*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

hugis:

Eipä tuo ympärys mitta ole kytköksissä vaavin kokoon. Itsellä on 104,5cm suunilleen nyt. Se ympärys kun on niin yksilökohtainen, riippuu paljon siitä, missä asennossa kohtu on, miten pitkä on, miten lihakset on asettunut, onko massuun kertynyt rasvaa tai onko sitä jo ollut ja vauvan asento vaikuttaa myös. Enemmän sf-mitta kertoo vauvasta, vaikka sekin on kovin viitteellinen, eikä kerro suoraan mitään vauvan syntymä painosta...itsellä on oikein hyvä kokemus tuosta...sf-mitta yläkäyrällä ja kahden viikon yliajan jälkeenkin poika TÄYSIN keskiverto painoinen ja pituinen :D

Nyt lähdetään tekemään matkaa äidilleni. Apua sitä sukulaisten määrää taas...ei ole helppoa kun on puoli suomea täynnä sukulaisia...mies saa varmaan ahdistus kohtauksen :D

paapelo+poju+Deri 32+1
 
Jee mun sokrut oli nipinnapin rajoissa aamulla ennen aamupalaa :D Oli meinaan 5,4 ja sit tunti sen jälkeen 7,1 =) Hyvä minä!

paapelo mua ei lainkaan haittais sanoo olevani kotiäiti, mut tällä hetkellä en ole juuri mitään, niin se häiritsee itseäni. En usko kenenkään oikeasti ajattelevan, etten ole mitään, mut jotenkin itsestä vain tuntuu siltä, kun kuuntelin muiden juttuja vakituisista työpaikoista.
Ja tietty mun maha herätti keskustelun siitä kuka seurustelee ja aikooko hankkia lapsia lähi aikoina jne. Kaikki kyllä seurustelevat, mut näistä seitsemästä ihmisestä vain yksi aikoo alkaa lisääntymään mahdollisesti vuodenvaihteen jälkeen. Eli toisessa päässä pöytää me keskustelimme lasten hankinnasta ja vauvoista noin ylipäätään, kun samalla pöydän toisessa päässä keskustelu liittyi ehkäisyyn ja siihen kumpi sen parisuhteessa hoitaa.

pinkkimieli ja pallopää 28+2 ( eikö nää viikot vois kulua hieman nopeammin )
 
Tosta mahanympäryksestä ihan lohdutuksena, että mulla oli jo viime viikolla 105 cm ja siis nyt viikot 28+6. Ja mä olen aina ollut hoikka tosta keskivartalon tienoilta. Kilot kertyy lähinnä tonne takapuoleen ja reisiin. Joten melkoista vauhtia täälläkin on kasvettu. Ja mullahan oli toi SF-mittakin 28 cm viikko sitten. Eli melko hyvän kokosta poitsua täällä kanniskellaan massussa. :D

Eipä ole luokkakokouksia ollut mullakaan. Toisaalta niihin kouluaikasiin kavereihin pidän yhteyttä, joihin haluan. Muut nyt ei niin paljon kiinnosta. Mutta hyvä että Pinkkiksellä meni hyvin. =)

Itse odotan jo ihan innolla saavani olla kotiäiti. Tosin olen nytkin tällaisessa välitilassa, kun olen kyllä työsuhteessa, mutta töitähän en ole tehnyt yli kuukauteen. Ja pahaa pelkään, että töihin ei ole asiaa enää ennen mammalomaa. Hassua sit sekin, että työnantaja ei kyllä maksa palkkaa enää koko sairasloman ajalta, jos loppuun asti oon saikulla. Eli olen siis välillä kelan sairaspäivärahalla ja sit kun jään mammalomalle, ni maksetaan palkkaa 3 kk. Vai meneekö se näin edes?

Nyt ruuan laittoon. Täällä odotetaan helteen loppumista innolla!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 28+6
 
heippa taas!

Pitää kyllä heti ukkelin kans lähtä turvakaukaloja katteleen, kun seuraava tili tulee :) Mua alkoi nyt kiinnostaan se Brion jalustallinen, jos sitä sellaisen ostais.. Turvakaukalo on mulle kans aika tärkee, kun tiedän että paljon tulee käytettyä, ja mieluummin ostan tosiaan sitten ihan uuden.

