*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

Sokerirasituksesta on ollu puhetta...
Mä joudun siihen sokerirasitukseen viime neuvolakäynnillä koholla olevien sokerien takia :|
Nolotti ku meinasin alkaa itkemään melkein siellä neuvolassa ku se alko puhumaan sokerirasituksesta... :ashamed:

Kuinka kauan menee siitä sokerirasituksesta että saa ne tulokset?
Voiko niitä ite kysellä vai miten ne ne ilmottaa? Mulla ku seuraava neuvola on sitten seuraavalla viikolla niin ilmottaako ne vasta sillon ne tulokset?


Joku kyseli harsoista...
Anttilassa on harsoja myynnissä ja musta ne oli halvempia vielä ku monessa muussa paikassa...

Hankinnoista mitä pitää vielä hommata...
Meijän pitää tilata ne vaunut tässä sitten vähän myöhemmin...
Kysyin tosiaan sieltä vaunulasta niin puolen vuoden takuu on ja se alkaa ostopäivästä niin ajattelin että pitää vielä vähän oottaa ennen ku tilaa että on takuu mahd. kauan voimassa käytön aikana... :)

Meijän pitää kans hommata vielä amme, harsoja, sitä froteealustaa ja jotain pikkusta...

Tuon ammeen kans on ongelmaa...
Ku meillä on tämmöset ammeenjalat http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=658&valikoimaid=11
Ja mä tässä löysin kivan ammeen vaunulasta mut se ei taija käyä siihen...?
http://www.vaunula.fi/amme_disney.htm

Ja ittelle tieten pitäs hommata ne imetysliivitki :kieh:
Ressaa jo etukäteen :ashamed:
Mun kun on muutenki jotenki hankala löytää hyviä rintsikoita ja mä en yhtään tykkää käyttää mitään pelkästä puuvillakankaasta tehtyjä rintsikoita... :eek: :kieh:
Ja mistään ei tunnu löytyvän kohtuuhintaan mitään oikeesti nättejä ja silti käytännöllisiä liivejä...
Joku sano käyttäneensä joskus ihan tavallisia tukevia rintsikoita ku otti vain kaarituet pois, onko kellään kokemusta? Onhan ne kyllä tieten hankalammat käytössä...
Miten noitten kaaritukien kanssa muuten on ku sanotaan ettei sais käyttää mut silti myynnissä on kaarituettuja imetysliivejä?



Ollaan kotipuolessa käymässä... :wave:
Ihanan lämmintä vielä...

Muuten ei tänne oloon kummempia...
Välissä meinaa huolestuttaa ku Uuno liikkuu erilailla ku ennen.
On ihan semmosia selkeitä aikoja jollon se ilmeisesti nukkuu eikä tunnu heräävän vaikka kuinka tökkis :kieh:

Onkohan noin sikee uninen kaveri sitten syntymänki jälkeen :whistle:

*Talvicci ja Uuno rv.32+3* :heart:
 
Olipas ihana nukkua pienet päiväunet |O Vauva on niin virkeä öisin, ettei saa yöllä nukutuksi, suonenvedot vaivaa ja vesassa saa ravata yhtenään. Saas nähä kuin vauva valvottaa kun syntyy.

Oulumammmat olisi kyllä kiva treffata kun vauvat on syntyneet. Katiia meilläkin tosiaan esikoinen (kohta 3-v) kaipaa kovasti leikkiseuraa.

VL tuosta makeanhimosta. Itsellä tosiaan sama ongelma. Suklaata ja jäätelöä menisi vaikka kuinka. Olen kyllä yrittänyt, että herkuttelisin vain näin viikonloppuisin, mutta aina ei voi vastustaa kiusausta :whistle: Onneksi nuo kilot ainakin toistaiseksi on pysynyt vielä kurissa.

Taidanpa tästä lähteäkin esikoisen kanssa ulkoilemaan kun on niin hieno ilma =)

Ai niin ja noista pesuaineista itse käytän pesupähkinöitä ja oikein hyvin toimii. On paljon halvempiakin kuin tavalliset pesuaineet ja tulee ihanan pehmeää pyykkiä. Valkoiselle pyykille lisään vähän valkaisuainetta. Tulee esittäin puhdasta ja valkoista pyykkiä. Kannattaa kokeilla. =)

Palataan taas...
 
Ai niin synnytysvalmennuksesta tuli mieleen...
Niin että maksaako se? Meillä neuvolassa alkaa valmennus joskus syyskuussa ja sitten on mahollisuus mennä synnärille johonki 3tunnin valmennukseen jos haluaa...

