LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

Annika kiittàà kauniisti kehuista.. :) dogtor kyllà on sitten syòtàvàn sòpò tuo antton... Ihana nòpònenà :D

Annika on antanut àiskàlle lomaviikon :D Nukkumaan klo. 18.30-19.00 ja seuraavana aamuna 7 tai 8 maissa ylòs... sen jàlkeen sitten vielà nukutaan tunti kaksi.. KUKA SIIS KEHTAA VALITTAA!?!?!? Aivan on jo mulla ikàvà tuota nyyttià, kun tuntuu ettei olisi edes koko muksua enàà.. Liian hiljaista.. ;) Eilenkin illalla ( sillàkin uhalla ettà heràà) piti hiippailla sàngyn viereen ja pussailla toista ja tietty nuuskia.. ihana tuoksu :heart: Vàhàn raotti silmiààn ja painui takaisin unten maille :heart:

Pitàà mennà tarkastamaan ebaysta josko lòytàisi annikalle jo tulevaisuutta varten sen kàvelyhàkkyràn ja sitten mennà iskàn viereen katsomaan joku leffa :)

Toivotan siis lokamammoille ja vauvoilla rauhaisaa yòtà! =)
 
Mileko Ei se mitään, että äipän kotikutoinen ruoka ei kelpaa pojulle... ei kelvannu tänään tolle nuoremmalle koirallekaan :LOL:
Kyll mä nähtävästi osaan ommella, mutta kukahan tulis laittaan meille sellasta ruokaa, että kelpais pojalle ja koiralle :LOL: :LOL:
*ei ala ollenkaan tätä touhua, menee hakkaamaan päätä oikeasti seinään* :LOL:
 
Hei mä oon hyvällä tuulella..mistäs nyt tuulee, vaikka aloitin pillerit viikko sitten maanantaina?! :eek: :D Alku viikko oli yhtä tuskaa, tännekin kirjoitin sisäisestä sodastani, olisi tehnyt mieli nylkeä jokaikinen vastaantulija.. :ashamed:
Mun täytyy aina totutella niihin ja vain yhdet on sopineet->Mercilonit ja nyt syön niitä. Muista merkeistä tullut kovia päänsärkyjä, turvotuksia, rintojen arkuutta, mielialojen vaihtelua itkuisuutta sekä raivoisuutta, ihottumaa, aknea.. ym.ym...
Nyt tuntuu vaan oireena että nälkä vaivaa, tekee mieli samalla lailla lämmintä ruokaa kuin raskaana (tänään mennyt 3 ateriaa.. :ashamed: )ja suklaata irtareita ja kaikkea hyvää :p

Mun tän päivän ilouutinen: Pötkö the paksu jötkö Patukka yrittää kääntyä!! B) B) B)
Hän siis tosissaan koittaa, äheltää ja puheltaa. Ja ilmassa on myös apinanraivoakin, hän karjuu ja sen voimalla on kyljellään ja melkein mahallaan :D Hän tekee sen varmaankin pian?? :D Vaikka tänään harjoitukset päätyivätkin lohduttomaan itkuun ja hengästymiseen, ehkä epäonnistumisen tunteeseen jota oli vaikeaa hyväksyä...? :ashamed: B) Vauvan elämä on joskus rankkaa :D


ja tämä viesti on kirjoitettu ennen yhdeksää..onneksi kopion sen varmuudeksi talteen
B) kun sivut tökkii ja pahasti. Kannattaa silloin kopioida varmuudeksi kirjoitus niin ei lennä hukkaan ;)
Meinashan sitä vierotus iskeä kun nää ei toimineet eikä mese :ashamed: :D
 
mä meen nukkuun...ja huomena jätän pillerit pois ja soittelen perheneuvolaan uutta ehkäsy vaihtoehtoo..jos sais ittensä puhuttua siihen mun paljon pelkäämään kierukkaan..kupari sellaseen.Ei hormooneja mulle enään kiitos.. :kieh:
 
Iltoja,

potilas saarinen kuittaa (tuttu kummelista, muistattehan?) kahden tunnin päivystyksessä istumisen jälkeen (ja sitäkin ennen oli oma arvioitu aika myöhässä jo 1,5 eli yhteensä 3,5h jäljessä aikataulusta :whistle: ) ja toteaa, ettei hänestä löytynyt virusta tai muutakaan. on vaan flunssa. sanonko mitä ? |O
Sain sentään Duactia tukkoiseen nenään. Jos muistais sit niitä ottaa, ku pillereittenkin napsiminen on vähän niin sun näin. Mietittiin miehen kans, että mikä järki mun syödä pillereitä ku ekaa lastakin joutui naistenklinikka vähän auttelemaan ja varsinkin tällä valtavalla seksin harrastamisen määrällä :LOL: Mut popsitaan pillerit pois, ku kerta niitä on haettukin.

