Lokakuun 2007 taaperot, elokuussa/syyskuussa

Kiva lukea Leyan ja susan kuulumisia välillä.

Mä luulen että meillä alkutalveksi riittää ainakin 92cm haalari, toivossa on hyvä elää että koko talven menee, mutta mä en sitten taas tykkää jos ihan liian isoa joutuu pukemaan päälle, ostan sitten mieluummin vaikka kaks haalaria. Yleensä noi haalarit on sen verran reilua kokoa että luulisin 92cm riittävän, mutta se selviää sitten sovitettaessa (miten tää sana kuuluu kirjottaa :ashamed: )

Nyt oon vasta syyskamppeita hankkinu ja luulen että saan ängettyä ton sällin vielä 86cm jonathanin haalariin, tai ainakin toivon niin :D vielä ei oo kokeiltu, mutta se olis keväältä jäljellä, no on tolla sitten ainakin sopiva vk takki ja reimatekin henkselipöksyt jos haalari ei sovi, pärjätään me tässä kotona kaks osasella puvullakin kun ei hoitoon oo menossa.
Välikausikengät pitäis ostaa, mä olen suosinut aina tepsuja mutta nyt meinasin kokeilla jotain toisia kenkiä, eli on vissiin johku k-kenkään suunnattava jonain päivänä.

Ainiin, meillä olis viime talvinen 86cm didricsonin kaks osanen toppapukukin, toivottavasti se sopis Juholle alkutalven, on sen verran reilua kokoa että viime talvena sitä ei juur tullu käytettyä kun Juho siihen ihan vallan hukku.

Melkosen kallista aitaverkkoa olis ollu rautakaupassa, viitates siis tohtorin tekstiin.
Me rakennettiin pieni pätkä aitaa portteineen tähän meidän tontille, siihen meni kilometri lautaa ja vissiin 4x9litraa valttia + kulmat, ruuvit, aitatolpanhatut ja semmoset maahan hakattavat tolppajalat, koko komeus makso vähän vajaan tonnin, korkeutta tolla on sen 120cm että kun aattelee että pelkkä verkko jo 630e, niin HUH HUH.. :eek: Tosin, meillä tota aitaa nyt ei ole 140 metriä, tarkkaa en muista paljonko sitä on, mutta arviolta 60 metriä vois olla, kun sitä tehtiin vaan tohon autotien reunaan ja vähän pellon reunaan kun siinä ei ollut minkään laista puskaa edes. Mutta nyt on hyvä ja hieno aita, suojaa niin ettei kukaan tästä pihasta ainakaan kovin helpolla juokse tielle. Joskus kun voitetaan lotossa niin tehdään loppukin tontti samalla aidalla, mutta se vaatii tosiaan lottovoiton, ainakin jonkin 6+ lisänumero voiton.

Meillä on vauvan kanssa sujunut ihan kivasti, ainakin vielä kun hän nukkuu melkosen paljon, sitten voi olla asia toinen kun hän on valveilla enemmän ja kaipaa seuraa. Nyt mies kun on vielä isyyslomalla, niin on sitten Juhokin saanut lähes saman huomion kun aina ennekin.
Maitoa tulee, ja toistaiseksi olen päättänyt olla luovuttamatta, pakastimessa on jo mukava määrä siihen nähden että emäntä on vasta 13 päivää vanha. Totesin, että ehkä parempi kun ei tarvii ottaa siitä mitään ylimääräistä stressiä.

Täytyy vielä nostaa pepisalle hattua, mulla kun ilman kivunlievitystä oli tuskaa puskea tuo 3050 pihalle, saatikka sitten yli kilon isompi :eek: Kolmella tikillä onneks selvisin tälläkertaa, Juhosta kun meni "koko alakerta melkeen uusiks" vaikka olikin parisataa grammaa pienempi kun tämä neiti. Tosin eihän sille minkään voi kun mitään ei ehdi saamaan niin ei ehdi |O |O
Mulle tuli kyllä synnytyksestä nyt se kummitus :( vieläkin tekee tosi pahaa edes ajatella, no kai tässä aika jotenkin kultaa nekin muistot.
 
Töistä täältä,

puh ja huh ...
Pepisalle onnea pienokaisesta !!!
Kiva kuulla Leyasta ja Susasta ...

