*Lokakuiset Pallomahat Elokuussa 2009* *Ensimmäinen vauva on jo syntynyt!*

Kummeista: Sitten pyydetään kun ipana on syntynyt. Ei oo hajuakaan että ketä pyytäs.

Mutilainen: Tosiaan, mitä söit aamupalaksi, poikkesiko jollain tapaa normaalista? Mulla itselläni ei kärsi syödä maitotuotteita tai kahvia aamulla, muuten pompsahtaa arvot. Mutta ei yksittäinen korkea arvo ole millään mallia "vaaralllista". Mä söin eilen iltapalalla lättyjä kermavaahdolla ja mansikkahillolla 3kpl. Ja arvatkaas mitä, paastoarvo aamulla oli 4.6!! Ja kun ruisleipää syönyt samalla inskalla, samanlaisilla päiväruuilla niin ollut lähempänä kutosta. Ei mitään järkee..

Yhdellä toisella palstalla, jossa kirjottelen, oli erään vauva kuollut rv29:llä kohtuun nyt tän viikon alussa. Tuli mielettömän paha olo ja ahdistus.. Kun ajattelee, että itse on melkolailla samoilla viikoilla ja vieläkin voi ihan mitä vaan tapahtua :'(

Katiia + sintti 30+3
 
Kylläpä on elämä kiireellistä (näin kotiäitinä). Hyvä, kun on ehtinyt koneen ääreen istahtaa tässä viime aikoina.

Kävin tuossa ti neuvolassa ja hemppari oli aikas hälyttävän matalalla (99). Paniikissa popsinut tässä sitten rautaa. Neukkatäti viel kysyi, että haluanko, että mittaa. Jos en ois halunnut, niin ei ois matala hemppa paljastunut...hui. Toinen aikas outo juttu oli, että samainen tätskäimmeinen muutti mun laskettua aikaa 18.10! Kyllä ihmettelin, kun äippäpolilla sanottiin, ettei sitä muuteta, ja nyt sitten yhtäkkiä muutettiinkin. No onneks huomenna on äippäpoli, niin saan toivottavasti siihenkin asiaan selkoa.

Joku pohdiskeli noita verensokereita. Mulle sanottiin diabetespolilla että esim. salaattiateria nostaa enemmän sokereita kuin esim. pihviateria...kun ihmettelin asiaa. Aina pitäis muitaa syödä kuituja, jotka tasaavat ja vaikuttavat pitkästi sokereihin. Pompsahdukset ovat tavallisia aamupäivisin (elimistö heräilee). Mä pistän aamiaiselle 3xenemmän insuliinia kuin millään muulla aterialla (ja silti tuppaavat olemaan korkeita). Niin ja herkut kannattaa syödä just aterioiden yhteydessä...niin ei tuu niin suuria piikkejä. Mä oon tottunut, että syön aina jonkin jälkkärin...niin pysyy tuo makeanhimo jossain kuosissa.

Me odotellaan jo kovasti vauvan syntymää. Me ei olla laitettu vielä mitään valmiiksi. Mutta hoitopöytä on kiinni seinässä edelliseltä...vaipat ehtii ostaa kun on syntynyt, niin tiedetään mitä kokoa ostetaan (joskus käynyt niin, kun on ostettu valmiiksi 2-4kg...niin ei ookaan mahtunut vauvalle)...muutaman vaatteen aion pestä saikkukassiin joskus vkon 36 jälkeen...ja meidän vaavi nukkuu aluksi perhepedissä/kärreissä (jotka meillä on vain sisäkäytössä olleet...retrot).

Sikalensu ahdistaa kanssa mun mieltä. Oon päättänyt, että en lähde minnekkään pienen vauvan kanssa. Yhden infektion saaneen vauvan äitinä ei varmaankaan yhtään liioiteltua. Oli nimittäin niin paha infektio, että vauva meinasi kuolla...vietti henkihieverissä elämäsnä ensimmäiset 7vkoa (vaikka siis syntyi täysaikaisena). Ei ollut kivaa, kun ei saanut vauvaan koskea, kun makasi vaan letkujen keskellä keskoskammiossa. Hoitajat vaan sanoivat, että parempi kun ei koske...vauva on iholtaankin niin kipeä. Vieläkin menee kylmät väreet kun muistelee. Tänä päivänä ukkeli on 5v.

Nyt laittamaan iltapalaa

Mamma Muu+nuppu (siis ultrassa näkyi tyttö) 29+5/30+6?????
 
