*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä Vauvautuneet Helmikuussa 2010* (Tarkastakaa tietonne!!!)

Kyllä tuo meidän pieni mies nukkuu! :LOL: Yöunet meni hienosti, heräsi 2 kertaa aamuyöstä syömään, sitten klo 8 aikana nousimme ylös ja nyt on nukkunut n. klo 9:30 asti.. Ihanaa että uni maistuu :heart: Iltapäivällä lähdetäänkin kaverille kahvitteleen.

Ajattelin leipoa viikonlopulle kaikenmoista, lauantaina tulee taas talo täyteen vieraita. Teen italialaisia muffineja,lohi-parsakaalipiirasta ja täytekakkua sekä luultavasti marjapiirakan :p Oon innostunut leipomaan lähiaikoina. onko kukaan käynyt katsomassa Kinuskikissa-blogia? IHANA!

nöpötin ja pojanpalleroinen 6kk 4pvän kuluttua :heart:
 
onneksi sille syyskuiselle vauvelille ei käynyt pahemmin kun putosi hoitopöydältä,tuli ihan kylmätväreet kun luin siitä,ja mitkä kamalat syyllisyyden tuskat varmaan äitillä on.
meillä ei ole koskaan hoitopöytää ollut,vaipat ja vaatteet vaihtelen milloin missäkin,meillä on 2 semmosta hoitoalustaa,toinen tässä keittiön kaapissa ja toinen yläkerran makuuhuoneessa ja sen roudaan aina siihin missä nyt satun vaipat vaihtamaan.meillä mies saattaa jättää poitsun välillä sohvalle kun ihan äkkiä vaan käy jossain esim.vaipan hakemassa ja olen monet kerrat sille paasannut siitä että ei hetkeksikään saa jättää kun aina on olemassa putoomisen riski!!kai se tajuu sen sitten vasta jos poika siitä putoaa,kaikki kun pitää kantapään kautta oppia että iskostuu mieleen!

nöpötin mä oon ihan koukussa tuohon kinuskikissan-blogiin,en oo mikään kova leipuri ja aika tumpelokin vielä siinä hommassa,ja tuolta käynkin aina vinkit ja ohjeet ottamassa jos tarvii jotain paakkelsia tehdä synttäreille tai muille kekkereille ja aina on leipomukset onnistunut niillä ohjeilla ja tullut vielä tosi hyviäkin,sillä on niin hyvät ja selkeet ohjeet ja tykkään kun on kuviakin tekovaiheesta niin voi tarkistaa näyttääkö tää nyt yhtään siltä miltä pitäis :D

tietääkö kukaan voikohan noita kaupan kasvissoseita pakastaa??

*kaurisäiti ja pikku-isäntä 4kk 4pvä* :heart: :heart:
 
Täällä väsynyt äiti :wave: Kateellisena luin kuinka Nöpöttimen pieni mies nukkui mahtavat yöunet! Meillä herättiin taas vähintään 2h välein läpi yön. Ihmeellistä ähinää ja huiskintaa...mutta kuitenkin tyttö on unessa. Tissiä pakko tarjota aina, kun ei mikään muu rauhoita tyttöä. Jos tuttia koittaa laittaa suuhun, alkaa huuto. Pari yötä "väsyneiden äitien lepokodissa" tekisi terää B)

Kylläpäs Paapelon vaipanvaihto menee sutjakkaasti :) Minunkin pitäsi harjoitella tuollainen yhden käden taktiikka! Meilläkin neiti on koko ajan kääntymässä jommalle kummalle puolelle ja lisäksi on keksinyt nostaa pepun ylös pöydästä, jolloin vaippa pääsee luiskahtamaan sieltä alta pois jos en ole ehtinyt sitä vielä laittamaan kiinni. Meillä käytetään vielä hoitopöytää ja se tuntuu olevan neidille hyvinkin mieluinen paikka! Jos on raivari päällä eikä mikään muu auta, niin hoidopöydällä viimeistään rauhoittuu. Mistä lie tullut tämä rakkaus hoitopöytää kohtaan... :D

