LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

Mielläkin poika on alkanu kohottamaan yläruumista. Ei tosin lattialla tai sitterissä ...vielä. Mutta turvakaukalossa on kohottautunut, vauvauinnissa kun kuljetetaan turvakaukalossa ja siinähän ei vyöt ole kiinni, kun on pyyhkeitä yms suojaamassa kaukaloa kastumiselta. Onneksi olin ekalla kerralla ihan vieressä, olis kaukalo muuten kiepahtanut ympäri :/

Seisomisesta meitinkin poika tykkää, mie monesti seisotan olkaa vasten, kun en mie kauaa jaksa käsivoimilla. Tosin mies yksi ilta seisotteli poikaa sylissä ja totes, että miulla taitaa olla nykyään aika käsivoimat, kun ei hän jaksanut niin kauaa pidellä poikaa pystyssä kuin minä. Ei tarvi käydä punttisalilla kun viihdyttää meitin poikaa...

Yks pojan lempileikeistä on 'lentokone'. Eli ite oon selälläni ja nostan poikaa vaakatasossa ylös suorille käsille omien kasvojeni yläpuolelle ja siellä hetken heijaan. Pojalla on hauskaa, mut äitin käsivarret on kipeät muutaman noston jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Yks pojan lempileikeistä on 'lentokone'. Eli ite oon selälläni ja nostan poikaa vaakatasossa ylös suorille käsille omien kasvojeni yläpuolelle ja siellä hetken heijaan. Pojalla on hauskaa, mut äitin käsivarret on kipeät muutaman noston jälkeen.
Tuota ei uskalla meitin tytön kans edes kokeilla kun on sen verran kova puklaamaan, niin siinä vois käydä huonosti äidille :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Yks pojan lempileikeistä on 'lentokone'. Eli ite oon selälläni ja nostan poikaa vaakatasossa ylös suorille käsille omien kasvojeni yläpuolelle ja siellä hetken heijaan. Pojalla on hauskaa, mut äitin käsivarret on kipeät muutaman noston jälkeen.
Tuota ei uskalla meitin tytön kans edes kokeilla kun on sen verran kova puklaamaan, niin siinä vois käydä huonosti äidille :LOL:
joo, en suosittele heti syönnin päälle :snotty: Kokeiltu on...
 
Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
mä aijon ottaa hormonikierukan ku imetys loppuu ja menkat tietty alkaa....päätin ny silleen!!!pelkään sitä laittoo,mut eiköhän siitä selviä hengissä :D
Henkka, mulle on laitettu hormoonikierukka ennen minttua ja laitto kesti n. ½ minuuttia, en tuntenut YHTÄÄN MITÄÄN. Lisäksi vuoto loppui sen jälkeen kokonaan, vuoteen ei ollut vuotoa! Ah sitä aikaa... Mut siis ihan normaalisti kaikki toimi, tuo on ihan normaalia että hormoonikierukasta vuoto voi loppua kokonaan, kuparikierukasta taas lisääntyä... Poisto oli myös ihan lasten leikkiä. Ja Minttu tärppäsi 4. kierrolla poiston jälkeen. Ja jos hormoonikierukka ei sovi sulle, valmistaja maksaa ½ rahoista takaisin jos joudut poistamaan ennen 5. vuotta.

Mä haen heti ens menkkojen aikaan tuon taas, ehdottomasti! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Topsy en mä sillä, että sun tarviis siirtää, kunhan pohdin asiaa.
Me kokeiltiin viime yönä sitä, että en mene viiden aikoihin vaihtaan vaippaa tai syöttämään vaikka poju heräisikin. Isi laittoi tutin suuhun viiden aikoihin ja poju nukahti kuulema heti uudestaan. Puol kasin aikaan herättiin sitten kokonaan. Oliskohan se noin helppoa?
En minä sitä niin ajatellutkaan :D Kunhan vähän vastasin taas silleen *Mintun mamma täällä valittaa vaikka sit ei ole valmis tekemään taas asian eteen mitään* :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
Tiedän olevani huono äiti kun laitan Siirin tohon kävelyhärveliin... koska siinä ei sais pitää vissiin ku vasta 6kk tai kun istuu itse tai jotain... kaipa siirillä on isona sit länkisääret ja ketkaselkä. :$ mutta kun Siiri nauttii tossa hillumisesta niin annan sen istua siinä... kyllä se ilmottaa kun ei oo enää hyvä olla... eilen se levitteli leivinuunin edestä poltettavat roskat ympäri kämppää ku meni miten sattu sillä. :LOL: vähänkö nauratti... mut nyt valmistautumaan neuvolaan... tuun kertoo mitat sitten joskus myöhemmin ku pitää isomummua käydä moikkaamassa.
No äh, parhaiten itse tiedät! Ei tarvitse tuntea huonoäiti syndroomaa. Mulla tuli vaan sellainen olo että täh, kaikkien muiden vauvat tekee kaikkee jännää ja meidän Minttu makaa lattialla tai istuu sitterissä :D Pitää pian koittaa tolle meidänkin likalle tota härveliä...
 
