*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

Voi pahus paapelo mihin kommellukseen miehesi joutuikaan. Voisiko Tallinnasta saada hotellin laskulla, kun on kuitenkin näyttää passi henkkarina? Maksaisi sitten perästäpäin esim. Visalla.

Paulah: Kannattaa kysyä Kelasta miten isyysloman pitäminen vasta ensi vuoden puolella vaikuttaa. Vaikka jotenkin luulisin, että isyysloma menee samojen tulojen kanssa kuin äidin päiväraha.

Luin muuten jostain, että eduskunnassa on aloite vetämässä isyysloman pidentämisestä viiteen viikkoon. Kuulemma koskisi 1.1.2010 jälkeen pidettäviä isyyslomia. Miehen kanssa tuumattiin, että pitää nyt tarkkailla tilannetta, jos näin tulee tapahtumaan. Sitten hän siirtää isyyslomansa ensi vuoteen.

Ei munkaan mies enää mikään nuori ole (31v.), mutta kyllä hän sen kerran kuussa jaksaa ulkona käydä. Itse en ennen raskauttakaan käynyt kuin pari kertaa vuodessa viime vuosien ajan, sillä olen juhlimiseni jo juhlinut, joskus nuorempana oikein rankalla kädellä. Ei sitä enää yli kolmekymppisenä vaan jaksa. :)
 
Täytyy joo kysellä kelasta. Mun mies on pitämässä 3 viikon isyysloman lisäksi muistaakseni reilut 4kk vanhempainvapaata joten tosi ikävää että saa reippaasti alle puolet normaalista palkastaan. Mä en tuosta isyysloman pitenemisestä tiedäkään mitään. Onko se kovinkin eri asia käytännössä kuin pitää vanhempainvapaita? Tietty saa varmaan pitää samaan aikaan äidin kanssa? Se on tietty kiva.

Mä kävin ennen raskautta ulkona vielä suht paljon. Kavereiden kanssa ja usein mieskin mukana. Nyt raskauden aikana oon ollut ihan muutaman kerran, on rehellisesti sanottuna vaan ihan älyttömän tylsää selvin päin. Joku voi osata pitää hauskaa niinkin, mä kyllä en.

Tytölle on joo nimi valmiina. En uskaltaudu sitä kuitenkaan paljastamaan tässä. Hesarissa aamulla juuri näkyi että joku oli taas laittanut sen "meidän nimen" lapselleen.

Joo, ja mua kyllä kiinnostaa pääkaupunkilaisten tapaaminen mikäli sellaista ollaan järjestämässä:)
 
Voi että paapelo mikä sotku! Toivottavasti asiat järjestyy. :hug:

Kiitos Peppi infosta tuohon isyyslomaan liittyen. Pitääkin laittaa harkintaan josko siirrettäisiin koko isyysloma vasta ensi vuoteen.

Miltskillä ihana masu! :heart:

Täällä univaikeuksia aamuisin. Kun aamulla herää, oli kello sitten 5 tai 8, niin sen jälkeen on turha enää kuvitellakaan nukkuvansa. Väsy on, mutta uni ei tule. No, se on pieni ongelma! Onneksi ei muita negatiivisia juttuja vielä ole.

Hankintoja on nyt kovasti tehty, esim. vaunut ja farmariauto ostettu! Kummallista, kun oli "pakko" ostaa heti farmari, vaikka esim. omilla vanhemmillani oli 3 lasta eikä koskaan farmaria, aina pärjättiin pienellä henkilöautolla...

