LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

tytteli: joo tutulta kuulostaa,meilläkin poika pari kertaa rupesi itkemään kylvyn aikana.
ja ihmeissäni minäki olin ku ennen niin tykkäs.
luulen että meillä ne pari itku kertaa johtui väsymyksestä!?!
ja nyt on taas tykännyt kylvystä:)
jospa se pikku-eemilkin taas pian innostuu kylvystä :hug:

meidän ukkelilla tänää vieläkin lämpöä,on vähä hiljaisempi ollut.
toivottavasti ei nosta korkeelle.
nyt kaikee pöpöä liikkeellä
:x |O

nyt meen töllön ääreen ja SYÖMÄÄÄÄN
:p
 
Mä pika visiitillä taas...mieli taas niin allapäin ettei mitään järkee.. :ashamed: Peetun kans oli leffassa tosi ihanaa ja kivaa,poika nautti oikein kunnolla kun sai olla äitin kans kaksin.Käytiin kattoon Risto Räppääjä.No sit kun tultiin kotiin niin Pessi oli huutanu tunnin melkein mummon kans.Ja mulle myös huono äiti fiilis kun toisen jätän ilman äitiä :ashamed: heti kun näki mut ja Peetun alko nauraan ja sylissä oikein tunki päätä mua vasten.Selvästi siis ikävä ollu :(
No mutta ei mun huono fiilis siitä johdu...en mä vaan tiä mistä...mutta kuitenkin en jaksa nyt kommentoida mitään... :wave:
 
isäntä lähti töihin,etä tytöt kattoo vielä tuolla telkkarii,ja venla onkin jo pari tuntia nukkunu.

tytteli epäilen et eemil olis vaan väsy ollu.meillä venla yhen kerran on kylvyssä ruvennu ihan kamalasti huutamaan,mutta yleensä se "jolohuuto" alkaa silloin kun pitäs käydä vellille,ja nukuttaa ihan kamalasti.silloin ei syömisestä tule mitään.joten olen laittanut tutin suuhun ja pitäny sylissä,sit kun rauhottuu niin sit taas pullo suuhun.ja ollaan nyt muutamana iltana jo puol kasin aikaan ruvettu vellille.
olen oottanu et milloin alkaa sellaset yölliset itkun tyrskähdykset,meillä nuo isot tytöt "harrasti" sellasta,itku alkoi,ja loppui ihan yhen äkin..tutti saatto olla suussa,silmät kiinni..ei mitään hätää..johonkin tiettyyn ikään ne minusta kuului.

täällä on hiljasta,pitänöö käydä huutonetissä ja kampeutuu nukkumaan.
 
:hug: Yksäiti, hyviä äitejä me ollaan, vaikka joskus toiselta tuntuu... joskus noita huonofiilis päiviä on mullakin, vaikka kaikki on niin hyvin kuin vaan voi olla :/ , mikä lie, johtuneeko vielä meidän hormoonivyöryistä vai mistä.. itse olen ainakin huomannut, että minusta on tullut tosi herkkä Eemilin syntymän jälkeen... saatan itkeä tirauttaa kun luen lehdestä jonkun suru-uutisen mikä kuitenkaan ei minua kosketa, en edes tunne kyseisen esim. onnettomuuden osapuolia :ashamed:
 
Yksäiti :hug: Jaksuja sinne äitiyden solmumaailmaan :) Mä rupesin tänään itkeen kun mies tuli töistä ja oli oottanut että teen makkarasoppaa... en ollut tehnyt kun syötiin Annin kans viimeiset makaronilaatikot ettei mee huonoksi. Mies ei koskaan räyhää tai huuda, sanoo vaan, minä siihen itkemään että mikään ei kelpaa, pyys anteeksi melkein heti... että ai hormoonejako liikkeellä?? :ashamed: Ei passaa makkarasoppia toivoa tässä kämpässä vähään aikaan B)
 
Jahas, hetki töllöä ja sitten nukkumaan, en sano tätä ääneen, enkä kirjoita tänne, mut Minttu ehkä vähän nukkunut nyt paremmin viime öinä... ja tänään 3½ tuntia vaunuissakin... :heart:

Hyvää yötä tylleröt, kävin kerhon puolella niin olo taas niin kummallinen... :heart:
 
kylläpä on hiljasta kun pitää siellä MESESSÄ olla :'(

anttonilla taas kuumetta..itku vie..yksäidille ja tyttelille niin ja topsyllekkin :hug:
meillä kans on kerran alkanut itkemään kesken kylvyn ja aina tykkää olla kylvyssä,sit joi vellin ja simahti,eli yliväsy oli..ja meillä minä pitelen ja iskä pesee,isi ei itekseen uskalla kylvettää ja mä en jaksa pidellä ja pestä yhtäaikaa..

