LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

terveisiä taas hammaslääkäristä..prkle, :headwall: jos olisin viikko sitten tienny minkalainen souvi yhen helkatin viisauden hampaan poistosta tulee niin en olis ikimaailmassa antanu sitä poistaa.
eli sitä kuuluisaa koloa pakotti taas viimeyönä,soitin aamulla hammaslääkäriin,sain ajan yheksi.no hampilääkäri katto (ei ollu sama kuka poisti)
sano että sinne pohjalle olis pitänyt jäädä sellanen verihyytymä joka sitten auttaa kudosten paranemiseen,nyt minulla kollotti pelkkä kuiva luu siellä..ja sen tähden se on tulehtunu..eiku puudutusta..ei yks piikki tointanu,sitten laitto jonkun johtopuudutuksen,,ja johan rupes tointamaan..miulla puol päätä puuduksissa..kaapi sieltä mömmöö pois,ja laitto jonkun kamfertipoille maistuvan tökötin sinne pohjalle,jota ei oteta pois.
ja pitäs kuulema ruveta 600mg buranalla pärjäämään. :eek:
kieltämättä pelottaa et miten on kipee kun puudutus lähtee pois :whistle:
kysy lekuri että enkö saanut kirjallisia ohjeita silloin kun nyhettii tuo hampi pois,sanoin etten saanut mitään..

venla ei nukkunut ulkona ku pari tuntia,laitoin lämpömittarin toiselle puvun sisälle et ihan mielen kiinnon vuoksi katon kuinka lämmin tuolla vaunussa tytyllä on..25 astetta oli puvun sisällä lämmintä..et tarkenee neiti ainakin :D

pitää sille lähtee jotakin välipallukkaa antamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Moro!

Perhekerhossa oltiin taas aamulla... Eemeli nukahti siellä syliin. On tosi mieltä ylentävää olla siellä ja katella kun siellä vaan juorutaan ja kahvitellaan. Onhan siinä tietty eemelille seurattavaa, mutta kyllä sitä oikeasti välillä kaipais jotain muutakin. Työntekijä ei ollut paikalla, joten ei voinut ehdotella mitään... Kyll mä taidan sen nyt uskoa ja siirtyä johonkin muualle kerhoon. Jos vaikka jostain löytyisi sellainen kerho, jossa edes välillä tehtäis jotain muutakin kuin istuttais kahvilla...
Ja minusta se kahvittelu ja juoruilu siellä on just sitä parasta antia :D No toki on ihana kun joka kerta on askartelua tms, ohjattuna toimintona, että anni saapi siinä touhuta, mut en minä niitä kyllä jaksa yhtään :) Mintun kans löhötään lattialla ja jutellaan muiden mammojen kanssa. Mitä toivoisit Lillis että siellä tehtäis? Eikö teillä ole mitään tosiaan järkkäilty siinä kahvittelun lomassa? Riippuu varmaan paljon seurakunnasta ja ohjaajista, millasta siellä on. Edellisessä asuinpaikassa perhekerho oli tosi hieno, järjestetty vaikka mitä ja ohjaajaa monenlaista. Nykyinen vähän pliisumpi, mut ihan ok vielä. Parin kuun päästä on valokuvaus, saadaan Mintustakin eka kuva :D Pitää ottaa Bumbo mukaan niin pysyy pystyssä :D Siinä taas yksi hyvä syys hankkia Bumbo! :LOL:
Ai niin kun mitä olis järkätty? Akat vaan juoruaa kylän asioista. Mä en ikinä ole ollut tänn kylän asioista perillä kuin tänään taas :saint:
Voi kun oliskin jotain askartelua tai laulamista tai ihan mitä tahansa mitä vois tehdä lasten kanssa...

Mä itte järjestin aina joka kerralle jonkun pikku jutun. Oli joku pieni laulu-, loru- tai satuhetki. Tai sitten askarreltiin tai tai tai... äidit sai joo istua kahvilla juoruamassa, jos halusivat tai sitten olla lasten kanssa tekemässä hommia. Mutta siis katsoin, että edes joka toinen kerta oli jotain pikkuista ohjelmaa myös näille vauvoille. Siis joo, sen takia mielestäni mulla on varaa valittaa :LOL: :saint:
Eikä mun puolesta tarviis edes olla joka kerta, kun olis edes vaikka kerran kuussa jotain, mutta aika hiljasta on... :(
 
Pitääks munkin ostaa meille tollanen "potta" meinaan bumbo |O Kiiallehan tulee ongelmia jos hälle ei ole ja kaikilla muilla on :whistle:

Miä muutes korjasin eilen meijen syöttötuolin. On se sellanen perus sydeemi mistä tulee se pöytäkin. levy oli irti lähtenyt Danielin jäljiltä ja en jaksanut alkaa vasaraa ettimään vaan porakone oli helpommassa paikassa. Klo 23 tuolla ruuvailin levyä kiinni. Ukko tuli jo kysymään että mitä ihmettä miä teen :D Kiia testas sitä aamulla 5min ja viihty hirveen hyvin. Nyt on tuoli ehjänä oottamassa sitte sitä käyttöä. Ja ajattelin että samapa tuo missä typy syödessä istuu sylissä vai syöttötuolissa. Sitterissä ei suostu syömään kun on liian vaakataso
 
niinukka *puhaltaa koloon* :hug: :D Miten sulta se hyytymä on sieltä pois lähtenyt? Mulla on ihmeen hyvin parantunut tuo maanantaina nykästyn hampaan kohta. Ja kyl kun kielellä kokeilen niin siellä jotain "löllöä" on :x Siis muuta kuin ruokaa.

Toivottavasti se sun suus alkais jo paranemaan :hug: Se särky kun vaikuttaa koko ajan ja on paha yrittääkään sulkea mielestä pois :/
 
mileko hmmm.. onkos teidàn puuroissa lisàttynà sitten siihen jo kalsiumiakin ? kun noihin vissiin on ja ajattelin ettà tuleeko sitten liikaa kalsiumia jos siihen pistàà sità maitoa joukkoon ? On muuten hyvà idea! Kiitos! :D:D
 
Mun pitäs tosiaan varata aika viisaudenhampaiden poistoon. Ei saa pelotella |O Kahen viikon päästä on normaali paikkaus, jos sitten puhuis tuosta poistamisestakin. Jos uskallan... :ashamed:

Syöttötuolista Mikä olis hyvä? Tai ennemminkin mihin kannattas kiinnittää huomiota kun valittee semmosta? Mie kauheesti haikailin Tripp Trapp:ia mut nyt kuulin, että yhelle äitille oli fysioterapeutti sanonut, että se ei ole hyvä. Istuinosa liian ahdas ymmärtääkseni :/ Ja onhan se hirmu kalliskin.

Perhekerhoista mie olen käynyt vauvakahvilassa ja minusta nimenomaan se juoruilu on parasta. Tosin täällä ei juoruilla paikkakunnan asioista vaan pohditaan vauvoja ja villalankoja ja kotitöitä. Miust on ihana nähä välillä ihmisiä ja saada höpöttää :D Mut kai se on paljon kiinni niistä muista kävijöistäkin millanen on ilmapiiri ja henki. Tuolla on lisäksi paljon järjestetty ohjelmaa, on käyny lääkäri puhumassa lasten ensiavusta, allergioista, on ollu aiheita vauvahieronnasta, vuorovaikutuksesta, vaate-esittelijöitä.... nyt on tulossa valokuvaus (sopivasti pojan ½ vuotis päivänä).
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Hammas (tai siis tässä tapauksessa kolon ) särky on yks pahimmista ja ärsyttävimmistä kivuista ja päänsärky on toinen. Mieluummin vaik synnyttäsin pari vuorokautta kun pitäsin kovaa hammassärkyä |O
Tota noin. kyl miä mielummin sen hammassäryn silti ottaisin :D Siihen sentään saa vetää nappia naamaan
 
Heidi
Riisivellissä on 60mg kalsiumia/100g ja esim vadelma-kaurapuurossa 90mg/100g. En oikein usko, et sais liikaa kalsiumia, kun saishan vauva sen maidossakii. Velliä tai vellimaitoo kuitenkii määrällisesti menee vähemmän kun pelkkää maitoo.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalsium
Tossa linkissä on kalsiumin tarpeesta. Jostain toisaalta luin, että kalsiumia pitäis saada päivittäisen tarpeen lisäks yli 2g ennenkuin aiheuttaa toksisuutta. Vauva ei maidosta, vellistä ja puurosta pysty sitä määrää saamaan. Tai pystyy, mut määrä ois järkyttävä. Laskekoon ken osaa... :D

Tuuti
Kyl minä synnyttäsin silti mieluummin. Siihen saa spinaalin ja sit voi hervottomana hihitellä. Nappeja kun vetää, auttaa hetkeks ja sit alkaa uudelleen ja sit alkaa vielä närästämään. Hammassärkynen joutuu lisäks hammaslääkäriin.
Synnyttäessä saa palkinnoks vauvan, hammaslääkäri ei anna aikuiselle ees kiiltokuvaa... :kieh:
 
merkkailen vaan..meen ratsastamaan nyt..ja pitää ehket illalla venytellä et pääsee aamulla edes jotenkin päin sängystä ylös..huomenna on varmaan äidillä että pojalla opetellaan ryömimään päivä :LOL:
palaan sit kera kuvien :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Moro!