No viime neuvolakäynnillä huomasin siellä neuvolan seinällä lapun että kätilöt järjestää halukkaille synnytysvalmennusta lauantaisin jollon on mahollisuus myös tutustua paikkoihin yms... Ja sitten oli että maksaa 50e/pariskunta...
En tiiä onko tuo sama valmennus mistä se terkkari puhu...
 
Vadelman lehti tee:

En tehnyt muuta kuin kuivatin yön yli pöydällä ja kun olivat aamulla kuivuneet koppuroiksi, revin ne pieneksi ja laitoin purkkiin. Sitten vain haudutan ne :D Nopeammin tietysti kävisi uunissa tuo kuivatus, mutten ole haka siinä ja meidän uunikin joku ihan ylitehokas, joten en viitsinyt riskeerata että menevät piloille.
Toki sitten luontaistuote kaupasta saa tujumpaa lehteä, nämä minun ovat varmasti aika laimeita, kun en niitä kevään ekoja lehtiä kerännyt :D Pitää juoda vain vähän runsaammin =)

Unilaulusta:

Kappaleet tuovat jokaiselle niin erilaisia tunneyhtymiä.
Esikoiselle ja myös tälle uudellekkin tulokkaalle soitin/soittelen Stand by me:ta ja Somewhere over the rainbow kappaleita =)

Pienin sisko tuli juuri meille hoitoon. Ostettiin kaikkea hyvää illaksi. Tehdään hedelmä rahkaa kunhan ollaan syöty kunnonruoka ja iltaleffan ajalle on sitten naksu pussi. En edes muista milloin olisin naksuja syönyt :p
Muutamat sipsit olen kyllä syönyt viikolla, mutta eivät juuri maistuneet, hyvä toki niin =)

Mutta nyt keittämään kupponen kahvia ja sitten rahkan tekoon :wave:

paapelo+poju+Deri 33+0
 
Mä en muista nyt ollenkaan mistä oletta tässä jutelleet, mun on vaan pakko tulla tänne purkamaan. Vaikka ei tää edes raskauteen liity silleen.

Mut tää OYS:sin toiminta on ihan uskomatonta. Mun pappa (lähemmäs 80) oli ollut siellä eilen ilta 7stä yö 3:een yli 39 asteen kuumeessa. Ei ollut päässyt edes näkemään lääkäriä tai makoilemaan mihinkään jne ja oli sitten lähtenyt pois. Tänään aamulla mun mummo oli sitten soittanut aikansa miestä katseltuaan ambulanssin ja siellä mun pappa on tänään viettänyt koko päivän ja palloteltu vuorollaan eri päivystyksiin. Mitään muuta tietoa sieltä ei ole mun mummolle annettu kun että joku tulehdus hengitysteissä ja antibioottitipassa. Siis eikö sitä tosiaan tiedetä mikä on vikana vai ei kerrota. Ja kertaakaan ei ole päässyt mun papan kanssa juttelemaan kun aina ollut jotain kokeita (hyvähän se tietty on että kokeet otetaan), mutta eikö kuitenkin hoitsut voisi ymmärtää että mun mummokin on jo vanha ihminen, että ois tärkee tietää kunnolla kuin puoliso voi ja että varmaan muutkin omaiset on huolissaan. Ja sairaalaankaan ei mun mummo noin vain pääse kun kymmeniä kilometrejä välimatkaa ja ei ajokorttia, maalla ei bussit oikeen toimi.. Huolestuttaa sikana mikä on, ja onko se possunuhaa tms..

Kuhan saan tätä juttua vähän mielestäni pois niin pitää tulla lukemaan ja kommentoimaan teidän jutut paremmin :)

Katiia + sintti 31+6
 
Hui kun meinasin saada slaagin.

Miehestä ei ole vielä kuulunut, ei siis puhelimessaan ole kuuluvuuksia kuten ei ilmeisesti muullakaan ryhmärämällä.
No sanoi laivan olevan perillä ennen klo20.00 ja aloin tuossa miettimään tunti sitten jottei vieläkään kuulu. Katselin sitten Länsiterminaalin paluu aikataluja ja ne täsmäsi, mutta olinpa sitten itse katsonut ihan väärää laivaa ja mies muistanut ajat väärin...laiva ollut perillä vasta 20.30 ja siitä menee vielä kun pääsevät tekemään matkaa kotiin...

