Lokakuun 2007 taaperot, elokuussa/syyskuussa

Huomenta!

Ensimmäinen "vapaapäivä" tässä kuussa, joten näinhän se menee netissä :LOL: Ei tämäkään vapaapäivä periaatteessa ole, ensi viikolle olisi tuhat sata tuntia suunniteltavana, mutta halusin pitää tytöt kotona ja nauttia kiireettömyydestä kun ei tälle päivää oltu opetusta laitettu.

En ole ehtinyt töiden alkamisen jälkeen käydä lukemassa kuulumisia täällä, nyt pari viestiä luin, Rontin apina nauratti, en kyllä ikinä kuvittelisi että meillä tuo lammas tekisi tuollaista :D Ovat kyllä hassun erilaisia :heart: Ja Katjannalle kadehdittavat onnittelut painonpudotuksesta, voi että kun itsekin... Pari kiloa on tippunut kun töiden kiireyden vuoksi, mutta vielä pitäisi saada pois...

Työt ovat kyllä alkaneet tosi hyvin, siis sen suhteen että työpaikka on tosi ihana. Opetettavia ryhmiä minulla 10, joissa on 10-25 oppilasta. Joten työsarkaa riittää... opiskelijat ovat suurinosa 16 vuotiaita, parissa ryhmässä on myös aikuisia. Ihan rentoa ja kivaa nuorisoa ovat nuo meidän oppilaat onneksi. Opetusta on järkiään ollut joka päivä klo 8-16, joten illat on sitten mennyt suunnitellessa. 10-12 tunnin päiviä olen tehnyt, joten ehkä tässä on vapaapäivä paikallaan kun viikonloputkin on mennyt töissä. Yleensä opetan 8-16 ja jään sitten vielä töihin, yritän tulla kotiin ennen kahdeksaa illalla, että ehdin tytöille sanoa hyvää yötä. Luojan kiitos tuo mies on olemassa, täytyy kyllä sanoa että on hoitanut meidän perheen arjen viimeisen kuukauden.

Mutta kyllä on ollut mukavaa, tyttöjäkään ei ole ollut ikävä kun juurihan tässä olin 2½ vuotta kotona. Ja kyllä välillä pidän illan vapaata. Ja kokoajanhan tämä helpottaa, meillähän työajasta n. puolet on suunnitteluun varattu, joten nyt kun teen täyttä 8 tunnin päivää, on minulla sitten loppuvuodesta ne suunnittelutunnin työsuunnitelmassa, joten siinä sitten pari kuukautta lekoilen :LOL:

Tänään pitäisi värjätä hiukset ja tehdä tsatsiki, meillä on miehen 40 v juhlat lauantaina ja 40 ihmistä pitäisi juhlittaa. On ollut kyllä kiva näitä juhliakin järjestää, vähän vastapainoa työlle. Tuossa meidän isän galleriassa ajateltiin juhlat pitää, siellä mentiin naimisiinkin reilu 3 vuotta sitten :heart:

Mukavaa syksyä kaikille ja tsemppiä töihin tai arjen pyöritykseen :)
 
ainiin, ja Mintun kuulumiset :ashamed: Pari viikkoa tyttö itki kun vietiin päiväkotiin, mutta nyt on alkanut helpottaa. Silloinkin itku loppui kun ovelle pääsin, eli pois näköpiiristä. Pari viikkoa oli myös aina silloin tällöin parahtanut itkuun ja sanonut "ikävä", mutta nyt sekin on loppunut. Ihana hoitopaikka on Mintulla, tosi sydämellisiä hoitajia. Minttu puhuu jo täysin, en ole enää törmännyt sanaan jota ei tietäisi perussanastosta mitä päivisin käytetään. Kovasti askartelee ja piirtää, sekä ajelee potkulaudalla ja mopolla. Potkulauta ostettiin Annille mutta Anni ei siitä sitten innostunut, Minttu kyllä :)

Anni on myös reipas viskari, voi sitä onnenpäivää kun eilen hänellä viskarikerho päiväkodissa alkoi. On tykännyt kovasti olla päiväkodissa, joka päivä lähtee innoissaan. Toivottavasti kestääkin.