Mut tosissaan olo tuolla arvauskeskukses jonottamisesta huolimatta jo paljon parempi. oltiin kävelyllä koko perheen voimin ja leivoin oikein pullaakin tänään. eli oikea pullantuoksuinen äiti.

Mistäs mulle tuli taas noi hörhiläisten surinat mieleen. tiesittekö, että täällä meilläpäin on syksyisin taideviikko ja se huipentuu hörhiäisyöhön, jossa valitaan vuoden hörhiäinen... eikös lokamammat pistetä ens syksynä tänne oma show pystyyn ja suristaan kunnolla ;)

Meidän lapsi on varmaan jotenkin tilastollisesti poikkeava (oliko pientä ironiaa?), kun hedelmäsoseet eivät tunnu maistuvan. paitsi päärynäsose. pe-po ja pe-ma maistuu hyvin, mut hetelmät ei. maito on kuiteski parasta mitä tietää, ja vellit on kaikkein kamalinta. mun huijaustaktiikat on ihan turhia, ei juo pullosta, jossa on velliä mukana. siirrymme siis puuroihin seuraavaksi.
Tuosta tulikin mieleen, oletteko katsoneet missä vauvan sosepurkkeja valmistetaan? Puola, Ukraina yms. Semperiä tosin tehdään ruotsissa ja nestle bona on suomalaista. sitä suosin, niin tietää ainakin että on kotimaista. Nestle bona haki tuotteisiinsa avainlippu-merkin ja myynti oli heti kuulemma noussut 40%.

Nyt miehen kainaloon sohvalle, ja sit nukkumaan.

Ippuli (nuhanenä vaan ei norsujalka)
 
Niinukka ja muutkin, oiskohan siitä tosiaan apua jos ostettais sellanen istuin jossa saa olla 5kk eteenpäin? Mä voisin läntätä jo ton typyn siihen, niin rupes kypsyttään toi mökkireissu... Onko kellään oululaisella sellasta? Katjanna, kävitkö ostaan? jos voitais tehdä testiajoreissu ja kattoo mitä Minde sanoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy, ja kuparikierukkaakaan mulle ei voi laittaa.. :/
anteeksi ku utelen mutta miks ei voi?
(haluisin laitattaa tuon kuparikierukan itelle)
oonko ihan hakoteillä ku muistelen että jos nikkeli-allergia nii sit ei saa laittaa?
ja mullahan tietty on...
HÖH..kyllä tän ehkäsyn hoitaminen onkin vaativaa hommaa :)

joo minä muka reippalin tänää ja kävin jumppaamassa tunnin,oliki melko hikistä hommaa!
mutta tosi hyvä mieli tuli ku teki jotain erilaista,piristävää :)
rytmitajuahan mulla ei oo,mutta joten kuten siinä jumppailin muka tahtiin :LOL:

poika nukahti tänää vasta 22.30
eilenhä tuo nukahti jo n.21.00,söi 5ltä ja heräsi 8lta.
hyvä yö oli!!
saas nähä miten menee ens yö, ku päivälläkin ollu ärhäkkää :eek:

mutta minäpä painun miehen seuraksi sohvalle kattelee sopranoksia,saatiin nyt takuusta uus dvd-soitin!
Hyviä öitä kaikille!! :wave: :wave: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippuli:
Mistäs mulle tuli taas noi hörhiläisten surinat mieleen. tiesittekö, että täällä meilläpäin on syksyisin taideviikko ja se huipentuu hörhiäisyöhön, jossa valitaan vuoden hörhiäinen... eikös lokamammat pistetä ens syksynä tänne oma show pystyyn ja suristaan kunnolla ;)
Ihana :D