Neuvolassa todettiin aikamoinen painonnousu yli 1,3 kg/viikko! Täti vaan totesi, että taitaa suomalainen ruoka maistua pitkän reissun jälkeen. Oikeassa hän on, ruoka maistuu liiankin hyvin. :whistle:

Ja viikot matelee edelleen....

heketsi + poikavaavi 29+3
 
Meilläpä ei tarvitse ( ainakaan vielä ) miettiä iten pitää isyysvapaa, kun ukko on kerta lomautettuna ollut vapusta asti toistaiseksi. Ukolle kyllä tokaisin, et vaikka pääsisi lokakuun alusta taks töihin niin isyyslomansa sit pitää alkaen lasketusta-ajasta. Eihän pomo voi mitenkään sitä estää, kun työntekijä ei periaatteessa voi ilmoittaa 2kk aiemmin, niin kuin virallisesti kai kuuluisi jos tilanne on tällanen. Muutenkin vituttaa tooi lomautus edelleen. Yhtään ei tiedetä koska loppuu vai vetääkö pomo firman konkkaan vai mitä tapahtuu. Aina välillä on jotain päivän-parin työ keikkoja pimeenä, mut mitään varmaa ei oo.
Mä aloin tossa ressaan jo kastejuhlaakin, kun on kerta samalla mein hääjuhla. Juhlapaikka maksaa jo 60e tarjottaviin 20 hengelle saa varata vähintään 100e. Ja entäs mun mekko? En ajatellut kuitenkaan farkut jalassa ottaa jumalan siunausta vastaan. Mistäköhän me noikin rahat revitään sit marras joulukuussa. Veronpalautuksillekin on suunniteltu jo käyttöä. Toisaalta eihän mein oo pakko järkätä mitään vaan voitas pitää nyyttärit kun kaikki kuitenkin tietää mein rahatilanteen, mutta kun... Luonto ei vaan anna olla pitämättä. Ja tohon 20 henkeen ei mahu ees mun täti mukaan (joka kysellyt häitä jo 2 vuotta ), vaan kaikkein lähin suku ja lapsen kummit. Kiukuttaa jo valmiiks, eli saatan olla järkkäämättä mitään ettei tarvii ressata.

Painunpa sohvalle kiukutteleen yksinäni ja sähisen kissalle kun on ollut kaikkee muuta kun ihana tän päivän. Katti meinaan herätti mut aamulla oksentamalla sängyn alle ja arvatkaapa miten helppo tän mahan kanssa on ryömiä sinne siivoomaan.
Ja myöhemmin tää katti onnistui luikahtamaan vaatehuoneeseen ja jäämään sinne kun lähin pariksi tunniksi äireelleni. Ja kun tulin takaisin se oli siä siis jumissa ja vääntänyt ison kasan paskaa sinne nurkkaan. Onpas meinaan mukava paskan käry mein vaatehuoneessa missä on mun ja ukon kaikki vaatteet. Taas siis olisin valmis luopuun tosta mein neitistä.

No joo antaa olla taas tältä iltaa valitukset. Kai mun hermot on vaan kireellä kun on ikävä ukkoa.

pinkkimieli ja pallopää 29+2
 
Kiinnostaa pk-seudun tapaaminen :wave: :wave:
Ja ois kiva vielä ennen kuin vaavit on maailmassa, vois ihastella ensin masuja :heart:

Mutta nyt en kerkeä muuta, palailen taas :wave:

Inka & Maisa 33+6 :heart: :heart:
 
Paulah niin jokos te sitten haitte sitä miehen vanhempainvapaa rahaa?
Mulle kun neuvottiin että se hakemus tarvii siitä jättää vasta 2kk ennen sen vapaan alkamista.
Ja mulla hyväksyttiin kun töistä lähettivät mun tuloista helmikuu-heinäkuu ne maksetut tilit.
Kuulemma periaatteessa pitäis olla se että näkisivät sen 6kk tulot mitkä on juuri ennen kun äippäloma alkaa mut mun tapauksessa huolivat tuon kun ei mulla pystytty ilmoittaa (ainakaan ajoissa) että mitä maksavat äippälomaan mennessä kun olen tuntityöläinen.

