*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Helmikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Juu tuo toisen palstan tilanne on aika ikävä ollut, en ymmärrä minäkään miksi jotku jaksaa kyseenalaistaa toisten kasvatusperiaatteet jatkuvasti.. :kieh: Eikös nämä keskustelut ole tarkoitettu nimenomaan kokemusten jakamiseen ja vertaistuen saamiseen. Ja tämä meidän pino on kyllä tosi ihana :flower:

Just tultiin verikokeista poitsun kanssa. Sanoin heti alkuun,että ottakaa kantapäästä, ei kannata lähteä yrittämään kyynärtaipeesta. Ensin oli labrahoitaja vähän sitä mieltä,että puolivuotias on liian iso että otettaisiin kantapäästä, mutta kun haalarista kuoriutui pieni poika, niin kyllä oli sitä mieltä että voidaan ottaa kantapäästä :) Olihan se ikävä kun piti pistää, mutta saivat näytteet otettua. Nyt poika nukkuu tyytyväisenä.

nöpötin ja poika :heart:
 
Tässä pinossa on tosiaan tosi mahtava meininki.. Ei voi kun ihmetellä tota toisen pinkan menoa... Harmittaa vaan niiden muiden puolesta, että yks ihminen onnistuu pilaamaan sen ilmapiirin!!

Mä oon kans saanu kyselyitä (tosi hyväntahtosia kylläkin) kiinteiden aloittamisesta, meilläkin mennään siis täysimetyksellä.. Varsinkin miehen vanhemmat koko ajan kyselee, että joko saa muutakin kun maitoa.. Ja joka kerta ne siihen perään murjasee "vitsin", että heti ku poika ei enää tissiä syö niin ne ottaa sen hoitoon toiselle paikkakunnalle.. Mä taidan siis imettää vielä mooooonta vuotta :D Hehheh!! Siis ne on aivan ihania, ja rakastaa tota vauvaa tosi paljon, mutta jostain syystä mulle on tosi vaikee antaa niiden hoitaa Oskaria.. No eipä oo vielä ajankohtasta!!

Mä alan nyt olla kunnossa, eikä flunssa ainakaan pahasti tarttunu Oskariin.. En tiiä johtuko kuitenkin siitä, mutta pari-kolme yötä on mennyt tosi huonosti.. O on heräilly vähän väliä syömään. Eilen annettiin vielä pumpattua maitoa illalla ja se ehkä vähän paransi unia, muttei puhettakaan niistä 9 tunnin yöunista mihin on totuttu!!

Mulla on myös halut vähän hukassa... Mies on kuitenkin ollu tosi ymmärtäväinen ja ollaan tosi paljon puhuttukin aiheesta.. Vaikka synnytys tavallaan oli helppo ja toipuminen suht nopeeta, niin kyl mulla silti on edelleen vähän "runneltu" olo... Eiköhän tilanne tästä muutu vielä kun aikaa kuluu :D Ollaan kuitenkin lähennytty muuten vielä entistä enemmän!!

Mä en oo vielä ollut erossa vauvasta kuin max. 5 h.. Yhden kerran kävin baarissa ja tulinkin aika pikaseen takas kotiin :) Ens kuussa meillä olis yhet isommat bileet, ja mietitään sinne menoa!! Varmaan pyydettäis mun äiti tänne yöks.. Se olis sitten eka kerta ku O olis pidempään jonkun muun kuin meidän kanssa!!

Me lähdetään kohta moikkaamaan mun ukkia :) Viimeks oon astunut ovesta ulos lauantaina!!!! Mut parempi parantua kunnolla!!

Silona ja Oskari :heart:
 
Rouva77: Mä juon aika paljon kahvia, nyt vielä vähän enemmän että pysyy päivällä hereillä :) Eikä ole muuten tullut mieleenkään että vois vaikuttaa vauvaan... Oon kyllä pyrkiny siihen että kuuden jälkeen en enää juo. Muuten vaikuttaa jo omiin uniin. Mutta vois kyllä testata joskus että jättäis kahvin pois päiväksi ja kattois että nukkuisko tyttö paremmin. Jos siis pystyn olemaan päivän ilman :)

En ole vielä hiustenlähtöä huomannut. Toivottavasti ei tulekaan... Mulla on onneksi aika paljon hiuksia ja paksut hiukset, mutta niin oli äidillänikin ja hänellä oheni ja putosi hiukset.

Anopeista on taas ollu puhetta. Mä olen viimeksi nähny omani äitienpäivänä, ja sillon mut leimattiin hulluksi ja päiviteltiin että mitähän tosta lapsestakin tulee kun on noin hullu äiti. Kirjeitä on anoppi lähetelly miehelle, mutta niissä ei ole ollut sanaakaan Siljasta. Ihan kuin koko tyttöä ei olisi. Mies on puhunut että voisi mennä käymään anoppilassa, mutta mä oon sanonut että niin kauan ku Silja on vielä täysin riippuvainen mun tisseistä niin niin kauan Silja pysyy erossa appivanhemmista. Anoppi oli haukkunut mun miehen veljen lapset ihan apinoiksi sillon ku ne oli pieniä. Mä en suostu kuulemaan ainuttakaan negatiivista kommenttia Siljasta, kun mun mielestä Silja on ihan täydellinen :heart: Niin kuin aina äitien mielestä oma lapsi on :)

Paapelo mainitsi noi marraskuun enkelivauvat. Niistä tuli mieleen, että muistatteko Pure loven? Mitähän hänelle kuuluu? Välillä en voi olla ajattelematta häntä. Hän oli meidän kanssa sillon odotuspuolella yli 20 viikkoa...