Jestas että ketuttikin taas, mä en ymmärrä sitten ollenkaan enään mistään mitään.. Appiukko kun käy meillä n.3-4krt/vko tekemässä remottia ja olenkin siitä TODELLA KIITOLLINEN, kaiken lisäksi hän tulee omien töidensä jälkeen ja menee vielä omaan kotiinsa tekemään remonttia. Mutta siis se jota mä en ymmärrä.. tänäänkin hän viitsi lähteä vasta kymmeneltä illalla.. eikö se ymmärrä että meilläkin on elämä, mies sitoutuu niinä iltoina tekemään remppaa kun isänsä on täällä ja tekee ahkerasti sen koko ajan, miksi appiukko ei tajua että ei sitä remppaa yöhön asti tarvi tehä varsinkaan nyt kun talossa on vauva. vauva sekä äiti tarvitsevat isää ja isän seuraa. Mä en siis vaan ymmärrä ja me ei kehdata sanoa että häipyis aikasemmin kun kuitenkin on tosi loistava juttu että hän viitsii illalla ajaa tänne 40km yhteensuuntaan jne... vali vali.. Otti vaan päähän...

Taijan ottaa jääkaapista suklaavanukkaan ja öllöttää hetken soffalla, sitten maate..
 
Mama: Viitsitkö kertoa, miten ja mistä sen maissisoseen sait tehtyä?? Mä tein aikanaan Onnille pakastemaissista ja survoin lopulta siivilän läpi sen soseeksi, ettei tuu niitä kuoria. Sain hirveestä työstä saaliiksi pikkusen kasan syötettäväksi sopivaa sosetta. Siitä lähtien maissisoseet ostin kaupasta. Muita kasvis-ja lihasoseita olen ite tehnyt. Tekeekö joku hedelmösoseita itse??
Mä antanut ainoostaan banaania mnuussattuna, muut kaupasta. Olisko halvempaa tehä nekin ite??

Tehdäänkös hintavertailua?? Paljonkos teidän kaupassa maksaa
TUTTELI 1 0.5l? 0.99?
semperin hedelmässose 0.29?

No enhän mä muita hintoja muistakkaan..

Käyttääkö kukaan muu muuten korvikejauhetta?? Mä käytän, näppärää, kunhan oppii. (ja halpaa) sitä jauhetta voi myös lisätä lusikallisen hedelmäsoseeseen, niin tulee samanmoista jugurttia, mitä myydään purkeissa hirveeseen hintaan! Kannattaa kokeilla!

Jahas, kerkeisköhän suihkuun ennenku Eero unikeko herää?? Mä ite nukuin 7.30 asti ja Onni oli puolisen tuntia yksin katellu Pikku Kakkosta :ashamed:
Tänään Onnilla parturiin meno, uus täti leikkaa, kuinkahan suostuu...?
LUNTA MAASSA (suojasta semmosta)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
 