Katiia Suuri Käsityölehdestä löysin u:n muotoisen imetystyynyn ohjeen. Numero oli 3/01. Vaikka kysyitkin kyllä että onko netissä... Tai sitten piirrät vaan summassa u:n muotoisen kaavan ja teet sen samallalailla kun sen puolikuun muotoisenkin.

Äitin hyviä vinkkejä taas tältä päivältä: kun jalkani olivat turvoksissa, kun äippä oli meillä käymässä, sanoi että "sun täytyy juoda vähemmän vettä!" Heh. Sehän varmaan kannattaiskin. Tänään ollu vielä niin kuuma päivä, että vaikka juonkin vettä varmaan ihan riittävästi, niin tuli ihan törkeen huono olo tossa joku aika sitten.

Päivällä kun kävin kaupoilla, niin siellä oli joku vauva joka itki, niin kamala potkiminen alkoi mahassa :) Oon huomannut sen aikaisemminkin.

Heketsi Me ostettiin prismasta sellanen missä on kova pohja ja se on vähän järeämpi kuin jotkut mallit. Kun laitetaan se pesukoneen päälle, ja sit sen voi laittaa myös pinnasängyn päälle ihan semmoisenaan. Pesukoneen päällä sitä me varmaan vaan käytetään.

pinkkimieli Sama homma meidän talossa, tuntuu että naapurit on alkaneet mekastamaan entistä myöhempään. Varmaankin siihen ei oo kiinnittänyt ennen huomiota yhtä paljon, tai sitten se on tosiaan tämä kesä mikä sen tekee. Yks ilta kun yritin nukkua, yläkerran emäntää ilmeisesti kutitettiin oikein perusteellisesti, kun nauroi hysteerisesti ja loputtoman tuntuisesti :LOL:

"kiva" kuulla että muillakin on kipeitä lonkkia ja alaselkiä. Tai siis kiva että en oo ainoo, jos se sillain kuulostais paremmalta :D

Miehen siskon tyttö on hauska, kun on ihan innoissaan tulevasta vauvasta. Kertoi viime viikonloppuna kuinka oli nähnyt ison hämähäkin "Sillä oli tosi pullea massu, vähän niinkuin sulla. Se varmaan saa pikkuisia hämähäkkipoikasia!"

Hanikka (hikoilee täällä kuin pieni sika) ja Onni 30+4
 
Mulla kävi tuuri kun löysin imetystyynyn kirpparilta. Hinta tais olla peräti 5e. Se on tämä: http://www.pikkupiia.fi/?open=200&selected=895
Ajattelin siihen taiteilla vielä semmosen irrotettavan päällisen, että vois tarvittaessa heittää pesuun...
 
Poika nukkumassa ja ihan kohta alkaa faktalta pari tuntia synnytys ohjelmaa :D

Tuossa juuri katsoin tuon Kätilöt sarjan ja se äiti jolla oli kamala ponnistamisen tarve oli kyllä kovassa piinassa..muistan itse sen ponnistamisen tarpeen ja miten järkyttävän voimakas se oli, ei se sattunut tms. mutta se että kroppa vain pakottaa tekemään sen..se on yhtä aikaa ensikertana pelottavaa mutta silti todella huojentavaa, se helpottaa oloa ihmeellisesti...toki ei kaikilla, mutta itsellä ainakin =)

Ja tuo epiduraali:
Itse en todella tiennyt lainkaan, että kun se laitetaan jää jäljelle paine...siis se painehan on kokoajan ollut, mutta tunne peittynyt supistukivun alle...se oli aika hämärää ja ei niin mukavaakaan.
Ja sitä tunnetta kun ei todella pois saa, mikä toki on äärettömän hyvä, sillä sen mukana tulee sitten lopulta ponnistamisen tarvekkin..joskin kaikilla ei näinkään.
Kiikun kaakun...