Aivan kamalaa tuo hoitopöydältä putoaminen! En varmaan antaisi itselleni ikinä anteeksi jos niin pääsisi käymään. Minun mieheni on vauvana pudonnut hoitopöydältä, mutta onneksi ei käynyt mitenkään. Se on kylläkin vaikuttanut hieman minun asenteeseeni hänen vanhempiaan kohtaan.. he ovat muutenkin jo aika vanhoja, hajamielisiä ja höperöitä ja olen aina vähän varpaillani kun he hoitavat tyttöä. He muuten yrittävät kovasti markkinoida appiukkoani hoitamaan tyttöä sitten kun menen töihin, mutta olen kyllä sitä mieltä että hänestä ei ole siihen enkä aio suostua! (ja muutenkin kannatan tarhaan menoa, koska siellä lapsi saa paljon virikkeitä ja pääsee puuhastelemaan) Tähän asenteeseeni vaikuttaa kyllä moni muukin asia, meillä on myös ollut appivanhempieni, etenkin anoppini, kanssa aika paljon samantyyppisiä ongelmia, kuten monella teistä täällä. No se siitä... alkaa verenpaine heti nousta kun näitä mietin, eli siirryn seuraavaan aiheeseen ;-)

Minulla on vielä virallisesti 2kg raskauskiloja jäljellä, mutta tuota painoa on kyllä alunperinkin liikaa :ashamed: Täytyy sanoa, että minua on kyllä huijattu pahemman kerran! Minulle markkinoitiin imettämistä "ilmaisena laihdutuskuurina", mutta ensimmäisen kuukauden jälkeen ei kyllä paino ole itsestään pudonnut yhtään :kieh: Nyt on kyllä aika ottaa ryhtiliike ja lopettaa napostelu! Ai niin, minulle kerrottiin, että imettäminen kuluttaa tietenkin normaalia enemmän energiaa ja monelle käy sitten niin, että keho menee ikäänkuin säästöliekeille, eli aineenvaihdunta hidastuu. Se on siis syynä siihen, miksi jotkut vaan laihtuu ja laihtuu imettämisen aikana ja osalla taas imettäminen ei pudota painoa lainkaan. Tietenkin syömisellä on tähän suuri vaikutus! Mutta kuulostaa ihan loogiselta tuo aineenvaihdunnan hidastuminen. Olisikohan täällä käynyt niin :) Täytyypä kokeilla hedelmiä välipalaksi, jos ne lisäisivät tuota aineenvaihduntaa.

Toivo ja Minea 3kk 3vkoa :heart:
 
Mäkään en löytänyt sitä juttua hoitopöydältä putoamisesta, en tosin kovin pitkälle jaksanut ketjua selata. Itse kyllä tunnustan, että välillä olen käynyt hakemassa vaippoja tai pyyhkeitä ja jättänyt tytön alustalle. Oon itselleni selitellyt, että meidän hoitoalustassa on korkeet reunat ja alusta pesukoneen päällä suihkukaapin ja seinän välissä niin ettei pääse putoamaan, mutta pitää kyllä tsempata ton asian suhteen.

Hiustenlähtöä esiintyy täälläkin. Toivottavasti ei nyt koko tukka tipu kumminkaan :headwall:

Neiti on melko tukkoinen ollut tänään, laitoin kuitenkin partsille nukkumaan kun ei ollut kuumetta. Nenäfriidalla yritin imeä pahimpia räkiä, mutta neidin mielestä se on ihan hirveetä hommaa.

Meillä rytmi on sellainen, että neiti laitetaan nukkumaan yleensä 21-22 välillä. Yöllä herää syömään keskimäärin 4 h välein. Aamulla herää yleensä 8-9 välillä. Ekat päikkärit noin 2h yleensä aamupäivällä, tokat myöhemmin iltapäivällä 2-3 h. Välillä kyllä päikkärirytmi mennyt sekaisin, jos meillä on jotain menoa. Sisällä nukkuu päikkyjä tosi katkonaisesti.

Tyttö on oppinut selvästi tarttumaan esineisiin paremmin. Hiuksista revitään äitiä myös täällä ja imettäessä roikkuu aina paidassa tai rintsikoissa. Lelutkin on ruvennut vähitellen kiinnostamaan, vaikka usein sohiikin itseään niillä naamaan. Fisher Pricen omenapurulelu oli vielä liian painava, eilen kumautti itseään sillä otsaan ja itkuhan siitä tuli :D

Miten muuten muilla joiden miehet aikoo jäädä isäkuukaudelle, miten teette? Koska siitä pitää ilmoittaa Kelalle? Meillä mies pitää ton kesällä, mutta itse en voi mennä töihin siksi aikoo, kun mun työ on luonteeltaan sellainen, että edellyttää pidempiaikaisen työssäolojakson. Pidän siis varmaan lomani kun mies on isäkuukaudella, en kyllä tiedä et riittääkö lomat koko ajalle.

Toinen kysymys, voiko minipillerit aloittaa vaikka kuukautiset ei ole vielä alkaneet? En tajunnut lääkärissä kysyä asiaa, kun iski reseptin kouraan :ashamed: Ei kyllä nappaa nuo ollenkaan, kun sivuvaikutuksista lukee, mutta ei imettäessä taida olla juuri vaihtoehtoja.