mulla pamahti selkä kipeeks nyt illasta,vissiin siitä ratsastuksesta johtuu,toivottavasti ei ois huomenna ihan jokapaikka kipee,mut perskannikat on ainakkii ku on jo nyt :D

heippa hei vaan teille ei mesettäjille :LOL: no meseilijöillekki heippa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
topsi mitä tarkottaa tuo sun mesessä oleva viesti..siis tuo het saa....?tarkottaaks mitä luulen :D en yhtään utelias ole :D
hehe, ei sentään :LOL: Sinä irstas ilkeä kotiäiti... :eek: miehen kanssa harrastetaan "mesen viestikentällä viestittelyä", harrastus se on sekin, kandee koittaa. :LOL: Eli on vaan viesti armaalle aviomiehelleni yhteen juttuun, mut ei SIIHEN :D
 
Lapset nukkuu, mieskin tuli tuossa tunti sitten, odottelin ja pidin saunaa lämpimänä, että mekin saadaan hetki kahden, esim. jutella kaikista. Varoittelin vaan eka, että odotan jos jaksan, olin jo menossa yksin, kun hän tulikin jo kotiin =) Kummasti piristi siellä saunan lauteilla jutella, ja olla vaan. Kun muu väki jo nukku, niin rauhallistakin... Nyt vielä leipä saunan päälle (mulla nykyään meinaa alkaa huippaileen tuolla saunassa ja tulee huono olo) vaikka siitä saunomisesta kyllä niin tykkäänkin.. pitää vaan lyhyempää pätkää siellä olla. Pakko syödä leipä, kun meinaa vähän olla heikko olo. Mutta sen jälkeen nukkumaan. Ja kiitos teille kaikille kun ootte olemassa :hug:
 
piti vielä tulla tänne pikaisesti käymään...:)

dogtor : onko teijän pikkusella paljonkin kuumetta?
ja sitä piti kysyy että onko antton nyt syönyt vähemmän?
ku meillä ei oo oikee uponnu maidot ja vellit samaan tahtiin ku normaalisti.
tosiaa vähä lämpöä ollu 2 päivää.
vähän hiljasempi ollu nyt,
yleensä kiljuu ja höpöttää kamalasti.

nojoo,jos painuis nyt maate,hyvää yötä kaikille
:wave:
 
Huomenta!
Tänään taas reissupäivä, Tampere kutsuu tänään. Mennään yhdelle opiskelukaverille muutaman äidin kanssa, semmonen kiertävä tapaamismeininki meillä. Nyt siis Manseen tällä erää.

Noista kylvyistä: meilläkin Eero joskus itkee heti alusta asti, mutta on väsy. Meillä käydään kans nyt useemmin suihkussa. Kohtapuoliin onnistuu kodarin lavuaarissa kylpeminen. Onnikin siinä kylpi, kun oppi istumaan. (Eero tosin istu varmaan vielä pitkiin aikoihin). Mä en vaan jaksa enää kannatella vannassa ja tuntuu turhalta laittaa vettä siihen muutaman minuutin takia. Vedestä kun joutuu joka pisarasta maksamaan...
Eli siis suihkua ja pikakylpyä lavuaarissa meillä pääasiassa.

MAMA: Vastasitko mun sosekyselyyn?? Mä koitin selailla noita sivuja, en huomannut vastausta. Saisinko siis nyt uusinnan: Miten ihmeessä teet MAISSISOSEEN?? Mä tein kerran Onnille ja se oli niiiiiin työlästä, että kaupasta ostin jatkossa. Siivilän läpi koitin survoo, ettei tullut niitä kuoria.
Tarttis alkaa tekeen lihasoseita pakkaseen. Kun sais aikaseks.
Tais Eero herätä!

Mukavaa päivää kaikille!! :wave:

Ainiin, mun ukko olikin tallentanut mulle sen HUIPPUMALLIT!! Katoin sen sit eilen.. tiesin vaan kuka putos.
 
tytteli meillä Kiiukakka itkee melkein aina jonkin verran kylvyssä :/ Se ei yksinkertaisesti tykkää siitä joten kylpemiset on tooosi nopeita. Viime kerralla tosin päästiin huudoitta mutta annoin yhden poikien kylpylelun neitille ja sillä tuo leikki onnesta soikeena. Nyt pitää kaivaa jostain meijen kylpyankat ja kattoo helpottuuko tuo homma lelujen avulla. Tai ehkä pääsis helpommalla kun menis ostamaan uudet.