Sokerirasituksesta mulla ainakin niin hoitaja tiesi ne tulokset jo iltapäivällä.
Kun kävin aamulla kokeissa ja iltapäivälle se mun neuvolanhoitaja kävi meillä kaupassa niin samalla huikkas mulle sen tuloksen... tai siis sen että läpi meni (ekalla kerralla).
Ja siis en nyt muista joka tästä nyt mainitsi että kateellisena lueskelee kuin muualla ultrataan ym...
Siis joo... meillä on niin että meillä joutuu kahteen kertaan siihen rasitus kokeeseen (siis jos ekalla menee läpi vko 18). Mulla oli ekassa hyvät arvot silloin viikolla 18 ja sit viikolla 26 jäin kiinni yhdestä arvosta ja jouduin seurantaan. Aluksi jouduin mittailemaan 2vkoa arvoja joka päivä 6 kertaa päivässä... sit ku ruokavaliota tarkkailemalla sain sokerit pysyyn matalalla niin nyt tarvii mittailla enään 2 päivää viikossa sen 6 kertaa päivä.
Ja tästä syystä tulee se passitus sinne arvioon että näkee että onko iso vauva...
Tosin mulla sinne synnytystapa-arvioon olis ollu meno muutenkin koska esikko syntyi sectiolla.

Paapelo Me tultiin tänään just Tallinnasta.
Tietkö missä se oli ryöstetty? Mihin aikaan?
En nyt tarkoita sun miestä mutta mua joskus oikeen ärsyttää se että miten nää mein suomipoijjaat ja naisetkii käyttäytyy siellä.... ollaan ympäripäissään ja huudellaan kaduilla ihan mitä sattuu, käyttäydytään niin törösti kuin vaan voidaan ja osataan.
Ajattelematta sitä että juuri tuo käyttäytymis malli on se joka saa noi varkaat liikkeelle.
Siis juuri eilenkin tästä puhuttiin kun käveltiin iltasella ravintolasta takaisin hotellille... mein edessä liikku miesporukka joista se nuorin sälli huuteli vähän joka suuntaan ties mitä... ja ympäripäissään oli koko porukka.
Että toisaalta mä tykkäisin käydä tuolla Tallinnassakii mut mua tosi paljon hävettää katella suomalaisten dokaus meininkiä kun niihin ei vaan voi olla törmäämättä.
Siis toki siellä käy paljon myös suomalaisia jotka osaa käyttäytyä mutta nuo toiset tekee itsensä niin huomattaviks että oikeen risoo.
Mut joo.... tosi harmi juttu mitä sun miehelle kävi enkä mä siis millään tapaa väitä että sun mies olis siellä örveltänyt... mut tää tuli vaan niin mieleen kun just siellä oltiin ja tästä asiasta miehen kanssa puhuttiin.

Mutta siis meillä oli oikein mukava reissu! :heart:
Mä olin valmis nukkumaan jo joskus 9 aikaan :ashamed:
Tietty aamulla kun oli herätty aikasin ja sit tavallaan koko päivä matkustettu.. no otettiin tunnin tirsat hotellissa ennen ko mentiin syömään.
Mut laivalla tein ihan kamalan havainnon!!!
Siis ne karkit maksaa siellä ihan älyttömästi!!!
Ne maksaa jopa reilusti enempi kuin mitä ne maissa maksaa!!
Jotain tarjous karkkeja raaskittiin ostaa (onneks viinikumit oli tarjouksessa koska niit ei enään missään Heinolan kaupassa myydä!!) mut nekin oli hinnoiltaan että oli siinä ja tässä kannattiko ostaa.

Harsoista mä sain aikanaan ennen esikkoa varmaan jonku 10 harsoa mun veljeltä ja sit oli ne esikon äippäpakkauksen harsot ja nyt sit tuli tietty äippäpakkauksessa uudet ja luulen että nuo nyt sit riittäis.

Mut nyt olis vielä mitattava sokerit ja lähettävä sit nukkumaan... typy herää kuitenkin aamulla taas kukonlaulun aikaan.

Riivinrauta & nuppunen 33+2
 
Huomenta vain kaikille!
Mukava viikonloppu takana. Lauantaina sain hyvällä kelillä viinimarjat kerättyä ja eilen kun satoi niin keittelin sitten mehut. Nyt olisi ensi talveksi n. 15 litraa mehua. Täytyy tänään pakastaa. Pinnasängyn toi postipoika perjantaina kotiin ja mies kokosi sen samana iltana ja siellä se nyt odottaa pientä tulokasta. Lauantaina kävin ostaa reunapehmusteenkin.
Tänään olisi taas neuvola puoli viiden aikaan, laittelen sitten sieltä kuulumisia.
Hollannikkaat + maha-asukki 33+0
 
Huomenia!