Kirjottelitte tuosta kotiäitiydestä, mä olisin ite mielellään kauemmin kotona, jos rahatilanne sen sallis vain.. se kotihoidontuki on niin olematon. Onneksi on myös mahdollista se, ettei pientä tarvis hoitoon heti laittaa, vois tehdä ukon kans eri vuoroa. Toisaalta, myös hoitopaikka on siinä mielessä hyvä, että lapsesta tulee ehkä sosiaalisempi...

Ihanaa kun itellä on paljon kavereita, joilla on jo lapsia (moni niin nuorena pyöräyttänyt mukulan), niin vaikka itehän en kuitenkaan niin vanha oo mut kuitenki 25v :)
Sillain on kiva kun pystyy jutteleen paljonki omasta raskaudesta,jota tulee välillä liikaaki tehtyä :D

Kummiasiat on pyörinyt mielessä, mutta vaikeaa päättää ketä pyytäisi, olis useampi pariskunta, joita haluaisi kummiksi.. ideoita valintaan? :)

nyt jatkan surffailua eteenpäin!

Myola ja pikkuinen 28+3 (muistaakseni)

 
VL-
Morjens kaikille tasapuolisesti!

Ajattelin että josko tuota sopisi tänne sekaan vielä sorkkimaan. Olen seuraillut teitä salaa nurkan takaa jo jonkin aikaa... Eli kyttääjät r.y.:stä päivää! =)

Olen 25 ryppyä vanha, esikoinen tuloillaan viikoilla 31+6, luvattu ensin poikaa ja sitten toinen lääkäri lupasi tyttöä, eli tyttö tai poika tulossa. Itselläni poika olo ja KYS olisi tuskafestareiden pito paikka.

Onko kenelläkään muulla ollut selän kanssa ongelmia jo ennen kuin on tullut raskaaksi?Onko aikoinaan tutkittu ja todettu mikä on jne. ja kuinka se voisi vaikuttaa raskaana oloaikana, puhumattakaan synnytyksestä.

Minulla alkaa selkä olla siinä pisteessä ettei mistään tule mitään ilman miehen apua ja asenne neuvolassa ja lääkäreillä, että ensi kertalainen hysteerikko.

Aurinkoista päivän jatkoa!

:flower:

VL- ja viljami 31+6=37 (no, joo...tais tulla auringonpistos ulkona ollessa)
 
Täällä olis pojan 1-vuotis synttärit vietetty sitten :) Hui kauheeta miten se aika rientääkään, tiistaina tulee vuosi siitä kun poika syntyi ja kohta olis sitten jo uusi nyytti kainalossa.
Täytyy kyllä kehua, että tuli aika magee kakku sitten loppujen lopuksi tehtyä, pitää laittaa kuvaa kunhan jaksan siirtää ne kamerasta koneelle.

Kämpässä ihan tuska kuuma, eikä öisin meinaa saada enää tämän masun kanssa nukuttua, ei löydy hyvää asentoa sitten millään ja kuumuus häiritsee, ja jos sattuu löytymään hyvä asento niin vauva kääntyy juurikin niin että sen jalat tai peppu painaa siihen kylkeen mikä mulla on patjassa :ashamed:

Eilen ei kerennyt kauheasti istuskelemaan ja nukkumaankin pääsi vasta joskus yhden jälkeen, kun tuli leivottua sitten taas kaikkea mahdollista.. Ensinnäkin tein 3 vuokaleipää joista tein sitten voileipäkakun, 2 täytekakku pohjaa, juustokakun ja kaurakeksejä...

chilitin ja poju 28+2
 
Ihan pikasesti käväsemässä :wave:
Pitää paremmalla ajalla kommentoija enemmän...

Uusille tervetuloa :wave:

Täällä on ollu mahottoman lämpimät ilmat B)
Kaveri tulee käymään jota en oo nähny ku viimeks joskus viime vuonna niin pitää rientää...

Masukuvaa kuitenki lisäilen tähän väliin


*Talvicci ja Uuno rv.31+4* :heart:
 
Alkuiltaa!