On se kumma miten alkaa mielikuvitus laukkaamaan ja tekstv sivuilla vielä osuvasti oli juttua siitä kaapatusta laivasta :ashamed:

Noh, toivotaan, että pääsee edes kotiin saakka...on aika toivoton tapaus kun on poikki ja pitäisi pitempi matka kotiin taittaa..jäisi mieluummin sijoilleen vähän lepäämään ;)

Nyt hedelmärahkan kimppuun...ei voi pitää näppejä erossa, on se vaan niin hyvää :p
 
Talvicci: Jos saa sanoa, niin älkää ainakaan Firkon-merkkisiä vaunuja ostako! Olivat aika kehnot! Meillä oli esikoisella ne Firkon F7-vaunut ja ihan pikkuvauva-aikana ne oli ihan ok kun niissä vain nukuttiin..kunhan ei kovin epätasaisella vaunutellut - jouset oli tosi jäykät! Heittoaisa oli tosi heppoisen oloinen ja muutenkin olivat vähän joka suuntaan kenot vaunut. Kahdella kaverilla oli ongelmia pyörien kanssa, irtoilivat koko ajan. Mun mielestä oli raskaat lykätä ja varsinkin kääntäminen heittoaisa "ratastyyppisesti" käännettynä oli todella hankalaa! Myöhemmin sitten kun esikoinen tuli varsinaisesti ratasikään, oli istuinosa TODELLA HUONO! Tyttö luisui koko ajan alaspäin ja jaloille ei ollut kunnon tukea. Istuinosa takapuolen kohdalta oli lyhyt ja selkänojan asennot hassut - joko tosi takakenossa tai vastaavasti tikkusuorassa...

Mutta... kukin tekee omat päätöksensä... nämä oli meidän kokemukset Firkoneista - onneksi pääsin eroon niistä ;)
 
Kurjaa sunnuntaita täällä päässä :(

Aloin tosiaan eilen miettimään kaikenlaista kun miehestä ei kuulunut mitään.
Aloin sitten klo 23.30 ihmettelemään todenteolla, kun ei edelleenkään mitään soittoa ollut tullut..ei todellakaan miehen tyylistä edes pahimmassa humalatilassa.

Valvoin ja valvoin ja ei miestä näkynyt. Klo 04.00 kävin katselemassa parvekkeella takseja joita tuli tasaisena virtana ja ei...olin jo ihan huolissani.

Satuinpa sitten näkemään tähden lennon ja taikauskoisena toivoin sitten että mies olisi kunnossa ja korkeintaan juoppoputkassa.

Valvoin siis melkein koko yön ja äsken mies soitti.
Hänet ja toinen ystävästään oli ryöstetty päivällä, lompakko viety, muttei sentään mitään verta oltu vuodatettu. Olivat sitten köllötelleet puistossa odottaen laivan lähtöä ja sittenpä oli poliisit tulleet ja vieneet putkaan ilman kyselyjä. Eivät siis juoneet alueella eivätkä myöskään nukkuneet, kunhan märehtivät tapahtunutta.

Olivat klo6 päässeet pois ja nyt miettivät miten ihmeessä pääsevät kotiin Tallinnasta :(

Perhana..minä tiesin että jotain on käynyt. Sai olla viho viimeinen rilluttelu reissu tuohon suuntaan, joka kerta jollekkin jotain tuollaista käy :/

Nyt täällä odottelen uutta soittoa, josko olisivat saaneet kyseisen reissun järjestäjän kiinni. Voisi hän hoitaa heille liput satamaan odottamaan ja minä sitten voisin katsoa aikaisimman lähtevän laivan.

Että tällainen sunnuntai, yhtä harmaa kuin sääkin :ashamed:

paapelo+poju+Deri 33+1
 
Voi ei paapelo. Miesten kanssa saa kyllä huolehtia sydämensä kipeäksi... Toivottavasti miehesi pääsee kotiin lahden toiselta puolelta ehjin nahoin.

Täällä vähän sama juttu, mies lähti eilen illalla kaverinsa luokse, eikä ole sen koommin näkynyt tai kuulunut. On näitä kertoja ollut ennenkin, yleensä on ilmoittanut että jää yöksi kaverilleen keskustaan, kun asustellaan täällä metsikössä. Nyt ei ollut aamulla puhelimessa edes tekstaria. Huolissani olen, mutta ehkä enemminkin vihainen. Itse olen kuumeessa ja raskaana, ja toinen vaan hilluu poikain kanssa. Mistä sitä tietää milloin tulee lähtö sairaalaan! Missä vaiheessa raskautta voisi laittaa stopin toisen baarikeikoille? Kun toisaalta olen ajatellut, että juhlikoon nyt kun vielä voi. Itsekin tietää, että syksyllä se sitten loppuu... Mutta on kyllä perseestä jäädä yksin kotiin masun kanssa. :(

Voisiko muuten vauvan liikkumattomuus johtua siitä, että olen pari päivää sairastellut? Olen toki silloni tällöin liikkeen pari tuntenut, mutta hyvin heikosti ja harvoin. En osaa kuitenkaan huolestua vielä...

