Lokakuun -08 kullannuput

toiveikasäiti:Meillä on tarvittu alusta asti lisämaitoa, imetys ei ole riittäny. Vielä yöaikaan imetys riittää. Tosin uskon ettei Jere paljoa maitoa sieltä saa, nukkuu suurimman osan ajasta. Yölläkin kuitenkin annetaan kerran pullolla korviketta. Päiväaikaan juodaan nykyään pelkästään Nannia. Tissille otan jos joku kovasti harmittaa eikä muuten rauhotu. Uskon, et pikkuhiljaa tuo yöimetyskin loppuu... :|
Meidän 5,5v poika suostu aikanaan syömään rinnoista kokonaista 1,5kk, sit alko hirvee huuto ku rinnalle laitto, eihän sitä kestäny kuunnella kun toinen huutaa nälkäänsä vaan annettiin korviketta. Hyvin on kasvanu ja ollu lähes terve poika. =)
Nyt ollaan siis jo pidemmällä tuossa imetyksessä, vaikka osittaista onkin.

Naurukohtaus:Mulla kävi samoin, yhet menkat ja Jere oli tulossa.... :D

Pöppiäinen: Nättejä tyttöjä kuvassa... =)

Tässä olis kuva eiliseltä, näin meillä hymyiltiin äidille synttäreiden kunniaks. ;)


jasmara ja Jere 8vkoa+3vrk
 
Onko jollain Liberon vaippoja käytössä? Millainen sen tarran, joka tulee takaa eteen, kuuluu olla? Meillä on lähes aina kestot käytössä, nyt laitoin ostoksille mentäessä kertakäyttövaipan, niin ei oikein ole tietoa. Se takaa tuleva tarra oli sileä, siinä oli ihan kuin toinen muovipala päällä. Karkea osa oli muutaman millin levyinen. Olipa hankalasti selitetty :p Mutta olikohan jotain vikaa? Muutamassa vaipassa ne tarrat oli takana yhdessä, niissä nyt ainakin oli vikaa.
 
vega joo meilläkin liberot. niissä on kaikissa ollut kaksinkerroin ne tarraosiot. muuten juuri noin kun kuvailit...

Onnea jasmara, vaikkakin myöhässä :hug:

Meillä mies jäi lomalle ja menee vasta 5 päivä tammikuuta töihin. Ihanaa kun on taas kotona auttamassa ka pitämässä seuraa, vaikka rupeaa Saanakin jo pikkuhiljaa seurustelemaan kokoajan enemmän. Nyt jo jokeltelee useamman kerran päivässä.

onko kukaan tilannut kestovaippakaupasta mitään?
mä tilasin kuorivaippoja ja ne tuntuu kestävän tosi kauan...hmm... no jospa ne tulis, tarvetta vaan alkas olla niille ja ei viittis muualtakaan ostaa kun sit tulevat niin ei kaikkia tarvii.
 
Nukuttamisesta samoilla linjoilla kuin tässä yllä muutama muukin eli vieressä vauva tuhisee ja saa nukahdella tissillekin ihan niin kauan kuin lystää :D Kyllähän tuo esikoinenkin jo nyt parivuotiaana osaa nukkua omassa sängyssä ja huoneessa. Ja ei mua haittaisi vaikka se nukkuisi vielä vieressäkin. Aina saa tulla viereen jos haluaa. Enhän minäkään tykkää yksin nukkua, miksi pienen lapsen pitäisi.. puhumattakaan vauvoista!

Jahhas, äsken kello oli alla puolen yön kun aloin kirjoitella ja nyt se onkin kaksi, vauva heräsi syömään ja oli räkää nenässä jota kirnusi siihen malliin että havahtui hereille ja sitten huudettiinkin melkein pari tuntia väsykiukkua.. siihen kun ei mikään auta..
 
moi

ihania kuvia, laittelen joku päivä kans kunhan vointi parempi..mulla on nuha edelleen ja pää on niin kipee et ei oo tosi..lääkkeitä ottanut mut mikään ei auta...tosi kauheaa...missä on kotiäidin sairasloma :LOL: ..ja sit vielä et mulla on totaalisesti lähtenyt ääni..kiva yrittää kommunikoida lasten kanssa kun ne ei aina muista et miksi äiti ei vastaa toisesta huoneesta.. tänään on vielä esikoisen joulujuhla ja tällä päänsäryllä kyllä ei lähdetä mihinkään, toivottavasti helpottaa siiheksi..

ihanaa yöllä on satanut lunta ja maa on valkoinen...

oletteko te ostelleet vauvalle vaatteita jemmaan..mä ostelin netin kautta ja sitten yhdeltä tutulta aivan ihania vaatteita murulle, oli ihan uudenveroisia ,kaikkea uusretroa, velourasuja ym...koot oli suurimmaksi osaksi 74 cm...kirppareillakin kävin mut silloin kun etsii niin ei varmaan löydä..onneksi löytyi tuttu keneltä joutaa sit seuraavaa kokoakin..alesta ei tarvi nyt kun isommille jotain katsoa..

mut nyt pitää lopetella, tää koneella olo pahentaa päänsärkyä...

pw ja Nooa 11 vkoa :heart:
 
Huomentapäivää!

