*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Helmikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Taas heitti ekan kirjotuksen jonnekin :headwall: :headwall:
No kokeillaas uudelleen...
Siiiiis Talvicci Johan se on ollu aika pitkällä, en muista nyt viikkoja, mut joku hyvän laskupään omaava vois laskea että kun Juhannuksena testin tein ja LA oli sit helmikuun 2 pvä, et millä viikoilla se oli :D
 
Ai niin, soseista lusikoin minäkin sen verran, että meillä herra syö päivällä ½ purkkia hedelmä sosetta, ja illalla ½ purkkia kasvissosetta. Nyt tänään maisteltiin ekaa kertaa suoka sosetta, kun näyttää ettei noi kaksi ruoka kertaa maidon kanssa riitä.

:ashamed: Kyllä, opetan soseille kaupan purkeilla... Sitten kun alkaa mennä enempi, niin teen itse.... Laiska...
 
Marsupilami: viikkoja ollu jossain 8-10 välissä varmaan. Laskin laskurilla mikä laskee vikoista menkoista ni sinne laitoin 28.4 ni lasketuks ajaks tuli se 2.2.
Meilläki vielä kaupan purkeista annetaan sose ja varmaan noi hedelmät ostetaanki, tuntuu ettei niiden teko oo niin helppoa ku vihannessoseiden. Ihan yhtä hyviähän ne kaupan purkit on ku iteki tehty.
 
Jospa minäkin saisin vaihteeksi aikaiseksi kirjoittaa, pelkän lukemisen sijaan :D

Tahrojen poistoon käytän sappisaippuaa. Se on loistava aine! Lähtee niin puklutahrat kuin kakkatahrat. Kakkatahroja en saa millään muulla pois, koska meidän neidin "tavara" on verrattavissa vahvaan curry-kastikkeeseen :)

Me ollaan myös saatu jonkinlainen vakiintunut päivärytmi. Minea menee nukkumaan nykyään n. 22 aikaan ja aamuisin herätään 9.30. Ensimmäiset päikkärit otetaan klo 12, jolloin nukutaan yleensä 3h. Toiset 1h päikkärit otetaan 18 paikkeilla. Olen todella tyytyväinen tähän rytmiin. Etenkin tuohon aikaistettuun nukkumaanmenoon! Ehditään nykyään miehen kanssa viettää hieman kahdenkeskeistä aikaa iltaisin, etenkin viikonloppuisin :heart:

Yöt meillä on aika levottomia ja täytyy sanoa, että alan olemaan aika nuutunut :| Tämä levottomuus alkoi mielestäni samaan aikaan kun Minea alkoi opettelemaan kääntymistä 2,5kk ikäisenä. Nyt siis kuukausi jo menty levottomilla yöunilla. Tyttö sätkii/potkii unissaan minkä ehtii ja havahtuu sitten välillä sätkimisestään hereille. Tissi on oikeastaan ainut mikä rauhoittaa tuon sätkimisen, joten yösyöttöjä on nykyään melkeimpä 2h välein :eek: Nyt alan jo epäillä, että onkohan pelkkä maito jo liian laihaa ruokaa iltaisin. Jos tämä levottomuus johtuukin nälästä? Olen tässä kahden vaiheilla, että kokeilisinko iltaisin antaa velliä vatsan täytteeksi.

Tuttipulloista sen verran, että meillähän oli noin kuukauden kestänyt tuttipullolakko, joka alkoi tytön ollessa 2kk. Kokeiltiin sinnikkäästi useita eri pullomerkkejä ja tuputettiin pulloa joka päivä. 3kk täytettyään neiti sitten vihdoin huoli pullon (huom. ainoastaan Ainu-merkkisen) ja samalla myös tutin (saman mallinen imuosa!). Tämä on helpottanut paljon meidän elämää, siis etenkin tuo tutti. Nukkumaan meneminen onnistuu nykyään suhteellisen mallikkaasti tutti suussa =) (vaikka se nukkuminen onkin sitten eri juttu) Nykyään pumppaan päivässä aina yhden aterian pulloon, jotta vältetään mahdollinen uusi pullolakko.

