*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

Talvicci:
juu, miulla on suurena haaveena, että saisin tänään sen verran aikaiseksi, että pesisin nuo kangasosat vaunuista... Mie vaan en oo vielä päättäny, että kuinka sen suoritan (koneeseen ei noita voinu laittaa).
Miekään en usko, että päiväpeittoa tulis kauheesti käytettyä, mutta kun ei tuo pinnasänky oo yhtään siistin näköinen, kun kaikki on eri "sarjaa" :LOL: Ihan kuin vauva välittäisi siitä, miltä siellä näyttää. Silloin varsinkin, kun hän ei siellä oo...

Me myös pääkaupunkiseudulla asutaan ja mahdollinen tapaaminen kiinnostaisi :)

Hammaslääkärissä käynnistä taisi olla joskus aiemmin puhetta.. Mulla hoidettiin hampaat viime vuonna "kuntoon", viisaudenhampaat poistettiin ym. Hammas säryn takia kävin kuitenkin tänään lääkärissä ja yhdessä hampaassa oli kaksi isoa hermoon asti ulottuvaa reikää :'( Nyt sit olen vähintään puoli vuotta lääkepaikan kanssa ja sen jälkeen paikkaillaan pysyvällä, tai jos särky jatkuu niin sit juurihoitoon. Toivottavasti ei..

Huomenna alkaa taas arki, lapset lähtee kouluun ja eskariin. Täytyy taas opetella heräämään ihmisten aikoihin pitkän kesän jälkeen :LOL:

Omaan napaan ei uutta kuulu, supistuksia ja "sukkapuikko"-pistoksia tulee ja menee. Lonkkasärky on vähän helpottanut, nukkuminen on vähän helpompaa. Viikon päästä seuraava neuvola, sitä odotellessa.

Mansikkakakku ja pikkuinen 32+5 :heart:

Mua myös kiinnostais pk-seudun tapaaminen vaikka en nyt siellä asukaan, mutta ihan lähellä tässä kuiteskin :)

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä. Viikonloppuna oltiin miehen sukulaisen häissä ja kylläpäs mun masun kokoa siellä taivasteltiin ja jotkut puolivieraat tuli ihan silittelemään ihan ilman mitään lupia kyselemättä...En kauheasti tykännyt kyllä, pakko myöntää...Myöhään illalla kun päästiin hotelliin ja sain kengät jalasta niin huomasin vasta miten turvoksissa sitä nilkat olikaan. Kävinkin tänään jalkahoidossa ja kylläpä rentoutti kun sai kunnon jalkahieronnan hoidon päätteeksi :)
Huomenna on perhevalmennuksen ensimmäinen kerta jossa käsitellään synnytystä, kivunlievityskeinoja jne. Toivottavasti saadaan siitä jotain irti sillä tämä eka tapaaminen kestää pari tuntia...
Keskiviikkona on seuraava neuvolakäynti. Vähän jänskättää miten paljon on tullu painoa neljässä viikossa. En luota meidän vaakaan ollenkaan enää kun se perättäisillä punnituksilla näyttää ihan eri lukemia.
Nyt lenkille, rauhalliselle sellaiselle, koirien kanssa ja sitten ruoan laittoon!

Flora + L-poika rv32+5

Vakuutuksesta: Kokemuksista ensimmäisen kanssa oltiin viisaita ja otettiin tokallekin vakuutus. Pahojen korvatulehduskierteiden takia se on kannattanut (saatiin putket ilman jonoa). Olis muuten mennyt siihen lystiin toistatuhatta.

Painosta: Mullekin on tullut yli 10 kiloa. Ekassa tuli 20kg mutta pääsin ennen tokaa raskautta kaikista kiloista eroon (yli puolet läksi jo 5 kk synnytyksestä). En oo kamalasti stressannut synnytyksestä sillä se on osittain tullut tupakoinnin totaalilopettamisen myötä. Ennemminkin olen ylpeä siitä että tupakoinnin oon pitänyt poissa.

Supistuksia täällä ja lisäksi vauva häiritsee hengittämistä aika lailla ku painaa keuhkoihin. Onneksi supistukset ei ole kivuliaita mutta kiristää aika inhottavasti. Nyt alkaa jo jännittää onko vauva kääntynyt.

Meillä on ennestään ihan kamala läjä vauvanvaatteita mutta ne on kaikki pojalle ja nythän oli tyttölupaus. Oon kuitenkin pessyt ne ja tuonut kellarista ja laittanut vauvalle ihanan antiikkisen korikehtosängyn ekoiksi kuukausiksi. Meinaan sitten ostella prinsessahömpeneet yms ku vauva on syntynyt.

Oon alkanut kallistua kestoilun puolelle. Mä sitten inhoan sitä vaipparoskaa. Mut en oo vielä saanut yhtään hankituksi. Bebesin sivuilla oli ainakin ihania kestoja.