Fresia ja tyttö vajaa 3,5 kk
 
Aku
Aurinkoista päivää B)

Tytöt vetää sikeitä ja mamma surffaa.Oltii mun vanhempien ja tyttöjen kans hoplopissa ja kivaa oli =) Emmi nauraa käkätti hulluna kun pompittiin tramboliinilla tai siis minä pompin ja hää istu vieressä.Iina pällisteli silmät suurina niitä värejä ja muita lapsosia.

Joo kyllä on mahtanu säikäyttää toi syyskuisten tapaus.Onneks ei käyny pahemmin.Mun kaveri on kans aikoinaan pudonnu hoitopöydältä siitä oli juttua hänen vauvakirjassaan.Siitäkin selvittiin lievällä aivotärähdyksellä. =)

Meillä toi soseiden maistelu on alkuinnostuksen jälkeen hieman laantunut :/ neiti vaan ei avaa suutaan tai jos avaa niin työntää kielellä soseet pihalle.Ehkä se tästä ajan kanssa kuten esikoisellakin.Emmi tais olla 6-7kk ennen kun voi sanoa että oikeesti söi ja hälläkin pikkuhiljaa 4kk aloteltiin.Meidän lapset vaan ei tajuu ton syömisen päälle yhtä hyvin kun vanhemmat :D

Fresia jos nyt ymmärsin oikein et mitä pillereitä tarkotat(ne yhdet ainoot mitä voi imettäessä käyttää?) niin voi.Mulla ei vielä yksiäkään menkkoja ollu ja pillereitä oon popsinu jo 1,5kk.

Joo nöpöttimen poitsulla on kyllä kadehdittavat unenlahjat.Meillä nukutaan päivällä ok unia mut on on mitä on.Ei heräile syömään vaan ähisee ja pyörii muuten vaan ja mä kun oon super herkkä nukkuja niin tulee valvottua :/ Kaikenkaikkiaan tuo nukkuu paaaljon vähemmän kuin esikko tuon ikäsenä.


Mutta joo,nyt kahvin keittoon.Voikaa hyvin!

-Aku ja typyt
 
Me palattiin juuri 4kk neuvolasta, tuoreet mitat ovat 65cm ja 7150g:) Saatiin myös toinen annos rotarokotetta, saas nähdä mitä se tekee tällä kertaa! Tyttö sai kehuja, kehittyy ikätasoisesti tai hieman edellä. Palaan muihin juttuihin tarkemmin pian....
 
tyttö sitten vetäisi aikamoiset unet :whistle:

Nukahti siis eilen vasta 23.30 kun ikeniä kaihersi ja laitoin supon.
Heräsi sitten itkemään (jota ei koskaan herätessään yöunilta tee ) klo 7 ja yritin sitten tarjota tissiä. Ei kelvannut ja oli ihan väsyneen näköinen, joten pistin koppaan jatkamaan uniaan. Ei tahtonut nukahtaa, joten laitoin sitten kunnon toppaukset ja parvekkeelle, sammui heti. Heräsi sitten vasta 13.00 :eek:
Ei siis ollut syönyt 10h mitään ja nälkä olikin sitten hirmuinen, mutta oli myös tavaraakin tarjolla, kun noin pitkä väli tuli. JAksoi sitten tillittää 15.00 asti ja sitten takaisin unille. Toivotaan, että ilta menee paremmin tänään. Ettei olisi jotain uutta taas ilmassa, kun uni maittaa. Ainakin aiemmin on tullut saman unisuuden ilmestyessä samoin oli pojallakin. Hmmm, seurataan =)
 
Lueskelin tossa tän palstan muita ketjuja aikani kuluks kun lapset nukkuu samaan aikaan. Ja nyt täytyy kiittää teitä mammat, mahtavaa kun tällä porukalla on hyvä henki ja kukaan ei arvostele toista ja tappele! Jokainen saa tehdä tyylillään! =) Kiitos, tää on mahtavaa vertaistukea kyllä! :flower: :heart: :)

Meillä ei oo hiukset tippunu päästä vielä ainakaan =) Vieläkään meillä ei käännytä kun kyljelleen, mutta selällä olessa neiti liikkuu niin kovasti joka suuntaan, sillä tavalla työntelee jaloilla itteään eteenpäin. Yks päivä jätin viltille köllöttämään ja nopsasti ripustin pyykkiä, kun tulin hakemaan niin tytsy oli kadonnu viltiltä ja löyty sitten parin metrin päästä pöydän alta! :D