Silja on nukkunut ulkona jo 2h! Onkohan kaikki ihan ok... Ei hän nyt näin yleensä nuku.

Siljaa muuten huvittaa suuresti kun teen vatsalihaksia hänen vierellään :) Nauraa kikattaa aina kun nousen ylös ja hiljenee kun taas lasken alas. Hassu vauva...

hemari ja Silja 4kk
 
Noista kaikenmoisista kommenteista:

Tuossa tuli mieleen, kun minun periaatteisiini ei myöskään kuulu huudattaa lasta siinä mielessä, että oppisi nukkumaan.
Eilen sitten kuuntelin, kun eräs oli päättänyt pitää pojalleen unikoulun ensiviikolla, kun isommat lapset on leireillä. Silloin on kuulemma hyvä aika huudattaa, kun ei häiritse muita lapsia :/
Mikäpä minä olen toisten tapoihin sekaantumaan, mutta päätin silti sanoa sen verran, että eihän lapsi huutamalla opi nukuttamaan itse itseään, silloin kun huudattaa, niin saa vain viestin, että kukaan ei kuule tai välitä ja lopulta luovuttaa ja nukahtaa ihan uuvuksissa itkusta uneen.
Niin, tämä on minun mielipiteeni asiasta.

Sitten tänään mainitsin äidilleni, että alotellaan tassuttelu ensi kuussa viimistään. Sanoin, että kestää kyllä varmaan ainakin 2vk että tuloksia näkyy selkeästi, mutta on toimiva. Vähän hän kyllä mietiskeli, että miksi katsella noin pitkään ja rikkoa yöt.
Niin, varmasti tulee rikkonaisia öitä tämän takia, mutta uskon vakaasti, että tyttö alkaa nukkumaan rauhallisemmin omassa sängyssään, kun maidon tuoksu ei houkuttele kokoajan unesta pois.
No juu...hänen aikaansa tosiaan oli metodina myös tämä "unikoulu" huudattamalla.

Ja toinen oli eilen.
Sattumalta näin yhden tuttavan kun käveltiin kotiin päin ja siinä sitten naureskelin, että että harjoitellaan nokkista, että sujuisi isällä tytön hoito paremmin kun olen pojan kanssa liikkeellä, kun ei pulloa suostu syömään.
Hän oli ihan ihmeissään, että mistäs se sitten maidon juo...no tissistä sanoin. Hän oli IHAN MONTTU AUKI..että VIELÄKÖ sä imetät, ethän sä pääse minnekkään :eek:
Nauroin vain, että joo, en pääse, mutten humppaamaan mielikkään :LOL: Ei voinut siis yhtään käsittää, että imetän kohta "jo" 5kk lasta, hän kun imettää vain 1kk ja sitten lopettaa heti ja siirtyy korvikkeisiin.
Eihän tuossa mitään, heille tämä sopii tosi hyvin, kun on hänellä 4 muutakin pientä lasta, mutta kaikilla omat juttunsa...alkoi vain niin huvittamaan tuo kysymys, että ai mistä se maidon sitten juo ellei pullosta, hihi :D

No juu, alkaa mennä tämä juttu ihan jaaritteluksi. Palataanpas taas myöhemmin :wave:
 
Kaikenlaisia kommentteja on saanut itsekin kuulla, ja anoppi on myös näistä osansa sanonut.
Anopin mielestä Atelle olisi pitänyt antaa soseitä jo alle 2kk ikäisenä!
Ja joka kerta kun on soittanut minulle, on kysellyt että joko sitä muutakin on pojalle syötetty, jotenkin ei muka ole ymmärtänyt kun olen sanonut että n.4kk ikäisenä vasta aloitellaan, aina on sama kysymys kysytty..
No sehän jo hihkas innoissaan kun aloitettiin Atelle luumu n. 3½kk ikäisenä kun masu ei toiminut..
Ennen vanhaan kun on kuulemma aloitettu niin ja niin aikasin, sitä ja tätä :D

Naapurin rouva oli sitä mieltä Aten ollessa 2kk, että pitäisi alkaa opettamaan Atelle pullosta syöttöä, jotta voisin jättää Aten hänelle hoitoon, Hänen mielestään minä kai olin oman ajan tarpeessa, itse en kyllä koe sen pidempää omaa aikaa vielä tarvitsevani, mitä aten syöttöväli on.. Ja enpä minä muutenkaan hänelle poikaa pidempi aikaiseen hoitoon edes haluaisi jättää..

