*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

http://www.aijaa.com/v.php?i=4634169.jpg

siinä on mun vatsapallo :LOL:

http://www.aijaa.com/v.php?i=4634170.jpg

siinä toinen kuva...

muoks* vielä.. Hemmetti, mulla on tullut noita ihme yöheräämisiä kans, viimeyönä pomppasin kolmen aikaan ihan pirteänä ylös.. ihan ihme hommaa, eikä saa nukuttua kunnolla. :)

 
Hei!
Me ostimme käytettynä Brion turvakaukalon, jossa on isofix-telakka. Olin jo vähän sopinut naapurimme kanssa, että ostamme heidän vanhan kaukalon, mutta tämä maksoi vain 20e enemmän ja siinä on tuo telakka. Niin monet ovat kehuneet, että on niin helppoa, kun ei tarvitse pelata sen turvavyön kanssa, että kun bongasin tuon ilmoituksen netistä, kävimme hakemassa sen. Se sijaitsikin tässä ihan lähellä. On siisti, käytön jälkiä ei näy ollenkaan. Se tuntuu mielestäni ihan suht kevyeltä ja mukavalta kantaa, näin tyhjänä nyt ainaskin :p Punnitsin sen kun myola kyselit ja se painaa 3,8 kg

Mulla on mieli ollut jotenkin aika pohjamudissa muutaman päivän mutta nyt on alkanut kirkastua =)
Aloitin eilen pesemään vauvan vaatteita. Ihanaa saada ne kohta kaappiin odottamaan käyttäjää :heart:

Mukavaa lauantaita kaikille :flower:
 
myola: sulla onkin varsin sievä pieni masu:)

Täytyykin muuten nyt alkaa loppua kohden kuvaamaan tätä omaa. Aluksi kuvattiin mutta kun se ei ennen puoliväliä kasvanut niin kyllästyttiin.

Mitenköhän muuten turvakaukalon kanssa kun meille ei ole autoa? Tarvii sitä varmaan silti joskus? Täytynee hommata ehkä sellainen, jonka saa kiinni meidän vaunuihin.

Toivottavasti saan siihen Kelaan jotain tolkkua. Onhan se hullua että mun päätöksessa lukee ettei tulot ole nousseet 20% vaikka samassa paperissa olevien lukujen mukaan, joita ovat päätelmässään käyttäneet, ovat kyllä. Blaah... Ei ymmärrä näitä tukiaisia:) Onneksi tää on ainut kerta pitkään pitkään aikaan kun moisten tehojen kanssa täytyy asioida!
 
Aurinkoisia huomenia B)

Turvakaukaloista: Meillä ei ole telakointisysteemiä hankittuna Maxi Cosin kaukaloon, ajateltiin että tulee niin kalliiksi jos kuitenkin sen isofix-systeemin etu liittyy vain helppokäyttöisyyteen, eikä turvallisuuteen. Eli ihan turvavöillä laitetaan kaukalo kiinni.

Yöunista: Katkonaisiksi ovat nukkumiset täälläkin menneet, viime yönä sentään nukuin heräämättä aamukuuteen, mikä on jo aikamoinen ennätys. Elimistö kai totuttautuu tulevaan rytmiin...

Pinkkimieli: Myös entisenä koulukiusattuna tiedän, että luokkakokous voi jännittää...Oma kokemus kokouksesta on viiden vuoden takaa ja se meni ihan hyvin, tosin ne pahimmat tapaukset loistivat poissaolollaan. Muuten varsinkin luokan pojat, joiden luulin aina inhonneen minua, käyttäytyivät tosi asiallisesti - ehkä sitä kuitenkin jotain kasvamista tapahtuu niiden kouluvuosien jälkeen...Tsemppiä matkaan!

Tänään viikot täynnä :) Apollo + Töppönen tasan rv 28 :heart:
 
myola:

Voi herttinen miten sievän kokoinen massu..oon kade...tunnen itseni rantapalloksi omani kanssa :whistle:

Pinkkis:

Toivottavasti menee tapaaminen hyvin. Uskoisin kaikkien tai ainakin suuren osan kasvaneen sitten teinivuosien ja kuten jo mainittiin, niin ne pahimmat tapaukset usein loistaa poissaolollaan...häpeä vai mikä, mutta silti. =)

Heh..yritin juu kuvata tätä meidän vilperttiä ja heti kun otin kameran käteen, niin jo loppui...piti kokoajan pyöritellä mahaa tai taputella ja vähän tökkiä. Sitten kun lopetin 5min jälkeen niin johan alkoi ja kamerasta loppui akku...tyypillistä :LOL:

Ja sitten tulee ällöä:

Tuossa veskissä vieraillessani ja siellä puhistuani tuli taas ilmiö...pyyhkiessä paperiin tarttui limaa...pitkää ja venyvää...luoja sentään näitä ruumiin toimintoja... :/
Siinä sitten kirosin itsekseni alapäälleni, että kuule pysyhän nyt kasassa vielä edes sen 4vk, sitten saa alkaa hissukseen valuttamaan moisia eritteitä :LOL:

Mikä siinä onkin, että loppuraskaudessa huomio ei enään niinkään keskity massuun vaan huomio alkaa kiinnittyä enemmän ja enemmän siihen mitä tuolta väärästä päästä noruu ja millaisessa muodossa jätteet ulostautuvat :x :LOL:

Onneksi on tämä palsta, mies varmaan vihertäisi näistä jutuista ennenkuin ehtisin edes alkaa :D

paapelo+poju+Deri 32+0
 
Muuten, yksi ja varmaan tyhmäkin kysymys. Meinaatteko käyttöönottopestä myös sen äitiyspakkauksen toppahaalarin myssyineen ja tumppuineenkin? Kun ajattelin ensin, etten sitä pesisi, mut mites te?

paapelo, kuulostaa ihan ovislimalta :LOL: :LOL:
 
Hope:

En aio pukua pestä, mutta myssyn varmaankin pesen, on sitten mukavampi päässä..hiukan pehmenee.

Ja joo..todella muistuttaa ovislimoja, ainoastaan erona, ettei omat ovislimani olleet sakeita, vaan kirkkaita...

Sanokaa toki jos tahdotte tietää lisää eritteistäni...nyt loppui taas nämä :LOL:
 
Helloota!
Turvakaukaloista sen verran, että vaunuja ostaessamme testasimme liikkeessä noita kaukaloita, ja joskus kauan sitten netistä kattelin että haluan joko sen Brion kaukalon taikka justiinsa sen Gracon logico s:n...
Ja tuota Brion kaukaloa oli huomattavasti helpompi kantaa ja se tuntui muutenkin paremmalta, joten siihen silloin päädyimme. Siinä on oikein semmonen oma "kolo" kehitetty että voi helposti kantaa tossa käsivarsilla.
Mutta nyt jatkamaan pientä siivousta ja laittamaan ruoka uuniin =)
Palaillaan, Pikkumyyh ja masuvaavi 32+1 :heart: :heart: :heart:
 
paapelo :LOL: sun limajuttuja!

myola tosiaankin ihanan pieni ja sievä massu sulla. Mä oon aina vaan enemmän huolissani tästä mun jättivatsasta, että onkohan siellä jättivauva vai miksi ihmeessä tää on niin valtava :eek: Roikkuu kun mikäkin vielä kamalan alhaalla. Joku sanoikin että se on jo laskeutunu. paapelon tavoin toivon että tää nyt vielä vähän aikaa kestäis masussa..

Turvakaukaloista meillä on esikoisen Maxi Cosin kaukalo, painaa 3,25kg speksien mukaan. Ollu tosi näppärä meidän Quinny-rattaiden kanssa.

Hope mä en pessy sitä toppahaalaria. Meillä se meni esikoiselle vasta talvella, kun synty keväällä (huhtikuussa), että nyt en varmaan voi sitä tän toisen kanssa heti käyttää. No, siellä rattaiden makuupussissa varmaan riittääkin tollanen kevyempi haalari, kun ei tota pakkasta kovin täällä etelässä ole kuitenkaan.

Jaahas, mummi huutelee syömään eli jatkanpa paremmalla ajalla :)
 
Joo nää jutut alkaa meneen vähän, hmm, miten sen nyt sanoisin, henkilökohtaisuuksiin :D

Mutta tuosta MB:n mainitsemasta massun roikkumisesta tuli mieleen.
Itse olen myös huomannut, että massu on alkanut roikkua tai painua siis alaspäin...lääkärihän silloin käydessäni tarkastamassa paikat mainitsi että vauva olisi laskeutunut ja nyt se sf-mitta oli pienempikin, tosin mittaajasta johtuen, mutta silti...eli joko vauva pyrkii ajoissa lähtökuippiin, tai liitokseni eivät enään kestä mahan painoa :D
Jomminkummin, olen onnellinen, ettei kylkiin koske, se oli helvetillistä esikoista odottaessa.
 
Huhhuh! Sainpas auton puunattua ja nyt oon ihan poikki.. Ihanaa kun ulkona on niin lämmintä!

Tuosta turvakaukalosta vielä, että ehdottomasti se pitää olla se jalustallinen, katoin jotain oisko se brion ollut,että sitä oli tosiaan kans helpompi kantaa, mutta se näytti tosi pieneltä verrattuna gracoon.. mutta en tiiä sitte näyttikö tosiaan vaan :D

Tuosta masukuvasta, oon saanut kuulla paljonki nyt että on pieni vatsa.. mutta pojuki on koko ajan ollut viikon isompi ja lapsivettäkin on paljon, en tiiä sitte :) kohta varmaan tulee kauhee kasvupyrähdys... Joo en pärjää paapelolle, ihana masu sulla!

Mikäs Hope2009:n mieltä on vaivannut? jos saa kysellä... Itellä on ollut koko raskauden ajan ihmeellisiä hermostumiskohtauksia pienistä asioista ja oon ollut jotenki epäluuloinen ja vainoharhainen ihme asioissa..

Nyt taidan kohta läksiä taas ulos, auringonottoon!

Heip taas joksikin aikaa!
 
myolalla ihanan pitkän mallinen masu =) Omani on tällä hetkellä vaan pallo. Paapelon masu on enemmän tollanen torbedo mielestäni :D

paulah meilläkään ei ole omaa autoa, mut ostettiin silti turvakaukalo. Jos yhtään meinaa autolla missään liikkua, edes kyydissä kaupalle vauvan kanssa, niin tarvii kuitenkin kaukalo olla. Ja ajattelin, et jos tässä mahdollisesti vielä jossain vaiheessa sit toinen vauva saadaan niin edeullisemmaksi tulee hommata oma kaukalo kuin vuokrata esim. Mannerheimin Lastensuojelu Liitolta ( heillä muistaakseni 7e/kk ja aluksi 20e pantti joka palautetaan kaukalon palauttaessa ). Mein kaukalo siis maksoi 69e VAUVA POPissa ja laskettiin, et muksu käyttää sitä n. 10kk, eli sama se on ostaa oma vaikka meniskin vaan tällä yhdellä lapsella.

Nyt tarvii painua suihkuun, jotta saan itestäni ihmisen näköisen iltaa varten. Ja kiitti teille tsempityksistä. Toivottavasti en palaa itku kurkussa kotia.

pinkkimieli ja pallopää
 
Uhhuh, tuli taas tässä helteessä muutama tunti pyörittyä kaupungilla ja käytiin siinä sitten biljardia pelaamassa (tarkoitus oli käydä pelaamassa minigolfia, mutta oli niin paljon väkeä, että eiii...). Nyt on jalat niiiiin tuusan nuuskana (turvoksissa ja kipeät), samoin kuin selkä, että EEEIIII... Yhyy, jos tää on tätä loppuaika, että missään ei voi enää kävellä ja mennä ilman hirveitä kipuja, niin :kieh: Eikö riitä, että yöt on jo katkonaisia ja hankalia...

Turvakaukalosta: Myö ostettiin Britaxin Babysafe plus kaukalo. Asutaan 10 km keskustan ulkopuolella, niin tulee aika paljon käytettyä autoa ja sen takia ajateltiin, että ostetaan hyvä, uusi kaukalo. Toisena vaihtoehtona meillä oli juurikin tuo Maxi Cosin kaukalo, mutta saatiin parempi tarjous tuosta Britaxista niin ostettiin se. Jalusta myös.

Mielialoista: tuli vain tässä mieleen, että itsellä oli jossain vaiheessa hankalaa henkistä tasapainottelua sen kanssa, että tosiaan ei enää pinna kestäkään niin pitkään ja tuli aivan käsittämättömiä mielialan hetkahduksia suuntaan tai toiseen. Vaikka mies hyvin ymmärsi (ja ymmärtää toki edelleen), niin itse en hyväksynyt omia tunteenpurkauksia. Nyt onneks jo pystyy hieman kontrolloimaan taas (eli laskemaan tarvittaessa kymmeneen), kun nyt ymmärtää itekin, että hormoonit ne siellä tekee temppujaan... Aina ei toki onnistu ollenkaan (esim toissayönä itkin kuin pikkulapsi sitä, kun oli niin älyttömän kuuma, eli väsyneenä on asia ihan erikseen :) )...

Nyt tekemään ruokaa, myöhemmin lisää...
 
Heippa!
Ihania masukuvia olette laittaneet, on mukavaa että niissä on vaihtelua ja kokoeroja :D Omani päivitän taas joku päivä.

KUUMA on, oltiin rannalla 4 tuntia ja nyt ei millään meinaa tämä kuumotus helpottaa :whistle: Makoilin selälläni jalat koukussa n. 20min, johan oli hankalaa sen jälkeen päästä ylös kun lonkkiin sattui niin ankarasti.

Turvakaukalosta : meillä on Graco Logico S telakalla. Mies halusi tollaisen, mitä ei tarvi joka kerta autossa turvavöillä vyöttää kiinni.

nöpötin ja pikkuinen 30+5 :heart:
 
Nyt tulee vaan sekopäistä vouhotusta :LOL:

ÄÄÄÄÄK...aika loppuu kesken!!!!!!!!!
Tuossa juuri siis ihan ajatuksella ajateltuna ymmärsin, että oikeastaan jos tahtoo järkevä olla, niin kaikkien perus systeemien pitää olla laitettuna valmiiksi 4vk päästä..vastahan minä aloitin ja loppua ei näy :headwall: :eek: :eek:
APUVA...

huhhuuh...hengitä nenästä sisäääään jaaa suusta uloooosss.... :D

No joo...jos sitä alkaisi ensiviikolla miettimään tarkempaa aikataulua...hetkittäiset sekoilu kohtaukset sikseen.

Mutta vaatii kyllä kieltämättä enemmän organisointia tämä kodin valmistelu vauvaa varten kun on jo tuommoinen rasavilli energia pakkaus pörräämässä...ei niin vain hetken himosta aletakkaan puuhaamaan siivouksen parissa, jos toinen häärää hereillä :D
 
Hohhoh. Tulimme juuri miehen vanhemmilta, tuli siellä vietettyä koko päivä.
Söin tuossa äsken pari porkkanaa ja masussa alkoi kauhea metakka =) tais olla hyvää, tai sitten vaavi ei tykännyt alkuunkaan =)

Onko teitille muuten neuvolassa puhuttu tuosta sikainfluenssa-rokotteesta? kun mulle viimeks sijainen sanoi neukkarissa että ne pistetään nyt kaikille raskaana oleville??
No sen näkee sitten torstaina, kun mulla on seuraava neuvola.
Jos kävis syömässä jotakin ja laittais saunan päälle ja odottelis miestä lenkiltä =)
Ei tässä kai nyt kummempia, kuhan kirjottelin kun oli tylsää...
Pikkumyyh ja masuasukki 32+1 :heart: :heart: :heart:
 
pikkumyyh ei mulle ainakaan oo puhuttu mitään sikainfluenssasta neuvolassa. Näinköhän ne saa koko rokotetta markkinoille ennen kuin me synnytetään... tuolla sikainfluenssa.fi-sivuilla oli näin:
>>>Kun kliiniset kokeet on saatu suoritettua syyskuun aikana ja rokotteet hyväksyttyä, aloittavat ensimmäiset maat laajamittaiset rokotusohjelmat.<<<
Mitkä sitten ovat nuo ensimmäiset maat niin saas nähdä.
 
Hengissä selvisin luokkakokouksesta :D Paikalle ei vaivautunut onneksi niitä ihmisiä ketä pelkäsin. Tuli syötyä siinä (siis Coyotessa) sit iso hampurilais ateria ja vielä kunnollinen suklaapirtelö jälkiruoaksi, niin nyt on vieläkin ihan hirvee ähky. Toivottavasti ei tuo pirtelö ja hamppari vaikuta enää aamun paasto sokereihin, koska sit te saatte taas hirveettömän valitus tekstin luettavaksenne. Mulla siis alkaa huomenna taas 4 päivän sokrujen mittaus putki ja torstaina on edessä äippäpoli käynti, eli pääsen näkeen mein Pallopään :heart:
Vaikka tänä vuonna tuo luokkis menikin ihan hyvin, niin tiesi ihmiset kertoa, et paikalla oli edellis vuonna ollut juurikin ne ihmiset joihin en halua törmätä. Eli yläasteen päättymisestä kun on nyt kulunut 8vuotta, niin seuraavan kerran ehkä vaivaudun paikalle 5vuoden kuluttua, sillä mulla ei ole mikään hinku nähdä niitä ihmisiä enää. Jotenkin en vaan osaa olla niiden ihmisten seurassa ja koen itseni heti siksi samaksi teiniksi mikä olin silloin ja en viihdy lainkaan siinä roolissa. Teininä en todellakaan tiennyt kuka olen ja minulla on ilmeisesti vieläkin jonkinlainen identiteettikriisi meneillään. Saattaa tietty johtua tulevasta äitiydestä tuo kriisi, sillä nyt olen vielä ei oikein kenenkään maalla mielestäni. Selitämpä siis hieman mietteitäni: onhan minulla ammatti, mut en ole töissä ja en ole kuitenkaan aivan vielä äitikään, niin ihmiset lokeroivat minut vaan ryhmään työtön, mitä vuorostaan olen nyt omasta tahdostani, jotten tekisi mitenkään hallaa lapselleni, niinkuin luulen tehneeni edellisessä raskaudessa hengittelemällä maalihöyryjä rakennustyömaalla ilman riittäviä hengityssuojaimia. Siis jos minun täytyy olla joku, niin olen nyt juuri työtön tuleva äitiyslomalainen. Mutta entisten luokkakavereiden silmin en ole lainkaan menestynyt elämässäni.
Onpa mulla taas ongelmat. Taidan painua petiin.

pinkkimieli ja pallopää 28+1
 
Hyvää huomenta ja hyvää sunnuntaita!

Pinkkis:

Mukava kuulla, että luokkis meni sujuvasti ja ilman niitä pelkäämiäsi henkilöitä.
Minä olen noin ammatillisesti hiukan saman tyyppisessä tilanteessa nyt äitinä.
Jouduin työttömäksi juuri edellisenä kuuna ennen kuin tein pojasta raskaustestin. Ystävät kauhistelivat meidän surkeaa tilannetta ja tulipa abortti kehoitustakin :eek: No mielestäni meillä meni ihan hyvin, raha ei ole koskaan ratkaissut minun elämässä, ei lapsuudessa eikä näin aikuisenakaan. Sillä pärjätään mitä saadaan.

Heti pojan synnyttyä alkoi ihmisiltä tulla kyselyä milloin palaan töihin vai olenko ajatellut koulua...kun sanoin tahtovani olla kotona lapseni kanssa niin kauan kuin minusta hyvälle tuntuu, niin sain vastaan vaisuja Jaha+nyökyttely vastauksia :/

Eli voin sanoa, etten ole ammatillisesti ehkä menestynyt elämässä, en ole varakas ja jotkut saattaisivat kutsua tukiaistenhyväksikäyttäjäksi. Mutta tiedän ainakin itse olevani onnellinen juuri tässä tilanteessa ja nautin itse tästä suuresti. Tilanteemme on taloudellisesti sen verran vakaa, että voin myös tätä toteuttaa. Ja on minulla tulevaisuuden suunnitelma jonka aion toteuttaa ehdottomasti. Aion opiskella kätilöksi kunhan nuorimmainen on 3v...siihen saakka olen työtön kotiäiti :D

Rokotuksesta:

Minulle ei ole puhuttu sanallakaan missään vaiheessa koko pöpöstä ja tuokkopa puhutaankaan. Saattavat sitten vauvan synnyttyä ottaa puheeksi, veikkaisin.

ON:
Luoja että oli lonkat, nivuset ym. jumissa ja kipeät aamulla. Kun nousin niin meinasin kyyneeleen tirauttaa silkasta kivusta...ei voinut istua...kamalaa :(
Mutta nyt on jo hyvä.

Tuossa pitäisi mennä puoliltapäivin äidin luokse...siskon rippijuhlat ovat tänään. Mies menee kirkkoon kuvaamaan, minä ja poika menemme äitiäni auttamaan tarjottavien kanssa. Viimeksi kun olin minusta seuraavan siskoni rippijuhlissa poikaa odottaessa, meinasin A) pyörtyä B ) oksentaa..oli niin kauhea tungos ja olin vasta rv20 silloin ja maha erottui juuri ja juuri...nyt tämän pallon kanssa ja poika juoksemassa karkuun...NEVER!! :D

Mutta nyt menen tekemään parhaani tälle variksen pelättimen kaksoisolentoa muistuttavalle naamavärkille..ehkä saan ihmeen aikaan :LOL:

paapelo+poju+Deri 32+1
 
Ihania masukuvia olette laittaneet! Pitäisi taas omastakin napsaista kuva...

Täällä pesänrakennusvietti on huipussaan!! Maalasin vanhaa pinnasänkyä, ostin vaunut, suunnittelen vauvan huoneen sisustusta... Ja samalla tuskastun viikkoihini, joita on ollut jo ikuisuuden 20 + jotakin!! Voi kun tää odotus menis jo eteenpäin, en malta odottaa tulevaa. =)

Moni kirjoitteli, että hermot on kireellä jatkuvasti. Sen vuoksi olenkin ihan ihmeissäni omasta mielialastani, joka ei voisi olla seesteisempi! En hermostu mistään ja otan muutenkin rennosti. Normaalisti en ole tosiaankaan tällainen, joten miehenkin mielestä raskaus sopii mulle. :D Nytkin meillä on tupa täynnä krapulaisia miehiä eilisten kekkereiden jäljiltä, niin mua vaan naurattaa miesten touhut. Taitaa olla outoa...

Kelan paprujen kanssa tuskailen, tuntuu hankalalta täyttää niitä kun saan ekoilta kuukausilta palkkaa ja palaan välillä töihin kesken vanhempainrahakauden. En oikein tiedä mitä mihinkin pitäisi kirjoittaa. Ottaakohan ne sieltä yhteyttä, jos on jotain epäselvää? Toivottavasti.

heketsi + poikavaavi 28+3 (tuntuu että etenee niin hitaasti!)
 
Heketsi: Kelan papruista. Meillä olis kanssa ollut tosi hankala hoitaa koko paperisotaa oikein kerralla. Tein sitten lopulta niin, että hain itselleni koko ajalle tukea ja laitetaan nyt miehen kanssa sitten korjaavat hakemukset menemään. Noitahan voi muuttaa, pääasia että saa asian ajoissa vireille. Eli me ollaan sinne nyt laittamassa ensinnäkin se miehen 18 arkipäivän isyysloma, sitten meidän 3kk kestävä puolitettu vanhampainvapaa ja loput vapaasta siirretäänkin sitten miehen nimiin, mulle jää tämä alkuosa.
Onhan noissa homma, saa haalia palkkatodistusta ja uutta sopparia kevään työaikajärjestelyistä.
Mutta kannattaa käydä ehkä kelan tiskillä kyselemässä jos mietityttää.

Luokkakokous: hyvä että lopulta sujui mukavasti:) Meillä ei ole ollut, mikä on vähän sääli. En ole pitänyt kehenkään sieltä yhteyttä enää enkä tiedä kuulumisia. Yläaste päättyi mulla jo vuonna 96, tähän mennessä on varmasti tapahtunut vaikka mitä.

Täällä on vauvan tuloon liittyvät järjestelyt täysin levällään. Tähän siis syynä että meidän uuden kämpän remppa on pahasti kesken. Kyllä me nyt sitten vaan hommataan sinne apua, maksoi mitä maksoi! Oon sanonut miehelle että haluan päästä muuttamaan syyskuun puolessa välissä jotta saadaan paikat vielä valmiiksi vauvaa varten. Sitten täytyy tehdä visiitti vaikka Stockan lastenosastolle ja haalia tarvittavat:) Tällä hetkellä on vasta vaunut ja jonkin verran vaatetta.
 
Voi hurja: mun mahan ympärys on jo 105cm :ashamed: ...onkohan meille kuitenkin tulossa joku jättivauva :eek: ...vai onko tuo mahan koko mitenkään verrannollinen vauvan kokoon?

Kiva Pinkkimieli, että luokkakokous meni hyvin =)

Possulentsu rokotus ei käsittääkseni ehdi edes markkinoille tulla ennen kun me jo poksutaan...

Ihania massuja kaikilla kuvan laittaneilla :heart:

Toppahaalarin pesemisestä joku kysyi: ei kannata pestä- menettää lämpöään kuitenkin pesu pesulta ja päällysvaatehan tuo on eli ei ole juurikaan suorassa ihokontaktissa vauvaan. Tai tämä on mun mielipide asiaan ja itse en siis aio pestä :)

hugis ja papu 30+2
 

Yhteistyössä