Aamupuuro on syöty, jospa sitä nyt ottaisi vaikka kirjan ja kömpisi sohvalle kipeistä oloa parantamaan.
 
Peppi:

Kiitos...todella näiden miesten kanssa saa olla sydänsyrjällään liian useasti oli asia mikä hyvänsä.
Itse laitoin stopin esikoisen odotuksessa rv37 ja konkretisoin tämän miehelle pistämällä hänet pakkaamaan minun puolesta sairaala kassit...ohjeistin hänelle vain mitä sinne laittaa. ;)

Ja minä ainakin huomaan, että jos olen tosi voipunut, siis vaikkapa rehkinyt kovasti päivän aikana, niin vaisua on ja esikoisen odotuksessa kun iski flunssa, niin oli poika hyvin vähäeleinen mahassa, joitain kyljen käännöksiä ja pientä punnausta, siinä kaikki, mutta kun synnytys sitten käynnistettiin niin johan alkoi :whistle:
 
Paapelo: Onneksi mies oli kunnossa mutta on tuo kyllä kurjaa, aamuun mennessä on jo huolesta suunniltaan ja luulee että vaikka mitä hirveetä on tapahtunut:( Onneksi tosiaan on kunnossa, kyllä he sieltä varmaan pikapuoliin sitten takaisin pääsevät.

Mä oon päässyt aika vähällä noiden reissujen kanssa, muutaman kerran mies on jossain käynyt mutta ei viihdy yleensä kovin myöhään eli kahden aikaan noin on jo kotona. Jos oon itse sattunut olemaan kotona niin se odottaminen on kurjaa. Sitä ei saa nukuttua vaikka yrittäisi:( Ens kuussa on miehen kaverin polttarit ja sinne toki täytyy mennä. Mä oon miestä tässä kiusannut että kun raskaus loppuu niin sitten on mun vuoro;) Vaikka tuskin oikeesti hetkeen minnekään menen. Ehkä helmikuussa vietän mun kolmekymppisiä, se vois olla ihan kiva ja vauva on jo aika iso tuolloin.
 
Talvicci Sokerirasituksen tulokset saa seuraavana päivänä kysyä neuvolasta. Itse kävin viime viikolla ja kaikki arvot oli hyvät.

Hugis :hug: Jaksamista kipujen kanssa. Voi olla, että vauva painaa jotain hermoa, joka aiheuttaa jalkaan vaivaa.

Paapelo Onneksi sait tietoa miehestäsi. Onneksi kaikki olivat kunnossa. Toivottavasti pääsee nopeasti tulemaan kotiin.

Harsoista Kodinanttilasta ostin harsopaketin. Ehkä teen joitain harsoja myös itse.

Piti varmaan jotain muutakin kommentoida, mut paremmalla ajalla sitten.
Nyt ei ole mitään erityisiä vaivoja ollut. Selkäsärky on helpottanut. Hyvin huomaa, kun tekee jotain enemmän niin selkä ja lantio alkaa vaivaamaan.
Meillä ei onneksi ole ollut tuota, että mies haluaisi lähteä viihteelle. Olen antanut luvan, että saa kavereiden kanssa mennä, mut hän on todennut, et on aikoinaan päässyt menemään. Yleensä käydään yhdessä jossain.

Nasuli+MillaPetteri 31+3

 
Voihan kökkö mikä yö paapelolla ollut :hug:

Illalla ukon kanssa viesteiltiin mesessä, ni tokasi mulle, et "sit ku vauva on syntynyt niin mä voin kyllä olla vauvan kanssa kotona niin sä pääset vaikka maijan kanssa baariin" :LOL: Ukko siis kuvittelee, et mua nyppii nää lauantai-illat kotona. Eipä juuri kun mä viihdyn kotona. Ei mulla tosin mitään sitä vastaan ole, et välillä ukko lapsen kanssa kotiin jääkin ja mä pääsen ulos vaikka vaan limpparille. Mä tietty yritin selittää ukolle, et en halua joutua tyhjentään tissejä jossain baarin vessassa ja ennen baarireissua pumpata maitoo niin et riittää vuorokaudeks jos tää mamma intoutuu ottamaankin alkoholia. No miehen pointti oli lopulta kuitenkin se, et hän pärjää kyllä mein lapsen kanssa kaksistaan jos tarvii. Enhän mä sitä ole missään vaiheessa epäillytkään, vaan lähinnä mua pelottaa osaanko mä käsitellä sitä pientä ja haurasta ihmisenalkua oikein. Oon taas meinaan nähnyt unia missä pudotan vauvan lattialle.