No, mutta onhan Atte nyt oppinut juomaan tuttipullosta, kun piti mallasuutetta ja levolacia sekoitella maitoon.
Minä lypsin käsin pulloon, kun en rintapumppua omista.
Ihan hyvin poika oppi juomaan pullosta, sen kummempia opetteluja.
Eilen kävin hammaslääkärissä ja Atte oli kummitädin hoidossa.
Lypsin pullon maitoa aamulla ja hyvin olivat pärjäilleet..

Jotakin piti vielä kommentoida mutta ajatus karkasi, käykö muille näin, minusta tuntuu että olen välillä aika hajamielinen :ashamed:
 
Grrr, nyt on pakko purnata! :kieh:

Sain Kelasta kirjeen, ettei jälkitarkastustodistus ole saapunut ja vanhempainrahaa ei siksi makseta. Ja ihan varmasti sen olen lähettänyt joulukuun puolivälissä! Kyllä on kummaa touhua, kun virastoissa lomakkeet katoavat. Soitin asiakaspalveluun ja siellä täti totesi vähän siihen malliin, että synnytyksen jälkeisessä väsymyksessä äidit saattavat unohtaa todistuksen lähettämisen. Joopajoo! Ei muuta kuin neuvolasta uutta todistusta hakemaan. Harmi vaan, että meillä taitaa olla lääkäri paikalla vain kerran parissa viikossa. Tietääkös joku voiko tuon lomakkeen allekirjoittaa myös terveydenhoitaja?

Komppaan edellisiä, meillä on täällä tosi hyvä ilmapiiri! Jatketaan samaan malliin. :)
 
Maissivellistä pitääkö pulloon olla vellitutiosa vai tuleeko ihan maitotutista?
Ajattelin jos alkais illalla antamaan hieman velliä lisäksi, kun tuntuu tissit niin tyhjiltä lähes joka ilta, kun poitsu niin ahkeraan tankkaa yötä varten..
 
pakkohan se on mennä munkin uteliaisuuttani lukemaan mitä toisissa ketjuissa touhutaan :D täällä on meillä ollut kyllä hyvä yhteishenki,kukaan ei tahallisesti ilkeile kellekkään ja sulassa sovussa ollaan niin ensikertalaiset kuin useampi lapsiset.ISO KIITOS SIITÄ TEILLE KAIKILLE!! :flower: :flower:

täällä on myös halut ihan kateissa :( halia ja pusutella kyllä haluun koko ajan mutta that's it !! kaipa ne hormoonit rupee sieltä jylläämään jossain vaiheessa :D eikä ole edes mitään ehkäisypillereitä käytössä jotka saattaa kyllä vaikuttaa haluihin ja mielialoihin.

jaksamisia anoppien kanssa kaikille :hug: oma on ihan jees,kunhan päästää jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :LOL:

piristipä kummasti kun kävin tänään kampaajalla laittamassa kutrit ojennukseen,vielä ei ole hiuksia ruvennut lähtemään ja toivottavasti ei kauheesti lähtiskään kun ei tätä tukkaa niin paksusti ole.useimmiten kuulema hiuksia rupee irtoilemaan kun vauva on 4-6kk ikäinen,rupeaa äidin hormoonitasot raskauden ja synnytyksen jälkeen palailemaan ennallee...tiedä onko miten tässä perää mutta näin oon kuullut.enpä huomannut muutes kampaajaltani asiasta kysästä olisko sillä ammattilaisena tietoa tästä aiheesta.

aikasemmin jo kyselinkin että mitä mieltä ootte voikohan noita kaupan kasvissoseita pakastaa ?? eivät säily kuin 2 vrk avattuna,ja aattelin niistä jotain makuja kokeilla ennenkuin rupeen tekemään omia soosseja pakkaseen.

*kaurisäiti ja pikku-isäntä 4kk 5pvä* :heart: :heart:
 
peppi meillä ainakin oli terkan allekirjottama toi todistus.soita ihmeessä neuvolaan ja pyydä uusi,eiköhän ne tulosta sen ihan koneelta vaan ja pistäävät nimen alle.toi kelan touhu on yleensäkin ihan pers...tä!!

rouva77 me annettiin alkuun maissivelli ihan maitotutista,tulee kyllä siitäkin läpi.nyt juo maissi-sekä perunaporkkana vellit vellitutista kun tulee nopeemmin siitä läpi,ei tarvi imeä niin kauheesti,on vähän hätänen syömään ja hermostuu jos ei saa nopsaan masuun tavaraa :D

*kaurisäiti*
 
hemari
Mä kyllä muistan pure loven.
Oon kans monesti miettiny pure lovea.
Oon käyny vilkuilemassa hänen kuulumisiaan toisinaan tuolla adoptio puolella...
Kurjan moni lokakuinen menetti nyyttinsä matkan varrella :(

paapelo jutteli imetyksen kestosta...
Oon kans törmänny tuohon kummaan kummeksuntaan imetyksen kestosta.
En siis omalla kohalla mut eräs äiti vaan totes että johan vauva on jo niin iso ettei sitä imetetä, vauva oli sillon jotain 3kk...
Mä ite olen ajatellu että kohta puolin pitää nuo soseet alottaa ku poika on alkanu taas niin tiuhaan viihtymään yöllä tissillä...
Mitään ikää mihin asti imetän en ole vielä miettiny...
Kerkeehän sitä...