Tuutis oli ihan oikeilla linjoilla alkoholi ja kotiitulokasvatuksessa , ilman rajoja kai varmaan tapahtuisi ihan mitä vaan. Itse oon monesti miettinyt, että nuorisolla taitaa olla kaveripiirillä suuri vaikutus, mihin suuntaan monikin asia lähtee urkenemaa - toisilla tietty suurempi vielä.

Meillä arki entisellään,
tosin tää 5-päiväinen työviikko on hevimpää, riittäisi se 4-päivääkin ...
Yhä poden mun äidin vierailua - oikeasti oon aina kuin junan alle jäänyt kun hän täällä käy tai muutoin nähdään. Aina aukeaa samat vanhat haavta, ja uusiakin siinä sivussa.
Nyt taas oon miettinyt josko katkaisisin välit kokonaan.
Kun on niin kovin johdonmukaista mun äidilläni tietyt kommentit - 'Mitä se sellainen rakkaus on' - kun tulee puheeksi onko hänellä lämmön häivää minua tai lapsenlastaan kohtaan , tai sitten se 'Itse olet käytökselläsi kaiken tämän ansainnut , muuta omaa asennettasi niin ....'.
Eli ainakin mulle ihan hemmetin suuria perusasioita molemmat .
Nuo ei ole väärinkäsityksiä, eikä kertalaukauksia - vaan tosiaan kuultu jo 6-10 kertaa. Äitini siis vilpittömästi on tuota mieltä . ettei rakasta. Eikä toivo hyvää ja katsoo kaikean pahan olevan ansaittua.
Ja edellämainittu seuraa tosiaan vaikkapa sitä, kun ehdotan yhteistä synttärilahjaa Viulle. Eikus siinä välissä on sitä mieltä, että a) Viulla on jo kaikkea liikaa b) minun rahankäyttööni ja lapsen lahjantarve kohteen määrittelyyn ei voi luottaa c) Hän perustaa Viun nimiin tilin (jota en salli, sen bio-isän vuoksi). Eli aika tahallaan ampuu ihan ylikovilla aseilla , uhmaa ja ärsyttää ja loukkaa aika normaalin ehdotuksen vuoksi.
Ja kyllähän minä välitän, vaikka pitäisi osata olla ettei välitä.

Masentavaa tuo silti on ...

Noh, nyt pitää vielä hetki ahertaa , siitä toisesta duunipaikastakaan ei ole oikein kuulunut...



 
pupu tuo jonatanin välikaus puku on kyllä tosireilua tekoa,ostin viime keväänä 86cm jonatanin puvun,ja se menee vielä nyt syksyllä ja varmaankin vielä ens keväänäkin,jos neiti ei sitten viraha 10cm tässä välillä.
aijon kyllä 86cm jonatanin toppapuvun ostaa,ainakin tää myyjä keneltä oon ostanu,sano että yhtä reiluja ovat toppikset kuin nuo välikausipuvut..

meillä neiti on ruvennu ihan urakalla juttelemaan,äskenkin tuumas miulle että "anna äiti ruokaa" :LOL: vaikka just juua lipitti pullollisen maitoo :D sanoja tulee,ja ihan mahoton on piirtämään ja kirjoja kattomaan =)

minä oon tän iltaa taas kerran noita kirppis tavaroita plarannu..miten sitä immeisellä voikin olla noin paljon kamaa :headwall: :ashamed: huomenna pitää viedä nuo sinne kirppiksele.

mutta taidampa pistäytyy nyt tuolla naamakirjan puolella ja käydä sitten potslojolle.
 
No nytpä hetki koneella, kun talo on tovin hiljaa. Mies on iltavuoroissa tämän viikon paitsi tänään, joten minulla lapset töitten jälkeen nukkumaan menoon asti ja vielä viikonloppu ollaan tyttöjen kesken kokonaan. Ansaittu pari tuntia tässä siis :snotty:

Tänne ei kummempia, tänään juuri käytiin 2v neuvolassa. Pyöristettynä mitat oli 15kg ja 92cm. Iso tyttö :D ja ihan taitavakin :heart: . Päiväkodissa tuo tuntuu viihtyvän kuten ennen kesääkin :) . Päikyssä on ilmeisesti jonkin verran hiljaisempi tyttö tuo meidän apina, mutta se taitaa olla vaan hyvä juttu :LOL: , ainakin tätien kannalta :whistle: . Sairauksiltakin ollaan säästytty, kop kop, koputtaa puuta! Vähän enenmmän tuo saisi nukkua |O . Tänäänkin taas klo 6 oli virkeenä ja silti oli päikyssä nukkunut just ja just tunnin. Taitaa olla väsy tyttö, kun kylästä palaavat.