Mitenkäs teillä muilla, ootteko jo päättänyt nimet tulokkaalle? Meillä on nimet jo valmiina, mut mä keksin kokoajan uusia kivoja tyttöjen nimiä. Ukko on siis hyväksynyt jo Jesse Kristian ja Minttu Marjatta Viola. Kaksi uutta varteen otettavaa ehdotusta ovat Luna ja Jade ja muut nimet pysyvät kuitenkin samoina kun kulkevat suvuissa. Poikien nimiä en oikein osaa keksiä, tai siis en hyväksy mitään ukon ehdottamia ja hän ei mun ehdotuksia. Tuo Jesse on ainoo nyt mistä molemmat tykätään. Lisäksi mä tykkään nimistä Tuukka ja Ossi.

Tämmöstä tänne sadepäivään. Nyt hakemaan lisää kahvia ja kohta suihkuun ku oon ihan hileessä kun ikkunat oli yön auki.

pinkkimieli ja pallopää 29+2
 
Perjantaina olin neuvolassa, siis 32+3 ja sf-mitta oli vaivaset 26cm, tiputtiin jo alakäyriltäkin :( Vauva oli kyllä tosi alhaalla kolkuttelemassa lähtöporttia. Terkka ei kommentoinu mitään tosta mitasta, mutta itteeni alko suunnattomasti ahistaan alaspäin syösksyvä käyrä. Tänään lähden tallinnaan tytön kanssa ostosteleen, palataan sitten keskiviikkona suomeen. Ehkä sitten soitan sinne neuvolaan ja kysyn jos asia vielä tuntuu vaivaavan mieltä.
Vaivaako teitä muita mammoja hajamielisyys? Mulla se alkaa olla ihan mahdotonta! En saa sanottua lauseita loppuun kun unohdan välissä mitä olin sanomassa ja hukkaan kaikki tavarat, enkä muista minne jätin ne. Myös lapsen oon unohtanu erinäisiin paikkoihin, mutta luojan kiitos nopeasti tajunnu että jotain puuttuu. :ashamed: Miehen käskin jo kattoa mun perään ettei mitään vahinkoja pääse sattumaan. Toivottavasti tallinnasta muistan tuoda ainakin itteni ja lapsen takas kotiin. Voi että minnehän oon aivoni jättäny? :LOL:

Empsu 32+5

:wave:
 
Hajamielisyyttä piti alkaa kommentoimaan. Kun täällä tuntuu vaivaavan ihan raskausdementia. Tämän ovat siis huomanneet myös perheenjäsenet. Asiat häviää päästä saman tien kun on ne kuullut. Mutta tämä kai kuuluu asiaan, kun mieli keskittyy jo siihen synnytykseen ja tulevaan nyyttiin. Itsekkin kyllä välillä huomaa, että kaikki keskittyminen menee tähän raskauteen ja vauvaan.

Harsoista oli joku kysellyt. Olen ostanut pari sellasta 10 kpl pakettia kuviollisia ja värillisiä harsoja. Olisiko ollut Name it -merkkisiä. Stokkalta ja jostain lastenvaateliikkeestä olen ostanu. Ovat musta kivempia kun noi perusvalkoset. Ovat myös hieman enemmän tollasia poikavärityksellisiä. Luulisi, että noilla 20 kpl + äippäpakkauksen harsot pääsee alkuun.

Vaunujen takuusta muuten kyselin kun niitä varattiin. Myös meillä sanottiin, että alkaa lasketusta ajasta. Meillä noissa on tosin pitkä takuu, 3 vuotta, ni ei sen alun suhteen ole ihan niin tarkkaa. Kaukalollakin on 2 vuoden takuu, mikä oli ihan iloinen yllätys.

Rintapumppua olen miettinyt. Kannattaakohan se hankkia jo etukäteen, vai vasta kun vauva on syntynyt. Olen katsellut sellaista Aventin pumppua, jossa saa lypsettyä suoraan siihen pulloon, joka on sit tuttipullo. Tarkotus ois muuten täysimettää vauvaa, mutta toki jos johonkin lähtee, ni pitäähän sitä maitoo sit lypsää pulloon. Pärjäävät sitten miehet täällä kotona kahdestaankin. :)

Paapelolla ollut ikävä yö, mutta onneksi mies kunnossa. Pystyn kyllä eläytymään tohon huoleen, kun olen itse aina sellanen huolehtija kun mies on jossain. Kyttään sit yöt pitkät koska tulee, enkä osaa nukkua. Hieman jännittää ensi viikonloppu, kun mies järjestää kaverilleen polttarit silloin. Pitääköhän mun lähtee johonkin muualle, että en liikaa huolehdi ja odottele täällä kotona.