Vauvasta erossa oleminen...
Mä oon tainnu olla pojasta erossa maksimissaan sen 2-3tuntia ku oon käyny kaupungilla asioilla...

Onko muille käyny niin ettei vauvan syntymän jälkeen enää osaa shoppailla?
Mä oon ennen niin tykänny käyä ostoksilla ja tykkään kyllä edelleen...
Mut en vaan enää osaa :eek: :LOL:
Siis ku tuntuu ettei pysty jotenki keskittymään ja sitten jos joku hoputtaa (mies :LOL: ) niin menee pasmat ihan sekasin... :LOL:

*Talvicci ja "Unski"* :heart:
 
Pakko tulla vähän purkamaan sydäntä, mulla menee hermo ton opinnäytetyön kanssa!! Heitän kohta tietokoneen menemään! :kieh: Vaikka eihän se tietokoneen vika ole etten osaa tehdä sisällysluetteloa. Työ on sisällysluetteloa ja asiakastyytyväisyyskyselyiden purkamista vaille valmis. Eli onhan tässä hommaa vielä mutta vaikeimman kirjallisen osa on tehty. Huh. 2 viikkoa aikaa saada valmiiksi, kiire tulee kun kieliasukin pitäisi vielä tarkastuttaa ja sivun asettelut laittaa uusiksi! Hittolainen :D

En oikein tiedä että enkö osaa leikata vauvan kynsiä enää vai mikä ton pojan sormissa on ku ne on koko ajan kirkkaan punaiset!? Ei kai sillä kokoaikaa voi olla kynsivallintulehdus. Esikolla ei ollut kertaakaan, vai voiko tuo johtua siitä että sormet ovat koko ajan suussa?

Mä olen aina ollut ihan shoppailuhullu, mutta jotenkin nyt ei ole tullut lähdettyä mihinkään. Ehkä jos yksinäni pääsisin niin saisi ostettuakin jotain, ja tarvitsisinkin itselleni jotain sillä söin itseni raskausaikana pulleaksi :LOL: Pitäisi 15 kiloa saada pois, tuntuu turhauttavalta kun mikään ei oikeen auta...
 
Talvicci: Mä oon ollu tosi kova ostamaan vaatteita. Nyt on vaan kääntyny niin päälaelleen asiat etten enää löydä mitään kivaa itelleni, mutta Niia sitä vastoin saa vaikka kuinka paljon ihania vaatteita :D Ens viikolla ajattelin kyllä mennä käymään ostoksilla ihan kauppakeskuksessa, saa nähdä mitä siitä tulee :)

Täällä on kyllä tosi kiva ilmapiiri ja vähän kun muita luin ni ihmettelin et voiko tollasta oikeesti olla. Juttelen siis tässä ja esikoisissa ja molemmat ihan huippu pinoja! Jotenki sitä on ite niin avoin ja ymmärtäväinen tms ettei tekis koskaan mielikään sanoa kellekään pahasti saatika vittuilla missään foorumilla. Ite koen juttelevani täällä juurikin sen vertaistuen saamisen ja antamisen takia. Ja siksi että muuten on kaverisuhteet vähän jääny, ni täällä on sit ainaki kavereita, tosin virtuaali sellaisia :)

Mulla on halut varmaan aika samat kuin ennen raskautta. Meillä menee miehen kanssa niin vastakkain ne, kun mä meen aikasemmin illalla nukkumaan kuin hän ja sillon haluisin ja sit taas hän nukkuu aamusin (viikonloput) pidempään ja haluis sillon. Joskus tuntuu vähän kornilta kun tyttö nukkuu pinniksessä vieressä ja toiset sekstaa sängyllä, se kanssa vähän kahlitsee haluja :)

Me lähetään käymään Dextrassa lääkärissä Niian kanssa, kunhan mies tulee kotiin. Sillä on joskus viikko sitten alkanu toinen silmä vuotamaan enemmän. Oli ensin vetinen aina itkun jälkeen, ihan kuin se vesi ei pääsis pois silmästä. Sitte alkuviikosta alkoi olla vetinen muutenkin, ilman itkuja. Nyt eilen rupesi rähmimään... Saa nähdä onko tulehdus vai mikä. Aamulla sieltä tuli aika paljonkin rähmää. Vähän hävetti viedä tyttö tanssiin, vaikkei niin kipeä olekaan eikä mitään varmaa diagnoosia, sen verran rähmäsen näköinen oli silmän ympärys, vaikka olin kotona sen putsannut.
 