Huh vaan että on ollu päivä! Toi pikkunen ei yhtään viihdy missään yksin hetkeäkään oikein. Ilman vaippaa kyllä muutaman minuutin ja ihan hetken ehkä sitterissä, mutta sylissä se vaan haluu olla tai tulee itku :) Rintarepulla oon sitä kyöränny sitten :D Ja tänään oonkin ollu oikein tehokas! Siivosin, pesin lattiat ja imuroin, lauloin lasten kanssa kovasti ja leikin, pesin mikronkin ja ulkoilin sekä tein ruokaa ja kokoajan kiikutin pienempää mukana. JA mun mies ei siis osaa edes voidella leipää jos sillä on vauva sylissä :LOL: Sen täytys koittaa tätä arkea näiden kahen ja koiran kanssa. =)

Ja 4kk mitat: 6420g 63,5cm ja py 41,3cm :)

Mukavaa päivää mammat! =)

Empsu
 
Empsu:
:LOL:
Juu, minulla on käynyt sama mielessä...mies on ihan kädetön, jos tyttö on sylissä, mitään muuta ei voi sitten tehdä, kun kädet on täynnä :D

Eilenkin, kun olin pistämässä pojalle iltapalaa, oli tyttö sylissä...siinä kaatelin yhdellä kädellä puurot kippoon ja mikroon, avasin maitotölkin siinä, keitin teet itselleni ym. ym. Ja välissä sitten oli tissikin tytöllä suussa.

Ja voi mikä vaikeuden atlas olikaan eilen, kun miehen piti tuoda molemmat lapset äidilleni. Sanoi, ettei toiste kyllä samaa tee, eihän siitä tule mitään...asutaan siis tosi lähekkäin ja poika osaa kävellä ihan itse, tosin ihmettelee jokaista roskaa maassa ja lähtee harhailemaan omille teilleen tuon tuosta oravien ja lintujen perään ja tyttö nukkuu rattaissa...voi voi, naureskelin vain, että saitpahan maistaa minun arkea. :D

miehet on välillä niin hassuja ;)
 
Voih, miksi piti kiduttaa itseään ja lukea marraskuisten enkelivauvojen äitien kertomukset :'( Jo suru heidän puolestaan on tukahduttava, niin en voi edes kuvitella miten suuri tuska se heille onkaan ollut :ashamed:

Noh, ainakin jos ei muuta, saa vähän ravisteltua itseään valittelemasta tai voivottelemasta turhista ja olemaan ERITTÄIN onnellinen siitä mitä on saanut ja siitä, ettei ole menettänyt kalleimpiaan.
 
Kävimme avaamassa Jerelle tilin tänään ja viemässä säästöpossut tyhjennettäviksi, Jerellä oli 17e ja isoveljellä oli 105e. Kyllä noista pikkukolikoista isoja summia tulee. Ja Jeren possua on täytetty ristiäisistä asti vasta.

Huomasin muuten että Jeren suusta on hävinnyt se valkoinen patti mistä kyselin vähän aikaa sitten.

Fresia: Kyllä mun mielestä ainakin voi ne pillerit aloittaa. Munkin piti ne hakea mutta olen kuullut niin kamalia kertomuksia niistä että jätin suosiolla hakematta.

Joo tosiaan kamalaa kun vauva tippuu hoitopöydältä. Meidän vanhempi tippui meidän jenkkisängyltä vauvana ja sekin on aika korkea. Siinä tulee kyllä sellainen olo itselleen että miksi mun piti jättää yksin se lapsi... Mutta ei se itsensä syyllistäminen siihen enää auta. Välillä olen huomannut että ihan ajatuksissani olen jättänyt Jeren hoitopöydän päälle ilman valvontaa, sit tulee kiirus juosta takaisin hänen huoneeseen ennen kuin tippuu...
 
Joo-o, on täällä meidän pinossa kyllä erinomaisen hyvä tsemppi kun kävin tässä lueskelemassa toisaalla...

Hiustenlähdöstä: mulla lähtee ihan sikana, joka paikasta niitä löytyykin :kieh: Onneks pätkäsin syksyllä hiukset lyhyemmäksi niin ei näytä ihan niin pahalta. Huh, sais kyllä loppua tämä jo.

Me just eilen miehen kanssa puhuttiin ettei enää uskalla vaippoja vaihtaa yläkerran hoitopöydällä. Poika venkoilee siinä aina ihan hirveesti ja sen pöydän reunat on tosi matalat. Harmittaa että tommonen mentiin edes ostamaan, mutta nytpä tietää paremmin.