Jahas, pitää mennä ottamaan kynä pois, piirtelee lattiaan ja kun kielsin, kuului vastaus: "paa kiinni, suu!" :LOL:
 
Kai mie tännekin pitää laittaa mahakuvaa uteliaille (ja kun vielä lupasin aiemmin) :D Menossa rv20

Ei tuo nyt niin kamalan isolta näytä, paitsi kun vertaa pojan odotuskuviin. Ja sukupuoletkin voin paljastaa, kun ne tuolla odotusketjussakin paljastin. Eli poika ja melko varma tyttö. Oli vähän siveämpi tapaus tuo toinen, joten ei kovin hyvää kuvakulmaa tarjonnut :whistle:
 
Aivan ihana vauvamasu Hipkukalla :heart: pieneltä ja sievältä tuo minusta näyttää ja vielä kun ottaa huomiaan että siellä asustaa kaksi vauvaa. Kiva kun saatte tytön ja pojan. :heart:

Kiva oli kuulla Topsystakin, Jotenkin en osannut kuvitella että Minttu olisi jäänyt hoitoon itkemään. Olin aika varma ettei itke ollenkaan kun hoitoon lähtee. Kiva kuitenkin kun on mennyt ohi jo. Kirjoittele vaan lisääkin jos aika antaa myöten. Mikä on viskari?

Jeps, mutta jatketaan taas iltatouhuja. Jätän koneen vielä auki jospa vaikka pääsisin uudestaankin piipahtamaan tänne. :D
 
Katjanna, viskari on viisivuotiaiden kerho. Eli Annin ryhmästä kaikki 5 vuotiaat kerran viikossa tekevät jotain "viisivuotiaiden juttuja", en kyl vielä tiedä mitä, kun kerran vasta on ollut. Silloin piti viedä perheenjäsenistä kuvia ja saivat niistä kertoa.
 
Iltaa :wave: Miula kiirettä pitäny,tai pitäny ja pitäny.Oon ollu ihan väsyny etten jaksa iltasin enää koneellakaan istua.Sit väsymyksen takia (kai) tullu rytmihäiriöitä.Niitä ollut joskus aikasemminkin jos on ollu stressiä. :(

Rontin apina nauratti. Meillä kanssa apinan elkeitä.Kerhossa ihmettelin mihin tyttö katosi,löysin talon keittiöstä..pöydällä seisoi ja oli varastanut omenan ja kakkua.Samana päivänä kun saavuimme kotiin,lämmitin tytölle ruokaa,ihmettelin olohuoneesta kantautuvaa hihkuntaa "jee".Menin katsomaan niin neiti oli sitten mustekynällä piirtänyt juuri maalatuille (huoneisto oli remontoitu ennen kuin muutimme vuokralle) olohuoneen seinille |O :eek:

Hipkukan masu aivan ihana,sievä pikkuinen maha.Kuvittelin jotenkin että siula on jo tosi iso maha :D Ja ihanaa,tyttö ja poika matkustajat kyydissä :heart: Onko he muuten eri vai samamunaisia?Oot varmaan kertonukkin mutta miulta mennyt ohi.

Katjannalle tsemppiä hyvin alkaneeseen painon pudotukseen.Kuulostat tosi motivoituneelta ja varmasti tuottaa tulosta.Miun pitäs kanssa.Taas viime viikonloppuna miulta kysyttiin olenko raskaana,kuulemma näytän ku oisin 4 kk :( :ashamed: Ja miekun luulin et suurinosa mahasta on jo hävinnyt :'(

Mites tuutiksen poppoo voi?

[/b]bb mie tallennan bb:n ja katson aamulla,käyn meinaa ennen 22 jo nukkuu.Salkkareita ja dokumentteja seuraan myös.Katsoiko teistä kukaan sitä dokkaria ku murhavaisto?Kerto meedioista jotka tunnisti murhaajan.Kauhee juttu kyl..ja mielenkiintonen.