Talvicci mä en myöskään osaa shoppailla enää :D Siis ihan h. moilasena että mitä ihmettä sitä ostais ja ei just osaa keskittyä ollenkaan jos on Fria mukana! Mä viime vkl olin kahdestaan miehen kanssa kun anoppi vahti Friaa ja sillon kyllä mukaan tarttui tavaraa :whistle:

Ainiin unohdin mainita jalkojen löytämisestä. Meillä neiti on alkanut löytämään omat jalkansa :D Omia jalkamakkaroita on kiva puristella ja nostaa jalat ylös ihailla varpaita ja tarttua kiinni. Muutaman kerran on varpaat yrittänyt suuhun saada mutta ei ihan suuhun asti saa kun ote lipeää. Ei mene kauaa että saa omia varpaita maistella :heart:

Pilttien pakastamisesta oon miettinyt samaa. Kun antaa sen kaksi tl kahtena päivänä niin siitä purkista lentää sitten 90% roskiin. Kun annoin luumua masuun niin sitä jäi ihan hirveenä. Jämät kyllä meni mamman massuun, nam, mutta porkkana ei taida mulle maistua :D

Erossa olemisesta. Me oltiin viettämässä vuosipäivää ja oltiin yö pois, Fria oli 2kk silloin ja oli mun äidillä yötä ja ihan hyvin meni. Olin pumpannut pari pikkupulloa maitoa, että sai illalla tissimaitoa ja muuten korviketta. Äitini oli reilu 2 vkoa auttamassa kun Fria syntyi niin oli helppo jätää hänelle hoitoon. Isin kanssa Fria on 3-4kertaa/vko tunnin pari kun käyn tanssimassa tai salilla =)

Kaurisäiti pitäis kait ottaa sama linja :LOL: Anoppi on kyllä uskomattoman ihana ja soiteltiin paljon ym ennen raskautta ja raskausaikana. No eiköhän tämä tästä!

Pikkis
 
Suosikkiaiheeni eli anoppi: Mullahan on nyt omani kanssa ollut paljon ongelmaa, liittyen juuri ihmeelliseen kommentointiin kaikesta mahdollisesta. Hän kyläili meillä tällä viikolla mun ollessa töissä. Ja piti pojalleen sitä ihan samaa naputusta, aina esim oli paremmin tietävinään että ei tytöllä ole nälkä jos mies aikoi häntä syöttää. Ja mun miehellä meni tähän myös hermot, ymmärtää nyt mitä mä tarkoitin. Eli hän sitten oli jututtanut äitiään, sanonut että anopin täytyy antaa meille tilaa ja hän ei voi olla joka asiaan puuttumassa ja kommentoimassa. Ja että me ollaan meidän tyttären kanssa täällä joka päivä, kyllä me osataan häntä hoitaa ja tiedämme kaikista parhaiten mikä milloinkin on. Anoppi oli ensin vetänyt täysin puolustuskannalle, sanonut että jos hän ei kelpaa niin ei sitten varmaan voida olla lainkaan tekemisissä. Mutta lopulta hän oli vissiin kuunnellut joten ehkäpä tää vielä tästä... mä pidin hänestä ennen mun raskautta ja lapsen syntymää. Hän vaan on ollut niin pirun rasittava sittemmin! Mä en missään kohtaa ole ymmärtänyt että mistä on kyse, meillä on ihana ja tosi helppohoitoinen tytteli, ei ole mitään ongelmia ollut. Joten mä en ihan ymmärrä että mikä on ollut ongelman nimi.

Melkoisia anoppeja on näköjään täällä muillakin:( Tietyssä mielessä lohduttavaa vaikka tietenkään sitä ei kenellekään toivo. Miten niiden kanssa onkin niin vaikea tulla toimeen....
 
P-i-k-k-i-s Toivottavasti isosiskosi odotus sujuu tällä kertaa loppuun asti! Uskon, että sinullakin on ollut rankkaa kun noin läheinen ihminen on synnyttänyt enkelivauvan :'( Kaikkea hyvää tähän odotukseen!!

Minullakin on ollut enemmän tai vähemmän halut kateissa, mutta mekin olemme mieheni kanssa puhuneet asiasta avoimesti ja hän on erittäin ymmärtäväinen. Muutenkin tämä koko kokemus on lähentänyt meitä entisestä ja minulla on todella luottavainen ja onnellinen olo tässä parisuhteessa :heart: Vaikka seksi tietenkin on todella tärkeä osa parisuhdetta, perustuu se myös ystävyyteen ja kumppanuuteen. Eli kaikki ajallaan ja omalla painollaan :) Tätä asiaa ei kannata stressata! Tärkeintä on, että pystyy puhumaan näistä asioista.