Joskos se mies tänään sitten pääsisi kotiin :whistle:

Pk-seutulaisten tapaaminen kiinnostaisi minuakin, joskin meillä tuppaa monasti tulemaan pojan kanssa kuoppia matkaan juuri sopivasti kun jotain olisi sovittuna, mutta yritetään :D

Täällä maha painaa PALJON. Sattuu jos on pystyasennossa liian pitkään, tuntuu että repeääpi paikaltaan pois.

Ja täällä alkoi sitten SUKKAPUIKKOKIVUT :/
Olinkin unohtanut miten kenkkuja ne ovat. Tosin saattasivat kieliä vauvelin kiinnittymisyrityksistä yms. mutta eipä toivota liikoja :D

Mutta ei tässä ole hyvänen aika enään pitkää aikaa laskin miten tahansa..tässä tulee vielä kiirus sano minun sanoneen :D

Ai juu...jos jollain on Mtv3 Fakta sieltä alkoi uusintana Vauvatalo..tulee näin aamusella. Ja Neloselta sitten tulee taas Meille tuli vauva...kyllä meitä odottajia nyt lellitään :D

Nyt juomaan aamu kahvi ja sitten aletaankin taas valmistautumaan ulos lähtöön.

paapelo+poju+Deri 33+2
 
Hmm, täytyy vielä tarkastaa tuo kenelle se pidennetty isyysloma kuuluu. Ystäväni oli nimittäin kysynyt asiaa Kelasta ja sieltä oli sanottu, että LA ei vaikuttaisi vaan isyysloman ajankohta. Eli jos lykkää isyysloman ensi vuoden alkuun, niin saisi 5 viikkoa. Mistähän tähänkin saisi virallisen tiedon?
 
Peppi30 sain tuon tiedon ystävältäni, joka on muutosta valmistelemassa ministeriössä töissä. kuulema ko. tapaiset muutokset tulevat aina voimaan lapsen syntymän mukaan eikä ajankohdan, jolloin vanhemmat käyttävät etuudet. Tokikin toivon, että noin ei ole ja mieheni voi olla pidempään lapsen kanssa :)
 
Muakin kiinnostaa toi isyysvapaan pidennys, mutta jos muutos on vasta valmistelussa niin millonkohan se mahtaa tulla päätettäväksi... luulis tosiaan, että on syntymäajankohdan mukaan, muuten vähän kuulostaa hassulta. Ja toivon tosiaan että on niin ei tarvitse alkaa miettimään mitä tehdä. Meillä kun on toi 1,5v niin olis kiva, että mies on heti vauvan syntymästä kotona tyttöä viihdyttämässä.. muuten voi äidille tulla vähän itku ennen ku homma alkaa rutinoitua.

paapelo voi sun miehes kanssa. Toivottavasti tosiaan tänään pääsee kotiin!
 
maanantaita vaan kaikille :wave:

arki on siis palannut ja isommat lapsukaiset lähti taas ahertamaan koulun penkille =) esikoisellakin alkoi jo ysi luokka,hurjaa miten aika on mennyt :whistle: varsinkin kun itehän tässä ei ole vanhentunut yhtään :D

raskausdementia vaivaa täälläkin,ei vaan aivot aina toimi,onneksi on perheelle jo ihan tuttu juttu niin ei ihmettele kun säädän kotona eestaas,ja sanat on kateissa kanssa välillä ,tulee ihan vähämielinen olo kun yritän selittää jotain ihan yksinkertaista asiaa mutta sanat on kateissa :D