Josko tuo sää tuosta selkeytyisi sen verran, että pääsisi kauppaan. Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 29+6
 
Hyvää sunnuntai-iltapäivää mammat! Paapelolle ja Pepille tsempitykset miesten kanssa!

Peppi kysyi millon voi laittaa stopin miehen baarikeikoille, niin ite oon pitäny miehen menoille takarajana kuukautta ennen laskettua aikaa ja nyt ei saa enää juoda itteään niin pahaan kuntoon, ettei pääse mukaan synnytykseen (ja tähän laittanut syyksi sen, että mikäli synnytys syystä tai toisesta alkaa, niin pian sitä ei enää estellä ja varmasti itsellä tuen tarve on suurempi, jos vauva alkaa syntyä ennenaikaisena).

Meillä mies on saanut mennä melkein miten lystää ja itse olen aina jonkun aikaa illasta yleensä mukana pyöriny. Mies on jostain syystä ottanut aika raskaasti sen, että ei vauvan synnyttyä tosiaan pääse enää sillä tavalla menemään, kuin nyt ja oon sitten tällä tavalla yrittäny hieman lievittää miehen tuskaa. Sinänsä vituttaa miehen kriiseily tuosta asiasta, koska ennen kuin alettiin edes yrittämään, niin mie tenttasin mieheltä tätä asiaa monen monta kertaa ja joka kerta hän oli sitä mieltä, että ei haittaa, vaikka ei pääsekään enää niin kulkemaan... Ja nyt... (täytyy kyllä tuulettaa sitä, kuinka hyvin mie mieheni jo tunnen, kun arvasin, että tästä tulee miehelle kriisi!!!)

Empsu-: täällä kanssa on tuota hajamielisyyttä... Ihan hävettää, kun mies aina huomauttelee asioista ja itse vaan joudun sanomaan, että "en mie tarkoituksella, se vaan unohtu" tms. (jätin mm. toissapäivänä pyykit koneeseen, vaikka lähdin yöksi pois :ashamed: )... Tuollaisia jokapäivä tehtäviä asioita unohtuu, vaikka luulisi, että ne jo on ihan rutiinia, mutta ei näköjään.

ON: Miulla on supistukset saanu ihan uuden ulottuvuuden ja ymmärrän nyt, miksi supisteluja sanotaan myös poltteluiksi. Kivut ei oo kovia todellakaan, mutta kuitenkin ihan uudella tavalla tuntee, että supistaa, eikä tosiaan voi olla huomammatta jos supistus tulee (toisin kuin harkkasupistusten aikaan). Mutta tämä ilmeisesti on jo näillä viikoilla ihan tavallista, että tulee vähän voimaa jo supistuksiin? Vai oonko mie ihan väärin ymmärtäny... Huomenna neuvola, siellä pitää vielä kysyä asiasta, että pitäisikö tuota kohdunsuun tilannetta vielä katella, vai kuin...

DsariaL ja Möykky 31+3
 
Piti vielä muuten kysyä noista tuttipulloista ja rintapumpusta, kun sain niitä nyt käytettynä, mutta mietin kuitenkin vielä, että ootteko noita käytettyinä käyttäneet? Tuttiosat meinasin kyllä uudet ostaa noihin tuttipulloihin, muuten luulisi sterilisointi riittävän, ettei mitään bakteereja luulisi enää olevan. Mutta mites tuon rintapumpun osalta, olettekö käytettynä niitä ostaneet/saaneet? (en tiedä, miksi tätä mietin...)
 
sunnuntaita kaikille!
Toivotaan että paapelon mies kotiutuu pian.
Minusta ei oo tullu entistä hajamielisempi ainakaan vielä...Mutta kömpelyys vaivaa :whistle: Maha törmää jotenki oudosti aina johonki :LOL:
Itekki oon miettiny tuota rintapumppua,et hommaisko sen nyt vai sitte jos tarvii.Huutiksesta oon vähän katellu niitä.se ainun keltanen pumppu on kyllä mun mielestä surkea,siis se jossa joutuu vetämään sitä mäntää.

Mun pojasta on tullu niiin iso poika jo :heart: Jätti vaipan pois ihan tosta vaan eikä yhtään vahinkoa oo tullu.Öisin pidän vaippaa hällä mutta sekin pysyy kuivana.Saas nähä tuleeko takapakkia kun vauva syntyy.

