Täällä oli kans tänään neuvola =)
viikko 32+6
Paino 75,6kg (-100g viime neuvolaan)
Verenpaineet 101/67
Pissa puhdas
Hb 121 (ei kuulemma tarvii enään syödä rautatabletteja koska tässä vaiheessa yleensä alkaa kuulemma itekseen nousemaan.
Sf mitta 31
Syke +
Liikkeet ++
Niin ja rt
Mä vähän pelkäsin että mitä meinaa tosta mun painosta mut oli ihan hyvillä mielin koska mulla tota ylimäärästä oli jo alunalkaen (olen vaivaiset 157cm) mut ei ollu moksiskaan.
No sit se terkka tiputti pienen pommin ennen mun lähtöä!!
Mein neuvola on suljettuna marras-joulukuun!!
Siis äitiysneuvolat hoidetaan koska ne on lakisääteiset mut juurikin vasta synnyttäneet kärsii tästä säästötoimesta kaikki pahiten!!
Heinolan valtuusto on tehnyt tälläisen päätöksen asiasta... ja mä ihmettelen että mä en ole kuullut tästä asiasta... itse kuitenkin kuulun Heinolan vihreisiin.
En mä ehkä omasta puolestani ole niin huolissani mutta varsinkin ensi synnyttäjistä.
Mä en vaan voi käsittää tätä.... viimeseks nyt millään lapsi perheellä on varaa hoidattaa lapsia yksityisellä.
Ja mä en jotenkin ymmärrä mikä säästötoimi tää on kun se terkka vielä sanoi että hän ja joku toinen jää sinne hoitaan sen äippäpuolen ja muut hoitajat pääsevät muihin hommiin (vanhustenhoitoon...) siksi aikaa???
Saas nähä saanoko mä ens viikolla aikaseks tehdä tästä lehteen mielipidejutun!
Niin joo ja terkka laitto mut sin nyt ens maanantaihin saakka saikulle ja tiistaina pääsen neuvolalääkärille joka tod. näk kirjoittaa mulle sen vajaa 2 vkoa sitten että äippälomaan asti.
Meillä on nyt pesty pyykkejä Mini Riskillä ja sitä meinasin nyt jatkossakin käyttää.
Kauheesti mulla jo noita vaatteita onkin ja tänään tuli sit lisää postimyynnistä tilattuja :ashamed:
muuten mulla on pesty... siis kaikki uudet... tarvis vielä vissiin kaivella noita esikon vanhoja kans esiin mitä niitä löytyis ainakin neutraalin värisiä.
Niin ja tulipas samassa postimyynnin paketissa ensimmäinen joululahjakin
Miehen veljen lapselle ostin Nalle Puh pussilakana setin kun maksoi vaan joku 13?
Ja samanlaisen sai mein esikko.
Mä meinasin aloittaa tänä vuonna vähän aikasemmin tän joululahjojen hommaamisen että ei tule kiirus ja rahat lopu sit joulukuussa.
Mulla kun on 5 kummilasta ja sisaruksia niillä jokunen (olen yleensä jotain pikkuista ostanut myös niille) ja sisaruksien lapsia on 5(niin no kaksi näistä on myös kummilapsiani).
Huomenna sitten koittaa se ihana päivä jolloin viemme tuon esikon sinne mummon ja papan hoitoon (serkut tulee sinne kans) ja miehen kanssa siitä jatketaan matkaa satamaan ja lähdetään kaksin sinne Tallinaan :heart:
Tilanne senkin puoleen hyvä että molemmat saattiin tänään tilit joten ei nyt sit tarvii ihan kauheesti rahaa sillä matkalla miettiä.
Niin ja rahasta puheen ollen!!!
Meille taas tuli Kelasta ilouutisia eilen!!
Kauheelta tuntuu hehkuttaa :ashamed: mut siis mä saan tosi hyvin nyt sit tästäkin äippärahaa... siis odotin monta sataa euroa pienempää rahaa mut tosiaan kun noi lomarahat sit korottaa tota ihan kivasti.
Saan siis ainakin nyt ne ekat kuukaudet enempi rahaa kuin töissä ollessa... n. 100? parempi raha kk tulee kuin mitä jos olisin töissä.
Mut niille ketkä nyt taistelee tuon Kelan kanssa... tosta pitäis tehä ihan joku isompi äläkkä tosta Kelan laskenta tyylistä!!! Eihän siinä ole mitään järkeä että ilmoitetaan että sen korotuksen täytyis olla vähintään 20% että saa sen 6kk palkan mukaan sen rahan ja sit todellisuudessa se onkin lähes 30%.
Kun kuitenkin toi 20%:kin on jo tosi iso raha!!
Mutta joo... johan tässä nyt olikin jo enkä yhtään muista mitä muuta piti kommentoida joten Heinola (minun osaltani ainakin) hiljenee.
Mä otin tohon boxille noita synnytys ohjelmia ja painun nyt niitä tölläämään.... niin ja hei! Se vauvatalo ohjelma on ilmeisesti alkanut uudelleen ja tulee nyt kaksi jaksoa peräjälkeen.
Riivinrauta & Nuppunen 32+6