Pinkwawe: Mulla on aika paljon isompia vaatteita, kun olen saanut niitä. Ostanu en vielä ole. Hyvä tuuri kun kaverilla on 1-vuotias tyttö ja toisella puol vuotias, niin saa sitten niitten vaatteita kun jäävät pieneksi :)

Mulla oli eilen sitten se jälkitarkastus. Tuloksena antibiootti kuuri kohtutulehdukseen :( Aika ikävä juttu.. Mitenkä muitten antibioottikuurilaisten vauvat reagoi? Ajattelin et onko mitään hyötyä jos annan vauvalle nyt vähemmän tissiä ja enemmän nannia, ettei maha tulis kipeeks..? Ja siis pumppaisin maidot sitten pois. Vai onko se ihan sama, jos Sisi saa kuitenkin tissiä öisin?

Jenksu & Sisi (huomenna 7vko)
 
Jasmara - Kiitoksia

Jenksu - Ikävä juttu tuo tulehdus,hyvä kuitenkin ettei kait pitkälle ollut ehtinyt kun antibiottit riittää.Eli ajoissa huomattu.

Pinkwawe - En ole ostanut jemmaan mitään isompia vaatteita,meillä kun on nuita vaatteita liikaakin hih itseasiassa,olen vähän sortunut liikaa kait osteleen niitä ...




Emmaseni 4viikkoa ja risat..



=)
 
pöppiäinen ihana tuo mekko teidän neidillä. :heart:

jenksu minulla myös todettiin kohtutulehdus, lievä sellainen kun ei ollut oireitakaan ja sain antibiootin. maanantaina se loppu ja koko viikkona ei typylle tullut kummempia oireita. reloja annoin joka päivä kuurin aikana ja vähän jälkeenkin että tiedä sitten auttoiko. ainut oli että kakkaa tuli melko reilusti sen viikon aikana mutta sehän on vain positiivista. :) Jokainen vauva on kyllä varmasti niin yksilönsä että reakoiko antibiootille vai ei.

Jeps. täällä pitäisi alkaa siivota kun huomenna kovin kiirus päivä ja tupaan tulee yövieraita. ollaan kun sillit suolassa täällä mutta kai sitä yhden yön kestää. :D
en tiedä mikä on kun kaikki tuppaa kaatumaan samaan aikaan päälle. pientä nuhan tynkää on itselläni havaittavissa, viisaudenhammas oirii + viereinen hammas jossa taatusti reikä, sitten toi vuoto ei vieläkään ole täysin loppunut. edelleen pyyhkiessä tulee vähän verta paperiin, pitäisi vissiin neuvolaan soittaa. pelkään kuitenkin että pistäisivät tyyliin seinäjoelle ultraan kun täällä ei sellaista kunnon laitetta löydy ja siihen mulla ei ole aikaa kun tosiaan hösseli päivä tänään ja huomenna ja sitten onkin jo viikonloppu ja ristiäiset. kaikki aina samaan aikaan!!! :headwall:

Jep. syömään ja sitten siivoomaan että saisi edes jotain aikaiseksi.
tä ja typy 7vko
 
Moi! Mahtuuko tänne vielä mukaan? Olen jo pidemmän aikaa teijän keskusteluja seurannu ja nyt päätin ite uskaltautua mukaan.. Meille syntyi esikoinen, poika 15.10.08 (4225g, 51cm). Mä olen 25v, avomieheni 31, Helsingissä asutaan. Äitiysloman aikana olis tarkotus voimien ja jaksamisen puitteissa opinnäytetyötä tehä, sosiaalialaa opiskelen AMK:ssa. Ennen äitiyslomaa olin töissä opintojen ohella lastenkodissa.