Siskon rippijuhlat hoidettu kunnialla. :D
Enoni, joka on varsinainen humoristi (siis ihan oikeasti ) heitti tuskaisen kauheaa huumoria minusta kakkujonossa...mutta korjasi kuitenkin, että on pelkkää kansantarua se, että viimeisillään raskaana oleva nainen saisi syötyä kokonaisen täytekakun kerta heitolla :LOL: Onneksi olen tottunut tuohon enoni huumoriin, tietämätön saattaisi loukkaantua verisesti =)

Kuuma on täälläkin...katsoin huvikseni mitä mittari näyttää suorassa paisteessa ja kipusi heti yli 50C :eek: Eli varjossa sitten sellaiset 35C..aivan naurettavaa.

Yöt on suoraan sanottuna persiistä...asentoa ei todellakaan löydy...samassa asennossa, edes sillä ylistetyllä vasemmalla kyljellä, ei voi olla kuin 10min ja on käännyttävä, sillä maha alkaa painaa ja jalat puutuu :ashamed:

Luoja sentään...tulisi nyt jo se lokakuu tai menisi nämä pahimmat helteet edes pois...valivalivali ;)

Meinasi siellä juhlissa kyllä mennä naama niin norsunvituralle, kun Deri punnasi päätään ennenkuulumattoman kovaa alaspäin...tuntui että peräsuoli ja häpyliitos repeäisivät pois paikoiltaan :kieh:
Eli juu...alan olla aika kypsä tähän raskaana oloon pikkuhiljaa :p

JA uusille TERVETULOA :wave:

Ja hienoja massuja tullut ihasteltavaksi :D

Nyt pitää riisua nämä ahdistavat juhlatamineet ja ottaa rennosti :D

paapelo+poju+Deri 32+1
 
Heissan ja terkkuja elokuvista!
Kävin pojan kanssa katsomassa Ice Age 3:n. Sai nauraa välillä ihan kunnolla ja sopivasti elokuvan yksi teema oli perheenlisäys :D Oikeasti, tää raskaus on saanut mun tunteet jotenkin kertautumaan voimakkaammiksi kuin mitä ne normaalisti on. Tai se alkoi vasta muutama viikko sitten. Siihen asti koin tunteet niinkuin ennenkin. Tai ehkä se ei olekaan hormonit? Kuitenkin.
Elokuvissakin nauroin niin, että vesi valui silmistä. Koitin hihittää ihan hiljaa, etten vallan nolaa itseäni kun nauratti niin :whistle: :D
myola kyselikin aiemmin, mikä minun tunteitani on maahan vetänyt. Kiitos huolenpidosta, kyllä saa kysyä =) Varmaan nuo hormonit vaikuttaa, koska en ole ennen ollut näin itkuherkkä kuin lähiviikot. Olen tuntenut myös jonkunlaista rimakauhua vauvan hoidon suhteen. Että miten jaksan sitten ym. Kaipasin, että olisin voinut sanoa ääneen jollekin läheiselle, että välillä hirvittää. Miehelleni tietty voin jutella, hän on sellainen, joka osaa kuunnella, tukea ja rohkaista. Sitten mietin ystäviäni. Yhdellä läheisellä on oma elämä tällä hetkellä sellaista, ettei kerta kaikkiaan pysty olemaan tukenani edes keskustelun tasolla, koska omat jutut tuntuvat täyttävän ajatukset niin täysin. Parin muun kanssa ei ehditä koskaan näkemään, kun perheen harrastukset ym. vie kaiken ajan.
Tajusin myös, että menetin yhden ystäväni ihan tässä juuri ja olen tehnyt jonkinlaista surutyötä :( Mietin siinä läheisiäni ja tajusin, ettei minulla tunnu löytyvän yhtään ihmistä tällä hetkellä, jonka kanssa voisin jakaa näitä ajatuksiani. Sitten piti tietty rypeä siinä itsesäälissä oikein muutama viikko, jotta asia tuli kunnolla käsiteltyä :LOL: Nyt se asia on loppuunsurtu ja löysin loppujen lopuksi niin ison kasan ihania asioita elämästäni, että positiivisuus voitti =) Ja on niitä ystäviäkin, vaikka hetken tuntui, ettei ainuttakaan enää ole. Sellaisia tunnesekoiluja..

Hope 28+4
 
Hope:

Meillä menee tuon vauvanhoidon rimakauhun kanssa täysin toisinpäin. Itse olen todella varma itsestäni, mutta mies sitten taas ei...tai siis hän murehtii, miten ihmeessä sitä oikein saa voimat riittämään kahdelle ja minä lohdutan, että hyvin kaikki sujuu alun sekoilun jälkeen ja nyt ei enään olla sentään noviisejakaan.
Ja välillä, kun hormoonimyrskyssäni valitan väsyä tms. niin mies on jo hätää kärsimässä että miten minä raukka jaksan sitten kahden kanssa kun nyt ottaa koville...mutta sitten hetken keskustelun jälkeen ollaan kummatkin ihan samoilla linjoilla, että kyllä me pärjätään =)

Mielen vuoristorataa siis kaikki tyynni :D


Ei hitto kun kiristää...tai supistaa, tai en edes tiedä...ihan outoa...vatsalihakset tuntuu menevän kramppiin, eli suonta vetää ja Deri punkaa päätään alaspäin...ei hyvänen aika sentään.
Nyt todella juu toivon, että se minun th:n sanoma aiemmasta jakautumisesta pitäisi paikkansa...mutta ihan aikaisintaan 4vk päästä, mieluusti siihen vielä viikko lisää...pahus soikoon...

Nämä on varmasti vain näitä kolotuksia, mitkä saa odottavan äidin toivomaan synnytystä vaikka se ei nannaa olekkaan...ns. mielen kypsymistä :D
 
Jännä homma, miten jotkut tosiaan pelkää synnytystä vaikkei sitä ole kokenut lainkaan ja toiset taas ei osaa ajatella koko tapahtumaa. Vaikka minä seuraankin viikoittain tuota kätilöt sarjaa ( tarviikin muistaa laittaa taas ajastus boxiin ) , niin en osaa kuvitella synnytystäni. En siis osaa edes varsinaisesti pelätä sitä vaikka tiedän mitä kaikkee voikaan käydä. Jotenkin vaan ajattelen, et meen sairaalaan ja tuun sieltä sit vauvan kanssa kotia. Naivia, tiedän. En vaan jotenkin kykene täyttämään aukkoa tuossa välissä. No se selviää aikanaan.

pinkkimieli ja pallopää 28+2
 
Mä kans seuraan noita joitain sairaalaohjelmia...
Ai niin jos jotakuta kiinnostaa niin Sairaala alkaa taas näkymään 24.8 :wave:
En osaa jotenki pinkkimielen tavoin ajatella itteeni tuossa tilanteessa...

Vaikka tiiän kyllä että lokakuun loppuun mennessä tää meijän Uuno on meijän sylissä...
Mut jotenki en osaa yhtään ajatella millanen oma synnytys vois olla...

Ehkä toisaalta hyvä niin...
Ku ei oo suunnittellu liikaa niin ei voi pettyä jos synnytys ei menekkään niinku on ajatellu...
Eikö? :D

Etusivun listaa varten voi huudella kaikkee juttuja mitä tulee mieleen... :wave:
Mä oon sinne jotain aina lisäilly ku on tullu mieleen :)

Sf-mitasta ja oman navanympäryksestäki ootte näköjään jutellu...
Rv.29+0 sf-mitta oli 28cm ja Uuno oli raivotarjonnassa.
Sitten tasan viikko myöhemmin rv.30+0 ku kävin hakee sairaslomaa oli kääntyny poikittain...
Nyt sitten viimesessä neuvolassa rv.30+5 sf-mitta oli edelleen 28cm ja poikittain oli edelleen... Ja on varmaanki vieläki
Vaikuttaako tuo vauvan asento mahassa kuinka paljon tuohon sf-mittaan?
Navanympärystä tänne on kertyny 103cm

*Talvicci ja Uuno rv.31+4* :heart:
 
Mie tykkään kanssa seurailla noita sairaala sarjoja joissa on synnytyksiä, en vaan tuota kätilöt ohjelmaa oo ikinä katsonut kun harvemmin tulee surffattua ylen kanavilla, mutta mtv3 faktalla pyörivii synnytyssairaala ja riskitapaukset niin niitä tulee katseltua.. Vauvatalokin oli kiva, mutta se ei taidakkaan enää pyöriä edes? Pienet ihmeet on kanssa hyvä :)
 