Mulla on kauhea himo ananakseen.Tiputtaako se painoa kun paino on tippunu siitä kun aloin sitä syömään.Turvotusta ei oo ollu jospa johtuu tosta ananaksesta.Myös mansikat maistuu sekä kaikki makea ja epäterveellinen :/ Oonkin viikon eläny herkuilla :ashamed: Arvakkaapas mitä tein lounaaksi...pannukakkua :D Joo aion ryhdistäytyä,NYT tai viimeistään huomena...

Iltasin oon kauhean väsy kun poika jätti päiväunet pois vaikka ihan selvästi tarvii niitä.huoh.

Vauvan huone on valmiina,pikku sisustusta vielä kaipaa mut muuten ok.
Unihiekka ja tytsy 32+2 luulisin
 
Rintapumpun ostoa mietin minäkin ja sitä, että voisiko sen ostaa käytettynä? Saisin ystävältäni lähes ilmaiseksi. Tietysti pumpun voisi hankkia sitten vauvan synnyttyäkin, kun tietää tuleeko sitä oikeasta tarvitsemaan.

Olen minäkin antanut miehen viipottaa aika vapaasti nyt raskausaikana, vaikka toisaalta välillä koenkin tilanteen epäreiluksi, kun en itse voi/halua lähteä. Miehelle se vaan tuntuu olevan tärkeä juttu tavata kavereita parin bissen merkeissä. Eikä aina muista jättää sitä pariin, vaan ilta venähtää ja jää sitten kavereillemme yöksi. Tuon takia olen ajatellut, että parin viikon päästä loppuu juokseminen, jos vaikka tulee lähtö sairaalaan.

Kelan äitiyspäivärahapäätöksistä: Mitä tulonhankkimisvähennyksiä teiltä on tehty bruttotuloista, jos olette hakeneet päivärahaa 6kk tulojen perusteella? Ainakin Paulah oli yrittänyt 6kk tuloilla. Ilmeisesti tulonhankkimisvähennys 620 eur ja TEL 4,5% ja mahdollisesti matkakulut, mutta oliko muita?

Haa, täällä kurkki aurinko pilvien takaa! Ihanan raikas ja syksyinen ilma, konkretisoituu samalla se, että LA alkaa olla lähellä. :)

Kiinnostaisiko pääkaupunkiseutulaisia järkätä treffit ennen/jälkeen vauvojen syntymän? Olisi kiva saada mamma/vauva-kavereita muutenkin kuin näin virtuaalisesti. :)
 
Hei vaan taas kaikille =)

Talvicci kun esikoista odotin niin meillä ainakin täällä Oulussa synnytysvalmennus oli täysin ilmainen. Pari ekaa kertaa oli neuvolassa ja viimeisellä keralla käytiin synnärillä. En sitten tiedä onko siellä eri käytäntö, mutta näin meillä.

Katiia tosi kurjaa kuulla, että vanhaa pappa resukkaa noin on kohdeltu. Toivottavasti kuitenkin paranee, eikä ole mitään vakavampaa. Itselläkin on tullut pienet tovit OYS:ssa vietettyä. Koskaan ei varmaan alle neljän tunnin olla selvitty ja jos lapsi on ollut kipeenä, niin on tosi raskasta lapsen kanssa siellä odotella.
Silloin kun esikoista odotin niin mulla tuli ihan loppuraskaudesta raskausmyrkytys. No kun lapsi oli saatu maailmaan ja kotiin päästy niin seuraavana päivänä verenpaineet nousi taas ihan taivaisiin. Ei auttanut muuta kuin lähteä päivystykseen ja mummu jäi vauvan kanssa kotiin kun en halunnut vauvaa viedä sinne sairaiden ihmisten sekaan. Mulla ei ollut maito noussut vielä silloin. No siellä päivystyksessä muutaman tunnin odoteltua yhtäkkiä rinnat täytty maidolla ja kasvo varmaan heti kolme kuppikokoa isommiksi ja oli kovat ku kivet. Johan alkoi sielläkin tapahtua kun sanoin lääkärille, että tulee kokeileen mun tissejä ja että nyt on pakko päästä kotiin ne tyhjentään ennen kuin ne räjähtää. Meni varmaan puol tuntia kun oltiin jo kotona ja lääkket haettu ja vauva tyytyvaisenä rinnalla.

Paapelo Onneksi miehesi on kuitenkin kunossa, toivottavasti pääsee jo pian kotiin. Itse kyllä kans varmaan sekoaisin huolesta jos ois sama tilanne.
 
Vielä pari kyssäriä äitiysrahasta:

Ystäväni väitti, että myös asuntolainan korot olisi vähennetty bruttotuloista? Onko jollakin tosiaan ollut päätöksessä myös nuo vähennettynä? Ihan hulluahan se olisi, jos näin olisi, kun nuohan vähennetään pääomatuloista ja vasta jos sellaisia ei ole, niin ansiotuloista.