Pojan kaa on kaikki menny tosi hyvin tähän asti. Jotenki olin raskausaikana varautunu ("kauhujuttuja" kuultuani), et univelkaa kasautuu takuuvarmasti ym. Poitsu on kuitenki tosi hyvin nukkunu alusta asti, joitain poikkeusöitä lukuunottamatta. Päivällä nukkuu ehkä yhet pitkät unet, muuten semmosia 15-45min torkkuja. Hereillä ollessa on melkoisen iloinen, hymyilee ja "juttelee" paljon. Vaikka poitsu on ns. helppo lapsi, mä kuitenki koko ajan pelkään, et jotain on vialla tai jotain sattuu.. Siksi vertaistuki täällä olisi tosi tärkeää =)

Oliko teillä jotain esittelypinoa tms jossain? Onko täällä muita Helsingistä? Mulla ei kenelläkään ystävällä ole pientä vauvaa, joten ulkoilu- tms seuraki olis tervetullutta =)

-Sinisin ja poitsu 8vkoa

 
toiveikasäiti miten sulta löydettiin tuo tulehdus jos sulla ei ollut oireita? mietin vaan kun lääkäri totes mulla ultrassa et sektiohaavaan oli kerääntynyt kudosnestettä ja sanoi et siksi jälkivuoto kesti niin pitkään ja oon tässä välillä huomannut et ihan kuin sitä tihkuis vieläkin !!! ei mulla mitään oireita ole mut taidanpa ensi viikolla neuvolassa kysä et pitäiskö käydä uudessa ultrassa

pw pikaisesti
 
Sinisin tervetuloa joukkoon :hug: Ei meil kai sen kummempaa esittely pinoa oo... Tossa ekalla sivulla vaan noi vauvojen tiedot....

Mä täällä kovin jo jännittelen lauantaita... Mennään siis yhdessä miehen kanssa yksille 3kymppisille ja Viljan kummitäti tulee hoitaa Viljaa... Sovittiin äsken et hän tulee jo päivällä meille ni ehtii touhuta siinä Viljan kanssa ku me ollaan viel kotona. Menee varmaa iltaki heil sit paremmin ku on jo päiväst totuteltu :D
On kyl kivat juhlat tiedossa. Bändi, ruokaa ja juomaa :p Innolla odotan, ku tuntu et mun raskaus aikana oli tosi monet tän tyyppiset juhlat ja ei pystyny ite sit juhlii täysillä.... Nyt sit pääsen mäki juhlii kunnolla B)

Kaveri saa näinä päivinä vauvan. Tuntu et ihan just vast Viljaki synty... Hauska kattoo miten nopeesti pikkuset kasvaa. Vaik Viljalla on ikää vasta 2kk ni on jo ihan erilainen kun vastasyntyny. Hymyilee, katselee, juttelee ja on muutenki niin erilaisen olone. Huima ero :eek:

Nyt kahvittelee ennen ku Vilja herää päikyiltä... Onki nukkunu jo 4 tuntia...

Liina ja Vilja 2kk ja 8pv päälle :heart:
 
Pinkwawe: Ei mullakaan mitään oireita ole ollut.. Se lääkäri kun tyrkäs ne härvelit sisään, ni mä inahdin, kun sattu. Sit se oli vaan et "ai sul on näin herkät paikat" ja sit totes et valkovuoto on hieman kellertävää ja haisee oudolle, et kyl täälä varmaan joku tulehdus on. Mun mielestä kuulosti et se ei itekkään ollu ihan varma asiasta, mut kai ne tietää mitä tekee.

Sori yksityiskohtasesta kertomuksesta :) Miehellekkin eilen selostin asiaa mäkkärissä, kun sillä oli ruokatunti, et hyvää ruokahalua vaan :LOL:
 
Päivää :wave:

Tervetuloa Sinisin :flower:

Mä tulin vaan purnaa kun väsyttää niin perkeleesti |O Ei pitäs valittaa kun muilla on paljon pahempiakin univelkoja mutta kun on niin tottunut siihen että saa nukkua ja sit kun ei saakkaan nin jopas ottaa koville :headwall: Viime yönä Sara nukahti ihan normisti joskus 23 aikaan ja sit heräs 4 jälkeen syömään mutta kappas,ei nukahtanukkaan uudestaan |O Vasta 7.30 nukahti uudellleen ja mäkös olenkin silmät ristissä :headwall: Itkukin pääs kun niin väsytti :'( Toivottavasti oli vaan yhden yön hairahdus kun miehestäkään ei ole paskan vertaa apua kun hänen ei viikolla tarvitse hoitaa lasta ollenkaan kun töissä käy.Saatana että ottaa aivoon taas ihan kaikki :headwall: :'( Tosin mä olen onneksi sellanen että totun nopeasti uusiin rytmeihin että jos Saralla nyt alkaa joku vaihe että valvottaa niin kyllä mä siitä ihan kunnialla selviän.