Tuttipullon ansiosta päästiin viime lauantaina juhlimaan sukulaiseni häitä kahdestaan miehen kanssa. Se oli aivan ihana päivä :heart: ja huomasin kuinka paljon olin kaivannut kahdenkeskeistä aikaa miehen kanssa! Ja kaiken kruunasi ihana kotiinpaluu, kun täällä oli pieni iloinen neiti ottamassa vanhemmat vastaan :heart: Päivän ja illan aikana ehti tulla jo hirmuinen ikävä tuota rakkauspakkausta! Olen kyllä ehdottomasti niitä henkilöitä, joiden tekee hyvää päästä välillä tuulettumaan. Pieni hetki perheestä erossa muistuttaa taas kuinka tärkeitä sekä mies että Minea ovat minulle.

Täällä muuten joku kommentoi tukan lähtemisestä (anteeksi, en nyt muista kuka se oli). Minulla on myös ihan hirveä sulkasato meneillään! Toivottavasti jää edes pari karvaa päähän :'( Tätä on kestänyt nyt kuukauden verran, alkoi tytön ollessa 2,5kk. Muutoin en niinkään huomaa sitä, mutta auta armias kun kampaan tukkaa pesun jälkeen... Ja vielä kun on pitkät hiukset, niin tuntuu että sitä karvaa on ihan järkyttävästi. Ero raskauden aikaiseen tilanteeseen on ihan järkyttävä, koska silloin en muista että minulta olisi lähtenyt tyyliin karvan karvaa päästä. Onneksi nyt vielä on mistä lähteä, mutta toivottavasti tämä tilanne tasoittuu pikapuoliin!

Talvicci, minuakin kiinnostaa onko teille mahdollisesti tulossa leikkikaveri esikoiselle :)

Tässä vielä meidän 3kk mitat päivitettäväksi: 6320g, 61,5cm ja 40,5cm. 4kk neuvola on meillä parin viikon päästä.

Meille iski muuten mitä ilmeisemmin norovirus :( Olen ollut maanantaista asti kipeä, edelleen on vatsa sekaisin mutta kuumetta ei enää onneksi ole. Mieskin valitteli äsken vatsakipua ja päänsärkyä, joten saadaan todennäköisesti kohta juosta peräkanaa pytylle. Onneksi ei ole Mineaan tarttunut! Mutta kuivaa yskää hänellä on ollut nyt vajaa viikon. En ole uskaltanut viedä häntä ulos ja jätettiin sunnuntaina ensimmäinen vauvauinti väliin yskän takia. Jos ei nyt parissa päivässä mene ohi, niin täytyy viedä lääkäriin. Mitään muita oireita hänellä ei ole, mutta kaipa nuo pienet voi pelkän yskänkin saada.

Toivo ja Minea (reilu 3,5kk) :heart:
 
tervehdys taas :wave: lukemassa oon kyllä päivittäin käynyt mutta kirjottaa en oo ehtinyt.
eli mukana ollaan edelleen :D

Talviccille päivitettävää etusivulle eli pikku-isännän 4kk mitat on 7370g , 63.3cm ja pipo 43.2cm
eli pieni ja pyöreä poitsu :heart: lääkäri oli taas ihan turhake,kerran nosti käsistä hoitopöydällä ja totes vaan että ihan jäntevä , ja se käynti olikin sitten siinä :LOL: No onneksi tiesin tämän tapauksen niin ei kauheesti sapettanut moinen turha käynti .