rintapumppua en oo koskaan tarvinnut kun eipä tuota maitoakaan ole juurikaan tullut,viimeksi lainasin kaverilta pumpun ihan vaan testatakseni kuinka paljon saan pumppaamalla herumaan ja sain komeat 5-10ml irti per / rinta :D eipä niillä määrillä ole koskaan noita lapsia ruokittu,alkuun oon aina ottanut hetkeksi rinnalle että saavat edes tuon muutaman millin omaa maitoa ja sitten aina pullosta se varsinainen ruoka.ja kaikki temput kokeiltu maidon lisäämiseksi mutta kun ei tuu niin ei tuu!! sukuvika,ei oo äiti eikä siskokaan pystynyt imettämään.eli ei välttämättä kannata hommata pumppua etukäteen jos ei sille olekaan tarvetta,ehtiihän sen sitten käydä ostamassa jos tarve ilmenee,ja kattoo vaikka valmiiksi minkälaisen pumpun haluaa ja pistää sitten miehen kauppaan ostoksille :D

nimiä ei oo satavarmaksi vielä päätetty,jonkinmoista hahmotusta niistä jo on , varmaa vaan on että 3 nimeä tulee kun muillakin on.makustellaan nimiä paremmin sitten kun nähdään kumpi tulee ja minkä nimen näköinen on :D

(.) supistuksia ruvennut tulemaan aina vaan enemmän,ja kipeitäkin jo välillä.huomenna on onneksi se äitipolilla käynti niin saa tietää onko muutoksia tapahtunut,toivottavasti ei kun meillä ois kahen viikon päästä sinne kylpylään meno miehen kanssa,ettei sitä tarvis perua :/ jännittää ihmeen paljon tuo polille meno,vaikka ihanaa päästä taas näkemään vauva,mutta kun niissä sappiarvoissa oli jotain häikkää niin jänskättää mitä niille tehdään vai tehdäänkö mitään ?!?

nyt kaffin keittoon kun kuopuskin vielä aamu-unillaan =)

kaurisäiti ja bambi 31+5 :heart: :heart:
 
Iltavuoro kutsuu.... Meillä on nimi tytölle valmiina, Sara. Ja jos on poika, niin Alex tai Axel. Meidän sukunimi ei oo suomalainen, eli käy varsin hyvin myös vähän erilaisemmat nimet.

Must tuntuu et vauva ei nuku ollenkaan... Koko ajan vaan rynkyttää tuolla ja mulla ainakin tulee välillä siitä niin huono-olo, et oksennus ei ole ollut kaukana. Mut on se silti niin ihanaa :heart: :heart:

Missah Ja möltsykkäinen 31+3
 
"Huomenta"! Heräsin vasta tuossa puoli tuntia sitten. Voisin jopa sanoa, että pitkästä aikaa nukuin hyvin, vaikka vessassa piti juosta ja tunnin olin viiden aikaan hereillä, niin silti unipätkät oli niin sikeää unta, että on ihan levännyt olo! Ja tänään taas neuvolaan...

Eilen illalla tein sen pinnasängyn reunapehmusteen valmiiksi (aloitin toissailtana leikkamalla kankaat ja eilen 16-22 välisenä aikana teinn loput) ja hienot tuli! Nyt on hirmuinen hinku, jopa sietämätön, käydä ostamassa lisää kangasta ja tehdä muutama pussilakana ja ehkä päiväpeitto (ja leikkialusta samalla) noista samoista kankaista. Mulla vaan ei ole (katsastettua) autoa, eikä täältä pääse muuten niin pikaisesti kaupunkiin, että pääsisin nyt lähtemään! :( Onkohan tämä sitä pesänrakennusviettiä...

Niin, oletteko päiväpeiton kokeneet käytännölliseksi vauvan sängyssä?? Kun kuitenkin mietin, että kannattaako sitä tehdä ollenkaan... Ois vaan kiva saada sänky nätin näköiseksi :ashamed: Mutta jos mie sitä sitten leikkialustana käyttäisin, niin ehkä sille kuitenkin ois käyttöä...