Meil on huomenna eka vauvauintikerta :) Jännittävää :D
 
Moikka pitkästä aikaa! Harmittaa kun ei oo aikaa lukea saati kirjoitella tänne. Lueskelin nyt jotain teidän juttuja ja samojen asioiden kanssa me kaikki näytetään edelleen painivan! :) Nyt nopsasti jotain raapustamaan...

Me alotettiin soseet pari viikkoa sitten kun poju oli pari päivää yli 3kk. Ja olen saanut kuulla kyllä runsaasti ihmettelyjä ja paheksuntaa aikaisesta ajankohdasta. Täytyy vaan pitää omasta mielipiteestä kiinni eikä kuunnella muiden juttuja. Poika syö ihan innoissaan ja mitään vaivoja ei ole tullut ja jatkan imettämistä, niin en ymmärrä miksei niitä soseita saisi jo antaa. Onko teistä joku muu antanut soseita jo 3 kk vauvalle?

Syy "soseiluun" on meidän pojun valtava koko ( 3kk 66cm ja 6915g), joten se olisi vaan koko ajan tissillä. Yötkin on muuttunu aika hurjiksi, poika heräilee parin tunnin välein ja joka kerta syö aivan valtavasti. :/ Täällä on siis yksi todella väsynyt äiti tällä hetkellä. No, tämä oli odotettavissa unelma-alun jälkeen. Miten te muut olette selvinneet yöheräilyistä? Annatteko aina ruokaa vai miten saatte vauvan takaisin uneen?

Hiustenlähtöä ei ole havaittavissa mutta päänsärkyä kylläkin. Harmittaa kun jomottaa niin usein ja kovasti, ettei jaksa ihan täysillä aina vauvan kanssa touhuta. Syyksi olen itse diagnosoinut jumiutuneet hartiat ja selän, sekä valtavan imettämisen määrän, josta syystä kroppa kuivuu. Pitäis varmaankin juoda vieläkin enemmän vettä...

Vielä tiedustelua supoista: en ole itse niihin vielä tutustunut, mutta eikös ne ole särkylääkettä? Toimiiko ne jotenkin paremmin kuin esim. parasetamol tipat, jotka on varmasti paljon mukavampia käyttää ja imeytyy nopeemmin?

Jaahas, pitäis varmaan mennä nukkumaan ennen kuin saa taas herätä... =)
Ihania talvipäiviä mammat! =)
 
Me aloitettiin soseet kun poika oli vähän alle 4kk, korjattua ikää 2kk. Neuvolan mukaan hyvin pystyi tuolloin aloittaa ja hyvin on soseet maistuneetkin =)
Tänään ollaan kyllä vähän epäilty, että taitaa ruusunmarja-vadelma aiheuttaa poitsulle masuvaivoja :( Aloitettiin se maanantaina ja masuvaivoja ollut tällä viikolla enemmän kuin aiemmin. Pitää kokeilla miten käy,kun ei enää kyseistä sosetta anneta.

 
heketsi:

Kyllä supot on särkylääkkeitä. Ne on oivia silloin, jos vauva ei syystä tai toisesta huoli mitään suuhunsa. Itse suosittelen tehokkaampana särkylääkkenä alle 10kg lapselle/vauvalle Panadolin nestemmäistä särkylääkettä. Se imeytyy nopeammin ja laskee esim. kuumetta paremmin, kuin supot =)

Ja me aloitettiin soseet myös 3kk iässä. Alkuun maisteltiin pari päivää varovasti, mutta tyttö tykkäsi hommasta niin kovasti, että rohkenin lisätä määrää.
Nyt tyty on 4,5kk ja meillä menee päivän aikana vaihtelevasti 1-2prk sosetta. Yksi kasvista toinen hedelmää. Rinnalla on silti yhä sen keskimäärin 7 kertaa vuorokaudessa ja noista 2 syöttöä kestää jopa 40min, kun tankkaa päiväunia ja öitä varten =)

Kaipa se pitää mennä vähän katsomaan, miten muissa pinkoissa sitten käyttädytään. Ei ilmeisen hyvin?
Tämä pinkka on kyllä ihan ehdottomasti loistavin, johon olen kuunaan törmännyt.
Selkeästi ymmärretään kaikki, kokeneet ja kokemattomammat, että samoilla viivoilla kaikki on kuitenkin oman uuden nyyttinsä kanssa =)

MUOKS*
Jetsulleen sitten juu.
Pahus, että tuollaisia persoonia on, jotka tuota törppöilyä omaksi ilokseen harrastavat :headwall:
Pilata nyt toisten keskustelu täysin ja ajaa toisaalle keskustelemaan lähes pakosta, vaikkakin jokaisen omasta päätöksestä.