mulla myös paino vaan tippuu vaikka en edes imetä tai edes laihduta ? :eek: nyt on tippunut 5kg lähtöpainosta jo,kauheesti ei olis enää varaa pudota,nytkin painoindeksi jo normaali.ja ihan normisti syön,herkut tosin jäänyt nyt vähemmälle kun ei viitti vartavasten kaupasta niitä hakemaan kun kova pakkanen tai lunta pyryttää.tässä jos paino pysyis niin olisin ihan tyytyväinen,tosin kiinteytettävää kyllä tässä kropassa olisi,on 4 lasta jo jälkensä jättänyt ja mahanahka venynyt niin ettei sitä varmaan kauheen timmiin kuntoon koskaan edes saa,eli vartalossa näkyy nämä 4 ihanaa rakkaudenhedelmää :heart: :heart:

vellejä meillä on mennyt iltaisin jo muutaman viikon ajan ja viime viikonloppuna aotettiin sitten peruna-porkkana soseen maistelut,tai ei sitä maisteluksi voi sanoa kun pikku-mies mässyttää sosetta ihan innoissaan,joka lusikallisen jälkeen lipoo huuletkin puhtaaksi :D ekalla kerralla annoin parin teelusikallisen verran mutta kun näytti maistuvan niin lisäsin määrän heti tokalla kerralla jo pariin ruokalusikalliseen ja tänään menee varmaan jo puoli purkkia,tätä makuyhdistelmää uskallankin antaa heti enemmän kun on kuiteskin juonut peruna-porkkanavelliä aikasemmin eikä mitään masuvaivoja ole tullut.Ihana huomata että poitsu tajus heti miten syödään kun kolmosen kanssa meni 2kk kunnes lopulta hoksas mitä tehdään kun lusikka laitetaan suuhun :D 4kk iässä alotettiin ja tosiaan puolivuotiaana oppi kunnolla syömään niin että sitä pysty syömiseksi kutsua,ja sen jälkeen onkin ruoka maittanut ja ihan sama mitä lautaselle laittaa niin kaikki menee eikä aina edes riitäkkään :D toivottavasti pojasta tulis yhtä hyvä syömään ja kaikkiruokainen!

voi,ihan vedet tuli silmiin kun luin marsupilamin apteekissa käynnistä,ihana mies ollut :heart:

meiän päivärytmi on seuraavanlainen :
22.30 juodaan 200ml velliä,vaipanvaihto,yöppäri ja nukkumaan
06-07 juodaan 200ml maitoa ja jatketaan unia
9-10 herää, aamupesut ym aamutouhut.
11-11.30 juodaan maito 200ml
12.00 päiväunille vaunuihin ulos tai verannalle,nukkuu 3-4 tuntia
16.00 vihannessosetta ja maitoa 200ml
17-18 ekat iltatorkut , noin 45min
19-19.30 maitoa 200ml
20.30-21 toiset iltatorkut , noin 45min-1h
22.30 iltavellit kehiin ja iltatoimet...ja nukkumaan :heart:

ja noi kaikki kellonajat on noin aikoja ,että ei meillä sentään mitään minuuttiaikataulua ole vaikka pitkältikin kellon mukaan mennään :D eli aika kaukana meiän elo on lapsentahtisesta hoitamisesta,mutta tämä sopii meille parhaiten että on aika tiukat rutiinit ja aikataulut =)
niin ja yöt nukutaan hyvin,tuttia annetaan 2-20 kertaa yössä :D eli aina ei äiti nuku niin hyvin kun joutuu käydä tuttia nostelemassa,mutta nyt ollaan sentääs menty jo jokunen yö kahella tutin anto kerralla =)

pikku-mies vihdoinkin eilen kääntyi ensimmäisen kerran selältä vatsalleen,kättä ei ollut saanut alta siirrettyä pois,enkä tietenkään ollut todistamassa tätä ekaa kääntymistä kun olin tytön kanssa muskarissa ja mummi hoitamassa poikaa,ylpeänä sen sitten kertoi kun oli saanut nähdä tämän ekan kerran :D yritin sitten koko illan houkutella kääntymään mutta ei tietenkään halunnut äitilleen näyttää uutta taitoaan :D mutta siitä se lähtee.... :heart:

eipä nuo pyykit näytä ittekseen narulle tuolta hyppäävän joten kai se on kotihommiin mentävä :LOL:

*kaurisäiti ja pikku-isäntä 4kk 3pvä* :heart: :heart:
 
