LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

Miten tuon tytön saa syömään muutakii ku maitoo |O
Minen ymmärrä, miten teijän lapsukaiset syö noin hyvin. Sanni sylkäsee kaiken kiinteen pois ja nauraa päälle...
Ai niin, ei oo valmis vielä...
...kieli ei osaa siirtää kiinteenpää kielen etuosasta takaosaan...
...vai miten se lastenhoitokirjojen mukaan menikään ;)
Sannilla huomenna neuvolalääkäri, kun huonona äippänä unohdin 3kk:n neuvolan kokonaan. Nyt sitten tulee lekuri, mittaukset, rokotus, venytykset, vanutukset, valitukset ym kerralla :/

*menee lyömään päätä mäntyyn...huono äiti, huono äiti...*
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Miten tuon tytön saa syömään muutakii ku maitoo |O
Minen ymmärrä, miten teijän lapsukaiset syö noin hyvin. Sanni sylkäsee kaiken kiinteen pois ja nauraa päälle...
Ai niin, ei oo valmis vielä...
...kieli ei osaa siirtää kiinteenpää kielen etuosasta takaosaan...
...vai miten se lastenhoitokirjojen mukaan menikään ;)
Sannilla huomenna neuvolalääkäri, kun huonona äippänä unohdin 3kk:n neuvolan kokonaan. Nyt sitten tulee lekuri, mittaukset, rokotus, venytykset, vanutukset, valitukset ym kerralla :/

*menee lyömään päätä mäntyyn...huono äiti, huono äiti...*
meillä ihan sama noitten kiinteitten kanssa..ei sitten uponnu mikään :eek:
ja nyt sit ollaan paussilla kokonaan niitten suhteen :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Krisu kyll mä voin tulla teitä moikkaamaan.

Siis oikeasti mä roikun vaan täällä ja pitäis tehdä miljoona asiaa, kun kohta pitäisi oikeasti lähteä :headwall:
hieno homma :D
voidaan mekin sitten pitää mamma miittinki..olikos täältä päin vielä muita?
hmm..ei ainakaan tuu mieleen...noh,eemeli saa sitten kaksi tyttöä :LOL:
 
Huomenta!!

Kyllä on Viulla hiano menyy..

Meillä syödään suunnilleen näin:

Aamusta puuroo ja siitä noin tunnin päästä maitoo 120ml noin..
Sitten oliskin aamutirsat ja ennen 11 syödään (vajaa puolet purkista)lihasosetta ja joskus jälkkäriks vähä hedelmäsosetta. Sitten tunnin kuluttua tyrkytän taas maitoo, joskus uppoo, joskus ei.
Sit on päiväunet. Kun herää 16 maissa, annan vaihdellen vähän lihasosetta tai purkin hedelmäsosetta.
Maitoo taas n.tunnin kuluttua.
Iltasella sitten taas puuroo ja ennen unia 2dl velliä, makuja vaihdellen.
Yöllä syödään kerran maitoo n.150ml

Syönti on yhtä sotkua, pyykkiä tulee ihan tolkuttomasti. Aina saa pestä likitulkoon koko miähen! Kyllä se siitä sitten ehkä, kun istutaan jo syöttötuolissa ja osaa pitää sormet pois suusta!! Mikä siinä on, että joka lusikallisen jälkeen ne sormet pitää suuhun työntää??

Tänään olis taas Onnin kerho. Saa äippä istua hetken rauhassa koneella :whistle:
Mulla jäi hei eilen näkemättä HUIPPUMALLIT!! Saiskoos lyhyen tiivistelmän tapahtumista ja kuka putos??

Kiva, taas on hilloviikot ja mistä sitä hilloo oikein piisaa??????? ennen Onnia kun lääkkeillä koitettiin jotain vuotoa saada aikaan ja nyt sitä tulee vissiin noiden vuoto-vajaidevuosien edestä!! Huh...

Mun pitäs tilata se aika hammaslääkäriin!!!! Miks mä pelkään enemmän mennä sinne, kuin sokerirasitukseen ja papaan?? Niiden tuloksiahan mun pitäs enempi pelätä....
No, pelkäänhän mä niitäkin, mutta ...