Miä olin eilen ihan naatti. Oisin menny jo ennen klo 21 nukkumaan muta oottelin että esikoinen tulee kotiin. Pikkusen päälle ysin piti tulla bussilla. Niin eiköhän poika ollut myöhästynyt siitä |O Bussi lähti just kun tuo käveli pysäkille, takavalot vain näkyi. Kyseli että saako kyytiä vai lähteekö kävelemään. Pakko oli nykiä vaatteet uudelleen päälle ja mennä hakemaan se kotia. Matka ois ollut muutaman kilometrin ja onhan poika sen kävellyt päivällä mutta illalla en anna kävellen tulla. Matkan varrella kun ei ole asutusta. Toisella puolella metsä ja toisella meri.

Ja Kiia oli taas yöllä vaikka kuinka monta kertaa hereillä. Nyrkkejä kaluaa ihan koko ajan mutten hampaita edelleenkään nää :/
 
Huomenta :wave: :wave:

Yllättävän hyvätuulinen olen vaikka tytöt, molemmat, heräsi jo 07.30... Anni ei ole varmaan vuoteen herännyt näin aikaisin :/ Kun ei nuku päikkäreitä niin saisi nukkua vähän myöhempään. Minttu nukahti taas 20.00, söi 03.00, tuttia annoin 05.00, yritti herätä 06.00, annoin maitoa ja panin vaan sänkyyn (kiitos vinkistä Lillastina) ja sinnehän tuo oli nukahtanut, herättiin sit 07.30. Kyllä väsyttää, onhan toi vielä vähän risaista, mutta ei niin pahasti.

Annin ois vissiin pitänyt mennä mummolle tänään, mut en muistanut koko juttua ja mies lähti jo autolla töihin. On yleensä vienyt sen sinne. Katsotaan jaksanko lähteä viemään bussilla, asuu toisessa päässä kaupunkia.

Nyt kahvin juontiin.

Hauskaa torstaita :hug:
 
Missäs te kaikki ootte, kun täällä on niin hiljaista :eek: Ihan tavatonta tammonen ;)
Onko teillä ELÄMÄ?? :D

Mulla aamurutiinit menosssa...siis aamukahvilla koneella :whistle: Pienimmäinen viel nukkuu ja isommat tuolla jo täyttäpäätä touhottaa. Hyvät pitää pikkuisella olla unenlahjat kun tässä mölyssä nukkuu :D Se on hyvä se!

Nyt meen ottaa toisen kupollisen kahvia ja luen lehden. Palataan myöhemmin, jos sit vaikka ketjukin ois heränny enempi henkiin =)
 
V-O Kyllä mä sen vastauksen johonkin väliin laitoin ..tai sit tää mun kone on taas ryppyilly mulle :headwall: (meillä on ollut vähän sukset ristissä :D ) Mut tosiaan se maissi sose..Niitä maisseja keitin siis todella pitkään ja hartaasti että ne oli niin pehmeitä että soseutuivat sauvasekottimella, Ei siitä mitään täysin sileää tullut, mutta mielestäni niin hienoa, että sitä kehtaa tytölle tarjota..eriasia on kelpaako :LOL: Mutta tärkein pointti oli että helpommalla pääsee kun ottaa sen maissisoseen sieltä kaupan hyllystä :D
 
Huomenta!

Luin taas läpi tätä viestitulvaa, heti jos ei hetkeen ehdi koneelle, nii njohan on asiaa ilmestynyt =) Ja hyvä niin, tämä siis ei ollut kritiikkiä:)

Piti kysyä, kun teillä on tuolla ollut asiaa noista syöttötuoleista, että joko joku on istuttanut vauvaa syöttötuolissa?
Meillähän Eemi istuu sylissä tosi reippaasti, ja neuvolassakin kun tätsy piti eemiä käsistä, veti itsensä niin komeasti istumaan, ja siitä vielä seisomaan suorille jaloille(tämä on suurin hupi eemille varpaiden syönnin ohella..)
Kysyinkin sitten että joko saisi pieniä hetkiä hyvin tuettuna istuttaa syöttötuolissa, kun toisella selkeästi siihen kovat halut on. Vastaus oli ehdoton ei, että vasta 6kk iässä..
Miten teille muille on neuvottu?
Ymmärrän että en nyt sitten istuta ,kun määräykset annettiin, mutta kun lapsella selvästi on halu ja taitokin tuettuna istua..
Ilman tukeahan tuo ei toki pysy, kun siitä se neuvolassa sanoi että tuen kanssa 6kk alk. ja ilman tukea vasta kun lapsi itse osaa..pitiköhän se mua vähän tyhmänä..Ajatteli kai että pistän Eemin keskelle lattiaa että istupa poika siinä.. :LOL:
 

Yhteistyössä