Kyllä on tosiaan niin, että täällä sentään on pysynyt hyvä mieli yllä ja tsemppausta annetaan.

Ja se olisi sitten niin, että 2vk päästä pojan 2v syndet...voi kauhia :D

paapelo+poju+Iina 4,5kk :heart:
 
Hui kauhistus, tuo hoitopöydältä putoaminen! Ihan meni kylmät väreet. Tiedän vastaavan tapauksen, mutta siinä äiti piti hoitopöydällä olleesta puolivuotiaasta pojastaan kiinni ja samalla kurottautui ottamaan kaapista vaippaa. Siinä samassa poika humpsautti itsensä kaakelilattialle. Eli niin voi käydä, vaikka olisikin itse paikalla. Pienessä ihmisessä on yllättävän paljon voimaa siinä vaiheessa kun on oppinut kroppaansa jo vähän hallitsemaan. Eli ollaan varovaisia!

Meillä pikkumies vähän köhii ja pärskii, vaikka muuten onkin ihan reipas ja tyytyväinen. Tänään olisi ollut vauvatanssi nyt aamulla, mutta se jää väliin. Jospa sunnuntaiksi taas oltaisiin kunnossa, jotta päästään uimaan.

Kuinka moni on muuten jo ollut vauvasta erossa yli vuorokauden? Mulla olisi yksi reissu kuukauden päästä ja kovasti mietin uskallanko lähteä. Tuntuu tosi vaikealta olla yö erossa pojasta, vaikka varmasti isi pärjäisikin hienosti täällä. Ja vielä kun imetän, niin pumppaamassakin saisi sitten olla muutaman tunnin välein.
 
Kiitos täältäkin kaikille, vaikka hiisin laiska olen ollut kirjoittamaan, niin aina on tukea tullut jos on ongelmaa esiintynyt :hug:

Ja tästä sujuvasti aasinsilta kysymykseen parisuhteesta.
Missä minun halut on??????????? Läheisyyttä kaipaan mutta en toimintaa..... :ashamed:
Ei tällaista ongelmaa ollut tyttöjen syntymän jälkeen :whistle:

 
Joo, tuo yhden toisen pinon tilanne on kyllä ikävä:( Oon sitä lueskellut ja eilen jopa kommentoin kun siellä yksi tapaus aiheuttaa ongelmia. Siellä on välillä kautta linjan ollut paljon tiukemman sävyistä tekstiä kuin täällä meillä. Onhan meilläkin jotain ollut mutta hyvin vähän.
Tän tuoreimman tapauksen lisäksi heidän ilonaan oli joku aika sitten feikkipalstaaja eli joku tyyppi esiintyi siellä vissiin neljällä eri nimellä! On siinäkin, hankkisi elämän :kieh: Jäi kiinni kun vahingossa kirjoitti eri persoonan jutut toisen tunnareilla. Muutenkin ehkä vähän paistoi jo läpi....

Peppi: Mä en oo ollut kovin pitkään neitosesta erossa, työpäivän verran eli n. 10 tuntia. Tuskin tuossa pidemmässä reissussa suurempaa ongelmaa sinänsä, lähinnä itsellä voisi tulla pikkuista ikävä. Kurjaahan se on olla pois. Mutta isä varmasti tarvittaessa kyllä pärjää.
 
Marsupilami samoin on minunkin halut kadoksissa :ashamed:

Väsyneille äideille Kysymys: juotteko paljon kahvia?
Tuossa yksi päivä join illalla kuuden aikaan kahvia, kun oli vieraita.
No ensin en saanut itse unta ennen puolta yötä ja sitte kun nukahdin niin Atte heräili vähän väliä juttelemaan, ei siis itkua vaan täysin hereillä ja asiaa oli kovasti.
En tiedä oliko sattumaa vai vaikuttiko minun illalla juoma kahvi myös poikaan virkistävästi??

Jahas kutsu käy, myöhemmin lisää!
 
Huomenia:
Tänään maistui mammallakin uni 9 saakka :D

heh, poika hoitaa tyttöä tuossa lattialla ja kun tytöllä valuu tuota kuolaa litroittain, niin poika sitten tomerana aina kuolan valuessa tekee näin ' OHOH IIA, HYHHYH' ja pyyhkii kuolat suulta ja peitolta pois :D

Vai on siellä tuollaistakin ollut. :/

Peppi:
En ole tytöstä vielä ollut kuin tunteja tai illan erossa, mutta esikoisesta aikanaan oltiin 2vrk erossa, kun oli 5kk. Ja oikein hienosti oli mennyt, vaikka minä tietenkin soittelin useampaan kertaan sen ekan päivän aikana kuulumisia :D
Kunhan vaan on tutuksi tullut ihminen hoitamassa, niin kaikki varmasti menee ihan hyvin.

