa monenlaista menijää ja syöjää :whistle: . Aatella nyt oikeesti, mitä nuo pistävät suuhunsa ja aivan tyytyväisinä :x :eek: !!

Ihana asuntokuumekin täällä vallitsee!

Vip, olipa hyvä, että osasit ottaa nuo kaverisi kommentit epilepsiasta tms kevyesti. :headwall: :headwall: . Toiset näkee vaan omaa napaa/omaa työtään kaikkialla...

Katjanna, kerro sitten miten testit meni :) . Hyvin varmasti! On noita aina jännä olla sitten kuulemassa. Täällä ainakin tuo 5v testi on aikas laaja ja osin melko vaativakin. Ja kerro nyt ihmeessä täällä lisää sun iltasyömisistä, muut myös, että tulis itelle porkkanaa!! Eilen sorruin taas ihan turhiin leipiin ja kekseihin. Ja nyt tekee mieli myös |O . Viiliä on kans kaapissa, mutta ei sitä tänään tartte, eihän. Ja hyväähän sekin on, mut muut on parempia |O . Ostin tänään alesta itelleni liian pienet farkut, mitähän ideaa siinäkin oli :LOL: . Täytyy ne vielä sovittaa ja palauttaa varmaan.

Jaa-a, mutta mulla on vielä tuolla hommia ennen sitä syömishetkeäni :LOL: , eli ei kuin hommiin. Ja maman uutista odotellen!!!!

Niinpä niin Mileko :whistle: . Vaan eikös sinne vielä yksi tyttö sopisi joukkoihin :saint:

Jo jostain viime viestistä ihmettlin Topsy teidän öitä. Miten minä muistin, että teillä meni yöt jo ihan hyvin? Eikös välillä ollut jo ehjät yöt? Vai muistanko ihan väärin :ashamed: .. Aika rasittavaa tuollainen huutaminen ja kun on vielä yöstä kyse, kun itekin tarvis nukkua. Toivotaan, että menee pian teillä ohi, molemmilla pesueilla!!

Vai on mama sairaalassa :whistle: Jännää... :D Ilmankos mulle tuli tänään tunne kysyä mamasta ;) Jokohan siel mitä on?? Eihän täs malta ees nukkumaan mennä :headwall: Uutisia jo kaivataan !!!!! :attn: Hop,hop mama :D

Kaikille sairastelijoille jaksuja ja paranemisia :hug:
Ja dogtorille hirrrrmuisen iiiiiiiiso lohtuhali :hug: :heart:

Mut kyl niin väsyttää, et pakko mennä maate...täytyy aamul ensteks tulla lukemaan joko vauvauutisia olis :p

Niin ja iltaherkuttelun porkkanoista kans vois kertoilla huomenna, toivottavasti virkeempänä ja selkeemmin ajatuksin, kyl nyt niiiiin väsystyttää !!!!

Hyvää yötä :wave:

Täällähän on jännät paikat menossa - vieläköhän MaMa on kasassa...tsemppiä sinne!

Kaikille sairastelijoille voimia ja haleja, Noro kävi meilläkin joulun jälkeen, mutta tuli vaan mulle - desinfioin paikkoja hullun lailla ja käsidesiä kului melkoinen määrä - mutta ei sitten iskenyt tauti mieheen eikä Hilmaan :) Mä kyllä olin tosi kipeä, sairastin muidenkin puolesta.

Ja erityishali Dogtorille - mä oon aikoinani joutunut luopumaan rakkaasta kissastani ja muistan tuskan vieläkin. Onneksi Simppa pitää siellä äipästä huolta :heart:

Ei Hilmaltakaan vielä montaa sanaa tule, enkä oo siitä yhtään huolissani. Äit, ihi ( isi ) ja titti ( tutti ) on vakiosanoja, samoin siel ( siellä) jos kysyy,että missä on jotain - näyttää sormella samalla. Tänään huomasin, että kun neitiä janottaa niin hokee tättä - tarkoittaa ilmeisesti vettä ja kun haluaa potalle niin hokee "otal,otal" - eli aika moni noista sanoista on vielä jotain sinnepäin ja varmaan on monia sellaisia, joita me ei vaan tajuta :LOL:

Kiitokset kannustuksista imetyksen lopettamisen suhteen :hug: - koville tosiaan otti ja pari päivää itkeskelin. Hilma heräili ja itkeskeli pari yötä ja myös päiväunille meneminen oli vaikeaa. Syöminen parantui heti, uskomattomia määriä tuo nyt syö..aamulla esimerkiksi meni iso puurosatsi, banaani ja vielä ruisleipä höysteineen...aiemmin meillä on syöty ihan ok, mutta tosi pieniä määriä. Sunnuntaina neiti paineli nukkumaan ongelmitta päivällä ja illalla kävi samoin ja sen jälkeen ongelmia ei olekaan ollut. Yöt nukkuu heräämättä - ja päästää vanhempansa tällä hetkellä tosi helpolla. Syö kuin unelma, nukkuu 12h putkeen ja vielä 3 tunnin päikkärit :D ja kaiken huipuksi on nyt lähes kuiva. Potalle menee itse edelleen ja kotona ei tarvitse pitää vaippaa välttämättä enää lainkaan.

Kiisumirrin kuulumisia oli mukava lukea, vaikka kovia ootte kyllä saanet kokea. Mielettömän isot onnittelut sinne :flower: :hug:

ONNEA MAMALLE JA KOKO PERHEELLE !

´
´
´
On pieniä sormia kymmenen
ja varpaita kynsineen.
On nenäkin pieni ja pehmoinen,
sekä suu silmät pienoisen.
Oli päivä tuo harmaa sateinen,
synnyit sä maailmaan.
Iloks, auringoks muutit sä silloin sen,
pieni tyttö suloinen.

MaMan perhe kasvoi pienellä, 4525g, tytöllä 14.01 klo. 2.08 :heart:

MAMAN PERHEELLE HURJASTI ONNEE oi oi.. :heart: =) :flower: pieni tytyhän sieltä tulikin :D

joo,meijän neiti sitten illalla keikku varmaan kymmeneen,oli varmaan sit vejelly kolmen tunnin päikkärit hoidossa,kun ei suostunut normiaikaan nukkumaan,sanoin illalla miehelle että täytyy varmaan sanoo hoitajalle että ei anna kahdesta tunnista ylite nukkuu päikkäreitä,onneksi ei mene tänään hoitoon,sillä koisaa vieläkin.
huomen aamuna olis aikane herätys,kun ite menen jo puol kasiin.

joo,katjanna miun kamulla kamala liehke baariin :D eile vielä sellanen olo että kiva lähtee,mutta tänä aamuna ei sit huvita yhtää :eek: ei sitten pätkääkää lähtee lauantaina mihinkään...sanoinkin miehelle että empä taida ottaa paljo mitään,siis niin lattee fiilis päällä..

mutta joo,mulla makkarasoppa kiehuu :D saan jotain evästä töihin =)

Yhteistyössä