Talvicci: Vilma 4kk 65cm, 6646g, pipo 42,5cm

Toinen rota-annos saatiin... tai äiti antoi ku neuvolantäti ei Vilman mielestä saanut tulla lähellekään :D Neiti hermoistui jo hoitopöydällä kun piti olla alasti ja outo täti koittelee ;)

Meillä on kans aloitettu kiinteät... perunaa ja bataattia on maisteltu, mutta määrät on vielä tosi pieniä. Iltaisin juodaan velliä (tai sekin vielä 50/50 maidon kanssa sekoitettuna) ja sillä on hyvin ensimmäinen unipätkä pidentynyt, eli yleensä meillä nukutaan 20-07 ja siinä välillä syödää klo 2 ja klo 5 aikaan. Päiväunia menee yleensä 1x3h ja 2x1h... jos aamusta ei nuku pitkää pätkää niin sitten nukkuu sen iltapäivällä... yleensä kyllä aamusta kun ulkoillaan esikoisen kanssa silloin... ja unet meillä tosiaan AINA ulkona... sisäpäikkärit on ihan olemattomia. Joskus aamuisin nukahtaa sitteriin pikku-unille jos on herännyt jo kuuden aikaan...

Eipä tänne erikoisempia... eilen multa poistettiin viimeinenkin viisaudenhammas ja oli mielenkiintoista huomata kun poski oli vielä puuduksissa että vauvaa ei pitäisi nostaa sitteristä pää alaspäin.. tuntui pieni poks ja hampaankolo alkoi vuotaa verta ihan seulana... :/ Loppupäivän olinkin sitten erityisen varovainen, nyt jo ihan ok olo :D
 
Huh, oon vasta sivulla viisi, vielä olis neljä sivua lukematta...

Mutta mutta rytmistä olitte jutelleet ainakin ja meillä se olis varmaan vähän erilainen, jos tää olis eka lapsi, mutta kun on toi esikoinen niin yritän vähän sen rytmiin laittaa päikkäreitä ym. (että sais edes hetken omaa aikaa) niin välillä on vähän haasteellista... yleensä herätään 8 maissa ja unille vauva käy siinä 10:30 kun mennään puistoon. Sitten heräilee kahdentoista maissa ja katselee sitterissään kun mä laitan ruokaa ja syödään esikoisen kanssa. Sit vauva syö ja sit pällistellään ja unille yritän saada molemmat klo 14 maissa. Välillä onnistuu, välillä ei. Ärsyttävintä on, että tyttö on nyt oppinut käyttämään tissiä nukahtamisapuna eli jos havahtuu päikkäreillä hereille vaikka puolen tunnin jälkeen niin vaatii tissiä että jatkaa unia. En oo onnistunu tutilla jatkamaan. On sit heränny kokonaan, kun oon yrittäny (ja sata kertaa oon kyllä yrittäny). Huoh. Ei nimittäin pysty itse oikein nukkumaan....
Niin sit kun herää 30min tai tunnin päästä tai miten nyt ikinä sattuukin niin sen jälkeen nukkuu ehkä tai sitten ei vielä illalla. Meillä on vähän hakusessa kaikki vielä :) Kuitenkin iltaunille pyrin laittamaan 21:30 maissa. Saattaa herätä vielä tankkaamaan puolen tunnin sisällä, mutta yleensä on unessa 22:15 mennessä. Ja yöllä herää pari kertaa syömään.

Kiinteitä tuntuu moni jo aloittaneen. Meillä aloitetaan kun täyttää 5kk. Noudatan varmaan samaa linjaa kuin tein esikoisen kanssa eli

1.pvä porkkana
3.pvä peruna
7.pvä parsa
9.pvä maissi
11.pvä kukkakaali, mango
12.pvä broileri
13.pvä persikka
14.pvä päärynä, riisi
15.pvä kesäkurpitsa, omena
16.pvä naudanliha
18.pvä kaurapuuro

Meillä ei paljon nokka tuhissu aikataulun kanssa :D Ainoastaan kala ja kananmuna jäi kokeilematta ton reilun kahden viikon kokeilujakson aikana. Sen jälkeen syötiin sit kaikkea normaalisti mitä kaupan sosepurkeissa nyt sattui olemaan.
Ja laiska kun olen niin soseet ostan kaupasta kuten esikoisen kanssa. Niillä sitten siihen asti kunnes voi syödä samaa ruokaa kuin me muut.