Marsupilami:

:hug: Onhan sinulla kädet nyt täynnä ja päivätkin kiireisempiä kuin ennen uutta vauvaa.
Eipä täällä meilläkään toimintaa juuri ole, mutta läheisyys on ihan yhtä tärkeää ja tilanne on tilapäinen.

Minulla kun on kierto palannut, niin hyvinpä erottaa sen hedelmällisimmän ajan kuusta ;) :D

Voihan kääk...tuo tyttö tosiaan yrittää raukka pieni ryömimään päästä...yrittää varpaillaan työntää itseään ja repii samalla puuhamattoa, mutta ei, mihinkään ei pääse...onneksi lapsilla on uskomattoman pitkä pinna ja jaksavat kyllä yrittää monta monta päivää :D

Mutta juu...huomenna ollaan ihan kolmistaan lähes koko päivä, kun mies lähtee viettämään näin jälkikäteen synttäreitään ja ystävänsä 40v synttäreitä, tulee sitten seuraavan päivänä takaisin. Ja me sitten mennään sinne pulkkamäkeen...tosin tytön jätän mummulle siksi aikaa, sillä tahdon itsekkin laskea pojan kanssa :D :D

paapelo+Leo+Iina 4,5kk
 
Muista pinkoista...
Paulah tuossa mainitsi että ku joissaki pinoissa on ollu välissä niin ikävä fiilis.
Saman olen kans huomannu. Täällä meillä ei ole tainnu juurikaan mitään olla, onneks :)
Ja mitä tuohon syyskuisten `09 huijariin tulee niin se sama on levittäytyny marraskuisiin `09, lokakuisiin 2010 ja heinäkuisiin kans :headwall:
En tajua miten jollaki voi niin paljon kiinnostaa esittää täällä jotain 35v kotiäitiä ja puhua muitten kanssa peräpukamista ja oksentelusta :|
Taitaa olla aika köyhä elämä itellään :whistle:

*Talvicci ja "Unski"* :heart:
 
Vai on feikkejä muuallakin? Mulla itseasiassa on kanssa käynyt sittemmin mielessä uusien ilmaantuessa tähänkin pinoon, että olisko sama tyyppi etsimässä uusia apajia. Mutta en siis ole moista havainnut ja sinänsä samapa tuo jos ei joku tosiaan parempaa tekemistä keksi. Kyllä sen taitaa pidemmän päälle huomata sitten, jos jonkun kirjotukset ei oo ihan aidon oloisia ja ei pysy oikeen itsekään perässä omissa monissa persoonissaan.

Vähän hankalaa on joo löytää yhteistä aikaa miehen kanssa kun tyttö ei hirveesti iltaisin nuku päikkäreitä mutta kyllä se onneksi pari kertaa viikossa sentään onnistuu :D Harmi vaan että aina on vähän kiire kun pelkää että tyttö herää....

 
Mä en ole muita pinoja lueskellut, mutta tollanen on kyllä todella inhottavaa. Miten joku viitsiikin. Toivottavasti jättävät meidät rauhaa. :) Mutta tälläistä tämä netti maailma on, missä voi kirjoitella mitä vain ilman kasvoja ja täysin tuntemattomana. :(
Muutenkin mun mielestä on älytöntä alkaa arvostelemaan jonkun toisen kasvatusta/mielipiteitä. Jokaisella meillä on kuitenkin omat tapansa.

Peppi: Mä olin laivalla työkavereiden kanssa pojan ollessa 1kk ikäinen, hyvin meni rintapumpun kanssa. Tietenkin niitä lapsia oli ikävä, mutta olihan se myös ihanaa olla ilman niitä jossain. Ja eihän se isi kuitenkaan ole mikään hoitaja vaan isi :)

Me ollaan miehen kanssa nyt sovittu että mä pääsen kerran kuukaudessa johonkin omille menoilleni, siis iltamenoille :) Katsotaan että muistaako hän tollasta sopimusta sitten kun mun on aika lähteä...

Onnea paapelolle synttärien suunnitteluun :) Se on kivaa, mutta mun mielestä jotenkin stressaavaa.

Mutta nyt laittamaan poitsua päiväunille.
 
Huomenta!

Tämä palsta on ollut aivan valtavan ihana tuki kun on tullut hetkiä ettei vain tiedä miten toimia tai kun haluaa vähän purkaa! Toisten arvostelu on jäänyt vähälle ja on vaan jaettu omia kokemuksia asioista!