Perhekerhossa oltiin taas aamulla... Eemeli nukahti siellä syliin. On tosi mieltä ylentävää olla siellä ja katella kun siellä vaan juorutaan ja kahvitellaan. Onhan siinä tietty eemelille seurattavaa, mutta kyllä sitä oikeasti välillä kaipais jotain muutakin. Työntekijä ei ollut paikalla, joten ei voinut ehdotella mitään... Kyll mä taidan sen nyt uskoa ja siirtyä johonkin muualle kerhoon. Jos vaikka jostain löytyisi sellainen kerho, jossa edes välillä tehtäis jotain muutakin kuin istuttais kahvilla...
Ja minusta se kahvittelu ja juoruilu siellä on just sitä parasta antia :D No toki on ihana kun joka kerta on askartelua tms, ohjattuna toimintona, että anni saapi siinä touhuta, mut en minä niitä kyllä jaksa yhtään :) Mintun kans löhötään lattialla ja jutellaan muiden mammojen kanssa. Mitä toivoisit Lillis että siellä tehtäis? Eikö teillä ole mitään tosiaan järkkäilty siinä kahvittelun lomassa? Riippuu varmaan paljon seurakunnasta ja ohjaajista, millasta siellä on. Edellisessä asuinpaikassa perhekerho oli tosi hieno, järjestetty vaikka mitä ja ohjaajaa monenlaista. Nykyinen vähän pliisumpi, mut ihan ok vielä. Parin kuun päästä on valokuvaus, saadaan Mintustakin eka kuva :D Pitää ottaa Bumbo mukaan niin pysyy pystyssä :D Siinä taas yksi hyvä syys hankkia Bumbo! :LOL:
Ai niin kun mitä olis järkätty? Akat vaan juoruaa kylän asioista. Mä en ikinä ole ollut tänn kylän asioista perillä kuin tänään taas :saint:
Voi kun oliskin jotain askartelua tai laulamista tai ihan mitä tahansa mitä vois tehdä lasten kanssa...

Mä itte järjestin aina joka kerralle jonkun pikku jutun. Oli joku pieni laulu-, loru- tai satuhetki. Tai sitten askarreltiin tai tai tai... äidit sai joo istua kahvilla juoruamassa, jos halusivat tai sitten olla lasten kanssa tekemässä hommia. Mutta siis katsoin, että edes joka toinen kerta oli jotain pikkuista ohjelmaa myös näille vauvoille. Siis joo, sen takia mielestäni mulla on varaa valittaa :LOL: :saint:
Eikä mun puolesta tarviis edes olla joka kerta, kun olis edes vaikka kerran kuussa jotain, mutta aika hiljasta on... :(
no höh, onpa tylsää kun vaan akat juoruaa... siis ei mullakaan se juoruilu onnistuis jos tätit ei annille mitään järkkäis, mähän sitä joutuisin viihdyttämään :D Toivotaan et teillekin löytyy kiva kerho.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Synnyttäessä saa palkinnoks vauvan, hammaslääkäri ei anna aikuiselle ees kiiltokuvaa... :kieh:
Mä sain viimeks hammaslääkäriltä tarrakuvan :LOL: olin kuulemma niin reipas, kun kestin porausta ilman puudutusta. Tapahtu viime kesänä eli oli jo mahakin.
 
tuutilulla ei harmainta haisuu miten se verihyytymä on hävinnyt,sillo sunnuntaina siellä hammaspäivystyksessä se lekuri sano et se on aivan kuiva koko pohja..olis hitto sillo tehny tän saman homman ku teki tämän pvän lekuri,olis varmaan jo kunnossa koko kolo.
jospa tämä tästä..nyt ei sais tuolla puolella edes syödä..

mileko miula aika ajoin kovaa pääkipua,voi kai luokitella mikreeniksi.en kyllä haluis pahimmalle vihamiehellenikää kumpaakaan kipua..siis niin kauheita kumpikin,hammas sekä pääkipu..sanoinkin miehelle et en tiiä miten kukaan miun kanssa pystys elämään jos miulla jotakin kroonista hermosärkyy tai muuta kipuu joka olis koko ajan..sillä mie olin niin kiukkune ja hermostunu ja tuntu et mitään ei jaksa tehä..siiiiis aivan ärsyttävä olotila.
 