Synttärit saatiin vietettyä, aika rauhallisesti tänä vuonna. Pieni porukka kauempaa tulee vasta ensi kuussa kemuttamaan, mutta virallinen osuus on ohi. Lahjaksi tuo sai mm syksyksi goretex lenkkarit, ne Brion nukenvaunut, vauvalle syöttötuolin ja keinun, muutamia kivoja vaatteita, mukin johon oli painettu 1v kuva, kitty pehon ja sen sellaista. Sattui sunnuntaina olemaan niin kiva keli, että vietettiinkin kemut vielä ulkona. Illalla oli kiva tulla sisään, kun oli kuin ketään ei olis ollutkaan.

Luulen, että meillä mennään talvi 92cm haalarissa, tosin en ole sovittanut. Joskus tässä kaupassa huomasin, että on tosiaan ihania ulkohaalareita olemassa, vähän vaihtelevampia kuoseja ym kuin vielä muutama vuosi sitten. Itse en tuolle viimeselle enää ulkovaatteita raski ostella, jos vanhoista löytyy käypät. Nytkin tuolla on kuitenkin 2 ihan ok 92cm haalaria ja muutama vielä sellanen resusempi vaikka pihaan joskus tai huonommalle kelille. Muuta ihania on nuo kaikki, mistä tekin ootte kuvia laittanut.

Kiva ollut lukea taas vähän harvemmin kirjoittelevistakin. Ja kohtahan täällä itse kukin on harvemmin kirjoitteleva, aika vähän tullut sivuja viime aikana. Mutta hyvä näinkin, ihana, kun ollaan vielä kuitenkin olemassa :) :heart: .

Susa, tosi hienon pipon olit tehnyt, wau! Ja sopii kyllä niin loistavasti pukuun.

No, nyt tuli vaan lähes omaa napaa, mutta palaan taas. Taidan alkaa valokuvien laiton, aloitella, jos viikonloppuna pääsis hommaan paremmin käsiks. Lenkillekin aion lähteä vielä. Eilen oli ihana aamu, kun neiti heräsi aikaisin, ehdin silittään kaiken kertyneen, pestä uutta ja jo ripustaakin, tein tunnin lenkin ja tulin vielä kotiin suihkuun ja rauhalliselle aamupalalle ennen kuin lähdin töihin. Oli NIIIIN hyvä ja tyytyväinen olo. Töihin menin kuitenkin siis vasta 9.30, Mutta että kyllä aamuissakin ehtii :D

Loppuun vielä kuva 2v sankarista, joista toivon kuvia muistakin :attn: :attn:
 
Iltaa.Harmi kun tuntuu ettei aika riitä mihkään..siksi en ole taas pitkään aikaan kirjotellutkaan.Nytkin pitäs laittaa kirppiskamat kasaan tai laitella 500kpl valokuvia kansioon,tai tiskata tai tai...aina vaan tuntuu perse läsähtävän tähän tietokone penkille. :ashamed:

Rontin neidistä ihana kuva :heart: Joo mie haluan kanssa nähdä muistakin lapsosista 2 vee kuvia! On ne niin ison näkösiä jo :heart:

Mitä talvikenkiä suosittelette?Tai ootta ostaneet? Meillä kenkä hankinta edessä.Äsken meillä oli Jonathanin kutsut ja tilasin toppapuvun kokoa 92,jäin vaan pähkäilee olikohan liian iso sittenkin...meinaa Ellan housukoko on 80 ja paidat 80-86 hmm...

susalla hienosti tehty hattu.Miun neulomisista ei tule mitään.Koulussa (niin siis tästä josta valmistuin keväällä) sanottiinkin että kehitä kädentaitoja kun tein mollamaijan..tosin se näyttää woodoonukelta :LOL:

Ellasta tullut joku ujo piimä,kerhossa istuu vaan miun sylissä eikä yhtään leiki.Kotonakaan en voi mihkään poistua kun hirvee huuto.Joku ihmeen äiti äiti vaihe menossa.
 
tin
Hei!
Oonkohan edes onnitellu uusia tulokkaita :ashamed:
No kuitenkin, Pupulle ja Pepisalle iiiisot onnettelut :heart: :heart:
Ja kiva kuulla harvemmin kirjoittelevistakin. Nyt kyllä itekki oon tosi huonosti ehtiny. Tuo työharjottelu + uudet harrastukset ja muut menot on vieny ihan kaiken ajan. Kotona haluaaki sit olla perheen kans. Työharjottelu onneksi loppuu lauantaina. Vaikka tosi kivaa on ollu. En yhtää ihmettele enää Keffelin innostusta mt- potilaisiin =) Kuinkas muuten sielä rakkausrintamalla sujuu? :)

Tatu on iso poika, tai pätkä mutta käyttäytyy isosti :) Kotona on kuiva, vaipan kans ei tunnista pissahätää vielä joten hoidos on ihan vaipois. Puhuu jotain 4-5 sanan lauseita. Päikys on menny ihan hyvin. Jää mielellään, syö ja nukkuu sielä hyvin. Iltasin on vähä ollu kiukkusempi, varsinki maanantaisin. Ja yöt menny taas vähä huonommin. Me ollaa alettu käymään perheliikunnas. Sielä tuo tykkää olla ihan hirveesti.

Siinä pikaisimmat kuulumiset. Nyt ku koulu alkaa niin ihanaa ku meillä on aika löysää ja paljo kotitehtäviä. Jos ehtis vähä paremmin taas kirjotella.
 
Kyllä on Rontin neidillä ihanat kiharat :heart: Meil ei Kipsusta kuvia taida tulla... äippä vähän lyhensi noita etuhiuksia liikaa :snotty:

Ai niin, ihan tiedotusasia :attn: :whistle: Meijen plinsessa SUOSTUI eilen ensimmäistä kertaa pikku pakaransa asettamaan potalle :LOL: Tosin ei kelvannut sininen potta vaan haki peruspotan kun se oli punainen. Hoki vaan että punainen potta :LOL: Ja sitten siinä istuttiinkin urakalla tuiki tuiki tähtöstä laulaen ja taputtaen :whistle: Saalista ei kyllä saatu mut tää on jo suuri tulos :D
 
Elämän pieniä riemuja. Mie pääsen lauantaina kampaajalle :D Viimeksi kävin kuontaloa siistimässä miehen kesälomalla ja siitä on jo öööö... kuukausia. Mie en kohta olis kehdannut liikkua missään julkisella paikalla tän hiuspehkon kanssa :snotty: Kovasti olis tehny mieli värjätäkin, mutta pelkään vähän, etten olis tän mahan kanssa jaksanut niin kauaa istua. Tai miten olisin kestänyt sen hajun.

Tuntuu, että tässä viikon sisällä tämä maha olis oikein ottanut jonkinlaisen kasvupyrähdyksen ja humpsahtanut kerralla ulospäin. Ja kyllä tuo alkaa jo painavalta tuntuakin. Mutta eikös näillä viikoilla (rv24) ala sikiöillä kasvutahti kiihtymään (painon suhteen)? Eilen oli kasvukontrolli ultra, edelleen kaikki niinkuin pitää. Ja samalla kysyin miten päin ja missä asennoissa nuo nyt sitten ovat ja sain varmistuksen siihen, että poika on tosiaan se joka nyrkkeilee miun vasempaan kylkeen ja tyttö tunkee varpaitaan miun kylkiluihin. Toki muuallakin liikkeitä tuntuu, mutta nuo ovat noiden lapsosten lempikohdat kiusata äitiä :D

