LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

Huomenta!

Kohta lähdetään moikkaan äitin vanhaa kaveria espooseen... Ja taidetaan samalla poiketa mammuteissakin :saint:

Topsy ollos hyvä vaan. :D Tarkoitit vissiin sitä kaverini antamaa vinkkiä, joka ei meillä toiminu eilen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Meille lekuri sanoi, että syöttötuoliin saa laittaa istumaan, kun pysyy tuettuna istumassa "itsenäisesti".... siis oliko vähän sekavasti.... Siis pysyy pystyssä itse vaikka sohvalla tai jotain sellaista...

Tota just tarkotin, noin meille Idan aikana neuvottiin..kummaa kun tulee niin erilaisia noi ohjeet eri paikoista.
Eihän se voi olla mikään ikäkysymys, kun lapset kehittyy niin eri tahtia..
No, ei istuteta ei..se vaan ois helpompaa välillä saada siihen syöttötuoliin..
Mun on kai pakko ostaa se Bumbo... : :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Meille lekuri sanoi, että syöttötuoliin saa laittaa istumaan, kun pysyy tuettuna istumassa "itsenäisesti".... siis oliko vähän sekavasti.... Siis pysyy pystyssä itse vaikka sohvalla tai jotain sellaista...
eiks jokainen pysy tuettuna istumassa :whistle: kyllä miä alan kohta tuota neiti tuolissa "istuttamaan" hetkittäin. Kun tuo aina istuu sylissäkin. Jos yhtään meinaan kallistat niin riemu siitä repeää |O
 
vilma-onni meillä poju herää siinä 8:n maissa (nykyään)
siellä kalkattaa ja "höpöttelee" itteksee ja oottelee että nostetaa ylös.
sit laitetaa aina musaa soimaan kun se tykkää heilua musan tahtiin aamuisin :LOL:

mamma3 ihan samat rutiinit meillä,eli kahvit koneella :D

nyt äkkii antamaan ukolle maissi/peruna pilttiä,palaillaan :wave:

nii ja miten ihmeessä täällä näin hiljasta :eek:
 
YOodottaja tuli vaan mieleen että olikos siskollasi vain poikia? Eihän vaan jonkun sortin kateutta ole ilmassa? Ja kateutta siitä että oot kumminkin niin vahva ihminen että yksinäsi annoit viun tähän maailmaan tulla :heart:

*joku joka on joskus ollut tosi kateellinen tytön saanneille* :ashamed:
 
YOdottaja Sukulaissuhteet on siinä mielessä pa...maisia, että sitä kuvittelee sukulaisten ja etenkin sisarusten ja vanhempien olevan niitä joiden puoleen voi tarvittaessa kääntyä tarvitsematta selitellä ja perustella asioita sen enempää.. Ja että se satuttaa kun ne odotukset eivät toteudu..Välien katkaiseminen/välimatkan ottaminen (henkisesti..) omiin vanhempiin ja sisaruksiin on todella vaikeaa.. Minulla on edelleen vaikeuksia tämän oman "Antaa olla"-asenteen kanssa. On päiviä jolloin se tuntuu onnistuvan täydellisesti ja päiviä jolloin olen jotain muuta kuin varma päätöksestäni olla kerjäämättä vanhempieni huomiota tälle nuorimmaiselle... :hug:
 
voi kurjuus..jaksuja yo :hug: :heart:

tästä aiheesta keskusteltu jo aiemminkin,mutta taas :D
eli kuinkas kauan teidän murut jaksaa nykyään valvoo kerralla?
kun meillä vaan 1-2h :eek: tuntuu jotenkin tosi lyhyeltä ajalta,et onkohan normia..


heräämisestä
meilläkin tyttö heräilee niin,et rupee juttelee omiaan tai sitten vaan möllöttää simmut auki sängys,kun menee kattomaan joko se on heränny =)
 
Huomenta rakkaat mammat! :flower:

:hug: YOdottajalle!

Meijän poju on valvoo yleensä 2h, ennenkuin käy yöunille niin saattaa mennä 3h. Joskus kyllä uni tulee jo tunnin hereilläolon jälkeen, jos on ollut kovin touhukas. =)

Heräämisestä: yleensä poju pitää kamalaa ähinää ja puhinaa ja kädet viuhtoo hulluna. :D Joskus vaan tuijottelee silmät suurena ihan hiljaa. :heart: Pälpätys ja naureskelu tapahtuu unissaan. Isäänsä tullut! :LOL:

Älämölöstä: meillä poju yrittää kiljua mahdollisimman korkealla äänellä. Siitä johtuen se on aika hiljaista. Muulloin tulee sitten pärinää ja huhuilua. :heart: Ei mitenkään kovaääninen, ainakaan vielä. :whistle:

Meillä käydään nukkumaan klo 21 paikkeilla ja aamulla herätään 6-7 aikoihin, siihen vielä kolme herätystä yöllä. Tämä äiti on väsynyt, ja kun on väsynyt niin on huono äiti. |O ;) Tahtoo takaisin ne 4-5 tunnin unipätkät!!! |O
 
YO:lle :hug: ja jaksamisia! Tosiasia on, ettet tee tuollaisella sukulaisuudella kerrassaan mitään! Syyllistämistä ja välinpitämättömyyttä...
...ärsyttävää porukkaa. :kieh:
Minä voin ruveta sulle siskoks. 3 velipuolta on, joista yhteen pidän yhteyttä. Sisko ois tervetullut =)

Meinaako Topsy plussata??? ;)

Meille lekuri anto luvan istua hetkiä, sylissä tuettuna pitempäänkin.
Vasta puolivuotiaana istua...ja pah. Mun kakkonen käveli tukee myöten sen ikäsenä, samoin minä ite aikoinaan...