Kyl meidänkin Minttu "mikäs tän pojan nimi on" tyttönen saa joskus mekon päällensä:



Huomatkaapas muuten uus heeno sitteri jonka ostin kirppikseltä :D Ei saa kaupasta enää noin kirkkaita värejä ja suloisia kuvioita (Mintun alla enemmän kirahveja). Ja ihan 4 euroa piti pulittaa... ostin ton jalkatuen vuoksi, kun edellisessä tuli jo reuna vastaan ja minttu hakkas pohkeitaan rautatankoa vasten :(
 
meillä perhekerhossa on aina jotain puuhaa lapsille, ja kyllä äiditkin saa osallistua.. =) ja meillä ei juoruilla kylän asioista tms..kun ei juuri kukaan täällä tunne toisiaan entuudestaan, jutellaan mukavia, lapsista tietty lähinnä.
 
syöttötuolista meillä sellanen "niemen tehtaiden" puinen minkä saa sit käännettyä pöydäks ja tuoliks.....jos ymmärsitte :LOL: :LOL: hyväks oon havainnu....

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1615/pl
melkein tommonen

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1706/pl
ja tommonen pehmuste
 
syöttötuolista meillä sittarista ostettu semmonen tripp trapin tyylinen.Toi on tosi ahdas miusta.Hyvä puoli on se että lapsi ei pääse itse kampeemaan pois siitä mut sit huono puoli et on niin ahdas et saa suurinpiirtein lapsenjalat väännellä pois sieltä.

hölötystä meilläkin hirvee huuto ja kiljuminen...vierailla yleensä Ella aika hiljanen.Onks kellään ollu niin et kerran tai pari on jo kääntynyt vatsalta selälle muttei sen jälkeen enää ole tehnyt sitä.Meillä on jo kuukauden päivät kun viimeeksi kääntyi.Nyt on ku patukka eikä käänny mihkään :eek:

ehkäsystä itse käytin joskus ehkäsyrengasta ja oli hyvä. :D

Tänään ollaan riennetty kylillä koko päivä.Kohta tulee miun veljen perhe ja koko perheen tukka pitäisi leikata ja laittaa.Huh.Paitsi kummipojalla on uhmaikä ja ei anna kenenkään leikata tukkaa-kauhea pehko :eek:
 
Me käytiin ostamassa Annille oikeat mono sukset kun mummu antoi rahan niihin. Kävin tekemässä tytölle ladun tuohon pihalle ja siellä hiihdeltiin tunnin verran yhdessä. Nyt on äitikin saanut tälle päivää liikuntaa :D Tunnin päästä pitää lähteä kiikuttamaan tyttöä kylälle jumppaan.

Huomasin tuolla ulkona äsken että voisin käydä itsekin hiihtelemässä oikealla ladulla, vaikka huomenna. Oli aivan ihana hiihdellä ja niin hyvin luisti tuossa kotipihallakin. :LOL:

Meillä on myös tuollainen niemen tehtaiden syöttötuoli, mutta taitaa olla "karvalakki" mallia kun ei ole mikään pyödäksi säädettävä versio. Anni mahtui tosi hyvin siihen vielä isompanakin.

Pitää lähteä laittamaan Aatulle päivällinen ja sitten jumpalle neitiä kuskaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Heidi
Riisivellissä on 60mg kalsiumia/100g ja esim vadelma-kaurapuurossa 90mg/100g. En oikein usko, et sais liikaa kalsiumia, kun saishan vauva sen maidossakii. Velliä tai vellimaitoo kuitenkii määrällisesti menee vähemmän kun pelkkää maitoo.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalsium
Tossa linkissä on kalsiumin tarpeesta. Jostain toisaalta luin, että kalsiumia pitäis saada päivittäisen tarpeen lisäks yli 2g ennenkuin aiheuttaa toksisuutta. Vauva ei maidosta, vellistä ja puurosta pysty sitä määrää saamaan. Tai pystyy, mut määrä ois järkyttävä. Laskekoon ken osaa... :D

Tuuti
Kyl minä synnyttäsin silti mieluummin. Siihen saa spinaalin ja sit voi hervottomana hihitellä. Nappeja kun vetää, auttaa hetkeks ja sit alkaa uudelleen ja sit alkaa vielä närästämään. Hammassärkynen joutuu lisäks hammaslääkäriin.
Synnyttäessä saa palkinnoks vauvan, hammaslääkäri ei anna aikuiselle ees kiiltokuvaa... :kieh:
Mut se hammaslääkäri antaa terveet hampaat :saint: *joku iloisena kun ei uutta aikaa tarvinnut sopia* :D
 

Yhteistyössä