Ihme höpinää taas :D

Taas tuli tunnin mittaisen harkkari supistus maratonin päätteeksi yksi KIPEÄ supistus.
Nyt se tuntui erilaiselta kuin eilen...
alkoi ristiselästä ja siirtyi jomottavana kuumotuksena kohti nivusia ja siitä jonnekkin tuonne sisäelimiin kohdun ympärille...kesti taas vain ehkä 20s eli ei kauaa...eikä nyt varsinaisen kipeältäkään tuntunut, mutta siis kipeä, koska harkkarit ei saa kuin hengen ahdistusta aikaan.
Ja nyt ei sitten sen päätteeksi enään mitään...ihan kuin tuo olisi joku grand finale aina päivän päätteeksi. :kieh:

No juu...taidan mennä keittämään kupposen teetä ja syömään leivän ennen ohjelma maratoniani :D

paapelo+poju+Deri 31+4
 
Helloota!
Hoitoalustoista oli puhetta ollut, me ostettiin hoitopöytä ja sitten ostin ihan perus hoitoalustan siihen ja ajattelin vielä ostaa toisen, jos sen sitten laittaisi vessaan tai tulevassa asunnossa sitten kodinhoitohuoneeseen, vaikka pesukoneen päälle.
Täällä tänään masussa ollut jotenkin hiljasempi päivä, kauheesti ei ole vaavi liikkunut. Tai sitten kuvittelen vaan. Aina välillä jotain tuntuu, mutta niinkun muihin päiviin verrattuna on ollut rauhallisempaa...Mutta ei kai tässä vielä auta huolestua, katsotaan huomenna uudestaan. Voihan se olla, että vaavi on jotenkin nyt semmosessa asennossa ettei vaan tunnu yhtähyvin liikkeet...
Ihmettelen miten jossain asennossa aina välillä mun napa menee ihan kuopalle, kun siis yleensä napa "kireenä" eikä kuopalla...
Onko jollain muulla ollut tämmöstä?? Mietin että voisiko se jotenkin johtua siitä, jos vaavi "vetelee" napanuoraa ajoittain tai puristelee tai jotain?? Hassua...
Mutta juu, semmottiis, palataan =)
Pikkumyyh ja masuvaavi 31+5 :heart: :heart: :heart:
 
Ilmoittauunpa minäkin täällä pitkästä aikaa, kesälomareissut ja asunnon etsintä vienyt niin paljon aikaa ettei enää ehi ees tänne kirjoittaa.

Meillä olisi vauvan tuloon jo kaikki tarvikkeet valmiina kunhan saataisi ekaksi koti johon ne tavarat vietäisiin :whistle: Reilu kaksi kuukautta syntymään ja isommasta asunnosta ei tietoakaan... pikku hiljaa alkaa pelottomaan että jos me emme pääsekkään muuttamaan isompaan ennen vauvan syntymää. Asutaan tällä hetkellä reilussa 50 neliön kämpässä, kolmannessa kerroksessa, ei hissiä ja toinen lapsi siis tulossa. Huomenna olis taas yksi asuntoesittely toivottavasti se olisi se meidän tuleva asunto.

Nyt on pakko lähtee nukkumaan, yritän taas paremmalla ajalla tulla tänne palstailemaan
 
Kääk, heti kauheaa valitusta: Sain eilen Kelalta päätökset tuista ja mun yllätykseksi ne oli laskettu vuoden 2007 tuloista eikä nykyisistä, kuten luulin. Menin ihan paniikkiin ja väsäsin täällä valitusta jo. Mun tulot kun aivan ilman muuta ovat nousseet yli 20%, olivat jo viime vuonna. Sillä 6kk tuloihin perustuvalla laskutavalla kylläkin yllättävän siinä ja siinä on mutta näyttää silti Kelan henkilölle käyneen laskuvirhe, ylitän n. 35 eurolla sen rajan. Onneksi mies tarkisti sen mulle, mulla ei käynyt mielessäkään että se olisi ihan väärin laskettu. Sitten eikun kelan tiskille setvimään.... Harmillista kun alkuvuotta ei huomioida, siinä on ihan huomattavat tulot kun entisessä työpaikassa oli paljon parempi palkka ja maksoivat mulle vielä työpaikan vaihdon yhteydessä koko vuoden lomat rahana.
Toivottavasti tää selviää, tuntuis niin epäreilulta että mä saan nyt tukia tuon parin vuoden takaisen mukaan.

Apollo80: Tsemppiä polille!
 
Heip moips!
Tänään on jo paljon pirteämpi olo, vaikka jotenkin ihmeessä en onnistunut nukkumaan kuin 6 tuntia. Eikä masentelusta ole ainakaan vielä minkäänlaisia merkkejä toisin kuin eilen ilmestyivät heti aamusta.