Mummini oli täällä koko päivän kun leivottiin pipareita ja pullaa :p Ihan mukava oli kun oli tekemistä niin ei ajatellu sitä väsymystä niin paljoo.

Nyt meen lepäämään,josko hetken sais olla rauhassa kun lapset vielä toistaseksi nukkuu :saint:

-Väsynyt Laura ja virkeä Sara 3,5kk-
 
saikku:Kiitos! Kiva, et edes joku lukee mun tekstejä.... :D

pw:Mulla on jemmassa isompia vaatteita. Hankin niitä jo raskausaikana sen äitiyspakkauksen verran :ashamed: Eli isoimmat on 74cm ja jokunen 80cm löytyy. Juuri kun siirryttiin 60cm ja 62cm, niin oli kiva kun ei tarvinnu lähtee kaupoille kiireellä ostaan isompia kokoja, sen kun vaan otti laatikosta sopivia esille. =)
Muutenkin huomaa, et kaks saman kokosta vaatetta voi olla hyvinkin eri kokosia. Eli melki kokeilemalla vasta näkee mikä on sopiva...

sinisin: Tervetuloa mukaan! :flower:

Naurukohtaus: Voimia sinnepäin kestää valvomisia. :hug:

jasmara ja Jere 2kk
 
KerroTokiLisää: Roihuvuoressa asutaan. Missä sairaalassa sä synnytit? On noi meijän pojat peräkkäisinä päivinä syntyny, ni ettei samassa paikassa oltu =) Mä kättärillä, osastolla 6 oltiin. Hassu juttu muuten, mekin Juhoa mietittiin pojalle nimeks, mut päädyttiin sit Ottoon, ku miehen serkun (ei tosin tekemisissä ikinä olla oltu) lapsen nimi myös Juho. Miehen suvussa kiertää toi Juho-nimi, siks ois kiva ollu se antaa. Ja nätti nimi muutenki :)

 
pinkwawe itse asiassa en tiedä. Lääkäri teki vain sisätutkimuksen, paineli mahan päältä ja kun se oli ohi niin sanoi että joo sulla on pieni tulehdus siellä. Ei mulla edes ottanut kipeetä kun paineli, tai ne sormet. Ainoastaan sattui sormet ihan suulla epparihaavan yläosassa kun kait vähän kiristi tai jotain. Koitti heilutellakkin sormia sisällä mutta ei tuntunut missään, siis sattunut. Anteeksi tämä tarkka selostus. :LOL: Kun kysyin että mistä sitten tiedän meneekö tulehdus ohi niin sanoi että se pieni vuoto mitä mulla oli (alkoi siis viikko jälkivuodon jälkeen..) pitäisi sitten loppua. Luulin jo että oisi loppunutkin kun väheni mutta tänään on sitten tullut alkkarisuojaan asti vuotoa prkl. ei mulla ole nyt aikaa mihinkään ultraan mennä kun sata ja kaksi asiaa hoidettavana ennen lauantaita. täytyy huomenna neuvolaan soittaa ja kysyä mitä tehdään. Ei vieläkään muita oireita ole kun toi vuoto.

satunen käski lähettää terveisiä että hyvin menee. ei pääse nettiin kun sillon tällön niin ei sitten kerkiä kirjoittelemaan tulla. Mutta hengessä kuitenkin mukana kuulemma. :)

Jahas. ja taas mennään hellan ääreen. Hyrrät ovat pian valmiita. huomenna edessä sitten voikkarikakut, lisää lusikkaleipiä ja varmaan "ässiäkin" pitäisi tehdä. huoh. Jos jaksaisi vielä kanat paistaa huomista voikkarikakkua varten. onneksi tämä on kohta ohi.
 
Tervehdys kaikille

Poika sai nimekseen itsenäisyyspäivänä Samuel Aapo Elias. Edellisenä iltana kymmenen aikaa päätettiin nimi. Kaksi vaihtoehtoa oli ja miehen ehdotuksesta kirjoitettiin lapulle kumman nimen valitsee. Laput vaihdettiin ja avattiin yhtä aikaa, molemmilla Samuel. Elias tulee ukiltani ja Aapo on pyörinyt mielessä kesästä asti.

Samuel 5 vrk


Kastepäivänä

Kastemekko yli 30 vuotta vanha! Kälyn miehen jolla kastettu myös kaksi Samuelin serkkua.

Meillä on rytmi pysynyt samana ja lisämaitoa olen antanut. Poika on tyytyväinen ja itsekin olen nyt asian kanssa ok. Esikoiksen kanssa valvottiin ja itkettiin... Pojat on ollut kovia syömään, tytön kanssa ei tarvinnut lisiä.