Ja eilen saatiin pinnasänkykin kotiin ja toissapäivänä käytiin kissan karvalla ( :kieh: )höystetyt vaunutkin hakemassa... Voi hemmetti, kun noita vaunuja (on muuten Emmaljungan smart duot, 3v vanhat) oli säilytetty varastossa, jonne kissa pääsee, niin eikös hemmetti se ollu ottanu tuon vaunukopan nukkumapaikakseen, kun millään niitä vaunuja ei oltu suojattu. Ja mie oon vielä pahasti allerginen kissankarvoille, niin voitte arvata minkänäköinen olin eilen, kun niitä putsasin! (onneks mies sitten putsasi loppuun, kun huomas miun tuskan.)
Mutta nyt on meillä kaikki suurimmat hankinnat tehty ja tuotu kotiin ja alkaa tuntua oikeasti siltä, että vauvahan meille on tulossa! Joku käyttäjä tälle hirveällä tavaramäärälle! Toivottavasti kaikki tulee oikeasti käyttöön (vaikka juuri mitäänhän ei oo ite ostettu, kaukalo ainut), niin harmittaa kyllä jos ei oo käyttöä sitten kuitenkaan...

nyt valmistautumaan neuvolaan... DsariaL ja Möykky 31+4
 
Moi!

Kovasti on juttua tullut viikonlopunaikana. Yritän nyt kommentoida sen minkä muistan.

Makeanhimo on täällä vaihtelevasti. Voi mennä päiviä ettei tee mieli ollenkaan makeaa ja sitten tuntuu että syön monta päivää peräkkäin herkkuja.

Riivinrauta: käsittämätön päätös kaupungilta. Ilman muuta laitat kirjotusta yleisönosastolle, johan se on heitteillejättöä jos vauvat ei pääse neuvolaan.

Peppi: täällä on myös hiljanen vauva. Liikkuu kyllä päivittäin mutta saattaa olla tosi pitkiä aikoja rauhallinen. Ja on jo pitkään ollu masun oikealla puolella, vähän oon jo ihmetelly että miksi se sinne on niin sitkeesti parkeerannu.

Hugoliina: jaksuja kipujen kanssa! vaikuttais että sulla on liitoskipuja ja sitten iskias-hermo on myös ärtyny.

Harsoja: meillä on kuopuksen vanhat ja tänään ostin kangaskaupasta sellasta kuviollista harsoja josta teen ite muutaman puklurätiksi. Meillä noi valkoset on vaippakäytössä ja kuviolliset muussa.

Imetysliivit: usein suositellaan että ostais ne aikasintaan vkon 36 jälkeen. Se on niin ihmisestä kiinni, toisilla rinnat ei imetyksen alussa enään kasva vaan koko on tullut jo raskausaikana ja toisilla kokoa tulee vasta kun maito nousee. kantsii varmaan ostaa ekaksi jotkut jotka on joustavaa kangasta, ja hankkii sitten lisää kun vauva on jo syntyny. Tavallisia liivejä voi tietty myös käyttää. Kaarituet voi painaa rintaa jolloin riski tukokseen suurenee mutta ite oon kyllä kaarituellisia käyttäny.

Baarireissuista: meillä mies käy ehkä 2-3 kertaa vuodessa joten ei ole tarvinnu rajoittaa menemistä. Sillain on sovittu ettei viikon 36 jälkeen mene tai ainakaa ota jotta on ajokunnossa jos tulee lähtö. Paapelolle kovasti jaksuja! Toivottavasti mies kotiutuu pian.

Rintapumppu: mulla on käytettynä ostettu. Keitin vaan kaikki osat. Tuttipullojakin oli kuopuksella käytettynä saatuja, nekin keitin ja uudet tuttiosat ostin. Tälle ei ole vielä yhtään pulloa ostettu, kai se pitäis yks varmuuden vuoksi hankkia.

Nimi meillä on valmiina, 3 nimeä annetaan kuten muillakin on. Vielä hieman mietitään että kirjotetaanko K:lla vai C:llä.

raskausdementia vaivaa täälläkin, kaikki muistettavat asiat pitää kirjottaa lapulle ylös.