Tarttis kai mennä suihkuun ja koittaa tehä jotain... pyykkikone pyörii ja tiskikone just lopetti.
Siivotakin vois...


 
Pojulla oli eilen 4kk neuvolalääkäri. Mitat 6820g/64,5cm/41,8cm. Täysimetyksellä ollaan menty ja hyvin on poika pelkällä maidolla kasvanut. Ja toistaiseksi voidaan halutessa jatkaa 6kk asti. Saatiin myös ohjeistusta kiinteiden maisteluun. Kaipa sitä kohtapuolin voisi alkaa maisteluttamaan uusia makuja. :p
 
mileko:Saanen lyöttäytyä seuraasi? :D Katsos minäkin unohdin täysin Saran neukkulääkärin ja se onkin sitten 6.3. :ashamed: Meillä oli silloin häähässäkkä ja höyrysin täällä siihen malliin että päivät sekos ja lääkärit unohtuivat. Ikinä en ole moista unohtanut ja niin siinä vaan kävi että tälläkertaa unohtui ja neukkutäti ihan kotiin asti soitteli: Missäs ootte..? :eek: Ymmärsi kyllä kun selitin ja varattiin uusi aika :D
Ei meidän akkeli syö sen paremmin soseita kuin teidänkään, harjoitellaan vielä ja meilläkin nauraa räkäset naurut mulle, mutta mä vaan sinnikkäästi yritän ja ollaan sitten soseessa kummatkin :whistle: Ainoa mikä uppoaa on parsakaalisose,muita lapioidaan moneen otteeseen yhtä lusikallista.

LS & krisu: Pistetään vaan miittinki pystyyn :D Eemelille on tosiaan tarjolla sitten kaksi morsmaikkua :D
 
Ainiin :eek:
Mulla on perjantaina papa ja tytöllä parin vkon päästä lääkäri et saadaan jotain lääkitystä menkkojen siirtämiseen. Siis tyttö on 12v, menkat alko viime jussina, ne on tosi runsaat ja säännölliset. Lisäks tytöllä on adhd:n lisäks pms oireet... :headwall:
Niillä on leirikoulu kk:n päästä ja menkat sattus just sillon. Niillä on kuitenkii käynti uimahallissa, kylpylässä ym toimintaa joten on ihan kiva, jos sais menkkoja siirrettyä. Kuitenkii noin nuorelle vielä aikas arka asia. Jos vielä tulee huteja ja joku huomaa niin...

Ei saa huippumalleista kertoo, ku mulla on vielä nauhalla |O

Sokerirasitusaika pitäis varata ja tytölle lääkäriaika niitten rintakipujen takia ja itelle aika yhelle hierojalle Kuopiossa, joka asuu Kaavilla. Sitä on hirveesti kehuttu. Jospa pääsis tosta panacod-koukusta irti... :p
 
Milli
Ihanaa, kun on muitakin huippuhuonoja äitejä... ;)
Perustetaanko oma kerho, jossa saadaan kilpailla, et kuka on kaikkein huonoin :LOL:

Minut saa muuten sinne naamakirjaan lisäillä :p
Tarviin uusia kavereita sinne, et saan tulokset muutamista testeistä...
(eikä tarkota raskaustestiä... :whistle: )
 
Mileko(ko?) ihmetteli meidän ruokamääriä... NO NIIN MINÄKIN! Mä en oikeasti voi käsittää, että mihin mahaan toi jätkä tota ruoka vetää. Kyll mä kuitenkin mielummin annan sitä ruokaa paljon kun katon nälkäistä lasta. Meillä kuitenkin mennään nolla-käyrällä ja välillä jopa valitetaan, kun poika syö liian vähän :eek:
Kaipa me sitten liikutaan niin kovin, että sitä ruokaakin menee... tai poika on tullut isäänsä (syö kun hevonen ja missään ei näy) :LOL:
Mitähän se on murkkuna? :LOL:

Mutta nyt oikeasti mä lähden! Tästä ei muuten tule yhtään mitään... :headwall: Kaikki on kyllä pakattu, mutta pakko lähteä ajamaan jo, että ehditään.
 
