LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Sainkin jo tollaisen istuimen lainaan kaverilta, menee 0-5 vuoden ikäiselle eikä hintakaan päätä huimaa: http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=170856&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=3139413&categoryId=10093

Jos hommais sit itellekin, jos on hyvä (lue hiljentävä...)
Topsy mulla olis just yks tuollainen myyntiin menossa. Siis jos se teillä auttaa niin täältä sais sitä on varmaan alta 20 kertaa käytetty ja ostettu meidän Ellalle 2006.
 
toivotaan banaania ja keksiä siinä ainai on :)
leya aika hyvä juttu hevostallissa :LOL: ite pyörin siel kans aktiivisina hepostelu kausina..

antton heräs ekan kerran aamulla 9.30,jihuu..menkin nukkumaan vasta 24..MENI nukkumaan 21 mut nukkuikin vaan 10min ja oli pirtee ku peipponen :headwall: no eipä haittaa ku nukku noin hienosti..

palaan kohta..
 
Oliivia. kyllä meilläkin on välillä aika iso ääninen poika. Kaikki on varmasti ihan hyvin, kyselijöillä voi sen sijaan olla jotain häikkää |O Kyllä kai vauvat tykkää kiljua, karjua kun hoksaavat että ääntäkin tulee ja välillä se voi lähteä vähän ylilaukalle :D
 
Minä olen (ylläri) kokeillut sitä ehkäsyrengasta. Mun mielestä oli tosi hyvä, mut aiheutti migreeniä vaikka on vähähormooninen :(

Sannin kanssa käyty neuvolassa ja piikitetty. Neiti ei tykänny piikistä (epänormaali lapsi ;) ), neuvolan tädistä, opiskelijatyttösestä, tutkimisesta eikä mittaamisesta. Vetäs vastalauseeks kummatkii satsit tätin pöydälle :LOL:
Lääkäri oli sellanen 2metrinen kaljupää partakorsto (huli mieleen helvetin enkelit |O ) jota äippä pelkäs, mut Sanni tykkäs. Jutteli pitkät litaniat vauvan elämän kurjuudesta... :whistle:
Neiti on kuulema ikäisekseen harvinaisen jäntevä tyttö ja äippä oli taasen ylpeä tuotoksestaan, vaikka onkin huono äippä... ;)
Mitat neidillä oli 6670g, 62cm, 43,5cm. Ei taida savolaismittoihin ylettyä :ashamed:
Vihreetä valoa on neuvolasta lääkäriä myöten annettu soseille ja puuroille, mitkä vaan maistuu ( tiedoks vaan niille täydellisille äideille :wave: ) ja istua saa, jos ite kerta haluaa (toinen tiedote täydellisille :p )
Korvat oli terveet ja muutenkin normaali ja lääkärin mukaan ihminen :LOL:
(eli huonolla äidillä voi olla normaali lapsi. Mitä tilastot sanovat tästä???)

MaMa 15.3 voimassa, käviskö Fransmanni???

LillaStina Minut sitten illalla potkastiin mesestä pois.
 
Mileko sopii oikein hyvin =) (..missähän moinen Fransmanni on..täytyy kaivaa puhelinluettelo esille...)
Maissisosetta tein niin, että keitin pitkään ja hartaasti pakastemaissia (makea maissi) ja sitten sauvasekottimella se hienoksi ja niitä maisseja pitää keittää todella pitkään, että ne pehmenee riittävästi..
 
Mekin innostuttiin eilen ulkoilemaan rintarepun kans Hilman (?) kuvan innoittamana. Ihana ilma ja kivaa oli. Oisin laittanut pari kuvaa kerhon puolelle mut ei tainnu tulla perille? PIIIITULIII? Viime yö ei sit enää ollu niin kivaa. Tunnin välein herätys. Viideltä mun piti tulla pojan kans olkkariin, et saa edes isäntä vähän nukkua. Yöllä päätin et soitan heti aamusta lääkäriin, jos tuolla ois vaikka korvatulehdus. Nyt on niin tyyttyväisen olinen lapsi et saa mut tuntemaan itseni ihan hölmöksi jos rupeen lääkäriin soittamaan. Tyylliin mun lapsi ei nuku, tehkää jotain :eek:

 
Leya: Hyvä toi heppatallin juttu. Vähän ymmärrystä siskot jos toinen on raskaana :LOL: Onkohan toi yksi vastanneista (Teteri) mun tuttu... hmmm. Täällä päin oli muinoin sen niminen hevonen. Siitä teidän pinniksestä piti kysymäni. Onko se itse tuunattu? Meillä nimittäin melko saman näköinen perintöpinnis, mut orkkis kunnossa.
Topsy: Kiitos :flower:
 
nyt on poju päikkäreillä ja mamma on nuhanen,yskivä ja kärsii pääkivusta..hieno homma..pitää ottaa pari buranaa niin pääsis sinne ratsastamaan sit..

tänään on sen mun pikku siskon 3v synttärit :D piti neidille eilen vähä lahjoja käydä ostamassa..eihän noita tullutkaan ku 5 pakettia :LOL: juujuu,mä tykkään ostella lahjoja lapsille :D

joo,kävisköhän kerhon puolella mulasemassa..
 
L-S meil näköjään ihan samankokoset jäpikät 4kk neuvolassa :LOL: :LOL:

mut joo vertailin täs äsken tytön ja pojan neuvolakortteja...niin tyttö on ollu ny jo isompi :eek: :eek: syntyessään oli 3850 ja poika 4350......miten toi kasvu voi olla noin erilaista????
 