Mä en ole käynyt hammaslääkärissä mutta mulla ei ole reikiä koskaan ollut eikä ole (sukulainen tutkii)

Millaisia Sf-mittoja teillä on mulla on olemattoman pieni viikkoihin nähden rv 31 vaan 26 ku eskoisella oli paljon isompi vastaavina viikoina. pikkusen pisti mietityttämään.

Maidosta en tiedä mistä johtuu mutta on tullut eskoisen syntymän jälkeen aina (siis tippa pari) koskaan ei ole kokonaan loppunut. Nyt on maidon koostumus vaan muuttunut muuttui heti odotuksen alussa kellertäväksi.

Etanainen 32+1

Joo muakin kiinnostais pk-tapaaminen, jos vaan sattuu hyvään ajankohtaan.

Sf-mitta mulla oli nyt viime viikon neuvolassa 33 (rv32+5). En sitten tiedä onko hyvä vai huono, mitään kommenttia en saanut enkä muistanut kysyäkään. Katoin, että esikoisesta sama mitta saatiin vasta ihan loppuraskaudessa. Tässä vaiheessa oli silloin jotain 29 luokkaa.

Jaahas, täytyy mennä, tyttö huutelee tylsistyneenä ku äiti vaan istuu koneella... :whistle:

GRRRR!! Uskomatonta tuo Kelan touhu, en vieläkään ole saanut äitiyspakkausta vaikka hakemus on saapunut heille jo 22.6! Pävärahapäätökset tuli heinäkuussa, mutta silloin virkailija oli unohtanut käsitellä samasta hakemuksesta sen äp:n. Olen nyt kolme kertaa soittanut Kelan asiakaspalveluun ja kysellyt pakkauksen perään: Odottaa kuulemma käsittelyä :( Ihme juttu etteivät he voi ottaa sitä heti käsittelyyn, koska tämähän on heidän virheensä! Taas viimeksi tänään soitin asiakaspalveluun ja virkailija lupasi laittaa taas kiirehtimis-sähköpostin käsittelijälle, mutta muuta ei voi kuulemma tehdä! :'( Kyllä pistää vihaksi ja suruksi tuollainen toiminta!

Pientä positiivista kuitenkin tälle päivälle: Kävin töissä hakemassa tavarat pois ja moikkaamassa työkavereita. Ihanaa, kun saa nyt olla vapaalla ainakin vuoden, mutta toisaalta tulee ikävä lähimpiä työkavereita. Onneksi heitä tulee kyllä jatkossakin näkemään vapaa-ajalla, mutta hassua kun ei heitä näe enää niin usein.

PK-tapaaminen kiinnostaa minua myös!

Toivo ja tytteli 33+0 :heart:

Olipas taas luku-urakka, kun en muutamaan päivään oo käynyt lueskelemassa :)

Barbapörrö Täällä ainakin yksi Tampereen seudulta (ei Treelta, mutta raja on kyllä parinsadan metrin päässä ) ja voisi kyllä tapaaminenkin kiinnostaa jossain vaiheessa.

Alley miten aattelit noita harsoja vaippoina käyttää? Ite aattelin kokeilla taitella niitä imuksi taskuvaipan sisään, mutta ilmeisesti niitä voi käyttää jotenkin muutenkin, mutta ei ole siitä oikein hajua.

Melkein kaikki vauvanvaatteet on pesty ja laitettu lipastoon. Ajattelin silittää lakanan ja pussilakanan ja muutaman vaatteenkin, kun tulivat niin ryppyisiksi pesussa. Inhoan silittämistä |O

Koko viikonlopun supisteli aika paljon. Ei mitään kovin kivuliasta, mutta erilaisempaa kuin tähän mennessä. Mökillä oltiin viikonloppu. En ymmärrä miksi siellä nukun ihan mielettömän paljon paremmin kuin kotona. Muljumiset mahassa ei haittaa ollenkaan niin paljon, ja hyvä asento löytyy paljon paremmin. Todennäköisesti viileämpi ilma vaikuttaa. Vaikka luulisi että kosteus, mitä siellä on aina jos yhtään on satanut ja ollut vähän viileämpää, tekisi taas toisenlaista epämukavuutta.

miehen baarireissuista Meillä ei onneksi mies useinkaan käy missään. Olisko ehkä kerran tai kaksi koko raskausaikana käynyt jossain. Muutenkaan ei sillä ole ollut tapana. Hän se taitaa meistä olla se vastuullisempi. Suunnitteli jo alkuraskaudesta että sitten loppuvaiheessa pitää puhelinta töissä aina taskussaan (siellä ei oikeasti saisi pitää puhelinta mukana) niin huomaa kun soitan jos täytyy lähteä sairaalaan. Muutenkin tosi kiva kun ollaan oltu tosi yksimielisiä kaikista hankinnoista ym. Ainoastaan vaatehankintoihin ei mies halua puuttua.

paapelo Voiko niitä vadelmanlehtiä kerätä vielä tähän aikaan vuodesta, vai olisko pitänyt aikaisemmin olla liikkeellä? Ja käykö siihen puutarhavadelman lehdet, jos ei jaksa mennä metsään? Oliskohan ne villivadelman lehdet jotenkin aidompia tai tehokkaampia, tiedä häntä =) Sehän on ihan hyvääkin tuommoinen tee, oon joskus juonut sellaista. Tavallisesta teestä en juurikaan perusta.