YV:nä saa kertoo ;)

Mullakin alko menkat 12v ikäsenä. Muistan se päivän kuin eilisen.. oli perjantai 13.päivä toukokuussa -83. "varastin" äidiltä siteen ja iltapäivällä kerroin ihan kauhuissani sitten äidille. Äiti ei osannut edes kuvitella, että niin aikasin vois alkaa, kun itellään oli 16v alkanut. Onneks oli koulussa just ollu biologiassa siitä.. Oli se silti aika shokki. Syksyllä sitten en ollutkaan ainoo tyttö, jolla oli menkat. Meitä olikin aika monta.

Mileko: Toivottavasti tuo siirto onnistuu ja neiti saa nauttia kylpylästä ym. kivasta!
 
LS
En minä oikeestaan ihmettele määriä, vaan sitä, et miten yleensäkkin saatte ne soseet menemään kurkusta alas? Tottakai lapselle pitää ruokaa antaa niin paljon kun uppoo. Dieetillä kerkee olla sit aikuisena =)
Sanni syö vellimaitoo 120-140ml kerralla ja n. 6-8xvrk:ssa siihen lisäks sitte pelkkää velliä illalla n. 150ml. Jotenkii tuntuu, et tarviis vähän jotain tuhdimpaa väliin ja itsekkäästi ajateltuna nukkus koko yön...

Mulla alko menkat 11 vuotiaana, 11.4-83 ja vieläpä koulussa |O
Onneks tyttöö olin ajoissa informoinu, kun osasin odottaa, et aikasin alkaa. Mut ei tuo silti uskaltanu mulle kertoo, ennenkun ite huomasin.
Siirto onnistuu onneks ilman ehkäsypillereitä ja terkkari jo sano, et lääkäri kirjottaa reseptin ja ilman alatutkimusta, onneks.
 
Päivitystä tehty, vieläkin puuttuu muutamien tietoja... :wave:

DAPA (75kg) lähtöpaino 87 kg
DOGTOR (55kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta -600g, nyt 65,4kg*
EMILJA80 (70kg) lähtöpaino 80kg
LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta +/-0g, nyt 70kg*
MIKERO (65kg) lähtöpaino 77,6kg viime kerrasta -1700g, nyt 73,8kg
MILEKO35 (75kg) lähtöpaino 95kg viime kerrasta +/-0g, nyt 96,8kg*
NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg
NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 68kg
PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta +600g, nyt 83,8kg*
TIIPII (68kg) lähtöpaino 72kg viime kerrasta -500g, nyt 70kg
TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta -1000g, nyt 79kg*
TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta +600g, nyt 74,5kg*
VILMA-ONNI (60kg) lähtöpaino 71kg viime kerrasta +/-0g, nyt 70,5kg*
ÄITYLI75 (80kg) lähtöpaino 95 kg viime kerrasta -1900g, nyt 93,1kg

* ovat painonsa ilmonneet







 
Tiedän olevani huono äiti kun laitan Siirin tohon kävelyhärveliin... koska siinä ei sais pitää vissiin ku vasta 6kk tai kun istuu itse tai jotain... kaipa siirillä on isona sit länkisääret ja ketkaselkä. :$ mutta kun Siiri nauttii tossa hillumisesta niin annan sen istua siinä... kyllä se ilmottaa kun ei oo enää hyvä olla... eilen se levitteli leivinuunin edestä poltettavat roskat ympäri kämppää ku meni miten sattu sillä. :LOL: vähänkö nauratti... mut nyt valmistautumaan neuvolaan... tuun kertoo mitat sitten joskus myöhemmin ku pitää isomummua käydä moikkaamassa.
 
Moi

Vilma-Onni: Huippumallissa tippui ****
Eemin neuvola-kuulumiset: 6690 g ja 63,5 cm


Hui, juuri luin että joku oli nahoittanut eikä saanut kertoa, äkkiä muokkasin, toivottavasti en pilannut kenenkään päivää :ashamed:
 
Heippa,

Pitää yrittää nopeasti kirjoittaa, kun Aatu heräsi aamupäivä unilta ja odottaa äitiä tossa vieressä sitterissä.