Kiva kuulla
topsystäkin voi vitsi miusta ois niin ihanaa olla opettaja.Haaveammatti...tosin aika kaukana.Mut aika lähelle pääsen kun kouluttauduin koulunkäyntiavustajaksi.Kouluelämää se on sekin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vip1:
Hipkukan masu aivan ihana,sievä pikkuinen maha.Kuvittelin jotenkin että siula on jo tosi iso maha :D Ja ihanaa,tyttö ja poika matkustajat kyydissä :heart: Onko he muuten eri vai samamunaisia?Oot varmaan kertonukkin mutta miulta mennyt ohi.
Erimunaiset. Alkion siirrossa siirrettiin kaksi. Otettiin harkittu kaksosten riski ja nyt taitaa oikeasti alkaa kirkastua, mitä se merkitseekään :whistle: Mitenköhän sitä selviääkään kolmen alle kolmivuotiaan kanssa ensi keväänä...
Tuota miun mahan kokoa on monikin jo katsellut, kun perhekerhoissa on muitakin odottajia ja heistä on kiva vertailla. Muutkin ovat sitä mieltä, että pieni on. Minusta taas alkaa jo olemaan aika iso. Tosin eihän pojastakaan mitään isoa mahaa tullut, semmoinen sievä pieni ja pyöreä. Jos nyt sitten tulee mahasta samaa kokoluokkaa kuin normisti yksösraskauksissa :D
 
Pikainen pyörähdys ennen nukkumaan menoa.

Kiva kuulla Topsysta ja tytöistä piiitkstä aikaa :D

Vipille jaksamisia sinne :hug:

Ja meillä tauti edelleen jyllää |O Esikoinen (äidin 16v kulta) haettiin tiistaina keskne päivän kotiin. Ja täytyy sanoa että kyllä oli poika eilen kipeä :( Itkeä miltei tihrusti (ja varmaan omassa huoneessa itkikin, silmistä huomasi.. muttei mun nähden) julmettua mahakipua. Kuulemma enempi sattui kuin aikanaan umpparitulehduksen aikoihin. Ei oksentanut mutta ripuloi senkin edestä... Ja Kiialla menossa 7 päivä |O Tosin tänään jo hiukan kiinteämpää satsi ja onneksi ei pahimmillaankaan ripuloinut kuin 3-4x vrk. Mutta Kipsulla on sekin kun ei juo muuta kuin maitoa ja maito taas saattaa lisätä sitä ripulointia... Ukko ja ukon poika tulematta vielä....

Ehk tää tauti viikonlopun aikana hellittää... toivottavasti! Jos tuo Kipsun maha ei rauhotu niin lääkäriin lähdetään... Onneksi tyttö on ihan pirteä ja oma touhukas itsensä :)

Hipkukka
:heart: Pieni poika ja tyttö, ihanaa! :heart: Ja söpö masu!
 
Huh, mä tulin hakemaan inspiraatiota alottaa siivous :| ei huvittas sitten pätkääkään, tai kai mua paremminkin huvittas, mutta mä en jaksais sitten millään. Kuumakin on, hikoiluttaa vaan |O No pyykinpesukoneen sain sentään jo päälle.
Juholle levitin tohon lattiaan jo liikennematon että saan siivota rauhassa, mutta sitten aattelinkin eka piipahtaa tässä :whistle:

Mä olisin niiiin sata nolla valmis synnyttämään. Koko ajan särkee ja kolottaa jostain, lähinnä jalkoja ja selkää. Tuntuu että synnyttäminenkin on pieni kipu verrattuna näihin jokapäiväisiin kipuihin |O Kyllä mua jonkin verran supisteleekin, tosin kivuttomasti, lisää supisteluja sais varmasti aikaan kunnon hikilenkillä ja muulla rehkimisellä, mutta ei musta siihen kyllä ole :ashamed: niin paljon nyt särkee joka paikkaan että jos tästä vielä kunnon lenkille lähtis, niin turha olis enään kuvitella liikkuvansa minneen.