Sanni valvo just 3,5 tuntia ja oli raukka sit ihan väsy. Toivottavasti ottaa nyt vähän pidemmät päikyt, että kerkee jotain tehä.
Ostin meinaan kahelle tytöistä jättipaketit vaatetta huutiksesta ja ne pitäis pestä ja sit siivota pitäis...

Sanni yleensä herää hyväntuulisena ja rallattelee pinniksessä tyytyväisenä. Joinain aamuina on sit ollu jumissa päädyssä poikittain ja sillon palaa päreet het ku on saanu silmät auki. :D
 
|O helvetti että miä vihaan näitä ilmoja. Räntää/vettä sataa ja piha on mutavelliä. Otin äsken kiva matsin hurtan kanssa kun hain sen sisälle. Tuo oli jonkun lätäkön bongannut ja pikkusen kaivanut sitä :kieh: Eipä ollut vaalea koira kun selästä :headwall: Ja tuo vihaa suihkua yli kaiken. Miä olin ite naamasta saakka mudassa ennen kuin koira oli suht. puhdas. Melkein istuin sen päällä että sain pidettyä kiinni :headwall: Sitte kun meillä on niin pirun pieni toi suihkunurkkauskin vielä |O

Kuka haluaa hählän hortonomin täältä :wave: Joka hoitaa turkkiaan mutakylvyin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
|O helvetti että miä vihaan näitä ilmoja. Räntää/vettä sataa ja piha on mutavelliä. Otin äsken kiva matsin hurtan kanssa kun hain sen sisälle. Tuo oli jonkun lätäkön bongannut ja pikkusen kaivanut sitä :kieh: Eipä ollut vaalea koira kun selästä :headwall: Ja tuo vihaa suihkua yli kaiken. Miä olin ite naamasta saakka mudassa ennen kuin koira oli suht. puhdas. Melkein istuin sen päällä että sain pidettyä kiinni :headwall: Sitte kun meillä on niin pirun pieni toi suihkunurkkauskin vielä |O

Kuka haluaa hählän hortonomin täältä :wave: Joka hoitaa turkkiaan mutakylvyin :whistle:



:LOL: Jotenkin sieluni silmin kuvittelen sinut pesemässä mutaista koiraa :LOL: On sitä meilläkin joskus, mutta nyt onneksi nuo kelit on sitä, että ei tarvitse tassuja edes pyyhkiä kun tulee sisälle. Lunta on ainaskin yli puol metriä ja nytkin pakkasta -10, ettei ihan heti ainakaan toivottavasti häviä. Että minäkin sitten inhoan noita rapakelejä :$ Muistan aikanaan, meillä kotona oli kultainen noutaja ja joka rakasti sontatunkioita :$ Maalla kun asuttiin niitä löytyi lähialueelta, sikalan tunkio oli sen mielestä best :kieh: Miettikää kerrankin olin etsimässä sitä, kun livahti pihalta, vastaan tuli täysin musta koira, luulin ensin ajokoiraksi, mutta kun tuli kohdalle huomasin että meidän leidihän se siinä, oli vähän parfyymiä turkkiin ollut hakemassa. Eikäs siinä kaikki, henkikin oli hajustettu, yök :$ Ei muuta kuin ihmisten shamppoot kehiin ja karkkia koiralle vähän suuhun :LOL: Puhettakaan että se skeidan haju olis lähteny millään koiranshamppoolla! Ja se muuten pysyi se haju jonkin aikaa..
 
Helouhelou,

Tuutis - ilma on ihan p******ä täälläkin. Vettä sataa, onpa kiva. Lehestä just luin, että tämä talvi on historian lämpimin. Siinä sitten tilastotietoa vaikkapa meidän vaavien vauvakirjoihin :)

Hilma on taas ollut pari päivää tosi väsy. Nukkui 21-09 ja on taas unilla. Itse olen ajatellut sen siten, että ottaa nyt takaisin tuota alkuviikon mökkeilyä. Siellä kun oli niin paljon kaikkea jännää, että varsinkin päikkäreiden nukkuminen jäi tosi vähiin. Ja eilen käytiin sitten ystävän luona ja heillä vilkkaita lapsia joita piti silmät suurina seurata.