*muoksi* Niin ja määrät noitten kiinteiden kanssa meni vähän niin että ekana päivänä syötiin muutama lusikallinen, mut sit sen jälkeen jo melko pian puoli purkkia aina kerralla.

Jaahas, jatkan lukemista...
 
Joo paapelo pähkinät kehiin niin ihme jos ei ala puntarin lukemat nousemaan! Nimim. rakastaa pähkinöitä ja lihoo pelkästä niiden näkemisestä....
Eli täällä myös yksi, joka ei tosiaankaan kärsi ylilaihuudesta ja söisi karkkia, jäätelöä, keksejä ym. vaikka 24/7.... :ashamed: Ei tosiaankaan pelkoa, että paino putois. Ei se oo kyllä noussutkaan, mutta se on jumittunut +9kg normipainosta. Pitäis kyllä saada jotain pois ennen töihin menoa, nehän luulee et oon taas raskaana ku meen tän laardimasun kanssa sinne!
 
Moi!!

Mä oon kipeenä, eikä olla nyt neljään päivään päästy ulos.. :( Ainakin tähän asti O on välttynyt tältä eikä toivottavasti sairastukaan.. Mä sentään osaan ite niistää!! Tänään ois ollu babybio, mutta jäi nyt väliin, samoin eilinen muskari!!

Mä nauhotin sen dokkarin, josta ootte puhunu.. Mä moneen kertaan meinasin alottaa kattoo, mutta lopulta poistin sen boksista.. Olis ollu jotenki liian rankka aihe :'(

Meillä O oppi tänään kääntymään selältä vatsalleen :D Teki sen varmaan 4 kertaa putkeen.. Toisin päin on jo kääntynyt jotain viikkoja.. Ne on kyllä tuntunu enemmän vahingoilta!!

paapelo ja muut joilla painon tippumisen kanssa huolia: tervetuloa vaan syömään sitä samaa mitä mä!! :) Mä ehkä oon luottanut liikaakin tohon imetyksen voimaan. Nyt oon sentään aloittanut urheilun ja pitäny kiinni karkkipäivästä!! Zumba rules! (joku muuki täällä hehkutti)

APUA!! Mun vauvakuume vaan pahenee kun lueskelen näitä raskausepäilyjä!! Mä ihastelen netissä ja kaupoissa äitiysvaatteita ja haaveilen uudesta vauvasta koko ajan!! Mies ei onneks jarruttele!! Ei kyllä ihan vielä aloiteta yritystä... Mitenköhän Talvicci..?? Saadaankohan sieltä uutisia uudesta lokakuisesta ;)

Mulla ei nyt oikein aivot pelitä, joten voisin kellahtaa Oskarin viereen päikkäreille... Tai sitten juon taas vaihteeks jotain kuumaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miekkavalas:
vauvaa ei pitäisi nostaa sitteristä pää alaspäin..
Minä tässä kohti ajattelin että johan on tujut puudutteet olleet, jos et ole huomannut että vauva on ylösalaisin :D :D :D Onneksi jatkoteksti selvitti asiaa :D . Paranemista hammaskololle!
 
Hui! Kävin äsken huvikseni lukemassa vähän syyskuisten juttua ja siellä oli tapahtunut sellaista että oli vauva pudonnut naama edellä hoitopöydältä kaakelilattialle!! Äiti oli ollut poissa vaan hetken ymmärtääkseni... Tämä voi sattua kenelle tahansa, siis ei turhaan siitä toitoteta ettei saisi hetkeksikään jättää vahtimatta hoitopöydällä... Mä kyllä myönnän että ihan hetkiksi oon jättänyt :ashamed: En kyllä enää kun tuon luin...