Olis kyllä ihanaa jos isyysvapaa pitenis mutta luulen kanssa että koskee niitä joiden la on 1.1. jälkeen. Yleensä kaikki noi uudistukset menee siten. Meillä mies jää heti ainakin viikoksi kotiin kun vauva syntyy. Vkon 43 hän on muutenkin lomalla joten jos siihen osuu niin sitten säästyy noita vapaapäiviä myöhemmälle.

Kovasti ollaan pohdittu miten kuopuksen hoito järjestyy synnytyksen ajaksi. Mummot kun asuvat kaukana ( 6 h matkaa) niin hekään ei kovin pikaisesti kerkiä paikalle, varsinkin kun olen kohtuu nopea synnyttämään niin ei oikein voi ennakoida. Alustavasti ollaan sovittu että mun äiti on vkon 42 täällä meillä. Toivotaan että vauva sitten syntyy sillä viikolla.

Mutta nyt syömään ja jos sitten jaksais lyhentää tota tekemättömien töiden listaa.

Peppis ja rinsessa 31+6
 
Tapaamisista...
Harmittaa ku sitä asuu näin täällä korvessa ettei mihinkään tapaamisiin ole mahollista tulla...
Onkohan netissä missään muuten jotain paikkaa jossa vois tutustua "oman alueensa" mammoihin?

paapelo
:hug: Kurja miten kävi miehes reissun kanssa :eek: :(

Miehen baarireissuista...
Meillä mies ei juuri koskaan baareissa käy. Se ei vaan viihy siellä...
Eikä se muutenkaan paljoa juo, nyt raskausaikana muutaman kerran juonu...
Baarissa se on tainnu viimeks käy öö...tammikuussa ku oli sen äiti täytti pyöreitä vuosia ja sitä ennen varmaan viime kesänä...
Ei siis onneks ole ongelmaa sen suhteen että mies vaan rilluttelis jossain :D

Unihiekka kyseli ananaksen syömisestä...
Ananas ja mansikkahan on semmosia jotka poistaa nesteitä...

miltski
Ihana kuva :D Mistä muuten oot ostanu tuon hameen, onko semmosta kangasta että vois käyttää syksymmälläki paksumpien sukkahousujen kanssa?

DsariaL
Kantsii varmaan varalta pessä ne vaunujen kangas osat ettei jäis kissasta kaikkee "kakkaa" niihin vaunuihin :kieh:
Niin ja mä kans mietin tuota päiväpeittoo...
Äiti vaan mulle sitten sano että se koki sen tarpeettomaks ku paljonhan se vauva vaan nukkuu niin ei se peitto paljoa ole paikallaan... :whistle:

*Talvicci ja Uuno rv.32+5* :heart:
 
Täällä mä pidän yhden naisen juhlia näiden poksuvien viikkojen kunniaksi. Jotenkin olen pitänyt tätä Rv 30 sellasena rajapyykkinä, että sen jälkeen aletaan jo olla aika turvallisilla vesillä, vaikka vauva päättäisikin jostain syystä syntyä.

Meilläkin on nimet ollu molemmille sukupuolille valmiina jo pitkään. Tosin tuo tytön nimi nyt jää odottamaan mahdollista tulevaa käyttäjää. Tosin nyt on alkanut tunuta siltä, että Sisu on jo niin vakiintunut nimi tälle tulokkalle, että sitä pitää harkita ihan oikeeksi nimeksi.

Olikos täällä minkä verran porukkaa Tampereelta tai lähiympäristöstä. ihan vaan ajatteli, että olisko meillä täällä kiinnostusta tapaamiseen?

Barbapörrö ja Sisu :heart: 30+0 POKS!POKS!
 
Nyt pikaista apua miulle: oon ymmärtäny, että raskauden aikana 2 neuvolalääkärikäyntiä ois ilmaisia, mutta nyt miulle kuitenkin napsahti postista lasku, niin onko näin, että useammasta, kuin yhdestä, neuvolalääkärikäynnistä joutuu kuitenkin maksamaan? Vai onko tää kuntakohtainen?
 