Jätkällä on selvästi uhma alkanut. Mie olenkin vähän ihmeissäni miten noihin kohtauksiin pitäisi suhtautua, tähän asti kuitenkin ollut kiltti ja tottelevainen. Yhdestä artikkelista luin, ettei lapsen tuntemuksia saisi mitätöidä. Tyyliin "ei siitä nyt olisi kannattanut suuttua". Mutta olepa siinä sitten ymmärtäväinen ja kannustava äiti, kun toinen on puoli tuntia huutanut eteisessä täyttä kurkkua itkupotku raivarin kanssa, kun äiti erehtyi aukaisemaan kenkien tarranauhat, kun jätkä olisi halunnut itse :kieh:
Ja tuo on nyt ymmärtänyt mitä aijemmin oppimansa 'karkaa' sana tarkoittaa. Lähtee omille teilleen ja hokee 'karkaa, karkaa', kun haetaan kotiin takaisin. Ja taas on syytä raivarille...
Pukeminen on mennyt ihan kamalaksi. Mutta eiköhän tämä tästä helpota viimeistään, kun kasvaa niin isoksi, että muuttaa kotoa pois...
 
Oonkos muistanut kertoa mitä meijen plinsessa nykyään puhuu? :whistle: :eek: Daniel yritti mennä Kipsun huoneeseen, neiti kiiti oviaukkoon kädet levällään pojan eteen ja huusi Häivy! :eek: Sitte totes jommalle kummalle pojalle keittiön pöydän ääressä: häivy tyhmä! :eek: Siinä kohtaa loksahti mun suu auki kun tuijotin ja mietin että kuulinkohan oikein :eek: Tää häivy on nyt uusi sana jota viljellään koko ajan ja toinen -mun oma tulee aika nasevasti! Siis tuo on alle 2v! *miettii kuinka lirissä tulee viel olemaan tärpästikkelin kanssa* Ja uhma muuten pahenee pahenemistaan |O
 
Yli viikon nettipimennossa! :eek: Ihan kamalaa! Nyt näyttäis ainakin hetkellisesti toimivan...Yrittää hän lukea pikalukuna tekstit...ko kerkee...

Huivtti tuo Tuutilullan "häivy!"! :LOL: Meillä sanotaan sohvalla istuessa ko iskä istu vieressä että "väisty!" :LOL:
Kyllä meilä ainaskii tuo neiti on sellainen apina matkimaan noita isompia että huh huh! Välistä kyllä naurattaa tokaisut vaikka ei niin mukavia huudahduksia ain tuukkaan... :D

Muoks. Onnittelut vauvautuneille sekä suloisimmista suloisille 2-vuotiaille!!! :heart:
 
Meillä kuultua:

Essi kiukuttelee eteisen lattialla ja kysyn: "Tuleeko sulle uhmaikä?" Essi vastaa: "Tulee!" "No mistä se oikein tulee?" "Tuolta ovesta!!"

Ollaan mummulassa ja ukki nukkuu. Essi toteaa "Ukki nukkuu että jaksaa tukapilla käyvvä."

Sitten ihmisiä ajetaan tuoleista tai sohvalta huutamalla pois siitä, pois siitä! Ja samalla voidaan polkea jalkaa ja volyymi kasvaa... Mistä liene noin ison äänen ja temperamenttia saanu, ku isänsä on niin rauhallinen... :whistle:
 
tuutilulla aika hyvä tuo "häivy" mutta kun ajattelee että miten nuo mukulat matkiikaan puhetta,et pitää varmaan pikkusen tarkkailla omaakin puhetta :eek: välillä kyllä meikäläiselläkin nuo ärräpäät lentelee,mutta onneksi ei ole oppinu vielä ainakaan kiroilemaan :eek:


mie kävin taas kirppiksellä ja löysin 9e.lla lassien toppatakin+housut,ja koko komistus kuin uus,ja sitten välikausitakki 2e, hattu ja pari lindexin t-paitaa :D ei voinu olla ostamatta kun halvalla sai :D

vip minkä jonathanin toppapuvun ostit?mie aijon kyllä tolle persjalkaselle ostaa 86cm jonatanin puvun kun minusta tuo välikausi pukukin on 86cm ja aika reilu kuitenkin vielä.
ja kengistä ostin kirpikseltä lähes uudet goretexin talvikengät,ja sitten on anttilasta ostetut sellaset nupukkinahkakengät karvavuorella,miettinyt oon että pitäskö ostaa kuomat,mutta meillä oli viime talvena kuomat,niin ei niitä tullut pidettyy montaa kertaa jalassa.joten ne jäi uudenvereoiseksi.helpothan ne olis jalkaan laittaa,mutta en tiiä mitä teen,ostanko vai en...

jeps,taijan lähtee nuo likat viskaamaan tonne puoltiehen,ovat menossa isäsä luo.
 