Joululahjojen kanssa olen tuskaillut tämän viikon, ei pää toimi ei. Muutenkaan ei tunnu pää toimivan. Neuvolassa kyllä lohdutteli että kuuluu asiaan ja pahimmillaan on yleensä kun vauva on 2 kk ikäinen :/ Ristiäistenkin alku oli yhtä sohellusta ja unohtelua. Onneksi oli "lapsellinen" pappi, samoja ikiä sekä neljä lasta :D

Kohta pitäisi kultasen heräillä syömään joten iltapesuille jouduttava :wave:
 
Heippa! Olen katsellu teidän keskusteluja ja ajattelin nyt kirjautua käyttäjäksi minäkin. Poika syntyi 5. lokakuuta. Mittoina 3035g ja 50cm. Raskausviikkoja oli 38+5.
Koko ajan on mennyt hyvin ja poitsu on kiltti ja rauhallinen. Kyllähän se joskus kitisee ja natisee mutta ei suurempia huutele...
Poika on ollut nyt viikon kokonaan korvikkeella. Pikkuhiljaa tarvitsi enempi korviketta ja äidin hermot ei kestänyt istua koko ajan syöttämässä... ;)
Nyt poika painaa n4900 g ja pituutta taisi olla 57 cm. On nyt siis 9viikkoa vanha.

 
huomenta

toiveikasäiti mun on pakko soittaa ma terkalle ja kysy varaanko ajan suoraan sille lääkärille kuka teki jälitark .ja jolla on ultra, tänään en voi vielä soittaa kun mulla EI OO ÄÄNTÄ MILLÄ SOITTAA =) ..tai siisaivan älytön mörinä tulee kun oikein yritän..no onneksi ei vaivaa tuosta ole siis jos joku tulehdus olis muuta kun tuo "kudosneste" mitä tulee vieläkin vähän

mut nyt aamutoimiin

pw ja Nooa 11 vkoa
 
Huomenia. Meillä herättiin tänään jo kasilta ku normaalisti vasta ysiltä, mutta onkin sit torkuttu koko aamu. Kohta voitais yhdessä mennä ihan kunnon päikkäreille eikä tollasia viiden minuutin torkkumisia vartin välein :D

Keskiviikkona olin tosiaan siellä pikkujouluissa ja oli kyl kivaa, harmitti sit kuitenkin vähän kun lähdin autolla mutta toisaalta pääsin nopeempaa kotiin kun tuli kyllä jo vähän ikävä pikkumiestä :)

Lollis meillä on samana päivänä syntynyt poitsu <3 Mä synnytin rv 39+0.

-Hannele ja Leevi 2kk1vko
 
huomenta, kai?? kaikille... me vasta heräillään maisan kanssa, ku taas meni myöhään ennenku neiti suostu nukkuun :( mä oon ihan rikki tähän touhuun, joka ilta se alkaa kymmenen aikaan :( kauhee kitinä ja itku, ei auta vaik mitä tekis ja neiti ei vaan nuku :'( :( vaik kuin on väsyny, niin huutaa vaan... välillä sylis ja välillä sängys, sitteris tai sohvalla... ja sit ku nukahtaa, niin herää viiden minsan päästä!! ollaan kyl miehen kans aika loppu noihin ilta touhuihin. on ihanaa, et se mua auttaa ja vaihdetaan syliä ja nukuttajaa, vaik aina aamul töihin meneeki... päivällä maisa nukahtaa ihan itekseen sitteriin tai ku puetaan ulkovaatteita yms.. ei tarvi nukutella, niin miksei illallaki sit voi?? :(
on kokeiltu pitää illal hereillä ja antaa nukkua jne.. ja aina sama... ois niin kiva päästä ajois nukkuun tai vaikka hommailla jotain muuta mukavaa miehen kans ;) :p mut ei... nukahtaaks teidän kaikkien muiden vauvat ihan oikeesti niinku kiltit pikku enkelit???
tänään ois vanhemman tytön joulujuhlat, ihana mennä katteleen niitten esityksiä.. sit käydään mun työpaikalla syömäs jouluruokaa, nam...

Naurukohtaus meillä kans välil valvotaan pari tuntia, ku silloin vaan on niin mukava jutella äiskän kans :) koitetaan jaksaa...

Tiihu ihana nimi :heart: ja suloinen poika :)

tässä meidän yökyöpelistä kuvaa :heart:


ps. täs horrokses ku elelee, niin on nuppi aika tyhjä... :) mitäs te ootte hommaillu miehillenne joululahjaks??
 

Yhteistyössä