Silja täytti tänään 4kk :) Sen kunniaksi oltiin babybiossa. Ja leivoin muffinsseja :) Munattomia kylläkin kun oli munat loppu enkä jaksanu enää lähteä kauppaan... Sitten myös tänään alkoi kuntoilu kun on niin lässähtänyt olo. Vatsalihakset on kyllä mun yllätykseksi ihan samassa kunnossa ku ennen raskautta! 100 istumaan nousua meni ihan leikiten! Mutta selkä...En edes kehtaa kertoa...surkeeta touhua ton selän kanssa. Sitä siis treenaamaan.

Eipä tässä kummempia, tyttö on jo nukkumassa. Naureskeli ihan hirveästi kun katseli mun jumppaamista :) Mutta sitten tuli väsy ja sammui heti kun sänkyyn pisti.

hemari ja Silja tasan 4kk
 
Painosta
Mulla oli kuukaus synnytyksestä jälellä enää 2kg suunnilleen mut jouluna tuli "vähän" herkuteltua niin tuli takapakkia :whistle: :LOL:
Nyt oon taas samassa pisteessä ku kuukaus synnytyksestä eli se n.2kg jälellä :)
Tänään just vedin lempparifarkut jalkaan ja ne mahtu! Ihanan naisellinen olo :)
Muut farkut on mahtunu jalkaan mut nuo lempparit vasta nyt ja tuli kyllä niin hieno olo :D

Noista puklutahroista...
Mä en oo kehannu joka ikisen puklutahran takia alkaa vaatteita vaihtamaan pojalta niin ne tahrat on sitten kerenny jämähtää vissiin noihin vaatteisiin :kieh:
Pitää koittaa käsitellä ne tolla sappisaippualla ja nakata sitten koneeseen...
Harsoissa on sama ongelma että ku ne tahtoo olla tommosia laikukkaita :|
Oliko joku ruokasooda tai joku semmonen mikä saattas auttaa?

himpsuli
Toivottavasti se ei ottaskaan sitä taloa vaan saisitte sen :wave:
Mä oon aina asunu joko omakotitalossa tai rivitalossa.
Asutaan nyt 61m2 rivarikaksiossa ja ollaan haettu kolmiota mut täältä ei semmosia oikein löydy :( Kumminki mielummin asutaan tässä ahtaammin ku muutettas kerrostaloon kolmioon.

ruusu81
Oon kans kuullu että kromin puute vois aiheuttaa makean himoo...

Ihana mies sattunu Marsupilamin apteekkireissulle! :D
Tuli vähän mieleen ku yks kaveri kerto vähän samantapasen homman käyneen itelleen kauppareissulla...
Oli ollu tulossa kaupasta ja sen poika oli huutanu ja kiljunu ku syötävä ku oli niin väsyny.
Joku mies oli sitten tullu auttamaan ja halunnu ehottomasti kantaa sen pojan autoon.
Sitten se oli vaan käskeny sen mun kaverin sanoo 7numeroo ja oottamaan sitä siinä autolla ku se käy kaupassa :whistle:
Kaveri oli oottanu ja se mies oli sitten tullu sieltä kaupasta, antanu sille lottokupongin ja toivottanu hyvää päivän jatkoo :)
Mistä tommosia ihania ihmisiä löytyy? :D

Toivo
Meijän pojan kakkatahrat on kans sitä luokkaa että jos sitä kakkaa ei huomaa heti niin se ei meinaa oikeen lähtee millään :D

Kaljuuntumisesta kärsitään kans täällä... :LOL:
No ei nyt kirjaimellisesti mut välissä tuntuu että mistä ihmeestä näitä hiuksia lähtee niin paljon :kieh:


Käytiin tänään ostoksilla :)
Täällä meillä ei oikein ole mitään kivoja kauppoja niin pitää tuonne naapuri kaupunkiin lähtee ostoksille jos jotain kivaa haluaa :)
Nuo matkat (87km suuntaansa) poitsu on yleensä aina nukkunu ja kaupassa kans melkein koko ajan, mut nykysin on alkanu olemaan hereilläki ja höpöttelee ja kattelee vaan ympärilleen :D On se niin sulonen...
Vihdoin tuli hommattua hoitotaso pinnasängyn päälle, aikasemmin vaihettu vaipat aina saunan lauteilla muttei poika enää sinne sovi ku on liikaa pituutta :D
Matkasänky hommattiin kans ku aika paljon tulee viikonloppuja aina oltua vuoroin anoppilassa tai mun vanhempien luona, helpompi ku ei tartte vaunuja aina raahata autosta sisälle...
Kirpparilta löysin kans pari isompaa vaatetta pojalle ja itelle melkein uuden imetystopin :)
Pakkasta taas ollu tänään se n.20*c täällä päin...
Niin ja ei meille mitään pikkukakkosta ole tulossa :LOL:


" Miekkavalas: vauvaa ei pitäisi nostaa sitteristä pää alaspäin... "
Minäki eka luin että mitä ihmettä :LOL:
Sen siitä saa ku yrittää nopeesti lukassa mitä täällä on tapahtunu :LOL:

*Talvicci ja Unski*
:heart:
 
hemari hui kamalaa tuo syyskuisten sivulta luettu juttu :eek: Eipä pidä jättää vahtimatta edes hetkeksi.. Myönnän että itsekin olen aivan pikkuhetkeksi jättänyt,jos on pitänyt pikaisesti jotain hakea.. Enää en jätä!

Sellaista mietin, että miltä kuulostaisi jonkinlaisen oman ryhmän perustaminen facebookissa? =)

nöpötin ja pojanpallero :heart:
 
Hyvää huomenta |O
En saanut enään unta kuuden jälkeen ja ylös vaan.

Tuon kyllä totta, että vauvaa ei kannata jättää hoitopöydälle hetkeksikään yksin.
Meillä ei olla käytetty hoitopöytää kuin pari viikkoa, silloin ihan alussa, kun tyttö kakki öisinkin, niin vaihdoin siinä, mutta muuten päivisin alusta asti ihan lattialla tai sohvalla hoitoliinan tai muun alusen päällä hoidellaan vaipanvaihdot ja kun kylvystä tullaan, kuivatellaan sohvalla ja kaikki vaatteetkin puetaan sohvalla tai sängyllä. Enpä enään oikein osannut pojan jälkeen siirtyä takaisin käyttämään sitä pöytää, kun oli jo tottunut tuota isoa herraa hoitamaan joka paikassa.
Poikakin kun lähti ryömimään 6kk niin hoitopöytä jäi käytöstä silloin.

 
Mä myös luin tuon jutun syyskuisten puolelta ja sovittiin miehen kanssa että hetkeksikään ei jätetä hoitopöydälle vaan lasketaan lattialle tms. Pienempää vauvaa uskalsi pieneksi hetkeksi jättää jos piti hakea jotain mutta nyt tuo neiti on jo niin iso ja liikkuu paljon, ei uskalla jättää. Hoitopöytä on kuitenkin tosi korkea, kamala jos siitä putoaisi. Sohvalta tms varmasti joskus humpsahtaa mutta siitä selviää säikähdyksellä. Enkä mä siis siihenkään valvomatta jätä.

Mulla on nyt taas kotipäiviä:) Oon myös tosi paljon tykännyt olla töissä mutta tuntuu että töiden jälkeen nautin myös kotipäivistä enemmän. Seuraava työpäivä on ens viikon ke. Hirveän hyvin en oo vielä saanut töistä kiinni mutta toisaalta oon ollutkin vasta 5 päivää. Väsäsin mä jotain powerpointtia tasa-arvosuunnittelusta :D