Hipkukalla tosiaan ihana pikkumasu ja vielä kun sentään ajattelee että siellä kaksi on :eek: Onnea tyttö ja poikalupauksesta :D :flower:

ja vielä tosta eläinten kiusaamisesta, meillä ei ainakaan kissojen kiusaamisessa auta se, että kissa raapasee tai purasee, väliin tulee ihan vertakin ja itkua tietty, mutta se kun unohtuu sekunnissa, niin unohtuu kyllä sekin ettei saa härnätä.
Koira onkin sitten jo omaa lajiaan, se jotenkin nauttii kun saa Juholta huomiota, oli se sitten minkälaista huomiota tahansa, liekkö siitä johtuu että on pentu. Mulla se taitaa olla hermo kaikista kireimmällä aina niissä tilanteissa. Nyt ei pariin päivään oo tarvinut ottaa lelua pois tai laittaa hetkeks arestiin, mutta sekin hetki varmaan taas koittaa jahka ollaan enemmän tässä kotosalla taas, kun on pari edellistä päivää ollu semmosta lentämistä paikasta toiseen.

Ja voi elämä sentään.. mulla on yks "tuttu" siellä bb talossa :eek: vanha luokkakaveri :eek:

Tuutiksen poppoolle kovasti paranemisia!!

Kiva oli lukea topsyn ja tyttöjen kuulumisia, kirjottele useemminkin :D

Voi elämä, Juho sai raivarin, kun joku sen auto joka on pakko saada on menny sohvan alle, ja mä en todellakaan mene mahalleni sitä tohon lattialle sieltä kaivamaan |O voi vadelma, pitää vissiin hakee ukko tallista se kaivamaan, kun en viiti ruveta tätä suuren suurta kulmasohvaa siirtämäänkään yksin, mutta kuulohan tässä kohta lähtee |O
 
Täällä ollaan vielä yhessä kasassa. :wave:
Nivuset kipeänä, lonkkia särkee, alaselkää särkee, alavatsaa kiristää ja alapää tuntuu muutenkin turvonneelta. :/
Ja näiden kanssa mennään tietysti yliajalle, niinkuin ekassakin raskaudessa. :/
Ei ole olossa kehumista... :ashamed: Viikkoja taitaa olla 38+5?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Pupulle ja pepisalle jaksamisia loppuajoille :hug: Ei mee enää kauan kun saatte pienet syliin :heart: Jotenkin palaa mieleen kuinka kypsää kamaa ite olin Kiian loppuaikoina :LOL:
Mä alan oleen jo oikeesti vähän liiankin kypsä, vielä viikko sitten ei mitään, mutta nyt se on iskeny kun salama kirkkaalta taivaalta, siis se kypsyys..
Ja sen kuulee, koko kylä varmaan kuullu kun mä menetän välillä hermoni mitä kummallisemmista asioista. Ja helvatti, isännältäkin loppuu kesäloma nyt, että kiva sitten kun mä saan olla ens viikollakin yksin tässä härdellissä :whistle: :|
Tosin, anopilla olis ens viikko lomaa ja tuleekin maanantaina tänne siks aikaa ettei mun tarvii Juhoa ottaa neuvolaan mukaan, mutta muuten mä en sitä tänne kyllä tahdo, tai sitten se saattaa pahimmassa tapauksessa tietää jonkinlaista maailmanloppua ainakin mun osalta..

Keskiviikkona olis se niinkutsuttu eräpäivä sitten... :xmas:
 
hipkukka ihana masu :heart: :heart: mulla on ihan pikkiriikkisen isompi,mut onhan mulla viikkoja vähän enemmän..nautitaan pienestä mahasta niin pitkään ku mahdollista,eipähän tuu noita kauheita kolotuksia mitä pupulla ja pepisalla :D
 
täällä palstalla on ollu näköjää hiljais eloa :eek: eipä kyllä kummempia tännekkää.tytyllä ens viikolla lomaviikko kun ukolla pakkoloma viikko,niin mitäpä tota hoitoonkaan vie.

tänä aamuna tökkäs sitten sormensa uuninluukkuun ,ja kamala mikä parku..eipä näytä muistavan että kun uunissa tulet niin se on kuuma..no kahessa sormessa rakkulat :eek:

toppapukua pitäs mehästää..yhen ostin kirpparilta mutta olipa sitten iso..miten sitä kuvittelee että tolle menee ulkovaatteetkin 92cm,kun suurinosa sisävaatteista on 92cm.siä
no housut menee vielä 86cm,kun on tollanen persjalkanen :D
 
Hei,

Jaksamista kaikille kolottelijoille :hug: Minäkin muistan kuinka tympeää se loppuaika oli, varsinkin toisessa raskaudessa. En muista että olisin esikoisen odotuksen aikaan ollut yhtään kypsä. Mulla ei ole kummaltakaan ollut kovin iso maha, mutta silti tuo toinen raskaus tökki loppuajasta.