Eilen illalla koin elämäni ekan supparin ja tunnistinkin sen vielä :D Vielä minä tästä iloitsen. Maha muuttui ihan kovaksi palloksi ihan ykskaks ja samalla tuntui kummallinen "nipistys" koko ala mahalla. Ainakin siis luulen tämän olevan supistus. Voihan olla et olen väärässäkin :LOL:

Näin yöllä unta, et meille syntyikin poika, jonka nimeksi tuli Jaakko eikä suostunut syömään maitoa ennen kuin sai jauhelihakastiketta :LOL:
Kaikki oli siis ihan päälaellaan tuossa unessa. Kokoajan oon aiemmin nähnyt tyttö unia ja ultrallakin on tytöksi epäilty jo kahdesti. Jaakko nimeä meillä ei ole missään vaiheessa edes ehdotettu. Ja moniko vastasyntynyt syö jauhelihakastiketta :LOL:

No joo. Tämmöttiisii nyt tällä kertaa.

Niin joo. Mies totesi eilen, et mä alan varmaan sekoomaan pikkuhiljaa, kun kerroin sille et välillä päivisin kuulen jostain puhelimen hälytysääntä, eli sitä tuuut....tuuuut....ei siis kuitenkaan varattuääntä. Ja sit se ääni vaan loppuu hetken kuluttua enkä kuule edes puhetta mistään.
Oon alkanut kuulemaan myös naapurin pesukoneen äänen, eli taitaa kuulo olla jotenkin muuttunut. Kaippa se on mennyt äiti-taajuudelle ja kuulee kaiken herkemmin kuin aiemmin.


pinkkimieli ja pallopää 27+6
 
Piti muuten kysellä, et pitäiskö Kelaan tehä asumistuen tarkastus nyt kun tulot muuttuu äippäloman alkaessa? Eipä ne nyt ihan hirveettömiä muutu laskelmieni mukaan kk kohti, mut muuttuu kuitenkin. Sit kuulemma muksun syntymäkuukaudesta seuraavassa kuussa kuulemma saa tehä tarkistuksen taas asumistukeen.
Vaikeita nää kun elää pelkillä tuilla. Pääsispä ukko pian takasin töihin niin ei tarvis näitäkään pähkäillä.

 
Huomenta päivää :D

Pikkumyyh

Itsellä ainakin napa menee kuipalle kun vauva kääntyy maha minun mahaani päin, silloin jää ns. ylijäämä tilaa, kun taas jos selkä on mahaani päin, on kaikki tasaista ja pinkeää...olikos sinulla istukka etuseinämässä vai mistä tuo hauska ajatus napanuoran vetelystä? :D

pinkkimieli:

Me ainakin esikosta tehtiin ja nyt tästäkin.
Eli nyt tarkistus yhdelle kuulle, sitten kun vauva on syntynyt niin taas uusi.


ON:

Nukuin mielestäni suht hyvin viimeyön mutta olen ihan naatti.
Aamusta sain myös taas tuta miedon kipeän supistuksenkin...kesti vähemmän kuin 20s eli ihan pikainen ärhentely.

Ja apuva..4vk ja kaiken pitäisi alkaa olla jo kuosissa ainakin suurelta osin. :eek: MIHIN NÄMÄ KUUKAUDET NYT OIKEIN MENI :whistle:
Sitten ollaan jo rv36..WAU

Mutta nyt syömään puuroa :wave:

paapelo+poju+Deri 31+5
 
Me ollaan kahta pyydetty kummiksi ja vielä yhtä pitäisi pyytää... :heart:

Täällä asutaan myös kahdessa kerroksessa ja varsinainen hoitopöytä on ylhäällä ja alakertaan ostin vaan sellaisen alustan.

Eilen oli saikun jälkeen eka työpäivä... Meinas itku tulla. Loppu päivästä niin kipeenä paikat, että en pystynyt kumartuu ollenkaan :kieh: Mä inhoan sitä eniten, kun oon ihan rampa. Vielä kestän sen valittamatta, että maha on tiellä, mutta toi kun joka paikkaan sattuu... :'(

Oli tänään sitten neuvola... Ja sijainenhan siellä oli. Kun mittas tota kohdunpohjankorkeutta, sai saman kun lääkäri melkein kuukaus sitten. Kävi kattoo kortista paljon oli viimeeks ollut, ja yllättäen tuli heti sentti lisää kun uudestaan mittas... :p Mut enpä oo huolissani, lääkäri mittas varmasti kaks senttiä alempaa viimeeksi kun tää tätsy nyt.... :LOL:

Sydänäänet 130-140
Sf 27cm
Tarjonta poikittain... :p
Paino +583g :ashamed:
RR 116/78
Pissa puhdas