Huomenna neuvolaan!

Hanikka ja Elli 32+2

Miehen baarittelusta sananen täältäkin. No meillä ei tuo mies lähde nykyään enää mihinkään. Ei hän nyt vielä mikään vanhakaan ole (29), mutta ei vaan nykyään enää baariin lähde. Alkoholin on jättänyt miltei kokonaan nyt kesällä. Ei hän muutenkaan ole paljoa juonut, mutta totesi vaan yks päivä että ei maistu olut enää. Mua ei haittaa ollenkaan, mutta kaveri- ja perhepiirissä tuntuu olevan juomattomuus isokin ihmettelyn aihe :eek: En tajua miksi, mutta kai se on tämä perinteinen suomalainen ajattelutapa että ilman alkoholia et voi pitää hauskaa...Rasittavaa vaan kun toinen joutuu perustelemaan juomattomuuttaan.

Sf-mitasta...
Mulla oli viime neuvolassa rv.32+1 sf-mitta 30cm. Siinä se menee neuvolakortin mukaan keski ja yläkäyrän välissä...

DsariaL
Mäki haluisin kuitenki päiväpeiton vaikka ei se kumminkaan sängyssä usein ainakaan alussa paikallaa olekkaan :LOL:
Tässä oon koittanu jotain ohutta vilttiä tai vastaavaa neuloa... Kattoo nyt mitä tuostaki tulee...

Hei jos jollaki muuten on hyviä ja ei kauheen vaikeita neuleohjeita vauvalle niin huikatkaapa tänne niitä... :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.32+5* :heart:

Heippa!
Paapelolla ollutkin "kiva" viikonloppu miestä ootellessa! :(
Meillä oli esikon odotusaikana välillä vähän kinaa miehen menoista, kun en osannut oikeen luottaa häneen ihan täysillä vaikka mitään isompaa ikinä sattunutkaan. Mut väliin kans sain häntä ootella sydän kurkussa kun en osaa nukkua kun hän on viihteellä. Ootan vaan et millonka tulee kotiin. Miehet, miehet...

Mulla oli tänään neuvola jä vähän huono mieli jäi. Kaikki muuten hyvin, mutta vauveli oli perätilassa. Viikkoja siis 32+2 ja mä oon luullu et vielä voi siis olla miten vaan, mut jotenkin se neukkutäti sano et ei usko että itekseen kovin äkkiä sielä enää kääntyile! Onko muilla millasta tietoo vauvan mahdollisesta kääntymisestä? :/ Ei hän tietty halunnu pelotella, mut jäi sellanen olo et ei kannata odottaa kääntymistä vaan et sitä sit yritettäs Taysissa tehdä muutaman viikon päästä. Tai sano et katotaan vielä seuraavalla kerralla ja sit hän laittaa lähetteen. Sit hän siinä selitti tietty et mitä tapahtuu jos vauva ei käänny eikä saada käännettyä...no, tiesinhän mä mitä siitä seuraa...ja kyseli et oisko sektio musta ihan kauhea ajatus. Siis tajuan itekin että onhan tää liian aikasta alkaa murehtia tällasta, mut silti aloin. :( Oon aatellu aina et samapa tuo miten syntyy kuhan syntyy, mutta nyt kun ekan kerran joku tosissaan kysy että miltä se tuntus niin pelästyin oikeen et apua, sellanen saattaa oikeesti olla edessä. Ja se ei todellakaan tuntuis hyvältä. Oisin kyllä suoraan sanottuna tosi pettynyt jos joutuisin sektioon! Vaikka vauvan ja minunkin parasta haluan toki.

No, kattellaan nyt mitä tässä vielä käy.

Sit toinen joka vähän ihmetytti oli se et 3vko sitten neukkulääkärissä sf-mitta oli 27.5 ja tänään sitten 27 :eek: Että kun tässä joku sitä kyseli niin eipä se mullakaan ihan päätä huimaa näillä viikoilla ja näköjään heitteleekin noin. Sama oli esikosta, jouduin ylimääräseen kontrolliinkin pienen sf- mitan takia, mut ihan normi vauva sieltä sitten syntyi, ja sillon aattelinkin et tosiaankaan tuo sf-mitta ei oikeen kerro mistään mitään, ainakaan varmaa.
Tarvii nyt lähtee kylvettämään tota esikkoa ja sitten pyykkivuoren kimppuun, huh!
Hyviä vointeja kaikille lokamammoille!!! :heart:

Muisku
Tuo sf-mittahan voi heittää ihan silläki jos on eri mittaaja...
Mä muuten huomasin ku sillon ku jouduin päivystyksestä hakee saikkua ku supisteli niin kipeesti niin sitten niihin aikoihin tuli notkahdus tuohon sf-mitta käyrään...
Nyt sitten on kivunnu takasin tuonne keskikäyrän ja yläkäyrän välille...

