Ai niin kun mitä olis järkätty? Akat vaan juoruaa kylän asioista. Mä en ikinä ole ollut tänn kylän asioista perillä kuin tänään taas :saint:Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:Ja minusta se kahvittelu ja juoruilu siellä on just sitä parasta antia No toki on ihana kun joka kerta on askartelua tms, ohjattuna toimintona, että anni saapi siinä touhuta, mut en minä niitä kyllä jaksa yhtään Mintun kans löhötään lattialla ja jutellaan muiden mammojen kanssa. Mitä toivoisit Lillis että siellä tehtäis? Eikö teillä ole mitään tosiaan järkkäilty siinä kahvittelun lomassa? Riippuu varmaan paljon seurakunnasta ja ohjaajista, millasta siellä on. Edellisessä asuinpaikassa perhekerho oli tosi hieno, järjestetty vaikka mitä ja ohjaajaa monenlaista. Nykyinen vähän pliisumpi, mut ihan ok vielä. Parin kuun päästä on valokuvaus, saadaan Mintustakin eka kuva Pitää ottaa Bumbo mukaan niin pysyy pystyssä Siinä taas yksi hyvä syys hankkia Bumbo!Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:Moro!
Perhekerhossa oltiin taas aamulla... Eemeli nukahti siellä syliin. On tosi mieltä ylentävää olla siellä ja katella kun siellä vaan juorutaan ja kahvitellaan. Onhan siinä tietty eemelille seurattavaa, mutta kyllä sitä oikeasti välillä kaipais jotain muutakin. Työntekijä ei ollut paikalla, joten ei voinut ehdotella mitään... Kyll mä taidan sen nyt uskoa ja siirtyä johonkin muualle kerhoon. Jos vaikka jostain löytyisi sellainen kerho, jossa edes välillä tehtäis jotain muutakin kuin istuttais kahvilla...
Tota noin. kyl miä mielummin sen hammassäryn silti ottaisin Siihen sentään saa vetää nappia naamaanAlkuperäinen kirjoittaja mileko35:Hammas (tai siis tässä tapauksessa kolon ) särky on yks pahimmista ja ärsyttävimmistä kivuista ja päänsärky on toinen. Mieluummin vaik synnyttäsin pari vuorokautta kun pitäsin kovaa hammassärkyä |O
no höh, onpa tylsää kun vaan akat juoruaa... siis ei mullakaan se juoruilu onnistuis jos tätit ei annille mitään järkkäis, mähän sitä joutuisin viihdyttämään Toivotaan et teillekin löytyy kiva kerho.Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:Ai niin kun mitä olis järkätty? Akat vaan juoruaa kylän asioista. Mä en ikinä ole ollut tänn kylän asioista perillä kuin tänään taas :saint:Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:Ja minusta se kahvittelu ja juoruilu siellä on just sitä parasta antia No toki on ihana kun joka kerta on askartelua tms, ohjattuna toimintona, että anni saapi siinä touhuta, mut en minä niitä kyllä jaksa yhtään Mintun kans löhötään lattialla ja jutellaan muiden mammojen kanssa. Mitä toivoisit Lillis että siellä tehtäis? Eikö teillä ole mitään tosiaan järkkäilty siinä kahvittelun lomassa? Riippuu varmaan paljon seurakunnasta ja ohjaajista, millasta siellä on. Edellisessä asuinpaikassa perhekerho oli tosi hieno, järjestetty vaikka mitä ja ohjaajaa monenlaista. Nykyinen vähän pliisumpi, mut ihan ok vielä. Parin kuun päästä on valokuvaus, saadaan Mintustakin eka kuva Pitää ottaa Bumbo mukaan niin pysyy pystyssä Siinä taas yksi hyvä syys hankkia Bumbo!Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:Moro!
Perhekerhossa oltiin taas aamulla... Eemeli nukahti siellä syliin. On tosi mieltä ylentävää olla siellä ja katella kun siellä vaan juorutaan ja kahvitellaan. Onhan siinä tietty eemelille seurattavaa, mutta kyllä sitä oikeasti välillä kaipais jotain muutakin. Työntekijä ei ollut paikalla, joten ei voinut ehdotella mitään... Kyll mä taidan sen nyt uskoa ja siirtyä johonkin muualle kerhoon. Jos vaikka jostain löytyisi sellainen kerho, jossa edes välillä tehtäis jotain muutakin kuin istuttais kahvilla...
Voi kun oliskin jotain askartelua tai laulamista tai ihan mitä tahansa mitä vois tehdä lasten kanssa...
Mä itte järjestin aina joka kerralle jonkun pikku jutun. Oli joku pieni laulu-, loru- tai satuhetki. Tai sitten askarreltiin tai tai tai... äidit sai joo istua kahvilla juoruamassa, jos halusivat tai sitten olla lasten kanssa tekemässä hommia. Mutta siis katsoin, että edes joka toinen kerta oli jotain pikkuista ohjelmaa myös näille vauvoille. Siis joo, sen takia mielestäni mulla on varaa valittaa :saint:
Eikä mun puolesta tarviis edes olla joka kerta, kun olis edes vaikka kerran kuussa jotain, mutta aika hiljasta on...
Mä sain viimeks hammaslääkäriltä tarrakuvan olin kuulemma niin reipas, kun kestin porausta ilman puudutusta. Tapahtu viime kesänä eli oli jo mahakin.Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:Synnyttäessä saa palkinnoks vauvan, hammaslääkäri ei anna aikuiselle ees kiiltokuvaa... :kieh:
Mut se hammaslääkäri antaa terveet hampaat :saint: *joku iloisena kun ei uutta aikaa tarvinnut sopia*Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:Heidi
Riisivellissä on 60mg kalsiumia/100g ja esim vadelma-kaurapuurossa 90mg/100g. En oikein usko, et sais liikaa kalsiumia, kun saishan vauva sen maidossakii. Velliä tai vellimaitoo kuitenkii määrällisesti menee vähemmän kun pelkkää maitoo.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalsium
Tossa linkissä on kalsiumin tarpeesta. Jostain toisaalta luin, että kalsiumia pitäis saada päivittäisen tarpeen lisäks yli 2g ennenkuin aiheuttaa toksisuutta. Vauva ei maidosta, vellistä ja puurosta pysty sitä määrää saamaan. Tai pystyy, mut määrä ois järkyttävä. Laskekoon ken osaa...
Tuuti
Kyl minä synnyttäsin silti mieluummin. Siihen saa spinaalin ja sit voi hervottomana hihitellä. Nappeja kun vetää, auttaa hetkeks ja sit alkaa uudelleen ja sit alkaa vielä närästämään. Hammassärkynen joutuu lisäks hammaslääkäriin.
Synnyttäessä saa palkinnoks vauvan, hammaslääkäri ei anna aikuiselle ees kiiltokuvaa... :kieh: