LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

mama joo-o,ihana on mutta sillä on omakin peti ja tietää varsin hyvin ettei anttonin juttuihin kajota niin eikös vaan ollu "huomaamatta" ittesä tohon ängenny,miten lie sukeltanu tonne :LOL:
no meillä on nyt onneks uus leikkimatto kun tuo on iha hirmu huono kun on yhdellä kaarella,niin saapi tuo koiruus vaikka siinä ollakkin..
ja mä en saa varmasti yöllä unta ku tiiän et pääsen ratsastamaan :LOL: hui,viime kerrasta on jo 1,5 vuotta :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
mama joo-o,ihana on mutta sillä on omakin peti ja tietää varsin hyvin ettei anttonin juttuihin kajota niin eikös vaan ollu "huomaamatta" ittesä tohon ängenny,miten lie sukeltanu tonne :LOL:
no meillä on nyt onneks uus leikkimatto kun tuo on iha hirmu huono kun on yhdellä kaarella,niin saapi tuo koiruus vaikka siinä ollakkin..
ja mä en saa varmasti yöllä unta ku tiiän et pääsen ratsastamaan :LOL: hui,viime kerrasta on jo 1,5 vuotta :eek:

Meilläkin on toi jumppamatto, ja toi kaari ei tahdo pysyä ylhäällä:(
En raaskis uuttkaan ostaa, ja toi saatiin lahjaksi niin en kehtaiskaan..
 
Meillä kanssa sellainen kaks kaarinen ja on hyvä, Eemil tykkää =) , sehän pääasia. Eemil sitten eilen kääntyi illalla 2 kertaa peräkkäin vatsalleen, että ei enää vahinko!

Menkkojen alkamisiästä, minä olin 11v, kun alko ja oli ihan täys shokki! Olin ihan kauhuissaan, en muista oliko niistä edes puhuttu juuri, ehkä hieman kavereiden kanssa, silleen kuitenkin siihen aikaan niin "tabu" juttu. Ja ihan äärettömät tuskat aina kun ne tuli :eek: , jouduin oleen välillä pois koulustakin pari ekaa päivää. Kaksinkerroin vaan makasin sängyllä, se oli ihan kauheaa se kipu :$ Alkuun mulla tuli ne vähän miten sattuu, saattoi tulla viikonkin välein... Että ei osannut yhtään ennakoida milloin tuli... Onneks nykyään oli säännölliset jo, eikä enää kipujakaan.
 
mulla alkoi menkat alle 12v, ja olin IHAN shokissa. Luulin että mussa on joku vika kun vuodan, selitin serkulleni että varmaan mulla ollu liian kireet farkut tai jotain :LOL:
Eli ei ollut juurikaan valistettu ennakkoon.
Äidille en kertonut, mutta se löysi ne sotketut housut; se toi mulle paketin siteitä, sano vaan että niitä pitää käyttää, ja kalenterin että siihen pitää merkata vuotopivät aina..ihmettelin että miksi kummassa. Selitys oli että pitää vaan..hahaa :LOL:
Mulla oli teininä ihan kamalat menkkakivut, ne tuli miten sattu, ja kesti päiviä aina. Olin aika usein pois koulustakin niiden takia.
Nykyään on onneksi säännölliset, mutta kipeät on ja kestää n.8-9 pv..Olen niin iloinen kun ei ole vielä alkaneet!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
onko muiden vauvat hingunnut seisomaan? antton yrittää välillä tunkee itteensä seisaalleen kun istuttaa,siitä ois niin hauska seistä :LOL: jospa nyt ei ihan vielä kuitenkaan,sit puolen vuoden päästä :LOL:
Meillä!! Kun eemi on sylissä ja sitä pitää käsitä kiinni se vetää itsensä seisomaan. Neuvolassakin tänään kun täti sitä piti kiinni, niin Eemi ponkaisi suorille jaloille ylös :LOL:
Ja varpaat on nyt herkkua, ne on suussa koko ajan!

Ajatelkaa, Eemi tulee perjantaina 4kk!! Miten tämä aika menee näin nopeaan!!
 
dirlittan,onpa hyvä ettei olla ainoaita :LOL: antton ei haluis enää yhtään istua kun seisaalleen on niin paljon hauskempaa,mut mun voimat ei jaksa kannatella paria minuuttia kauempaa tuota punttia niin sikspä sitä sit harmittaa kun pitääkin istua..

meillä ei oo vielä varpaita hoksastu mut yöllä aina potkii peiton myttyyn polvien alle joten varpaat sojottaa kattoon aamulla..ja minä mussuttelen anttoninkin edestä sen varpaita :LOL: ja uih mikä sukka hiki sillä välillä tuoksahtaa :x
ja niin ne meidän vauvat vaan kasvaa,kohta ne on jo puol vuotiaita.. :'( ei oo enää vauvaa..
 