Isyyslomasta: Mäkin luulen, että tuskin tuo päätös saa lainvoimaa vielä tämän vuoden puolella. Ja sittenhan se ei haittaakaan, jos ei edes päästäisi tuosta pidennyksestä nauttimaan...

Sf-mitasta: Musta tuntuu, että vaikuttaa tosi paljon kuka mittaa. Mulla on sf-mitta vaihdellut ala-/yläkäyrillä sen mukaan kuka on mitannut. Uskon myös että oma kropan malli vähän vaikuttaa mittaan ja niin neuvolatätikin sanoi. Esim. jos on pitkä, niin kohtu ikäänkuin uppoaa syvemmälle lantiomaljaan ja tällöin sf-mitta olisi pienempi.

Kestoilusta: Haluaisin ehdottomasti kestoilla, mutta olen kyllä totaalisen pihalla miten niiden kanssa toimitaan ja millaisia vaippoja pitäisi olla. Olisiko joku kokeneempi, joka osaisi antaa täällä lyhyen oppitunnin kestoilusta? :)

Neuleohjeista: Kivoja vauvojen neuleohjeita löytyy täältä: http://www.garnstudio.com/lang/fi/kategori_oversikt.php. Hyvin voi käyttää paremmin saatavilla olevia Novitan lankojakin, kunhan tsekkaa ensin neuletiheyden.

Imetysliiveistä: Mä ajattelin hankkia pari tällaista imetystoppia: http://www.ellaada.fi/kauppa/cat/product_details.php?p=69. Olen kuullut tosi hyvää palautetta niistä ja uskoisin topin olevan helppokäyttöinen, kun päälle voi pukea esim. vain neuletakin ja imetys onnistuu kätevästi.

Tapaamisesta: Pitäisikö sopia treffit syyskuulle? Mitenhän löydettäisiin kaikille sopiva ajankohta? Olisiko ilta-aika parempi, jos osa meistä on vielä töissä? Mulle ainakin sopii syyskuussa melkein mikä ilta vaan, parina maanantaina taisi tosin olla perhevalmennus. Ehdotuksia! :)

:wave:
Miestä odotellessa..laiva lähtenyt klo 17 ja pitäisi olla viimeistään klo 20 satamassa...en usko ennen kuin näen miehen ovesta lampsivan, että on päässyt perille :whistle:
Miehellä ainakin äänestä päätellen maan kaamee morkkis..enpä ihmettele.

Vattutee:

Ohjeistuksessa lukee, että kerättyjen lehtien tulisi olla keväällä kerättyjä lehtiä, sillä ne sisältävät paljon näitä vaikuttavia ainesosia, jotka kasvukauden aikana vähenevät sen mukaan, kun lehdet vanhenevat ja kasvi alkaa käyttämään enegiaansa marjojen tekoon.
Itse keräsin kesällä, mutta ei sen niin väliä itselle.
Oman pihan lehdistä en tiedä, ovat mahdollisesti jalostettuja pensaita, joten voi olla, että ainesosat ei ole ihan samaa luokkaa...mutta en todella vanno mitään.

Varmin tietysti olisi käydä ostamassa ihan luontaistuote kaupasta pussi tai pari. Ajattelin itsekkin hakea yhden pussin ja sekoittaa omiini...vähän fuskua :D

Muisku:

Siskon poika kääntyi rt:n vasta rv34 jälkeen jysähtäen kun härnättiin poikaa. Minä sisko paineli pojan päätä kylkien alta jotta siirtyisi ja sitä mukaa minä sitten estin vauvaa karkaamasta takaisin samaan paikkaan...omatoimisesti sitten kääntyä mätkäytti viistoon rt:n ja sen jälkeen oli kuulemma yöllä vielä porautunut ihan oikeaan asentoon.
Sisko myös piteli ennen tuota kikkaa pakaste pussia paidan päällä niin että se oli vauvansa pään kohdilla ja silloin vaavinsa yritti aina paeta kylmää, mutta ei silti suostunut kääntymään.
Nämä on näitä vaarattomia kotikonsteja jotka menevät täysin vauvan omilla ehdoilla, eli ei ole samoja riskejä lainkaan kuin lääkärin suorittamassa ulkokäännöksessä.
Noilla konsteilla vauva kääntyy jos on kääntyäkseen, eikä toista pakoteta. =)

SUKKAPUIKKOKIPUJA täällä tänään runsaasti. Toivottavasti sitten kanssa lupaisivat hyvää loppua kohden, muutoin kiukustun.
Harjoitus supistusten voimakkuus on KOVA. Sanoisin, että liipaavat jo läheltä oikeaa supistusta, mutta ei sellaista kipua kuitenkaan...toivon näidenkin saavan aikanaan edes jotain pientä aikaseksi.