Heippa taas, koko viikonloppuun en ole päässyt/jaksanut mennä koneelle, joten ei oo päässy aikasemmin kommentoimaan :) Oli taloyhtiön pihajuhlat lauantaina ja vaikka ite menin jo ennen kahtatoista nukkumaan niin se yö uni ei ollutkaan niin hyvää. Mies valvoi viiteen asti ja kävi sitten vessassakin siinä välillä, niin se ramppaaminen herätti aina välillä. Meni sitten eilinenkin päivä melkein nukkuessa :D

Makeahimosta: Täällä on ihan hirveä makeanhimo koko ajan :ashamed: Olen aina ollut kova syömään karkkia, ja mies ei sitä ole hyvällä katsonut. Usein ennen raskauttakin olen yrittänyt pitää esim kuukauden lakkoa, kun ei sitä kaikkea energiaa tuu kulutettua vaan kerääntyy vartaloon. Tosin hieman varmaan molemmilla vääristynyt kuva asiasta, kun yhdessä olo aikana minulla on todettu keliakia ja senkin takia painoa on tullut lisää kun taas imeytyy kaikki ravinteet ruuasta eikä tule suoraan läpi. Sitten kun yritän etten syö karkkia niin sanon miehelle että auta mua ja huolehdi etten osta... No sitte tulee kuitenki ostettua silloin kun käy yksin kaupassa ja syötyä salaa. Tästä pitäisi kyllä päästä eroon.

Olen myös PK-seudulta (Espoosta), tapaaminen kiinnostaa kovasti! =) Varmaan olisi parempi tavata ennen lokakuuta, kun se ensimmäiset viikot vauvan kanssa voi olla toisille rankkaa aikaa, niin voi mennä aika pitkälle ennen kuin saadaan tapaaminen järjestettyä.

Alley ja Vilpertti 29+6 (Huomenna iso POKS! :D )
 
Isyysvapaasta: Juttelin juuri Kelaan ja kysyin tätä samalla. Sanoivat ettei kannata luottaa vielä siihen, koska kyse on vasta ehdotuksesta. Sanoi, että voi mennä vuosia ennen kuin tulevat voimaan. Mutta eihän sitä tiedä.

Harsoista: Olen ostanut pari 10kpl.n pakettia niitä NameIt harsoja ja sitten on äippäpakkauksen harsot ja sain vielä äidiltäni hänen minulle saamiaan äitiyspakkauksen harsoja. Kuinka moni on ajatellut käyttää harsoja vaippoina edes osan ajasta? Minulla on tarkoitus kestoilla ja käyttää harsoja päivisin ennen kuin s-kokoiset kestovaipat on sopivia. Tämän vuoksi ajattelin ostaa paksumpia vaippaharsoja vielä muutaman kappaleen, nuo NameIt-harsot on aika ohuita.

DsariaL: Varmasti on kuntakohtainen, kannattaa soittaa johonkin terveyspalveluista vastaavalle ja kysyä sieltä.
 
Dsarial: mulle kävi samoin ja soitin neuvolaan, terkka totes että lääkäri oli laittanu ruksin väärään paikkaan koneella ja siksi lasku tuli. Vein laskun neuvolaan ja ne poisti sen. Joten soitapa terkkarille niin asia hoituu sillalailla. Äitiysneuvolan lääkärikäynnit on ilmaisia vaikka niitä olis kuinka monta.

Alley: oon aatellu että välillä vois laittaa harson aluksi vaipaksi. Kuopuksella käytin sitten harsoja päiväunilla vaippana kun oli n. 1 v, ei pissannu silloin nukkuessaan joten riitti varaksi oikein hyvin.

Mun tarvii mennä ettii mustikoita. Työkaveri joka lupas poimia mulle soitti ettei ole vakipaikoiltaan löytäny. Saiskohan niitä vielä torilta? Samalla käyn hakemassa pojan luistimet, niihin piti vaihdattaa terät kun olivat jo niin kuluneet. Onneksi mahtuvat vielä jalkaan, saadaan lykättyä uusien ostoa pitemmälle talveen, sille kun tarvii olla jo laadukkaat pelit ja ne ei ihan halvat oon.

Peppi
 

Yhteistyössä