Hei vaan tännekin. Uutena ilmoittautuisin joukkoon. Olen seurannut juttujanne jonkun aikaa ja nyt viimeisten kuukausien käynnistyessä tulee mieli päästä mukaan juttelemaan :) Samassa vaiheessa olevien tuntemukset alkaa olla ajankohtaisia. Olen kirjoitellut lähinnä tuolla esikoishaaveilijoiden puolella, mutta nyt tuntuu että riittää aikaa seuraamaan toistakin pinoa. Eli olen 26v, ja esikkoa odottelen synnytyssairaala on Jorvi ja LA 27.10. Rakenneultrassa lupailivat tyttöä, mutta saa nähdä kumpi sieltä tulee. Tällä hetkellä itsellä ei ole aavistustakaan kumpaa odotellaan.
 
Mä rakastan noita vauvaohjelmia ja kätilöt tulee katottua joka viikko. Mukavaa kun sairaalakin alkaa taas. Pitäs satsata maikkarin kanavapakettiin, niin sais kattella vielä lisää.

Mulla on aika selvät toiveet miten toivoisin tämän synnytyksen menevän. Esikon synnytys oli tosi helppo ja melko kivuton, joten en osaa pelätä. Mut toivon suihkua/ammetta, jyväpusseja ja sitten mahdollisesti jos jotain lääkkeellistä tarttee niin pcb-puudute, epi ja spinaali ovat ehdottomasti viimeiset vaihtoehdot. Mulla tosiaan toi pcb autto niin hyvin, että ihan kivuttomaksi tulin, suihkussa oisin pärjäillyt varmaan loppuun asti, mut 8cm piti laittaa vauvalle pinni, joten siihen jäi suihkuttelut ja tarttin sen pcb:n. Mut saa nähdä miten sokerit (käynnistetäänkö) ja mahdollinen perätila vaikuttaa siihen synnytykseen sitten. Sintti tuntuu viihtyvän perätilassa, väliin käy poikittain ja se mua huolettaa.

Ulkokamppeista: Meillä ei pestä ku iholle tulevat vaatteet, ei siis ulkojuttuja.

Mielialoista: Pinna on kireellä todellakin ja ollut oikeestaan koko raskauden ajan. Asiat joko itkettää hysteerisesti tai nauran ihan kummallisille asioille vedet silmissä eikä siitä hohotuksesta tuu loppua :headwall:

Paapelo kertoi jotain ammatillisesta tilanteestaan. Mä itse olen ollut valmistumisen jälkeen työttömänä. Mieskin oli tosi pitkään, ollaan samasta koulusta samaan aikaan valmistuttu, tietotekniikan inssejä molemmat. Silti esikkoa ruvettiin työttömyysaikaan puuhaamaan ja mies onneksi pääsikin töihin. Nyt kakkosen kanssa ajattelin olla kotona syksyyn 2011 (eli kun täyttää 2) ja jos sillon pääsis opiskelemaan.. Lääkikseen tai kätilöksi. En ole varma kumpaan pyrin, lääkiksestä valmistuessa oisin jo päälle 35..

ON: Tää helle on rasittavaa. Viime yönä en saanut nukuttua kun oli niin HIKI, ja sitä on kokoajan. Huominen varmaan tuskaa ku päälle 20 lämmintä ja ukkosta luvattu. Loppuviikoksi viilenee ja pitäs sataa kokoajan ja sehän sit masentaa kuitenkin sekin :kieh: Tiistaina ois äippäpoli, saa nähdä kuin sintti on kasvanut. Ajatella, 7vk ja saatetaan alkaa käynnistellä :eek: Pitäs saada ostettua ne tuplarattaat... Ku päättäs ostasko käytetyt emmaljungat vai uudet firkonit tai carenat. Mahdottomia en tuhlaa, kun ei niin pitkä käyttöaika niille tuu

Monet raskausdiabeetikoista jaksaa elää niin säntillisesti täällä. Itse viikon aikana oon leiponut suklaakakun, syönyt kylässä pannukakkua ja vielä miehen kanssa syöty vkl:na raxissa + kilo irtsareita yhteensä. Hyvin menee :headwall: Mistä hitosta kaivan motivaatiota kun tämmönen ei päiväsokereissa näy ja paastoille ihan sama vaik söisin kanaa, ruisleipää ja salaattii pelkälteen |O

Katiia + sintti 31+0 POKS!
 
Pinkkimieli: En tiedä tarkalleen, minkä ikäinen olet mutta ilmeisesti aika nuori kuitenkin. Tuossa iässä ihmiset voivat olla aika lailla erilaisissa elämäntilanteissa; monilla opinnot vielä kesken ja perhehaaveet vasta kaukana tulevaisuudessa. Osa tekee asiat sitten eri järjestyksessä. Mutta hyvin ehdit vielä opiskella, ei hätää:)

Mä oon 29v ja oon ensin opiskellut, valmistuin yliopistoltakin jo aika aikaisin, 25-vuotiaana. Mun "aikaista" lapsenhankintaa on osa kavereista ihmetellyt. Eihän tää niin aikaista toki ole mutta kun Suomessa ensisynnyttäjien keski-ikä kerran on 28 niin onhan silloin tosiaan moni paljon vanhempikin. Itsekin olen aika yllättynyt kun näin aikaisin tein lapsen, olin aika ajatellut olevani yli 30v. Mutta niin se vauvakuume yllätti ja elämäntilanne oli suotuisa:) Nyt mä eksyin jo aiheesta mutta pointti ole se, että varmaan olisin vielä itsekin siirtänyt, jos opinnot olisi kesken tai olisin vastavalmistunut.

Nyt mä höpisen ihan mitä lie mutta ideana oli se, että te nuoremmat ehditte vielä ihan hyvin opiskella ja tehdä töitä, ei lapsen tarvi niin suunnitelmille olla este:)

 
Tervetuloa kaikille uusille,

Ensiksi omaa napaa, pakko päästä kertomaan heti teille että meillä on nyt uusi asunto melkein ostettu (huomenna kirjoitetaan kauppakirjat) 114m2 paritalon puolikas, jossa pikkasen omaa pihaa ja takapihan jälkeen aukeaa isohko lasten leikkipaikka johon suora näköyhteys talosta, erittäin rauhallinen sijainti ja silti lähellä keskustaa. Parasta kaikessa on se että pääsemme jo tämän kuun lopussa muuttamaan, eli ehdin laittaa hyvin paikat kuntoon ennen kuin vauva syntyy, remonttiakaan ei tarvitse tehä kun on 2006 valmistunut talo !



Alkuperäinen kirjoittaja VL-:
Onko kenelläkään muulla ollut selän kanssa ongelmia jo ennen kuin on tullut raskaaksi?Onko aikoinaan tutkittu ja todettu mikä on jne. ja kuinka se voisi vaikuttaa raskaana oloaikana, puhumattakaan synnytyksestä.

Minulla alkaa selkä olla siinä pisteessä ettei mistään tule mitään ilman miehen apua ja asenne neuvolassa ja lääkäreillä, että ensi kertalainen hysteerikko.
Minä olen taistellut kipeän selän kanssa jo parin vuoden ajan, minulla on selässä välilevyn pullistuma johon sain särkylääkkeenä syödä panacodia (sopii raskaana oleville) kun ei helpottanut kävin vuoden pituisen hoitojakson jolla saatiin selkä jotakuinkin kuntoon mutta jo silloin lääkärit varoitteli että raskaana ollessa selkä tulee olemaan kovilla joten se voi kipeytyä herkästi uudestaan. Tähän asti olen pärjännyt hyvin mutta nyt alkaa se samainen viiltävä tunne tuntumaan selän ja jalkojen alueella. Pahimmillaan homma on sitä ettei saa kenkiä jalkaan ja sängystä nouseminen on toella hankalaa...