Tuutis ja Rontti ja muutkin Tilda-ystävät, mistäs ostatte kankaat? Ajattelin yrittää jotain sydämiä ja muita helppoja juttuja tehdä ja huomasin että Sinooperissa myydään sen tyylisiä kauniita kankaita, mutta saisiko jostain muualta samantyylisiä? Onko ihan perus kangaskaupassa edullisemmin?
 
Topsy miä ole mitään aitoja kankaita ikinä ostanut. Minusta ne on aika arvokkaita noihin mun räpellyksiin :ashamed: Mut luulis että sitä löytyy norm kangaskaupastakin jos ei aitoa tildaa löydy niin muuta hempeää pienikuvioista taatusti on. netistä löytyy monestakin paikkaa jos haluaa tilata

http://www.google.fi/search?q=tilda+kangas&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_fiFI311FI311
 
Kiitos Tuutis, pitääpä tutustua. Huomenna menemme sinooperiin tutustumaan. Huopasydämiä niini(?)narulla täällä Annin kanssa askarrellaan, kivoja nämäkin.

Pitää tuota pikkuistakin kehua, on oppinut nyt itse menemään potalle ja huutamaan kun pitää mennä pyyhkimään. Äskenkin katosi keittiöstä ja kohta kuului "hyyhtimään!!", iso pissa oli tullut :heart: Kuulemma päiväkodissa tekee samoin, kehuivat kovasti miten helpottaa heidän töitään. Pitää vaan olla laittamatta mekkoja vähän aikaa, meinaa mekko jäädä pyllyt ja potan väliin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
No niin, kankaat ostettu, mutta mistä kaavat? Tuuutiiis, apua taas ;) Sydämiä aluksi, ehkä nalleja tai jotain sellaisesta yhdestä kappaleesta koostuvia.
Ootas katon löytyykö niitä tuolta netistä vielä... jos ei niin mun koneella ainakin on jotain... hetkonen
 
Heippa taas meiltäkin! :wave:

Pikaseen vaan kirjottelen taasen, sohva kutsuu...
Meillä oli 2v neuvola ja Eerohan sitten on painossa alle alakäyrän ja painokontrollia joulukuussa. Herra oli venähtänyt 6cm puolessa vuodessa pituutta ja painoa tullut . 300g. Huolissani olisin, jos poika ei söis, mutta kun syö!! Paremmin kuin isoveljensä, joka on samanlainen hoikkalainen. Nyt pitäs lisäillä rypsiöljyä ruokiin, en oo muistanut...
eli Eerolla oli siis 2v neuvolassa mittoina 86cm ja 10.3 kiloo (näin ulkomuistista)

Meillä myytiin sitte pinnasänky pois ja Eero siirtyi Onnin vanhaan sänkyyn. Iskä teki Onnille uuden sängyn, josta poika on kovin ylpeä!!
Hienosti on jäänyt yöunille uuteen sänkyyn ja nyt jäi ekoille päiväunillekin =) JEEJEE!! Yöllä on muutamat kerrat vaeltanut meitin makkarin ovelle, mutta hienosti jää sitten taas omaan sänkyyn, kun vie sinne. Onni kun lopetti noi hommat, niin Eero alottaa.. Onni jäi kyl meitin väliin aina, Eero jos viihtyis paremmin omassa petissään...
Nyt kahvetta ja Salkkarit ja kutimet!

Onnea muutes kaikille jo 2v täyttäneille!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
kopioi aikasta nopsaa niitä kaavoja noista kun ei tiedä kuinka kauan tuolla ovatten.

Täällä useampi tilda kirja http://picasaweb.google.com/ttianeu

http://picasaweb.google.com/EtiRugik/TildaLandsted02#
Kiitos. Mut minkä kokoisina nuo tulee tehdä? Tai siis miten osaat suurentaa tuota kaavaa? Kun tulostan niitä ovat ihan pieniä.
 

Yhteistyössä