Mua on alkanut hirvittää toi sikainfluenssa kans. Just luin eilen töissä jotain tiedotetta, ja siinä oli, että just raskauden viimeisellä kolmanneksella on suurin riski saada siitä esimerkiksi se keuhkokuume.... :x

Missah ja Mölli 29+6 (Huomenna poks poks poks :heart: )
 
Helteistä elokuuta kaikille! Kylläpäs aika taas rientää.. Ja pian onkin jo lokakuu!
Aikaisemmin auringossa olo ei ole tehnyt tuskaa, eilen kai olin pihalla liikaakin. Illalla pulssi oli hurja ja olo kamalan huono. Tämä pv pitänee pysytellä täysin varjossa.
Kaksi vko sitten oli tuo neuvolalääkäri ja vauva oli silloin perätilassa, rv 27+6. Nyt toissailtana, 29+6, alkoi mahdoton möyrintä ja vauva kääntyi. Mutta poikkitilaan.. On aika hassun näköinen maha kun yläpuoli ihan littana ja alaosa poikittain venyy. :LOL: Lonkat edelleen tuskaisen kipeät. Panadolia on pakko ottaa terävimpään kipuun.
Mulla on nyt alkanut tuo pesänrakennusvietti. Toissapäivänä pesin yhdistelmävaunujen kangasosat ja eilen vahasin rungon. Keittiön kaappejakin olen jo siivonnut. 10v esikko huusi vieressä että tuolille ET saa kiivetä.. Ja mahdoton urputus että mikä PAKKO sitä on tämmösellä helteellä siivota.. Mies on vielä tämän vko töissä ja ens vko pitää vielä lomia jotka kiireiden takia jäi pitämättä kk sitten. Siis pitää olla reippaana kun mies ei oo näkemässä.
Vauvanvaatteet kannattaisi pestä nyt kesän aikana, kuivuvat niin hyvin pihalla. Mutta en ole vielä löytänyt kaupoista/netistä sopivaa lipastoa jonka hankin vauvan vaatteita varten. Hoitopöytä meillä on lankavarastona.. Joten hoitoalusta laitetaan taas kodinhoitohuoneeseen. Siinä on pesuallaskin sopivan lähellä pyllynpesua varten. Ja yläkaappiin pitää raivata tilaa muutamille vaatteille. Helppo ottaa siitä eikä tarvi lähteä kauempaa laatikoista etsimään. Nykyisellä kuopuksella tuo systeemi toimi oikein hyvin.
Olen lukenut teidän kerrostalonaapureista/katutöistä jne häiriötekijöistä. Huh, kyllä niissä äänissä onkin kestämistä.. Me asutaan ok-talossa haja-asutusalueella ja lähin naapuri on n60 metrin päässä. Ja liian lähellä sekin.. Siinä on kuukausia hiljaista ja sitten se ryyppyremmi taas aktivoituu.. Viime kesänä soitin poliisit paikalle väh 2krt/vko! Tälle kesälle ei ole tarvinnut soittaa. Siis suht rauhallista tämä maalla asuminen. Kk sitten oltiin yksi yö erään suuren kaupungin keskustassa hotellissa. Ikkunan piti olla auki kuumuuden takia enkä saanut sitten nukuttua kun koko yön kuului autojen äänet..

mimaldi ja pieni 30+1!!!
 
Heipä hei kaikille!

En oo aikohin kirjotellut ja muutenkaan monesti osallistunut keskusteluihin, mutta käyn moikkailemassa välillä :) Luen kyllä jutut, muttei vaan tule sitten paljon kirjoteltua :(
Pääsin kotiin juuri sokerirasitustestistä, joka oli kyllä tosi rankka kokemus.. meinasin pariin kertaan pyörtyä.. En muuten tiedä edes miksi mulle tehtiin se testi, ei ainakaan erityistä syytä ollut siihen.. Liekkö sitten meillä päin tehdä kaikille?
Sairaslomaa sain töistä tässä ens viikon torstaille asti, kun selkä ei kestänyt koko päivän seisoskelua, vaikka muuten koen olevani ihan hyvässä kunnossa. Jospa ne keksivät mulle jotain istumatyötä :D
Viime neuvola oli 29.7,(vkoja silloin 26+6) painoa mulla on tähän asti tullut lisää 11 kg, (muilla näin paljon?:D )
sf 26
tarjonta pt (muilla kerroilla ollut aina rt)
Hb 119
PR 113/69
Sydänäänet 139
painoarvio oli 1026g

Niin ja en oo varmaan kertonut edes että poika tulossa :heart:
Mukava näin lukea muiden kokemuksia ja vertailla näitä neuvolatuloksia..
Itse olen aika vähän vielä hankkinut tulevalle pojulle tavaraa, vaunut sain hankittua ajoissa, se olikin se kallein ostos. Vaatteita myös ostellut, tosi vähän kylläkin. Vielä on ostamatta ainakin turvakaukalo sekä harkitsen vielä hoitopöydän ostamista..
Unettomuuskohtauksia tullut nyt pikkuhiljaa ja selkäkipuja jonkin verran öisin.
Ens viikon torstaille sain tosiaan sitten ylimääräisen neuvolalääkäriajan, joka tutkii sitten, että saanko töihin mennä vai jatketaanko sairaslomaa.
Äitiyspakkausta odottelen kovasti, sain vihdoin kelalta päätöksen että se on tilattu ja toimitetaan parin viikon kuluessa..

Kaikkea hyvää teille kaikille! Pitää yrittää kirjotella kuulumisia useammin.
Terkuin Myola ja pikkuinen 28+0
 
Huomenta päivää!

Täällä on nukuttanut viime aikoina yllättävän hyvin. Varsinkin kun tajusin taas laittaa makkariin tuulettimen päälle yöksi. :LOL: Ei tartte hikoilla niin kun muutamana edellisenä yönä. Vaikka siinä se tuuletin on töröttänyt ihan sängyn vieressä. Mua kyllä vaivaa jonkin moinen raskausdementia. Tämän onvat huomanneet myös mies ja siskoni. :D

Eilen siivottiin koko huusholli ja raivasin sitten makkariin tilan Sisun korisängylle. Siellä se nyt odottaa enää patjaa ja pientä nukkujaa. Mummu teki sänkyyn nätin reunapehmusteen ja sellasen katosverhon. Pitäs varmaan ostaa hajustamatonta pyykinpesuainetta, ni vois alkaa pikkuhiljaa pesemään noita pieniä vaatteita ja vaippoja. Vaipatkin kun ois vissiin hyvä pestä pariin otteeseen.

Painon noususta Myola taisi kysellä. Musta tuntuu, että täällä on kaikilla niin maltillista tuo painon nousu. Mulla oli viikko sitten tullut yhteensä jo 13 kg. Tosin olihan se SF-mittakin pompsahtanut ja Sisu ottanut jonkun kasvuspurtin.

Mukavaa kesäpäivää kaikille! Täällä taitaa taas tulla helle.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 28+3
 
"Huomenta" kaikille masumammoille!

Täällä herätty oikein hyvällä tuulella, vaikka yöt onkin yhtä pyörimistä, vessassa käymistä ja asennon etsimistä. Selkä huutaa öisin hoosiannaa, enkä enää keksi miten sitä kipua saisi vippaskonsteilla helpotettua: nyt on jo tyyny haarojen välissä ja ostettiin parempi tyyny miun päänkin alle. Panadolia en vaan halua rueta joka ilta syömään, mutta pakko kai se on, jos tuo selkä ei anna ollenkaan nukkua, uskaltaako? Tai onko jollakin vielä ideoita mitä voisin kokeilla?

Mun pesänrakennusvietti taitaa viedä tämän perheen tänään huonekalukaupoille! Mieskin on tän loppuviikon "kesälomalla" (maarakennusalalla ja tässä kaikki lomat mitä saa nyt kesällä pitää, arvaa vituttaako? Noh, onpahan sitten lomia kun vauva on jo maailmassa... :kieh: ), niin pääsee miun kanssa sohvakaupoille. Haluttas myös kangaskaupassa käydä, kun saan tädiltäni ompelukoneen lainaan: ajattelin pinnasänkyyn itse tehä reunapehmusteet ja muutaman pussilakanasetin, kun en kaupasta löydä mieleisiä...

Yäh, ei ois pitäny kahvia juoda, vähän tuli öllöolo siitä :x

DsariaL ja Möykky 30+0 *poksuu*
 
Tuli muuten mieleen, millä pesette vauvan vaatteet? Mä olen tykästynyt noihin pesupähkinöihin. Olen miehen ja munkin vaatteita pessy niillä, mutta vielä en oo vaihtanut kokonaan niihin. Tykkään nimittäin kun vaatteet tuoksuu vähän pesun jälkeen pesuaineelle :ashamed: :LOL:
 
DsariaL : itse sain kanssa apua tyynystä nukkumiseen. Ostin ikeasta pitkän tuubin mallisen mallisen pullevan koristetyynyt. Nukun sitten kyljellään ja toinen käsi ja jalka saa tukea tyynystä. saa nähdä kuinka kauan tämä ok, kun tulee sitten taas seuraava ongelma.
 