Samoja anoppi-tuntemuksia täälläkin :wave: Ja kyllä appiukkonikin osaa ärsyttää. Hän keksi mielestään loistavan idean: Vie tytön koko 2011 kesäksi maalle sitten kun hän on eläkkeellä ja me mieheni kanssa töissä! Grrr.... Ei tule tapahtumaan! Vaikka appivanhempani kommentit ja ideat usein ovat ns. hyväntahtoisia, ärsyttävät ne minua jostain syystä suunnattomasti! Ja he ovat ihmeellisen omistushaluisia meidän neidistä, eivät mielellään haluaisi että minun vanhemmat hoitavat häntä yhtään, vaan tuputtautuvat itseään hoitajiksi koko ajan. Ja pakko saada purkaa teille yksi minua edelleen vihastuttava kommentti: Voitteko kuvitella mitä anoppini sanoi minun äidilleni sairaalassa kun he kaikki tulivat ensimmäisenä päivänä tyttöä katsomaan!! "Ei MEIDÄN suvussa vaan NOIN isoja lapsia ole"!!!! Uskomatonta... äitinikin loukkaantui tästä kommentista. Meidänkään suvussa ei ole mitään isoja lapsia ja itsekin olin ihan normaalikokoinen. Meidän neiti nyt vaan sattui painamaan sen 4.5kg. Ja eikö se tärkein kuitenkin ole että tuli terve lapsenlapsi! Ai että pistää edelleen suututtamaan! Kiitos ja anteeksi paasaukseni :ashamed:

Talvicci Minullakaan ei tuo shoppailu oikeen enää onnistu. Tytölle kyllä löydän kaikkea kivaa, mutta itselleni en enää osaa ostaa mitään. Tosin luulen että se johtuu kylläkin tästä raskaudenjälkeisestä vartalosta (=pullukammasta olotilasta) :D

Jahas, päikkärit lienee loppusuoralla kun tuolta makuuhuoneesta kuuluu ähellystä... :wave:

Toivo ja Minea 3kk 3vkoa :heart:
 
Tulin laittamaan kuvasarjaa :D

Näin meidän tyttö tykkää roikkua isin sylissä :D


Tässä tutkii varpaitaan antaumuksella, onpas ne kummat räpylät kerrassaan :D


Ja tässä ollaan tänään hyppykiikussa..ihan SUPERIA :D


Ja toki sitten veikka suukottamassa siskoaan :heart:
 
Saatiin sitten lääkkeet silmä ja korvatulehdukseen. Silmää mentiin näyttämään ja lääkäri ensimmäisenä alkoi katsomaan korvia ja sanoi, että yleensä silmätulehdus näin pienellä viittaa korviin. No olihan siellä sitten se saman puolen korva hiukan tulehtunut. Onneksi ei ollu vielä niin pahaksi mennyt että haittaisi jotenkin tyttöä. Ensimmäisenä kun mentiin sisälle, Niia nauroi lääkärisedälle, sitten kun katsoi korviin niin huudettiin täyttä kurkkua ja aina puolen vaihdon yhteydessä taas hymyili :) Kun kaikki oli ohi niin hymyili nätisti taas. Reipas pieni potilas :heart:

Paapelolla ihania kuvia taas :D

Toivo: Nuo koko kommentit on kyllä tosi typeriä. Nuo ei kyllä mitenkään periydy nuo lasten koot. Mun äiti ja hänen veli on molemmat ollu todella pieniä ja sitten mä olin 4kg, Niiasta taas ajateltiin että sen on pakko olla "hyvänkokoinen" kanssa kun mieskin oli 3800g, no tyttö ei ollut kuin 3500. Pääasia tosiaan että saa terveen lapsen.

Mulla on onneksi aivan ihana anoppi. Ei tuomitse mitenkään vaan auttaa ja tukee tarvittaessa. Mies välillä ihmettelee että miksi tekstailen hänen äitinsä kanssa eikä hän tiedä asioista mitään :) Mutta miehen isän uusi vaimo on ärsyttävä. Olevinaan niin lapsirakas ja luonteva lapsien kanssa (perhepäivähoitaja ammatiltaan), mutta tuntuu ettei osaa Niiaa ainakaan lukea yhtään. Viimeksi kun oltiin heillä niin omi tytön kokonaan eikä vaari saanut ollenkaan pitää sylissä vaikka sen takia mentiin sinne. Sitten kun Niia oli tosi väsynyt jo valmiiksi ja kitisi kun ei ollut nukkunut päikkäreitä, niin kieputti vaan vauhdilla asennosta toiseen ja ihmetteli kun mikään ei kelpaa. Sitten vaari vei mieheni kanssa tytön kokeilemaan uutta sitteriä minkä olivat hankkineet sinne ja siellä tyttö sitten nauroi molempien kanssa. Teki oikein pahaa katsoa sitä kieputusta kun itse näkee ja tietää tytön olevan väsynyt ja tietää mitä toinen kaipaa...
 
Anopeista Se on oikeesti ihme, miksi pitää saada päteä ja laukoa niitä kommentteja. Niinkuin mä oon aikaisemminkin kertonut, niin meillä ihan sama tilanne. Neuvoja ja arvosteluja tulee. Onneks on tota välimatkaa sen verran, et ei tarvii joka viikko olla tekemisissä ;)

Halut on mulla samat kuin ennenkin, eli peitto heiluu kyllä usein :whistle: Tosin mies on tällä hetkellä se ei aktiivinen osapuoli. Alkaa vähän tuntua, että pientä masennusta on hänellä ilmassa. Ollut kotona jo pari kuukautta lomautettuna eikä ole saanut töitä. Rahat kun alkaa olla vähissä, niin kyllä se pinna kiristyy.