Huomenta!
Mälsää, tänään ei taidetakkaan saada yhtä kaunista säätä tänne kuin eilen... lunta tulee taivaan täydeltä ja pilvistä...eilen oli mahtava sää, ihana aurinko :heart: Ulkoiltiin ahkeraan eilen. Pikkumieskin viihtyi hyvin valveillakin, kun laitoin kaukaloon ja rattaisiin. Nykyisin ulkoilut on pitänyt ajoittaa päiksyjen ajankohtaan, mutta eilen ekaa kertaa ulkoiltiin näin ja hyvin meni =) Loistava keksintö toi kaukalo+matkikset-yhdistelmä =)
Tänään vissiin vietellään päivä ihan vaan kotosalla, jos sais aikaan vaikka kaappeja TAAS siivoilla. Yhden kaapin aukasin ja melkein käden eteen sai laittaa ettei tavaramäärä syliin tule :eek: Mistä tota tavaraa kertyy.. :eek: vastahan mä ne syksyllä siivosin :headwall:
Ja kumpa raaskis viskata kaiken ylimääräisen pois :whistle:
Turvaistuimista olitte jutelleen. Meillä on akta-graco istuin ja ajattelin että se viel menis tolle pikkumiehelle kunhan sen aika on. Mahtuu ihan hyvin vielä kaukaloon toppavaatteissakin ja kohtahan sitä saa alkaa vähentään vaatetta, niin luulen et kesän yli viel tossa kaukalossa menis. Meillä tota isompaa istuinta ei kauheesti pitkälleen saa, aavistuksen vain, mutta se on toiminut ainakin noilla isommilla noinkin.
Kyllä toi on jännää miten erikokoisia vaatteita meidän vauveleille menee. Toisilla 74 jo pieni ja toiset viel 62 käyttää :D Meil koko on suurinpiirtein se 68, muutama vaate viel 62 menee, mut on pari 74 kokookin jo käytös. Valmistajallakin on tietty suuri merkitys.
Isommat katselee tossa aamulastenohjelmii, pienimmäinen viel nukkuu. Tässä toinen kahvikupollinen menossa. Vois tietty mennä jo aloittelemaan päivän puuhia, mutta kuitenkin poika just herää kun saan aloitettua...aloittelen sitten vasta kun aamupuuhat pienimmäisellekkin on tehty :) Hyvällä omallatunnolla täällä nyt sit roikun viel hetken :)
Täytyykin käydä vaihteeks kerhoon kurkkaamas :)
Mukavaa keskiviikko päivää kaikille mammoille lapsineen :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy, ja kuparikierukkaakaan mulle ei voi laittaa.. :/
anteeksi ku utelen mutta miks ei voi?
(haluisin laitattaa tuon kuparikierukan itelle)
oonko ihan hakoteillä ku muistelen että jos nikkeli-allergia nii sit ei saa laittaa?
ja mullahan tietty on...
HÖH..kyllä tän ehkäsyn hoitaminen onkin vaativaa hommaa :)

joo minä muka reippalin tänää ja kävin jumppaamassa tunnin,oliki melko hikistä hommaa!
mutta tosi hyvä mieli tuli ku teki jotain erilaista,piristävää :)
rytmitajuahan mulla ei oo,mutta joten kuten siinä jumppailin muka tahtiin :LOL:

poika nukahti tänää vasta 22.30
eilenhä tuo nukahti jo n.21.00,söi 5ltä ja heräsi 8lta.
hyvä yö oli!!
saas nähä miten menee ens yö, ku päivälläkin ollu ärhäkkää :eek:

mutta minäpä painun miehen seuraksi sohvalle kattelee sopranoksia,saatiin nyt takuusta uus dvd-soitin!
Hyviä öitä kaikille!! :wave: :wave: :wave:


Milla-maria: saat udella :D
Mulla ihan järkyt menkkavuodot, siis tosi TOSI runsaat, ja vuodan monen monta päivää (7-9).
Se kuparikierukka tälläsessa tapauksessa saattaa vaan lisätä sitä vuotoa, ja on enemmän kuin todennäköistä että se ei mulla sen vuodon takia edes pysyis paikallaan.
Ja mä en uskaltais kierukkaa edes laitattaa, oon ihan höhlä tollasten juttujen kanssa, en edes tamponia voi käyttää :ashamed:


Täällä Eemi yllätti äidin, nukahti taas kauniisti yöunille klo 21, niinkuin useimmiten, mutta heräsikin syömään vasta klo 03!! Ajatelkaa, nukkui jo putkeen 6h!! Tämä on ihan uskomatonta!! Sitten poika nukahti takaisin , ja klo 05.30 noustiin taas ylös! Nyt jo vetänyt tunnin päiväunia partsilla.
Meillä kun on herätty 1-2 h välein, joskus mennyt 3h, nyt yhtenä yönä 4h ja nyt jo 6h!! Tuntuu melkoisen ihanalta!

Niistä istuimista piti kommentoida, me siis ostettiin Eemille toi Carena Nania Driver SP, se on 0-18 kg lapselle, ja ei ollut hurjan kallis. Eemi on sen vasta koeistunut, autoon ei olla laitettu, mutta hyvältä vaikuttaa.
 
Topsy: meillä on samanlainen istuin kakkosautossa Annilla, vanhemmalla kuosilla vaan. Laitoin sen juuri Huutonettiin myyntiin kun ei tarvita sitä enää. Itse en laittaisi Mintun/Aatun ikäistä vielä tuollaiseen. Sivusuojat ei ole lähellekään yhtä "runsaat" kuin niissä uudemmissa kalliissa istuimissa ja muutenkin on melko heppana niihin verrattuna. Annille tuo kakkosistuin otettiin käyttöön kun neiti oli 2.v. En ostanut eilen sitä istuinta, koska on niin kallis etten raski :ashamed: Aatuhan istuu suht nätistä kaukalossakin, mutta kyllä se aluksi huutaa. Olisit kuullut viimeksi kun oltiin lähdössä Viun luota kotiin. Mulla meni tunti että sain pojan rauhoittumaan.
 