Kylkiä on alkanut nyt vasta puristamaan...nyt pitäisi mahan alkaa olemaan korkeimmillaan. Tosin minusta tuntuu, että maha jotenkin on silti lässähtänyt alaspäin...voin toki kuvitellakkin.

Siivousta pitäisi jatkaa. Olen jo ihan loppusuoralla...ehkä jätän loput huomiseksi...ehkä..

Nyt kuitenkin kupponen kahvia kitusiin ja odottelmaan josko se mies saapuisi jossain välissä kotiin.

paapelo+poju+Deri 33+2

Mä taas jahkaan vaunujen kanssa :kieh:

Joskus katoin näitä Haberkorneja http://www.babytown.fi/products/523
Ja sitten löysin nämä Firkonit http://www.vaunula.fi/f7.htm

En osaa sitten yhtään päättää enää mitä haluan... :kieh:

*Talvicci ja Uuno rv.32+5* :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Muisku78:
Mulla oli tänään neuvola jä vähän huono mieli jäi. Kaikki muuten hyvin, mutta vauveli oli perätilassa. Viikkoja siis 32+2 ja mä oon luullu et vielä voi siis olla miten vaan, mut jotenkin se neukkutäti sano et ei usko että itekseen kovin äkkiä sielä enää kääntyile! Onko muilla millasta tietoo vauvan mahdollisesta kääntymisestä? :/ Ei hän tietty halunnu pelotella, mut jäi sellanen olo et ei kannata odottaa kääntymistä vaan et sitä sit yritettäs Taysissa tehdä muutaman viikon päästä. Tai sano et katotaan vielä seuraavalla kerralla ja sit hän laittaa lähetteen. Sit hän siinä selitti tietty et mitä tapahtuu jos vauva ei käänny eikä saada käännettyä...no, tiesinhän mä mitä siitä seuraa...ja kyseli et oisko sektio musta ihan kauhea ajatus. Siis tajuan itekin että onhan tää liian aikasta alkaa murehtia tällasta, mut silti aloin. :( Oon aatellu aina et samapa tuo miten syntyy kuhan syntyy, mutta nyt kun ekan kerran joku tosissaan kysy että miltä se tuntus niin pelästyin oikeen et apua, sellanen saattaa oikeesti olla edessä. Ja se ei todellakaan tuntuis hyvältä. Oisin kyllä suoraan sanottuna tosi pettynyt jos joutuisin sektioon! Vaikka vauvan ja minunkin parasta haluan toki.
Täällä sama tilanne, neuvolassa tarkistivat ihan ultralla että vauva tosiaankin on ihan perätilassa. Samoja asioita se minunkin neukkutäti kertoili mutta korosti silti että tarkkaile kohtaa johon vauva potkii sillä on paljon mahdollista että vauva kääntyy ihan yhtä-äkkiä oikeaan asentoon ja silloin sen huomaa parhaiten siitä mihin kohti potku osuvat

Joo kiitti paapelo neuvoista...ehkäpä sitä vois itekin jotain kokeilla. Täs on vaan se kun en osaa yhtään, siis en yhtään sanoo miten päin vauveli on. Siis mä en kertakaikkiaan osaa sanoo et missä on pää ja missä peppu ja mihin tulee potkut. TUntuu et vähän joka suunnassa tuntuu jotain liikettä. Jos makaan kyljelläni niin aina mahan sivussa...eli siis jommalla kummalla puolella napaa ja siitä nivusiin päin tuntuu ja näkyy liikettä. Ja tämä tuntuu molemmilla puolilla siis riippuen kummalla kyljellä on. Sit istualleen tuntuu liikettä ennemminkin niinku yläviistossa tuola mihin rintakehä loppuu. Mutta yhtään en tiedä mitkä on potkuja ja mitkä vaikka pään liikkeitä. Ja sit toisaalta kun neukkutäti kysy et tunnenko alaspäin potkuja ja tönäisyjä ja muuta, niinku kuulemma enemmänkin perätilassa pitäs, niin musta sellasta ei taas sitten kauheesti tunnu. Oon kyl ihan pihalla...no sen voin sanoo et joku siä mahassa on mut en muuta :D Osaatko sä H-a-n-n-e sit sanoo ite miten päin vauva tuntuu olevan? Tunnetko sä potkuja juuri alaspäin tai johki tonne sivuun nivusiin? No, toivotaan että tajuavat vielä sielä mahassa kääntyä!!