Mä oon aikaisemminkin kirjoittanut, et tää pino on mulle kyllä kullanarvoinen. Kaikki ihan mahtavaa porukkaa, eikä kukaan ilkeille kenellekkään. Kiitos kaikille :heart: Ajatelkaa, vuosi jo siitä, kun alkoi meille plussia testeihin tulemaan :heart: :heart:

Sara se ei vieläkään käänny, ei edes yritä. Mut onhan tässä aikaa =) En nyt muista mitä muuta piti kommentoida. Paapelo ainakin ihania kuvia laittanut =) Mä oon ihan väsy... Nukkunut monta tuntia päikkäreitäkin ja kunnon yöunet, mut silti ihan poikki.

Missah ja Sara huomenna 4kk :heart: :heart: :heart:
 
Aku
Huomenta =)

Meidän aamuvirkku neitonen herää nykyään joka aamu kuudelta tai jopa vähän ennen |O ehkä hiukan väsyttäis.Viime yö sentään nukuttiin vähän paremmin kuin edellinen.Annoin illalla maissvelliä läpi yön tunnin välein tyttö heräs huutelemaan ja piereskelemään :( jätetään siis maissi vielä odottamaan.Tuolla meidän neidillä tuntuu olevan se ongelma syömisen kanssa että kerta-annokset on tosi pieniä ehkä max.140-150ml (yleensä 100ml) ja siksi syödään tiheään.Päivällä sitten taas ruokailu välit on aika pitkiä ja tuntuu että maito ei kelpaa muuten kuin nukkumaan mennessä :/ oiskos kellään hyvää vinkkiä miten saada tota syömishommaa järkeistettyä?Kiinteät ei yksinkertaisesti voi vaikuttaa siihen maidonjuontiin sillä niitä menee ehkä 1-2 tl päivässä!

Noista Paapelon ihanista kuvista tuli mieleeni että pitää hommata tuo hypppykiikku Iinalle.Esikolla ei ollut omaa mutta kaverin luona pomppi ihan innoissaan.Meillä on sopivasti koukutkin edellisen asukkaan jäljiltä katossa.

Se ois ens ti Iinan 4kk neuvola ja siis eka käynti täälä uudessa neuvolassa.Meidän neuvolan"täti" on ehkä kolmekymppinen mies.Aika hauskaa,odotan mielenkiinnolla miten luontevasti tulee puhuttua imetyksestä ja muusta :D Nykyään hoito-aloilla näkee tosi paljon jo miehiä.Synnytyksessä oli mukana nuori ensihoitajaopiskelija kundi ja edellisellä neuvolakäynnillä oli terkkariharjottelija mies =)

Nyt kahvia naamaan että saa simmut auki.Tänään ois serkun muksun ristiäiset,hää on pari viikkoa nuorempi kun Iina.Hauskaa vkloppua kaiklle!

-Aku ja tytöt
 
Tuo onkin hauska että neuvolan "täti" on nuori mies:) mutta mikäs siinä! Mulla oli nyt viimeksi sen oman terkkarin sijaan harjoittelija, joka on oli mukava. Hassua vaan kun ei tietty ole niin kovasti kokemusta eikä omia lapsia niin hän sitten monia juttuja kyseli minulta. Mutta selvähän se toisaalta, osa jutuista tulee varmaan vasta oman kokemuksen myötä.

Jes, mä saavutin nyt laihdutustavoitteeni, 5,5kg lähtenyt! Jatkan ens viikolla vielä ihan vähän jotta saan painon myös jäämään haluttuihin lukemiin, se kun tuppaa aina hieman tulemaan takaisin.

Anoppi: Mä oon taas ihan kypsänä.... mun äiti kertoi eilen että anoppi oli pyytänyt hänet kahville! Asuvat samassa kaupungissa mutta eivät ole koskaan aikaisemmin käyneet kahvittelemassa tai soitelleet. Musta tuo oli tosi outoa, ihan vaan pari päivää sen jälkeen kun mun mies jututti häntä hänen kummallisesta käytöksestä ja hän tietää mun olevan edelleen ärsyyntynyt. Jotenkin musta tuntuu että hän yrittää mun äidin kautta nyt vaikuttaa muhun ja se ei ole lainkaan hyvä idea. Muutenkin taas musta älytöntä, sen sijaan että juttelisi mun kanssa niin soittaa mun äidille! Mä oon kuitenkin parin viikon kuluttua 30v, ei tässä vaiheessa enää kuulu äidin kasnsa asioida.
Meni taas eilinen ilta pilalle tän takia, antais nyt mun hetken hengähtää:( Ja kielsin mun äitiä puhumasta mun asioista anopin kanssa. Tänään ovat menossa kahville, saas nähdä mitä tällä kertaa....
 
Täällä on toinen aamuvirkku :wave: viikon verran ainakin ollaan herätty joka aamu seitsemän aikaan ja nyt Niia meni jo ekoille päikyille. Pikkuisen joo väsyttää :D Mies lähti töihin niin me lähetään mun porukoiden kanssa venemessuille. Mukava päästä vähän tuulettumaan eikä tarvitse koko aikaa katsoa tytön perään kun on muita siinä hääräämässä.