Topsy - mekin käytiin eilen Hilman kanssa piiitkällä lenkillä rintarepun kanssa. Neiti kyllä viihtyy siinä mainiosti kun näkee maailmaa ihan eri tavalla :)
*muoks* Susaa tarkoitin :) - mistäköhän Topsy mieleen tulikin... :D
Kävin kerhossa kirjottelemassa elämäntarinaa :)
 
Huomenia pikaisesti!

Joku puhui täällä pesuaineista oli vaihtanut Swipen (?) Omoon. Kokeilepa ihmeessä vielä jotain muuta pesuainetta, esim. Bio Luvilia tai Arielia, meillä nimittäin tulee just Omosta ihottumaa niin äidille kuin tytöillekin ja isäntäkin raapii kinttujaan, jos Omoa käyttää...

Jotain muutakin piti kommentoida, mutt ei ny muista... Ainakin ikäjuttuja tossa naureskelin, Dogtorin pikkusisko on 3 v. ja äiteellä tais olla nelikymppiset hetki sitten/tai tulossa... Ja osa meistä mammoista on melkis jo sen ikäsiä (yOdottaja jo ylikin, sori muistutus :heart: ) ja silti täällä samalla viivalla puhutaan äitiydestä, hieno homma ja hyvä me :wave: Oikeesti tää palsta on just sen takia hyvä, ku ketään ei tuomita ja kaikki tavat olla äitejä sallitaan!

Kuteittan koosta vielä sen verran, että meillä ollaan pikkuhiljaa siirtymässä 68 senttisiin, pääsääntöisesti vielä käytössä 62 senttiset vaatteet. Mitä muuten pidätte vauvoilla päällä sisällä? Tuutilulla tietty mekkoja, mutta entäs muut? Meillä yleensä joku body-puolipotkarit tai body-housut -systeemi, pikkuhiljaa olen potkuhousuja jättänyt pois eikä niitä monia 68 senttisiä meillä olekaan. Mekkoja tulee aika harvoin kotona pidettyä, jotenkin hankalia ku nousevat koko ajan kainaloihin.
 
susalle unohtu sanoo et ihana kuva..
tylsä joo mun äiti täytti viikko sit 40,sai mut 19 vuotiaana ja päätti sit tehä 37 vuotiaana ilta tähden..ja minä sain anttonin 20 vuotiaana :D näin se on..

meillä onkin harvinaisen tiivis porukka,kuten kerhossa huomaakin..joten arvon leidit :hug: teille kaikille ihanaisille naisille :heart: :LOL:
 
susa79 aivan varmasti tunnet sen Teterin, mä tunnen sen kans ja sekin on Kajaanista ;)

Muoks:
Niin ja se pinnis on mun vanha, appiukko vähän fiksasi ja pohjamaalas, mä sitten ite pidin pari pimp my pinnis päivää :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tylsä:
Mitä muuten pidätte vauvoilla päällä sisällä? Tuutilulla tietty mekkoja, mutta entäs muut?
:LOL: no joo, se alkuaikojen mekko innostus haihtui jo tai ainakin jäi vähäisemmälle. Ekoina viikkoina Kiialla oli aina mekko, paitsi yöllä. Nykyään enemmän käytetään body/trikoopaita ja jalassa puolpotkarit/sukkikset tai jotkut trikoo/collarihousut. Mekon nykäsen ehkä kerta viikkoo pimulle päälle ja AINA kyllä kyläilyreissuille :D
 
Hain tossa ennen puolta päivää pojat kotia. Olivat kunnostautuneet taas :whistle: Toinen herännyt yöllä ja herättänyt toisenkin ja sitte kikatelleet ym. parisen tuntia klo 3-5.30. Mummi oli lievästi sanottuna käynyt kuumana. Ja kuulemma EI ikinä enään ota niitä samaan aikaan tai ei ainakaan ennen kuin peli muuttuu.

Aamulla kun soittelin niin hän pyysi että kun haen pojat niin toisin tytön. On kuulemma lähdössä mammalle käymään ja sanoi että vois mennä kävellen Kiian kanssa. No tyttö meni päiväksi mummin huomaan ja pojat tulivat kotio.

Ja minuu väsyttää |O Kiia oli varmaan 4 kertaa (ainakin) hereillä yöllä. Mikä lie neitiä valvottanut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
Toivotaan banaania, omenaa,keksià ja hunajaa
Kuulostaa aikas eksoottiselta, varsinkin nuo omena ja hunaja näin pienelle ja keksikin suomalaisittain... En nyt edes muista miten nuo paljon puhutut suositukset näistä sanoo. Taitaa jäädä käyttämättä siis. :( Saatiin lahjaks ne kaks purkkia joskus aikaa sitten kun Noora oli just syntynyt ja nyt huomasin et niissähän on viimenen käyttöpäivä 31.3.2008. Eikä siis olla vielä maisteltu mitään, joten ei taida olla ihan alotussosetta... Siinä tuli samassa paketissa vielä yks purkki Piltin aprikoosi-ananas-persikka -sosetta, kaks purkkia Piltin ruusunmarja-vadelma -sosetta, yks purkki Bonan luumua ja kaks 0,5l purkkia Nan2. Ehkä noille tulee käyttöä, niissä muistaakseni vähän pidemmälle päiväystä. Onko näitä joku maistellut? Miten uppoo?

Ja siis myönnettäköön, että lähinnä imuria minäkin mietin kun tuota Mieleä siitä purkin kyljestä tavasin... :ashamed: :D
 
hunajaa ei vissiin saisi antaa alle 1-vuotiaalle, mutta tààllà ainakin noissa kekseissà jotka siis on tarkoitettu 4 kk eteenpàin on kàytetty sità hunajaa.. ovatkin sitten aika makeita.. Mutta mikàs siinà hunajassa sitten olikaan miksei sità saanut antaa alle 1-vuotiaalle ? :eek:
 

Yhteistyössä