Mä hoidan mun lonkkasärkyjä jumppapallolla, ihan vaan vinkiksi.. Joskus on iltaisin niin pirun kipeät, etten pysty muualla istumaan kuin pallon päällä. Ja sinne häviää säryt samantien! Ihana ostos! Pistin mumminkin ostamaan pallon, kun hänellä tulee sitä käytettyä ihan jumppailuun ja mä voin täällä kyläillessä istua sillä :)

Mä pesen kaikki meidän perheen vaatteet (myös kun esikoinen oli vauva) hajusteettomalla Omo Pikkujätti -pyykinpesuaineella. Joskus laitan huuhteluainetta, sitä missä on vauvan kuva kyljessä.. siinä on mieto tuoksu.

Mä en oo uskaltanu mennä edes vaakaan, sen verran kauhistuttaa tää mun ulkomuoto muhkuraisine reisineen :( Mullehan jäi 8kg esikoisesta ja siihen päälle on tullu ainakin toiset 8kg ni ei paljon naurata. Kiva työ saada kaikki pois :eek:

myola miten oot saanu neuvolassa noin tarkan painoarvion, ultrattiinko vauva? Mä meinasin varata loppuraskauden lääkärintarkastuksen yksityiselle niin pääsen ultraan. Muuten meillä ei pääse nykyisellä terveysasemalla. Vanhalla olis ollu oma ultralaite, tietenkin. On se kumma miten paljon on eroja terveysasemien varustuksessa saman kaupungin sisällä. 3kk ollaan nyt asuttu uudessa paikassa ja olisin jo valmis muuttamaan takas vanhalle alueelle, tosin eri asuntoon.. heh. Ehkä nyt kuitenkin yritetään asua nykyisessä asunnossa edes vuoden verran ;)
 
Hellurei! Kauheeta kun kovasti tullut tekstiä parin päivän aikana :whistle: Oltiin mökillä ja tänään kävin neuvolassa; oma terkka oli lomalla joten sijainen paikalla.
Pissa puhdas
RR 135/88!! Ei ole koskaan ollut näin korkealla , säikähdin hieman ja terkka sanoi että seurailla. Turvotusta ei onneksi pahemmin ole, vähän sormukset puristaa muttei pahasti.
Painonnousu 386g/vko, nyt tullut yhteensä n 7kg.
Hemoglobiini 119, laskenut viime kerrasta jolloin oli 133. Ehdotti että rautaa ottaa n. joka toinen päivä.
Vauvan syke 145-152, liikkeet ++ =)
Kohdunpohjan korkeus mulla 26, keskikäyrän kohdilla mennään. Ja tosiaan voi vaihdella mittajasta riippuen.
Ja nyt oli terkan mielestä raivotarjonnassa, viimeksi ultrassa pieni nökötti perätilassa vielä.
Seuraava neuvola jo 2 vkon kuluttua, samalla käyn lääkärillä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen. Noita napakoita suppareita on tuntunut täälläkin nyt enemmän, viime aamuyö meni valvoessa kun joka kääntyminen aiheutti supistuksen mikä tuntui aivan jaloissa asti :| Ja muutenkin lonkat niin kipeät välillä että kääntyily hankalaa.

Hoitoalusta hankittiin vähän aikaa sitten vauvantarvikeliikkeestä, tuollainen Pikku piia -merkkinen. Pesettekö tai puhdistatteko alustan jotenkin ennen käyttöönottoa??

Vauvanvaatteita olen pessyt aivan hajustamattomalla pyykinpesuaineella. Nyt on isot pinkat vaatteita pesty ja vielä silitystä kaipaavat =)

nöpötin ja pikkuinen 30+3 :heart:
 
Myola: ainakin mie aattelin tehdä vaan kaksi sellaista pitkää pätkää, joka yltää toiselle reunalle ja päädylle (hirveän pitkä pätkä on taas vaikeempi tehä) ja jonka sisälle muutama kerros vanulevyä. Mie en oikein vielä tiiä, tarviiko tuota vanulevyä miten kiinnittää sinne sisälle, luultavasti tikkaus riittää... Ja sitten kiinnittämiseen aattelin reunaan ommella muutamat narut vaan... Mutta kaikenkaikkiaan ei pitäis olla kauheen haastavaa...