Joko paapelon mies on saapunut??

Alkuperäinen kirjoittaja Muisku78:
Joo kiitti paapelo neuvoista...ehkäpä sitä vois itekin jotain kokeilla. Täs on vaan se kun en osaa yhtään, siis en yhtään sanoo miten päin vauveli on. Siis mä en kertakaikkiaan osaa sanoo et missä on pää ja missä peppu ja mihin tulee potkut. TUntuu et vähän joka suunnassa tuntuu jotain liikettä. Jos makaan kyljelläni niin aina mahan sivussa...eli siis jommalla kummalla puolella napaa ja siitä nivusiin päin tuntuu ja näkyy liikettä. Ja tämä tuntuu molemmilla puolilla siis riippuen kummalla kyljellä on. Sit istualleen tuntuu liikettä ennemminkin niinku yläviistossa tuola mihin rintakehä loppuu. Mutta yhtään en tiedä mitkä on potkuja ja mitkä vaikka pään liikkeitä. Ja sit toisaalta kun neukkutäti kysy et tunnenko alaspäin potkuja ja tönäisyjä ja muuta, niinku kuulemma enemmänkin perätilassa pitäs, niin musta sellasta ei taas sitten kauheesti tunnu. Oon kyl ihan pihalla...no sen voin sanoo et joku siä mahassa on mut en muuta :D Osaatko sä H-a-n-n-e sit sanoo ite miten päin vauva tuntuu olevan? Tunnetko sä potkuja juuri alaspäin tai johki tonne sivuun nivusiin? No, toivotaan että tajuavat vielä sielä mahassa kääntyä!!

Joko paapelon mies on saapunut??
Täällä kans tyttö perätilassa, tai poikittain. Eli ollut jo viikosta 17 lähtien..
Potkut ja liikkeet tuntuu ihan alhaalla, ja päätä tunkee kovasti tuosta oikeasta kyljestä. Viime lääkärineuvolassa oli juuri niin että pää oikealla ja peppu jossain alhaalla. Toisaalta hikka tuntuu taas välillä ihan alhaalla niin josko hän ois kääntynyt??
Mulla on jo tehty lähete äippäpolille, tai mulla olisi ollut muutenkin mutta nyt sitä vaan aikaistettiin. Se ois 3.9 eli parin viikon päästä:)

Inka & Maisa 34+0 :heart: :heart:

Moi!

Illan päätteeki kommenttia ihan muutamaan juttuun.

Sf-mitta: mun on mennyt koko ajan täsmälleen alakäyrällä ja niin edelleen. Viimeksi luultiin jo notkahtaneen alle sen mutta uudella mittauksella meni sittenkin alakäyrälle. Ihan hyvä ettei tarvinnut huolestua. Mun vauva on tosiaan aika "syvällä", ei pystynyt neuvolan täti varmuudella tsekkaamaan myöskään asentoa. Ja maha on suht pieni, ihmiset luulevat aina mulla olevan ihan reippaasti vähemmän viikkoja kasassa kuin niitä todellisuudessa on.

Kela: me laitettiin miehenkin paperit tosiaan jo liikkeelle, isyyslomaa varten kun kuitenkin täytyy laittaa ja samoin työpaikalle on hyvä ilmoittaa ajoissa. Mukava kuulla että Riivinraudan kohdalla oli käytetty vähän harkintaa sen kanssa, mitä kuukausia oli huomioitu. Ehkä nää meidänkin päätökset saadaan vielä järkeistettyä.

Meidän tytöllä on ollut koko ajan työnimi ja siitä on tulossa myös ihan virallinen nimi, se on jo niin vakiintunut.

Pääkaupunkilaisten tapaamisesta: mielellään joo ilta-aika, mä ainakin yritän sinnitellä töissä vielä pitkään. Kylkien kivut alkaa olla välillä aika piinaavat, saa nähdä kykenenkö olemaan niin pitkään kuin oli tarkoitus. Nää on tänäänkin särkeneet aivan sietämättömästi:(

Hoplaaaa kaikki pallovattat :wave: !

Täällä kivut joista aiemmin narisin, lähes kaikonneet...toivottavasti eivät nuin hurjina palaakkaan :| . Tosin jalka tuntuu edelleen pettävän silloin tällöin alta, mutta se ei tän mamman vauhtia hidasta (tai näin olen päättänyt ;)!). Supistellut ei ole ja jalkakrampitkin vähentyneet huomattavasti...yöt kuitenkin risaisia kun oikeaa asentoa on vaikea löytää ja pikkuinen melskaa varsinkin nukkumaan mennessä ja aamuyöstä ihan urakalla :ashamed:...mutta toisaalta hyvä kun mellastaa, sillä hänen ollessa niin kovin liikkuvainen normaalisti, huolestun heti jos ei anna merkkiä itsestään ja saatan jopa herätä siihen yöllä kun vauva ei myllääkkään kuten tavallisesti :LOL:! Vessassa käyn satayks kertaa yössä ja en oikein edes enää herää ko. toimitukseen :LOL:!