Hyvää huomenta!

Eilen taas joku naksahti mamman aivoissa ja tuli halu herätä päiviin ihmisten aikoihin (elukoitahan tässä on oltu ja puoleen päivään nukuttu :D ) No nyt Silja on jo ensimmäisillä päikkäreillä :eek: Herättiin tuossa puoli 8 aikaan tavallisen klo 11.30 sijaan... ENHÄN MINÄ IHAN TÄTÄ TARKOTTANU |O :LOL: Ei, ei, pehmeä lasku se pitää mammalle olla, eli siis Siljalle on selitettävä säännöt uudemman kerran. Illalla meni nukkumaan klo 22, eli jos tänään tähtäis 23 niin josko sillon herättäis 9 hujakoilla. Nyt repii niin leukoja. Joo, ei mopolla mahottomia, varsinkaan tähän aikaan vurokaudesta :D

Nuo ehkäsyhommat on mullakin ollu ongelmana jo 10 vuotta kun -97 lopetin pillerit verenpaine-asioiden vuoksi ja Santerihan sai alkunsa -98. Synnytyksen jälkeen kokeilin kuparikierukkaa, mutta mun munanjohtimien "aulatilat" on sen verta suurehkot, että kierukka pääsi kiepsahtamaan vinoon. Gyne meinasi ettei semmonen härveli mulle sovi tuon ominaisuuden vuoksi, mutta ei se puhunu nikkeliallergiasta mitään... Hormoonikierukka olis kuulemma pikkusen suurempi ja vois kokonsa puolesta olla parempi, mutta ne hormoonit... Tuntuu että oon jo ihan tarpeeksi sekasin omillakin varastoilla niin en todella halua tähän tieten tahtoen lisäkuormitusta, ehei! Tänne saakka siis menty kumin voimalla, mutta nyt taas 9kk "paljaan kauden" jälkeen ei tuo kumi taas ota luistaakseen :D En vaan vielä ole keksiny että milläs sitten jos ei kumilla... Varmoihin päiviin en uskalla luottaa epäsäännöllisen kierron vuoksi ja eipä niitä hormoonivapaita keinoja paljon muita ole :/ Onko sitä miesten pilleriä jo tuotu markkinoille |O Saishan tuota tuokin ottaa välillä nuita lisähormooneja niin sais tuta niiden voiman... Saatais kahestaan täällä miekkailla hedelmäveitsillä ja allekirjottaa vuorotellen avioeropapereita :LOL:

Kamppeista sen verran, että meillä käytetään 62 ja joitakin 68 bodeja, mutta ne on vielä aika reiluja. Eli pieneksi käyneitä prinsessamekkoja otetaan vastaan :D

Nyt taijan mennä punomaan nämä unijuonet uusiksi, ei tämä näinkään toimi. Hauuuukotus |O

:) R
 
Mammoliino: mää kuolen sun kans! Yksin täällä nauran naama punaisena noille sun paljaille kausille. Meillä ihan sama ongelma kuin teillä ja totuttelua tosissaan vaatii nuo kumit näin monen vuoden paljaan kauden jälkeen. :LOL:
 
Heh... meillä tuo ehkäsy tuli ajankohtaseks vasta nyt ja löyty sentään Onnin aikanen paketti kumeja (oli siinä ä-pakkauksessa). Aamulla totesin, että oli sit päiväys menny umpeen B)
Onneks alko heti seuraavana päivänä hilloviikko, niin e tartte pelätä.