Hitsi, löytyisköhän täältä jostain tuollainen alisan mainitsema tuubi tyyny... tai voiskohan ylimääräisestä peitosta muotoilla itselleen "unikaverin" :D Pitää kokeilla...

*muoks* jos jollakin on parempaa ideaa, kuinka tuo reunapehmuste kannattaa tehä, niin voi minua/meitä valaista.. :) Mie oon tosiaan aina sellainen ompelija, että teen ensin ja mietin vasta sitten kuinka se ois kannattanu ommella :LOL:
 
Neuvola kuulumisia....
Kaikki oli hyvin, paineet ym pysyneet ennallaan.
Mutta tuo sf mitta... nyt jo 30,5 cm :eek: Kuinkahan paljon tuo vielä kasvaa,,,,,

Vauvan sydän äänet meinasi säikytellä. Löyty kyllä heti, mutta likka oli niin vilkkaalla päällä, että nopeus vaihteli 165-193 välissä tooooosi kauan..
Täti soitti jo sairaalalle että mitäs nyt tehään. Siellä käskivät sitte ootella vartti, ja kuunnella uudestan.
Alkuun oli taas hirmu jyske, 158 alimmillaan, mutta sitten alko onneks rauhottumaan, ja päästiin siihen 130-160 väliin.
Kerkes tuo huolestuttamaan jo, mutta hyvä näin. :heart:

Ens viikolla sitten ultraan. Pääsee kurkkaamaan pienen touhuja

Marsupilami & neitonen 31+2

muoks*
Unohtu vielä tuo paino. Nyt on pompsahtanu, 2 kiloa kolmessa viikossa tullut lisää, eli kokonaisuutena lähtöpainoon on tullut nyt +5,8kg.
 
Heipsan lokakuun odottajat!

Täällä yksi "mamma" joka odottelee toista lastaan. La on 25.10.09 ja synnyttämään pitäs mennä Naistenklinikalle kun siellä se ensimmäinenkin syntyi. Ihan alusta asti on ollut sellanen tyttöolo, mutta saa nyt nähdä kumpaa "merkkiä" sieltä sit tulee. Loppuun asti pidämme yllätyksenä niin kuin ykkösenkin kohdalla.

Raskaus on mennyt ihan hyvin, pahoinvointia oli tosin aika paljon enemmän kuin ekalla kerralla. Mulla tuli oikeen toi nielu kipeeksi jatkuvasta yökkäilystä mutta se siis helpotti jo aikoja sitten.

Meillä on kanssa asunnon vaihto meneillää ja ennen kun oltiin löydetty toi uus koti niin stressiä pukkas sen verran päälle että supistuksia tuli kans jatkuvasti. SIllon jo vähän jännitti mutta onneksi ne on nyt vähän hellittäneet. Uuteen kotiin päästään tosiaan syyskuun loppuun mennessä, nyt syyskuun alussa aletaan tekeen pientä pintaremppaa ja sit äitiysloman alkaessa (21.9) kannetaan tavarat vanhasta kodista uuteen. Ihanaa!!!!!

Mitään tavaroita en nyt ole vielä hankkinut, kun ykkösen jäljiltä on melkein kaikki tarpeellinen. Ainoostaan tuplarattaat haluisin (esikoinen nyt 1,5v) jotta pääsen sitten liikkeelle kun onkin kaks työnnettävää. Sit tietty jos tää toinen on tyttö niin täytyy vähän vaatevarastoja päivitellä kun nyt on esikoisen jäljiltä enimmäkseen aika poikavoittosta noi vaatteiden kuosit. En ottanut äitiyspakkaustakaan ollenkaan kun mulla on jo niin paljon kaikkea vaatteita (sain tutuiltapari äitiyslaatikollista makuupusseineen ja toppapukuineen jo ennen esikoista ja sit se esikoisen äitiyspakkaus vielä lisänä joten vaatetta löytyy) joten jos tää masuasukki on nyt sitten tyttö niin menen sen äitiysavustuksen tuhlaamaan kaikkiin ihaniin tyttövaatteisiin.

Aurinkoista päivää kaikille!

T: Hokkis rv 28+5 (kai, tän toisen kanssa ei niin pysy kärryillä noista päivistä...)

 

Yhteistyössä