Antibiootin antaminen sujui eilen ihan hyvin, mutta tänään sylki melkein kaikki pois... Taitolaji siis tuokin :) Silmätippojen laittaminen on vielä vaikeampaa, mutta eiköhän sitä joku patentti löydy noihinki tässä viikon aikana =)
 
Täällä oli eilinen ihan mahdoton.
Tai ilta siis. Ajattelin jo, että tyttö nukahti, kun kello oli sen 21.30 ja tyytyväisenä tuhisi. Lähdin sitten pois huoneesta ja tyttö jäi sinne. 30min päästä alkoi kuulumaan ihme tohina ääniä ja tyttö oli kääntynyt sängyssä (seinän puolella) mahalleen ja yritti epäitoivoisesti ryömiä ja kiukustui :whistle:
No ihan virkeänähän hän sitten oli, joten kokeiltiin tunnin päästä unille menoa uudestaan.
No ei tullut mitään, vaikka tyttö oli ihan väsynyt...itkuisena vaan kääntyi ja kääntyi kun pistin takaisin makuulle ja yritti ryömiä johonkin :kieh:

Vosikohan tämä ryömiminen nyt olla se pakkaa sekoittava uusi taito, mikä tulee sitten jossain vaiheessa, tiedä kuinka kauan tyttö taitoaan hioo ennen onnistumista.
Pientä itseppäisyyttäkö tytöllä, eheiii :LOL:
 
Meidän poju oppi toissapäivänä massumakuulla nyt käsien avulla kohottamaan päätään ylös =) Kovasti jalat ja kädet vispaa, ryömimään olisi lähdössä mutta ei kuitenkaan aivan vielä onnistu :D Ja sitten turhautuu,kun ei onnistu. On se hassua, kun näinkin pienet osaa olla välillä ovelia ja pistää shown päälle.. Esimerkiksi sellainen tilanne, kun poika on aivan rauhallisesti sitterissä ja tutkii lelua ja olisi äidin mielestä ruoka-aika jo joten otan pojan syliin tarjotakseni tissiä.No poika tajuaa jo siinä vaiheessa että kohta mennään tissille, jeee! Sitten alkaa sellainen jännä tekoitku ja ähinä, ihan selkeästi näkee että pikkaisen esitetään vaan :LOL: Sitten vielä justiin ennen tissille pääsyä vielä pitää ikäänkuin "sanoa viimeinen sana" ja huudahtaa,ikäänkuin hoputtaa vähän. Eikä tuo ole suinkaan ainoa show, niitä on muitakin tilanteita kun huomaa että pieni osaa vähän pelata ;)
Hauska,ihana lapsonen :heart:

Meille on tulossa tänään talo täyteen vieraita. Leivoin eilen vielä täytekakun,ja koristelin sen vaaleansinisellä kermavaahdolla ja sinisillä nallenomparelleillä.

Mun anoppi on aivan mukava,eikä ohjeista juuri mitään,pikemminkin päinvastoin. Hän enemmänkin varoo,ettei vain neuvo jotta emme loukkaannu siitä :whistle: No,en ole niin herkkä, kyllä neuvoja saa joskus antaa,kunhan ei liikaa. Mun oma äiti on taas toista ääripäätä, koko ajan neuvomassa niin että jo vähän kiukustuttaa ..

nöpötin ja poitsu :heart:
 
Paulah Onnittelut karistetuista kiloista! =) Oliko niin, että pudotit painoa painonvartijoiden pisteillä? Mietin tässä juuri, että kaivaisinkohan pv ohjeet itsekin esille, kun niitähän voi seurata myös kun imettää (piti vaan muistaakseni lisätä pisteiden määrää). Nyt täytyy kyllä ottaa ryhtiliike, että pääsen takaisin omiin mittoihin ja mahdun vanhoihin vaatteisiin ilman makkarankuori-tunnetta!

Miten muuten te muut mammat suhtaudutte telkkariin tällä hetkellä? Annan tytön silloin tällöin katsella telkkaria kun tykkää siitä liikkuvasta kuvasta ja etenkin ihmisten kasvoista. Mietin vain, että voiko lapsista jo tässä vaiheessa tulla riippuvaisia telkkarista, eli pitäisikö sen katsomista välttää? Vai onko sillä tässä iässä vielä väliä?

Toivo ja Minea :heart:
 
Toivo: Joo, pisteet on mulla käytössä. Se on musta vaan niin hyvä systeemi, tulokset on taatut kun noudattaa ohjeita. Ja saa kivoja ruokiakin kunhan jaksaa niitä vähän suunnitella:) Imettäessäkin voi noilla tosiaan laihduttaa, täysimetyksellä saa syödä 10 pistettä lisää, osittaisimetyksellä 5. Ja tuo 10 pistettä on paljon ruokaa lisää, ei tarvi siis todellakaan kärvistellä jos imettää!
Mä oon nyt tosi tyytyväinen. Mikään tikkulaiha en oo mutta ihan mun normaaleissa mitoissa ja noin 3kg alle sen, mitä olin raskauden alkaessa.
 

Yhteistyössä