Onkos kellään kokemuksia siitä renkaasta? Kaveri sitä aikanaan käytti ja tykkäs..
Nyt me lähdetään Onnin kummeille/serkuille ja päästään tuosta kauheesta tuulitukasta toivottavasti eroon!!
Pitäkääähän palsta pystyssä!! :wave:
 
Huomenta! Kyllä väsyttää! |O Yö meni taas miten sattuu, parin tunnin välein poju heräsi. :/ Ennen seiskaa piti nousta ylös. :headwall: Nyt on nukkunut päikkäreitä jo tunnin verran. Yritin itsekin torkahtaa edes hetkeksi, mutta eihän se onnistu! :kieh: Taidan mennä hakkaamaan päätäni seinään. :headwall: :headwall:

Mukavaa päivän jatkoa teille! :flower:
 
Mulla vähin sama homma, että ei meinaa oikein passata mikään ehkäisy :/ Ennen Eemilin tuloa koetin rengasta, Yasminellea.... mulla tuli vaan niin karseet hiivatulehduskierteet niistä |O Ei meinannu mitenkään mennä ohi. No nyt niitä ei ole ollut kohta vuoteen tai ylikään kun ei ole ylimääräisisiä aineita kropassa. Joskus ennenkin ollut samaa vaivaa ja ajattelin kokeilla, johtuiko sittenkään hormonaaleista systeemeistä ja en enää taida kokeilla :$ Mullakin hihitytti täällä tuo "paljas kausi" :LOL: Joo eipä mekään tykätty niiden kumien kanssa vehdata :whistle:
 
No samalla kun tässä koneella istun, niin voisinhan kommentoida juttuja, kun vielä jotain muistaa. :ashamed:
Ehkäisystä on ollut puhetta. Mulla oli aikaisemmin diane nova pillerit, ei suurempia sivuvaikutuksia (jos ei julmetusta 24h v*tutusta oteta laskuihin ;) ). Pillerit lopetin muutama vuosi sitten ja nyt on kumi käytössä (aina kun sen muistaa ja ehtii laittaa :whistle: ). Saa nähdä mitä sitä jatkossa käyttää vai tarvitseeko käyttää. :whistle: ;)

Mitäs sitä vielä oli? Ei muista ei :headwall: :headwall:

*juu, ei osaa kirjoittaa...*
 
eilen oli 4kk neuvola, tyty oli 6850g ja 64cm
parin viikon päästä vasta lääkäri kun ei oltu saatu aiemmin :eek: Noh tytöllä on oikeassa kädessä jotai häikkää, oltiin se jo tässä kotonakin jo huomattu :'( ootellaan nyt sinne lääkäriin asti mitä siitä selviää..tänne en viitti sen tarkemmin ruveta kertoilemaan tosta et mikä tuo kerho juttu on? pääsiskö sinne kirjottelemaan?
 
Heissuli,

Me ollaan palailtu mökkeilemästä - saatiin kyllä mahtavat kelit :)

Vaatekoista oli ollut juttua. Meillä käytössä on vielä 56 cm bodyt, varsinkin tutan bodyt on tosi reiluja. Joitan 62 cm bodyja käytetään, lindexin on nyt just hyviä. Pieni on tuo meidän rinsessa.

Meillä Brion Primo turvakaukalona ja se menee vielä varmasti pitkään. Ostettiin se jyväskylän juniorista ja jos se säilyy hyvänä niin hyvittävät puolet kaukalon ostohinnasta mikäli heiltä ostaa turvaistuimen. Vielä ei olla käyty katsomassa, kun ei ole ajankohtaista..

Liikkumisesta oli myös jotain juttua ollut. Meillä edelleen yritetään kovasti kääntyä ja sylissä punkeaa seisomaan. Istumisesta tuo neiti ei kyllä vielä tiedä mitään, ei edes yritä nostaa ylävartaloaan. Käsistä vedettäessä pää seuraa kyllä mukana ja sylissä viihtyy parhaiten siten, että nojaa rintaa vasten.

Minkäslaisia ääniä teidän pikkuiset pitää. Meillä ei hiljaisia hetkiä juurikaan ole ja nyt on alkanut vähän mietittymään, et onkohan ihan normaalia. Meillä neiti nimittäin "puhuuu" kiljumalla ja karjumalla. On siis iloinen ja nauravainen, mutta äänet on TOSI kovia ja jokapuolella sitä aina ihmetellään - tyyliin, että onko sillä kaikki hyvin?? Ja tuota on nyt jatkunut kuukauden verran, sen lisäksi sitten kyllä välillä päristellään ja kujerretaankin. Pitääkö huolestua vaikka onko meillä vain pirun kovaääninen vauva??
 

Yhteistyössä