VL huomasin että sullakin synnärinä kys, oletko Kuopiosta? missä neuvolassa käyt, itse olen keskustanneuvolan asiakas ja siellä ainakin on otettu selkävaivat ihan tosissaan.

vaatteiden pesusta
Mulla on ollut vauvan vaatteiden pesussa periaatteena että pesen kaikki vaatteet jotka ovat suorassa kosketuksessa vauvan paljaaseen ihoon, toppavaatteet jätän ihan lämmön pitävyyden takia pesemättä

-Hanne- 30+5
 
Ja taas se on sitten uus viikko aluillaan. Nää maanantait on yleensä ihan hirveitä, mutta tänään on onneksi töissäkin lyhyempi päivä kun jo kahdelta "joudun" lähtemään neuvolaan lääkärikäynnille. Mulla on ollut nyt niin kurja olo (paha olo, väsyttää, ahdistaa ja oksettaa) että taidan pyytää lääkäriltä vähän sairaslomaa. Se voi olla tää kuumuus mikä tätä yleistä huonoa oloa aiheuttaa, toivottavasti ainakin ettei ole mitään perustavan laatusta vikaa sit kuitenkaan.

Viikonloppu meni tosi hyvin vaikka vähän epäilin et miten jaksan esikoisen kanssa tän väsymyksen keskellä. Mieshän siis oli siellä agilityleirillään ja minä kotona. No perjantaina me mentiin pojun kanssa saunaan (oli aika uus kokemus sille kun ei olla kotona ikinä oltu saunassa, vauvauinnin jälkeen vaan vähän uimahallin saunassa käyty lämmittelemässä). Raijasin pojalle kylpyammeen sinne ylälauteelle, sit miedot lämmöt päälle ja eikun plutaamaan. Kummallakin oli hauskaa ja sit kun poika oli mennyt nukkumaan niin kävin itse veilä kunnon löylyissä.

Lauantaikin oli täynnä ohjelmaa ja eilinen oltiinkin sitten mun vanhemmilla käymässä. Pakko oli siinä päivällä pyytää että äiti kattoo pojan perään niin että mä pääsin vähän niiden sänkyyn huilaamaan, heikotti vaan niin kamalasti.

Meillä ei ole vauvantavaroita vielä hankittu juur ollenkaan. Turvakaukalon hankin jo jokin aika sitten kun kaveri myi edullisesti. Esikoisella oli sellanen älyvanha versio, tää nykyinen on sellanen telakalla varustettu, merkkiä en muista.

Onnea H-a-n-n-e uudesta kodista! Pääsette vielä muutamaankin noin nopeesti. Tosi ihanaa! Meillä muutto menee syyskuun loppupuolelle kun meillä on vähän tehtävä remonttiakin ennen muuttoa. Niin ihana on kuitenkin päästä sinne uuteen kotiin tuolta ahtaasta luukusta että sitä kyllä niiiin innolla odottaa. Melkein yhtä kovasti kun tätä uuden tulokkaan syntymää. =)

Meilläkin pestään (sitten kun keretään) noista vauvan vaatteista vaan ne mitkä on ihokontaktissa. Eli ne päälivaatteet jätän pesemättä. Mähän en sitä uutta äitiyspakkausta ottanutkaan kun mulla esim niitä toppahaalareita on ainakin kaks joista toinen ihan käyttämätön, mutta ne on siististi säilöttynä meillä varastossa joten katon sitten esille otettaessa vaan että ovat siistit ja laitan kaappiin. Muut vaatteet kyllä pesen ennen käyttöä vaikka ne tietty olen puhtaana aikoinaan säilöön pakannutkin.

Toisaalta en haluis että tää auringonpaiste tästä yhtään hellittäis kun rakastan lämpöä ja aurinkoa, mutta kyllä tää olo alkaa tosiaan olemaan niin tukala, että muutaman pilvinen viileämpi päivä olis jo ihan tervetulleita, kunhan sit vaan ei ala mikään parin kuukauden syyssadekausi! :kieh:

Nyt ehkä hetki tehtävä töitä, vaikka vähän on sellanen olo että vois vaikka lähteekkin kotiin lepäämäänkin. No ehkä jaksan ainakin tän päivän. Tietääkö joku kuinka monta päivää voi olla sairaslomalla ennen kun tippuu sille Kelan päivärahalle?