mulla on nyt yasminelle vähä hormoniset yhd.pillerit ja niistä ei oo tullu oneks mitään..mut mul oli joskus mercilon merkkiset nii mä olin ku piru,mä oisin voinu vaikka tappaa jonku ku ärsytti nii paljo :LOL: ja jopa sellasesta hermostuin ku paikallisessa grillissä ei oltu laitettu mun hamppariin cheddaria vaan emmentalia,ja ukko kuuli kunniansa :LOL: ja tosiaan itkin ja raivosin ihan koko ajan,oli itelläki ihan hirvee olo..

siivous urakkaa ois viel vaikka kuinka jäljellä,huuh,ei oikein nappais ja ukkoki valittaa ku väsyttää jne.kohta heitän sen pihalle ku koko ajan narisoo jotain..onhan se töissä ollu,mut ite soitti ja sano et ei oo oikeen ollu tekemistä et istuksinu vaan on niin sais tuokin jotain sit tehä :kieh: sori purkaus mut ärrrsyttää..lähti se nyt rauta kaupasta ostaa lampun vessaan nii näkee istua jaskalla :LOL:
joo mut nyt makaroonilaatkon tekoon..

ainii anska nukku 4h päikyt :D
 
Tosta ehkäisystä..mulla noi pillerit oli TODELLA tehokkaita. Ei ollu ukolla mitään asiaa lähellekkään :LOL: hormonikierukka oli ennen Ilonaa ja siihen olin enemmän kun tyytyväinen. Ei ollu mielialan muutoksia (normaalia enempää..), ei vuotoa jne. Nyt vähän hakusessa et mites tästä etiäpäin....
 
moi!
meillä pikku-miehellä tänää vähä ärinä päällä.
lämpöäki pikkasen,ehkä sieltä taas yks hampaan nysä puhkeaa.

pillereistä:mulle ei sovi sit ollenkaa...ärinä päällä :kieh:
just sellanen "kuristaja" fiilis.... mitä niinukka kuvaili :D
viimkeksi kokeilin sellasta rengasta,nuvaringiä.
ei samperi ihan kamala olo tuli siitä sivuvaikutuksina
|O |O |O oei sopinu ei....
eiköhä se taida olla kierukka mullekkin sopivin vaihtoehto.

mutta nyt tämä mamam lähtee jumppaamaan :wave:
saas nähä kestänkö ees tuntia :LOL:
 
5kk neuvolassa käyty paino 6650g (4kk 6240g) pituus 62,8cm(4kk 61,5cm) pipo 42,2cm (4kk 41,6cm). kaikki oli hyvin.. iho pitää rasvailla ku jotain ihme ihottumaa joka puolella.. vissiin pesuaineesta jonka vaihoin omoon. no nyt on sit Lipolan voidetta mitä neuvolan täti suositteli. Onko muiden tyttövauvoilla rintarauhasta? meijän siirillä tuntuu sellanen kova pallero tisseissä... niistä terkalle sanoin mut sano et ei mitään hälyyttävää, käski tarkkailla vaan et jos alkaa kasvamaan niin sit ottaa lääkäriin yhteyttä... mun serkun tytöllä oli ja sil oli joku varhanen murkkuikä... joku hormooni häiriö, on joutunu juoksemaan sit verikokeissa koko pienen ikänsä... nyt 2v.
Miehen lapset tuli tänne koko loppuviikoks vaikka piti tulla vasta perjantaina... :| En sano mitään... vaikka tekis mieli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
Mulla odottaa pilleriresepti kaapissa, mut en oo hakenu vielä. kierukkaa en oo osannu ees aatella, kun ei oo ollu ehkäsyn tarvetta 10 vuoteen... tarkotus kun olis jomman kumman piuhat pistää kiinni... ukko ei saa aikaseks mennä, kai mun tarttee uhrautua :whistle:

Eeroherra se täs sylissä tutustuu meidän juttuihi ja potkii kamoja samalla. Onni puoliunessa kattelee pikku kakkosta...

yöks---oksut tuli eerolta...
 

Yhteistyössä