Joku kirjoittelimakeanhimosta ja voin kertoa, että täällä yksi herkkuperseiden kruunamaton kuningatar...voisin ihan saletisti syödä päivän aikana suklaalevyn poikineen, keksipaketin, jäätelöä yms. yms. olen siis kertakaikkiaan aivan kyltymätön ja en mahda tälle himolle mitään :eek: :eek: ! Toivotaan, että saan itseni viimeistään vauvan syntymän jälkeen kuriin, niin näytän ehkä kauniimmalta hääpuvussakin ensi syksynä ;) :heart: !

DsariaL Oletpa sä ahkera kun ihan itse olet pehmusteet jaksanut vääntää :)! Meillä on alesta löytämäni pupujussikat sarjan fleecepeitto (reilun kokoinen) päiväpettona pinniksessä: se on välttämätön meillä koska kissat ihan varmaan salaa hiipivät silloin kun vauva ei sängyssä loikoamaan pinnikseen (vaikka sen kuinka niiltä kieltäisi, niin ei voi kokonaan välttyä karvoilta- se on ihan varma se :LOL: !). Ja voi kumma tuota sinun lääkärilaskua :eek: : meille kyllä kaikki käynnit neuvolalääkärillä (yht 3kpl) on ilmaisia (äippäpoli ainoa mistä laskua pukkaa jos joutuu käymään). Melko törkeätä jos jossain kunnissa joutuu maksamaan ja jossain ei!

Harsoista: Kuten muidenkin ostosten kanssa: pimahdin myös harsoista :LOL: , siis niistä kuviollisista. Ostin myös kuviollisia flanelleja muutamia (ovat ihanan pehmeitä esim. sitterissä vauvan alla, vaunuissa yms.). Kaikki nämä olisin saanut varmasti halvemmalla jos olisin ostanut kangaskaupasta kankaita, mutta kehno käsityöihminen kun olen, niin tyydyin ihan valmiisiin harsoihin ja liinoihin. Huuto.netistä löysin uusia ja kivoja & mun mieleen kohtuuhintaisia.

Baarireissuista: meillä mies käy niin harvoin, että menkööt ihmeellä kun siltä tuntuu. Sitten l.a:n lähettyvillä saa rajoittaa ja onkin jo itse ilmoittanut, että lokakuussa pysyy tiukasti kotona mun kanssa =)

Rintapumppu asiaa: Meillä Ainun sähkökäyttöinen pumppu, jonka sain uutena ilmaiseksi sukulaiselta, jolla oli jäänyt käyttämättä. Saas nähdä onko tarpeellinen meillä :)

Paapelo: huh mikä reissujuttu sun miehellä :eek: Toivottavasti hän pääsi jo kotiin :hug: !

Nimet, 3kpl meillä on jo valmiina :heart:

Mua niin v****taa kun ei olla edelleenkään saatu sitä vakuutuspäätöstä tapiolasta :headwall: , mulla oli keskiraskaudessa muutama ä-poli käynti ja koska jouduin merkkaamaan äitiyskortin merkinnöistä johtuen käynnit myös vakuutusyhtiön papereihin, niin pyysivät jotain lisäselvityksiä sairaalasta liittyen minun ja vaavan terveyteen. Eihän niissä mitään pitäisi olla kun vauva ollut kokoajan turvassa, mutta ärsyttää silti kun joutuu odotella...laitoin tosiaan hakemukset n. 1,5kk sitteen menemään. Kohta menee vakuutusyhtiö vaihtoon jos ei ala tapahtua...ja sitten kävi tietty mielessä, että mitä jos eväävät vakuutuksen kun olen 2 krt joutunut käymään näytillä ä-polilla kun oli sitä vuotoa (on muuten vuodot loppuneet nyt ihan kokonaan :)!) ...mutta tosiaan kun ei vauvalla eikä mulla hätää ollut /ole, niin en näe miksi eväisivät vakuutuksen...onko kenelläkään kokemuksia voiko vakuutusta ihan kepein syin evätä ja jos yrittävät, niin onko niissä valitusoikeutta?

Mutta nyt unille! Huomena viimeinen työpäivä ja sitten lomalle pitkäksi aikaa :heart: =)

Hugis ja Papu 31+3

Neuvolakäynti takana. Kaikki oli ok, pää alaspäin edelleen ollaan. Syke oli vauvalla hyvä ja kun neuvolatäti mahaa hieman paineli niin syke kohos. Vaavi varmaan ihmetteli, että kuka sieltä oikein on tulossa kylään. Kolmen viikon päähän pitäisi sitten varata aika synnytystapa-arviointiin.
Hugoliina: mekin jätimme vakuutusyhtiöön hakemuksen heinäkuun alussa ja ei sieltä ole mitää kuulunut. Toivotaan, että pian kuuluu..