Hokkis ja asukki 29+1 (kai =) )
 
hyvää alkuviikkoa :D

Tuosta synnytyksensä kuvittelusta. En osannut kuvitella sitä esikoisen kohdalla ja en osaa sitä tehdä nytkään. Jokainen synnytys kun on niin erilainen samallakin synnyttäjällä. En todellakaan osaa kuvitella onko synnytys miten nopea tai hidas, miten nopea on ponnistus vaihe...käynnistyykö sponttaanisti vai joudutaanko taas käynnistämään ja jos käynnistyy luonnollisesti niin koenko kivut miten kovana verrattuna käynnistettyihin supistuksiin ja kaipaankohan sitten miten jykevää kivunlievitystä =)

Täällä on kyllä taas niin hyörinä yö takana..liitokset poksuu ja pamahtelee...kipiää tekee.

Miehellä alkoi koulutksen kartoitus jakso tänään...toivotaan että pääsisi sinne kouluun, saisi hän jo viimein muutakin tekemistä. Häntä ainakin jännitti hirveästi lähteä aamulla.

Meinasi mennä järki eilen niiden Derin pusaamisten kanssa...aivan järjetöntä ja se teki niin kipeää tuolla alhaalla...en liioittele ollenkaan kun sanon ajatelleeni ratkeavani pian persuuksistani kahtia :/

Mutta nyt pitää ottaa imuri kauniiseen käteen ja alkaa laittaa kotia taas kodin näköiseksi..eiköhän tässä olla rötväilty kodinhoidon kera ihan tarpeeksi kauan.

Ajattelin myös tehdä toiminta suunnitelman seuraavalle neljälle viikolle. Joka viikolle on pari tärkeintä hommaa, mitkä pitää olla aina sunnuntaihin mennessä valmiit. Siten ei kasaannu yhdelle kertaa liikaa hommaa ja jaksaa paremmin tehdäkkin.

Joo, olen taulukoiden orja :D

Mutta nyt se imuri..

paapelo+poju+Deri 32+2
 
Moikkelis!

Hanne: onnea uudesta asunnosta!

Hokkis: meillä maksavat palkkaa 60 pv, sitten putoaa kelan rahoille.

KAukalosta: me ostettiin Britax baby safe plus, telakalla joka tulee turvavöillä kiinni. Olisin halunnu isofix kiinnikkeillä mutta se olis maksanu tosi paljon. Mun mielestä autoliiton testeissä noi isofix-kiinnikkeiset on saannu vähän parempia arvioita. Ja kaukalo kannattaa musta hankkia vaikka ei olis omaa autoa, saa sitten vauvan turvallisesti mukaan jos kulkee jonkun toisen autolla.

Nöpötin: kyselit joskus kivunlievityksestä sektion jälkeen. Musta OYS:ssa laitetaan kestoepiduraalipuudutus, jota pidetään 1-2 vrk. Se ei vie jalkoja kokonaan "alta" eli vessaan pääsee mutta pitää kivuttomana. Varmaan kertovat sulle kivunlievityksestä ennen leikkausta.

Omaa napaa ei ihmeitä. Välillä on hyviä päiviä ja olo on kohtuu hyvä, kivut siedettävät. Ja välillä tuntuu särkevän heti aamusta asti. Yöt on ollu aika huonoja kun on ollu niin kuuma. Viime yönä oli hyvä nukkua 4 jälkeen kun ilma viileni.

Nyt pojan kanssa kouluvaateostoksille

Peppi ja 30+6
 
h-a-n-n-e: Onnittelut asuntokaupoista! Oon kyllä aika kade tuosta, että pääsee ehti muuttamaan eikä tarvi tehdä remppaa. Meillä kun on ihan järjetön työmaa tuossa vielä jäljellä. Täytyy sitten vaan luottaa siihen, että saadaan kämppä suht kuntoon ennen vauvan syntymää. Sovittiin kyllä miehen kanssa että toiste ei moiseen projektiin ryhdytä! Vaikka uskon kyllä että lopputulos korvaa tämän vaivannäön:)

Mulla alkaa huomenna synnytyspelkoisten Nyytti-ryhmä,sitä on kerran viikossa 6 viikon ajan. Toivottavasti se on hyödyllinen.
 

Yhteistyössä