Entä onko teille muille Kela laittanut matkakuluja vähennyksiin, vaikka ette olisi itse niitä merkinneet hakemukseen? Kuulemma voivat nekin lisätä, jos katsovat että työpaikalle on kävelymatkaa pidempi matka kotoota.

Kelan kiemurat ovat kyllä niin kieroja. On se kumma, kun kannustetaan perheen perustamiseen ja sitten äitiysloman aikaisista vähistäkin tuloista yritetään saada vielä pienemmät. Hmph. :kieh:
 
Varmaan vähän nuoremmilla miehillä on enemmän noita menohaluja vielä. Ei munkaan mies mikään vanha ole, 31v, mutta on kyllä ehtinyt biletellä enemmän kuin tarpeeksi. Kuten myös minä, olen aloittanutkin niin aikaisin etten kehtaa edes sanoa :LOL: Joten nykyään on kiva nähdä kavereita tietty mutta mikään älytön dokaaminen ei niin kiinnosta. Mua eniten kiinnostais elvyttää perjantai-skumpat. Käytiin usein kavereiden kanssa töiden jälkeen ennen mun raskautta.

KELA: Mun päätöksessä oli tehty seuraavat vähennykset: tulonhankkimisvähennys, ay-jäsenmaksu ja työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksu. Ei muuta. En usko että korkoja tässä kohtaa huomioidaan. Työmatkoista mulla ei ole ihmeempiä kuluja eikä tässä laskelmassakaan sellaisia ole.

Mietittiin jo sitäkin, että mikäli mies pitäisi isyyslomat jne vasta ensi vuoden puolella niin maksettaisko niitä sitten 2008 mukaan, tietääkö kukaan? Ehkä se ei onnistu ja en tiedä onko muutenkaan järkeä mutta tuntuu vaan niin oikeusmurhalta etenkin se miehen päätös.
 
Heippa tosi pitkästä aikaa!

Aivan hirveetä kiirettä pitänyt, mutta nyt kun pojat koulussa ja nuorimmainenkin menee kerhoon huomenna, niin ehkäpä mulla on aikaa taas päivittää itteni ajantasalle... :wave:

Mulla on alkanu oleen suppareita joka päivä ja kipeitäkin ne jo ovat, ja aivan ku joku istuis rintakehän päällä, kun supistelee! Onko muilla näin, en muistaisi tällästä muista raskauksista. Kävelykin on välillä TOSI hankalaa, alapäätä vihloo niin kovaa, epäilenpä että papu laskeutumassa.

Hankintoja ollaan jo tehty, vaunut, sänky ja vaatteet on. Vielä pitäisi turvakaukalo ja sitteri ja itkuhälytin jne... :D

Tässä vielä aivan tuore masukuva:



miltski ja papu 32+3 :heart:
 
:headwall: :headwall: :'( :'( :kieh:

Alkaa huumori nyt loppumaan. Koko v*tun päivä ollaan yritetty järjestää miestä ja kavereitaan kotiin, mutta kaikki SIIS KAIKKI paatit on täynnä. Eivät siis pääse ennen huomisaamua palaamaan kotiin :headwall: :headwall:

Supistuksia tullutkin sitten kiitettävästi tänään stressatessa ja paikat kipeänä. Ahdistaa, vituttaa..eivät edes tiedä missä yöpyisivät yön, sillä heillä on ainoastaan paluulippuihin tarvittavat rahat ja enempää ei heille pysty kukaan siirtämään kun ei ole kellään osuvasti samaa pankkia jne.

AAARGGGGG!!!! En tiedä itkeäkkö vaiko nauraa :ashamed:

Se siitä räyhästä sitten.

Minulla on rintapumppu käytettynä. Steriloin vain kiehuvassa vedessä osaset.
Pulloja on tullut myös käytettynä, mutta tutit olen ostanut uudet. Kulumisen jälkiä kun on ollut.

Tytölle on nimi valmiina, pojalle vielä pientä säätöä vailla.

MEillä on jo kaikki tarpeellinen kasassa, mutta suloisessa sekasotkussa. En siis oikein tiedä mitä missäkin on ja onko nyt ihan varmasti, mutten jaksa nyt siitä stressata. Ei se vastasyntyn heti kaikkea kuitenkaan tarvitse.

Mutta nyt menen märehtimään tuonne sohvalle pojan kanssa. Onneksi ei tarvitse sentään yksin olla.

surkumielinen paapelo+poju+Deri 33+1
 

Yhteistyössä