Meillä Hilma ei tosiaan edes yritä punkea itseään istumaan, joten en pahemmin ole koko istuttamista miettinyt. Vaikka kyllähän se sylissä aina tavallaan istuu tuettuna. Mutta alkuviikolla seurailin Hilman kummien marraskuussa syntynyttä tyttöä. Ne asuu lontoossa ja siellä ei siihen istuttamiseen puututa. He istutti tyttöä kaikin mahdollisin tavoin ja hyppykiikussa tyttö viihtyi pitkiä aikoja. Että näin ne asiat vaihtelee maittain.. Pitäisikö mun muuten jotenkin huolestua siitä, että Hilma ei yritä istua? Seisomaan punkee kyllä, ja jalat nostaa selällään ylös. Mutta tuntuu, että alaruumis on yläruumista paljon vahvempi. Normiako??

Meillä kanssa Hilma herätessään rupeaa pulputtamaan kovasti ja jos ei saa reaktiota äipältä ja iskältä niin sitten alkaa se kiljuminen :D

Ja tuosta valvomisesta. Hilma valvoo päivisin juuri sen 1-2 tuntia, mutta sitten illallla saattaa olla hereillä 4-5 tuntia putkeen. Yöunille nukahtaa ysin maissa ja nukkuu yleensä n. 7-8 asti.

YOdottajalle suuren suuri :hug:
 
YOdottaja, suuri :hug: Kyllä on todella outoa populaa tuo siskosi perhe(mies ja sisko) :eek:
Mä täällä kans kihisen kiukusta sun puolesta, kun ton jutun luin :kieh: Välimatkaa teillä noin maantieteellisesti on aika paljon, mut henkisesti taitaa olla nyt jopa paaaljon enemmän ;) Jos ei ton matkan puolesta voi auttaa, niin monasti suurta apua on myös ihan se puhelimeen tarttuminen, soittaminen ja kuulumisten kysyminen jne. (jopa mä kolmen lapsen kaa matkasin n.200kilsaa auttamaan ystävääni ja hänen perhettä taannoin)
Ovatpa todella itsekkäitä!!! Sekö on hyväsydämisyyttä, ettei saa heiltä mitään pyytää :eek: Mulla aivan toinen näkemys hyväsydämisitä ihmisistä... sellainen mm. antaa vaik ei pyydetä....
AAAAAAARRRHGGGG :kieh: RAIVOSTUTTAVAA!!! :headwall:
 
Yodottaja :hug: Mie olen aikoinani katkaissut välit isääni ja hänen puolen sukuunsa, erinäisistä syistä. Lopetin vain yhteyden pidon. Kas, kummaa meni pari vuotta ennenkuin kukaan sieltä päin otti minkäänlaista yhteyttä tai oli kiinnostunut minusta. Eli oli aikas helppoa katkaista välit, kun ne alunperinkin oli yksisuuntaiset.


Meillä on poika keksiny vokaalilaulun. En mie osaa sitä muulla tavalla kuvailla. Ölisee kovaan ääneen vokaaleja eri poljennoilla. Voipi tehdä sitä pitkään. Meillä ei eilen illalla aikuiset keskustelleetkaan, kun ei oma ääni kantanut pojan 'laulun' yli :LOL:
 
Noniin, tossa kiukussa painoin lähetysnappia, vaikka mulla oli muutakin "asiaa" :D

Omistaako kukaan keittiössään sellasta tehosekotinta/monitoimikonetta...vai mitä nää kapineen nyt nimeltään ovat...siis jolla voit pullataikinat vaivata,silputa ja suikaloida, vatkata ja vispilöidä etc.....
Mulla sellanen iso vekotin jossa 3eri kulhoa. Yhdessä tehään taikinat, yhdes raastetaan/suikaloidaan,viipaloidaan jne ja kolmannessa sit hiennonnetaan, tehään pirtelöt jne. Meinaan vaan et siinä hienonnus/pirtelö kulhossa tulee mielettömän sileetä tavaraa kaikesta mitä tähän mennes oon koklannut. Äsken juuri tein siinä pojalle varastoon parsakaalimössöä. Meinataan nääs alkaa tässä kiinteet =) Pakkasessa mulla ois maissipussi, joten mä painun tästä keittämään maissia ja kokeilen millasta soossia siitä saan tolla härvelillä aikaan :D Tuun sit kertoon ja voipi olla että te joudutte mennä kauppaan ostaan tollasen koneen :D

Muutenkin mää tossa kunnostauduin ja tuolla on nyt sekä pulla- että sämpylätakina kohoamassa :p Hyvä minä :saint: Nyt jos tosiaan viskais kiehumaan ne maissit, järkkäis paikat kondikseen ja kohta pääsee sit leipoon..
 
On se hyvä, että tuo poika osaa jo itse viihdyttää itseään. Millä ihmeen tempulla se oikein ylsi tuohon lehteen... Ja koira oli, että: 'No, just! Taas toi otus saa huomiota'.

Melko hyvin tuollaisesta tuoreesta lehdestä lähtee mustetta. Oli kädet harmaana ja suunympärys, kosteuspyyhkeellä lähti puhtaaksi nätisti.
 

Yhteistyössä