Annika nukkuu ja mun pitàisi mennà soseuttamaan kesàkurpitsa/porkkana keitoksen murulle.. En ole nyt 4 pv antanut noita kiinteità, kun ajattelin ettà joskos se pulauttelu johtuisi siità, mutta samanlaisena jatkuu. Meillà ei onneksi ole ollut vaikeuksia syòdà noita mòssòjà, neiti ei meinaa millààn edes malttaa odottaa ettà saa seuraavan lusikallisen suuhunsa ja kaikki menee alas :)

dogtor hyvà ettà tuo annikan sulhas ehdokas on paranemaan pàin ja ettei mitààn sen vakavempaa lòytynyt! :)

Rontti juu, tuossa làhellà olisi sellainen kiva kahvilakin :D:D Voitais jonain pàivànà tavata siellà kuumalla kermavaahto kaakaolla :p

Oli muuten eka kerta kun meidàn neiti itsensà vetàà istumaan ja sàikàytti mut ihan kauheasti.. jos siità olisi vaikka keikannut eteenpàin niin olisi tullut rytinàllà alas tuolin kanssa pòydàltà :| Mutta siinà se neiti sitten istua kòllòtti :D Aikamoinen power girl ;)

Meillà oli eilen lonkkien kuvaus.. Ja kivasti annika vetàisi ison pissan siinà lààkàrin hoitopòydàllà.. Kastui samassa sitten vaatteetkin ja huusi tàyttà kurkkua kun lààkàri kuvasi, geeli oli sen verran kylmàà ettà pisti itkemààn :/ Mutta onneksi kaikki on hyvin, lonkat kohdillaan niin kuin pitààkin :D No juu, pitànee mennà tekemààn neidin lounas loppuun.. Levàhdystauko ohi... =)
 
Siis voi veeeeeeeeeeeeeeee kun tuolla meidän perheneuvolassa on ihan käsi se avustaja, joka vastaa puhelimeen ja varaa ajat... Eilen soitin sen kierukanlaittoajan ja se emäntä sanoi että huomenna klo 10.20. Määhän tööräsin sinne Panacodhuurussa ja ootan, ootan, ootan, ootan... Sitten puolen tunnin jälkeen menen kysymään toiselta avustajalta, että onko mulla sitä aikaa, kun on menny niin kauan. No eihän sitä ollu |O Onneks se lääkäri ehti kuitenkin laittaa mulle kierukan ja se sanoi, että se mun aika oli merkitty viikon päähän :headwall: Toivottavasti antavat noottia sille totterolle, se on aiemminki sekoillu ku oon soittanu tuonne.

Se laittaminen ei käyny juur yhtään, vähän nippaili, mutta tais Panacod tehdä tehtävänsä, kun en oo niitä vähään aikaan syöny ja niistä tulee mulle aluksi vähän humalainen olo... Ajelin tietenki autolla ees taas kotoa neuvolaan ja takas ;)
 
Mä ostin nyt eemille sellaisen unipussin, että se ei sais niitä varpaita yöllä käsiin, se kun unissaankin niitä hamuaa ja sitten innostuu leikkimään:)
Ja Dogtor, sullahan on vielä tulossa lisää vauvoja, älä sure.
meille tämä iltatähtönen on vika vauva, arvaappa miten haikeeta.. :'( :snotty:
 

meillä tollainen jumppamatto,taisi olla aika monella muullakin samanlainen :D !
ja kyllä meidänkin ukolla on punaista vaatetta,kuvassa lindeksin(no ylläriylläri...)yökkäri,oli niin ihana että oli pakko ostaa!
hyvä kuva heidi; meilläkin on nýt sylissä ollessa ruettu istumaan nousemaan!äitin iso mies.....

poika nukkunu ulkona3tuntia ja vartin ja jaahas nyt hän heräileekin palataan :wave:
 
Onni viety kerhoon, Eero koisaa ulkona ja mä juon päiväkaffetta kera kaakun. kaverin piti eilen tai tänään tulla kattoon noita vauvanvaatteita..ei oo näkyny. Oiskohan menny jo synnärille??
Yks kaveri kertoi perjantaina odottavansa syysvauvaa. Oli sitte viikonloppuna menny kesken :'(
Oli niin onnellinen odotuksesta... voi kurjuus.