Topsy: minä kävin katsomassa Gracon cosmix istuinta. Se on sellainen mihin saa laittaa 5kk ikäisestä lähtien ja menee 25kg asti. Meillä on britaxin turvaistuin Annilla, mutta sitä ei saa käyttää kuin 9kg alkaen. Aatua ahistaa tuo turva kaukalo ja joka kerta kun laitan sen siihen huuto alkaa ja kamala pungerrus että haluaa pois ahdistavasta tuolista. Kyllä se siinä sitten nukkuu tai istuu hiljaa kun päästään lähtemään, mutta laittaminen ahtaaseen tuoliin on Aatusta tosi ikävää.

Meillä yöt on tasaantuneet entiseen malliin ja herätään syömään kerran yössä. =) Luulen että ne tiheät heräämiset johtui tuosta ensimmäisestä hampaasta joka pojalle jo puhkesi.

Mutta nyt tissille, Aatu jaksoikin hienosti odottaa kun äiti kävi ensin kirjoittamassa tänne.
 
Meillä ruokailut menee niin, et aamulla saa ensin tissiä ja pikku unien jälkeen n. klo 10.30 puuroa ja puoli purkkia hedelmäsosetta, imettelen sillon kun maitoa kaipaa ja klo 16 saa bataattia+ maissia/kukkakaalia, sekä persikka sosetta yhteensä reilun pilltipurkillisen verran. Illalla saa vielä tuota persikkasosetta purkin. Kova on poika syömään ja meinaa välillä suuttua, kun loppuu. :heart:
Yöt nukkuu klo22-06, imetys ja jatkaa unia vielä yheksän pintaan.
Pitempiä päiväunia ei nuku. Muutaman kerran tunnin verran nukkuu päivällä.
Tosi tyytyväinen ja aurinkoinen poju! Edellinen oli allergioitten takia melko vaativa tapaus, niin tuntuu ihmeeltä, kun Elia on niin helppo, vaikka allergiaa hänelläkin on..

Mutta nyt siivoamaan ja pyykitkin oottaa narulla+ koneessa. :wave:
 
hei vaan hei..
lääkäri reissu meni hyvin..oli aika mukava nuori lääkäri mies,kätteli anttoniakin :D
ei oo korvissa tulehdusta ja keuhkotkin kuulosti hyvälle..mut jos menee 39 kuume nii het lääkäriin ku voi yleiskunto romahtaa :'( siinä se lääkäri jutteli mullekkin mukavia,kaikkee et kyl niille vanhemmille aina hätä tulee ku lapsi on kipee ja anttonkin kikatteli sille,ihme :D

mä pääsen huomenna RATSASTAMAAN :wave: :p
kysy yks naikkonen et alkaisinko liikutella sen suokki ruunaa,oon käyny aiemminki sillä..sit mä oon joskus 2vuotta sitte reenannu 4v suokki oria selästä käsin,ku sillä oli ravi ongelmia (ravuri) ja voitte vaan kuvitella minkä näköstä meno oli kun se oli vielä vähän villissä iässä,meinas muutamaan otteeseen lapasesta lähtee kun niillä on paljo enempi sitä voimaa ku lämpösillä..noh,tätä ei varmaan ymmärräkkää ku heppa ihmiset :LOL: sori..
mut siis hiukan jännittää huomenna mennä..

mulla alko menkat kans 12v ja viel oli koulussa uskonnon tunti ku tunsin et jotain valahti housuun,menin vessaan ja vertahan se..eikun hirveesti paperia pöksyyn ja tunnille :LOL: oli aika kauheeta ku olin eka jolla ne alko ja toisilla tais tulla vasta joskus 14v..

mä laitan kohta linkin yhteen huippu kuvaan,on meillä iso vauva,käykääs sit kattoo :LOL:
 
menkat mulla alko 13v ja ihan kotona viikonloppuna,mut muistan ku pyörin sen koko päivän sängyssä ihan hirveissä tuskissa...siinä sit täti tuli käymään ja muistan hänen kurkkineensa makkarin ovesta sisään ja toteavan,et "ookkos sie ny nainen"
 

Yhteistyössä