Joku puhui haluttomuudesta, täällä kärsittiin ihan samaa kun söin minipillereitä!! Sain myöskin 2kertaa migreenin kuukauden sisällä niin päätin lopettaa. Nyt sitten vähän enemmän jo tekee mieli muutakin kuin vaan läheisyyttä. Eli selkeästi niillä pillereillä oli osuutta asiaan!

Heketsi, teidän syöpöttelyt kuulostaa tutulta. Meilläkin siis pikkujätti (3kk 66cm 6830g) ja syöpöttely on aikas valtavaa. Meillä painittiin tuon saman yösyömisen kanssa! Aloin syöttämään iltaisin useammin (2h välein) ja sitten neukkatäti sanoi että voi vähän antaa pullosta päivälläkin niin saa sitten kunnolla tankattua että jaksaa yön. Nyt meillä saatu ensimmäinen unipätkä 6tuntiin ja toinen 4tuntiin. Maidolla siis mennään, tisua ja sit 60-180 ml puolloa. Ja meillä sukulaisilta ihan eri levy soi noiden kiinteiden kanssa. Heidän mielestään olen ihan hullu kun vielä imetän enkä anna kiinteää ruokaa! Kenelläkään muulla samaa?

Paapelo, ne on ihan kauheeta luettavaa! :'( Mun isosiskolla rv 38+5 katosi pikkutytön sydänäänet ja synnytti enkelivauvan 4 päivää myöhemmin. Enkelivauvan tätinä tulee painittua kyllä niin paljon oman valittamisen kanssa. Mitä valittamista itsellä pitäisi olla kun on ihana ja terve pieni pakkaus kotona ja siskolla vain tyhjä rakkautta pursuava syli. Nyt sisko kuitenkin taas raskaana, la 1.5, mutta käynnistetään huhtikuun alussa :heart: Hirveän jännät paikat siis meidän perheellä, toivoton sydämmeni pohjasta että kaikki menee hyvin!!!

Vähän, tai vähän enemmän, pakko purkaa anopista. Että ajatuskin saa punaisen valon vilkkumaan. Hän oli siis meillä viime vkl. No sain taas sitten kuulla vähän mistäkin. Esimerkiksi Fria menee nukkumaan jotakuinkin tasa klo 19. No olin vienyt Frian sänkyyn ja neiti aloikin vaan huhuileen ja naureskeleeen sängyssä. Kävin kerran nostamassa tutin ja sanoin että siellä se vaan huhuilee. No huhuilu jatkui ja mies sanoi menevänsä. No eiköhän mies ajatellut että no ei Friaa väsytä ja nosti neidin pedistä. Mies käveli neidin kanssa olohuoneeseen ja sanoi että ei, Fria on vaan niin yliväsynyt että menee jo kierrkoksilla. No sitten ihana anoppini tokaisi että näytäpäs neidin silmät, eihän ne mitenkään väsyneet ole, äiti vaan haluaa laittaa ihan pirteänä sut sänkyyn!!!! :kieh: No sanoin miehelle että antaa Frian minulle otin neidin syliin ja toinen jo melkeen itkua tihuuttaa kun on niin väsy. Mies pahoitteli ja tokaisi että neiti on ihan loppu. No vein neidin sänkyyn ja kauhea huutohan siitä tuli ja sain sitten nukuttaa neidin syliin. Jota siis EI KOSKAAN tarvitse tehdä. Ja siis "oli niin pirteä pikkutyttö". Ja sitten toinen kun Fria herää yöllä kerran ennen seitsemää syömään ja anopin mielestä tämä on liikaa. Hänen mielestä meidän pitäisi huudattaa lasta yöllä että oppii siihen ettei tarjoilu pelaa yöllä, jolloin oppisi nukkumaan. Ja jos me ei haluta neitiä huudattaa niin meidän pitäisi mennä uni kouluun. OIKEASTI! Muutenkin hänen mielestään Fria saa kaiken liian helposti kun hän ei itke.

Anteeksi kauheana tämä piiitkä valitus mutta kun joku osaa vaan olla niin inhottava välillä.

Nyt kuuluu huhuilu, pakko mennä.

Pikkis ja Fria
 
P-i-k-k-i-s: Meillä sama homma, minäkin siis täysimetän yhä ja aion jatkaa niin pitkään kuin vain hyvin sujuu. Siis max. kuitenkin siihen 6kk ikään. Samanlaisia kommentteja olen saanut, tuttavat epäilevät maidon riittävyyttä ja päivittelevät että kyllä poika tarvitsisi jo kunnon ruokaa. Mun mielestä kukin äitinä tietää mikä on parhaaksi juuri omalle pienokaiselleen. :)
 

Yhteistyössä