Vakuutuksesta: saatiin Tapiolasta päätös vakuutuksen myöntämisestä parissa viikossa. Jätin hakemuksen tosi aikaisin (ennen rakenneultraa) juuri sen takia, että jos joutuukin johonkin lisätutkimuksiin tms. Olin nimittäin kuullut, että vakuutuksen myöntäminen voi venyä, jos on vähänkin jotain poikkeavaa. Käsittääkseni vakuutusyhtiöllä on täysi oikeus olla myöntämättä vakuutusta, jos katsovat niin, eikä siitä voi valittaakaan. Silloin pitää vaan vaihtaa vakuutusyhtiötä.

Vauvan asennosta: meillä majaillaan ihan tyytyväisenä poikittain pää vasemmalla ja jalat oikealla. Pään erottaa ihan selvästi, kun Papu puskee sitä tossa navan vieressä joskus vähän ylemmäs palleaa kohti ja joskus vähän enemmän sivuun. En todellakaan tiedä, milloin sen pitäisi kääntyä, mutta en nyt vielä ole huolissani, kun silllä näyttäisi olevan reilusti tilaa liikkua ym. eikä neuvolassakaan vielä ole tarjontaa katsottu vielä kertaakaan. Ensi viikolla on taas neuvola, ehkä silloin sitten katsotaan.

Tapaamisesta: ilta-aikaa kannattaisin, jos syyskuussa tavataan. Itselläni ä-loma alkaa vasta 22.9. ja olen jo sopinut töissä, että jatkan pidempään tilanteen mukaan. Jos vointi on hyvä, en oikein jaksa kotonakaan maata odottelemassa.

Tiistaita kaikille, toivottavasti paapelon mies on kotiutunut!

Ulpu & Papu 30+0 (JEE!) :heart:

Huomenta vaan kaikille..

Onnea vaan hugoliina kipujesi katoamisesta, ja toivotaan että pysyvätkin poissa :)

Sf-mitta täällä on mennyt koko ajan vähän keskikäyrän yläpuolella, oli viikolla 30 niin 28. Mulla on ollut kerran eri mittaaja ja hän sai suuren lukeman tuohon ja määräsi seurantaan, mutta oma neuvolatäti sanoi, et hän ei usko tuohon mitaan, koska lääkäri oli kesäsijainen. Eli en joutunut mihinkään seurantaan sitten.

Täällä voidaan syödä mitä vain ja kuinka paljon vain ja sen kyllä huomaa :LOL: Nyt olen kyllä saanut vähän pidettyä itseäni niskasta kiinni tuon mässyttämisen kanssa, etten ihan kamalasti liho ihan "turhaan", täytyyhän ne kilot kuitenkin poiskin saada...

Meillä on etunimet valmiina, toisia nimiä mietitään ja luulen että ne tulee vasta päivää ennen ristiäisiä niinkuin esikostakin. Kun ei vaan osata päättää ja ei päästä kyllä yhteisymmärrykseenkään nimistä. Ollaan molemmat niin lujatahtoisia, et kumpikaan ei tahdo antaa periksi ja tuloksena on kamala riita pienestäkin asiasta.

Jaahas, tänään on sitten viimeinen työpäivä pitkään aikaan. Palasin eilen kesälomalta töihin ja päätettiin pomon kanssa sitten heti että teen tämän päivän vuoroni ja sen jälkeen en enää tule. Parempi sen niin on että ihan suosiolla jään kotiin näiden selkä/kylkikipujeni kanssa kun en ole muutakuin kaikkien edessä siellä. Enkä voi muutenkaan oikeen tehdä siellä mitään niin kaikille parempi näin. Lupasin vielä hoitaa omat vuoroni pois ettei heidän tarvitse vaivata päätään niillä asioilla (kauheaa mitä olen mennyt lupaamaan :headwall: ) Eli huomenna täytyy soittaa lääkärille, et saan saikkutodistuksen etten ihan ilman rahaa jää...

Oli kauheaa viedä poika hoitoon eilen, kun joutui varahoitopaikkaan oman hoitajan ollessa vielä tämän viikon kesälomalla. Toinen jäi sinne ihan surkean näköisenä ja illalla oli sanonut isille itkuisena että hän ei halua enää mennä sinne hoitoon. En sitten tiedä onko siellä tapahtunut jotain kun kukaan ei tunnu tietävän mistään mitään. Poika nyt ei tietenkään kerro mitään ja häneltä ei mitään saa kysellä kun suuttuu. Mutta harmittaa toisen puolesta jos siellä varahoidossa on noin paha olla ettei tosissaan halua mennä... :(

Yhteistyössä