Mä päätin kanssa antaa uusia makuja n. 4 päivän sykleissä kun täällä muutkin niin tekee ja mustakin viikkoa kuulostaa turhan pitkältä ajalta. Eli nyt ollaan testattu peruna, porkkana ja mango. Mango ja porkkana upposi ihan hienosti. Tuo porkkana oli oikeastaan kaupan peruna-porkkanasosetta. Tänään siirrytään porkkana-maissisoseeseen.
Oon kanssa käyttänyt vielä kaupan purnukoita ja varmasti hedelmissä käytän jatkossakin. Bataattia tein satsin jo pakastimeen ja vihannessoseet aion tehdä enimmäkseen itse kunhan vaan neiti niitä osaa syödä. Mutta ei se maailmaa kaada käyttää välillä kaupan purkkeja. Neuvolan tätikin suositteli käyttämään niitä jonkin verran, tekee matkustamisesta paljon helpompaa jos lapsi osaa myös niitä syödä. Varmasti totta, ei sitä helpolla joka paikassa aleta bataattia keitellä.

Mä en osta Nestlen tuotteita lainkaan ja se onkin purkkiruuan kanssa hankalaa kun kyseinen firma on aika tehokkaasti vallannut markkinat. Yritän paikantaa Semperin ja Hippin tuotteita sekä Muksua, täytyykin vielä tsekata mikä firma se Nutricia tarkalleen on...
Semper ja Hipp tekee paljon luomua ja kasvisruokaa, se sopii mulle:) Ja näitä myydään kyllä keskustan kaupoissa, tuossa meidän lähikaupassa vaan ei.
 
Kamala se syyskuisten tapaus. Me ollaan nyt huomattu ettei Niiaa enää voi jättää vahtimatta, kun se kääntyy aina kyljelleen siinä kun harjottelee selältä mahalleen menoa. Ja on vielä oppinu ottamaan laidasta kiinni että vetäis ittensä kyllä alas jos ois tilaisuus. Mä oon kanssa todennu et pukeminen on paljon helpompaa sohvalla tai sängyssä. Vaipat vaihdan vielä hoitopöydällä, kun kestot on siinä vieressä niin hyvin säilytyksessä että on helppo ottaa. Vaipan vaihto on sitten ihan toinen taitolaji nykyään... Miten vaihdetaan vaippa vauvalle mikä ei pysy paikallaan ja on jatkuvasti vasemmalla kyljellään :D
 
alley:

Heh, taitolajo tosiaan...meidän tyttö kun olisi kääntymässä mahalleen nanosekunnissa, joten pidän häntä jalasta kiinni sen aikaa, että saan vaipan sujautettua pehvan alle, siitä sitten nopea liike vapaalla kädellä yksi tarra kiinni ja puolen vaihto käsillä ja sama juttu toiselle puolelle. Sitten kun on vaippa päällä, saa vielä nopeasti kiristettyä vyötäröstä, jos on liian löysällä...koko toimitukseen menee n.20s joskus allekkin, jos on tosi kiire laittaa :LOL: Onneksi on keksitty myös housuvaippa sitten jatkoa ajatellen :D
 
En löytänyt äkkietsimällä tuota juttua hoitopöydältä putoamisesta. Kaverilleni oli käynyt myös noin, vauva oli tippunut hoitotasolta pesuhuoneen lattialle, vaikkei ollut osannut vielä edes kääntyä. Tämä säikäytti kyllä minua sen verran, etten ole jättänyt poikaa ensimmäisten viikkojen jälkeen pikku hetkeksikkään yksin hoitopöydälle. Pari viikkoa sitten meillä oli pakko purkaa jo koko hoitopöytä pois, kun poika pyöri siinä niin paljon. Olkkarin sohva ja pojan huoneen sänky/sohva ovat nyt meidän vaipanvaihtopaikkoja. :)

Meillä tuli eilen 4 kuukautta täyteen ja "juhlan kunniaksi" pikkumies veteli yhden maissinaksun ihan omin kätösin suuhunsa. :D Neuvolalääkäri on vasta ensi tiistaina, joilloin saadaan uusia mittoja. Kauhulla odotan myös viimeistä rotavirussatsia, kun edellisistä on tullut niin kovat mahavaivat. :(

maev ja pikkumies 4kk 1 pv
 

Yhteistyössä