Onnille tuli kirjakerhosta kiva kakkuohje-kirja. Sieltä saa sit valita millasen kakun haluaa. Jospa äiti osais vielä sitten semmosen tehdä :whistle:

Nyt pelaileen taas!

Muuten, mua saa huhuilla mesessä, kun oon onlinessä. :wave:
 
Tilda Meiltä löytyy samanlainen :wave:

Mulle laitettiin aikoinaan hormoonikierrukka. Sen laittaminen sattu ihan karmeesti. Vuotoa kesti monta viikkoo ja sit tuli maha kipeeks. Menin lääkäriin ja kierrukan laiton yhteydessä oli joku pöpö päässy tonne värkkiin ja oli aiheuttanu pahan kohtu-ja munasarjatulehduksen. Lääkäri otti saman tien kierrukan pois ja sano, et tämä kokeilu oli sitte tässä. Sen jälkeen kun lekuri on kuullu stoorin, niin on sanonu, ettei kierrukka käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Tilda Meiltä löytyy samanlainen :wave:

Mulle laitettiin aikoinaan hormoonikierrukka. Sen laittaminen sattu ihan karmeesti. Vuotoa kesti monta viikkoo ja sit tuli maha kipeeks. Menin lääkäriin ja kierrukan laiton yhteydessä oli joku pöpö päässy tonne värkkiin ja oli aiheuttanu pahan kohtu-ja munasarjatulehduksen. Lääkäri otti saman tien kierrukan pois ja sano, et tämä kokeilu oli sitte tässä. Sen jälkeen kun lekuri on kuullu stoorin, niin on sanonu, ettei kierrukka käy.
minulle lääkäri ei edes laita kierukkaa kun miulla on nikkeliallergia,ja ei ole varmaa et onko noissa kierukoissa nikkeliä..enkä mie kyllä haluiskaan et joku "ylimääränen"tuolla kohdussa lillus :eek:
 
Mä en suostu enää syömään minkään sortin pillereitä tai käyttämään mitään hormoniehkäisyjä, kun mies meinas kerran saaha puukosta, kun mä tiskasin ja hermostuin jostain mitättömästä asiasta... Kun muutenki olen "hieman" äkkipikainen, niin sitten kun syön jotain pillereitä tai edes käytän ehkäisyrengasta, niin ei mua kato kukaan kun hypin seinille, raivoan, huudan ja itken yhtäaikaa :whistle: Että toivottavasti tää kierukka nyt sopii, kumien kanssa ei jaksa värkätä (ja sen huomaa kun kattoo tonne pinnasänkyyn) ;)
 
leya silloin ku meikäkin söi pillereitä niin mulla koko ajan sellanen olotila et olisin voinut kuristaa jonkun,enkä haluu et oon sellasessa mielentilassa.jotenka kumiukkojen kanssa täälläkin pelataan..ukko jonossa sinne sterilisaatioon.
 
Leya Hieman??? :LOL:
Mullekkaan ei hormoonit käy just noitten mielialamuutosten, vuotojen ja migreenin takia.

Minen oo kenenkään kaverin kuullu sanovan et kierrukan laitto sattus. oon tullu siihen tulokseen, et kun se tulehduskin tuli, niin joku fiba sattu lekurille, kun niin kovin koski.
 
Mä oon taas vaihteeks ihan seis, taitaa olla meikeläisellä aika yleistä nykyään..
Himpskutti, meinaa osata kirjottaa tällä tavan näppiksellä kun on läppärillä tullu oltua nykyään.

Noista ruokamääristä, meille neuvolassa sanottiin että nestettä pitäs Juholle saada menemään n. 700-800ml ja soseita kaks kertaa päivässä. Ihan hyvä sinäänsä, mutta hyvä kun pelkkää maitoa saa menemään n 800ml. Sitte soseet viellä pitäs antaa ja sehän tunnetusti vähentää maitomäärää, kiva koittaa pakkosyöttää toista..

Annoin eilen sitten illalla velliä 80ml sekotettuna 120ml maitoa, ihan hyvin meni. Pitää sitten vissiin ottaa tuo velli illasta kehiin, vaikka yön pärjää ihan hyvin pelkällä maidollakin.
Meillä menee aamusta huonommin maitoa, noin 10 tunnin jälkeen väkiseen saa meneen n.140 ml, meillä varmaan semmonen keskimääränen annoskoko on n. 150ml. Yötä vasten poika juo kuitenkin 200ml just ja just.

Juho nukkuu nyt tuolla pihalla ja äippä surffaa :kieh:
 

Yhteistyössä