Minä olen täällä jo vähän aloitellut keittiön kaappien pesua. Vitriini kaapit sain tänään pestyä ja viime viikolla pesin lautaslaatikot. Pikku hiljaa pitää yrittää käydä laatikko kerrallansa. Kovasti tässä miehen kans aamulla suunniteltiin että vaihdettais olohuoneen järjestystä, mutta into lopahti eikä varmaan ainakaan tänään sitä tehdä.

Eilen kävin ostamassa Lindexiltä lapsille muutaman uuden vaatteen päiväkotiin. Itsellekin ostin yhden puseron töihin :D Nyt kun on vähän alkanut paino tippua niin on kiva ostaa itsellekin uusia vaatteita.

Eilen käytiin illalla äitin ja kaikkien mun kolmen pikkusiskon kans Rossossa syömässä ja sen jälkeen elokuvissa katsomassa Haarautuvan rakkauden talo. Elokuva ei ollut ihan niin hyvä mitä odotin. :/ Mutta kiva oli silti käydä, sai vähän vaihtelua tähän elämään. :D

Aatu nukkuu ja Anni on kavereiden kans ulkona. Iltapäivällä tulee appivanhemmat kylään kera täytekakun :p Nyt voikin sitten hyvillä mielin herkutella kun äsken kävin lenkillä :LOL:

Mukavaa ja aurinkoista sunnuntai päivää kaikille :wave: B)
 
tin
Pikamerkkaus! :wave:
Ihanat masut hipkukalla ja dogtorilla! :heart: Hippikselle onnea lupauksista :) Tuutilta hyvä kysymys: onko samaa vai eri sukupuolta :D :LOL: :saint: :whistle:

Oon lähdös tästä kouluun, tai siis meillä on 2h koulua ja sitte alkaa psykiatrinen harjottelu. AAAAAPUA! Meen jollekki akuuttiosastolle Törnävälle. Ja Tatulla on eka päiväkotipäivä. Jänskää :)
 
Huomenta!
Kylläpä väsyttäs vielä, Juho nukkuu, vaan ite oli noustava. Kohta on suunnattava neuvolaan taasen ja anoppia tässä oottelen jotta tulis pojiua hoitamaan siks aikaa. Anopilla kun on loma viikko tää viikko että se voi päivystää koska mä synnytän |O
Anoppi on nyt sitten ekaa kertaa tulossa Juhoa hoitamaan, ja varmasti reilun tunnin pärjäävätkin loistavasti.

Pitäs vissiin jotain aamupalaakin vähän itelleen, jos koirankin ruokkis.

Dogtorilla ihana massu!

Pakko muuten hehkuttaa että vähänkö oli eilen luksusta kun ei särkeny eikä kolottanu mistään, no tänään varmaan sitten senkin eestä..
 
Näin se päättyy kotiäidin ura mulla :( :( Ikinä enää tätä saa kokea, aika masentavaa :( Mutta toisaalta kaipaa jo työelämäänkin ja TILIPÄIVÄÄ!! Loppuu pahin köyhyys sentäs tästä hyvästä.
Oltiin tänään tutustumassa poikien hoitopaikkaan, tuttu pph, Onnin vanha. Pojat olis oleet pidempäänkin sielä :) Huomenna sitten..
Menen siis hoitamaan päiväkotiin pikkusia :) Ei pääse kotiolot unohtuun ;)
Eniten kauhistuttaa, kuinka meitin aamut sujuu... pojat kun nukkuis nykyään pidempään.. Onneks pääsääntösesti ne menee 7.30 hoitoon, niin ei ihan sianpiarun aikaan tartte herätellä. Ite meen aikasin kyllä, mut ukko sit hoitaa viemiset.
Nyt lähden vimppaa kertaa viemään Onnia kerhoon, jatkaa sitten jatkossa aamuryhmässä.
 

Yhteistyössä